pixelg
Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

t0m4s

t0m4s

Ostatnie 10 wpisów
Cytat:
Konsensus PAP zakładał 1.329 mln zł zysku netto i 2.426 mln zł przychodów.

Konsensus to średnia z iluś rekomendacji, ale to nie wiele mówi bez uśrednionej ceny akcji z tych rekomendacji?
Gdzie to to sprawdzić?

Frostpunk na Maca, nowa polityka informacyjna, pierwszy duży short zagranicznego funda...i bici broniący kursu Whistle
I to wszystko w dwa tygodnie. Jaja toothy10

Bardzo dziwny timing na shorta.
Rok temu pod konfe kurs został wywindowany do 619PLN.
Natomiast w tym roku wiemy, bezpośrednio od prezesa, że usłyszymy "coś" o P8.
Scenariusz podbitki pod konfe i zjazdu tuż po jest bardzo prawdopodobny, ale na co oni liczą z tym shortem już teraz? Krótko po przebiciu 500PLN?

Dziś się okazało, że prezes jednak nie jest znajomym Piaska...

No tak, na ipli jest szybciej niz na youtube.
Dzieki Frey salute

Rif napisał(a):
Ponadto obawiam się o akcjonariat, z którego wielu takich pieniędzy nie widziało, a część widziało, ale potrafi zaskoczyć wyjściem po angielsku

Spółkę hejtujesz od samego początku, niezbyt merytorycznie najczęściej, a teraz jeszcze jakieś dziwne przytyki do akcjonariatu robisz? Dziwne to, nieeleganckie i bezsensowne.


vilnouve napisał(a):
Przy obecnym CAP kolejne wizerunkowe wpadki będą kosztować więcej niż 3 etapy luzowania razem wzięte

Wizerunkowe wpadki? Co gdzie jak?
Na pewno nie masz na myśli tej mikro emisji bo to jest win-win.
Spółka uplasowała emisję, znanemu podmiotowi i po rekordowej cenie.
Na każdej innej spółce byłby to byczy news wywołujący wzrosty, często niemałe, tutaj z racji wygaśnięcia lockupów i specyficznym momencie w życiu spółki (kampania marketingowa gry jeszcze nie wystartowała) tak nie jest i to dziwić jakoś szczególnie nie powinno, ale robienie z tego negatywnego newsa jest wręcz kuriozalne.

No to zostaje nam zarzut, że nie wiadomo na co emisja.
I teraz od Adama i Ewy trzeba chyba zacząć: inwestycji w spółkę, szczególnie na wczesnym etapie rozwoju, powinno przyświecać zaufanie do jej zarządu i wiara w jego intencje, wiara w kompetencje zarządu i załogi oraz w projekt który chce realizować - jeśli tego nie ma, to po prostu się w taką spółkę nie inwestuje.
I teraz pytanie za milion cebulionów: czy wejście znanego funduszu do akcjonariatu spółki, w drodze mikro emisji po rekordowej cenie, zaburzyło któreś z powyższych? No właśnie...nie zaburzyło, bo i dlaczego by miało?
Więc skoro spółka zdecydowała się poczekać z upublicznieniem informacji o celu emisji, to nie widzę problemu by na to chwilę poczekać, tak samo jak czekam na prezentację gry.
Zwłaszcza że to oczywiste iż na tym etapie rozwoju kasa na pewno się przyda, choćby na marketing, który często decyduje o sukcesie gry.



Na takim rynku w przypadku nieplynnego papieru niczego innego bym się nie spodziewał, zauważ że skoczków też nie ma, papier jest w silnych rękach.
Powód do kupowania kota w worku jest zawsze ten sam, nadzieja że wyjdzie z niego okazały skurczybyk :)
I jeśli wyjdzie łowny kocur to jego cena z automatu bedzie inna, a do marketingu coraz bliżej.

baks napisał(a):
chyba warto było czekać te 10 lat .... ufff d'oh!

Dobre :)
Może to faktycznie pierwsza jaskółka pozytywnej zmiany w komunikacji z rynkiem, jeśli tak to może w końcu 11b dołączy do spółek które są wyceniane bliżej górnej bandy zamiast dolnej Boo hoo!

Strefa inwestorów też zrobiła podsumowanie wczorajszego wywiadu.
Szkoda że nie ma go gdzie obejrzeć póki co.
Cytat:
Jak zapowiedział Przemysław Marszał, 11 bit studios pokaże w tym roku dwa projekty wewnętrzne oraz jeden tytuł zewnętrzny. Warszawska spółka ma ambitne plany rozwoju. Na ten moment zatrudnia ponad 150 osób, jednak stale prowadzi rekrutacje. Dlatego w ciągu najbliższych 2-3 lat planuje powiększyć swój zespół do 300-350 pracowników. Aktualnie mają 3 zespoły, a ich celem jest produkcja coraz większych gier, zbliżonych do AAA.

Tak, CEDC i Nova KBM, drugi pod względem wielkości bank Słowenii.
Opisane tutaj

Cytat:
Akcje słoweńskiego banku Nova KBM warte dwa miliony złotych w jednej chwili wyparowały z rachunków inwestorów. Ci prawdopodobnie nie odzyskają swoich pieniędzy.

Cytat:
Rzecznik KNF wyraźnie zaznacza, że nadzór o całej sprawie nie mógł wiedzieć z prostego powodu: zagraniczne spółki notowane na polskiej giełdzie nie podlegają polskiemu prawu. Nie mają takich obowiązków informacyjnych, jak polskie firmy, a często nawet ich raporty nie są tłumaczone na język polski.

Koszt odsetek to 2,6%, 500k na 7dni to aż 300zl, mam nadzieje że pomogłem :)
Huge zyskownym debiutem nie został, ale poczciwych lewarkow nie ma co demonizowac :D

Cytat:
O czym tutaj te rozkminki teoretyczne są? Przecież nawet po zdjęciu lock-upów nie ma i nie będzie czym handlować, no chyba, że zaczną sypać akcjami i sprowadzą kurs do parteru.

No jak nie ma? Cap uwolnionych akcji to ponad 20mln zł, wcale nie tak mało.
Przebieg sesji pokazuje że nie ma zbyt duzej chęci ich oddawania, co mnie osobiście cieszy.

@Graf
Przydało by się info ze spółki na co będzie przeznaczona emisja, aczkolwiek nie ma co się o to spinac.
Ja obstawiam że pójdzie na marketing.

Też tego nie widzę, co miales na myśli baks?
Trochę zabawnie że DM BDM spodziewa się ujawnienia czegoś o P8 podczas gdy nowy prezes zapowiedział że w tym roku nic z tego a konfa bedzie o projektach zewnętrznych, chyba że już zmienił zdanie a gawiedz się dowie ostatnia :)
Spółka ma swój niepowtarzalny urok - wszystko się może zdarzyć.
Wiemy co się stało z kursem po ostatniej konfie i co się z nim najczęściej po nich dzieje :)
Aczkolwiek skoro po ostatniej było bam to podejście kontrarjańskie ma w tym roku trochę sensu, zwłaszcza że nowy prezes może chcieć zacząc z przytupem :)

Cytat:
Nie do końca masz rację. Niezaleznie czy przy dużej redukcji kredytowicze kupili te akcje za swoje to jednak prowizję przygotowawczą za uruchomienie kredytu plus koszty kredytowania od zapisu do przydziału ( 7 dni) musieli zapłacić.I to są koszty od kilkuset do nawet ponad 1 tys zł w zalezności od wielkości zaciągniętego kredytu.

Nic a nic nie masz racji. Wiele osob ma kredyt oplacony i nie musi płacić prowizji przygotowawczej specjalnie dla Huge. Koszt samego kapitału juz przy poprzednich poziomach stóp procentowych był pomijalny, teraz to kasa za darmo, a Ty o 7 dniach mówisz na dodatek :)

Zapowiadali odejście od walking simów i produkt oparty o zewnętrzne znane IP.


Recki niestety średnie, oczekiwania i apetyty na pewno były dużo większe, miało być pięknie wyszło jak zawsze.
Mnie natomiast zastanawia wypowiedz prezesa podczas GPW Innovation Day, mówił wówczas, że oni jeszcze nie pokazali CZYM TAK NAPRAWDĘ JEST MEDIUM, co w moim przekonaniu było zapowiedzią że w grze są jakieś nieujawnione jeszcze mechaniki/content/cokolwiek.
Tymczasem recenzje sugerują że gra jest dokładnie tym co od dawna wszyscy widzieli/wiedzieli, żadnej niespodzianki.
Jak dla mnie trochę Liar



Jest też nowy wywiad w parkiecie.
Subiektywnie najważniejsze info z wywiadu:
- w perspektywie kilku lat chcą sprzedawać gry w pełnej cenie
- zaczęli rozważać możliwość wykorzystania wolnej gotówki na przejęcie/a
- na jeden z projektów zewnętrznych wydali 10mln+ zł

Ciekawe czy już któryś z p8/9/10 będzie AAA czy dopiero kolejny.

Tanio nie jest.
Zdążą z debiutem przed premiera gry?
BTW. w mbanku już można składać zapisy.

Jasne że PM te18k papiera.

Pojawił się pierwszy wywiad z nowym prezesem
Cytat:
Marszał poinformował, że 11 bit studios planuje prezentację pierwszej z nowych gier - własnych lub wydawanych przez spółkę - na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2021 roku.
"Zaczniemy komunikację tego, jakie robimy projekty, przygotowujemy się do tego, by powoli odkrywać karty. Będziemy pokazywać zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne projekty. Pierwszy projekt chcemy zaprezentować na przełomie pierwszego i drugiego kwartału, ale potem nie będzie długiej przerwy - będziemy po kolei komunikować się z graczami i pokazywać inne rzeczy, nad którymi pracujemy" - powiedział.

Cytat:
Szczegóły dotyczące własnych gier studia mają pojawić się w 2022 roku lub kolejnych latach.

To w końcu kiedy to info o projektach wewnętrznych?
Prezes nowy ale miszmasz w komunikacji pozostałblah5

Tegoroczne wyniki juz nie mają większego znaczenia jako że nie wydarzy się nic, co mogłoby zmienić sytuację. Na koniec roku bedzie te 30mln+ zysku i git.

Grant_Vandervort napisał(a):
Lepszym wyjściem jest sprzedaż akcji, darowizna gotówki i odkupienie akcji przez obdarowanego (tu też może wystąpić podatek w przypadku zysku na sprzedanych akcjach ale nie od całej kwoty).

Wtedy nie uniknie daniny solidarnościowej.
Darowizna faktycznie lipa, lepiej sprzedać po cenie zakupu umową cywilno-prawną i niech DM zrobi transfer. Skarbówka się nie przyczepi bo to tak jak darowizna minus koszt zakupu.

Cytat:
Zarząd 11 bit studios S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej Spółka) informuje, że w trakcie prac związanych z przygotowaniem Raportu Półrocznego Spółki za I półrocze 2020 roku oraz w toku procedur przeglądu sprawozdania finansowego za ten okres przez biegłego rewidenta, Spółka zdecydowała o zmianie sposobu rozliczania kosztów Programu Motywacyjnego na lata 2017-2019. W konsekwencji, całość kosztów Programu Motywacyjnego na lata 2017-2019 w kwocie 18 305 429 PLN została rozliczona do końca 2019 roku. Stąd, Raport Półroczny Spółki za I półrocze 2020 roku nie będzie obciążony kosztami Programu Motywacyjnego przypadającymi na ten okres, czyli kwotą ok. 4,05 mln PLN. W związku z powyższą zmianą, Spółka dokonała przekształcenia wybranych danych prezentacyjnych za 2018 i 2019 rok, I półrocze 2019 roku oraz za II kwartał 2019 roku. Skorygowane dane zostaną przekazane do publicznej wiadomości w Raporcie Półrocznym za I półrocze 2020 roku, którego zostanie opublikowany 27 sierpnia 2020 roku.
Spółka informuje ponadto, że począwszy od Raportu Półrocznego za I półrocze 2020 roku będzie prezentowała wpływ ulgi IP Box na wyniki finansowe za dany okres. Pozytywny wpływ opisanej zmiany na wynik netto Spółki za I półrocze 2020 roku to ok. 3,5 mln PLN.

Fajnie że IP box będzie na bieżąco a nie dopiero na koniec roku.
Ale skąd pomysł na zmianę rozliczenia PM? Pimpują wynik tegoroczny? :D Po co?

Rif napisał(a):
Kapitalizacja z TKO na ten moment to kpina. SI chce od razu wskoczyć w buty 11bit przeskakując wiele lat ich działalności. Rynek obecnie kupi wszystko, ale takiego kota w worku, to jeszcze nie sprzedawano.

SI chce wskoczyć? SI pozyskał kase od inwestorów sprzedając swoje akcje po 41zl w ostatniej emisji.
Inwestorzy dość dobrze wiedzieli co kupują. Co chciałeś przekazać?

Rif napisał(a):
Tymczasem czy jakieś pieniądze z akcji idą na produkcję czy wszystko do kieszeni akcjonariuszy i twórców, którzy zbudowali ten projekt?

Kasa poszła do spółki na produkcje gry, nie do akcjonariuszy/twórców - nie jest to wiedza tajemna.

Rif napisał(a):
Tworzenie gry jest tutaj tylko pretekstem, ale w obecnym klimacie to się na giełdzie sprzedaje znakomicie.

Bardzo mocne słowa, zwłaszcza jak na poziom ignorancji który zaprezentowałeś wave


w ramach DM mbanku transfer jest bezpłatny, jeśli na zewnętrzny DM to 2% chcą, a przynajmniej tak było jak sprawdzałem ze 2-3lata temu

Cytat:
Za 488 PLN, ładnie się wstrzelił

To się dopiero okaże czy ładnie :)
Natomiast sam fakt jest znamienny, teoria że zarząd chwilowo nie jest zainteresowany wysokim kursem nie jest pozbawiona sensu, więc w takim układzie fundy zagrały w druga mańkę niż zarząd jako że Kuciapski był namaszczony do RN właśnie przez fundy, ale to pewnie wszystko tylko teoria spiskowa :)

baks napisał(a):
....... to raczej nie w stylu Prezesa ....

Wiadomo że nie w stylu prezesa...gdyby było w jego stylu żart nie miałby żadnego sensu!
chris_martin napisał(a):
sugerujesz P9 -= TWOM 2 ?

Gdyby to była jakakolwiek inna spółka uważałbym to za najbardziej prawdopodobny scenariusz...


Nikt nie spekuluje co za "ekscytującą wiadomość" jutro nam przekaże 11b?
Jakbym był złośliwy to bym powiedział że FP Board game jest idealne do ogłoszenia w obecności premiera :) Niestety nie mogę bo już poszło w świat, więc obstawiam TWOM2 king
Nawet jeśli do tej pory nie mieli w planach, to w zaistniałej sytuacji ja bym powiedział że robimy od paru miesięcy :D


My tu gadu gadu a tymczasem...
www.radiokrakow.pl/wiadomosci/...
Cytat:
Samej branży IT i twórcom gier pomóc ma również tzw. estoński CIT. W sposób uproszczony sprowadza się to do tego, że jak długo przedsiębiorca będzie rozwijał firmę tak długo nie będzie płacić podatku CIT. Brak podatku to brak rachunkowości podatkowej, deklaracji i obowiązków administracyjnych. Przedsiębiorca nie będzie musiał zastanawiać się zatem, co jest jego kosztem, obliczać amortyzacji. Jak szacuje Kancelaria Premiera, ponad 200 tys. spółek z o.o. i akcyjnych będzie mogła wybrać, czy chce skorzystać z nowego podatku czy też rozliczać się na starych zasadach. Koszt tej reformy to ok. 4,35 mld zł.

Zbyt piękne żeby było prawdziwe? :)

Glitch Mob napisał(a):
Powyższe wideo z wczoraj może być przyczyną dzisiejszych wzrostów.

Dzięki za link, aczkolwiek bardziej bym się skłaniał do tezy że to wczorajsze ESPI jest uzasadnieniem dzisiejszego ruchu + sentyment.
7. Somerset Capital Management posiadający 81 537 akcji i 81 537 głosów, co stanowiło 8,34 proc. głosów obecnych na ZWZA oraz 3,56 proc. ogółem.
8. Government of Norway posiadający 62 210 akcji i 62 210 głosów, co stanowiło 6,36 proc. głosów obecnych na ZWZA oraz 2,72 proc. ogółem.

Somerset do tej pory nie był widoczny w akcjonariacie a Norges zwiekszyl swój udział o 100%.
Prezes już przed premierą FP mówil że bedzie to IP które doczeka się kontynuacji, po premierze również.
Obstawiam że owa kontynuacja to na 100% P9 lub P10.
To że nigdy nie wrócą do TWOM też wydaje się mało prawdopodobne, co nie znaczy że już teraz.

antyteresa napisał(a):
Nie rozpędzajcie się tak z drugim DLC, bo wyniki są zawyżone przez udostępnienienie FP i COM w XPASIE na kwotę ok. 5-7 mln zł

Masz rację aczkolwiek zawyżyłeś - ta kwota to ok. 4mln zł.

Bez sensu ten PM.
Fundy im tego nie klepnął, bo i po co?

Baks 2017 rok to prehistoria, FP jeszcze nie bylo.
Jakbys byl rok temu na walnym to bys wiedzial ile fundy mialy glosow ;)
Teraz maja ich jeszcze wiecej.
Starczy 3 przedstawicieli i zadnego nowego PM nie bedzie, jesli im nie przypadnie do gustu.

krewa napisał(a):
Tak, wg mojej teorii członek zarządu Drozdowski nie będzie obiektywny w ocenie dokonań pracownika Drozdowskiego. Przyznawanie bonusów samemu sobie jest po prostu sprzeczne z zasadami współżycia społecznego.

Wszyscy inwestorzy byli zadowoleni, jak zobaczyli założenia poprzedniego PM.
Wynikało to z prostego faktu - spełnienie jego założeń gwarantowało potężny wzrost kursu, co też się stało.

baks napisał(a):
Spółka należy do członków Zarządu. To oni założyli spółkę i to oni decydują o panujących zasadach
...... i nie ma tu znaczenia ile mają akcji
..... do czasu aż przyjedzie na WZA ktoś kto będzie miał choć o 1 akcję więcej .... thumbright
Tyle, że nie ma takich.

Na każdym kroku podkreślasz ile wiesz o spółce i oświecasz nas produkując tony tekstu a nie znasz akcjonariatu?
Pomoge koledze w potrzebie: struktura akcjonariatu
A teraz odpowiedz sobie na pytanie ile osób musi przyjść na walne, żeby PM nie został uchwalony salute

Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.
Jak zestawic z GTA5 i PUBG, o ktorych wspomniales, jest mocno niszowy :)
GTA5 poszlo 120milionow kopii.
FP to premium indyk, udany artystycznie i finansowo a do tego fajnie rozwijany. Koniec.
Wspominanie o GTA5 czy PUBG w kontekscie jego wersji mobilnej to odlot totalny, skoro juz o odlotach mowa :)
Nie przekreślam top100, ale jeśli bez mikroplatności to nie na długo tam wyląduje.

bankrucik napisał(a):
co więcej od dawna mam linie kredytowe w rachunkach do 200% kapitału i w róznym stopniu w różnym czasie je wykorzystuję

Napisz proszę jaki masz warunki i w którym DM.
Korzystam z DM mBank - szukam alternatywy, również z obawy co bedzie z ich DM po sprzedaży banku.
Dają do 300% zabezpieczenia, więc sporo.
Można wyplacic gotówke tak długo jak współczynnik zabezpieczenia jest nie niższy niż 150%
Oprocentowanie 4,12% (wibor + marża)
Prowizja 1% od całej kwoty raz w roku.

Zejdz na ziemię baks.
Jaki ma cel pisanie o GTA5 czy PUBG na wątku 11b?
Na dodatek w kontekście mobilnego FP?
Odnośnie mikrotransakcji, nie raz zarząd wypowiadał sie negatywnie.
Więc na ten moment 90:10 że ich nie będzie.
Nawet jeśli by były, to tak niszowy produkt, raczej nie wskoczy do top100 grossing.
Tutaj pojawia się pole do spekulacji czym bedzie mobilny FP i czy równie niszowy jak oryginał.
W kumnikacie było napisane że "zachowa charakter meaningful entertainment" co sugeruje, że portem nie będzie, tylko wariacją oryginału.
Na ten moment trzeba zakładać, że kokosów z tego nie będzie.
Ekstra, że nie będą dłubali tego sami.

Co oni CIG ze zlecaja robote komus innemu? :D
Tak czy siak każdy $ to dobry news.

kunoj napisał(a):
Otóż 5 kwartałów po TWOM przyniosło 17,5 mln PLN zysku netto, natomiast te same 5 kwartałów po Frostpunku dało 22,5 mln. Co tu więcej dodawać, prawie półtora roku monetyzacji po premierowym kwartale dało w sumie tylko 28,5% wyższe zyski netto!!!

Moim zdaniem takie porównanie jest bez sensu.
1. TWOM sie rozpędzał spedzedażowo jak produkt nieznanego studia, FP rozpoczął z grubej rury
2. Porównanie zysku netto jest bez sensu bo:
a) Program motywacyjny - w swoim porównaniu zgubiłeś 5x2,2mln - bagetala 11baniek :)
b) Spółka mocno zwiększyłazatrudnienie

Frostpunk wygeneruje jeszcze spory przychód, niemniej uważam że dla kursu liczy się tylko p8.
FP się niespecjalnie już liczy, mimo że wielu inwestorów uśmierciło go przedwcześnie.
Wydawnictwo może występować, póki co, jako poprawiacz sentymentu, podobnie lepsze wyniki FP.

Co do kursu, rajd na 500+ odbierałem jako próbę wyceny przyszłości a nie samego FP.
Bolesna korekta sugerowała, że kapitał nie chciał tak długo czekać.
Kurs pod p8 powinien powoli rosnąć, to chyba nie podlega dyskusji?
Jeśli w dniu premiery miałby się znajdować po za przedziałęm 500-600zł to raczej in-plus.
Jaka jest szansa, że rynek nie będzie chciał wycenic sukcesu kolejnej gry, w sytuacji gdy dwie poprzednie były hitami?

lelo-pakero napisał(a):
Ja bym wolał, żeby to wybicie było jakiegokolwiek innego dnia, bo dzisiaj jest jednoznacznie związane z premierą nowego DLC i oczekiwaniami sprzedażowymi, więc w razie zawodu może nie być siły na kontynuację.

To samo pomyślałem, z drugiej strony świetne przyjęcie DLC było tylko pretekstem do przebicia kluczowego oporu 430zł.

Chyba najwięksi optymiści nie spodziewali się czegoś takiego.
Niezła osłoda po słabej sprzedaży na konsolach.
Swoja drogą ciekawe, czy jakby wpakowali więcej $ w marketing to konsole by lepiej wypadły?

Cała pierwsza strone we frostpunkach :)

mrk napisał(a):
To jest suboptymalna decyzja, bo skoro mają dużą nadpłynność i inwestują to na lokatach i będą przez kilka najbliższych lat, to bez sensu brać kredyt i płacić za jego obsługę kilka % więcej niż otrzymują na lokacie

Z ich punktu widzenia to optymalne, chcą mieć poduszkę finansową, może zbierają na swojego W3 :)
Jednocześnie chcieli mieć swoją siedzibe, wyłożyli wkład własny i są u siebie, płacąc miesięcznie tyle co za wynajem.
mrk napisał(a):
Kredyt pod zastaw siedziby zawsze zdążyliby wziąć, jeśli faktycznie byłby potrzebny.

No właśnie nie. Refinansowanie zakupu jest możliwe do 12mc wstecz, później pewnie jakieś opcje też są...ale każdy kredyt to męczarnia z bankiem, lepiej załatwić temat od ręki niż sie bawić w takie pseudo-optymalizacje.

mrk napisał(a):
To w takim kontekście trzymania w spółce gotówki na finansowanie wydatków jakie uzasadnienie ma wzięcie kredytu na tę siedzibę? :)

Skoro chcą mieć gotówkę, to chyba logiczne że jej nie wydadzą na siedzibę?

antyteresa napisał(a):
Tak, to prawda. Ale może warto rozpatrywać sytuację względem działalności normalnej, a nie anormalnej? Ta spółka od momentu wydania TWOM jest notorycznie nadpłynna. Jak się nie ma pomysłu jak w swoim biznesie wykorzystać gotówkę to się ją oddaje akcjonariuszom w formie dywidendy.

A nie lepiej rozpatrywać sytuację taką jaką jest?
Ocenianie, czy myślenie życzeniowe nic nie wnosi.
Zarząd chce mieć poduszkę finansową i będzie ją miał.
Niezależnie od tego co kto o tym myśli :)
W tym kontekście deal z budynkiem jest dobry i tylko w takim powinien być oceniany, bo innego kontekstu nie ma i nie będzie :)

antyteresa napisał(a):
Tak jakby nie istniał rynek najmu... Stopy kapitalizacji dla nieruchomości biurowych w warszawie zeszły w zeszłym roku do poniżej 5 proc. www.propertynews.pl/biura/reko...

To wciąż lepiej niż lokata na która zarząd kisi swoją poduszkę finansową :)
Z tej perspektywy, inwestycja w nieruchomość, już nie wygląda tak źle, prawda?

krewa napisał(a):
A co, występuje jakaś zależność między inwestowaniem w siedzibę a tempem rozwoju?

Wiemy że w obecnej siedzibie nie ma już miejsca, więc w kontekście zwiększania zasobów ludzkich, taka zależność istnieje.

Skimixa napisał(a):
Pytanie do "Wyznawców" 11B , a tu takich niemało.
Konkret : brać ten papier ?

Początkujący inwestor pyta starego wyge:
-Które akcje kupować?
-Te które będą drożały.
-A jak nie będą?
-To nie kupować.

Mam nadzieję, że pomogłem salute

GRAF78 napisał(a):
a teraz sie pozbyć gotówki ze spółki bo mu przeszkadza na rachunku

Tyle tylko że mówimy wyłącznie o kasie, która wpłynie do spółki, za akcje przydzielone w ramach programu motywacyjnego :)
W tym kształcie ma to sens, gdyby chciał wydawać hajs zarobiony na działalności to już nie.

mrJackoson Ty tak na serio?
FP to przeszłość i jego znaczenie dla kapitalizacji będzie tylko spadać, nie rosnąć...
W 2020 nikogo to nie bedzie obchodzilo.

kunoj napisał(a):
Najlepsze rozwiązanie, tym bardziej że nad rynkiem będzie wisieć kolejna edycja programu motywacyjnego.

Zgoda że rozwiązanie najlepsze, ale co negatywnego rynek miałby widzieć w kolejnym programie motywacyjnym?
Założenia wcześniejszych wywoływały zadowolenie akcjonariuszy, gdyż implikowały znaczny wzrost kursu w razie ich spełnienia, co też się stało.

Bidzos napisał(a):
aircanada15 napisał(a):
Bidzos napisał(a):
Też jestem zdziwiony, jakby rozpoczęli sprzedaż tam gdzie skończył się preorder.


Bo przecież tak jest, czym się różni sprzedaż godzinę przed premierą do tej chwilę po debiucie ?

Zatem dlaczego z Final Fantasy VIII tak się nie stało?

No właśnie, dziwna sprawa z tym FF8.
1. CoM o godzinie 15, w momencie premiery został na swoim miejscu w bestach, tymczasem z FF8 stalo sie to samo co z BW Bloobera, licznik bestow sie wyzerowal i gra spadla na 3-4 strone steam
2. Niby można by założyć że w tej sytuacji FF8 sprzedaje sie gorzej, powrot na pierwsza strone trwal ponad 1h a tymczasem COM zdazyl wejsc na 5 miejsce
3. Mimo punktów 1 i 2 FF8 ma 2600 peak graczy wlasnie vs 2500 CoM

Dziwne to troche, jakie moze byc wytlumaczenie?
Algorytm steam o zerowaniu miejsca bestow w momencie premiery nie pyknal dla COM? Bez sensu.
Kupują a nie grają? Też bez sensu, bo tak sie robi z grami na promocji, a tu jest raptem 10% dla posiadaczy czegoś od 11b.

Macie inny pomysł?

@graf
Masz coś merytorycznego do przekazania na temat Twojego współczucia do akcjonariuszy?
Czy chodzi Ci o bańkę mniej zysku netto niż konsensus w Q2, czyli kwartale w którm nic się nie działo?
Pytam zupełnie serio.

@aircanada
Jeszcze masz 3mln$ z umów ze sklepami, spółka twierdzi że będzię to rozliczone w Q3.
Konsensus zysku netto na 2019 to 31,4 mln.
Wygląda, że do zrobienia.

@anty
Piszesz w omówieniu:
Cytat:
Mimo wszystko spółka wręcz śpi na gotówce - na koniec półrocza miała ponad 60 mln zł w gotówce i aktywach finansowych jak lokaty i jednostki funduszy.

Tymczasem w raporcie jest:
Cytat:
Spółki (środki pieniężne, lokaty bankowe, instrumenty finansowe i
należności handlowe) wynosiła blisko 84 mln PLN, co oznacza, że w porównaniu z końcem 2018 roku powiększyła się o kolejne 13 mln PLN.

Gdzie 24bańki? Należności?

BTW. skąd te 13baniek? Zysk netto 6,4mln wirtualny program motywacyjny 4,1 mln.
Skąd dodatkowe 2,5mln?

Przebieg odbicia sugeruje zrozumienie inwestorów, że pogłoski o śmierci FP były jednak moooocno przesadzone.
Może się kiedyś rynek skuma, że sprzedaż gier w IIIkw roku jest jaka jest, zwłaszcza tych dla dojrzalszych graczy.

Martwiliście się kiedyś o datę premiery, że pokrywa się z Battletech - jest na 14 stronie steam z promo -30%.

Przeczysz sam sobie, skoro mamy wyceniać stan gotówki w kasie to tym bardziej perspektywa jest miła.
Patrząc na listę wydarzeń w przyszłym roku naprawdę bardzo ciężko sobie wyobrazić żeby kolejny rok nie zakończył się 120mln w kasie.
Nie ma żadnego powodu żeby przelicznik nie wzrósł, to już nie jest spółka jednej gry, zwroty z inwestycji mają oszałamiające, koszty o których piszesz, to znowu inwestycja a nie wóda i imprezki ;]
TWOM na NS na pewno będzie miał znaczny wpływ na wynik, pytanie tylko jak bardzo znaczny.
A perspektywy P8 - który znowu ma być grą większą i droższą, też kiedyś trzeba będzie wycenić.
Na CDP rynek chce wyceniać już dziś, mimo że premiery obu gier mogą się zbiec w czasie.
Tutaj też będzie musiał, prędzej czy później.

Cytat:
Czyli wychodzi że prognozują w 2019 roku zysk netto na poziomie 42,3 mln złotych . Czy jest to realne ?


2019r:
- FP PC (i MAC!) - tak tak, pojdzie ok. drugie tyle co w 2018r (promocje)
- FP konsole - pesymistyczne założenia mowią o 150-200k sztuk (cena tylko inna :)
- FP PC DLCx2
- ML dalsza monetyzacja na wszystkie platformy
- Children of Morta i współpraca z Microsoftem - jednoczesna premiera PC, MAC, Konsole + switch - tutaj większy udział w zyskach niż z ML, potencjał komercyjny również większy
- TWOM na switcha - to może byc jeden z większych gamechangerów, przez nikogo nie brany pod uwagę,
w cenie 40$ - a tu nie ma tematu ze pojdzie tego w rosji od czorta w niskiej cenie, bo switch sprzedaje się głownie na rynkach rozwiniętych

Kurna, jakim trzeba być pesymistą, żeby się bać o wynik za 2019r?
Nie będzie dziwne jak będzie wyższy niż w tym roku, a może być dużo wyższy jeśli HIT na switcha zaskoczy.

Cytat:
Bez wnikania w szczegóły raportów premierowy kwartał TWoM IV 2014 to zysk netto 9,7M, potem kolejne kwartały 4,2M i 3,4M. W tym roku mamy 3,6M w drugim kwartale po dwóch udanych premierach Frostupunka i Moonlighera - czyli mniej niż w drugim kwartale po premierze samego TWoM. Co poszło nie tak?

Nooo tylko że w 3kw roku gry się nigdy nie sprzedają, bo to okres wakacyjny, to raz.
Dwa, TWOM miało 1,5mc sprzedaży w swoim debiutowym kwartale a FP prawie 2,5mc.
Trzy, TWOM się rozpędzało powoli a FP przywalił z grubej rury jako gra twórców TWOM.

Raport trafił idealnie w ostatnie reko BOSia, które wycenia bita z dyskontem do innych podmiotów.
Zysk netto pokazuje że do spółki wpłyneło 28mln a w rzeczywistości od początku roku jest 35mln gotówki do przodu.
Nic nie wskazuje na to by reko BOŚ odnośnie zysków za ten rok miało się nie spełnić.
A dodatkowo mamy przyjemną niespodzianke TWOM na switcha, co po sukcesie ML powinno cieszyć bo to gra idealna na tą konsole, w cenie 40$ :)

Również jestem bardzo ciekaw TWOM w wersji NS.
Jaki macie przewidywania odnośnie sprzedaży tejże w tym roku?
100k powinno pójść moim zdaniem.
Premierę chyba trzeba zakładać na rocznice.


baks napisał(a):
Na q4 stawiałbym potrojenie wyników z q3. I tak przychód na poziomie powyżej 20 mln i zysk zbliżony do 15mln.

Również zakładam zysk netto za 2018r ok 45mln.
Ale ale, to bez wirtualnych odpisów na program motywacyjny w wysokości 2,2mln kwartał.
To jest realny pieniądz, który zostaje w kasie, do tego bez opodatkowania, jeśli dobrze zrozumiałem wywód anyt_teresy.
Wiec wypadało by do tego wyniku dodać 4x2,2=8,8
Razem wychodzi niespelna 54mln zysku co jest zbieżne z reko bosia.

Oczywiście odpis na premie dla załogi już wirtualny nie jest, więc go nie wliczam.

Bidzios napisał(a):
81,65-30%(steam)=57,15zł
57,15-23% VAT=44zł przychodu z 1egz

Policzyłeś vat dla globalnej sprzedaży co jest błędem - uśredniając ok 15% trzeba liczyć.
Po za tym najpierw odejmujesz vat a pozniej prowizje steama.
Wychodzi ok 48zł od kopii.

W pudełkach jest kod steam więc masz to w komentarzach.

anty_teresa napisał(a):
Moim zdaniem nie ma lepszego sposobu, a że ma wady? Co ich nie ma?

