PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
21 lipca 2025 16:57:26
przy kursie: 15,59 zł
Realista7201 napisał(a):ty zakladasz a ja zapytalem spolki. Dam znac co odpowie. Lepsze jest robienie założeń gdy nie ma się dokładnych danych niż nie robienie nic. Zresztą z prezentacji za 1q25 można zrobić szacunek. Dobrze, że zapytałeś. Wątpię, aby spółka udzieliła Ci informacji, skoro nie zamieszcza tych danych w raportach finansowych. Tak czy siak na wielki rozwój intermodalu był nie liczył. Trzeba pamiętać o brakach infrastrukturalnych, które uniemożliwiają dynamiczny rozwój tego segmentu transportu kolejowego
Edytowany: 21 lipca 2025 16:57
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
21 lipca 2025 17:57:28
przy kursie: 15,59 zł
krewa napisał(a):A jesteś pewien, że nie będzie tak jak w przypadku poprzedniej nowelizacji? [quote]Do postępowań restrukturyzacyjnych wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy stosuje się przepisy dotychczasowe. [/quotn nie jestem pewien na 100%, ale przepis dotyczacy praw sedziego do zatwierdzania, jest osobnym podpunktem, wiec wydaje mi sie ze nie. To nie jest porada prawna. Swoja droga spytam sie swojego prawnika jak opublikuja calosc.
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
21 lipca 2025 18:02:55
przy kursie: 15,59 zł
1ketjoW napisał(a):Realista7201 napisał(a):ty zakladasz a ja zapytalem spolki. Dam znac co odpowie. Lepsze jest robienie założeń gdy nie ma się dokładnych danych niż nie robienie nic. Zresztą z prezentacji za 1q25 można zrobić szacunek. Dobrze, że zapytałeś. Wątpię, aby spółka udzieliła Ci informacji, skoro nie zamieszcza tych danych w raportach finansowych. Tak czy siak na wielki rozwój intermodalu był nie liczył. Trzeba pamiętać o brakach infrastrukturalnych, które uniemożliwiają dynamiczny rozwój tego segmentu transportu kolejowego Spolka mi zazwyczaj odpowiada i to bardzo szybko. Wiedza ze jestem akcjonariuszem. Miales racje, a ja nie. Chca urosnac w przychodach 5 pp z 14% do 19%. Czyli 1 pp rocznie. "Dana do której odnosi się Pan w wiadomości dotyczy udziału intermodalu w przychodach Spółki i do 2031 r. w Planie Restrukturyzacyjnym faktycznie założony jest wzrost do 19%. Faktem również jest to, że aktualnie mamy 19% udziału intermodalu, ale w rynku. Są to dwie różne dane.
W zawartej przez nas informacji odnosimy się do udziału intermodalu w przychodach spółki do 2031 roku"
|
|
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
21 lipca 2025 18:08:10
przy kursie: 15,59 zł
Realista7201 napisał(a):nie jestem pewien na 100%, ale przepis dotyczacy praw sedziego do zatwierdzania, jest osobnym podpunktem, wiec wydaje mi sie ze nie. To nie jest porada prawna. Swoja droga spytam sie swojego prawnika jak opublikuja calosc.
Przecież sąd nawet na mocy obowiązujących przepisów ma możliwość zatwierdzenia układu wbrew sprzeciwowi grupy wierzycieli - istnieje szereg warunków do spełnienia. W komunikacie jest mowa o modyfikacji, a więc już samo określenie zakłada istnienie takiego mechanizmu.
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
21 lipca 2025 18:12:51
przy kursie: 15,59 zł
mechanizm ma ulatwic ten proces, przeczytaj prosze co jest u ustawie, troche jestem w biegu wiec nie mam czasu szukac znowu, ale projekt czytalem, wez ze strony sejmu lub gov.
Ale tu mamy inny punkt: Malaszewicze nie moga byc przejete do zatwierdzenia planu restrukturyzacyjnego, wiec ustawa przypuszczalnie wg moich domyslow jest pisana pod to przejecie. Bo PLK jedzie pelna predkoscia na przejecie, a wg ich samych nie mozna przejecia sfinalizowac przez zatwierdzeniem planu restrukturyzacji. Tu zdanie PLK z dzisiaj:
Polskie Linie Kolejowe uzyskały już zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na przeprowadzenie transakcji. Wszystkie działania po stronie PLK SA przebiegają sprawnie i bez zbędnych opóźnień. Finalizacja przejęcia będzie możliwa po zatwierdzeniu planu restrukturyzacyjnego PKP Cargo S.A. przez sędziego komisarza, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa restrukturyzacyjnego – wyjaśnia Znajewska-Pawluk.
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
21 lipca 2025 19:32:57
przy kursie: 15,59 zł
Realista7201 napisał(a): Polskie Linie Kolejowe uzyskały już zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na przeprowadzenie transakcji. Wszystkie działania po stronie PLK SA przebiegają sprawnie i bez zbędnych opóźnień. Finalizacja przejęcia będzie możliwa po zatwierdzeniu planu restrukturyzacyjnego PKP Cargo S.A. przez sędziego komisarza, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa restrukturyzacyjnego – wyjaśnia Znajewska-Pawluk. Przypuszczam, że będzie przesunięcie terminu listu intencyjnego. Cargotabor czekał od lipca do maja na akceptację planu.
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
21 lipca 2025 20:57:59
przy kursie: 15,59 zł
moze byc, ale spolka mowi o drugiej polowie 2026 roku, wiec o rok musieliby przesunac.
To by oznaczalo dla cargotoru przesuniecie rozpoczecia inwestycji o ponad rok lub dluzej. Wydaje mi sie, ze to nie przejdzie w rzadzie, bo nie jest w interesie strategicznym Polski, zwlaszcza ze bedzie potrzeba duzo dostaw z Chin pod rozbudowe UE i odbudowe UA.
Zobaczymy, jak beda kombinowac.
|
|
161 Dołączył: 2012-03-18 Wpisów: 380
Wysłane:
21 lipca 2025 21:20:03
przy kursie: 15,59 zł
Trzeba rozróżnić zatwierdzenie planu restrukturyzacyjnego PKP Cargo oraz zatwierdzenie układu przez sędziego komisarza.
To pierwsze może się zostać zatwierdzone nawet w ciągu kilku tygodni, warunkiem przyspieszającym będzie pozytywna opinia Rady Wierzycieli. Drugie na tą chwilę najprędzej za 12 miesięcy.
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
21 lipca 2025 21:22:32
przy kursie: 15,59 zł
Dzieki BG. Czlowiek sie cale zycie uczy :)
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
21 lipca 2025 22:05:34
przy kursie: 15,59 zł
Ministerstwo Infrastruktury widzi szanse na powrót pozycji PKP Cargo z roku 2015. No ciekawe - musieliby w jakiś sposób przepchnąć ekstra finansowanie dla Cargo. Jak zawsze my jako ulica dowiemy się na końcu. Cytat:W ocenie Malepszaka PKP Cargo może powrócić do pozycji z 2015 roku. - W dalszym ciągu jest to kolejowy przewoźnik towarowy numer 1, z największym parkiem taborowymi i zapleczem technicznym do jego utrzymania i naprawy. Bardzo liczę na nowy zarząd PKP Cargo, który rozumiejąc uwarunkowania biznesowe tego trudnego rynku, zaczyna mieć pierwsze małe sukcesy w przywracaniu świetności tego przewoźnika - stwierdził wiceszef MI. PAP BIZNES 16:38 https://stooq.pl/n/?f=1692688
|
|
|
|
140 Dołączył: 2011-03-26 Wpisów: 4 899
Wysłane:
21 lipca 2025 22:19:38
przy kursie: 15,59 zł
mogliby się pochwalić tymi sukcesami
Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość..
teraz również na twitter.com
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
21 lipca 2025 22:38:19
przy kursie: 15,59 zł
bankrucik napisał(a):mogliby się pochwalić tymi sukcesami Proces naprawy potrwa 4-5 lat. Minister twierdzi, że zwolnią ponad 5.500 osób i w ciągu 4-5 lat odbudują pozycję z 2015 r. Chyba nie zna publikacji prasowych dotyczących Planu restrukturyzacji PKP Cargo i założeń na 2031 r. Co do zatwierdzania Planu restrukturyzacji i Układu. Proszę przypomnieć sobie komunikat PKP Cargo w sprawie PKP Cargotabor. Tam jest to opisane. Skoro przygotowanie Planu restrukturyzacji wymagało więcej czasu i jest on dokładny to jego ocena przez Radę wierzycieli również zajmie więcej czasu niż w przypadku PKP Cargotabor. Myślę, że będzie sporo pytań i wakacje dołożą swoje. Tu nikt nie będzie się spieszył z wierzycieli, bo za duże pieniądze wchodzą w grę. Zwiększenie konkurencyjności transportu kolejowego to konieczność budowy terminalu intermodalnych w kraju. Zwiększenie liczby bocznic. Zwiększenie szybkości dla pociągów towarowych. Pan Minister twierdzi że polski towarowy transport drogowy jest potęgą w Europie.
Edytowany: 21 lipca 2025 22:47
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
22 lipca 2025 08:47:21
przy kursie: 15,59 zł
Dix22 napisał(a):Ministerstwo Infrastruktury widzi szanse na powrót pozycji PKP Cargo z roku 2015. No ciekawe - musieliby w jakiś sposób przepchnąć ekstra finansowanie dla Cargo. Jak zawsze my jako ulica dowiemy się na końcu. Cytat:W ocenie Malepszaka PKP Cargo może powrócić do pozycji z 2015 roku. - W dalszym ciągu jest to kolejowy przewoźnik towarowy numer 1, z największym parkiem taborowymi i zapleczem technicznym do jego utrzymania i naprawy. Bardzo liczę na nowy zarząd PKP Cargo, który rozumiejąc uwarunkowania biznesowe tego trudnego rynku, zaczyna mieć pierwsze małe sukcesy w przywracaniu świetności tego przewoźnika - stwierdził wiceszef MI. PAP BIZNES 16:38 https://stooq.pl/n/?f=1692688 Moze chca kupic DB Cargo PL i zintegrowac z PKPC? DBCPLMusi byc sprzedane, ale to raczej nie przeszlo by przez unijne przepisy koncentracyjne (firmy powyzej share 40% sa traktowane jako monopolisci)
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
22 lipca 2025 09:44:55
przy kursie: 15,40 zł
Co do zakupów Cargotoru. PLK i PKP Cargo mogą obecnie zawrzeć umowę przedwstępną z warunkiem zawieszającym polegającym na konieczności zawarcia umowy po zatwierdzeniu planu restrukturyzacji przez sąd.
Oczywiście PLK zabezpieczy swój interes prawny w tej umowie w odpowiedni sposób.
Co do zakupu DB Cargo Polska przez PKP Cargo. Prawdopodobieństwo tej transakcji jest niskie. Niemcy raczej sprzedadzą tę spółkę jakiemuś operatorowi logistycznemu z Niemiec.
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
22 lipca 2025 10:42:35
przy kursie: 15,40 zł
DBCPL nie jest w dobrej formie finansowej. Chetnych nie bedzie za wielu. Ale problem z koncentracja ciagle jest aktualny.
Co do umowy w sprawie Cargotor, problem nie polega na samej formie transakcji, tylko tym ze nie bedzie mozna dokonywac inwestycji w Malaszewicze dopoki transakcja nie zostanie zatwierdzona. Tak wiec przypuszczam ze bedzie tu nacisk na przyspieszenie, bo inaczej te miliardy do Malaszewicz nie pojda. Formalnie nie moga, dopoki prawa do spolki nie przejda, bo sa obarczone ryzykiem prawnym (sedzia zatwierdzajacy moze nie zatwierdzic)
zobaczymy co bedzie.
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
22 lipca 2025 13:29:45
przy kursie: 15,40 zł
bankrucik napisał(a):mogliby się pochwalić tymi sukcesami Moim zdaniem ochrona przed upadłością i pomysł sanacji spółki jest już samym w sobie sukcesem. Nie kojarzę, aby o problemach tak mówili za czasów Seligi czy przez ostatnie 8 lat istnienia tej spółki. A ty?
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
22 lipca 2025 13:56:29
przy kursie: 15,40 zł
TFI PZU zaktualizowało swój portfel giełdowy na dzień 30 czerwca.
Już wiadomo, kto sprzedawał. Sprzedali ok. 300 tys. akcji PKP Cargo
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
22 lipca 2025 14:33:22
przy kursie: 15,40 zł
To raptem 5,37% kwartalnego wolumenu. Naprawdę musisz podbijać wątek takimi "rewelacjami"?
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
22 lipca 2025 15:30:24
przy kursie: 15,40 zł
Realista7201 napisał(a):DBCPL nie jest w dobrej formie finansowej. Chetnych nie bedzie za wielu. Ale problem z koncentracja ciagle jest aktualny.
Co do umowy w sprawie Cargotor, problem nie polega na samej formie transakcji, tylko tym ze nie bedzie mozna dokonywac inwestycji w Malaszewicze dopoki transakcja nie zostanie zatwierdzona. Tak wiec przypuszczam ze bedzie tu nacisk na przyspieszenie, bo inaczej te miliardy do Malaszewicz nie pojda. Formalnie nie moga, dopoki prawa do spolki nie przejda, bo sa obarczone ryzykiem prawnym (sedzia zatwierdzajacy moze nie zatwierdzic)
zobaczymy co bedzie.
Niemiecka spółka BD Cargo Polska jest w bardzo dobrej sytuacji finansowe tylko część zysków transferuje poprzez pożyczki od podmiotu powiązanego. Przypuszczam, że żadnego przyspieszenia nie będzie. Nie widzę powodu aby jeden rok miał decydować o być albo nie być tej inwestycji która przez tyle lat nie została zrealizowana. PLK zyskuje czas na zaplanowanie inwestycji i na pewno im się nie spieszy.
|
|
161 Dołączył: 2012-03-18 Wpisów: 380
Wysłane:
22 lipca 2025 16:04:42
przy kursie: 15,40 zł
"Niemiecka spółka BD Cargo Polska jest w bardzo dobrej sytuacji finansowe tylko część zysków transferuje poprzez pożyczki od podmiotu powiązanego."
1ketjoW skąd bierzesz te informacje ? Co to znaczy, że część zysków transferuje poprzez pożyczki od podmiotu powiązanego ?
DB Cargo Polska od lat jedzie na stratach, żyje tylko dlatego, że spółka matka dokłada bo biznesu. Warto obserwować temat, bo DB Cargo Polska to może być podobna stajnia Augiasza jak PKP Cargo.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.