pixelg
GAMEOPS - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2 3

GAMEOPS [GOP]

AKTUALNY KURS: 15,18 zł (+1,20%) 15-06-2021 14:17
anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
249
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 651
Wysłane: 18 kwietnia 2020 05:05:22 przy kursie: 44,00 zł
Ja akurat zupełnie się z Tobą zgadzam co do ogółu i z reguły cenię sobie posty i osoby podważające entuzjazm. Problem polega na tym, że większość myśli, że to właśnie ich spółka należy do grona 10 proc. tych inwestycyjnych :)

Games Operators póki co jednak oferuje nieco więcej, niż tylko obietnice znacznego zwiększenia zysków (akurat tych obietnic dywidend nie widziałem, ale może źle patrzyłem) Gwarancji spełnienia oczekiwań co do zysków oczywiście nie ma, ale są pewne przesłanki. Jakoś już tak jest, że jak ktoś osiąga sukces to łatwiej mu z kolejnymi projektami i właśnie z tego powodu można liczyć na lepszą sprzedaż 112 operator od 911 operator. Przynależność do PlayWay'a też coś jednak daje - ja widzę co najmniej trzy plusy:
1 - choć PlayWay nie narzuca terminu wydania gry i nie blokuje devów, to ma swój dział testerski, a to zmniejsza ryzyko wypuszczenia śmiecia, co pokazują losy choćby Drifta
2 - Uczestnictwo w grupie daje szanse na pakowanie ofert w paczki i cross promo
3 - Otwartość w komunikacji

To co się stało z kursem tej spółki dla mnie akurat nie jest zaskoczeniem, bo ona w cenie emisyjnej po prostu wyglądała na tanią. Tanią jak wynika właśnie z DCF'a, Jak większość inwestorów na SW już wie jestem przeciwnikiem wycen porównawczych, gdyż one właśnie prowadzą do wynaturzeń w wycenach. Tekst możesz znaleźć nawet na głównej stronie:
www.stockwatch.pl/wiadomosci/j...

Ale w DCFie tak samo łatwo o takie wynaturzenia czego choćby konstruktor wyceny Vivida dał najlepszy wyraz - proponuję się zapoznać z założeniami - reko jest otwarta w ramach programu GPW. Nie jest trudno kręcić betą czy stopą wzrostu w wartości rezydualnej, która to wartość często odpowiada za znacznie więcej niż połowę wartości spółki. Ale jest też coś w tym co piszesz choćby o CD Projekcie. W kursie jest sukces nie tylko CP2077 ale także kolejnej gry ze świata Wiedźmina, a nawet wersje online obydwóch produktów. Założenia nijak się mają do tego o czym informuje spółka, choć trzeba powiedzieć, że rynek wyprzedza znakomicie komunikację spółki i te wersje online pojawiały się w rekomendacjach już lata temu, co chyba jeszcze oficjalnie nie padło

Na wszystko trzeba patrzeć krytycznie, to prawda. I prawdą jest także, że nie jest sukcesem że gra zwróci koszty co czasem da się nawet u nas przeczytać, albo że istnieje jakiś mnożnik na podstawie którego można wycenić spółkę gamingową. A "ekspertów" co twierdzą iż rynek wycenia na przyszły C/Z=30 nie trzeba ze świecą szukać :) To też prawda.(Ciekawy, że niektórzy zapominają iż T2 był wyceniany po swoim największym sukcesie na C/Z w okolicy 6)

Tak, rynek jest przegrzany, a ludzie sobie wydzierają akcje z rąk. Na debiut czekają dziesiątki spółek, ale powiedzmy sobie też szczerze, że jakoś polscy pisarze, polscy filmowy nie lądują co chwila w zestawieniach najlepiej sprzedających się książek czy najbardziej kasowych filmów, a z grami tak się właśnie dzieje. Gigantyczne sukcesy finansowe W3 czy marketingowe CP to jedno, ale nawet ze stajni PlayWaya potrafi coś się przebić na pierwsze pozycje. Jak na krajowy standard świetnie się sprzedał i Frostpunk i TWOM, bardzo dobrze HF i CMS, a ostatnio Green Hell i Drug Dealer Simulator zaskoczyły b. pozytywnie. A przecież jest jeszcze Techland z Dying Light i jest chodząca osobowość rynku czyli A.Chmielarz (ostatni chyba był Etan Carter) Okazuje się, że mamy całkiem łebskich ludzi jeśli chodzi o pisanie gier, bariery wejścia na rynek nie są duże itd. Jasne, wszyscy sukces jednej gry ekstrapolują na inne studia, co nie jest zupełnie uprawnione, ale już sukcesy w ramach zespołu mogą świadczyć o powtarzalności. Założyciele 11b to dawne Metropolis, Creepy Jar to jedno ze studiów Techlandu itd.
Kiedyś było tak, że nikt się sukcesu TWOM nie spodziewał łącznie z zarządem, teraz spodziewany jest w zasadzie wszędzie, nawet młodych spółkach z ludźmi bez doświadczenia. I to jest rzeczywiście jest ryzyko... A jak dodać brak umiejętności wycen to katastrofa gotowa.


Utnapisztim
31
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 775
Wysłane: 18 kwietnia 2020 11:34:22 przy kursie: 44,00 zł
DonG napisał(a):
To, co dzieje się z kursem tej spółki, wpisuje się w ogólny trend obecny na spółkach gamingowych na polskim rynku. Oczywiście polscy inwestorzy w tym względzie "małpują" Amerykanów z ich podejściem do "nowych technologii", jednak przebili w tym względzie nawet ich. Nie będę oryginalny w tym twierdzeniu, ale w momencie, gdy na rynku na palcach jednej ręki można policzyć spółki z C/Z poniżej 30, na usta cisną się dwa słowa: "bańka dotcomów".


Jeszcze ze 2 lata temu podpisałbym się pod tym obiema rękami, teraz już nie. Bo niby dlaczego np. ulubieniec instytucji finansowych "perła naszej giełdy" megazadłużony Dino rosnący średniorocznie raptem 25% może być wyceniany przez rynek na p/e >40 (podobnie jak przez lata były wyceniane przeróżne eurocashe, amresty czy ccc), a zupełnie niezadłużone spółki rodzaju PLW czy TEN rosnące w dużo wyższym tempie (60% +) miałyby być wyceniane przez rynek np. dwukrotnie taniej?
Poza tymi dwoma spółkami oczywiście jest jeszcze ławica mniejszych spółeczek gamingowych która te 2 lata temu była żałosnym zbiorem balonów napompowanych pod obietnice i wizje snute przez ich zarządy brutalnie weryfikowane następnie przez realia, ale dziś te obietnice są w wielu przypadkach skutecznie realizowane. CreepyJar, Movie, Carbon, Foreveren, Qubic, Ultima, wczorajszy debiutant GameOperators i jeszcze parę innych odnoszą niezaprzeczalne sukcesy w swoich niszach i od paru kwartałów mocno poprawiają swoje wyniki. Moim zdaniem sukces w tej branży gdzieś tak od zeszłego roku z wyjątku jakim bywał wcześniej zaczyna powoli stawać się normą i warto ten trend zauważyć.

O bańce w gamedevie można było czytać/słuchać w ekonomicznych mediach w 2015-2018 kiedy po sukcesach 11bit i CDR gross spółek gamingowych zostało napompowanych pod sukcesy tych nielicznych - więc niewątpliwie była to prawda. Teraz gdy "stara gospodarka" została zaorana przez koronawirusa i walczy o przetrwanie gamevev błyszczy. Czy w obecnych realiach gospodarczych i prawnych poprawią rok do roku swoje wyniki banki, kopalnie, energetyka, odzieżówka? A gamedev w bardzo wielu przypadkach poprawia i to zdecydowanie.

DonG
57
Dołączył: 2020-04-14
Wpisów: 78
Wysłane: 18 kwietnia 2020 12:14:40 przy kursie: 44,00 zł
@Anty_teresa:

Zgadzam się z większością tego, co napisałeś. Co do spółki Games Operators: jej historia jest bardzo krótka i trudno jest mi wyrokować. Przesłanki za spełnieniem oczekiwań inwestorów również istnieją.

@Utnapisztim:

O Dino mnie nie pytaj, bo według mnie to też przewartościowana spółka, podobnie jak za przewartościowane uważałem Amrest, CCC itd. W przypadku np. PlayWay mam też wrażenie, że rynek traktuje zyski z utraty kontroli w jednostkach zależnych jako stały element wyniku.

Faktycznie dobrych spółek jest coraz więcej: do CD Projekt, 11bit, PlayWay, TSG dołączają kolejne. Jednak fakt, że te spółki są dobre, nie kłóci się z tym, że są też drogie (choć jeszcze PlayWay był w miarę tani kilka miesięcy temu, obecnie o tanie spółki jeszcze trudniej). Nawet najlepsza spółka może być przewartościowana.

I kupno nawet najlepszej spółki po zbyt wysokiej cenie jest spekulacją. Dodam jeszcze w nawiązaniu do poprzedniego komentarza, że zdanie sobie sprawy ze spekulacyjnego charakteru kupowania takich spółek może ułatwić skorzystanie z ich wzrostów. Łatwiej przeboleć bardzo wysoką wycenę spółki z portfela i wstrzymać się ze sprzedażą już i tak drogiego waloru, gdy jest ona elementem jego części przeznaczonej na zakupy tego typu oraz gdy kryteria wyjścia są nieco inne niż w przypadku innych branż, m.in. bardziej uzależnione od sentymentu.


Utnapisztim
31
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 775
Wysłane: 18 kwietnia 2020 12:55:01 przy kursie: 44,00 zł
Cytat:
fakt, że te spółki są dobre, nie kłóci się z tym, że są też drogie

Czy p/e 30 to drogo czy tanio zawsze będzie wzgledne. W tej branży sukces jednego tytułu może sprawić że wynikowo spółka urośnie kilkaset% dosłownie z kwartału na kwartał. W wycenach szansa na to powinna mieć odzwierciedlenie, oczywiście w sposób zróżnicowany w zależności od spółki, jakości jej projektów, kadry i historii - jedne podmioty zapewniają dużą szansę, inne znikomą albo wręcz żadną (są przecież i spółki od lat utrzymujące się faktycznie nie z produkcji gier tylko emisji udziałów i długu, więc te wobec braku zysków powinny być z kolei notowane przy p/bv <1). O ile kiedyś sukces takiej skali był naprawdę bardzo wyjątkowy, dziś zdaża się coraz częściej i wyceny powinny to uwzględniać. Mogę się zgodzić że średnia dla branży p/e 30 to drogo, ale w przypadku poszczególnych spółek już niekoniecznie )a nawet wprost przeciwnie).

Rif
46
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 924
Wysłane: 24 kwietnia 2020 08:06:00 przy kursie: 43,00 zł
Bardzo przeciętny debiut 112 może wzbudzić wiele wątpliwości w kwestii powtarzalności, a co dopiero pisać o podwyzszeniu przychodów w porównaniu do 911. Debiut DDS przy tym to potęga.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
249
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 651
Wysłane: 24 kwietnia 2020 13:04:52 przy kursie: 39,60 zł
To prawda. Kapitalizacją spółki będzie pod presją. Ale akurat przychody to spokojnie sobie wzrosną. Cena 911 operator to 15 USD, natomiast 112 operator to 25 USD. W dodatku promocja startowa dla 911 wynosiła 20 proc., a dla obecnego relase'u 15 proc.
Edytowany: 24 kwietnia 2020 13:34

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
149
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 548
Wysłane: 24 kwietnia 2020 13:30:30 przy kursie: 39,60 zł
Premiera słaba, jeśli weźmie się pod uwagę istniejącą bazę klientów. Wydaje mi się, że ustalili zbyt wysoką cenę dla tej gry. W długim okresie produkcji skreślać nie należy, w promocjach się sprzeda. Natomiast misja pt. "wchodzimy na następny poziom rozwoju" póki co odwołana.

Oxygen21
4
Dołączył: 2016-05-19
Wpisów: 104
Wysłane: 24 kwietnia 2020 21:06:07 przy kursie: 39,60 zł
Jestem ciekaw czy podadzą jakieś info o sprzedaży ..Think

kholat
9
Dołączył: 2017-04-29
Wpisów: 136
Wysłane: 25 kwietnia 2020 17:05:14 przy kursie: 39,60 zł
@Oxygen

Moderator:
od wczoraj na SW?

Playway zawsze podaje w niedzielę po południu/wieczorem raport po 72 godzinach
Edytowany: 25 kwietnia 2020 17:36

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
249
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 651
Wysłane: 25 kwietnia 2020 22:22:45 przy kursie: 39,60 zł
PlayWay i jego niepubliczne spółki, publiczne decydują same. Z resztą... Przecież to z grubsza da się oszacować...


brutalp
brutalp PREMIUM
3
Dołączył: 2011-01-01
Wpisów: 79
Wysłane: 27 kwietnia 2020 08:54:20 przy kursie: 39,60 zł
Cytat:
Gra 112 Operator po 72 godzinach od premiery na platformie Steam została sprzedana w ilości ponad 20,5 tys. sztuk w kanałach online - podał producent i wydawca gier komputerowych Games Operators.


Cytat:
Spółka podała, że łączny koszt wytworzenia i marketingu gry (po odjęciu środków otrzymanych z dotacji Gameinn) nie przekroczył 0,9 mln zł i został zwrócony w 95 proc. w przeciągu trzech dni sprzedaży w sklepie STEAM.


www.stockwatch.pl/komunikaty-s...

Uważacie to za dobry wynik?

Moderator:
podmieniono link na wewnętrzny
Edytowany: 27 kwietnia 2020 09:01

Piotraski
0
Dołączył: 2020-04-25
Wpisów: 8
Wysłane: 27 kwietnia 2020 09:28:56 przy kursie: 39,00 zł
Jestem tutaj nowy ale na logikę zwrot inwestycji w 3 dni to bardzo duży sukces. Pamiętajmy że to dopiero początek sprzedaży gry.

Dodatkowo w najbliższych tygodniach wychodzą dodatkowe 4 tytuły z tej wytwórni więc prognozy widzę pozytywne.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
249
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 651
Wysłane: 27 kwietnia 2020 09:32:08 przy kursie: 39,00 zł
911 operator sprzedał się w ciągu 72 godzin w wolumenie 26 tys. sztuk, więc wolumen jednak trochę niższy. I to wynikało z szacunków na bazie liczby komentarzy i liczby graczy - zaskoczenia nie ma. Oczywiście 112 jest droższy - cena bazowa 25 USD w porównaniu do 15 USD za 911 i dyskonto było nieco niższe w promocji otwarcia. Sprzedaż względem 911 wzrosła o 39 proc., ale 911 zwrócił budżet, a 112 nie.

W kontekście kapitalizacji to zawód, bo kolejne gry jak Rustler czy Praws and Soul miały znacząco mniejsze wishlist - odpowiednio mniejsze o połowę i mniejszy o 30 proc. W dodatku dla drugiej gry GO jest tylko wydawcą, więc może liczyć na 50 proc. wpływów.

911 sprzedał się w ciągu roku w okolicy 170 tys. sztuk, a ja liczyłem, że 112 sprzeda się w okolicy 300 tys. sztuk przy cenie 20 USD. Z trajektorii pierwszej części można wnioskować, że sprzedaż względem moich oczekiwań będzie o 30 proc. niższa.

Piotraski
0
Dołączył: 2020-04-25
Wpisów: 8
Wysłane: 27 kwietnia 2020 10:43:24 przy kursie: 39,00 zł
@anty-teresa

Dzięki za przytoczenie faktów kolejnymi liczbami, nigdy nie kłamią. Dobrze się znaleźć w odpowiednim miejscu :)




Przemtrad
5
Dołączył: 2020-04-07
Wpisów: 106
Wysłane: 27 kwietnia 2020 20:08:26 przy kursie: 39,00 zł
Właśnie miałem wkleić i zapytać sie czy to dużo by wydawało mi sie że niby spoko ale oczekiwania wyższe.
Mimo gorszych wyników od oczekiwanych GO powinno chyba sporo zarobić więc akcje powinny iśc z czasem w górę? Tym bardziej na fali szału na spłki gamingowe.
Edytowany: 27 kwietnia 2020 20:09

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
249
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 651
Wysłane: 28 kwietnia 2020 06:33:28 przy kursie: 39,00 zł
Nie ma czegoś takiego jak "sporo zarobić". Można zarobić mniej, więcej, albo tyle ile jest w oczekiwaniach zawartych w kapitalizacji. Tak samo nic nie znaczy, że jakaś gra się zwróciła, albo że na grach nie tracą, albo że mają dodatnią EBITDA. Gier nie produkuje się po to żeby zwracały koszty, tylko po to aby generowały wysokie zwroty, tak samo jak nie kupuje się spółek po to żeby były rentowne, tylko po to żeby zwróciły więcej niż na obligacjach przy niewiele większym ryzyku, albo żeby dały znacznie więcej przy większym ryzyku. Jak pisałem na wątku, spółka wydawała się tania w świetle racjonalnych założeń po cenie emisyjnej. Rynek to skorygował wzrostem kursu. Teraz mamy korektę racjonalnych oczekiwań, za którą idzie korekta kursu. Słabszy debiut niejako wymusza też korektę oczekiwań co do następnych projektów. I co stanie się z kursem będzie IMO zależeć od tego kiedy i czy w ogóle pojawią się płatne DLC. Kiedy pojawią się wersję konsolowe i w końcu w jakim tempie będą rosły wishlisty dla 2 istotnych, ale mniej znaczących gier.

Utnapisztim
31
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 775
Wysłane: 28 kwietnia 2020 06:53:54 przy kursie: 39,00 zł
Przemtrad napisał(a):
Mimo gorszych wyników od oczekiwanych GO powinno chyba sporo zarobić więc akcje powinny iśc z czasem w górę? Tym bardziej na fali szału na spłki gamingowe.

GO miał IPO w najgorszym możliwym momencie w szczycie koronapaniki stąd obniżona cena oferoanych akcji i niewielka redukcja. Z kolei debiut spółka miała w szczycie szału na gaming po bardzo udanych premierach coopGreenHell i DrugDealerSimulator - stad wysoka kapitalizacja po debiucie. Przy takim zbiegu okoliczności te akcje szczęśliwie dały świetnie zarobić uczestnikom IPO, ale raczej nie zanosi na dalsze wzrosty. Tak jak napisał anty, słabsza od oczekiwań premiera 112 wymusza korektę zbyt optymistycznej rynkowej wyceny.

Przemtrad
5
Dołączył: 2020-04-07
Wpisów: 106
Wysłane: 28 kwietnia 2020 21:33:36 przy kursie: 38,90 zł
Właściwie jakich wyników finansowych za 2019 rok należy sie spodziewać za te kilka dni?
Oraz wg was jakie wyniki finansowe pozwoliłyby podbić cenę akcji?
Obecnie wskaźniki mają na pewno bardzo duży wpływ na poczynania inwestorów.

Cytat:

- raport roczny za 2019 rok - 05.05.2020 r. (5 maja 2020)
- raport za I kwartał 2020 roku - 29.05.2020 r. (29 maja 2020)
- raport za I półrocze 2020 roku - 30.09. 2020 r. (30 września 2020)
- raport za III kwartał 2020 roku - 27.11.2020 r. (27 listopada 2020)


Porównując dotychczasowe przychody z np Moviegames czy Blooperem spółka ta w dzisiejszych realiach powinna raczej rosnąć a spada. Jestem ciekaw czy po raportach sprzedaży da sie odwrócić ten trend i wzyzkować
Edytowany: 28 kwietnia 2020 21:55

Piotraski
0
Dołączył: 2020-04-25
Wpisów: 8
Wysłane: 30 kwietnia 2020 21:59:29 przy kursie: 36,45 zł
www.stockwatch.pl/komunikaty-s...


Spółka otrzymała od Rockbridge .......,ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych zawiadomienie o przekroczeniu przez Fundusze progu 5 % w ogólnej liczbie głosów na walnym zgromadzeniu Spółki.

1. Czy fundusz był już wcześniej i dopiero poszło info aby podsycić w obecnej sytuacji czy właśnie wszedł ?
2. Jeśli wszedł teraz to ciekawe jakiego typu to fundusz ale raczej jakiś long. Czyli coś jest na rzeczy przed raportem i po takim kursie.

Przemtrad
5
Dołączył: 2020-04-07
Wpisów: 106
Wysłane: 1 maja 2020 08:28:15 przy kursie: 36,45 zł
24 kwietnia nabyli prawie 50k akcji. (czyli po kursie ok 39,5zł)

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2 3

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,832 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,61% +33 721,63 zł 53 721,63 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło