topfacet napisał(a):Strategia nowego prezesa miała wynieść spółkę na inny poziom, obecnie zupełnie to nie wychodzi. Jeśli premiery A i Botin nie wypadną świetnie, to będzie cienko z kasą na następne gry. P8 w 2025 IMO nierealny. Obecnie nie widzę też szans na realizację PM.
Dlaczego P8 nierealny w 2025 ? FP2 i ALT były prawie gotowe w rok po testach. P8 miał testy w lipcu bodajże.
Nie mówię, że będzie, ale ogólnie to chyba realne.
Z kasą na gry nie będzie żadnego problemu, byle dobre pomysły były i czas realizacji przyśpieszył. Pewnie nie będą mieli kasy na jakiś projekt AAA, co pewnie było w założeniach (chyba że któraś z 3 pozostałych gier wypadnie świetnie ) Przy dwóch udanych premierach (niekoniecznie świetnych) spółka powinna mieć ok 200 mln gotówki, czyli niedużo mniej od tego za ile był zabudżetowany obecny duży cykl, łącznie z wydawnictwem. Zakładając "tylko" zwrot kosztów P8 można szacować 250-300 mln na koniec 2026 (hipotetycznie przyjmuje brak inwestycji, a powiększenia zatrudnienia powyżej 300 ciężko dziś zakładać)
Zakładając, że dobrze popracują nad FP2 ( minimum 60 mln przychodu w 2025 i 2026) Alters i Botin będą solidne z ładnym ogonem sprzedażowym w 2026 roku. Plus P8 nie będący klęską, daje dodatni Cash Flow do końca 2027 roku. Mobilny FP może też dać solidne tantiemy, które jeszcze pomogą.
Pytanie, jakie koncepcje mają w szafie, żeby zacząć w miarę szybko robić i zrobić w 3 lata, a nie w 5-6. Moim zdaniem "na szybko" powinni dywersyfikując ryzyko zainwestować czas w bardziej immersyjną grę z IP Frostpunka (gra w stylu medieval dynasty z coop byłaby chyba ok. ) albo coś z TWOM.
Pytanie też, w jakim kierunku pójdzie wydawnictwo. Projekty wieloletnie okazały się klapą ( Thauma i AVA) a dużo lepiej projekty krótsze (Invi i Indika). Na rynku jest teraz gorzej, więc okazji wydawniczych na szybkie strzały może trochę być.