45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
1 lutego 2016 17:20:58
przy kursie: 86,66 zł
@jurror Ja nie mam problemu ze zrozumieniem tego co napisał rzecznik - bardzo dobrze rozumiem, że w podanej kwocie 2mln zł zamykają się nie tylko koszty wydania 3 gier w 2016 roku, ale też jakieś koszty X gier, które być może wydadzą w 2017, 2018 roku, może później, lub może nie wydadzą - bo zawieszą prace na pewnym etapie, albo po rozmowie z autorami (np. z argentyny) nie podejmą się wydania danej gry. Wiem też co oznacza budowanie portfela, że ten dodatkowy koszt poniesiony w tym roku może to być 300 tyś, ale też i więcej - bo mogą już w tym roku zacząć finansować grę, którą w ramach launchpada wydadzą w 2017 roku. Czyli defacto rzecznik nigdzie nie napisał, że dokładny koszt wydania 3 gier w 2016 na platformie launchpad to jest właśnie 2mln, co usilnie próbuje wmówić użytkownik Chris Martin. Ani w wywiadzie na Stockwatchu, ani cytowanych wypowiedziach na forum inwestycyjnym. Kod:/mod:usunięto treść wpisu niedotyczącą spółki/
Edytowany: 1 lutego 2016 20:09
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
1 lutego 2016 20:03:24
przy kursie: 86,66 zł
Jezu... 2 strony emocji na w miarę czytelny komunikat, a już z pewnością czytelny po wyjaśnieniach ze strony administratora forum spółki. Przecież ani kwoty podawane z prospekcie emisyjnym, ani budżet LP się nie wykluczają. Spółka planuje wydać w tym roku 2 miliony w segmencie LP. Czy to oznacza, że wyda je na napisanie 3 gier? Nie. To oznacza dokładnie tyle, że chce wydać 2 mln, gdzie między innymi zmieści się finansowanie części kosztów pisania 2 gier w kwocie 300 tys. zł. Prócz tego zmieszczą się finansowanie pisania kolejnego projektu, a także inne koszty związane z LP. Przecież LP, to działalność wydawnicza, a więc i reklama, marketing. To podróże, udział w targach, kolacje biznesowe itd. Te koszty będą także dotyczyć gier, które być może spółka pozyska do wydania na rok 2017. Po prostu łączny budżet to 2 miliony. Nic nadzwyczajnego tutaj nie ma. Niniejszym zamykam temat dotyczący budżetu LP na 2016 r. Koniec. Kropka.
Edytowany: 1 lutego 2016 20:04
|
|
130 Dołączył: 2009-01-29 Wpisów: 998
Wysłane:
2 lutego 2016 08:49:55
przy kursie: 86,66 zł
No i poza tym, skoro są "gotowi wydać do 2 mln zł", nie oznacza to, że budżet musi zostać w całości wyczerpany. Mam pytanie do @rockq: Dlaczego jesteś rozczarowany takim budżetem LP? Nie uważasz, że przeznaczenie ok. 10% rocznych zysków spółki na wciąż nowy obszar działalności jest dość rozsądne? Ja to traktuje jak dywersyfikację działalności i ostrożne budowanie "drugiej nogi" w biznesie, czy trzeciej, jeśli liczyć GR. Sądzisz, że ten rozwój następuje zbyt wolno? Oczekiwałbyś większej ilości projektów, większych budżetów? Nie lepiej większą kasę przeznaczyć na własne produkcje? Czy po sukcesie TWOM prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu nie jest tu znacząco większe niż w przypadku tych obcych, mniejszych produkcji nieznanych zespołów? Naprawdę jestem ciekaw Twojego zdania.
|
|
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
2 lutego 2016 14:05:38
przy kursie: 86,00 zł
andy_dufresne napisał(a):Sądzisz, że ten rozwój następuje zbyt wolno? Oczekiwałbyś większej ilości projektów, większych budżetów? Tak, nie i tak. Na konferencji z lutego 2015 zapowiadali że zamierzają bardzo agresywnie wejść w ten biznes. Osobiście miałem nadzieję, że do 2017 roku wydawnictwo stanie się głównym źródłem ich przychodów, ale przy takich nakładach, skali projektów i zmianach które zachodzą na rynku (przez zalew gier, segment indie stał się w ostatnim roku naprawdę ciężki) nie ma na to szans – no chyba że Industrial by nie chwycił, lub któraś z gier stała się zaskakującym hitem (szanse na to są minimalne). Gdy mówili o agresywniejszym wejściu w ten biznes, miałem nadzieję że mają na myśli tworzenie projektów o budżetach zbliżonych do TWoM, a nie „małych” kilkuset tysięcy złotych. Takich gier w tej chwili wychodzą na rynek dosłownie tysiące, więc z dużym prawdopodobieństwem tytuły wydawnictwa po prostu znikną w tłumie.