Przecież info od PAP że zyski 11b są niższe o 30% od konsensusu analityków, bez podawania do jakiego kursu ten konsensus się odnosił, to czysta manipulacja!
Swoją analizą tę manipulację w jakimś stopniu legitymizujesz zamiast użyć swojego autorytetu do poinformowania użytkowników SW jak się sprawy mają.
Serio tego nie widzisz?
Przecież to wałek jak siemasz, przez który masa ludzi straciła kasę, pewnie często niemałą.
Rozumiem, że są nieco niedouczeni i poddają się emocjom.
Ale za cholerę nie mogę zrozumieć czemu tego nie punktujesz tylko przyklaskujesz.

Jak nasz rynek kapitałowy ma wyglądać jak się takie akcje non stop dzieją?
Tu GetBack tu to tu tamto.
Nic dziwnego, że GPW nie jest brana pod uwagę przez całą masę ludzi, co mają jakieś pieniądze wave

Jest to dość znany sposób "tworzenia" wyników lepszych/gorszych od oczekiwań.
Cytat:
Skąd więc kontestowanie metodologii?

Bo jest bez sensu?
Polecam ostatnią kolumne.

Walor Rodzaj Cena docelowa* Kurs aktualny CD/K** Cena z dnia wydania* Data wydania Instytucja Zakładany zysk netto w 2018
11B (11BIT) kupuj 560.00 434.00 29.03% 435.00 1 VIII 18 Wood & Company
11B (11BIT) kupuj 511.00 434.00 17.74% 427.00 25 VII 18 Vestor DM
11B (11BIT) trzymaj 526.00 434.00 21.20% 481.00 16 VII 18 BOŚ DM 54
11B (11BIT) kupuj 710.00 434.00 63.59% 441.00 14 V 18 BZ WBK DM 66,7
11B (11BIT) wycena 586.10 434.00 35.05% 383.50 11 V 18 Pekao IB 104,5 serio serio :)


Peako zrobiło mistrzostwo świata - rozumiem że również to było wzięte do średniej która była podstawą konsensu PAP?
Najwiecej sensu, co już było mówione, ma reko BOŚ.
Jeśli ktoś ma reko Vestora oraz Wood&Company to prośba o podanie estymowanego zysku netto na 2018r.



@anty
Summer sale poszło gorzej ale ostatnia promo pokazala że potencjał do monetyzacji jest gigantyczny.
W lecie były MŚ w piłkę - mogło mieć to wpływ na summer sale które było bardzo słabe w tym roku dla wszystkich.
IVkw jest rekordowy dla branży a 11b szykuje dwa dodatki do FP na ten czas.

anty_teresa napisał(a):
Analitycy oczekiwali od spółki przychodów w wysokości 53,7 mln zł, co przy raportowanych 43,5 mln zł daje o 10,2 mln zł niższą sprzedaż od oczekiwań, które zbudowała między innymi konferencja wynikowa spółki.

Dlaczego powtarzasz brednie o konsensusie?
Przecież to jakaś średnia z rekomendacji gdzie najwyższa była na 710zł!
Więc logiczne że założyli do takiej reko gigantyczne wyniki.

mazzgpw napisał(a):
wydaje mi się że mowa o 90-100mln gotówki w kasie

Tak, chodziło mi o gotówkę w kasie.

Cytat:
i 40 mln nowych kosztów rocznie nie licząc premi

Napisz że 500mln, tyle samo ma to wartości merytorycznej.
Masz problem z czytaniem raportów to sprzedaj i poczekaj aż ktoś wyłoży co w nim było.

Wątek zaczął przypominać forum bankiera.
Niegdyś najwięksi optymiści piszą o zwijaniu spółki jeśli nie będzie zmiany modelu.
A czy to nie obecny model sprawił ze na koniec roku będzie ok 90mln zł?

Na czym spółka będzie zarabiała?
Proszę bardzo.
2018r:
- FrostPunk! Przecież IVkw to zawsze żniwa dla gamedev! Wszyscy TWOM skazywali na porażkę a dojechali bez strat a nawet z zyskami do premiery kolejnej gry! IVkw to szalenstwo zakupow że nawet sami developerzy sie dziwią (byly o tym artykuły wklejane nawet na tym forum), sprzedadzą drugie tyle co w IIkw w cenie niższej o 25-30%
- TWOM + DLC + switch
- Moonlighter PC + switch
- Children of Morta
- % z posiadanego kapitału
- o beatcopie na switch mozemy nie wspominac - będzie na ciasteczka na konfe :)

2019r:
- j.w
- ps4/xbox FP - anale szacują 10% PC (200k kopii? bez sensu chyba)
- dwa DLC FP
- 1 gra z wydawnictwa

2020r:
- P8

P9 moze być w 2021r lub początek 2022r - prezes sugeruje ze zespół TWOM zostanie przesuniety do kolejnego projektu.

Na koniec roku 90-100mln w kasie i ambitne projekty w toku, a capa mamy 735mln wave


@anty_teresa
Prośba o omówienie najnowszego raportu.

Cytat:
Jesteś pawny, że dobrze zanotowałeś?

Pamiętajcie że steamdb pokazuje inaczej niz sam steam.
Na steamdb są też komentarze wrzucone przez ludzi którzy kupili klucz po za steam.
Więc tez widać jaki procent poszedl na gog i humble.

Cytat:
I to chyba mniej więcej tyle sztuk, w ilu TWOM sprzedało się przez 6 premierowych tygodni (w tym przez okres zimowej wyprzedaży)!!!

TWOM poszlo 350k w 6tyg.
250k w 66godzin...robi wrażenie.
wav

mrJackon napisał(a):
100 mln PLN przychodu dla spółki i Frostpunk powinien conajmniej ten rezultat podwoić

Jeśli jesteś tak pewien tego podwojenia to nie wiem co za dylemat masz - MOCNE KUPUJ :)

Watpliwości podzielam i mam podobnie z drugą stroną medalu dlatego nie wywalam narazie kwitów.
Zysk 50mln bedzie oznaczal 80mln w kasie na koniec tego roku i 100mln na koniec przyszlego...
Od sukcesu FP zależy rozmiar projektu8 i kolejnych.
Kurs faktycznie odzwierciedla juz jakis sukces FP - ale napewno nie 2xTWOM :)
Po za tym nie spodziewałbym sie zagrania podobnego do ery post-twom z dluga konsola i tak późnym odpalem pod kolejny projekt...
"nic dwa razy się nie zdarza" no ale wtedy pen rynek musial strawic wzrost 700% - teraz nie bedzie tego "problemu" thumbright
Przy dużym sukcesie 1mld moze byc szybciej niz nam sie wydaje...ale nie musi blah5

lelo-pakero napisał(a):
zauważ, że rynek wyceniał CIG na 425 mln zł w szczytowym momencie przed premierą. Na 11 bit mieliśmy 600 mln

O co tu walczysz? CIG to byla wydmucha bez kompetencji - nigdy nie wyprodukowali DOBRZE ocenionej gry.
Do tego finansowali wszystkie produkcje długiem.
Sprzedali ponad milion swojej najwiekszej gry...i gdzie sa teraz?
Zatrudniaja 30 osob i wracaja do produkowania indykow.
Milion FP w rok to wciaz b.pozytywny scenariusz.
No i tutaj jest pytanie czy na koniec 2018 w kasie bedzie 60 czy 100mln a nie czy wkupią obligacje w terminie binky

Rekinek napisał(a):
Przeciez nie chodzi o to ile zarobią na nowej grze tylko ile tracą codziennie na spadajacym dolarze.


Ta strata to pojęcie względne nieco.
Najpierw mega zarobili na swojej spekulacji - nie sprzedali dolarów zarobionych na TWOM po ok 3,3zł tylko je przytrzymali i ileś tam pewnie sprzedali w okolicach 4zł.
Fakt że spekulowali nikomu nie przeszkadzał do momentu kiedy się karta nie odwróciła, ale trzeba pamiętać że wciąż są na plus względem ceny dolara z 2014/2015 roku, kiedy mieli najwiekszy przychód z TWOM.

Żal można mieć tylko o to, że się nie opamiętali w porę, nie mówię że na samej górce po 4,2, bo nikt na samej górce nie umie sprzedać, ale mogli się zreflektować przy poziomach ok 4zl (np 3,9 :)
Chcieli więcej...

Moim zdaniem na ich decyzje rzutuje opinia wielu "ynwestorów" czy "dziennikarzy", którzy pieją o dolarze za 5zł i euro po 6 love4 bo przecież PIS rządzi, a tu niestety się okazało, że za emocjonalne i bezrefleksyjne politykowanie "na siłę" można od rynku dostać w czapkę blah5
Smuteczek że się przekonali na własnej skórze, że kurs usd/pln nie zależy od widzi mi się redaktorków z czerskiej i ilości ich jakże światłych "analiz" puke_l

Rekinek napisał(a):
Zastanawia mnie czy w firmie juz panikują jak widzą po ile chodzi dolar?

Pewnie już wehikuł inwestycyjny odpalają żeby wszystkie akcje sprzedać z tego stresu salute
Zobacz po ile był dolar w dniu debiutu TWOM.

Najfajniejsze jest to, że protestują pod pałacem próbując wymóc na prezydencie, którego od początku jego kadencji nazywali marionetką, żeby wetował ustawy o sądzie...żeby obronił Polskę i DEMOKRACJĘ przed Kaczyńskim.
Chcą żeby marionetka ograła tego co trzyma sznurek xD
Coś tu jest nielogiczne chyba...salute

twitter.com/WojciechMucha/stat...

@krewa
Nie wiem o czym mówisz, demokracja w Polsce umarła pół roku temu i każdy uważny czytelnik GW to wie! :)

@vladinho
Po sytuacjach które podałeś już poczułem co to znaczy być pod PISowskim pręgierzem!
BTW. przeszkadzalo Ci może jak trybunal uznal "ze interes fiskalny panstwa jest wazniejszy niz pewne zasady konstytucyjne"? Przy ustawie o OFE tuskowej tak orzekli :)
Zamach zamachowi nierówny...

Z drugą cześcią się zgadzam, minister sprawiedliwości dostał za duże uprawnienia.
Ale to nie oznacza powrotu PRL ani końca demokracji jak tu niektórzy piszą...

A ktoś z was umie wskazać chociaż jeden punkt w nowej ustawie o sądach, który jest niezgodny ze standardami europejskimi/światowymi?
Ja np. nie łapie jak tryb wyboru ma wpływać na niezależność i niezawisłość, wytłumaczcie :)

Jakiś czas temu widziałem podobną dyskusję, fani TVNu widzieli dolara po 5zl a euro po 6zl :)
"No bo wiadomo kto rządzi"
Że normalsi sie na to łapią to jeszcze rozumiem, ale że inwestorzy?

baks napisał(a):
"Jak na razie są ciągle kontrowersje czy budżet zepnie się w tym roku .... czy tak samo będzie w przyszłym roku .... a wydatki rosną."

Na dzień dzisiejszy nie ma probemu z budżetem.

bankier.pl napisał(a):
Deficyt budżetu państwa po kwietniu wyniósł zaledwie 0,9 mld zł wobec planowanych 10,5 mld zł

Raczej bym się martwił, czy wrócimy z dolarem w okolice 4zl w tym roku, wygląda że nie ma na to szans, 4,20 to była okazja, której zarząd niestety nie wykorzystał w wystarczającym stopniu.

Premiera BC udana nie jest, to fakt.
[********]
Prawdopodobieństwo że BC się nie zwróci jest male, to raz.

Dwa, nie wiem jak wymyśliłeś że w gamedevie można mieć "sekretny sos" scratch
Zdradził byś swój tok myślenia? Nie chcę być złośliwy, (no może odrobinę ;)
Naprawdę jestem ciekaw, jak mogłeś wpaść na pomysł, że w branży gier, marketing może o wszystkim zdecydować.
Przecież to rynek totalnie spontaniczny, albo coś chwyci albo nie, kto by pomyślał, że gra o kozie się tak dobrze sprzeda? NIKT. Miała genialny marketing? NIE. Przykładów można wymyślić pierdylion, w obie strony medalu.
Zresztą, ile bit wydał na marketing TWOM? Dziękuję, dobranoc.

Śmiać mi się chce z tych wywodów na forach o tym jak to czar bita prysł bo ponieśli porażkę, rysa na wizerunku... O masz, nic tylko zwijać biznes bo mała porażka się trafila i na forach fame spadnie... :)
Znajdź firmę, która nie ponosiła porażek - nie ma takiej.
Cała masa ludzi sukcesu, bankrutowała będąc na szczycie, by znów na niego wejść.
A ty [********] o rysie na wizerunku, za max. 1mln zl a na koncie w banku 30 kolejnych...no proszę cie, bądźmy poważni, to forum o inwestowaniu a nie o wyższości PS4 nad XBOX ONE.
[********]

Zresztą, to ich pierwsza porażka? Oczywiście że nie.
Kolejne Anomaly były porażkami, nie zarabiały tyle ile oczekiwał zarząd i nie pchały bita na wyższy poziom w żadnym aspekcie po za... doświadczeniem. Uczyli się robić gry, na kolejne platformy (MP też - Anomaly 2), szukali swojego sposobu i go znaleźli - MEANINGFUL ENTERTAINMENT.

I to zaprocentowało. Rynek obecnie wycenia, to że jest DUŻA szansa że będzie procentowało dalej, wycenia fakt, że ich nisza jest jednak dużo większa niż horrory Blobera.
Porażki były, są i będą.
Oglądaleś rockq QA z prezesem? Mówił, że chcą dążyć do większych gier w swoim tempie, żeby zdobyć DOŚWIADCZENIE przy mniejszych projektach. To samo robią przy własnych produkcjach co przy obcych - organiczny wzrost.
Ale zaraz, zaraz - czy przypadkiem nie wszyscy tak robią? Czy od razu powstają ogromne firmy? Za kasę inwestora z kataru? blah5

Kogo na dzień dzisiejszy obchodzi wydawnictwo? To druga noga, która MOŻE kiedyś będzie przynosić jakieś profity.
Zarząd doskonale wie że produkując/wydając małe gry nic nie osiągnie w długim terminie.
Jakby tego nie wiedzieli, to by nie mówili o dążeniu do produkcji/wydawania coraz większych gier.
A po TWOM mogliby pomyśleć, że to super deal robić grę za 2mln i wyciagać z niej 60mln, nie?
Napieraliby opór takich małych gier, z kalkulacją, że jedna chwyci i spadnie na nich deszcz hajsu.
Nie myślą tak, rozumieją że muszą zwiększać skale projektów, bo rozbić bank, takim maluchem, jest BARDZO trudno.
Skala własnych produkcji już rośnie, w wydawnictwie muszą wydać kilka "Anomaly" zanim zrobią kolejny krok.


PS. Trailer FP? Ty tak na serio myślisz, że tam był pokazywany trailer? [********]

Kod:
mod: w treści wygumkowano uwagi personalne. przypominam o zasadach regulaminu forum

Rekinek napisał(a):
A stąd że po owocach ich poznamy.

No własnie...przecież wszyscy znamy zachowawcze działania zarządu.
Ile lat ciągnęli bezpiecznie firmę tłukąc kolejne Anomaly?
Każdy kto się spodziewał, że z wydawnictwem rzucą się od razu na głęboką wodę...zapomniał jak było wcześniej...
Budują wartość powoli, ewolucja a nie rewolucja.
Zanim się rzucą na głębszą wodę, pociągną kilka małych projektów w ramach wydawnictwa i nabiorą doświadczenia, to chyba jasne...taki mają styl zarządzania.
Po za tym znamy już ich miłość do milczenia, nikt nie zna dnia i godziny aż wyskoczą z czymś grubszym.
Wiadomo, że każdy akcjonariusz po cichu liczy, że już Industrial będzie dużego kalibru.
Biorąc pod uwagę sporą obsuwę, jest na to bardzo duża szansa.
Na owy duży kaliber w temacie wydawnictwa jeszcze chwilę poczekamy, co do tego wątpliwości nie mam żadnych. thumbright

NikoPL napisał(a):
PS praktycznie każdy krajowy producent działa w ten sposób, że nowa gra wchodzi w miejsce obecnie zarabiającej (czy to Wiedźmin, czy Sniper, czy inne produkcje). Jakich Ty używasz argumentów...

Wcale nie...wszyscy producenci mają dziurę w przychodach, przynajmniej 2 letnią, między jednym a drugim tytułem. Na 11b to nie wystąpiło jeszcze. A 2016 rok ma być szanse trzecim z rzędu rekordowym.

vladinho napisał(a):
bzdura, w top_grossing all_categories zarówno dla ipad jak i iphone jest poza skalą, czyli tak naprawdę z punktu widzenia przychodów dla spółki niewiele się zmienia.

Dodatkowy mln powinien z tego wpaść w Q1. Faktycznie nie wiele zmienia, ale lepiej mieć niż nie.
Zwłaszcza, że koszt mobilek był niewielki.

Za tydzień wyniki, jak obstawiacie zysk za Q4?
Ja obstawiam 5mln.
Ponoć prezes w jakimś wywiadzie mówił, że ma być rekordowy. Ma ktoś może link?

rafsty napisał(a):
Piękny tekst. Niestety tutaj (w PL) bardzo chodliwy. Rozumiem, że ci niezieloni już się tacy urodzili. Ciekawe tylko kim nasze firmy będą orać, jak się stara kadra wykruszy: odejdzie, wyjedzie, znudzi, wypali albo... wymrze. Ciekawe, ile trzeba będzie zapłacić tym, co będą mieli jakeś doświadczenie.


To nie jest prawda.
Jeśli chodzi o branżę IT, to doszło do tego, że bierze się inteligentnych ludzi, KOMPLETNIE bez wykształcenia informatycznego i się ich po prostu uczy, nie mówię że programowania, ale testerów, administratorów, operatorów itp. jak najbardziej. Wymaganie to inteligencja i niezły angielski.
Programistów też biorą zielonych i to z pocałowaniem w rękę, tyle tylko, że jednak podstawy są już wymagane, ale doświadczenie niekoniecznie.
Każda szanująca się firma MUSI brać zielonych do działów IT, wiadomo że ich wyszkolenie kosztuje, że trzeba będzie dać podwyżkę i że nie wszyscy będą "lojalni" - taki biznes, ale firmy to muszą robić i robią.
Tak czy siak dla branży IT są złote czasy, jest rynek pracownika bezapelacyjnie, co akurat dla akcjonariuszy 11b niekoniecznie jest plusem :)
Plusem jest to, że w wciąż nie ma u nas zbyt dużo liczących się firm z gamedevu, jako pracodawca 11b jest w ekstraklasie, razem z CDP, Techlandem i może jeszcze CIG (jak osoba pinokia nie odstrasza :) - dla młodziaka to wielka szansa załapać się do którejś z tych firm.

lelo-pakero napisał(a):
Jeżeli po dwóch dniach sprzedali jedynie ok. 4,385 sztuk to ile mogli sprzedać w samych pre-orderach? Kilkaset kopii? Brzydko to pachnie jak dla mnie.

Jak dla mnie narzędzia do monitorowania sprzedaży dla konsol są umiarkowanie wiarygodne, może dlatego że nigdy ich nie śledziłem i nie mam punktu odniesienia.
Natomiast, mam punkt odniesienia odnośnie władz 11b, nigdy nie kłamali, jak pinokio z CIG, nigdy nie naganiali i nie produkowali "newsów", przeciwnie, siedzieli cicho i robili swoje.
Każda gra na siebie zarobiła, TWOM:TLO też zapewne zarobi.
Jak mówią, że są zadowoleni to im wierze, co nie znaczy, że spodziewam się bóg wie jakich przychodów. Kluczem dla kursu, w średnim terminie, jest Industrial a TWOM:TLO może być tylko miłym dodatkiem, wisienką na torcie w przychodach w roku 2017.
Strategia 11b, zakłada tworzenie rzeczy których nikt nie robił, w możliwie dobrej jakości.
TWOM pokazało, że ta strategia ma sens. Sam zarząd mówi, że temat Industriala będzie bardziej "nośny" a grono odbiorców szersze - nie ma powodów im nie wierzyć.
W połączeniu z faktem, iż mają marke i renome po TWOM może być ciekawie + Industrial ma mieć kontynuacje w przeciwieństwie do TWOM.
Gra jest o przyszłość, a nie o wyniki sprzedaży nieco odgrzanego kotleta jakim jest TWOM:TLO.
Aczkolwiek uważam, że w połączeniu z mobilkami i DLC na PC, może przynieść istotny dochód w tym roku i w połączeniu z dochodem z Industriala spowodować znaczny wzrost wyceny.
IMHO o to jest dzis gra. Kto lepiej przewidzi, wiecej zarobi.
Nie bez powodu akcjonariusze magicznego 9zl nie sprzedają, z ich perspektywy okolice 70zl wydają się bezpieczne - może być albo dużo lepiej, albo tak samo, więc warto poczekać Boo hoo!

lelo-pakero napisał(a):
Racja. Przecież wartość jest liczona od łącznej sprzedaży wersji na Iphony i Ipady, więc jest dużo gorzej niż sądziłem.

Nie wiem skąd w was tyle wiary w sensor tower.
Rankingi pokazują świetną sprzedaż na iphona i androida - sprawdziły się wcześniej przy każdej wersji Anomaly więc nie widzę powodu żeby im nie wierzyć - gra sprzedaje się bardzo dobrze.

t0m4s napisał(a):
@anty
Prośba o wycenę 11b DCFem i metodą porównawczą do następnych zalożeń
Zysk:
2015 - 20mln
2016 - 30mln

Dynamika kolejnych lat w 3 wariantach - 3,5 i 10%.
Z góry dzięki.


@anty_teresa
Cytuje sam siebie bo chyba mój post zaginął w gąszczu.
Dałbyś rade wycenić? Jak 3 warianty problem to starczy wersja 5% Angel

Póki co nie ma bessy, tylko klasyczny boczniak na szerokim rynku, uważacie że porządna bessa, choćby taka jak ta z ostatniego kryzysu, jest możliwa w warunkach drukowania kasy?
EBC coś przebąkuje o kolejnym QE.
Wygląda że póki co będzie boczniak, Japończycy pokazali że trochę on może trwać...

rocq napisał(a):
Na serio uważasz że zarząd sprzedałby duże pakiety akcji po 61zł, gdyby spodziewał się w tym roku 20mln zł zysku netto?

Uważam że okolice 20mln są realne, moja prośba o wycenę - moje założenia thumbright
Kilka postów wyżej pisałem, żebyś podał swoje szacunki a nie czepiał się moich salute

EDIT: W inwestowaniu kieruję się swoim własnym zdaniem i doświadczeniem a nie niezrozumiałą transakcją zarządzających, zwłaszcza że nie trzeba daleko szukać podobnych przypadków które wzrostom nie przeszkodziły.

@anty
Prośba o wycenę 11b DCFem i metodą porównawczą do następnych zalożeń
Zysk:
2015 - 20mln
2016 - 30mln

Dynamika kolejnych lat w 3 wariantach - 3,5 i 10%.
Z góry dzięki.

rockq napisał(a):
Jeszcze napisz na czym bazujesz te wyliczenia? Dostępne dane wskazują na to, że mobilny TWoM w tej chwili generuje dla spółki około 50-60 tys. zł przychodu miesięcznie. Nawet jakby jakimś cudem sprzedaż wzrosła 10x, to i tak nie ma szans na nawet zbliżenie się do podanej przez Ciebie kwoty.

Nie robilem wyliczeń szczególnych, po prostu typuję bazując na doświadczeniu i historycznej sprzedaży produktów 11b.
Anomaly Korea wydana na mobilki tydzien przed końcem roku zrobila 1,3mln zysku ratując wynik za rok 2012.
Zakładam, dość pesymistycznie, że TWoM zarobi trzy razy więcej.

Napisz swój typ na wynik za IVkw, chętnie poznamy spojrzenie skrajnego pesymisty, nic się nie wstydz.

baks napisał(a):
Może potypujemy wyniki za 4 kwartał - bo może być ciekawie.


Największą niewiadomą jest cena na smartfony, powinna byc niższa niż na tablety moim zdaniem.
Ja obstawiam 9mln zysku netto w IVkw
5mln - TWoM PC
4mln - TWoM Mobile

Rok 2015 powinniśmy zamknąć w okolicach 20mln zysku netto...
Wszystko w cenie? salute

anty_teresa napisał(a):
ale chciałem przypomnieć, że takie Take Two miało prognozowany C/Z w wysokości... 5

Ty tak na poważnie? Przecież porównywanie C/Z firm w tak różnej fazie rozwoju nie ma najmniejszego sensu...

rockq napisał(a):
Tak, trailer Industriala może być kluczowy. W raportach i wywiadach z przedstawicielami spółki zbyt często pojawiają się sformułowania „zaskoczyła nas skala sukcesu”, „nie przewidzieliśmy skali sukcesu”, etc. Nawet w ostatnim raporcie, ponownie, padło takie sformułowanie.

To ładnie masz, spółka nigdy nic takiego nie mówiła, piszesz kompletne bzdury, wklej cytat lub zamilcz.
Wręcz przeciwnie, przy każdej okazji podkreślali że sukces TWOM jest nieprzypadkowy, nawet wspomnieli o ich nowej strategii I.C.E - Independence Creativity Experience - mowili o tym na konferencji w lutym, byłeś tam?
Ja tak, wyżej masz powtórzone co mówili.

To że jakieś gry nie odniosły spodziewanego sukcesu, to nie znaczy że rynek gier to loteria.
Jak złamiesz nogę to od razu znaczy że masz osteoporozę?
Sukces pewien nie jest nigdy, zawsze mówimy o jakimś prawdopodobieństwie, ale nie można wpadać w skrajności.

krewa napisał(a):
A tak prognozowanie wyniku miało miejsce w sytuacji, gdy Lelo był bogatszy o sporo danych, którymi na moment sporządzania rekomendacji nie dysponowali analitycy. Tylko tyle. Fajka pokoju?


@krewa
Wojny nie było, ale właściwie nabita fajka pokoju jest zawsze wskazana Angel

Po prostu na forum są dwa obozy, optymiści i skrajni pesymiści, do pesymistów nie dociera że nawet po tym wzroście który był, 11b jest najgorzej wycenianą spółką grową na polskiej giełdzie.
Próby dyskusji dlaczego, zawsze kończyły się tym że to dobra wycena...i że tamte spółki są przeconiene, a rynek wie najlepiej a na developerów gier czycha mnóstwo zagrożeń.
Mnie to zupełnie nie przekonuje, nie rozumiem dlaczego na Vivid, Farm51 czy Bloober renek wycenia marzenia o marzeniach, a na 11b nie chce wycenić gigantycznych zysków na wyciągnięcie ręki i kolejnej dużej gry na wiosne, od weteranów branży, którzy nie zaliczyli jako 11b ANI JEDNEJ WTOPY (czego o Farm czy Blo już nie można powiedzieć, a Vivid ma problemy z kosztami i zyskami)
Ale nie, 11b trzeba wyceniac HIPER konserwatywnie, a na wszystkich innych spolkach growych rynek wycenia szanse wygrania w lotto.
Dlatego złośliwości trochę irytują ;p
Wszyscy już ochłoneli po wzrostach, to może spróbujmy raz jeszcze podyskutować, skąd taka a nie inna wycena 11b?
Aczkolwiek trzeba pesymistom przyznać - mieliście racje że będzie boczniak, nie da sie ukryć że to się niestety sprawdziło.

Co do prognoz, ja mogę podać swoje.
Uważam że zysk netto za 2015r będzie nie mniejszy niż 20mln, ale obstawiam że będzie bliżej 30mln.
TWOM PC - 15mln do końca roku nie wydaje się problemem
TWOM Mobile - to najdroższa gra na mobilne wiec tu jest problem, ale wydaje się ze mniej niz 5mln zysku to nie moze byc z tego
TWOM Konsole - 10mln czyli powtóka wyniku PC za IVQ2014 (zakładam że wyjdzie w październiku)

To teraz pytanie: ile powinna kosztować jedna akcja jeśli prognoza zysku 30mln się spełni?

rockq napisał(a):
Według raportu za III kwartał, na koniec kwartału mieli 1046362,94zł w środkach pieniężnych i innych aktywach pieniężnych.


No tak, ale: IV. Kapitał (fundusz) zapasowy 7 700 578,49 - to na początek III kw.

rockq napisał(a):
Z tego co pamiętam, z tą kasą nie było tak różowo. Na koniec III kwartału mieli chyba tylko około 1mln zł w gotówce.

Źle pamiętasz, na koniec drugiego kwartału było 7mln.



rockq napisał(a):
Z powyższego wynika, że umowa była negocjowana i przyklepana jeszcze z perspektywy spółki o kapitalizacji 20mln zł, a nie 160mln zł. To co dzisiaj - z perspektywy sukcesu TWoM i 160mln zł kapitalizacji - może nam się wydawać niedorzeczne, z perspektywy spółki o kapitalizacji 20mln zł mogło być bardzo dobrym biznesem.

Moim zdaniem trochę demonizujesz.
Chłopaki już dawno udowodnili że są profesjonalistami i mistrzami w monetyzacji produktów, więc jako tacy nie powinni się oglądać na swoją kapitalizację tylko na niewątpliwy, widoczny od razu po premierze, sukces TWoM.
Nie dali powodów żeby zakładać że stało się inaczej.

Po za tym, nie oszukujmy się, dobrze wiedzieli, tak jak i brać inwestorska, że kapitalizacja 20mln jest śmieszna. Przed premierą TWoM mieli w kasie chyba z 7mln zł i już spore doświadczenie/sukcesy (nawet pomijając że dla zarządu nie jest to pierwsza spółka - to przecież weterani)

Po to jest promocja, żeby nie było na stałe.
Promocja to w marketingu słowo klucz.
Jakby zrobili taką cenę na stałe to w dłuższym terminie by się to już nie opłacało, a tak każda kolejna promocja wynosi TWoM na pierwszą stronę steam.

Scarry napisał(a):
Mi się strategia sprzedaży mobilnej wersji bardzo podoba. 11bit znowu pozytywnie zaskoczyło.

Wersja PC dożywa Tomsie końca swojej pierwotnej atrakcyjności, wg mnie dobry ruch i nieszablonowy.

Mi również się podoba, jednak mam nadzieję że darmowe TWoM na PC nie będzie zbyt długo rozdawane.

Scarry napisał(a):
A na Steamie to liczy się 20-30 pierwszych miejsc, serio.

To stwierdzenie jest prawdziwe dla spółek takich rozmiarów jak CDP, dla 11b pierwsza setka 8mc po premierze jest dobrym wynikiem i generuje znaczące dla spółki przychody, nie jakieś ogromne, ale znaczące.
Ktoś nawet dawał link do jakiegos wywiadu z 2013 roku poruszającego kwestie przychodów z pierwszej setki.

Moim zdaniem przesadzili z dawaniem wersji PC do Androida, mam nadzieję że ta oferta nie będzie trwała zbyt długo.
Wersja PC jeszcze wczoraj o tej porze byla na 103 miejscu na steam, teraz jest 50 miejsc dalej.
Szkoda rozdawać coś co się dobrze sprzedaje.

@baks
Nie chce robić osobistych wycieczek, ale znowu się odbiłeś od ściany - teraz euforia binky
Jeszcze chwile temu wieszałeś psy na 11b że nic nie robią i że wykonanie prognozy wątpliwe.

Chłopaki upiekli jeszcze jedną pieczeń, promują GamesRepublic

Cytat:
Dodatkowo, każdy kupujący otrzyma też wersję na komputery PC (włącznie z kluczem Steam), poprzez portal gamesrepublic.com.

baks napisał(a):
Choć nie do końca popieram tamten model (nawet jestem jego przeciwnikiem) gdzie więcej niż gier produkuje się nowych emisji akcji. To zostawianie tak dużego "bufora" finansowego znacznie ogranicza tempo rozwoju.... a miało być tak pięknie Boo hoo!


Przecież to sprzeczność, jesteś przeciwnikiem dynamicznego rozwoju i jednocześnie jesteś zawiedziony jego rzekomym brakiem.
Nie można oczekiwać że będą mieli zarówno bufor gotówkowy, koszty w ryzach i jednocześnie zwiększą skalę propdukcji x4, to w stylu "mieć ciastko i zjeść ciastko" - tak się nie da.
Bardzo fajnie że nie zachłysnęli się sukcesem i rozważnie planują dalsze ruchy.
Maja gotówkę, mogą zwiększyć skalę kolejnych produkcji, co zresztą zrobili, wydać więcej na marketing i tym samym zwiększyć zyski.

Wydaje się że stali się spółką zdolną zarabiać te 15-20mln zł rocznie, jeśli to się potwierdzi to obecna wycena jest śmieszna a i rozwój spółki można określić jako bardzo dynamiczny, jeszcze niedawno wyciągali ok 1,5mln zł rocznie.
To jest wolno rozwijająca się spółka ? Czego oczekiwałeś ? Że będzie drugi Mojang ?
Dobrze wiesz ile kosztowała jedna akcja na debiucie, albo w listopadzie zeszłego roku, można spółce zarzucić kiepską komunikację z rynkiem czy tajemniczość, ale wolnego rozwoju na pewno nie.


kastalto napisał(a):
Co się w spółce zmieniło w ostatnich dniach, że wnioski od ściany do ściany. Proponuję mniej słowotoku.


Tak jak kolega napisał, buja wami od ściany do ściany, a biedny baks to juz prawie w depresje wpadl, nagle mobilki mają okazać się klapą a wygenerowanie 13mln zysku z prognozy stało się nierealne bo Industriala w tym roku nie będzie ? Poziom nico ?
No proszę Cię baks.
Przeciez po ostatniej wyprzedaży na steam, czy po tym jak gra się sprzedaje w 2015r, śmiało można założyć że te 13mln zysku w 2015r zrobi sama wersja TWoM na PC, a przecież jest jeszcze wersja mobilna, która też kilka baniek dołoży i ten "duży projekt związany z TWoM" na jesień.

Moim zdaniem, walka będzie o zbliżenie się do wyniku 20mln zysku w 2015r.
Rekomendacja zakładająca 13mln jest mocno pesymistyczna, ale nawet jeśli zysk za 2015r wyniesie "tylko" 13mln, to 11b jest najgorzej wycenianą spółką z sekotra gamedev na polskiej giełdzie (mam na myśli C/Z)

Dlaczego korelujecie ilość graczy ze sprzedażą ?
To kompletnie niemiarodajne - nie wiadomo ilu grających kupiło w IV kwartale.
Natomiast kwestia przyrostu komentarzy na steam już coś tam mówi.

Tylko mnie dziwi że nie ma żadnego raportu giełdowego ad. premiera Spacecom na mobilne ?

Informacje
Stopień: Rozgadany
Dołączył: 19 lipca 2012
Ostatnia wizyta: 16 kwietnia 2021 16:06:15
Liczba wpisów: 168
[0,04% wszystkich postów / 0,05 postów dziennie]
Punkty respektu: 7

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,040 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +158,19% +31 638,75 zł 51 638,75 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło