Tylko ze duza część a właściwie większość problemów stwarzała PKP
W artykule znajdziecie wiele powodów opóźnienia ale najważniejsze są chyba te dwa:
– Oficjalnie wyłączono 900 km linii, gdzie mamy położyć światłowód i inną infrastrukturę. Faktycznie kolizja jest na prawie 3 tys. km.
– PLK przekazała za to zwycięskiemu konsorcjum 1074 pozwolenia na budowę stacji radiowych. – Okazało się, że ponad 400 z nich nadaje się do kosza. Bo te grunty zostały w międzyczasie sprzedane, podzielone, wygasły dla nich pozwolenia na budowę.
Już w tych dwóch zdaniach widać że PKP PLK musiało by nałożyć kary za opóźnienia na siebie.
Dziękujemy wam Bin-ie i Arturze za tak sprytne wątki o karach dla konsorcjum Noki zakładane już od dawna mające wystraszyć akcjonariuszy....
Artykuł:
www.polityka.pl/tygodnikpolity...poniżej treść artykułu:
Monty Python na polskiej kolei: piąty dyrektor,
opóźnienie 1039 dni
18 STYCZNIA 2023 14 MINUT CZYTANIA
Kluczowy dla modernizacji kolei projekt cyfrowej łączności wart 3 mld zł utknął między
torami. Jeśli nie uda się go sfinalizować, możemy pożegnać się z pociągami dużych
prędkości. I liczyć się ze zwrotem miliardów złotych do unijnego budżetu.
Moderator:Nie wklejamy całych artykułów, wystarczy link i krótki cytat