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
2 lutego 2016 14:07:34
przy kursie: 86,00 zł
Swoją drogą, to mam wrażenie, że spółka ostatnio ponownie (już dwa razy to przerabialiśmy) zaczęła ochoczo stukać w spekulacyjny bębenek. Najpierw była ta „zaskakująca” informacja o zwrocie kosztów produkcji TLO, obok niej rozmijająca się z faktami informacja o tym że gra trafiła do sklepów na całym świecie, a teraz wyskoczyli z "jesteśmy gotowi wydać 2 miliony złotych" gdy w prospekcie jest wyraźnie powiedziane że zobowiązania „wynikające z tytułu podpisanych umów nie przekroczą 300 tysięcy złotych”. Jak to połączymy z ostatnimi informacjami o tym, że zarząd znowu bierze udział w prezentacjach dla instytucji, to niedługo może się okazać, że przesunięcie daty raportu za IV kwartał i nałożenie się go z terminem upływu lock-upów nie jest przypadkowe.
Edytowany: 2 lutego 2016 14:09
|
|
52 Dołączył: 2011-07-10 Wpisów: 982
Wysłane:
2 lutego 2016 14:10:57
przy kursie: 86,00 zł
Strasznie merytoryczny post, a może weź pod uwagę, że każdy dzień przynosi coś innego i projekt gry za 100K nagle potrzebuje większej kasy? A jeżeli uważasz, że spółka mija się z prawdą to są od tego instytuacje, jak KNF, zgłoś im to, że kłamią w komunikatach. A co do amazona niemieckiego, dzisiaj zrobiłem z rana myk z zakupem. Dodałem do koszyka tyle sztuk ile było na stanie, a było tego 196, teraz zostało tylko 9.
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
2 lutego 2016 15:36:02
przy kursie: 86,00 zł
@Rekinek widzę, że masz dobrą zabawę z interpretacji wpisów Rockq'a na swoją modłę, tylko jeszcze nie zdajesz sobie sprawy z tego, że takie zaglądanie do szaf i sprawdzanie czy nie ma trupa może pomóc Ci ochronić kapitał (obojętne na jakiej spółce). Tak merytorycznie, czy chociaż zadałeś sobie trud żeby zajrzeć do programu motywacyjnego spółki i jaki sobie założyli cel przychodów/zysku z platformy Launchpad ? Nie są to liczby wymyślone przez Rockq, czy jakiegoś innego w Twoim mniemaniu wywrotowca, ale przez samą spółkę, która w pewnym momencie uznała, że taki plan jest możliwy.
Edytowany: 2 lutego 2016 15:36
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
2 lutego 2016 15:48:28
przy kursie: 86,00 zł
@vladinho LP wydaje również gry 11b także wystarczy sukces gier własnych i to one będą stanowić główne przychody tego działu.
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
2 lutego 2016 15:56:21
przy kursie: 86,00 zł
@mrJackson Nie, launchpad to jest projekt wspomagania finansowego, koncepcyjnego, technologicznego oraz promocyjnego twórców zewnętrznych. Z resztą też polecam zajrzeć do programu motywacyjnego - czy założony cel przychodów 11bit = przychód z launchpada ?
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
2 lutego 2016 16:10:15
przy kursie: 86,00 zł
daro_1975 napisał(a):rockq mam takie pytanie czy uwzgledniajac wszelkie mankamenty spolki 11bit uwazasz ze jest inna spolka zajmujaca sie produkcja gier na warszawskiej gieldzie atrakcyjniejsza do inwestowania? Ale dlaczego to koniecznie musi być spółka produkująca gry? Ja nie mam fetyszu tej branży, i naprawdę nie mogę się nadziwić, że inwestorzy rzucają forsą w kierunku spółek gamedevowych z taką beztroską i entuzjazmem, jakby to były striptizerki z Las Vegas. Szczerze mówiąc, to w tej chwili nie widzę żadnych okazji inwestycyjnych w tej branży. Wyceny są już mocno nadmuchane w stosunku do ryzyka i wyników, choć nie wątpię że wiele spółek jeszcze może sporo urosnąć, bo karnawał nadal trwa i muzyka gra. Rynek chyba jeszcze nie dostrzega tornada formującego się nad jego głową. W ostatnich latach nie tylko w Polsce zauważono że na sprzedaży gier można zarobić duże pieniądze, a to na całym świecie przyciągnęło do branży masę nowych ludzi i inwestycji. Klasyczna gorączka złota. To oczywiście zaczyna owocować olbrzymim zalewem gier, i doprowadziło w 2015 roku do sytuacji w której gry które kiedyś mogły sprzedać się w nakładach liczonych w setkach tysięcy, sprzedawały się w dziesiątkach tysięcy, a gry które sprzedałyby się w dziesiątkach tysięcy, sprzedawały się w nakładach liczonych w tysiącach. Wiele znanych i ugruntowanych zespołów zaliczyło w ostatnim roku ice bucket challenge po premierze swoich nowych tytułów. Rynek stał się naprawdę ciężki. Myślę że to zjawisko niedługo znajdzie odbicie w wynikach i wycenach spółek. Gdy już inwestorzy dostrzegą co się dzieje, wyceny zaczną się urealniać, tak jak zaczęły się urealniać po gorączce inwestycyjnej na spółkach surowcowych. Z drugiej strony, może ta zachowawczość 11 Bit ma uzasadnienie w tym co napisałem powyżej? Może to jest najrozsądniejsza spółka na całej giełdzie? Może doskonale zdają sobie sprawę z tego, że rynek przechodzi gwałtowne zmiany, i wolą zachować ostrożność i rezerwy do czasu wyklarowania się sytuacji? Im więcej o tym myślę, tym więcej to nabiera sensu...
Edytowany: 2 lutego 2016 16:15
|
|
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
2 lutego 2016 17:58:36
przy kursie: 86,00 zł
chris_martin napisał(a): to oznacza sprzedaż ca. 15.000 na rynku globalnym (w tym 6.000 na rynku niemieckim) (marza 40% = 36 PLN ) czyli 540.000 PLN z jednego dnia przychodów dla 11bit !!!! z weekendy ca 1,5 mln (piatek-niedziela) czyzli tak jak na PC Spadło z 20 na 50 miejsce w grach na PS4 w Niemczech... To chyba nie ma szans na te pół miliona dziennie co? www.amazon.de/gp/bestsellers/v...Bez względu na to kto tak skupuje akcje to muszę przyznać, że jestem pełen podziwu dla akcjonariatu. Jak poprzednim razem - przy okazji premiery na tablety - zaczęły spływać pierwsze dane z rankingów to popyt nie miał szans. Wskazane jest jednak zachowanie zdrowego rozsądku w takiej sytuacji. Rynek wycenia teraz roczny zysk na poziomie 18-19 mln zł. W tym roku jest to dla mnie nierealne. W przyszłym jest też duża niewiadoma, bo o Industrialu nic nie wiemy, a przychody z TWOM i TWOM:TLO będą już znikome.
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
2 lutego 2016 18:55:51
przy kursie: 86,00 zł
Wycenia 18-19 mln zysku(?),bo założyłeś sobie sztywne c/z 10. Cóż wielkie tuzy mające wiele dziesiątek mld PLN kapitalizacji na zachodzie, są dużo mniej konserwatywnie wyceniani ( co można tez zauważyć w rekomendacji noble). Okrutnie muszą się ci inwestorzy za granicą mylić, nie to co na naszym rodzimym bananie, ale też tylko w przypadku 11 bit i CDR( przynajmniej w 2015 roku bo ten rok już będzie inny z c/z CDR), bo innych znacznie łagodniej też traktują biorąc pod uwagę ten wskaźnik, nie mówiąc o realnej kasie jaką generują w stosunku do kapitalizacji.
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
2 lutego 2016 19:23:28
przy kursie: 86,00 zł
Jeśli porównać ilość opinii wystawionych TWOM LO na stronie PS4 US (162) z ilością opinii jakie na tej stronie wystawiono Lego Avengers (293), to można w przybliżeniu założyć, że TWOM LO sprzedaje się mniej więcej w połowie tak dobrze jak Lego Avengers. Mając na względzie to, że Lego Avengers to gra, która sprzedaje sie w US w pudełkach, a także to, że cała seria jest znana, a reklamy tej gry lecą w telewizji (też w naszej - np. na minimini+ - kto ma dzieciaki ten wie), to sprzedaż w połowie ilości sprzedaży tej gry może okazać się całkiem przyzwoita. Dodam, że obecnie na amazon.com Lego Avengers jest na 90 miejscu w kategorii video games i na 18 w grach na ps4. W amazonach części krajów europejskich TWOM wyprzedza Lego avengers. Chyba nikt rozsądnie myślący nie zakładał, że TWOM na konsole będzie na listach bestsellerów. Wzrost, który mamy obecnie nie jest pod wyniki z konsol, a pod trailer industriala i strategię rozwoju, którą ma zamiar przedstawić spółka.
|
|
1 Dołączył: 2015-02-21 Wpisów: 31
Wysłane:
2 lutego 2016 22:28:17
przy kursie: 86,00 zł
Na store.xbox.com/pl-PL/Xbox-One?...This War of Mine: The Little Ones jest na trzeciej stronie (jeszcze trochę i dogoni Layers of Fear :) ). Ten ranking jest według ilości kopii czy zarobionej kasy? oraz są wyniki za styczeń z mobilek - 44k$ + 41k$ sensortower.com/ios/us/11-bit-...The Spice Must Flow
Edytowany: 2 lutego 2016 22:29
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
3 lutego 2016 19:46:10
przy kursie: 85,00 zł
Anty-Tereso@ mam dwa pytania do Ciebie jeśli pozwolisz. Ni w ząb nie potrafię zinterpretować tego co się dzieje z kursem tzn te obroty i zakupy. Jak Ty to widzisz? A drugie pytanie. Dlaczego Anty-Teresa, czy to przez jakąś nieodwzajemnioną miłość czy moze szefowa jest Teresą?
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
3 lutego 2016 21:27:36
przy kursie: 85,00 zł
Trwa wymiana akcjonariatu. Przecież poziomy cenowe powyżej 80 były już parę razy wykorzystywane do dystrybucji znaczącej ilości papieru. To nie jest agresywna podaż i nie sprzedaje akcji za wszelką cenę, ale na razie jest i nie wiemy kiedy się skończy. Jeśli zaś chodzi o nick, to dłuższa historia. Powiedzmy, że nie zawsze lubiłem się z SW.
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
3 lutego 2016 23:08:50
przy kursie: 85,00 zł
Anty-Teresa@ Żeby nie wyszło żałośnie. Poprostu dziekuje.
|
|
32 Dołączył: 2012-09-24 Wpisów: 590
Wysłane:
4 lutego 2016 09:43:32
przy kursie: 82,00 zł
Wersja na PS4 znalazła się na 30 miejscu w rankingu top100 najlepiej sprzedających się gier w Niemczech. ( okres za 25.01-30.01 ) Cytat:Weitere Neuheiten der vergangenen Woche sind "This War of Mine - The Little Ones" und "Sébastien Loeb Rally Evo Clip". Zum Start muss sich das Antikriegsspiel aber mit Platz 30 (PS4) begnügen und die Rally-Simulation fährt nur an die 32. Stelle (PS4). www.mediabiz.de/games/news/cha...Każda wersja gry jest oddzielnie na liście, więc jakby to z sumować to pewnie gra byłaby jeszcze wyżej w rankingu. Jako przykład pokazuję grę LEGO Marvel Avengers: 07 (NE) PS4 LEGO MARVEL AVENGERS 19 (NE) PS3 LEGO MARVEL AVENGERS
Edytowany: 4 lutego 2016 09:50
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
4 lutego 2016 12:02:26
przy kursie: 82,00 zł
@chimpo
Wszystko się zgadza. Na niemieckim amazonie pierwszego dnia wersja na PS4 była nawet na 20 miejscu wśród gier na PS4, potem zaczęła spadać.
|
|
32 Dołączył: 2012-09-24 Wpisów: 590
Wysłane:
4 lutego 2016 12:54:46
przy kursie: 82,00 zł
anty_teresa napisał(a):Trwa wymiana akcjonariatu. Przecież poziomy cenowe powyżej 80 były już parę razy wykorzystywane do dystrybucji znaczącej ilości papieru. To nie jest agresywna podaż i nie sprzedaje akcji za wszelką cenę, ale na razie jest i nie wiemy kiedy się skończy.
Ogólnie to trochę dziwnie to wygląda. Codziennie stawiane są duże zlecenia K na jakiejś kwocie i tak wszystko obraca się wokół tej kwoty. Najpierw było 86, potem 85, następnie znowu 85, potem 84,5. Dzisiaj chyba ktoś nie wie gdzie zbierać, bo co ustawi "koszyczek" to go szybko zasypują. Zobaczymy czy to jest jakaś dziwna rozgrywka czy po prostu ktoś pozbywa się akcji.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.