152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
5 stycznia 2018 23:55:27
przy kursie: 202,00 zł
Tak to prawda, że gra bardziej stricte konsolowa .... ale na PC chyba także liczyli na spore przychody ..... skoro ponosili koszty optymalizacji itp itd .... ..... a druga sprawa to TWOM też "był konsolowy" choć tutaj była to tylko "trening" przed poważniejszymi produkcjami i przetarcie marketingowo wydawnicze. Kolejna sprawa to nakłady chyba nawet nie ma co porównywać .... stąd jeśli jakaś topowa gra jest wydawana na PC to chyba gry indie mogą być porównywane do nich ..... jeśli jest co porównywać. Jak może pamiętasz wtedy TWOM walczył jak równy z równym i to przez kilka tygodni. Jak pewnie zauważyłeś zarówno FarCry 4 i Call doskonale sobie radziły i miały wzięcie na PC. Może sporo mniejsze jak na konsolach. Tak samo twierdzą zresztą w CIG, że ich gra na konsolach sprzedaje się lepiej niż na PC. Jak pamiętamy TWOM także dało się przeportować na konsole choć było co do tego wiele wątpliwości .... a jednak dało się i grało się całkiem spoko. Choć konsole to nie ta grupa graczy dla gier takich jak TWOM - ale dali radę. Jest spora szansa na to, że FP nie musi się panicznie obawiać konkurencji. Na pewno wezmą to pod uwagę ale nie sądzę aby to był kluczowy argument przy ustalaniu terminu premiery. Większe znaczenie będzie miała odpowiednio dobra kampania marketingowa. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
35 Dołączył: 2013-01-21 Wpisów: 860
Wysłane:
7 stycznia 2018 08:56:41
przy kursie: 202,00 zł
tzreba przyznać ze "Miechowscy'mają wyjątkowe czucie i zrozumienie rynku graczy - szykuje sie szaleństwo na punkcie gatunku Apocalyptic Survival Strategy Games ( ASSG) They are Bilions sprzedało sie w niecały miesiąc w 360 tys kopii na samym Steam.. http://steamspy.com/app/644930a gra to taka uboga wersja Alfa FrostPunk'a www.youtube.com/watch?v=DmVx_O...oj będzie sie działo.... Everything you know is wrong.........
Edytowany: 7 stycznia 2018 08:59
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
7 stycznia 2018 10:17:53
przy kursie: 202,00 zł
Gra moim zdaniem zupełnie niepodobna do Frostpunka pomijając wspólne inspiracje steampunkiem - pierwsze skojarzenie z dawnych lat to "Warcraft 2 z zombi zamiast orków". I myślę że całe szczęście że niepodobna - bo byłby to mocny konkurent do portfeli graczy.
Edytowany: 7 stycznia 2018 10:26
|
|
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
7 stycznia 2018 10:53:44
przy kursie: 202,00 zł
Utnapisztin@ każdy widzi co chce widzieć, dla mnie podobienstwo rzuciło się w oczy od pierwszej chwili. Co do konkurencji to chyba sobie żartujesz, ta gra nie byłaby żadną konkurencją. Jakość FP powala
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
7 stycznia 2018 14:39:11
przy kursie: 202,00 zł
Kod:mod: usunięto treść niezgodną z regulaminem forum Liczy się grywalność i wciągnięcie ludzi w rozgrywkę. Odpowiednio dużej ilości ludzi. Chris Martin: Miechowscy zrobili grę, która całemu zespołowi wydała się ciekawa, a nie taką, która ma teoretyczne szansę na ogromny sukces.
Edytowany: 7 stycznia 2018 15:30
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
7 stycznia 2018 18:56:35
przy kursie: 202,00 zł
@air Faktycznie bardzo niewiele wiemy o grze. Znamy tylko trailer i trochę screenów. Nieliczni mieli okazję zagrać króciutki fragment (na PGA lub w W-wie) a testerzy nie puścili pary z ust poza opiniami o bardzo dobrej jakości. A Ty nie mając dostępu do gry już oceniasz, że gra teoretycznie nie ma szans na duży sukces .... tak brzmi Twoja wypowiedź. Czy to obawa fanboya W3 .... ? Ocena jakości gry i potencjału sprzedażowego po obejrzeniu króciutkiego filmiku .... to trochę tak jak lizanie cukierka przez papierek dla oceny smaku ..... To, że gra jest klimatyczna to można się domyślać ale potencjału sukcesu nie sposób ocenić poprawnie. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 7 stycznia 2018 18:57
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
7 stycznia 2018 20:22:36
przy kursie: 202,00 zł
Brawa za cenzurę dla moderatorów. Powtórzę więc słowami bardziej poprawnymi politycznie: Miechowscy z pocałowaniem ręki wzięliby wyniki sprzedażowe "They are billions" - prawie 400 tys. kopii w 4 tygodnie. Bądźmy realistami. Teza Rekinka, że ta gra nie umywa się do Frostpunka jest absurdalna. Kompletny brak obiektywizmu. Taki PUBG ma wiele niedociągnięć i błędów. Co z tego. Zbliża się już do 30 milionów sprzedanych egzemplarzy w ciągu 10 miesięcy. Baks: słabo odczytałeś moją wypowiedź. Ja liczę na sukces Frostpunka, natomiast gatunek gry wyklucza jakąś kosmiczną sprzedaż, to wiemy nie od dziś.
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
7 stycznia 2018 20:52:50
przy kursie: 202,00 zł
Bzdura!!! A uzasadnij swoją wypowiedz i powiedz na czym opierasz przekonanie że FP nie ma szans na powtórkę sukcesu Tab mało tego na jego przebicie?
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
7 stycznia 2018 21:19:04
przy kursie: 202,00 zł
Serdecznie proszę o czytanie ze zrozumieniem... Gdzie ja napisałem, że Frostpunk nie ma szans na powtórkę sukcesu They are billions ? Napisałem, że Miechowscy wzięliby taki wynik w ciemno - 400 tys. kopii przy zapowiadanej cenie Frostpunka, to byłby właśnie sukces jakiego oczekuje rynek. Natomiast twoje słowa "Co do konkurencji to chyba sobie żartujesz, ta gra nie byłaby żadną konkurencją. Jakość FP powala" dla trzeżwego obserwatora tej branży są po prostu niedorzeczne.
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
7 stycznia 2018 22:13:36
przy kursie: 202,00 zł
" Miechowscy zrobili grę, która całemu zespołowi wydała się ciekawa, a nie taką, która ma teoretyczne szansę na ogromny sukces." Czy z tego nie wynika jaki jest twój stosunek do potencjału FP?
|
|
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
7 stycznia 2018 22:36:28
przy kursie: 202,00 zł
Miechowscy i pewnie parę osób z branży wiedzą dużo więcej niż my. My na razie możemy wróżyć z fusów. To co pokazano dotychczas, nie nastraja mnie mega optymistycznie. Fajne, klimatyczne, zachęcające, ale ilość kontentu wydaje się niewielka. Czekam zatem na ujawnienie kolejnych elementów, by powiedzieć "wow, ależ ta gierka jest rozbudowana, ile tam jest do odkrycia". Liczę, że jeszcze niejeden as w rękawie się kryje. Choć raczej na eksplorację dodatkową bazującą na mechanizmach TWOM liczyć nie można, nie wspominając o śladowych elementach multiplayera, które wydają się niezbędne. Bazując na zaprezentowanych dotąd fragmentach mógłbym obstawiać w najlepszym razie zbliżenie się do wyników TWOM, ale nie ukrywajmy, że oczekujemy więcej, dużo więcej. Stąd na ten moment i Rekinek i air na swój sposób mają słuszność, co wynika głównie z faktu, że na ten moment znamy tylko fragment układanki.
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
7 stycznia 2018 22:54:59
przy kursie: 202,00 zł
aircanada15 pewnie zaraz sam odpowie - ale zanim to zrobi pozwolę sobie napisać - że ja tam z aircanada15 zgadzam się w pełni. Po pierwsze gdyby FP powtórzył rezultat jaki osiągnęła gra they are billions - byłoby świetnie. Po drugie - FP to nie far cry czy inna strzelanka, w którą pogra każdy - żeby się zrelaksować po pracy. To będzie wymagająca gra dla dojrzałego gracza - skłaniająca do przemyśleń. Już samo to ograniczy krąg nabywców, w stosunku do popularnych i bardzo znanych strzelanek. To oczywiste. Przy czym nie oznacza to w żadnym razie braku możliwości odniesienia sukcesu komercyjnego. Takie gry jak FP są longsellerami i w tym ich siła. Zgadzam się też w pełni z zacytowanym przez Rekinka zdaniem napisanym przez aircanadę15. Panowie Miechowscy zdecydowali się na produkcję gry - której pomysł zaintrygował ich i cały zespół 11-Bit. Jak wielokrotnie podkreślali w wywiadach - chcą robić gry, które ich ciekawią, i w które sami chętnie by zagrali. Nie starają się trafiać w gusta jak największej liczby graczy. I bardzo dobrze, bo inaczej 11Bit produkowałoby właśnie kolejny klon Far Cry, a jak można na tym wyjść jak się nie ma tyle środków i doświadczenia w tworzeniu podobnych produkcji co Ubisoft, pokazał przykład CIG i Snipera. Czy ich polityka wyklucza sukces sprzedażowy - absolutnie nie - czego dowiodła TWOM. A tak na marginesie - dziś ilość osób w grupie FP na Steam przekroczyła 50 tyś. Mamy też FP w kolejnym zestawieniu - tym razem po rosyjsku: www.playground.ru/blogs/other/...
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
7 stycznia 2018 23:20:41
przy kursie: 202,00 zł
aircanada15 napisał(a):Brawa za cenzurę dla moderatorów. Powtórzę więc słowami bardziej poprawnymi politycznie: Miechowscy z pocałowaniem ręki wzięliby wyniki sprzedażowe "They are billions" - prawie 400 tys. kopii w 4 tygodnie. Bądźmy realistami. Teza Rekinka, że ta gra nie umywa się do Frostpunka jest absurdalna. Kompletny brak obiektywizmu. Taki PUBG ma wiele niedociągnięć i błędów. Co z tego. Zbliża się już do 30 milionów sprzedanych egzemplarzy w ciągu 10 miesięcy. Baks: słabo odczytałeś moją wypowiedź. Ja liczę na sukces Frostpunka, natomiast gatunek gry wyklucza jakąś kosmiczną sprzedaż, to wiemy nie od dziś. Trochę sarkastycznie odpowiedziałem na Twój wpis - napisałem tak jak wynikało z wpisu - choć wydawało mi się, że nie do końca odzwierciedla Twoją intencję. Co do gigantycznego sukcesu ..... to chyba niewielu go oczekuje ... Spółka mierzy w taką a nie inną twórczość i większość jest tego świadoma, że na sprzedaż 20 mln w rok nie ma co liczyć.... Spółka jest młodą spółką na dorobku i można powiedzieć, że Zarząd zna (swoje miejsce w szeregu) i realia rynkowe. Trudno oczekiwać, że jakaś nieznana spółka bez pieniędzy zrobi największy hit światowy za kilkaset tyś. Mało realne choć wielu w to wierzy. Nigdy nie moża tego wykluczyć ale nie należy na to za bardzo liczyć. To, że można odnieść wielki sukces za małe pieniądze pokazał TWOM. Zaskoczył wszystkich włącznie z Zarządem !!! a była to gra skrajnie niszowa. Zarząd jednak stwierdził, że spółka może zaistnieć w mediach dzięki świetnym unikalnym i ambitnym produkcjom. I tą ścieżką idą. Jak widać FP jest grą otwartą na szerszego odbiorcę niż TWOM. TWOM sprzedał się w ilości 2,5mlbn w 3 lata. Jak to będzie z FP nie sposób teraz to ocenić. O TWOM było głośno we wszystkich mediach i to mocno nakręciło sprzedaż. Jeśli FP będzie tak samo wyjątkowy to może odnieść większy sukces ale czy da radę dowiemy się już za kilka miesięcy. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
7 stycznia 2018 23:20:46
przy kursie: 202,00 zł
Napisałem dłuższego posta, który zniknął. Streszczając: 400 tys. sprzedanych kopii w miesiąc, czyli wynik ala "They are billions" będzie świetnym rezultatem i ja będę z niego w pełni zadowolony. A twoje słowa rekinek "co do konkurencji to chyba sobie żartujesz, ta gra nie byłaby żadną konkurencją. Jakość FP powala" - pozostawię już bez komentarza, bo chwilami ręce opadają...
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
7 stycznia 2018 23:28:04
przy kursie: 202,00 zł
aircanada15 napisał(a):Serdecznie proszę o czytanie ze zrozumieniem... Gdzie ja napisałem, że Frostpunk nie ma szans na powtórkę sukcesu They are billions ? Napisałem, że Miechowscy wzięliby taki wynik w ciemno - 400 tys. kopii przy zapowiadanej cenie Frostpunka, to byłby właśnie sukces jakiego oczekuje rynek. Natomiast twoje słowa "Co do konkurencji to chyba sobie żartujesz, ta gra nie byłaby żadną konkurencją. Jakość FP powala" dla trzeżwego obserwatora tej branży są po prostu niedorzeczne. Chyba jesteś w błędzie co do oczekiwań rynku. Może przypomnij sobie, że TWOM sprzedał się w jakieś 250tyś w 6 tygodni. Analitycy przyjmowali coś ok powiedzmy 700tyś FP w rok i taka jest mniej więcej wycena w reco. Sprzedaż 400tyś w 4-6 tyg dałoby bez wątpienia ponad 1 mln do końca roku. Tym bardziej jeśli weźmie się pod uwagę, że będzie w tym czasie wyprzedaż letnia i zimowa, czarny piątek, halloween itp i związane z tym obniżki. TWOM sprzedał się jak kojarzę gdzieś 800-900tyś w ciągu roku. Przy 400tyś w miesiąc i grze dla szerszego odbiorcy niż TWOM mogłoby się skończyć wynikiem zbliżonym do 1,5mln a to już nie jest aktualna ocena sukcesu jaki ocenia rynek. Wynik 400tyś znacznie przekraczałby oczekiwania. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
8 stycznia 2018 01:07:32
przy kursie: 202,00 zł
Nieprecyzyjnie się wyraziłem. 360 czy 400 tys. kopii w miesiąc na pewno zostałyby potraktowane przez rynek jako sukces i usprawiedliwiałyby dalsze wycenianie 11Bit jako spółki rosnącej.
|
|
0 Dołączył: 2011-09-11 Wpisów: 24
Wysłane:
8 stycznia 2018 02:06:06
przy kursie: 202,00 zł
W chwili obecnej nie pozostaje nic innego jak poczekać na raport roczny 2017 ponieważ brak jest jasnego przekazu jak zarząd spółki radzi sobie z bieżącymi aktywami. Gdybanie na temat możliwej sprzedaży gry Frostpunk i ewentualnego sukcesu mija się z celem.
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
8 stycznia 2018 10:24:48
przy kursie: 205,00 zł
Jaki cel ma zastanawianie się nad możliwym sukcesem sprzedażowym FP?  No chyba większy niż analiza i czekanie na raport 2017. Co mnie posiadacza akcji na dzisiaj interesuje jak sobie poradzili w 3Q 2017?? Giełda to przyszłość a w przypadku 11Bit i kursu sukces bądź porażka FP to bardzo znacząca żeby nie powiedzieć fundamentalna informacja
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
8 stycznia 2018 12:42:22
przy kursie: 205,00 zł
baks napisał(a): Sprzedaż 400tyś w 4-6 tyg dałoby bez wątpienia ponad 1 mln do końca roku. Tym bardziej jeśli weźmie się pod uwagę, że będzie w tym czasie wyprzedaż letnia i zimowa, czarny piątek, halloween itp i związane z tym obniżki. TWOM sprzedał się jak kojarzę gdzieś 800-900tyś w ciągu roku. Przy 400tyś w miesiąc i grze dla szerszego odbiorcy niż TWOM mogłoby się skończyć wynikiem zbliżonym do 1,5mln a to już nie jest aktualna ocena sukcesu jaki ocenia rynek. Wynik 400tyś znacznie przekraczałby oczekiwania.
W przypadku TWOM było to raczej ok. 350tys w nieco ponad 6 tygodni i ten wynik został więcej niż podwojony w 12 miesięcy od premiery - steamspy na koniec 2015 (czyli po 11,5 miesiącach sprzedaży w tym summer - i dwukrotnie winter-sale i black friday pokazywał około 890 tys szt. (dochodzi jeszcze pewnie kilkadziesiąt tys. szt. z gog) Czyli 400k w 6 tygodni mogłoby nie wystarczyć do osiągnięcia miliona w ciągu roku. Jak to mogłoby wyglądać w przypadku dużo wyższego sukcesu: Cities Skylines sprzedał się w 250k pierwszego dnia (zapewne liczba z preorderami), milion kopii miał po miesiącu, 2 miliony po roku.
Edytowany: 8 stycznia 2018 12:47
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
8 stycznia 2018 17:24:50
przy kursie: 205,00 zł
Jeśli chodzi o podlinkowaną tu grę They are Bilions to taki typowy RTS, obejrzałem gameplay w tym linku, fajna gra, typowy RTS z Zombiakami, graficznie na pewno FP mi się bardziej podoba, wydaje się po tym co wiedzieliśmy bardziej dopracowany. Natomiast główna różnica jest taka ze FP ma podobnie jak TWOM nieść głębsze przesłanie, i dylematy moralne przez book of law. Tu nie mamy głębszego poziomu rozgrywki.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.