pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

obs

obs

Ostatnie 10 wpisów
sargon25 napisał(a):

Zmierzam do tego, że czasami nie trzeba miec wielkiej wiedzy z zakresu analizy technicznej, fundamentalnej itd , nie trzeba czytac dziesiatek książek i uczestniczyc w dziesiatkach drogich kursów....wystarczy troche bystrosci, odwagi, ryzykanctwa , logiki.

No tą logiką to mnie zabiłeś.

Radzę nie zakochuj się w tej spółce i w pewnym momencie sprzedaj, jak spółdzielnia zacznie dystrybuować akcje. Nie jedno g.... na NC skoczyło w górę, by potem zdechnąć.

Ale, co ja tam się znam - chyba brak mi bystrości, odwagi, ryzykanctwa i logiki.

Kilka uwag:
- porównywanie Rovio z 10-letnim Angry Birds do Ten Square Games jest błędem.
Rovio rozczarowało wynikami 2 ostatnich kwartałów, a TSG jest na fali wznoszącej wyników.
Angry Birds ma już 10 lat i wciąż przynosi duże dochody, lecz trudno oczekiwać po nim jakiegoś istotnego wzrostu.

Rynek gier mobilnych jest najbardziej dynamiczną częścią rynku gier (w tyle są konsole i PC). Zatem ilość pieniędzy jest i będzie coraz większa na mobilkach. Samo trwanie oznacza większy przychód.

Używasz argumentów, które powtarzają się od debiutu - tylko jedna gra.
Ale jak widać ta gra ciągle pokazuje, że może rosnąć.
Wejście do Chin to szansa na kolejny skok.

Wild Hunt przyniesie w tym roku blisko 10 mln zł przychodu - taką grę chciałyby mieć wszystkie śmieciowe gamedevy wyceniane na rynku po 100 mln zł. Ta gra ma niewielki budżet marketingowy, a w kolejnym roku może podwoić przychody.

Nowe gry prawdopodobnie nie osiągną poziomu Fishing Clash, ale stworzenie gry na poziomie Wild Hunt jest jak najbardziej realne.

Koszty produkcji nie są duże - Flip The House 600 tys. zł, Solitale <500 tys. zł.Wiec brak sukcesu nie jest bolesny.

Ten Square Games nie ma patentu na tworzenie hitów, ale ma metody na skuteczne monetyzowanie gier.

Nie liczę na drugi Fishing Clash w ciągu najbliższego roku i rynek też nie liczy, bo jakby w to wierzył to spółka warta byłaby 2 razy tyle.

Ale dalszy wzrost przychodów z Fishing Clash + podwojenie Wild Hunt + nowa gra na poziomie Wild Hunt z ubiegłego roku jest w pełni realne.

Zdajesz sobie sprawę, że ta oferta była złożona w czerwcu 2018 r., a więc wg cen i kosztów zakładanych wtedy?

Wypowiedź Fijałkowskiego z grudnia 2018 : "2019 będzie stał pod znakiem ‘Top Speed 2".
I faktycznie 2019 rok jest pod znakiem klapy "Top Speed 2".
Gra nie budzi praktycznie żadnego zainteresowania. Liczba ściągnięć odbiega mocno na minus od pozostałych produkcji T-Bulla.
Co do ściągnięć gier T-Bulla to duże ilości generują Indie, Indonezja, Brazylia, Wietnam. Milionowe pobrania, ale brak przychodów.

Brakuje środków na marketing. IPO okazało się wielką porażką - pozyskali 1,9 mln zł, a koszty IPO 1,36 mln zł. To chyba rekord giełdy.

To nie jest przypadek, że kurs od dawna leci w dół.

Po pierwsze bessa na rynku.

Po drugie spadek liczby nowych klientów.
Teraz mogą pomarzyć o 1000 miesięcznie, jakie były zapowiadane.
Konkurencyjny Zendesk ostatnio miał już ujemny przyrost klientów na chat i tu powstaje pytanie, czy LiveChat też nie wejdzie na taką ścieżkę. I można już zapomnieć o bezkosztowym pozyskiwaniu klientów.

Po trzecie ryzyko, że darmowe rozwiązania zapowiadane przez Facebook mogą popsuć ten rynek albo jak to jest częste na rynku nowych technologii - pojawią się lepsze rozwiązania.

Po czwarte warto rozważyć różne scenariusze opcji strategicznych. Ponieważ nic na ten temat nie wiemy to można tylko spekulować, ale zawsze są jacyś lepiej wiedzący.

Po piąte bessa angry3

Nie jest moim celem porównywanie tych spółek, bo do obu można mieć uwagi.
Ponieważ jest to wątek o T-Bull to jeszcze napiszę o tej spółce.

Zysk księgowy to jedno, a generowana gotówka to drugie. Uwzględniając wydatki inwestycyjne (popatrz na przepływy) to T-Bull potrzebował finansowania zewnętrznego, żeby je pokryć. I to przy słabej emisji akcji powoduje, że powstaje pytanie, czy będą środki na zapowiadany rozwój gier (wprowadzenie multiplayera do wszystkich gier), a to wg spółki jest kluczowe w rozwoju.

Przyznam, ze nie podzielam takiego podejścia, że "odpisy pomogą spółce w dalszym rozwoju"

Nie liczy się liczba pobrań, ale z jakiego kraju.

T-Bull ma pobrania głównie z Indii i w egzotycznych krajach.
Popatrz na Top Speed: link
czy Moto Rider link

Z tego dużych przychodów nie ma. Tu masz szacunek za wrzesień : link
Teraz próbują zaktywizować USA, ale za to muszą płacić.

Do tego dochodzi kwestia zastrzeżeń audytora, o czym napisałem w innym miejscu i ryzyko odpisów na koniec roku.

Jeżeli podpisała taką umowę z prowizją 10% to jej się należy.
Jeżeli by zadowoliła się kasą z góry to nie.

Przypominam sobie jak Cezary Pazura mówił, że za Kilera nie dostał dużo, bo proponowali mu udział od przychody, ale on wolał troszkę więcej od razu. Jego decyzja - nie zakładał takiego sukcesu filmu.

Cognor zużył w zeszłym roku 378 tys. MWh.
Cena energii wzrosła na giełdzie za 170 zł za MWh do 290 MWh.
czyli 120 zł * 378 tys. = 45 mln zł

Ceny energii wzrosły przez CO2, a przynajmniej w pewnym momencie stały się pretekstem do wzrostu.

I już nie jest biegłym i2, bo:
Cytat:
Przyczyną rozwiązania Umowy jest brak możliwości dotrzymania przez podmiot uprawniony terminu realizacji badania rocznych sprawozdań finansowych Spółki za 2018 rok.

Jak ją prokuratura zatrzymała to faktycznie trudno robić audyt.

Informacje
Stopień: Elokwentny
Dołączył: 23 maja 2011
Ostatnia wizyta: 12 lutego 2020 15:45:27
Liczba wpisów: 490
[0,14% wszystkich postów / 0,15 postów dziennie]

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,487 sek.

AD.bx ad3a
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d