yknxtxjs
Advertisement
PARTNER SERWISU
dhdelotv
392 393 394 395 396
pandorinium
52
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 982
Wysłane: 4 lutego 2016 13:00:24 przy kursie: 82,00 zł
Dla mnie jest to wymiana. TFI czy OFE między sobą handlują, ale jak to się skończy to zobaczymy.

mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 8 lutego 2016 22:10:11 przy kursie: 75,91 zł
Żeby mieć jakiś pogląd jak sprzedaje się TWoM TLO zrobiłem zestawienie znanych gier na PC (w większości indie) z ostatniego półrocza. Dane komentarzy zebrałem z amerykańskiego sklepu. W zestawieniu nie uwzględniłem tytułów AAA, bardzo znanych marek czy gier, które osiągneły spektakularne sukcesy jak Rocket League.

This War of Mine: The Little Ones - Jan 29, 2016 - 266 Ratings
Assassin's Creed Chronicles: India - Jan 13, 2016 - 209 Ratings (Ubisoft, cena 9,99$)
Gone Home: Console Edition - Jan 12, 2016 - 504 Ratings
The Banner Saga - Jan 12, 2016 - 308 Ratings
Rebel Galaxy - Jan 5, 2016 - 958 Ratings
The Crew® Wild Run Edition - Nov 17, 2015 - 955 Ratings (Ubisoft)
Darksiders II Deathinitive Edition - Oct 30, 2015 - 851 Ratings
Divinity: Original Sin - Enhanced Edition - Oct 27, 2015 - 815 Ratings
The Talos Principle: Deluxe Edition - Oct 13, 2015 - 279 Ratings
Wasteland™ 2: Director's Cut - Oct 13, 2015 - 641 Ratings
SOMA - Sep 22, 2015 - 2665 Ratings
I am Bread - Aug 25, 2015 - 927 Ratings
The Escapists - Jun 2, 2015 - 2227 Ratings
The Vanishing of Ethan Carter - Jul 14, 2015 - 1672 Ratings

Jak widać na tle konkurencji TWoM nie sprzedaje się ani źle ani rewelacyjnie. Obecny przyrost komentarzy to około 5-10 dziennie. Trudno powiedzieć jak to będzie wyglądać za miesiąc czy poł roku.

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 12 lutego 2016 09:51:33 przy kursie: 76,40 zł
Pojawił się wynik sprzedaży pudełek w UK, obejmujący tydzień do 30 stycznia, a więc uwzględniający 2 pierwsze dni sprzedażowe TWOM:TLO.
www.vgchartz.com/weekly/42400/...

Life is Strange (Xone) będący na 51 miejscu w zeszłotygodniowym rankingu sprzedał 1122 kopie:
www.vgchartz.com/weekly/42393/...
www.vgchartz.com/game/84065/li...

Fallout 4 (PC) będący na 68 miejscu w zeszłotygodniowym rankingu sprzedał niecałe 900 kopii:
www.vgchartz.com/weekly/42393/...
www.vgchartz.com/game/85600/fa...

Ranking obejmuje 75 miejsc. W obecnym zestawieniu nie ma TWOM:TLO. Oznacza to, że w pierwszych dwóch dniach premierowych, nie sprzedali ani na Xboxa, ani na PS4 więcej niż kilkaset sztuk. To by się zgadzało z tym co osoby trzeźwo myślące pisały o bardzo słabej sprzedaży na amazonie.



mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 15 lutego 2016 22:42:37 przy kursie: 76,40 zł
rockq napisał(a):
Czy ja się przesłyszałem, czy może Wy też słyszycie jak w tym wywiadzie Marek Ziemak mówi o Industrialu:



Cytat:
We are already working on an different project right now… SLOWLY STARTING.


Slowly starting? WTF?! Ta gra miała mieć premierę w tym kwartale, a teraz okazuje się że projekt jest na etapie “slowly starting”? To nad czym oni pracowali przez ostatnie 18 miesięcy?


Pojawił się właśnie wywiad z 11bitsami w Polskim Radiu. Od około 37 minuty opowiadają o Industrialu. Pada tam stwierdzenie, że nad Industrialem pracują już od 2 dwóch lat oraz, że premiera planowana jest na ten rok. Oczywiście jeśli będzie potrzeba, zostanie przesunięta na rok kolejny.

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 15 lutego 2016 23:10:23 przy kursie: 76,40 zł
Nic nowego w kwestii wydania, za to jedno jest dla mnie ciekawe... Pada stwierdzenie, że Industrial to będzie też poważna tematyka, też ciężki klimat, podobnie jak w TWOM... Z tego co mówili wcześniej to miała to być gra dużo bardziej komercyjna. Raz udało im się przebić z takim z takim ciężkim klimatem do szerokiego grona odbiorców i chwała im za to, ale czy uda się drugi raz? Dla mnie trochę ryzykowna strategia.

mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 15 lutego 2016 23:38:45 przy kursie: 76,40 zł
@lelo-pakero Jeśli gra jest inna, innowacyjna, niepowtarzalna itp. to staje się tematem medialnym. Dzięki temu TWoM trafił przed premierą na łamy poważnej prasy jak Guardian czy New York Times. Zrobienie kolejnego klona istniejących gierek to przepis na przeciętność. Ktoś to kupi, ale i szansa na zniknięcie w zalewie podobnych tytułów jest ogromna. Zrobienie czegoś odmiennego to wyprawa w nieznane. Przyjmie się albo nie, ale niektórzy będą chcieli spróbować. Patrząc na dzisiejszy rynek gier takie ryzyko się generalnie opłaca i takiego ryzyka oczekują akcjonariusze od spółki.

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 16 lutego 2016 10:23:32 przy kursie: 74,99 zł
Nie mogę się z Tobą zgodzić. Gdyby to było takie proste i mało ryzykowne to każdy producent brałby się za kontrowersyjną i trudną tematykę. Tymczasem jest dokładnie odwrotnie. Gracze oczekują rozrywki w trakcie grania, dlatego prawie wszyscy producenci robią gry, które dostarczają im zabawy i przyjemności. Próbujesz zestawić grę o trudnym i ciężkim klimacie z klonem gier rozrywkowych, które już są. Wtedy rzeczywiście szanse na sukces są podobne. Ja tymczasem twierdzę, że skoro potrafią robić bardzo dobre jakościowo gry to lepiej by było gdyby zrobili coś świetnego jakościowo i z dobrym pomysłem w gatunku gier rozrywkowych.
CD Projekt robi CP2077 i zakładam, że nie będzie to tylko klon innych gier RPG, który zniknie w morzu innych premier... nawet jestem tego pewien :-) Dlatego 11bit też mogłoby zrobić coś ciekawego i innowacyjnego w skali gier indie, w komercyjnym gatunku. Sprzedaż TWOM:TLO na konsole pokazuje, że w tym segmencie rynku mają niemal pewność, że nie odniosą sukcesu z ciężkim i trudnym klimatem. Zostaje zatem tylko PC. Już choćby z tego tylko powodu uważam, że to zła strategia. Wiele osób na forach licząc potencjalny zysk z Industriala (zakładając, że odniesie taki sukces jak TWOM) mnoży wynik TWOM na PC razy dwa, no bo ma wyjść na wszystkie duże platformy jednocześnie... Tyle tylko, że jeżeli ma to być podobnie ciężki i trudny klimat to trzeba takie założenia wrzucić do kosza, bo na konsole na pewno nie sprzeda się jak świeże bułeczki.

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 17 lutego 2016 10:51:06 przy kursie: 74,39 zł
@lelo

I własnie dlatego to 11 bit ma takie zwroty z zainwestowanego kapitału( mowie o projektach i generowaniu z nich pieniędzy do spółki), a nie ma takiego sukcesu wiele innych spółek growych, nawet z naszego podwórka. Znaleźli swoja nisze na której zarabiają i dzięki temu od debiutu ( czy też ipo) wartość spółki i kursu tak potężnie wzrosła. Teraz jest czas budowania jeszcze lepszego wizerunku i budowania siły operacyjno - wydawniczej, a to już jest zupełnie inny etap rozwoju, który może będzie można podrównać w ciągu kolejnych lat do etapu rozwoju CDR z lat 2010/2009 - 2015/2016.
Edytowany: 17 lutego 2016 10:52

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 18 lutego 2016 23:51:18 przy kursie: 74,00 zł
chris_martin napisał(a):
to oznacza sprzedaż ca. 15.000 na rynku globalnym (w tym 6.000 na rynku niemieckim) (marza 40% = 36 PLN ) czyli 540.000 PLN z jednego dnia przychodów dla 11bit !!!! z weekendy ca 1,5 mln (piatek-niedziela) czyzli tak jak na PC


Już wiemy, że nie było tak dobrze... VGChartz pokazał właśnie sprzedaż za dwa pierwsze dni sprzedaży raptem ok. 4,385 tys. kopii globalnie. Gdy przypomnimy sobie jak kiepsko radziło sobie TWOM:TLO w rankingach cyfrowej przedsprzedaży to rodzi się pytanie o co chodziło z tą wypowiedzią prezesa 11bit: "Sprzedaż pre-orderów przekroczyła nasze oczekiwania jak również szacunki przygotowane przez Deep Silver. To dobry prognostyk jeśli chodzi o możliwą sprzedaż w okresie popremierowym" Jeżeli po dwóch dniach sprzedali jedynie ok. 4,385 sztuk to ile mogli sprzedać w samych pre-orderach? Kilkaset kopii? Brzydko to pachnie jak dla mnie.

www.vgchartz.com/game/86138/th...
Edytowany: 18 lutego 2016 23:52

t0m4s
23
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 222
Wysłane: 19 lutego 2016 00:49:53 przy kursie: 74,00 zł
lelo-pakero napisał(a):
Jeżeli po dwóch dniach sprzedali jedynie ok. 4,385 sztuk to ile mogli sprzedać w samych pre-orderach? Kilkaset kopii? Brzydko to pachnie jak dla mnie.

Jak dla mnie narzędzia do monitorowania sprzedaży dla konsol są umiarkowanie wiarygodne, może dlatego że nigdy ich nie śledziłem i nie mam punktu odniesienia.
Natomiast, mam punkt odniesienia odnośnie władz 11b, nigdy nie kłamali, jak pinokio z CIG, nigdy nie naganiali i nie produkowali "newsów", przeciwnie, siedzieli cicho i robili swoje.
Każda gra na siebie zarobiła, TWOM:TLO też zapewne zarobi.
Jak mówią, że są zadowoleni to im wierze, co nie znaczy, że spodziewam się bóg wie jakich przychodów. Kluczem dla kursu, w średnim terminie, jest Industrial a TWOM:TLO może być tylko miłym dodatkiem, wisienką na torcie w przychodach w roku 2017.
Strategia 11b, zakłada tworzenie rzeczy których nikt nie robił, w możliwie dobrej jakości.
TWOM pokazało, że ta strategia ma sens. Sam zarząd mówi, że temat Industriala będzie bardziej "nośny" a grono odbiorców szersze - nie ma powodów im nie wierzyć.
W połączeniu z faktem, iż mają marke i renome po TWOM może być ciekawie + Industrial ma mieć kontynuacje w przeciwieństwie do TWOM.
Gra jest o przyszłość, a nie o wyniki sprzedaży nieco odgrzanego kotleta jakim jest TWOM:TLO.
Aczkolwiek uważam, że w połączeniu z mobilkami i DLC na PC, może przynieść istotny dochód w tym roku i w połączeniu z dochodem z Industriala spowodować znaczny wzrost wyceny.
IMHO o to jest dzis gra. Kto lepiej przewidzi, wiecej zarobi.
Nie bez powodu akcjonariusze magicznego 9zl nie sprzedają, z ich perspektywy okolice 70zl wydają się bezpieczne - może być albo dużo lepiej, albo tak samo, więc warto poczekać Boo hoo!


chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 21 lutego 2016 07:55:04 przy kursie: 73,50 zł
lelo-pakero napisał(a):
chris_martin napisał(a):
to oznacza sprzedaż ca. 15.000 na rynku globalnym (w tym 6.000 na rynku niemieckim) (marza 40% = 36 PLN ) czyli 540.000 PLN z jednego dnia przychodów dla 11bit !!!! z weekendy ca 1,5 mln (piatek-niedziela) czyzli tak jak na PC


Już wiemy, że nie było tak dobrze... VGChartz pokazał właśnie sprzedaż za dwa pierwsze dni sprzedaży raptem ok. 4,385 tys. kopii globalnie. Gdy przypomnimy sobie jak kiepsko radziło sobie TWOM:TLO w rankingach cyfrowej przedsprzedaży to rodzi się pytanie o co chodziło z tą wypowiedzią prezesa 11bit: "Sprzedaż pre-orderów przekroczyła nasze oczekiwania jak również szacunki przygotowane przez Deep Silver. To dobry prognostyk jeśli chodzi o możliwą sprzedaż w okresie popremierowym" Jeżeli po dwóch dniach sprzedali jedynie ok. 4,385 sztuk to ile mogli sprzedać w samych pre-orderach? Kilkaset kopii? Brzydko to pachnie jak dla mnie.

www.vgchartz.com/game/86138/th...


o tym jak dobrze jest dowiesz sie z raportu za
q1 2016
Everything you know is wrong.........

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 22 lutego 2016 08:43:11 przy kursie: 73,50 zł
Nie lubię poniedziałków ale chyba nie jestem jedyny. To że raport za rok 2015 będzie dobry nie mam wątpliwości tj 13/13.5mln, pierwszy kwartał też pewnie jeszcze dadzą radę obstawiam 3mln, natomiast powiedzcie Koledzy z czego Oni chcą zarabiać w II i IIIQ bo ja ni cholera nie mogę znalezć w sobie optymizmu jak zakleić dziurę w sprzedaży na PC.

pandorinium
52
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 982
Wysłane: 22 lutego 2016 11:35:54 przy kursie: 74,75 zł
Z wyprzedaży? mobilki i konsole to mogą w każdej chwili mieć promocję, a na PC to najbliżej jest summer sale, który tej kasy już przyniesie no i moze te inne gry dadzą trochę kasy. Ten rok i tak jest przejściowym w oczekiwaniu na Industrial, nie oczekuj nie wiadomo czego.

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 22 lutego 2016 20:13:52 przy kursie: 74,75 zł
Z forum inwestorskiego:

Dzień dobry
Planujemy (podkreślam, że na chwilę obecną i nie są to ostateczne decyzje) być wydawcą zarówno pudełkowego jak i cyfrowego "Industriala". Jeśli chodzi o wersję pudełkową to z uwagą obserwujemy jak sprzedaje się pudełkowy "TWoM:TLO". Będzie to dla nas ważny element przy podejmowaniu decyzji, czy w ogóle wydawać "Industriala" w tej wersji. Scenariusz bazowy zakłada, że "Industrial" trafi do pudełek ale nie możemy wykluczyć, że z tego zrezygnujemy.
Pozdrawiamy.


Wiele wskazuje na to, że po nieudanych doświadczeniach z pudełkowym TWOM na PC i pudełkowym TWOM:TLO na konsole, w ogóle zrezygnują z wydawania wersji pudełkowych kolejnych gier. Jeżeli Industrial rzeczywiście trafi wyłącznie do sprzedaży cyfrowej i gra nie będzie miała dużego wydawcy to potencjalna sprzedaż na konsole będzie raczej nieistotna (ze względu na proporcje sprzedaży na rynku konsol - 80% pudełka/20% cyfrowo). Czyli oparliby wtedy cały projekt na sprzedaży na steamie. Z jednej strony rozumiem tę strategię, bo jest ona bezpieczna dla spółki, ale z drugiej strony mocno ogranicza szanse na spektakularny sukces sprzedażowy, większy niż TWOM.

pandorinium
52
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 982
Wysłane: 22 lutego 2016 20:45:59 przy kursie: 74,75 zł
W przypadku takich gier jak Twom czy moze Industrial w mojej ocenie nie ma sensu opierać się na danych, że 80% sprzedaży to pudełka. To nie są hity z odpowiednią reklama, ale niszowe gry. Dlatego tutaj te proporcje są inne, jakie nie wiem, ale nie jestem tak sceptyczny jak Ty. :)

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 25 lutego 2016 00:07:18 przy kursie: 74,95 zł
www.vgchartz.com/game/86138/th...

Trochę ponad 9k pudełek poszło na PS4 i Xone przez pierwsze 9 dni od premiery. W tym 3,5k przez pełny drugi tydzień sprzedaży. Wygląda to bardzo słabo, szczególnie w połączeniu z bardzo odległymi miejscami w rankingach cyfrowej sprzedaży na PS4 i Xone. Obecnie na psstore TWOM:TLO jest pod sam koniec top100 po prawie miesiącu sprzedaży i to jest jego najlepsze miejsce jak dotąd. Tymczasem dla porównania LoF od Bloobera po kilku dniach jest na 13 miejscu w tym zestawieniu. Podobnie jest na Xone.

store.playstation.com/#!/en-us...~games%3Aplatform~ps4%7C

mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 25 lutego 2016 00:29:30 przy kursie: 74,95 zł
Ten ranking Top Games jest jakiś dziwny. Thomas Was Alone jest na 3-cim miejscu? Albo Assasin Creed Chronicles - China - gry dawno po premierze, bez szału w komentarzach.

Co do sprzedaży to nie powala na kolana, ale jak przypomnę, to zakładaliśmy sprzedaż około 100tys sztuk w pierwszym kwartale. Doliczając wersje cyfrowe, które są dominujące - 50tys sztuk powinno się już sprzedać. Wersja na konsole może wygenerować 5-10 milionów przychodu w tym roku.

Layers of Fear - sprzedaje się lepiej od TWoMa ale za to dużo gorzej na PC. Patrząc na ostatnie premiery jak Witness czy Firewatch odnoszę wrażenie, że też sprzedały się lepiej na konsole niż na PC. Idąc tym tropem, jeśli spółka zamierza zgarnąć większą kasę z konsol to premiera Industriala powinna być równocześnie z wersją PC.
Edytowany: 25 lutego 2016 00:32

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 25 lutego 2016 07:56:36 przy kursie: 74,95 zł
no cóż, optymistom można zadedykować pewien fragment rozmowy dotyczącej fallout'a:
www.gameinformer.com/b/feature...

Cytat:
One of the things that is amazing: Fallout 4 sold more day one digitally than at retail. That’s a big change.


Być może podobnie było w przypadku premiery TWOM:TLO, dlatego zarząd wypowiadał się tak entuzjastycznie.
Patrząc jednak na sprzedaż pudełkową nadal uważam, że lepiej byłoby (dla kursu) gdyby Industrial pojawił się w tym roku.

pandorinium
52
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 982
Wysłane: 25 lutego 2016 09:00:26 przy kursie: 74,00 zł
Pudełka sprzedają się bez rewelacji. Nie znamy natomiast jak idzie cyfrowo, dlatego wszystko okaże się przy raporcie. Natomiast co do Industriala to lepiej jak ma wyjśc dopracowany w przyszłym niż z błędami w tym. Jeden kwartał róznicy to nie jest tragedia, bo zakładam ze debiut albo listopad/grudzień, albo styczeń/luty. Bo kurs to jest pojęcie względne. W pewnym momencie ktoś może uznać, że np C/z powinno wynosić 20 albo 5 i zacznie sprzedawać lub kupować w dużej ilości.

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 25 lutego 2016 09:11:16 przy kursie: 74,00 zł
To, że sprzedali więc cyfrowych wersji Fallout 4 pierwszego dnia jest na pewno bardzo pozytywną niespodzianką. Nie zmienia to jednak znacząco proporcji sprzedaży w całym 2015 (a więc przez pierwsze półtora miesiąca). Mianowicie na konsole i PC z wersji cyfrowych zarobili ok. $108 mln + $165 mln = $273 mln

www.cnbc.com/2016/01/26/digita...
http://steamspy.com/app/377160

Natomiast na konsole i PC z wersji pudełkowych zarobili ok. $780 mln
www.vgchartz.com/game/85599/fa...

Czyli wychodzi, że wersje cyfrowe wygenerowały ok. 26% całkowitych przychodów.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



392 393 394 395 396

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,225 sek.

ylhjcgme
hcrljhtz
yyyjxwbh
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +76 751,90 zł +383,76% 96 751,90 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ytsrlkog
mmilyplm
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat