pixelg
CDPROJEKT - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

CDPROJEKT [CDR]

AKTUALNY KURS: 183,86 zł (+1,58%) 18-06-2021 17:04
Morasek
Morasek PREMIUM
30
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2019-12-16
Wpisów: 118
Wysłane: 5 marca 2021 09:46:40 przy kursie: 232,00 zł
W pełni się z Wami zgadzam - najważniejsze że kupili i nie zwrócili :)

Myślę, że sporo ludzi zapomina właśnie jak wyglądał W3 (W1 i W2 też ale one nie stały sie tak popularne) i że swoją popularnosć zdobył tak naprawdę dopiero po jakimś czasie.

Tak samo ilosć graczy - nie wiem po co wypisaywać ilosć gracz skoro nie wyszedł żaden dodatek, aktualizacja która miała by graczy przyciagnąć.

W3 ostatnio był na promocji, co zresztą dzieje się często, stąd takie zaitneresowanie a też sam content jest większy.

CP2077 należałoby wedlug mnie traktować jak W1 - pierwszą grę z serii :)

Zachowanie kursu - wydaje mi się to celową próbą zaniżenia przed ogloszeniem strategii :)

tgolik
tgolik PREMIUM
56
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 268
Wysłane: 5 marca 2021 10:06:50 przy kursie: 232,00 zł
Myślę, że nie wszystko stracone. Ważne jest dzisiejsze zamknięcie (zamknięcie tygodnia) powyżej 234-236 zł.

randomdziad
13
Dołączył: 2020-12-23
Wpisów: 57
Wysłane: 5 marca 2021 10:11:08 przy kursie: 232,00 zł
panowie porownywanie sytuacji do premiery w3 albo w1 jest lekko oderwane od rzeczywistosci. Wtedy spolka byla wyceniana na 20 razy mniej wiec jakie byly oczekiwania kazdy niech sobie sam odpowie.
Mysle ze duzo osob jest dalej zakotwiczona na tym ze niedawno akcje byly po 400pln wiec teraz jest tanio zamiast postarac sie zrozumiec co sie zmienilo w spolce i jak uzasadnic obecna wycene na 25mld.
Globalny trend na odwrot od spolke growth tez nie pomaga CDP.

>> Ponad 160% zysku od początku 2017 r. – sprawdź ofertę portfela wzorcowego Cztery Fazy Rynku w StockWatch.pl


Rufusinski
57
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 252
Wysłane: 5 marca 2021 10:16:14 przy kursie: 232,00 zł
Dla mnie bardziej przed ogloszeniem wynikow sprzedazy, nie spodziewam sie nawet minimalnego odbicia przy okazji strategii. Tylko raport i wyniki sprzedazy. Za to spodziewalem sie dzis duzo wiekszego spadku przez sytuacje w USA i na NASDAQ, a tu wcale nie chce mocno leciec. Ciekawa sesja moze byc dzisiaj, szczegolnie po publikacji danych po poludniu.

juhas99
0
Dołączył: 2011-09-15
Wpisów: 6
Wysłane: 5 marca 2021 10:17:49 przy kursie: 232,00 zł
Cytat:
CP2077 należałoby wedlug mnie traktować jak W1 - pierwszą grę z serii :)


Może i wolno traktować to jako pierwsza grę z serii ale porównywanie CP2077 do W1 przy takim budżecie produkcyjnym i marketingu który nakręcił niesamowity "hype" wśród graczy jest moim zdaniem nie na miejscu. Moim zdaniem skali sukcesu, a przede wszsytkim progresji serii z każdą kolejną cześcią, CDP na pewno nie powtórzy, m.in. ze względu na pozycję startu (1. hype - reklamy CP2077 były dosłownie wszędzie, 2. doświadczenie i wielkość studia) oraz rozczarowanie względem oczekiwań graczy, poniekąd wygórowanych ale CDP sam sobie ustawił poprzeczkę tak wysoko, głównie przez marketing na ogromną skalę.

Rufusinski
57
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 252
Wysłane: 5 marca 2021 10:19:19 przy kursie: 232,00 zł
randomdziad napisał(a):
panowie porownywanie sytuacji do premiery w3 albo w1 jest lekko oderwane od rzeczywistosci. Wtedy spolka byla wyceniana na 20 razy mniej wiec jakie byly oczekiwania kazdy niech sobie sam odpowie.
Mysle ze duzo osob jest dalej zakotwiczona na tym ze niedawno akcje byly po 400pln wiec teraz jest tanio zamiast postarac sie zrozumiec co sie zmienilo w spolce i jak uzasadnic obecna wycene na 25mld.
Globalny trend na odwrot od spolke growth tez nie pomaga CDP.


A na ile bys ja wycenil z ok 2mld zysku? I dla porownania zobacz jak wyceniane jest Allegro, jaki zysk wlasnie opublikowali i na to jak broniona jest jej obecna kapitalizacja. Niemalze jakby w biurze mieli jakis obraz.

micpl
12
Dołączył: 2010-10-11
Wpisów: 34
Wysłane: 5 marca 2021 10:26:13 przy kursie: 232,00 zł
Morasek napisał(a):
W pełni się z Wami zgadzam - najważniejsze że kupili i nie zwrócili :)

Myślę, że sporo ludzi zapomina właśnie jak wyglądał W3 (W1 i W2 też ale one nie stały sie tak popularne) i że swoją popularnosć zdobył tak naprawdę dopiero po jakimś czasie.


Według Digital Foundry dwa dni po premierze wyglądał tak:

www.youtube.com/watch?v=tkB8gp...

Czyli całkiem nieźle. No i w większości recenzji był nazywany jednym z najlepszych, jeśli nie najlepszym erpegiem w historii.

Dla porównania - oceniając stan techniczny Cyberpunka, ci sami panowie z Digital Foundry stwierdzili, że wersje konsolowe w takim stanie nie powinny się w ogóle ukazać.

Rufusinski
57
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 252
Wysłane: 5 marca 2021 10:28:48 przy kursie: 232,00 zł
Poczekaj na wyniki sprzedazy. Trofeum najlepiej sprzedajacej sie premiery rpga w historii maja w kieszeni z samych preorderow. Wielka niewiadoma pozostaje czy uda sie zdobyc najlepiej sprzedajacej sie premiery gry single player. I oczywiscie czy uda sie ta sprzedaz pobudzac w dluzszym czasie dodatkami i poprawkami, ale tu z racji historii i deklaracji spolki zakladam scenariusz optymistyczny. Za 2 lata po wszystkich patchach i dodatkach jest spora szansa, ze to bedzie rownie kultowy tytul jak W3.
Edytowany: 5 marca 2021 10:35

randomdziad
13
Dołączył: 2020-12-23
Wpisów: 57
Wysłane: 5 marca 2021 10:29:08 przy kursie: 232,00 zł
skrobne cos wiecej w weekend bo teraz w pracy ale wazniejsza moim zdaniem od tych 2mld zysku jest perspektywa jego powtarzalnosci - wystarczy spojrzec na MRC ktory zarobil 1mld ale nie jest wyceniany na 10mld. Nie mowie ze sprzedaz podobna do CP kolejnej gry jest niemozliwa - jak najbardziej jest ale ryzyko ze tak sie nie stanie moim zdaniem wzroslo diametralnie po srednio udanym debiucie CP.

edit: zanim sie ktos przyczepi - srednio udany debiut CP nie pod wzgledem sprzedazy (bo tutaj renoma i marketing swoje zrobily) tylko stanu gry
Edytowany: 5 marca 2021 10:35

Morasek
Morasek PREMIUM
30
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2019-12-16
Wpisów: 118
Wysłane: 5 marca 2021 10:35:23 przy kursie: 232,00 zł
Z tym że CP2077= W1 to po prostu chodziło mi o początek serii. A nie porównanie sprzedaży, ilosci graczy itp. :)


sitar6
4
Dołączył: 2020-12-11
Wpisów: 13
Wysłane: 5 marca 2021 10:35:36 przy kursie: 232,00 zł
Morasek napisał(a):


Zachowanie kursu - wydaje mi się to celową próbą zaniżenia przed ogloszeniem strategii :)



Też mi się tak wydaje.

Spółka:
- od 20 grudnia nie podała żadnych danych sprzedażowych, w tym danych za najgorętszy tydzień na rynku gamingowych, czyli tuż przed Bożym Narodzeniem
- nie podała struktury sprzedaży CP77 - sporo osób mogło zrezygnować z grania na konsoli, na rzecz grania na PC w chmurze na Stadii czy Geforce Now (marża na wersji PC jest wyższa od konsolowej)
- nie podała ostatecznego wolumenu zwrotów (rozliczenie zwrotów miało nastąpić do końca stycznia)
- nie podała jakichkolwiek danych sprzedażowych CP77 na swojej własnej platformie sprzedażowej GOG
- nie podała nowych informacji o rozwoju Witcher Monster Slayer'a
- opóźnia nawet publikację raportu rocznego broniąc się atakiem hakerskim - większość danych do raportu rocznego i tak pewnie jest backapowane przez SAP lub inny system księgowy
- przesuwa patcha, mimo obietnic i przeprosin. Kolejne komunikaty, obietnice, zapowiedzi stracą na wiarygoności

Może panowie prezesi mają ustawione Buy na 200 ;)

Rufusinski
57
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 252
Wysłane: 5 marca 2021 10:44:15 przy kursie: 232,00 zł
Jesli masz na mysli panow prezesow funduszy hedgingowych itd, to jestem pewien, ze tak jest. Ba, zaryzykuje nawet stwierdzenie, ze niektorzy skupuja juz teraz.

yellowshadow
42
Dołączył: 2020-10-09
Wpisów: 154
Wysłane: 5 marca 2021 13:37:08 przy kursie: 232,00 zł
Dla mnie premiera CP pokazała to, co było widać od dawna, jeśli ktoś nie patrzył w sposób zaślepiony z perspektywy posiadanej pozycji czy marzeń. CD Projekt nie umie robić hitów poza Wiedzminem. Wydali wiele produktów, kilka innych gier i praktycznie wszystkie przeszły bez większego echa, a niektóre zwyczajnie były słabe. W przypadku Wiedzmina była to jedna gra, którą w pewnym sensie doskonalili przez dekadę oparta o zewnętrzne, wybitne źródla od strony story telling oraz samego świata.

Jednego nie można im jednak odebrać - od strony marketingu i PR kojarzę tylko jedną lepszą firmę i jest nią... Apple. Natomiast podejrzewam, że przy współczynniku nakłady/efekt nawet Apple mogłoby wymięknąć. Może w tym się powinni zacząć specjalizować.

A to, że gra się sprzedała w takim nakładzie to nie efekt tego, że była tak dobra, tylko efekt Wiedzmina oraz PRu. Po premierze i weryfikacji rzeczywistości widać jaki jest poziom tej gry oraz zainteresowanie graczy - szczególnie na SteamDB. Nawet zaryzykowałbym stwierdzenie, że gra jest już martwa.
Edytowany: 5 marca 2021 13:45

Rufusinski
57
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 252
Wysłane: 5 marca 2021 14:17:08 przy kursie: 232,00 zł
A dla mnie odwrotnie. Udowodnili, ze nie potrzebuja Sapka, zeby napisac swietna fabule, swietne postacie i zrobic gre w ktorej mozna sie zatracic.

Futy w USA na zielono i kurs podaza za nimi. Co za niespodzianka.
Edytowany: 5 marca 2021 14:17

lepiejnizwbanku
0
Dołączył: 2020-07-23
Wpisów: 5
Wysłane: 5 marca 2021 14:26:13 przy kursie: 232,00 zł
yellowshadow napisał(a):
CD Projekt nie umie robić hitów poza Wiedzminem. Wydali wiele produktów, kilka innych gier i praktycznie wszystkie przeszły bez większego echa, a niektóre zwyczajnie były słabe.


Wybacz, ale chyba jestem nie w temacie. Jakie gry wydali w międzyczasie? Podaj tytuły.

pivovarit
pivovarit PREMIUM
58
Dołączył: 2020-03-29
Wpisów: 292
Wysłane: 5 marca 2021 14:38:23 przy kursie: 232,00 zł
yellowshadow napisał(a):
W przypadku Wiedzmina była to jedna gra, którą w pewnym sensie doskonalili przez dekadę oparta o zewnętrzne, wybitne źródla od strony story telling oraz samego świata.


W Cyberpunk również świata przedstawionego nie biorą z czapy ;)

yellowshadow
42
Dołączył: 2020-10-09
Wpisów: 154
Wysłane: 5 marca 2021 14:52:21 przy kursie: 232,00 zł
Odpowiadając na wszystkie trzy posty. Ograłem wszystkie produkcje CD Projekt RED. W Wiedzminach łącznie spędziłem ponad 300h, przeszedłem wszystkie części. Jeśli ktoś twierdzi nt Cyberpunka, że "Udowodnili, ze nie potrzebuja Sapka, zeby napisac swietna fabule, swietne postacie i zrobic gre w ktorej mozna sie zatracic." to brzuch mnie boli od śmiechu, bo jest albo opłaconym marketingowecem albo nie ma pojęcia o grach, bo grał może w Arkanoida, a o pozostałych grach czytał coś w internecie albo nie wie co to znaczy "świetna fabuła, świetne postacie" czy fakt, że w grze "można się zatracić". Polecam pograć w RDR, serię Uncharted czy The Last of US, w takie produkcje jak seria Half Life albo System Shock. Bo tutaj autor nie zna chyba elementarza i punktu odniesienia dla stwierdzeń przytoczonych wyżej. Może jak ktoś nigdy nie jeździł Porsche, to ma prawo być zadowolonym ze Skody twierdząc, że to wyśmienity samochód, ale jednak większość świata ma inne zdanie.

Co widać tutaj: steamdb.info/app/1091500/graph...

Gra jest na dzisiaj martwa biorąc pod uwage ile kasy w to wrzucili. I ok, zwróciło się to, ale tylko dlatego, że mieli rewelacyjny brand oraz nie pokazali jak to w rzeczywistości wygląda przed premierą. I już drugi raz nie będzie im dane skorzystać z tego kapitału.

W międzyczasie wydali gry jak Gwint czy Wojna Krwi, były też różnej maści planszówki. Zrobili też GOGa. Nic z tego nie było na sukcesem na miarę Wiedzmina w 5%.

"W Cyberpunk również świata przedstawionego nie biorą z czapy ;)" jestem zdania, ze jednak z czapy - bo podstawą byla jakaś gra pen and paper. To tak jak robić grę na podstawie komiksu. Faktycznie bogate źródła.

Rufusinski
57
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 252
Wysłane: 5 marca 2021 15:36:10 przy kursie: 232,00 zł
A ja gralem we froggera na c64, jezdze Kia Stinger i dla mnie gra jest najwieksza rewolucja jesli chodzi o fpp story telling od czasow Half Life 1. Gwint jakims super sukcesem nie jest ogolnie, ale na rynku karcianek zdominowanym przez Heartstone i MTG Arena osiagnieciem i tak jest fakt, ze gra przynosi dochod. Wojny Krwi to singlowa kampania Gwinta i ma podobne grono odbiorcow. Budzet to tez byly grosze. Wszystko bylo robione przy okazji na zyczenie graczy, ktorzy tak zachwyceni byli Gwintem w W3. Planszowek nigdy nie robili, sprzedali licencje studiom od planszowek na ich zrobienie. GOG jest ogromnym sukcesem, bo znalazl sobie nisze miedzy Steamem i cala reszta od elektronicznej dystrybucji i z roku na rok notuje pokazny wzrost.

My tu gadu gadu, a Nasdaq i USA sie otworzyly na zielono i kurs za nimi.
Edytowany: 5 marca 2021 15:39

yellowshadow
42
Dołączył: 2020-10-09
Wpisów: 154
Wysłane: 5 marca 2021 17:37:35 przy kursie: 232,00 zł
Do kolegi Rufusinski:

GOG był ogromnym sukcesem??? Proszę Cię... blah5 STEAM był ogromnym sukcesem! GTA było ogromnym sukcesem! The Last of US było ogromnym sukcesem. FIFA jest ogromnym sukcesem jako seria.

Wiedzmin 1, 2 i 3 na skalę światową był udany, otarł się o finansowy sukces. Oczywiście w kontekście polskiego gamingu był niesamowitym sukcesem, ale to jednak za mało aby stwierdzić, że był wielkim finansowym sukcesem na skale światowej konkurencji - co nie zmienia oczywiście faktu, że od strony produktu był to hit, świetna gra - szczególnie pierwsza część pod kątem klimatu (choć z pewnością nie mechaniki czy grafiki). Cyberpunk pod kątem perspektyw jaką grą miał być i w jakich ilościach się sprzedać, to porażka totalna. Oni aspirowali do poziomu GTA V czyli ok 100 mln szt., gdzie już myśleli jak na tym brandzie może film czy serie filmów stworzą. A okazało się to zwykłym kapiszonem, który w 2 miesiące po premierze nie istnieje w społeczności i ma jednej z najgorszych ocen wśród graczy jak na takie produkcje w historii. Który został wycofany ze sklepów cyfrowych, 2 miesiące po premierze jest do nabycia w 50% przecenie. Nie widzicie tego?

Gwint czy inne produkcje to porażki lub co najwyżej przeciętniaki w kontekście rynku na jakim funkcjonują. Odnośmy to globalnie a nie do naszej polskiej nic nie znaczącej sytuacji gospodarczej.

Doprecyzujmy natomiast jedno - z punktu widzenia finansowego nie wystarczy na czymś jako tako zarabiać aby uznać to za sukces. To jest może takie nasze polskie, że "przynajmniej niech wyjdzie na plus", ale wymiar tego co traktujemy za sukces w krajach rozwiniętych zwykle jednak jest nieporównywalnie wyższy.

Rufusinski
57
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 252
Wysłane: 5 marca 2021 18:08:12 przy kursie: 232,00 zł
Tak, 100 milionow w miesiac. Tak jak prognozy sprzedazy od kwietnia, zakladajace, ze tyle samo sie sprzeda tylko w grudniu (i szok, bo to calkiem mozliwe). Ale z drugiej strony to porownywanie gry, ktorej sprzedaz napedza bardzo popularny tryb online i mody. O ile do publikacji tego pierwszego dla CP podchodze mocno sceptycznie, o tyle drugi czynnik jest dla mnie wlasnie jedna z potencjalnych niespodzianek. Za niedlugo bedziemy tez w stanie porownac na konkretnych liczbach obie gry co do sprzedazy w pierwszym kwartale. Pokaz mi tez prosze, gdzie mozna gre nabyc w 50% przecenie.

A GOG tak, jest ogromnym sukcesem. Bo na rynku zmonopolizowanym przez giganta, a teraz na ktorym dwoch gigantow sie bije, z drugim pakujacym miliardy z Fortnite w samopromocje, ze sklepu na ktorym sprzedawane byly stare gry za grosze krok po kroczku rozpycha sie coraz bardziej i zdobywa coraz wieksza baze uzytkownikow. Na konkretnych przykladach, mam nadzieje, ze znasz angielski:

Cytat:
In an article dated 11 November 2011, PC Gamer reported statistics for online sales of The Witcher 2.[77] According to PC Gamer: Direct2Drive, Impulse and GamersGate's combined sales were a total of 10,000 (4%),[77] GOG.com sold 40,000 copies (16%),[77] while Steam sold in the same time period 200,000 copies (80%).


Cytat:
On 20 February 2013, Defender's Quest developer Lars Doucet revealed the first three months of revenue following his game's release across 6 different digital distribution platforms, including 4 major digital game distributors and 2 methods of purchasing and downloading the game directly from the developer. The results showed that GOG.com generated 8.5% of the revenue – second only to Steam's 58.6% among the digital distribution platforms used. Doucet noted that "for the major [digital game distributors], GOG's star is clearly rising. Even under direct competition, GOG generated 14.5 percent as much revenue as Steam. [...] Steam enjoys a captive market of ardent loyalists, but GOG is swiftly becoming an attractive alternative and gaining loyalists of its own, especially in the anti-DRM crowd."


Cytat:
As of 9 June 2015, GOG.com had seen 690,000 units[79] of CD Projekt Red's game The Witcher 3: Wild Hunt redeemed through the service, more than the second largest digital seller Steam (approx. 580,000 units[80]) and all other PC digital distribution services combined.


Oczywiscie to cherry pickowane przyklady, szczegolnie w przypadku gier autorstwa CDP. Bron boze nie probuj to odczytac jako sytuacje ogolna. Ale daje to poglad jak wyglada wektor rozwoju platformy.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,401 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,16% +33 632,53 zł 53 632,53 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło