0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
19 maja 2016 11:59:50
przy kursie: 72,58 zł
krewa napisał(a):Nie zgodzę się z Tobą co do bezużyteczności wskaźników. Niektóre z nich mają charakter wyprzedzający i potrafią zasygnalizować zmianę trendy na wykresie cenowym z przyzwoitym wyprzedzeniem. Chociażby dywergencja - jest to nic innego jak sygnał wyprzedzający zachowanie instrumentu. Przełamanie linii trendu na OBV, które z reguły ma miejsce znacznie wcześniej niż na wykresie cenowym, jest niczym innym jak sygnałem wyprzedzającym.
A jeżeli na dodatek posługujemy się wskaźnikami opartymi na różnicy wykładniczych, przywiązujących większą wagę do ostatnich wartości, to szanse na wyłapanie zmian trendu rosną. Należy "jedynie" właściwie to zinterpretować.
Dla mnie z analizy tych wskaźników na wykresie 11B nie płyną żadne czytelne sygnały. Ot, zwykły marazm trendu bocznego, powodujący czasami bezsensowne ruchy zmęczonych beztrendziem graczy.
Ja nie mówiłem o bezużyteczności wskaźników, ja powiedziałem o mojej opinii na temat jednego oscylatora czyli AD.Mógłbym przytoczyć wiele przykładów gdzie ten oscylator wprowadzał w błąd. Poza tym patrząc na AT , bierze się pod uwagę wiele sygnałów wynikających z oscylatorów jak tez i SK czy formacji. Natomiast przede wszystkim jeśli chce się rozpatrywać AT w sposób długoterminowy ( anie spekulacyjny np pod odbicia itp) to należy brać pod uwagę AF i perspektywy spółki z tego prostego powodu , że ten tak potężny i dynamiczny wzrost na 11 bit w 2014 roku nie wynikał z AT tylko z AF. Ale faktem jest iż AT tez dawała sygnały tym iż jest pole do wzrostów, zupełnie tak jak teraz to AT pokazuje na interwałach dziennych jak i tygodniowych.  kliknij, aby powiększyć
Edytowany: 19 maja 2016 12:05
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 958
Wysłane:
19 maja 2016 12:09:23
przy kursie: 72,58 zł
Ja w sumie też prawiłem o AD - bo jakby nie patrzeć, to OBV to nic innego jak protoplasta AD a rozbudowana wersja tego wskaźnika (AD) opiera się na różnicy wykładniczych. Nieważne. Rzecz w tym, że na obecnym etapie ja nie widzę symptomów akumulacji walorów 11B.
edit: Baks, rozmawiamy z Jurrorem o możliwościach identyfikacji akumulacji lub dystrybucji walorów, czyli o dopływie nowego kapitał bądź jego ucieczce. Sorry, że tak na raty - rozmawiamy właśnie o możliwości wyłapania sytuacji, kiedy to większy kapitał zaczyna angażować się w konkretne walory. Albo daje dyla
Edytowany: 19 maja 2016 14:11
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
19 maja 2016 15:53:12
przy kursie: 72,58 zł
mackopl napisał(a):Od ponad roku wyznawcy próbują zaczarować kurs i niestety się to nie udaję. Każdy kto stanie na drodze niczym czarownica, jest palony na stosie. Fakty są takie, że obecna C/Z to +-13, a wyniki w przyszłości wcale nie muszą się zazębiać na tym poziomie. Porównując do branżowej konkurencji tu mamy fakty i gotówkę a innych przypadkach to obietnice i straty. Co jest bardziej prawdopodobne: Za rok spółka będzie warta 50% więcej czy 50% mniej? Jeśli spółka będzie się rozwijać w tym tempie co do tej pory to 10 lat ma duże szanse stać się takie jak Paradox Interactive. Wzrost 100% rocznie dla mnie jest ok
|
|
|
|
130 Dołączył: 2009-01-29 Wpisów: 998
Wysłane:
19 maja 2016 23:28:28
przy kursie: 72,58 zł
jurror napisał(a):Jeśli bierzemy pod uwagę dystrybucję to komu? Drobnicy bez załamania kursu? Ile tego już wywalili 3.3 mln akcji na konsolidacji, bez załamania kursu skoro tak parzą w łapy kwity?? I najważniejsze pytanie dlaczego?? Bo spółka wygenerowała z TWoM jedynie ponad 40 mln pln i nie mając długu ma 25 mln w kasie + 4 w należnościach? Poważny powód sypania prawie 3 - krotnością FF przy kapitalizacji 150 mln PLN. Moje pytanie nie było prowokacją, chciałem się po prostu upewnić co do Twoich wniosków. Podobnie jak Ty oceniam perspektywy spółki. W dłuższym horyzoncie wykres wydaje się może nudny, ale jeżeli spojrzeć np. na notowania w skali ostatniego roku, to coś się jednak dzieje, trochę rośnie, trochę spada i szczerze mówiąc też nie widzę nic szczególnego poza wyczekiwaniem obydwu stron. Najbliższy cel dla optymistów: zanegować wymowę świecy z dnia konferencji. Myślę, że realny. Dobry raport kwartalny pokazał, że ten rok wcale nie musi być stracony i obliczony tylko na przetrwanie w oczekiwaniu na Industriala.
Edytowany: 19 maja 2016 23:29
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
20 maja 2016 07:29:20
przy kursie: 72,58 zł
andy_dufresne napisał(a):Dobry raport kwartalny pokazał, że ten rok wcale nie musi być stracony i obliczony tylko na przetrwanie w oczekiwaniu na Industriala. Tak jak już pisałem przy prognozie wyników za pierwszy kwartał, wyniki pociągnęła wersja mobilna, a dokładnie Chiny. Trend sprzedażowy tam umacnia się i maj jest lepszy niż kwiecień. Spodziewam się lepszego wyniku z mobilnych w drugim kwartale niż pierwszym, co w powiązaniu z czerwcową wyprzedażą na steam może stanowić podstawę do spekulacji na kursie przed wynikami drugiego kwartału - jeśli tylko spadające giełdy nie zepsują nastroju...
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
20 maja 2016 07:47:06
przy kursie: 72,58 zł
andy_dufresne napisał(a):Najbliższy cel dla optymistów: zanegować wymowę świecy z dnia konferencji. Myślę, że realny. Dobry raport kwartalny pokazał, że ten rok wcale nie musi być stracony i obliczony tylko na przetrwanie w oczekiwaniu na Industriala. Raport faktycznie stworzył bardzo dobrą bazę dla wyniku rocznego, dlatego wydaje mi się, że czerwcowa premiera DLC dla This War of Mine może stać się inicjatorem i katalizatorem wzrostów pod trailer Industriala. Na samym Steamie jest około 1,1 mln posiadaczy gry, więc baza klientów dla tej premiery jest znacząca. Podejrzewam że są duże szanse na to, by zarówno DLC jak i sama gra (zapewne przeceniona) na przynajmniej kilka dni wskoczyły na bardzo wysokie pozycje listy bestsellerów, a samo DLC przyczyniło się do powstania kolejnej fali zainteresowania TWoM (artykuły w mediach, banner na głównej stronie Steam, nowe lets playe na youtube, etc). Rakiety na „pincet” nie przewiduję, ale myślę że jest szansa na to, by już w czerwcu kurs na stałe znalazł się powyżej 80zł i powoli zaczął piąć się pod trailer Industriala.
Edytowany: 20 maja 2016 08:01
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
20 maja 2016 09:48:37
przy kursie: 73,80 zł
Nie wiem czy ktoś zauważył ale mamy kolejną nagrodę - wpis ze strony spółki Najlepsza polska gra mobilna 2015 roku! This War Of Mine 19.05.20160 komentarzy Z wielką radością i dumą ogłaszamy, że This War of Mine otrzymała nagrodę jako Best Polish Mobile Game of 2015 podczas Digital Dragons 2016! Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
130 Dołączył: 2009-01-29 Wpisów: 998
Wysłane:
20 maja 2016 10:10:18
przy kursie: 73,80 zł
Dzięki, tak. A jeszcze niedawno się zastanawialiśmy, czy ta gra się nadaje na telefony... Śledziłem Digital Dragons z uwagi na GameInn. W mediach raczej ogólniki: Cytat: Środki dostępne w ramach GAMEINN mają posłużyć m.in. na opracowanie i rozwój technologii takich jak budowa wieloplatformowych silników grafiki, mapowanie rzeczywistych obrazów, modelowanie 3D na potrzeby światów wirtualnych czy wykorzystanie w grach sztucznej inteligencji.
Przedsiębiorcy działający w branży gier będą mogli składać wnioski o dofinansowanie badań przemysłowych i prac rozwojowych od 1 czerwca do 16 sierpnia 2016 r. W konkursie mogą brać udział przedsiębiorstwa lub konsorcja przedsiębiorstw składające projekty o wartości od 500 tys. do 20 mln zł. Dofinansowanie ma wynieść od 40 do 80 proc. „Limit minimalny został ustalony na niskim poziomie, żeby zachęcić jak największą liczbę również małych firm do tego programu” - wyjaśnił Just.
W tym roku odbędzie się pilotaż programu o budżecie 80 mln zł. Łączny budżet projektu jest planowany nawet na 245 mln zł w latach 2016-2023.”Od wyniku tego pilotażu będą zależały dalsze losy tego programu” - zaznaczył przedstawiciel Porozumienia Polskie Gry.
|
|
130 Dołączył: 2009-01-29 Wpisów: 998
Wysłane:
20 maja 2016 10:25:10
przy kursie: 73,80 zł
rockq napisał(a): Na samym Steamie jest około 1,1 mln posiadaczy gry, więc baza klientów dla tej premiery jest znacząca. Podejrzewam że są duże szanse na to, by zarówno DLC jak i sama gra (zapewne przeceniona) na przynajmniej kilka dni wskoczyły na bardzo wysokie pozycje listy bestsellerów, a samo DLC przyczyniło się do powstania kolejnej fali zainteresowania TWoM (artykuły w mediach, banner na głównej stronie Steam, nowe lets playe na youtube, etc).
A jakiej polityki cenowej można się Twoim zdaniem spodziewać, jeżeli chodzi o DLC? To chyba dość drażliwa kwestia z punktu widzenia relacji z graczami... Admin na forum inwestorskim pisał niedawno: Cytat:Przypomnę, że w powstaniu TWoM:TLO partycypował Koch Media. Dlatego wszystkie inicjatywy dotyczące tej wersji gry, w tym również wydania DLC do TWoM (rozszerzającego grę do TWOM:TLO), muszą być z nim konsuktowane. Z tego również względu (chodzi o kwestię rozliczeń finansowych), na rynku nie pojawi się, jako osobny produkt, TWOM:TLO w wersji na PC i mobile. Każdy posiadacz TWoM będzie mógł nabyć DLC do wersji na PC i mobile. Gracze, którzy do tej pory nie mieli TWoM (cały czas piszę o wersji na PC i mobile), żeby zagrać w TWoM:TLO, będą musieli najpier kupić TWoM w wersji podstawowej (przychody z tego tytułu trafiają w całości do 11 bit studios, oczywiście pomijając opłatę dla sprzedawcy, np. Steam) a dopiero potem dokupić DLC rozszerzający grę do TWoM:TLO (przychodami z tego źródła 11 bit studios podzieli się z Koch Media). Nie możemy ujawnić szczegółów rozliczeń finansowych z Koch Media dotyczących wydania dodatku. DLC będzie dystrybuowany w wersji elektronicznej.
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
20 maja 2016 10:53:44
przy kursie: 73,80 zł
andy_dufresne napisał(a):A jakiej polityki cenowej można się Twoim zdaniem spodziewać, jeżeli chodzi o DLC? Kiedyś obstawiłbym cenę w okolicach $9.99. Ale biorąc pod uwagę historię z ceną wersji mobilnej, różnicę w cenie między wersją konsolową i PC, oraz nowe trendy ustalania cen na Steam, nie zdziwię się jeżeli bazową ceną DLC będzie $14.99, a w premierowym tygodniu będzie dostępne z 33% upustem po $9.99. Generalnie producenci gier zauważyli że ludzie polubili kupowanie gier na wyprzedażach, więc ostatnio widać tendencję do podnoszenia ceny bazowej, by później było z czego spuszczać i gawiedź mogła się cieszyć że na wyprzedaży kupiła produkt w takiej super cenie ;)
|
|
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
20 maja 2016 11:09:18
przy kursie: 73,80 zł
rockq napisał(a):andy_dufresne napisał(a):Najbliższy cel dla optymistów: zanegować wymowę świecy z dnia konferencji. Myślę, że realny. Dobry raport kwartalny pokazał, że ten rok wcale nie musi być stracony i obliczony tylko na przetrwanie w oczekiwaniu na Industriala. Raport faktycznie stworzył bardzo dobrą bazę dla wyniku rocznego, dlatego wydaje mi się, że czerwcowa premiera DLC dla This War of Mine może stać się inicjatorem i katalizatorem wzrostów pod trailer Industriala. Na samym Steamie jest około 1,1 mln posiadaczy gry, więc baza klientów dla tej premiery jest znacząca. Podejrzewam że są duże szanse na to, by zarówno DLC jak i sama gra (zapewne przeceniona) na przynajmniej kilka dni wskoczyły na bardzo wysokie pozycje listy bestsellerów, a samo DLC przyczyniło się do powstania kolejnej fali zainteresowania TWoM (artykuły w mediach, banner na głównej stronie Steam, nowe lets playe na youtube, etc). Rakiety na „pincet” nie przewiduję, ale myślę że jest szansa na to, by już w czerwcu kurs na stałe znalazł się powyżej 80zł i powoli zaczął piąć się pod trailer Industriala. Pytanie kto przewiduje?? Co nie oznacza,że tych 500 nie będzie( za kilka ładnych lat). Póki co chodzi o to żeby stopniowo zwiększali swoje możliwości operacyjno - wynikowe i nie chodzi tu tylko o flagowce, ale o wszystkie gałęzie grupy( szczególnie mam na myśli LP). Spółka naprawdę ma szanse się jeszcze pięknie rozwijać , zwiększać swoje wyniki i co najważniejsze dla inwestorów swoja wartość rynkową. Natomiast debiuty flagowców, mogą skokowo powodować wzrost zasobów gotówkowych , podczas gdy ich późniejsza monetyzacja daje już spółce stabilne przychody i zyski i zarzut o sezonowości zaczyna być coraz mniej aktualny , gdy dojdzie jeszcze więcej produkcji z LP może w ogóle być zdezaktualizowany.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
20 maja 2016 19:38:45
przy kursie: 73,80 zł
rockq napisał(a): Kiedyś obstawiłbym cenę w okolicach $9.99. Ale biorąc pod uwagę historię z ceną wersji mobilnej, różnicę w cenie między wersją konsolową i PC, oraz nowe trendy ustalania cen na Steam, nie zdziwię się jeżeli bazową ceną DLC będzie $14.99, a w premierowym tygodniu będzie dostępne z 33% upustem po $9.99.
Generalnie producenci gier zauważyli że ludzie polubili kupowanie gier na wyprzedażach, więc ostatnio widać tendencję do podnoszenia ceny bazowej, by później było z czego spuszczać i gawiedź mogła się cieszyć że na wyprzedaży kupiła produkt w takiej super cenie ;)
Wydaje mi się, że dobrze kombinujesz - też tak to widzę. Biorąc jednak pod uwagę, że nie można wykluczyć podziału zysków 50/50 z Kochem to strategia trzymania dość wysokiej ceny może być przez jakiś czas korzystna. Już to przerabialiśmy.... Tylko ciekawe jaką strategię zastosują. Aby grać w DLC trzeba mieć podstawę. Strategie mogą być dwie - mówię o nowych. Kupując grę w pełnej cenie dostajesz DLC z dużą zniżką - czy kupując podstawę ze zniżką 50% masz DLC w cenie promocyjnej ... ? Macie jakieś ciekawe pomysły jak to spółka może rozegrać dla najlepszego efektu ? Raczej na początek będzie promocja możliwe te 33% tylko jak przy okazji zwiększyć obroty na GR ? Może by połączyć promocje ale bonus w postaci Anomaly chyba już za bardzo nie zadziała - choć wykluczyć nie można. Może na GR dać jakiś upust na podstawę w stosunku do Steam. Z raportu wynika, że nie można być pewnym tego, że DLC mobilne na pewno będzie w tym roku. Wydaje mi się to nawet dość prawdopodobne, że wcześniej zostaną zrobione dość mocne promocje na konsolach a później wyjdzie DLC. Po DLC Beat i trasera po Nowym Roku DLC mobile i trailer Industriala. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
20 maja 2016 21:07:54
przy kursie: 73,80 zł
Taktyka sprzedaży DLC jest dość prosta: na krótko przed premierą daje sie solidną promocję na Podstawę. Pozwala to zwiększyć bazę potencjalnych klientów i jednocześnie przypomnieć ludziom o tytule. Promocje na rozszerzenie typu -33 procent nie są stosowane w momencie debiutu.. Co najwyżej małe przecena, ale to dla preorders.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
20 maja 2016 22:36:08
przy kursie: 73,80 zł
Promocja bez wątpienia będzie przy okazji summer sale. Powstaje tylko pytanie czy premiera DLC będzie w tym samym czasie - czy też będzie przesunięta w przód lub w tył. Chodziło mi po głowie jeszcze jakieś rozwiązanie "dopieszczające" tych co kupili w wyższych cenach. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
21 maja 2016 07:17:48
przy kursie: 73,80 zł
baks napisał(a):Z raportu wynika, że nie można być pewnym tego, że DLC mobilne na pewno będzie w tym roku. Gdzie widzisz taką informację? Według raportu TLO na urządzenia mobilne ma się pojawić w tym roku, według prezentacji z konferencji ma to być przełom Q3/Q4, a według tego co pisał rzecznik na forum inwestorskim, to od strony technicznej nie ma żadnego problemu z przeniesieniem TLO na urządzenia mobilne i mogliby je wydać niemal od ręki. Dlatego podejrzewam, że o terminie premiery zadecyduje głównie to w którym kwartale spółka będzie chciała wykazać przychody z tego tytułu, oraz to, kiedy Google i Apple będą posiadać wolne sloty na promocyjne wsparcie premiery. Jak już chyba wszyscy zdążyliśmy zauważyć, wsparcie promocyjne Apple i Google = duży skok sprzedaży, więc spółka pewnie będzie chciała zgrać te wszystkie elementy. baks napisał(a):Promocja bez wątpienia będzie przy okazji summer sale. Powstaje tylko pytanie czy premiera DLC będzie w tym samym czasie - czy też będzie przesunięta w przód lub w tył. Premiera DLC ma mieć miejsce przed Steam Summer Sale (zaczyna się 23 czerwca), także w grę wchodzą pierwsze trzy tygodnie czerwca.
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
21 maja 2016 07:23:56
przy kursie: 73,80 zł
aircanada15 napisał(a):Promocje na rozszerzenie typu -33 procent nie są stosowane w momencie debiutu.. Co najwyżej małe przecena, ale to dla preorders. Promocje na gry mobilne rzędu -33% również nie są stosowane w momencie debiutu, a mimo to spółka tak rozegrała premierę mobilnego TWoM. Przy premierze wersji na smartphony promocja była jeszcze głębsza, a przychody okazały się znacząco większe niż przy premierze wersji tabletowej. Taka przecena w premierowym tygodniu skłania klientów do impulsowych zakupów (połączenie -33% i ceny poniżej $10 stanowi dla wielu osób kombinację której ciężko się oprzeć), a także pozwala na wynegocjowanie ze Steamem mocniejszego i dłuższego wsparcia promocyjnego. To są oczywiście jedynie moje domysły, bazujące na tym jak wcześniej spółka rozgrywała swoje premiery.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
21 maja 2016 12:05:43
przy kursie: 73,80 zł
Rynek komórkowy, a Steam to jednak dwie różne rzeczy. Na platformie Valve coś takiego jak promocja -33% czy więcej w momencie debiutu zostałoby napiętnowane. Wg. waszej optymalnej metody sprzedaży wydawca mógłby np. wrzucić do sprzedaży Industriala w cenie 59,99, od razu ze obniżką -50 procent. Następnie po jakimś czasie zmienić cenę właściwą na 30 $ i na niej robić kolejne promocje. Tylko, że wtedy zrobiłby sie folwark zwierzęcy...
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
21 maja 2016 13:05:21
przy kursie: 73,80 zł
aircanada15 napisał(a):Rynek komórkowy, a Steam to jednak dwie różne rzeczy Rynek bielizny damskiej i wiertarek udarowych to też dwie różne rzeczy, a jednak konsumenci identycznie reagują na nich na promocje ;) Naprawdę, nie zamierzam się spierać w tej kwestii, bo nikt z nas nie wie jak ta premiera zostanie rozegrana przez spółkę – napisałem jedynie że nie zdziwiłbym się gdyby był taki scenariusz. Zresztą możemy również spojrzeć na tę kwestię w kategoriach czysto taktycznych, biorąc pod uwagę że premiera będzie miała miejsce tuż przed Summer Sale. -33% w premierowym tygodniu -> tłumy klientów dokonujących impulsywnych zakupów -> bardzo wysoka pozycja w rankingu bestsellerów -> bardzo wysoka pozycja startowa w rankingu bestsellerów na starcie Summer Sale -> darmowa reklama związana z wysoką pozycją (ludzie kupują to co kupują inni ludzie) -> wysoka sprzedaż gry i DLC podczas wyprzedaży -> $$$ Wróżką nie jestem, szklanej kuli nie mam, ale wydaje mi się że taka strategia rozegrania tej premiery ma ręce i nogi, więc zupełnie się nie zdziwię jeżeli w premierowym tygodniu DLC będzie sprzedawane ze zniżką zachęcającą graczy do dokonania zakupu tu i teraz. Jaki faktyczny plan gry ma spółka, dowiemy się w czerwcu. Dla mnie EOT.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
21 maja 2016 13:20:05
przy kursie: 73,80 zł
Niezbyt mnie zrozumiałeś. Decyzja o promocjach jest podejmowana w porozumieniu z Valve. Także sam plan 11Bit nic nie da, jeśli byłby on niezgodny z polityką cenową na Steam. To tyle.
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
21 maja 2016 13:36:03
przy kursie: 73,80 zł
A co jest w tym takiego niezgodnego z polityką cenową? Ostatnio sporo gier wchodzi na Steam z obniżoną ceną w premierowym tygodniu. Jeżeli gra, dlc, etc, nie ma preorderów, to dlaczego Steamowi miałaby przeszkadzać premiera z promocyjną ceną zachęcającą graczy do dokonania zakupu w pierwszym tygodniu sprzedaży? Przecież takie rozwiązanie jest korzystne zarówno dla producenta, konsumenta, jak i właściciela platformy dystrybucji. Co jest złego w nagradzaniu klientów kupujących w premierowym tygodniu?
Edytowany: 21 maja 2016 13:37
|
|