5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
16 lipca 2015 16:59:40
przy kursie: 75,42 zł
Ja nie widziałem jeszcze żadnego komentarza, który narzekałby na cenę, Ci którzy kupili chwalą wykonanie i samą grę. To jest gra dla osób pełnoletnich - inna jest cena gier dla młodszej grupy wiekowej, gdzie trzeba poprosić rodziców o zgodę na zakup. Don't starve to jednak nie ta liga co TWoM - dużo większa docelowa grupa i liczba osób, która już grała w nią, była też do kupienia na Steam za 2,5$ wielokrotnie czy darmowa w przeglądarkach.
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
16 lipca 2015 17:23:52
przy kursie: 75,42 zł
Następna recenzja 10/10! dnreviews.net/2015/07/16/this-...Cytat:Fundamentally, this mesmerizing title will create a conscience in the most unsympathetic of people. For its genuine portrayal of life during war, gloomy themed aesthetics, console-like rendering quality, ruthless flinch-worthy dilemmas, and unprecedented gripping experience; we immensely recommend this game to anyone who is a human being. Te recenzje nawet nie są bardzo dobre, one są niesamowite! Chapeau bas 11-bit!
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
16 lipca 2015 19:09:18
przy kursie: 75,42 zł
Kolejna recka: www.macnn.com/articles/15/07/1...Cytat: It is the kind of game that grips you, makes you thankful for what you've got, and really forces you to think about what you find important in life. We strongly suggest grabbing it just for the experience of playing such a dark, thought-provoking game that borders on a bona-fide work of art.
A do tego gra dostała editor's choice w itunes...
|
|
|
|
1 Dołączył: 2014-12-31 Wpisów: 187
Wysłane:
16 lipca 2015 19:56:49
przy kursie: 75,42 zł
chimpo napisał(a):Póki co to TWOM rozpędza się w sprzedaży, więc dyskusję o cenie proponuję na później.
W USA jest 32 wsród gier płatnych, w Niemczech ma 3 miejsce, Japonia 9 miejsce, UK 27 miejsce, Francja 3 miejsce, Hiszpania 10 miejsce, Kanada 33 miejsce, Rosja 33 miejsce, Singapur 21 miejsce. a mozesz podać linki do tych poszczególnych rynków ?
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
16 lipca 2015 20:03:02
przy kursie: 75,42 zł
Tu masz chyba najlepszy link do śledzenia tego wszystkiego: www.appannie.com/apps/ios/top/...Na górze pod znaczkiem maca jest rubryczka country i tam zmieniasz kraje.
|
|
0 Dołączył: 2009-11-12 Wpisów: 7
Wysłane:
16 lipca 2015 21:49:59
przy kursie: 75,42 zł
nie wiem czy zauważyliście, ale razem z premierą TWOM została przeceniona seria Anomaly i znajduje się na miejscach: Anomaly Warzone Earth - 195 in Strategy Games (iPhone) Anomaly2 - 136 in Strategy Games (iPhone) Anomaly Defenders - 134 in Strategy Games (iPhone), 198 in Strategy Games (iPad) źródło: www.topappcharts.com/search.ph...
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
17 lipca 2015 19:54:18
przy kursie: 78,96 zł
9/10 od gryonline.pl... żeby nie było, że tylko za granicą nas doceniają. Widać też pewną tendencję, że wszyscy dają wyższe oceny niż dawali za wersję PC. Port na Ipada można już oficjalnie uznać za rewelacyjny. www.gry-online.pl/S020.asp?ID=...Mnie bardzo cieszy inna sprawa. Mianowicie TWOM w wersji na Mac jest obecnie 10 na app store w rankingu najbardziej dochodowych gier płatnych i free. Co więcej to już 22 dzień z rzędu gdy gra utrzymuje się tam na wysokich pozycjach. Przez dzień czy dwa była nawet ok. 5 miejsca. Widać jak bardzo pomaga tu w sprzedaży reklama TWOM na Ipada. Ma ktoś z was lepsze rozeznanie jak wyglądają przychody na Maca z top200?
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
17 lipca 2015 22:26:53
przy kursie: 78,96 zł
@rockq Nie wiem, czy takie liczenie jest dokładne: przedział gier spory, inaczej gra się sprzedaje w weekend, inaczej w tygodniu. Ja zastanawiam się ile minimum spółka może zarobić na wersji mobilnej do końca roku. Wiemy, że A2 czy AWE miały przychody liczone w milionach (min 1-2). Jeśli dodać fakt, że TWoM osiągnął największy sukces ze wszystkich produktów, ceniony jest 2 razy drożej niż inne gry a do tego spółka jest jej wydawcą (w przypadku Anomaly było Chillingo) to spokojnie możemy przyjąć mnożnik razy 3-4. Zatem 5 milionów zł z wersji mobilnej do końca roku to jest minimum. Gra wychodzi w połowie roku więc w okresie świątecznym przy dobrej przecenie będzie można zarobić sporo na wyprzedaży. Oczywiście jeśli pojawi się wersja na smartfony to przebicie 10 milionów również nie powinno być problemem, a nawet bardzo prawdopodobne będzie pobicie dochodów Monument Valley . Jak wynika z tej infografiki dzienne dochody w dniu premiery powinny przekroczyć 100 000$. Jedno jest pewne po tym weekendzie: TWoM to największy sukces w AppStore w historii spółki.
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
18 lipca 2015 10:18:40
przy kursie: 78,96 zł
Ta cała dyskusja na temat Monument Valley, i tego że ukazało się równocześnie na tablety i smartfony, uświadomiła mi że w swoich wyliczeniach przychodów popełniłem spory błąd. Beztrosko założyłem, że dane z tabelki odnoszą się do tabletów, ale po ponownym przejrzeniu artykułu widać że obejmują one przychody zarówno z tabletów jak i smartfonów. A to niestety oznacza, że powyższe wyliczenia przychodów należy mocno skorygować w dół. Według poniższego artykułu, wolumen pobrań aplikacji na tabletach, to zaledwie 30% pobrań na smartfonach. Pod kątem zdolności do generowania przychodów, sytuacja wygląd lepiej, bo przychody generowane przez gry na tablety to około 70% przychodów generowanych przez smartfony. www.forbes.com/sites/terokuitt...Cytat:In download numbers, iPad app volume is still roughly 70% below iPhone app volume. But revenue generated by iPad apps is less than 30% below iPhone app revenue. Czyli bazując na powyższych danych, zaledwie 41-23% przychodów podanych w tabelce możemy zakwalifikować jako pochodzące z gier na tablety. Czyli z mojego pierwotnego szacunku 130-150 tyś zł (+Android) dziennie, robi się: w optymistycznym wariancie 53-61 tyś zł + Android w pesymistycznym wariancie 24-30 tyś zł + Android Nadal są to znaczące kwoty, które pozwolą spółce na szybki zwrot nakładów poniesionych na produkcję i promocję gry, ale w zestawieniu z przychodami generowanymi przez gry z czołówki Steama te liczby nie wyglądają już imponująco. Zobaczymy jak się sytuacja rozwinie w nadchodzących tygodniach. Przychody z wersji tabletowej powinny z górką wypełnić lukę w przychodach spółki spowodowaną niższą sprzedażą wersji PC, ale chyba nie będą przełomem na który liczyłem.
Edytowany: 18 lipca 2015 10:29
|
|
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
18 lipca 2015 11:55:50
przy kursie: 78,96 zł
rockq napisał(a):Według poniższego artykułu, wolumen pobrań aplikacji na tabletach, to zaledwie 30% pobrań na smartfonach. Pod kątem zdolności do generowania przychodów, sytuacja wygląd lepiej, bo przychody generowane przez gry na tablety to około 70% przychodów generowanych przez smartfony. www.forbes.com/sites/terokuitt... Przytoczone przez Ciebie dane pochodzą sprzed dwóch i pół roku, a więc są bardzo nieaktualne i już wtedy autor opisywał trend zaskakująco szybkiego nadganiania sprzedaży na Ipadach w stosunku do Iphonów. Przydałyby się jakieś aktualniejsze dane do wyciągania konkretnych wniosków.  kliknij, aby powiększyćwww.gamesindustry.biz/articles...A co do tabelki powyżej to z artykułu nie wynika jednoznacznie jak wyliczył przychody autor. Przecież gry mogą zajmować zupełnie różne miejsca na iphona i ipada, więc wtedy czego dotyczyłyby te miejsca rankingowe? Żeby daleko nie szukać Minecraft zajmuje obecnie 9 miejsce na iphony, a więc teoretycznie łapie się do rank 1-20 i 57 miejsce na ipady, a więc tu do rank 51-100. To kompletnie różna skala przychodów. Czy autor to jakoś sumował i uśredniał? Nie wiadomo. To tylko spekulacja jak dla mnie. Równie dobrze ta tabelka może dotyczyć przychodów z ios tylko na jedno urządzenie wg rankingu jak i zsumowanych na obydwa i jakoś uśrednionych, ale wtedy staje bardzo, ale to bardzo nieczytelna... bo niech mi ktoś wtedy wyliczy przychody Minecrafta miesięczne, gdyby utrzymał się cały miesiąc na obecnych pozycjach?
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
18 lipca 2015 12:00:22
przy kursie: 78,96 zł
Te liczby w sumie potwierdza również premiera Goat Simulator. W ciągu pięciu dni od premiery ta gra sprzedała się na App Store i Google Play w nakładzie 100 tysięcy kopii. gramynawynos.pl/news.asp?ID=87...Cytat:Jak poinformowali twórcy z Coffee Stain Studios, w ciągu pięciu dni od premiery mobilnej odsłony znalazła ona ponad 100 tysięcy nabywców. Ale jej premiera miała miejsce zarówno na tablety jak i smartfony. Jeżeli przyjąć typowe proporcje ściągnięć między wersjami na smartfony i tablety, to wychodzi że z tych 100 tysięcy, 23% stanowiły wersje tabletowe. Czyli średnio wychodzi 23/5 = 4600 kopii dziennie na tablety z systemem iOS i Android.
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
18 lipca 2015 12:09:55
przy kursie: 78,96 zł
@lelo-pakero:
Te dane były gromadzone i analizowane przez firmę analityczną Newzoo specjalizującą się w rynku gier, więc zakładam że wiedzieli co robią.
Co do trendu w proporcjach przychodów generowanych przez smartfony i tablety, to jak wczytasz się w artykuł, to zobaczysz że ten wzrost przychodów był przede wszystkim wynikiem pojawienia się gier F2P targetowanych w tablety. Proporcje ściągnięć między między smartfonami i tabletami nadal pozostają zbliżone, bo po prostu nadal istnieje duża dysproporcja między liczbą ludzi posiadających telefony, a liczbą ludzi posiadających tablety. Deweloperzy mobilni w swoich wpisach na blogach i artykułach często potwierdzają, że liczbowo na smartfony sprzedają trzy razy więcej gier niż na tablety.
Edytowany: 18 lipca 2015 12:10
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
18 lipca 2015 12:43:20
przy kursie: 78,96 zł
Aktualnie TWOM na tablety w stanach zajmuje bardzo podobne pozycje jakie miało Anomaly 2 po premierze. Jednak dość szybko (bo po 10 dniach) właściwie wypadło z zestawienia dla grossing. linkaZ jakimi to się wiązało dochodami można przybliżać analizując raport za 4q 2013. Należy jednak pamiętać, że podobne miejsca zajmowała wersja na Iphone'a, której tutaj nie ma. Proporcje podał Rockq. Kolejną rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę, jest to, że Anomaly 2 było wydane poprzez Chilingo, więc w przypadku TWOM więcej pieniędzy z jednej kopii trafia do 11bit. "Game changerem" tutaj powinno być utrzymanie się na podobnych poziomach sprzedaży przez 3-4 tygodnie. Na razie ujmę to kolokwialnie - póki co nie ma się czym podniecać...
Edytowany: 18 lipca 2015 12:44
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
18 lipca 2015 12:50:08
przy kursie: 78,96 zł
@rockq Ale ja wcale nie polemizuje z tym, że sprzedaje się więcej kopii na smartfony niż tablety. Mówię tylko, że pisanie o dokładnych proporcjach na podstawie danych sprzed 2,5 roku jest lekkim wróżeniem z fusów... Ale nawet przyjmując, że przez te 2,5 roku proporcje nie uległy zmianie i przychody z ipadów stanowią 70% przychodów z iphonów to zgodnie z danymi ze stronki poniżej, tylko dzisiaj i tylko w USA osiągamy przychód = 70% * 160 tys.$ = 425.000 zł... to robi wrażenie, szczególnie jak dodamy potem Chiny, Japonię, i UE. Oczywiście nie wiadomo na ile te dane i opisane proporcje są trafne, ale wydaje mi się, że tak można szacować. Swoją drogą szkoda, że nie ma na tej sronce darmowego dostępu do ipadów i innych krajów...;-) thinkgaming.com/app-sales-data...PS. Oczywiście to przychód przed prowizją Appla.
Edytowany: 18 lipca 2015 12:56
|
|
70 Dołączył: 2015-02-06 Wpisów: 637
Wysłane:
18 lipca 2015 12:55:49
przy kursie: 78,96 zł
to ja to policzę w taki sposób roczny przychód wg tabeli dla usa i ue to 3.8 i 6mln $ razem 9.8 mln dolarów rocznie dzielone na 12 miesięcy daje 816 tyś dolarów miesiecznie i 27 222 dolary dziennie odejmuję połowę na koszty sklepu i podatki - zostaje 13 611$ dziennie kurs dolara 3.7 3.7 x 13 611 = 50 tyś zł dziennie zysku utrzymując się w pierwszej 20 z appstore od środy do niedzieli firma mogła zarobić na czysto 150 - 200 tyś zł na samym appstore z usa i ue do tego android - tu niestety nie ma danych, bo nie ma wyróżnienia na tablety i smartfony jeżeli android i pozostałe kraje appstore to drugie tyle (oczywiście to tylko niczym nie poparte założenie) to firma może zarabiać 100 tyś zł dziennie czyli podsumowując zysk od premiery jakieś 300 - 400 tyś zł można założyć, ze po weekendzie zwrócą się koszty produkcji wersji mobilnej co wy na to?
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
18 lipca 2015 13:07:42
przy kursie: 78,96 zł
puszczacie za bardzo wodze fantazji, tak jak pisałem TWOM zajmuje podobne pozycje w rankingu grossing w stanach co Anomaly 2 po premierze i dodatkowo nie ma wersji iphone, więc jest to teoretycznie 30% przychodów Anomaly 2 w tym samym okresie. Przez 2 miesiące anomaly 2 wygenerowało około 2 mln zł przychodu (to są dane zawyżone, bo trzeba odjąć sprzedaż innych produktów i wersji PC - podejrzewam, że można liczyć 80% tej kwoty) - polecam zajrzeć do raportu.
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
18 lipca 2015 13:23:44
przy kursie: 78,96 zł
Zmieniając nieco temat. Niedawno zastanawiałem się ile można zarobić będąc wysoko w rankingu na Maca... i już wiem, że tu prawie nic się nie zarabia i nie ma sensu śledzić pozycji TWOM w rankingu na Mac :-( www.bloomberg.com/news/article...
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
18 lipca 2015 14:32:39
przy kursie: 78,96 zł
Panie i Panowie, stało się, właśnie sprawdziłem na itunes... mamy 1 w Top200 Paid Apps USA  Tłumacząc na polski jesteśmy najlepiej sprzedającą się i zarazem najbardziej dochodową aplikacją (nie tylko grą) na ipady w USA
|
|
70 Dołączył: 2015-02-06 Wpisów: 637
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.