PARTNER SERWISU
milxktaf
822 823 824 825 826
tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 15 marca 2024 10:16:14 przy kursie: 515,00 zł
A co tu u Was się dzieje? Buduje się wykres jak u Redów po grudniu 2020.Think

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 15 marca 2024 11:01:22 przy kursie: 515,00 zł
Może NS "poszedł w ślady" kolegi z Pekao i przebił go dając np 450 ... a co kto mu zabroni.Angel
Masz rację wygląda jakby ogłoszono...... , że rezygnują w wydania FP2 ...... ale to minie. Inwestorzy czasem potzrebują oddechu bez patrzenia na wykres.Angel
Nerwowi nie powinni inwestować na Giełdzie prawda ?
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

hal80
PREMIUM
27
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-29
Wpisów: 95
Wysłane: 21 marca 2024 22:44:16 przy kursie: 524,00 zł
Mamy nowy trailer Indiki i datę premiery: 08-05-2024 Tym razem środa.

Edytowany: 21 marca 2024 22:44


sledzik007
54
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 442
Wysłane: 24 marca 2024 17:22:25 przy kursie: 521,00 zł
Czy tylko ja mam wrażenie że może być to pierwsza dobrze odebrana na Xboxa/PS5

Rufusinski
119
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 512
Wysłane: 25 marca 2024 11:49:54 przy kursie: 519,00 zł
Wyglada przeslicznie. 0 szans na sukces komercyjny.

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 25 marca 2024 15:23:38 przy kursie: 519,00 zł
Bardzo ciekawy wywiad z twórcami FP2, w którym o przyszłości studia wypowiada się także prezes:

"„Chcemy wydawać trzy, cztery gry rocznie – zarówno produkty innych studiów, jak i wewnętrzne projekty” – kontynuuje Marszał. „Jeszcze nie osiągnęliśmy tego celu, ale chcielibyśmy w dwóch lub trzech krokach wejść na rynek gier AAA”."

store.epicgames.com/pl/news/fr...

Bergman
87
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 202
Wysłane: 26 marca 2024 08:47:15 przy kursie: 519,00 zł
t0m4s napisał(a):

Steam ma 132mln aktywnych userow w miesiącu.
XBOX game pass to 34mln total konsole i pc, max 50% to pc.
Czyli co, knibalizacja13%? Niech bedzie i 15%.


Porównujesz zbiór graczy w którym nie wszyscy płacą ze zbiorem w którym płaci 100% użytkowników. Często widziane przekłamanie na rzecz Steam, szczególnie wśród polskich użytkowników. Na Steam największą popularnością cieszą się gry darmowe i choć zajmują często czołowe miejsca w sprzedaży to jednak nie wszyscy płacą. Skoro Microsoft stwierdził, że abonamenty kanibalizują sprzedaż i kupili Activision Blizzard to raczej wiedzą co robią i co mówią. Dla przykładu EPIC w 2023 odnotowywał średnio 75 mln użytkowników miesięcznie co łącznie przełożyło się na około 950 mln $ przychodów w ciągu roku. Steam nie publikuje danych, ale ze stron takich jak Statista czy przecieków od Microsoft wynika, że Steam szczyt przychodów ma za sobą i miało to miejsce podczas paniki COVIDowej.

Obecna przedsprzedaż wygląda słabo na Steam więc temat kanibalizacji i tego ile MS zapłacił ciąży na kursie.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 26 marca 2024 09:21:33 przy kursie: 520,00 zł
Użytkownicy Epica praktycznie nie kupują gier.
Natomiast użytkownicy STEAMie zostawili w sklepie Valve (wybrane gry z TOP sprzedaży sprzed pół roku):
CS:GO - 6,7 mld dol.
PUBG - 4,3 mld dol.
APEX Legends - 1,1 mld dolarów.
Dota 2 - 876,7 mln dolarów.
Destiny 2 - 807,2 mln dolarów.
GTA V - 758,6 mln dolarów.
Cyberpunk 2077 - 525 milionów dolarów.
Lost Ark - 520,4 mln dolarów.
Warframe - 519,4 mln dolarów.
Baldur's Gate 3 - 471,7 mln dolarów.

To daje pogląd na wielkość przychodów Valve.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 26 marca 2024 09:35:26 przy kursie: 520,00 zł
Bergman napisał(a):
t0m4s napisał(a):

Steam ma 132mln aktywnych userow w miesiącu.
XBOX game pass to 34mln total konsole i pc, max 50% to pc.
Czyli co, knibalizacja13%? Niech bedzie i 15%.


Porównujesz zbiór graczy w którym nie wszyscy płacą ze zbiorem w którym płaci 100% użytkowników. Często widziane przekłamanie na rzecz Steam, szczególnie wśród polskich użytkowników. Na Steam największą popularnością cieszą się gry darmowe i choć zajmują często czołowe miejsca w sprzedaży to jednak nie wszyscy płacą. Skoro Microsoft stwierdził, że abonamenty kanibalizują sprzedaż i kupili Activision Blizzard to raczej wiedzą co robią i co mówią. Dla przykładu EPIC w 2023 odnotowywał średnio 75 mln użytkowników miesięcznie co łącznie przełożyło się na około 950 mln $ przychodów w ciągu roku. Steam nie publikuje danych, ale ze stron takich jak Statista czy przecieków od Microsoft wynika, że Steam szczyt przychodów ma za sobą i miało to miejsce podczas paniki COVIDowej.

Obecna przedsprzedaż wygląda słabo na Steam więc temat kanibalizacji i tego ile MS zapłacił ciąży na kursie.

Nie znamy nawet zarysów umowy a Ty wiesz co ciąży kursowi...d'oh!
W umowie ważne jest ile zapłacili i za co ale także warunki płatności.
Bez wątpienia są jakieś warunki i progi pobrań itp.
Nie wiemy za jaką wersję i ile chcą zapłacić. Są pierwsze przypuszczenia, że mogą być włączone jakieś DLC (to z jednej z wypowiedzi) tyle, że nic więcej nie wiadomo.

W moim odczuciu gracz który chciał zagrać w FP2 nie zadowoli się podstawą - bo to zapewni tylko 1/3 1/4 zabawy. Jak pamiętamy już pierwszy DLC wydłużył czas gry o blisko 100%. Wszystski dodatki powiększyły grę o ok 3 razy lub więcej.

Można zakładać, że teraz będą nieco zbliżone proporcje. Owszem wielu graczy kupi na promocji. Tyle, że jeśli będzie miał grę w GP to szybko nie zagra w DLC - chyba, że umowa udostępni DLC.
Jeśli nawet to ktoś będzie musiał zapłacić dłuższy czas za GP. Nie znam szczegółów ale jeśli zrezygnuje z opłat to straci dostęp do gry. Aby zagrać w grę z DLC będzie musiał znów zapłacić i tak z każdym DLC tak mi się wydaje.
Większość fanów FP raczej nie będzie szło tą drogą raczej kupią ze zniżką. Spodziewam się, że w taki sposób zagrają tacy co nie planowali zakupu FP2. Nie wierzę w to, że spółka poszła tą drogą dopuszczając silną kanibalizację.
Mogli pójść na łatwiznę ale historia spółki pokazuje, że nie chodzą na skróty. Pracowali 6 lat aby teraz pójść na skróty i skusić się na zwrot kosztów. Widać, że nie znasz spółki.
Oczywiście można się mylić ale nawet biorąc pod uwagę średnią wycenę kontraktu na FP2 z widełek 10-30mln USD - czyli 20mln to i tak daje znaczną przebitkę kosztów produkcji.
Jeśli nawet budżet sięgnął 60-70 mln to płatność ok 80mln zł daje już zysk na wstępie. Nawet jeśli kanibalizacja sięgnęłaby 1/3 to i tak to korzystne.
1. marketing MS
2. szansa na przyciągnięcie nowych fanów
3. wsparcie MS przy wersji konsolowej
oraz kilka innych zysków mniej wymiernych. Ogólnie dla mnie duży plus. Dla Altersów i P8 taki marketing od MS może być bardziej istotny niż dla FP2 ze względu na nowe marki. Dobra nowa gra może się nie przebić bez marketingu. Mamy tysiące takich.

MS chce powalczyć o większą część tortu z grami. Patrząc na przychody widzimy, że stać ich na to czy możemy im tego zabronić NIE. A, że Bitowcy mogą na tym skorzystać to dobrze. Korzyć będzie obopulna. Bitowcy nie byli w sytuacji przymusowej i był to krok raczej przymyślany.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 26 marca 2024 09:48

Bergman
87
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 202
Wysłane: 26 marca 2024 11:02:16 przy kursie: 520,00 zł
@tgolik

Skąd wziąłeś te liczby ? To jest w skali roku ? Valve nigdy nie publikował przychodów ze sprzedaży. Jeżeli to ze stron typu Gamalytic, Video Game Insight czy Steamspy to nic dziwnego, że liczby wyglądają absurdalnie. Takiej sprzedaży to nawet łącznie CD Projekt nie zaraportował za ostatnie 12 miesięcy. Według prognozy NewZoo przychody łączne na rynku PC w 2023 wyniosą 37 mld$. Sony zrobiło około 16,7mld$ w 2022 roku na grach i według raportów sprzedaż z innych platform (czyli Steam choćby) jest sporo niższa aniżeli samych kopii fizycznych na Playstation (około 30% sprzedaży fizycznej - dotyczy gier wyprodukowanych przez Sony). Sam World of Warcraft ma 7,2 mln subskrybentów, a gdzie reszta platform i gier ... Nie ma możliwości by Steam miał takie zasięgi - są sporo, sporo niższe w stosunku do tego co się wypisuje w polskiej społeczności.
Edytowany: 26 marca 2024 11:03


tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 26 marca 2024 11:07:51 przy kursie: 520,00 zł
To są sumaryczne liczby za cały okres życia tych gier.
Nie chcę strzelać ale z pewnością STEAM to są grube miliardy USD rocznie przychodu z gier.
Edytowany: 26 marca 2024 11:37

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 26 marca 2024 13:43:07 przy kursie: 520,00 zł
Bergman napisał(a):
Steam nie publikuje danych, ale ze stron takich jak Statista czy przecieków od Microsoft wynika, że Steam szczyt przychodów ma za sobą i miało to miejsce podczas paniki COVIDowej.


Bergman napisał(a):
Nie ma możliwości by Steam miał takie zasięgi - są sporo, sporo niższe w stosunku do tego co się wypisuje w polskiej społeczności.



A cóż to za abdurdalne tezy ? Zastanawiam się, czy aby jest sens to w ogóle komentować.
Microsoft i Sony zaczęły wrzucać swoje ''odgrzewane kotlety'' na Steam z uprzejmości, czy jednak by zarobić ?
Zresztą weźmy pierwszy przykład z brzegu, nowej gry wydanej przez Sony. Jednocześnie na Playstation 5 i PC: Helldivers 2. Nie jest to gra darmowa (info dla Bergmana) i osiągnęła na Seam peak 460 tys. graczy. Nie muszę chyba pisać, na jaką sprzedaż to się przekłada.
Kończąc już temat ''przesadzonych'' zasięgów Steama. Palword w ciągu miesiąca sprzedało w sklepie Valve 15 milionów kopii, przy 10 milionach graczy GamePass. 15 milionów egzemplarzy na jednej platformie w miesiąc, to poziom dostępny (i możliwy do przebicia) jedynie dla marek własnych Nintendo.

Bergman
87
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 202
Wysłane: 26 marca 2024 14:24:22 przy kursie: 520,00 zł
W niemal każdym temacie polskiej spółki giełdowej jest zawsze to samo - polska branża siłą stoi bo wishlisty wysokie, a Valve zarabia ogrom pieniędzy (ostatnim razem takie cuda opowiadano w wątku Rendera, że super premiera i zarobią dużo bo top 100 w 2023 jest na pewno mocniejszy od tego z roku 2021). Pompa na kursie przed i obowiązkowo zrzut po raporcie. Valve nie publikuje danych więc nie wiadomo jakie to przychody i ile faktycznie przypada na te maleńkie gierki od polskich spółek. Pewnym uczestnikom polskiej giełdy w niczym to jednak nigdy nie przeszkadzało i szerzą mit w nadziei, że akurat ich spółce fajny udział wpadnie bo Palworld i Helldivers pokazały.

Nie ma żadnych oficjalnych liczb. Szacunki Statisty zakładają szczyt w 2021 (10 mld) i malejące przychody do 2023 (8,5 mld). Microsoft oszacował przychody Valve w 2021 roku na 6,5 mld$. Szacunki są jednoznaczne i najwięcej zarabiają gry mobilne, później konsolowe, a PCty są na trzecim miejscu. Jedni wolą takie szacunki, a drudzy żyją marzeniami co nadal widać na kursach spółek.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 26 marca 2024 14:50:41 przy kursie: 520,00 zł
Szacunki Statisty zakładają szczyt w 2021 (10 mld) i malejące przychody do 2023 (8,5 mld). Microsoft oszacował przychody Valve w 2021 roku na 6,5 mld$. Szacunki są jednoznaczne (...)

Ach te założenia i szacunki. Ja podaję twarde dane sprzedażowe, a tu w kontrze dostajemy ''założenia'' ;]
Jeśli już coś podajesz, to warto byłoby nie przekręcać treści. Microsoft na 6,5 mld $ oszacował nie przychody, a wartość Valve (absurdalna wartość, podobnie jak ich ówczesna wycena Nintendo).

Bergman
87
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 202
Wysłane: 26 marca 2024 14:55:40 przy kursie: 520,00 zł
No to podaj te twarde dane przychodów. Konkretnie, jakie przychody wygenerował Valve w latach 2020-2023 ? Obaj wiemy, że nie podasz bo nie masz bladego pojęcia. Dalej będziesz pompować balonik bo na znakach zapytania robi się to znacznie lepiej.

I przestań kłamać bo robisz to nader często. Microsoft podawał szacunki przychodów, a nie wyceny podmiotu. twitter.com/piershr/status/170...
Edytowany: 26 marca 2024 14:56

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 26 marca 2024 17:37:25 przy kursie: 520,00 zł
Z tego co czytam w 2022 r. mieli 13 mld USD przychodu:

Cytat:
Valve generated around USD13 billion in total revenue in 2022, about USD10 billion of the revenue was from the Steam store.


www.usesignhouse.com/blog/valv...

Wartość określono na 7.7 mld USD.

Cytat:
Valve is worth $7.7 billion in 2022.


baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 26 marca 2024 17:45:57 przy kursie: 520,00 zł
Uuuu ale pojechałeś. Dawno nie widziałem "ludzi z wątku CDP kłócących się o perspektywy "małych spółek" na wątku 11bit - czyli w domyśle o 11bit.

Ale już zarzucanie ciągłego kłamania @air to spora przesada. Widać, że młodzi inwestorzy uważają, że wiedzą wszystko lepiej.

Widać, że nie istniałeś w czasach gdy CDP był małą firmą. Każda firma zaczynała "od małości".
Poczytaj sobie historię po ile CDP był wyceniany do lipca w 2010 roku - poniżej 2 zł. Co przy aktualnej ilości akcji dawałoby mniej niż 200mln.
Jeśli chodzi o małą 11bit to przedstawiane założenia rozwoju są sensowne i dość realne.
Fakt, że rozwijają się za wolno - ale ten typ tak ma. Kilka razy rozmawiałem z Miechowskim i Marszałem i znam ich filozofię całkiem nieźle. To mi wystarcza aby ufać choć czasem nie zgadzam się z niektórymi decyzjami.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 26 marca 2024 19:39:19 przy kursie: 520,00 zł
Bergman napisał(a):
No to podaj te twarde dane przychodów. Konkretnie, jakie przychody wygenerował Valve w latach 2020-2023 ? Obaj wiemy, że nie podasz bo nie masz bladego pojęcia. Dalej będziesz pompować balonik bo na znakach zapytania robi się to znacznie lepiej.

I przestań kłamać bo robisz to nader często. Microsoft podawał szacunki przychodów, a nie wyceny podmiotu.


W przeciwieństwie do ciebie, nie mam problemu z tym, że ktoś poda mi dokładniejsze źródło i zweryfikuje prawdziwość artykułu na którym bazowałem. Wręcz się cieszę ;] Ja po prostu przepisałem cytat ''According to another leaked document, clipped by industry analyst Piers Harding-Rolls, Microsoft estimated Valve's worth at $6.5 billion in 2021.'', który okazał się błędny.

Raz jeszcze ci wyłuszczę: 15 milionów osób kupiło w ciągu miesiąca Palword na Steam. Ty pisałeś '' Nie ma możliwości by Steam miał takie zasięgi - są sporo, sporo niższe w stosunku do tego co się wypisuje w polskiej społeczności.''
Pokaż mi więc te gry na Playstation czy Xbox, które osiągnęły choćby zbliżony wynik w podobnym czasie. No chyba, że piszesz o jakichś innych zasięgach, typu youtube czy instagram...
Wcześniej podawany przykład Helldivers 2: peak graczy 460 tys. / liczba komentarzy 260 tys./szacunek sprzedaży gamalytic 7.8 mln kopii.
Czyli ten ''słaby zasięgowo'' Steam prawie na pewno wygenerował dla nowej gry Sony lepszy wynik, niż matczyne Playstation. A to feler, westchnął seler !

P.S. dzięki 1ketjoW za poniższe dane odnośnie przychodów Valve. Jak widać spadki po-covidowe, które wieścił Bergman i cytowane przez niego źródła sprzed lat, nie mają pokrycia w rzeczywistości.

Bergman
87
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 202
Wysłane: 26 marca 2024 21:17:02 przy kursie: 520,00 zł
@1ketjoW

Dosyć wybiórcze podejście autora. Autor stwierdza, że Bloomberg na pewno się pomylił w wycenie i to on ma rację. Powołuje się na Statistę, Bloomberga, Video Game Insights, The Verge ale liczbę (10 mld $ revenue Steam za 2022 rok) bierze nie wiadomo skąd i bezpośredniego źródła już nie podał. Jak mu wygodnie to podaje Statistę, a jak niewygodnie to przemilcza vginsights.com/steam-market-da... mimo, że na to źródło również się powołuje. Dziwna dosyć kalkulacja. Tak czy inaczej to nadal tylko kalkulacja.

@aircanada

Zadałem proste pytanie na które nie jesteś w stanie odpowiedzieć i nie odpowiedziałeś. Tworzysz chohoły, które mam obalać. Obale je i co z tego ? Nadal nie odpowiesz. Jakie są przychody branży gier sumarycznie w 2021-2023 łącznie ? Jaki jest w tym udział PC, konsol, mobilek na przestrzeni lat ? Również nie znasz odpowiedzi, prawda ? Jakie ty masz podstawy by sugerować, że Steam generuje ze sprzedaży gier większe przychody aniżeli Sony i że są to przychody rosnące ? Skąd ty to wiesz ?

World of Warcraft istnieje od dziesiątek lat. Palworld ma świetną sprzedaż, ale przy takim WoWie to knypek. Najwyraźniej tego również nie wiedziałeś skoro kazałeś mi jakiś gier poza mitycznym Steamem szukać. Znalazłem starą, pierwszą z brzegu grę i co dalej ? Poczytaj kiedyś raport Sony to może dowiesz się jaki jest udział tego twojego wielkiego Steama w sprzedaży ich gier.


tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 26 marca 2024 21:31:38 przy kursie: 520,00 zł
@Bergman

Manipulujesz danymi. Pierwszą poważną grą SONY, wydaną równolegle na PS5 i PC jest Helldivers 2. Natomiast wszystkie pozostałe ukazały się na PC kilka lat po konsolowej premierze i bez jakiejkolwiek promocji.
Nie można więc ich porównywać. Przy równoczesnej premierze gry, prawdopodobnie sprzedaż na STEAMie przewyższyłaby sprzedaż na PS5.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



822 823 824 825 826

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,367 sek.

fyidirqf
gobunclr
myfkxqqi
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
qzpshlaf
qyqpnrfc
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat