edvmyyns
Advertisement
PARTNER SERWISU
kgwhauxp
11 12 13 14 15
Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 8 czerwca 2023 14:02:57 przy kursie: 17,14 zł
nastepny zloty krzyz na pkp cargo w przyszlym tygodniu.
SMA 50 przetnie od dolu SMA 100 na wykresie tygodniowym.
Nie da sie tego zanegowac.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 8 czerwca 2023 14:09:48 przy kursie: 17,14 zł
Ale to dobrze czy źle? Poprzedni krzyż spowodował obsunięcie, sięgające w ekstremum 45%

kliknij, aby powiększyć

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 9 czerwca 2023 17:29:46 przy kursie: 17,42 zł
PKPCARGO - spojrzenie na wykres


Wykres w interwale tygodniowym. Kurs akcji przewoźnika próbuje podnieść się z kolan, ale idzie mu to jak po grudzie. O ile mamy niezaprzeczalną sekwencję rosnących dołków, tak w przypadku szczytów układ nie napawa optymizmem - ekstremum sprzed dwóch lat w dalszym ciągu jest niezagrożone i stanowi solidny opór. Warto jednak zwrócić uwagę, że ewentualne wybicie wspomnianego oporu otworzyłoby przed notowaniami zupełnie inne horyzonty cenowe. Rzecz w tym, że w przedziale cenowym 23-38 zł kurs poruszał się stosunkowo szybko i towarzyszył temu mizerny wolumen. Co za tym idzie - nie występują tam naturalne pokłady podaży i ruch w przeciwnym kierunku powinien przebiegać równie szybko i bezproblemowo.

Problem jednak w tym, że trzeba najpierw dotrzeć do oporu w okolicy 23 zł a to sprawia kupującym problem. Mamy na wykresie świecę wysokiej fali, pojawienie się której zaowocowało bieżącą korektą. Jeżeli popyt nie dopuści do zejścia w ujęciu tygodniowym poniżej 16,40 zł, szanse na kolejny impuls wzrostowy istotnie wzrosną. Warto też mieć na uwadze, że górne cienie tygodniowych świec w ostatnim roku notowań przyczyniały się do korekt, trwających średnio około 8 tygodni.

Reasumując - bieżąca przecena ma korekcyjny charakter, szanse na konfrontację z oporem na poziomie 23 zł w dalszym ciągu zachowane, wybicie oporu otwiera drogę w kierunku 38 zł w wymuszonym przystankiem w okolicy 28 zł. Najbliższe wsparcie 16,40 zł.

kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.


MelbaDoobs
0
Dołączył: 2015-02-16
Wpisów: 35
Wysłane: 16 sierpnia 2023 07:56:56 przy kursie: 15,68 zł
Po wakacjach i przeczytałam właśnie to, co poniżej. Ktoś pokusi się o interpretację?
Thx :D

<<Przedmiotem zmiany była treść § 26 ust. 3 Statutu Spółki, który otrzymał brzmienie:

"3. Rada Nadzorcza powołuje komitet ds. nominacji, w którego skład wchodzi nie mniej niż trzech członków Rady Nadzorczej, w tym co najmniej jeden członek Rady Nadzorczej spełniający kryteria niezależności i powołany w sposób określony w § 20 i 21 powyżej, który pełni funkcję przewodniczącego.".>>


le rom
214
Dołączył: 2010-01-20
Wpisów: 2 209
Wysłane: 13 września 2023 12:47:55 przy kursie: 15,66 zł
angry3 ... a propos zapisów w Statusie PKP Cargo to decyduje PKPSA czyli SP oczywiście na WZA (strategiczny ma 33%akcji.) Tworzenie Komitetów przez RN i ustanawianie kryteriów co do kandydatów do władzy w spółce i co do niezależności to sprawa wielce dyskusyjna i wewnętrzna o ile nie koliduje z KSH.
Podobnie jak prawo o zamówieniach publicznych, jest obwarowane i obszerne, ale warunki ustala zamawiający i wygrywa ten co zawsze.
Co do kursu PKP Cargo to wydaje się zakres kwotowań P=12-18 zł/pS na ten czas jest adekwatny. Spółka ma trudności z płynnością, ale ma dostęp do banków, bowiem strategiczny PKPSA to uwiarygodnia. Tu rządzi MAP.
Wskaźnikowo to nawet wygląda dość zachęcająco i tak licząc per Stock
Pm=15,6 zł/pS => n=44,79 mln stock
BVpS=73,6 zł/pS
TApS= 180,8 zł/pS
EpS(f)= 2,2 zł/pS
DivpS= 0,5 zł/pS
EBITDApS=24,5 zł/pS
CAPEXpS= 22,0 zł/pS
COSTpS= 59,2 zł/pS
TLpS=107 zł/PS
STpS=154 zł/pS (tj 80% TApS)
CASHpS=6,3 zł/pS
Zatem mamy aktywa trwałe - środki trwałe- /154/ jako dominujące w aktywach i znacznie przekraczające środki własne- wartość księgową -/73,6/ akcji PKP.
Ponadto mamy tu zobowiązania bieżące - / 51 / znacznie przekraczające środki płynne (obrotowe bieżące)-/27/. Nawet uwzględniając rezerwę na ryzyko prac w zobowiązaniach - / 16/ , nie ma pokrycia zadawalającego - bieżących zobowiązań środkami płynnymi.
Zatem kierunek kursu może dryfować do dolnego przedziału, o ile struktura kapitałowa się wyraźnie nie poprawi.
Nie jest to rekomendacja

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 24 września 2023 16:26:26 przy kursie: 15,58 zł
Mamy ciekawa sytuacje na wykresie tygodniowym.
PKP CARGO Wyszlo gora z trojkata znizkujacego, jednoczesnie rysujac mlot. Odbilo sie tez od dolu kanalu rosnacego i reaguje pozytywnie na zloty krzyz (SMA50-->SMA 200 na W1)

Tu link

https://imgur.com/nq7vCYS


To nie jest rekomendacja

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 9 listopada 2023 13:12:05 przy kursie: 15,38 zł
dzisiaj powinny pojawic sie szacunki PKP Cargo za 3 kwartal 2023 roku. Consensus zaklada strate, lecz zarzad wspominal o utrzymaniu dynamiki zyskow. Tak wiec moze byc ciekawie.
Ortex pokazuje w tej chwili 53 tys akcji pozyczonych na krotko. Tak wiec mozemy miec dosyc ciekawa sytuacje.

https://i.imgur.com/rLXAl0s.jpg



Pozdrawiam

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 22 listopada 2023 18:24:11 przy kursie: 16,24 zł
PKP CARGO - spojrzenie na wykres


Najpierw powoli jak żółw ociężale ruszyła maszyna po szynach ospale.
Wykres w interwale dziennym. Na dzisiejszej sesji doszło do przełomu - kurs akcji pokonał strefę oporu, wzmocnioną długoterminową średnią, która od sierpnia skutecznie powstrzymywała wzrosty. Wolumen wybicia powyżej średniej, można uznać za wiarygodny. Odczyt RSI również pozwala optymistycznie spoglądać w górę. Minimalny zasięg ruchu cen po wybiciu wyczerpuje się w okolicy 18,70 zł


kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 3 grudnia 2023 11:05:12 przy kursie: 15,20 zł
troche AT. Trend neutralny. Wskazniki gotowe. RSI schlodzone.

https://imgur.com/74ArowP


le rom
214
Dołączył: 2010-01-20
Wpisów: 2 209
Wysłane: 27 grudnia 2023 17:33:11 przy kursie: 14,24 zł
angry3 ....hm ..horyzontalnie a raczej z górki na biegu jałowym - już 14 a potem 13 albo i 12 - dyć dywidendy tu raczej trudno oczekiwać.
- a owo skojarzenie nie może być uznawane za jakąkolwiek rekomendacje.


bankrucik
140
Dołączył: 2011-03-26
Wpisów: 4 899
Wysłane: 27 grudnia 2023 19:18:37 przy kursie: 14,24 zł
a potem prywatyzacja i na białym koniu wjedzie Deutsche BahnWhistle


Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość..

teraz również na twitter.com

MelbaDoobs
0
Dołączył: 2015-02-16
Wpisów: 35
Wysłane: 28 grudnia 2023 11:05:01 przy kursie: 14,46 zł
le rom napisał(a):
angry3 ....hm ..horyzontalnie a raczej z górki na biegu jałowym - już 14 a potem 13 albo i 12 - dyć dywidendy tu raczej trudno oczekiwać.
- a owo skojarzenie nie może być uznawane za jakąkolwiek rekomendacje.


&

bankrucik napisał(a):
a potem prywatyzacja i na białym koniu wjedzie Deutsche BahnWhistle


takie komentarze dają ulicy pole do sprzedaży, a inwestorom - do kupna :D

To nie jest rekomendacja.

le rom
214
Dołączył: 2010-01-20
Wpisów: 2 209
Wysłane: 7 lutego 2024 12:31:12 przy kursie: 14,28 zł
angry3 ... Cokolwiek na tym forum ktoś pisze, ma znaczenie do zaniedbania. Decydenci działają wg swojego planu. Tylko silna ręka potrafi szynę tak przycisnąć, aby ona się "wygła". Na W20 mamy istne szaleństwo, a szyna PKP nie drgnęła. Przedział P=14-15 zł , na ten czas, zda się, jest adekwatny, a co będzie dalej - czekamy na ruch owej ręki.
Nie jest to rekomendacja
Edytowany: 7 lutego 2024 12:37

le rom
214
Dołączył: 2010-01-20
Wpisów: 2 209
Wysłane: 9 lutego 2024 20:13:43 przy kursie: 13,96 zł
angry3 ....Hm ....i mamy p. o. Maciej Jankiewicz jako prezes od 1.02.24 a były prezes D. Seliga i M. Olkiewicz wiszą. Czy oznacza to dobrą zmianę to się dopiero okaże. A tu aż się prosi o odrobinę racjonalności w tym biznesie. PKP Cargo powinna osiągnąć przynajmniej rentowność ROS~>10%, i ROE~>15%.
Spółka powinna zatrzymać (zwiększyć środki własne) o co najmniej 1 mld zł tj do BV~>4,3 mld zł/BVpS=93-100zł/- a obecnie jest BVpS=73 zł.
Jeśli obecnie ma szansę wykazać za 2023r zysk ok. EPS=2,1-2,8 zł/pS , to po dokapitalizowaniu powinno to być EPS(F)=2,7-3,6 zł/pS.
Jeśli PKP (matka) mająca ok. 33% udziału, będąca akcjonariuszem strategicznym i jednocześnie w gestii SP, nie zechce dokapitalizować córki, to ona powinna zdobyć się na akumulowanie zysku w latach 2024-25.
Uzdrawiać ten biznes powinno się od zaraz. Tu tkwi potencjał. Tu powinno się wypracować zysk systematyczny minimum na poziomie EPS=3 zł/pS i wypłacać dywidendy przynajmniej Div=1 zł/
Kapitalizacja spółki powinna przekroczyć przynajmniej 1 mld zł i zbliżać się systematycznie do jej wartości księgowej.
Oznacza to, że kurs akcji powinien mieścić się w przedziale P= 20-60 zł/pS.
Piszę to na pohybel wszystkim hamulcowym rozwoju tej spółki i ku nadziei odnośnie zmian w Zarządzie.
Nie jest to na ten czas ani wycena ani rekomendacja akcji.

le rom
214
Dołączył: 2010-01-20
Wpisów: 2 209
Wysłane: 20 lutego 2024 13:21:13 przy kursie: 13,96 zł
angry3 ....Oj, oj....zmiana głowy spółki nie ma żadnego odzwierciedlenia w kursie akcji. Oznacza to brak wartości dodanej w aktywie ludzkim. Czyżby wymiana prezesa robiona była tylko tak z przyzwyczajenia po zmianie ekipy władzy i nic więcej?

hukers
77
Dołączył: 2010-08-04
Wpisów: 329
Wysłane: 4 marca 2024 09:20:58 przy kursie: 13,32 zł
Nie rób polityki na wątku. Przyjrzyj się jak pikowal kurs pkp za poprzedniej władzy. Spółka jest źle zarzadzana przez leśnych dziadków z partyjnego nadania, ciagle traci udziały w rynku, a do tego największa nadzieja (obsługa tranzytu z ukr) zmienia się w problem. Nie ma pod co rosnąć pomijając spekulacje (wszystko rośnie to tutaj też musi!).

Moderator:
Post, do którego odnosisz się, wylądował w koszu
Edytowany: 5 marca 2024 19:52

le rom
214
Dołączył: 2010-01-20
Wpisów: 2 209
Wysłane: 5 marca 2024 10:07:48 przy kursie: 12,76 zł
angry3 .... Hm, ......Paradoksalne notowanie akcji, bowiem na ten czas adekwatna cena to P=14-15 zł/pS, natomiast realna wartość to wskazuje EBITDAx2.
Zatem, mamy tu spekulacje być może pod przyszłe ruchy i wbrew sądom co do poniektórych tu piszących, polityka w znaczeniu pejoratywnym jest nieodłącznym czynnikiem procesów gospodarczych w kraju nad Wisłą. Polityka w znaczeniu pozytywnym to działanie na dobro ogółu społeczeństwa.
Zda się, realizując tą pierwszą - spycha się z torów przestarzałe wagony PKP i zastępowania je "priorytetowymi". A za każde opóźnienie przewoźnik płaci kary. Zatem czy nowy Zarząd da odpór tym nakazom, czy da ciała. Konkurencja to nie sentyment. A z tym się wiąże sprawa zasadnicza.
Czy PKP Cargo zmieni matkę na macochę ? - i w jakim czasie?
Inwestowanie w nowy tabor zapewne kosztuje, a co do transportu kolejowego, to jest on drugi po transporcie wodnym co do minimalizacji kosztów.
Nie jest to rekomendacja.
Edytowany: 5 marca 2024 10:43

MelbaDoobs
0
Dołączył: 2015-02-16
Wpisów: 35
Wysłane: 7 marca 2024 09:12:55 przy kursie: 12,90 zł
Czy po obrotach widać, że była ustawka 26ego na szybką górkę i wyjście przy approx. 15zł i teraz w dół ? Czy to tylko takie wrażenie ?
Jak to widzicie ?

le rom
214
Dołączył: 2010-01-20
Wpisów: 2 209
Wysłane: 15 marca 2024 12:25:10 przy kursie: 12,90 zł
angry3 ... patrząc pobieżnie widzimy tu cykliczność :
hossa:
=> wzrost kursu akcji przez 16m-cy [12.10.20-17.06.21r] P*=9,9zł--> P**=22,6 zł,
=> wzrost kursu akcji przez 7,5 m-cy [ 2.10.22-14.05.23r] P*=10,8zł ->P**=18,4 zł,
bessa:
=> spadek kursu akcji przez 12-16 m-cy [ 17.06.21-14.06/2.10.22r] P**=22,6 zł --> P*=10,4-10,8 zł,
=> spadek kursu akcji przez 6-11?m-cy [ 14.06/2.10.22r - III/IV24r??] P**=18,4 zł --> P*= ???????? zł.
hossa:
=> wzrost kursu akcji przez 6-11 ?m-cy [ III/IV24r-X.24/I.25r] P*=????? zł ->P**=?????? zł,
A więc wszystko realizuje się w normie z podskokami przed mocniejszymi ruchami. Zda się niebawem okaże się ,
gdzie jest denko i koniec bessy na walorze PKP.
Tu można gdybać różnie, ale jest to blisko lub już czyścimy denko, bowiem P=12-13 zł to dla historycznie doświadczonych inwestorów czekanie na 11 zł będzie zbyt ryzykowne.
Nie jest to rekomendacja


jqn
jqn
64
Dołączył: 2010-10-16
Wpisów: 374
Wysłane: 16 maja 2024 21:41:58 przy kursie: 14,70 zł
W Spółce zaczyna się coś dziać w tematach restrukturyzacyjnych:
- wycofanie się ze skutkiem natychmiastowym z umów sponsoringowych,
- zamiar skierowania nawet do 30% pracowników na tzw. nieoświadczenie pracy (płatność bodajże 60% wynagrodzenia).

Do tego dochodzi temat ogłoszenia w ramach KPO naboru wniosków na inwestycje w transport intermodalny (blisko 800 mln zł), może i coś uczknie z tego i PKP Cargo.

Wywiad z p.o. Prezesa Zarządu, Panem dr Marcinem Wojewódka:
https://t.co/L7cMCjXLwg

Na kursie dziś wybicie 14 zł na dużym wolumenie, zobaczymy jak sytuacja się rozwinie.
To be a rock and not to roll
Edytowany: 16 maja 2024 21:42

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE PKPCARGO



11 12 13 14 15

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,260 sek.

iamzttmy
gkmobigj
pfcoismq
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ziktaduq
mjnleveb
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat