PARTNER SERWISU
xzimwkqs
530 531 532 533 534
baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 23 marca 2018 11:07:23 przy kursie: 208,00 zł
W przyszłym tygodniu wystąpi Prezes ciekawe czy powie coś ciekawego ?

SW nabiera znaczenia ... czy to trwałą tendencja i inne spółki będą także udzielać wywiadów poprzez SW - to może być ciekawy kanał do kontaktów.
Widać, że w spółkach chyba dość mocno czytają SW skoro ten kanał jest używany do kontaktów z akcjonariuszami . Dobry pomysł. Popieram.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 23 marca 2018 11:10:44 przy kursie: 208,00 zł

Najważniejsza jest premiera FP - bez sukcesu na PC nie ma szans na sukces na konsole.

Gry z wydawnictwa mogą powtórzyć "sukces" Beat Cop, Tower 57


Kolegów nie niepokoi niska oglądalność trailerów FP na YT?

www.youtube.com/watch?v=YPCglt...
np vs.
www.youtube.com/watch?v=tJyw-c...

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 23 marca 2018 11:20:46 przy kursie: 208,00 zł
Na forach powszechne narzekanie na słabość marketingu 11b, a tymczasem dobowy przyrost członków grupy FP na Steam systematycznie się zwiększa. Do niedawna przyrost ten wynosił ok. 250-300 nowych osób, a od kilku dni wynosi ponad 400 osób. Jeszcze trzy miesiące temu FP miał w grupie mniej osób niż Agony. Obecnie ma od tej gry o niemal 30 tysięcy więcej. FP pod względem ilości osób w grupie przegonił też grę Vampyr. Przy liczbie osób w grupie wynoszącej ok. 40 tyś, zarówno Playway jak i 11Bit podały, że liczba osób mających na wishlistach każdą z tych gier wynosi ok. 160 tyś. Jeśli takie proporcje utrzymały się - to wishlista FP zbliża się już do 300 tyś. Do premiery w grupie FP będzie pewnie koło 90 tyś osób.





Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 23 marca 2018 11:29:33 przy kursie: 208,00 zł
rubik napisał(a):

Kolegów nie niepokoi niska oglądalność trailerów FP na YT?



Kilka dni temu tłumaczono z czego się bierze ta ilość wyświetleń.

Lepiej porównaj jakie są reakcje obu zwiastunów i powiedz czy to normalne :)
SM:
1,1 łapek w górę i 110 komentarzy
FP:
2 łapek w górę i 352 komentarze

Proporcjonalnie powinno być ponad 10x więcej dla SM, a tymczasem polubień dwa razy mniej, komentarzy trzy razy mniej.
Edytowany: 23 marca 2018 11:32

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 23 marca 2018 13:53:52 przy kursie: 208,00 zł

Czyli 180k wyświetleń trailera z datą premiery w dwa tygodnie nie jest niczym niepokojącym bo inni "kupują" odsłony?

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 23 marca 2018 14:03:48 przy kursie: 208,00 zł
Oczywiście, że nie jest niepokojące. To dużo więcej niż miały zwiastuny TWOM przed premierą.
Lepiej porównywać wymierne efekty kampanii jak np. wspominana przeze mnie i wielu, społeczność na Steam, która wynosi na miesiąc przed premierą 74 tysiące osób i rośnie z każdym dniem. Dla porównania podam, że w momencie premiery SM miało w grupie 54 tysiące osób.

Pieniądze na marketing trzeba wydawać z głową.
Jakie korzyści są z kupionej ilości wyświetleń pokazał przykład CIG i Snajper 3, którego miliony wyświetleń wyliczał nam w swoim czasie kolega Lelo-pakero, a i Prezes CIG również, by udowodnić fałszywą tezę, że jest to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier w zeszłym roku :D

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 24 marca 2018 00:18:53 przy kursie: 208,00 zł
Ważne, że ciągle trwają testy finalnej wersji. jak widać po wypowiedziach graczy na steam, oczekują oni bardzo dobrej jakościowo gry (także jest to wiele razy wspominane w kontekście przesunięcia premiery).

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 24 marca 2018 20:11:39 przy kursie: 208,00 zł
Głównie jeden z użytkowników steam przoduje w wysuwaniu żądań gry bez żadnych bugów - wręcz grożąc wystawieniem bardzo negatywnej opinii jeśli gra jakieś bugi mieć będzie. Patrząc po składni, doborze argumentów i grach jakie miał na swoim profilu - zanim uczynił go prywatnym, śmiało można twierdzić, że to jeden z naszych rodzimych "miłośników" 11Bit, któremu jęczenie i urąganie spółce na krajowych forach nie wystarcza.
Oczywistym jest, że w każdej grze jakieś bugi będą. Grunt - żeby nie było ich wiele, a spółka szybko reagowała na te, które się zdarzą. Większość wypowiadających się na Steam nie ma na szczęście problemu ze zrozumieniem tej oczywistości.

Na kanadyjskim amazonie można już kupić Moonlightera w wersji na PS4 i Switch z informacją, że w obu przypadkach gra ukaże się 29.05.2018 r. Ciekawe czy to rzeczywista data premiery - czy też jak w przypadku pojawiających się przed oficjalnym ogłoszeniem, w różnych sklepach dat premiery FP - urojona.

007
007
PREMIUM
131
Dołączył: 2009-09-04
Wpisów: 578
Wysłane: 24 marca 2018 21:41:49 przy kursie: 208,00 zł
Na stronie Isthereanydeal można śledzić trendy ichniej waitlisty. Baza danych za mała żeby wyciągać daleko idące wnioski (ok. 140 tyś użytkowników). Ot kolejna jaskółka, bo Frostpunk w porównaniu do innych pozycji wypada całkiem nieźle. Aktualnie tamtejsza waitlista dla FP jest 2,5 razy większa od TWOM z dnia premiery i ok. 2 razy większa od They are billions z dnia premiery. Co ciekawe na tym przykładzie widać, że tego typu listy rosną po premierze kilka a nawet kilkunastokrotnie, co wyjaśniało by różnice w komunikatach z Blo i PlayWay.

Utnapisztim napisał(a):

Największe zagrożenie dla FP widziałbym w tym że gra ma być po prostu trudna i wymagająca dla gracza co w jakiejś mierze może ograniczać grono potencjalnych nabywców (zwłaszcza na konsolach).


Wręcz przeciwnie. Jak ktoś kupuje strategię, to nie oczekuje od gry tego żeby sobie poklikać tu i tam, tylko wyzwania. Weźmy taki They are bullions. Ta gra nie ma w sobie nic poza tym że jest trudna i biegają hordy zombi. Grafika raczej słaba, muzyka niezła ale nie powala na kolana, niewielka ilość jednostek i budynków a do tego lagi przy każdym ataku. Mimo tych niedociągnięć na dzisiaj mamy 550 tyś na steamspy po 3 miesiącach od premiery.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 24 marca 2018 23:55:30 przy kursie: 208,00 zł
Dane nie do końca są spójne, bo spółka w styczniu komunikowała 160k,a w połowie lutego 200k. Tutaj zaś w styczniu pokazało nieco ponad 140k. Niemniej błąd niewielki, a trendy z innych gier dużo nam mówią. Według moich obliczeń mamy na ten moment około 250k, a do premiery spokojnie stuknie 300k.
Pięknie.

Poza tym inna sprawa. They are billions. W momencie premiery 100k whishlista, sprzedaż po kwartale ok 550 tysięcy. Jak widać, to znacząco więcej niż trzykrotnosc,którą podawał nam prezes Playway.
Co to oznacza dla FP, jeśli wishlista będzie wynosiła 300k w dniu premiery?
Sami wiecie ;)


topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 25 marca 2018 00:03:32 przy kursie: 208,00 zł
Ktoś wcześniej napisał, że gra może być zbyt trudna. Ta gra ma być trudna, nie tylko z moralnego punktu widzenia. Ale z tego co wiem, była mowa o poziomach trudności i testach polegających na balansowaniu rozgrywki. Zresztą publicznie wiadomym jest, że testy FP ciągle trwają, szukali nawet ostatnio kolejnych testerów. Szykuje nam się świetna, wymagająca gra, o wiele bardziej skomplikowana od TAB.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 25 marca 2018 11:25:18 przy kursie: 208,00 zł
007 napisał(a):
Na stronie Isthereanydeal można śledzić trendy ichniej waitlisty. Baza danych za mała żeby wyciągać daleko idące wnioski (ok. 140 tyś użytkowników).


Ciekawe, dla observera podają "402 own the game, 6796 waiting" czyli posiadacze stanowią ok. 6% oczekujących na zakup, spółka informowała o ok. 7%, różnica nieduża. Think

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 25 marca 2018 11:57:01 przy kursie: 208,00 zł
Rif napisał(a):

Co to oznacza dla FP, jeśli wishlista będzie wynosiła 300k w dniu premiery?
Sami wiecie ;)


Jak dla mnie, to za bardzo się nakręciłeś bazując na nieistniejącej zależności. Think

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 25 marca 2018 12:28:04 przy kursie: 208,00 zł
Pojawił się artykuł pokazujący sprzedaż W3 na rózne platformy w kolejnych latach. Ciekawy materiał do analiz dla gier premium. Ostatnio W3 otrzymał wśród graczy miano najlepszej gry w historii ....
A artykuł pokazuje zmiany % w sprzedaży na poszczególne platformy.
2015 48% na PS4 i duża ilość pudełek PC31% a XONE 20% później zyskuje PC ale głównie wersje elektroniczne. W ubiegłym roku już 50% na PC.

Wiedźmin 3 Dziki Gon znamy procentowy udział platform w sprzedaży gry
https://pclab.pl/news77400.html
PC zyskuje z czasem. PC pomimo średniego startu, z czasem przejął pałeczkę pierwszeństwa i wyraźnie góruje nad konsolami.
Jak ujawnił CD Project RED, wszystkie gry z serii Wiedźmin sprzedały się łącznie w nakładzie 33 mln sztuk.
Najciekawiej jednak wyglądają dane za ubiegły rok. Nie dość, że sprzedaż Wiedźmina 3 wzrosła względem poprzednich dwunastu miesięcy, to na dodatek zdecydowanie najwięcej kopii sprzedano na komputerach. Dane potwierdzają to, o czym mówi się od bardzo dawna – o ile konsole właściwie zawsze zapewniają najlepszy przychód w okolicach premiery gry, tak w dłuższej perspektywie wyraźnie zyskują komputery.
Warto też zwrócić uwagę na statystykę sprzedaży w konkretnych kanałach. W roku premiery Wiedźmina 3 wyraźnie dominowała dystrybucja fizyczna, typowa dla rynku konsolowego. Później do głosu doszła „cyfra”, w której w ubiegłym roku sprzedano aż 74 procent wszystkich kopii gry. Widać to zresztą po wspomnianych wynikach na PC – jak wiadomo, to właśnie dystrybucja cyfrowa jest głównym kanałem sprzedaży na komputerach osobistych.

Co to daje do myślenia w temacie FP .... ?
FP drugim W3 nie będzie (raczej) jednak jak widać w świecie PC pudełka to margines i dystrybucja cyfrowa coraz bardziej zyskuje. Nawet na tytułach premium. Jak widać jednak duże topowe tytuły ogromną ilość przychodów zyskują właśnie na konsolach - szczególnie w pierwszych 12 miesiącach.
Dlatego warto aby spółka nie czekała zbyt długo i wydała wersję konsolową w tym roku.
Później tytuł może sporo stracić na atrakcyjności a na pewno dla pudełek na konsole.
Sądzę, że jak na TWOM na konsole wyjdzie jakaś szersza wersja. Być może będzie jakiś specjalny kontent dla konsolowców. Jak widać po PS4 jest zdecydowanym liderem. Nie wiem jak z innymi grami ale na PS4 W3 wygrał "w cuglach"....
Zobaczymy jak uda się zorganizować wydanie edycji konsolowej na FP ...Angel
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 25 marca 2018 13:54:32 przy kursie: 208,00 zł
aircanada15 napisał(a):
Rif napisał(a):

Co to oznacza dla FP, jeśli wishlista będzie wynosiła 300k w dniu premiery?
Sami wiecie ;)


Jak dla mnie, to za bardzo się nakręciłeś bazując na nieistniejącej zależności. Think


To ja poproszę scenariusz wishlista Times 3 za 3 m
Everything you know is wrong.........

padik
2
Dołączył: 2011-05-19
Wpisów: 19
Wysłane: 25 marca 2018 14:00:28 przy kursie: 208,00 zł
Wklejanie tego typu zestawień dotyczących sprzedaży Wieśka 3 na różne platformy i odnoszenie tego w jakikolwiek sposób do FP jest bez sensu. Wiedźmin to gra z gatunku action-adventure RPG a Frostpunkowi najbliżej do RTS-a (z domieszkami elementów survivalowych, ale nie w rozumieniu takim jak Resident Evil czy Dead Island). Takie gry na konsolach... po prostu się nie sprzedają!

Jako akcjonariusz 11Bit postawię sprawę dosyć kontrowersyjnie. Chciałbym, aby spółka odpuściła sobie portowanie FP na konsole. Mimo iż baza konsol obecnej generacji jest w tej chwili olbrzymia (PS4 + XOne) to nie tędy droga. Wolę aby czas i środki na to potrzebne włożyli w prace nad kolejną grą, tak żebyśmy nie musieli znowu czekać 4 lata na kolejną premierę. Osobiście jestem graczem konsolowym od ponad 20 lat (od samego początku pierwszego PlayStation w Polsce) i jestem przekonany o tym, że Frostpunk to nie jest gra na konsole. Poczynając od samego sposobu sterowania. Nie wyobrażam sobie przeniesienia tak skomplikowanego interfejsu na pada. Już przy TWOM było z tym ciężko. FP wydaje się być pod tym względem o wiele bardziej skomplikowany. Druga rzecz to po prostu specyfika konsolowych graczy. To zupełnie inny target odbiorcy niż PC. Przecież 95% graczy konsolowych ma na posiadaniu również PC z czego zapewne większość taki, który pociągnie FP. Gdybym miał zamiar zagrać we Frostpunka to zwyczajnie kupiłbym go na Steam. Dokładnie tak samo jak było z TWOM. Zresztą pokazują to dane ze sprzedaży TWOM na konsolach. Granie na konsoli to inny rodzaj rozgrywki. Rozwalenie się wygodnie w kanapie z padem w ręku i odpalenie gry action-adventure, wyścigów, bijatyk czy innego slashera. Gry strategiczne nigdy się na konsolach nie sprzedawały i nigdy się sprzedawać nie będą. Nawet jeśli PC-towy Frostpunk odniesie sukces i nawet jeśli konsolowa wersja będzie miała pochlebne recenzje to i tak moim zdaniem kupi go tylko garstka zapaleńców. To po prostu nie jest gra na konsole!

Wklejanie diagramów z Wiedźmina 3 i wyciąganie na ich podstawie jakichkolwiek wniosków mija się z celem. Skupmy się lepiej na tym co czeka nas za miesiąc a założenia z rekomendacji mówiące o liczbie sprzedanych sztuk na PC i konsole lepiej odnosić po prostu do liczby sprzedanej na PC, żeby się nie rozczarować.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 25 marca 2018 15:50:11 przy kursie: 208,00 zł
Gdybyś podkreślił, że FP nie ma szans na choćby zbliżoną sprzedaż jak W3 - w pełni bym się zgodził.

Jednak tutaj się nie zgodzę.
Jeśli obserwujesz wątek dłużej niż 2 lata to na pewno zauważyłeś, że TWOM na konsole został wogóle wydany prawdopodobnie dzięki zachętom partnera ... i za jego pieniądze. Partner także sfinansował rozszerzenie dla konsol które później było zaczątkiem wersji DLC dla wersji na PC.....
TWOM był typowo niekonsolową grą - a jednak potrafili zaimplementować bezproblemowy interfejs. Więc takie rozwiązania sprzyjają rozwojowi i budowaniu potencjału.
Nie wiadomo czy spółka zawsze będzie robić trudne i klimatyczne gry. Jak widać produkcja nieco ewoluuje w kierunku nieco szerszego odbiorcy. Idąc w tą stronę nie sposób pominąć wielomilionową grupę graczy konsolowych. Nikt nie twierdzi, że tacy gracze rzucą się masowo (w milionach) na FP ale jeśli nawet sprzeda się w rok 200 tyś na konsole to będzie spora góra kasy dla spółki. Nawet op 20zł ze sztuki pudełka dałoby 4mln dodatkowej kasy wyciśniętej z tego samego produktu w kilka miesięcy przez niezbyt dużą grupę ludzi. Trzeba jedynie zrobić nowy interfejs, poprawić grafiki i mapy oraz od nowa zrobić optymalizację. To ułamek tego co wymaga nowa gra.
Jeśli jakaś gra odnosi sukces (zakładamy go) to nierozważne odpuszczać sobie część zysku po to aby robić coś innego które na razie jest wielką niewiadomą.
P8 już robią jak wypali pomysł nie wiadomo. Rzucić już siły na P9 .... nierozważne.
Najpierw trzeba zrobić DLC i konsole a jak konsole wyjdą spoko to także tam DLC i kolejne. Nadmiar sił po trochu kierować na kolejną produkcję.

Zobacz jak było z TWOM na początku raczej nikt nie myślał o jakiś DLC a później wyszło i Children i cała seria ....
Rezygnacja z tego to tak jak wypuszczanie części ryb z sieci .... przez to, że nie chce się wybierać ich z sieci ...Angel
Co innego gdyby gra się nie przyjęła na konsole wtedy nie ma co odgrzewać tylko zastanowić się czy w ogóle kolejne robić na konsole.
Powtarzam informacje z W3 nie dotyczyły ilości sprzedaży tylko rozkładu na różne platformy i jego zmian w czasie. Ale również zmian w systemie dystrybucji i wpływu czasu na te zmiany.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

GRAF78
93
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 574
Wysłane: 25 marca 2018 23:24:06 przy kursie: 208,00 zł
o której jutro maja pokazać raport roczny? w trakcje sesji czy po?

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 26 marca 2018 00:31:18 przy kursie: 208,00 zł
Zawsze pokazywali po. Godziny nigdy nie podawali wcześniej.

Fajne preview FP na Gameinformerze:

Cytat:

Unlike Sim City, Frostpunk isn't a never-ending city builder. You can play through an approximately 10-hour campaign, or through two different scenario modes. The campaign has a story with a beginning and an end, and story progression is deeply rooted in exploration. You can eventually send scouts to explore new areas which moves the story forward and helps you piece together what caused these harsh frozen conditions.
www.gameinformer.com/games/fro...

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 26 marca 2018 00:32:56 przy kursie: 208,00 zł
Szczerze, to wszyscy czekają teraz na FP a nie na wyniki :)

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



530 531 532 533 534

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,759 sek.

ulnclgfx
ijmoouiz
mrxfaxyi
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
dgiqjfly
tgjxagwa
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat