Wartość akcji można obliczyć w następujący sposób:
cena akcji = wartość spółki/ilość akcjiIlość akcjiPrzed skupem było 11 635 281, łącznie po skupie spółka będzie posiadać:
11 635 281- (1 411 479 + 2 455 559) = 7 768 243 akcje
To jest ta prostsza część kalkulacji:
Wartość spółki po wykupie.W spółce pozostanie segment "zarządzanie flotą pojazdów" i "pozostałe". Te 2 segmenty wypracowały w 3 pierwszych kwartałach 2016 10,7 mln zł ze 162,5 całości przychodów. Daje to około 6,6% całości.
Porównując to do kapitalizacji spółki przy cenie 14 zł za akcję przed sprzedażą segmentu "business travel" dawałoby to wycenę na poziomie 10,7 mln zł i wartość 1 akcji 1,37 zł.
Dość trudno oszacować wartość spółki za podstawie przychodów - w sprawozdaniu za 2015 IALBATROS i SATIS (monitoring GPS) były jeszcze traktowane łącznie. Wg sprawozdania za 2016Q3 przychody w 2016 wyniosły 10,7 mln zł, a w 2015 24,9 mln zł. Zakładając 15 mln zł przychodów za ostatnie 12 miesięcy i średni wskaźnik cena/przychody na poziomie 4,27 dawałoby to wycenę na poziomie 64 mln zł i 8,21 zł na akcję.
Wydaje się to być mało prawdopodobne - sam IALBATROS był wyceniany na dużo niższych poziomach.
Trudno również przeprowadzić wycenę na podstawie zysków - segmenty "zarządzanie flotą pojazdów" i "pozostałe" przyniosły w 2016 do tej pory 5,2 mln zł zysku z 7,3 wypracowanych przez całą spółkę.
Trudno oszacować jaki wynik spółka osiągnie bez kluczowego segmentu "business travel" - skurczenie się biznesu o ponad 90% powoduje ryzyko, że koszty zarządu nie zostaną zredukowane w takim zakresie.
Zakładając jednak 5 mln zł zysków (mało prawdopodobne) i wskaźnik cena/zysk na poziomie 10 dawałoby to wycenę na poziomie 50 mln zł i 6,4 zł za akcję.
Powtarzalny zysk na poziomie 2 mln zł dawałby cenę akcji 2,56.
Także podsumowując - trudno oszacować. W zależności od metody otrzymujemy wyniki od 1,37 do ponad 8 zł. Prawdopodobnie cena akcji będzie i tak uzależniona od ruchów spekulacyjnych, zanim spółka osiągnie docelową wartość.