xzbkptav
Advertisement
PARTNER SERWISU
nwwlmjdc
531 532 533 534 535
ggn
ggn
0
Dołączył: 2017-08-25
Wpisów: 22
Wysłane: 26 marca 2018 10:30:25 przy kursie: 206,50 zł
"SteamSpy: 100 najlepszych gier w serwisie Steam stanowiło 50% przychodów ze sprzedaży w zeszłym roku.
Galyonkin ujawnił, że około połowa z tych 4,3 miliarda dolarów została wygenerowana przez zaledwie 100 spośród 21 000 gier dostępnych na Steam. Innymi słowy, 0,5% gier stanowiło 50% przychodów ze sprzedaży."

www.gamesindustry.biz/articles...

Na Steam ciężko nawet o zachowanie zasady Pareto. Ta platforma sprzedaży jest dziś zdecydowanie trudniejsza niż kilka lat temu.

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 26 marca 2018 10:37:47 przy kursie: 206,50 zł
Na stream dobre gry się kupuje a słabe nie kupuje, proste?
Everything you know is wrong.........

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 26 marca 2018 10:43:40 przy kursie: 206,50 zł

Wynik roczny jest o tyle ważny, że pokaże on ile przychodu/zysku jest w stanie wypracować 11bit bez FP.

W dużym przybliżeniu od przychodów z rekomendacji można odjąć przychody z 2017 i w ten sposób otrzymać zakładane przychody z FP.

Można już podsumowywać premierę SM:
steamdb.info/app/464920/graphs...
niespełna 140k sprzedanych kopii i powolne usuwanie się "otchłań" rankingu steam - czyli bardzo słabo.

Bez dobrej premiery nie ma co marzyć na dużo większą sprzedaż podczas późniejszych wyprzedaży - i warto pamiętać, że niższa cena to konieczna większa sprzedaż do zapewnienia Spółce tego samego przychodu.


ggn
ggn
0
Dołączył: 2017-08-25
Wpisów: 22
Wysłane: 26 marca 2018 10:48:03 przy kursie: 206,50 zł
"Proste" to dzisiaj jest szacowanie sprzedaży w oparciu o dane i historię premiery sprzed kilku lat ;)

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 26 marca 2018 10:48:33 przy kursie: 206,50 zł
ggn napisał(a):

Na Steam ciężko nawet o zachowanie zasady Pareto. Ta platforma sprzedaży jest dziś zdecydowanie trudniejsza niż kilka lat temu.


Tutaj jest nieco więcej:
www.cdaction.pl/news-52985/ste...

25% dochodu, to zasługa 10 gier, a 14% to zasługa jednej gry na 21k tytułów :P
I co z tego? 1/3 biblioteki Steam to gry, które ukazały się tylko w zeszłym roku!
Platforma wcale nie jest trudniejsza. Przede wszystkim rośnie liczba użytkowników i rosną przychody.
Masa shitu, który się pojawia nie ma znaczenia poza faktem, że zaniża statystyki.
Jeśli zrobisz dobrą grę, to nadal spokojnie dasz sobie radę, zwłaszcza, gdy nie ma się za sobą historię i dobrą markę jak np. TWOM.

@rubik
Widzisz, gruby hajs poszedł na marketing (miliony wyświetleń hehehe), ale jeśli gra jest delikatnie mówiąc przeciętna, to wyżej pupy nie podskoczysz. Myślę, że należy już zakończyć porównania z tą porażką, która tylko w jakimś stopniu przecina się gatunkowo i pozostać przy optymistycznych danych jakie przyniosła premiera "They are Billions" :P
Edytowany: 26 marca 2018 10:54

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 26 marca 2018 10:55:52 przy kursie: 206,50 zł

Czy wg. Kolegów nie ma na steam dobrych gier a nawet bardzo dobrych których sprzedaż jest słaba?

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 26 marca 2018 11:09:11 przy kursie: 206,50 zł
Pewnie, że są, np. gdy wydawca mierzył za wysoko i zrobił grę dobrą, ale w danym gatunku to było zdecydowanie za mało, żeby przyciągnąć graczy mających wybór dużo lepszych tytułów.
To się tyczy zwłaszcza strzelanek wszelkiej maści. Stąd bardzo liczy się jakość gry. Obecnie gracze celują w gry bardzo dobre i stąd nic nie wnoszące (poza reklamami) SM sprzedaje się przeciętnie, a o Get Even w ogóle już nikt nie pamięta.

Przyjrzałem się wishliście SM. Dwukrotnie niższa na początku roku, a wystartowali z nią trzy miesiące wcześniej.
Jasne jest i doskonale obrazuje ten stan lista życzeń i społeczność, że "Frostpunk" jest grą dużo bardziej wyczekiwaną i przynajmniej w teorii powinno to znaleźć mocne odzwierciedlenie w pierwszych danych sprzedażowych. Jeśli jakość gry i jej optymalizacją będą bardzo dobre, to FP będzie longsellerem i spełni nasze oczekiwania.
Edytowany: 26 marca 2018 11:09

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 26 marca 2018 11:17:19 przy kursie: 206,50 zł
Premiera FP we wtorek zatem peaku spodziewajmy się dopiero w weekend
Everything you know is wrong.........

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 26 marca 2018 11:20:36 przy kursie: 206,50 zł

Społeczność i lista życzeń jest budowana na bazie entuzjastów TWoM - i bardzo dobrze - ten atut trzeba wykorzystać thumbright


Za miesiąc już będziemy wiedzieć jakie jest przyjęcie gry i jakiej sprzedaży można po niej oczekiwać.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 26 marca 2018 11:34:47 przy kursie: 206,50 zł
rubik napisał(a):

Czy wg. Kolegów nie ma na steam dobrych gier a nawet bardzo dobrych których sprzedaż jest słaba?

Owszem, istnieje zbiór dobrych gier których sprzedaż jest mierna, tak samo jak istnieje zbiór bardzo dobrych gier których sprzedaż jest rewelacyjna. Co więcej, w tym drugim zbiorze są także gry uchodzące za wyjątkowo trudne i wymagające dla graczy. Naprawdę wygląda to jakby 24 kwietnia miało być największym wydarzeniem polskiego gamedevu na steam od czasów W3.



Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 26 marca 2018 12:07:52 przy kursie: 206,50 zł
Myślałem, że największym wydarzeniem ma być Agony z PW, skoro spółka wyceniana jest dużo wyżej :)

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 26 marca 2018 12:16:43 przy kursie: 206,50 zł
Agony startuje także jednocześnie na konsole i jest jedną z kilku premier PLW w tym roku. W konsekwencji prognozy zysku analityków dla PLW są wyższe niż dla 11B - więc naturalnie że i wycena jest wyższa.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 26 marca 2018 12:31:37 przy kursie: 206,50 zł
Ja to wszystko wiem, ale mimo wszystko Agony ma być wiodącym produktem, a tej gry poza krótkim i totalnie złym pokazie na Gamesconie, nikt w zasadzie nie widział. Przypuszczalnie wydadzą jak większość swoich średniawych flagowców, czyli rzucą rozentuzjazmowanej zwiastunami gawiedzi kota w worku :)
Na ten moment nawet nie wiadomo kiedy, a śmieszne jest tłumaczenie, że mają tyle premier w roku, że to bez znaczenia.

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 26 marca 2018 16:04:13 przy kursie: 206,50 zł
Utnapisztim napisał(a):
Agony startuje także jednocześnie na konsole i jest jedną z kilku premier PLW w tym roku. W konsekwencji prognozy zysku analityków dla PLW są wyższe niż dla 11B - więc naturalnie że i wycena jest wyższa.



Ale nie aż tak obiecujące jak moonlighteer i comrta
Everything you know is wrong.........

anty_teresa
PREMIUM
523
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 26 marca 2018 17:38:44 przy kursie: 206,50 zł
Nie jest bez znaczenia, ale z rekomendacji wynika, że Agony odpowiadało za 35 proc. przychodów w tym roku i 31 proc. w przyszłym roku.

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 26 marca 2018 17:48:04 przy kursie: 206,50 zł
Są wyniki roczne:

"Ponad 19,15 mln zł przychodów ze sprzedaży, 7,62 mln PLN zysku operacyjnego i prawie 3,42 mln PLN zysku netto – tak prezentują się wyniki 11 bit studios S.A. za 2017 rok. Tylko w IV kwartale 2017 roku Spółka miała blisko 7,75 mln PLN przychodów, 5,27 mln PLN zysku operacyjnego i niespełna 3,98 mln PLN zysku netto."

Moim zdaniem pozytywne.

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 26 marca 2018 18:05:27 przy kursie: 206,50 zł
Bardzo dobry wynik, brawo za monetyzacjię Twomthumbright

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 26 marca 2018 18:13:29 przy kursie: 206,50 zł
Uratowali wyniki 4 kwartałem. Są rzecz jasna słabsze niż rok temu, wynik pogorszyły zwłaszcza koszty finansowe (co już zostało w trakcie roku ogarnięte), plusem jest zmniejszenie kosztów operacyjnych, 19 mln przychodów ze sprzedaży osiągnięte praktycznie bez większych premier (miał być FP, będzie w tym roku) też trzeba ocenić pozytywnie.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 26 marca 2018 19:01:44 przy kursie: 206,50 zł
Patrząc na trzy pierwsze kwartały i jeśli dodać, że 3,4 miliona zysku zeżarła "lokata" dolarowa, to byłoby dużo ciekawiej. Świetny pomysł mieli na przedłużenie żywotności TWOM.
Do tego 10% przychodu stanowiły gry z wydawnictwa. Może i mało, ale według prezesa obie przyniosły zyski.

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 26 marca 2018 23:44:55 przy kursie: 206,50 zł
Z jednej strony 10% przychodów z działalności wydawniczej to dosyć dużo, z drugiej nakłady w tym segmencie mają dość duże.
Zamknięty projekt wydawniczy pochłonął prawie 450 tyś zł, można wnioskować, że średni koszt pojedynczego wydawnictwa to pół miliona lub więcej.

Niezakończone prace rozwojowe wzrosły w tym roku o 5mln zł, dużo, sam koszt FP miał być do 6mln.., a to już 3ci rok produkcji.
Do tego ciekawy cytat:
Cytat:
Działalność Spółki w 2017 roku, w obszarze produkcji gier, koncentrowała się na grze „Frostpunk”. Premiera tytułu, w wersji na komputery PC, planowana jest 24 marca 2018 roku. W produkcję „Frostpunka” zaangażowanych jest blisko 50 osób. Do tej liczby należy dodać też zewnętrznych podwykonawców. Projekt jest w końcowej fazie realizacji. Gra jest optymalizowana i tłumaczona (w dniu premiery będzie dostępna w siedmiu wersjach językowych, w tym chińskiej).
Przechodzi też wewnętrzne i zewnętrzne testy, żeby usunąć ostatnie błędy. „Frostpunk” będzie największą i najdroższą produkcją w historii Spółki. Łączne nakłady na stworzenie tytułu, razem z wydatkami na marketing, przekroczą 10 mln PLN.


Dane niezakończonych prac z raportu raczej nie potwierdzają tej kwoty (chyba ktoś kopiował ctrl-c ctrl-v ze starych dokumentów), warto też zwrócić uwagę na koszty zewnętrzne, które częściowo dotyczą FP (testy, tłumaczenie): prawie 6mln zł (za zeszły rok jeszcze więcej), w sumie w dwa lata 12 mln - co tam jest oprócz rozliczenia kosztów z PLI ?
Reasumując tym razem w dwa dni FP raczej się nie zwróci (chociaż plan motywacyjny zakłada jeszcze 72 mln zysku do końca przyszłego roku).

Patrząc na należności ciekawostką jest to, że rok do roku rosną dla platform mobilnych - z tego wynika, że zainteresowanie TWOM w tym segmencie jest przynajmniej na tym samym poziomie w przeciwieństwie do PC.

Fajna jest też analiza od newzoo, tylko tak się zastanawiam, w co Ci Chińczycy grają ? Chyba w jakieś własne gry ?

Porównując też rynek USA/Kanada - UE, zastanawia mnie z czego wynika tak duża dysproporcja w przychodach z TWOM (USA:5 - UE:1), statystycznie społeczeństwo amerykańskie jest młodsze niż europejskie(znacznie), ale przecież TWOM jest dla graczy dojrzałych - czyli dla kogo ? 25 lat? Think



Edytowany: 26 marca 2018 23:54

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



531 532 533 534 535

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,209 sek.

hapkcdae
rwyscmch
nybycdvn
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +76 751,90 zł +383,76% 96 751,90 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
qlmfgmdk
krqjppfg
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat