PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
29 lipca 2025 19:29:08
przy kursie: 15,71 zł
Poniżej informacja z PKP Cargo o sytuacji na rynku. Cytat: Sytuacja towarowych przewoźników kolejowych w Europie jest trudna, a stagnacja rynku trwa od kilku lat. Problem dotyczy całego sektora, a nie tylko jednego przewoźnika – wynika z poniedziałkowego komunikatu PKP Cargo, przesłanego w związku z protestem Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych.
www.wnp.pl/logistyka/pkp-cargo...stagnacji,969140.html Jako, że w Polsce w związku z transformacja energetyczna trwa spadek transportu węgla trudno pisać o stagnacji. Dodatkowo wskazywanie na zła politykę rządów dotycząca towarowego transportu kolejowego wskazuje na to, że spółka sama nie jest w stanie zwiększyć istotnie ilości towarów, które transportuje.
Edytowany: 29 lipca 2025 19:54
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
29 lipca 2025 20:13:12
przy kursie: 15,71 zł
1ketjoW napisał(a):Poniżej informacja z PKP Cargo o sytuacji na rynku. Cytat: Sytuacja towarowych przewoźników kolejowych w Europie jest trudna, a stagnacja rynku trwa od kilku lat. Problem dotyczy całego sektora, a nie tylko jednego przewoźnika – wynika z poniedziałkowego komunikatu PKP Cargo, przesłanego w związku z protestem Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych.
www.wnp.pl/logistyka/pkp-cargo...Jako, że w Polsce w związku z transformacja energetyczna trwa spadek transportu węgla trudno pisać o stagnacji. Dodatkowo wskazywanie na zła politykę rządów dotycząca towarowego transportu kolejowego wskazuje na to, że spółka sama nie jest w stanie zwiększyć istotnie ilości towarów, które transportuje. O sytuacji z II kwartału i swoich prognozach spółka nie może w sumie mówić. W ciągu 6 miesięcy podpisali ok. 360 nowych umów, więc przypuszczam, że przychody powinny się zwiększyć w następnych tygodniach. Jednakże - zwróć uwagę kiedy ten artykuł się pojawił. Kiedy związek maszynistów protestuje na ulicach od pnd do śr 10:00 - 14:00. Jest to takie udobruchanie związkowców, którzy w sumie wykonują dobrą pracę i działają na korzyść spółki. Spółka stoi ramie w ramię ze Związkami, więc taki artykuł nie traktowałbym jako źródło informacji. Zauważ, że w artykule nie ma mowy o 360 nowych umowach, a na spotkaniu merytorycznym w sejmie już jest. Najważniejsza informacja dzisiejszego dnia: audytor pozytywnie zaopinował sprawozdania. Jutro WZ i będzie zatwierdzenie uchwał. Formalnościom stanie się zadość.
Edytowany: 29 lipca 2025 20:13
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
29 lipca 2025 20:24:45
przy kursie: 15,71 zł
360 umów to dużo czy mało? Ile umów spółka podpisywała odpowiednio w I i II półroczu 2024? A ile w latach poprzednich? I jaka jest wartość tych umów?
|
|
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
29 lipca 2025 20:40:22
przy kursie: 15,71 zł
Jeżeli obserwujesz liczbę pociągów na stronie PKP Cargo to wiesz, że ilości nie rosną mimo podpisanych umów.
Poza tym audytor nie wydał wczesniej opinii z badania, ponieważ nie miał dostępu do Planu restrukturyzacji, co jest ograniczeniem zakresu badania i z tego powodu odmówił wydania opinii, ponieważ bez tej informacji zasada dotycząca kontynuacji działania mogłaby nie być zachowana. Zgodnie z tą zasadą spółka sporządziła sprawozdanie finansowe. Skoro otrzymał tę informację to wydał opinie tj. uznał że spółce nie grozi zagrożenie kontynuacji działalności. P.S. Marcin Diakonowicz to dobry biegły rewident.
Edytowany: 29 lipca 2025 20:40
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
30 lipca 2025 14:31:02
przy kursie: 15,59 zł
Udział PKP Cargo w rynku przewiezionych towarów według masy spadł po czerwcu do 26,0 proc. całego rynku wobec 27,55 proc. w czerwcu 2024 roku - podał Urząd Transportu Kolejowego.
Dalszy spadek udziału. Ciekawe do jakich wartości dojdą. ;)
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
31 lipca 2025 11:56:05
przy kursie: 15,49 zł
Sekwencja szczytów i dołków wskaźnika Akumulacja / Dystrybucja (czerwona linia na wykresie cenowym) nie wskazuje, byśmy obserwowali akumulację.  kliknij, aby powiększyć
Edytowany: 31 lipca 2025 11:55
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
31 lipca 2025 12:34:32
przy kursie: 15,49 zł
krewa napisał(a):Sekwencja szczytów i dołków wskaźnika Akumulacja / Dystrybucja (czerwona linia na wykresie cenowym) nie wskazuje, byśmy obserwowali akumulację. Masz wycięty wykres. Wziąłeś tylko co, co pasuje do twojej tezy. Spójrz holistycznie na większym interwale.  kliknij, aby powiększyćMoim zdaniem od września 2024 mamy doczynienia cały czas z odreagowaniem wzrostów z czerwca - lipca 2024 (związaną z ogłoszeniem uzdrowienia spólki). Te informacje dopiero spływają na rynek, a spółka będzie rentowna na poziomie zysku netto od 2026 r. Tak jak pisałem tutaj kilkanaście dni temu - pojawiło się przed chwilą ESPI o przesunięciu terminu na sprzedaż PKP CARGOTOR na 30 września 2025. Czyli zarząd spółki musi szacować, że do 30 września 2025 r. pojawi się zatwierdzenie planu restrukturyzacyjnego przez Sąd.
Edytowany: 31 lipca 2025 12:39
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
31 lipca 2025 12:46:35
przy kursie: 15,49 zł
Dix22 napisał(a): Masz wycięty wykres. Wziąłeś tylko co, co pasuje do twojej tezy. Spójrz holistycznie na większym interwale.
Nie. Wziąłem fragment, na którym wskaźnik AD ma rację bytu. Wykres, który wrzuciłeś, ma 4 luki wzrostowe (pardon, 6). Wskaźnik AD nie widzi luk i traktuje te obszary cenowe jak część świecy, przez co przebieg linii jest zakłamany, a co za tym idzie - sam wskaźnik staje się bezużyteczny.
Edytowany: 31 lipca 2025 13:03
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
1 sierpnia 2025 12:43:17
przy kursie: 15,60 zł
Ok, faktycznie krewa - przyznaję Ci rację. Odnośnie PKP Cargo to jest zniecierpliwienie i te działania obecnego zarządu są bardzo wolne. W zasadzie nic się nie dzieje. Komunikaty ciągle negatywne.
|
|
0 Dołączył: 2015-02-16 Wpisów: 35
Wysłane:
5 sierpnia 2025 20:40:59
przy kursie: 15,09 zł
...a insiderzy regularnie kupują...
|
|
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
6 sierpnia 2025 15:55:29
przy kursie: 15,49 zł
Co by tu nie mówić, ale kolejna skuteczna obrona na wsparciu staje się faktem. Teraz tylko czekać na naruszenie sekwencji.  kliknij, aby powiększyć
|
|
5 Dołączył: 2015-10-02 Wpisów: 89
Wysłane:
6 sierpnia 2025 18:07:05
przy kursie: 15,49 zł
A jak się tak ciągle stuka we wsparcie to w końcu nie przebije ?
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
6 sierpnia 2025 19:23:30
przy kursie: 15,49 zł
Tak, częste uderzenia mogą niszczyć wsparcia. Tylko wówczas też dojdzie do naruszenia sekwencji. Dlatego, w mojej ocenie, rozwiązanie powinno nastąpić niebawem
edit: na początku maja kreśliłem wciąż obowiązujący scenariusz - Apeks trójkąta przypada na początek stycznia 2026 roku, zatem wybicia należy oczekiwać najpóźniej w sierpniu. W przeciwnym przypadku formacja straci swoje znaczenie prognostyczne.
Edytowany: 6 sierpnia 2025 19:35
|
|
PREMIUM
49 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29 Wpisów: 2 767
Wysłane:
6 sierpnia 2025 22:16:50
przy kursie: 15,49 zł
O spółce jest wzmianka w dzisiejszym materiale: www.stockwatch.pl/wiadomosci/1...Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
7 sierpnia 2025 09:13:26
przy kursie: 15,84 zł
Tylko, że jest błąd w tym artykule. Raport będzie 30 września, a nie 30 sierpnia. Cytat:W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 4/2025 z dnia 9 stycznia 2025 r. Zarząd PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji („Spółka”) informuje, iż podjął decyzję o zmianie terminu publikacji skonsolidowanego raportu Spółki za I półrocze 2025 roku („Raport”) z dnia 29 sierpnia 2025 roku na 30 września 2025 roku.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
7 sierpnia 2025 09:37:26
przy kursie: 15,84 zł
Moim zdaniem większym błędem jest spodziewanie się istotnego zysk na poziomie EBIT. Poza tym jeżeli w USA będzie korekta to nasz rynek też jej posmakuje.
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
7 sierpnia 2025 09:53:38
przy kursie: 15,84 zł
1ketjoW napisał(a):Moim zdaniem większym błędem jest spodziewanie się istotnego zysk na poziomie EBIT. Dlaczego?
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
7 sierpnia 2025 10:06:44
przy kursie: 15,84 zł
Nie widzę aby coś istotnego zadziało się na działalności operacyjnej jeżeli chodzi o operacje pomiędzy 1q25 a 2q25. Spółka traci udziały w rynku ponieważ w 2q25 r. dostawy węgla były mniejsze niż w 1q25. Tak wiem, że to niskomarżowy transport podobnie jak kruszywa, ale zawsze dodaje coś do wyniku. Poza tym spółka może zaksięgować rezerwy na odprawy dla pracowników w 2q25 r.
Edytowany: 7 sierpnia 2025 10:20
|
|
161 Dołączył: 2012-03-18 Wpisów: 380
Wysłane:
7 sierpnia 2025 10:41:34
przy kursie: 15,84 zł
1ketjoW
Pierwsze to w tym artykule nie jest napisane o istotnym zysku EBIT tylko pozytywnym. Drugie tezy znowu oparte na gdybaniu, podobnie jak Twoje wyliczenia jakie zobowiązania wchodzą w masę sanacyjną pomyliłeś się jedynie o 1 mld PLN.
Dla mnie bazowo drugi kwartał to zakończenie księgowej dziczy tzn. ostatni w którym może coś się pojawić rozliczającego przeszłość. Od strony przychodowej nie zakładam niespodzianek, natomiast zakładam, że od strony kosztowej będzie kilka pozytywnych czynników.
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
7 sierpnia 2025 10:47:03
przy kursie: 15,84 zł
1ketjoW napisał(a):Nie widzę aby coś istotnego zadziało się na działalności operacyjnej jeżeli chodzi o operacje pomiędzy 1q25 a 2q25. Spółka traci udziały w rynku ponieważ w 2q25 r. dostawy węgla były mniejsze niż w 1q25. Tak wiem, że to niskomarżowy transport podobnie jak kruszywa, ale zawsze dodaje coś do wyniku. Poza tym spółka może zaksięgować rezerwy na odprawy dla pracowników w 2q25 r. W 1q25 r. wynik operacyjny EBIT wynosił -20,5 mln zł. Jak zobaczysz w zeszłym roku, to wyniki są następujące: -96 800 -366 400 -329 000 -1 899 200 Czyli w każdym kwartale była pokaźna strata na EBIT. Moim zdaniem nie będzie trudno ten wynik poprawić przy ich skali działalności. To jest 2% ich kwartalnych przychodów. Wystarczy, że w tym czasie ruszyły nowe transporty z klientami (podobno podpisali 160 umów - jak to Pani Prezes zachwalała z wiceministrem infrastruktury). Jeszcze jak weźmiesz pod uwagę ich obecny rygor kosztowy, dodatkowo obniżenie cen energii (w 2q25 r. cena paliwa i energii w trakcji spadła!) to wynik będzie dodatni.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.