TRANSPOL - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2

TRANSPOL [TRN]

AKTUALNY KURS: 3,00 zł (+0,00%) 22-08-2019 09:00
vianarn
Dołączył: 2009-11-20
Wpisów: 150
Wysłane: 27 października 2010 09:50:29 przy kursie: 9,00 zł
Cena emisyjna akcji s. D Trans Polonia ustalona na 8 zł

26.10. Warszawa (PAP) - Zarząd Trans Polonia, specjalistycznej firmy transportowej zajmującej się transportem mas bitumicznych i ciekłych chemikaliów, ustalił cenę emisyjną akcji serii D na 8 zł za sztukę - poinformowała spółka w komunikacie.

Oferta spółki obejmuje 522.636 akcji serii D, a maksymalna cena emisyjna była wcześniej ustalona na 10 zł za szt.

W transzy dużych inwestorów spółka oferuje 444.236 akcji, a w transzy małych inwestorów 78.400 akcji.

Zapisy na akcje będą trwały od 27 października do 5 listopada.

Planowanym terminem przydziału akcji jest 10 listopada.

Funkcję oferującego podczas emisji pełni DM BOŚ SA.(PAP)

gsu/ jtt/



link
Edytowany: 30 grudnia 2010 11:05

leniwiec
Dołączył: 2010-01-09
Wpisów: 61
Wysłane: 27 października 2010 11:19:10 przy kursie: 9,00 zł
konkurencja w tym sektorze jest ogromna masa ludzi swiadczy transport.... jaki jest c/z c/wk ? moze wchodza bo wiedza ze juz sie konczy smietanka to akcje drobnym opchna i beda zyc z emisji?

na razie zostaje przy NTT system w razie czego za duzo juz chyba nie spadnie...

-siwy-
Dołączył: 2010-10-16
Wpisów: 7
Wysłane: 27 października 2010 15:26:55 przy kursie: 9,00 zł
p/b = 15.67


gdyby były większe obroty, większa płynność a tak to szkoda czasu


vianarn
Dołączył: 2009-11-20
Wpisów: 150
Wysłane: 2 listopada 2010 12:34:18 przy kursie: 8,30 zł
W tym roku mieli świetne wyniki bez dofinansowania. Patrząc na branże to przyszły rok zapowiada się jeszcze lepiej. Do końca tygodnia można się zapisać, a jeszcze w tym roku debiut na GPW.


Jeszcze tylko trzy dni potrwają zapisy na akcje serii D Trans Polonia S.A. - specjalistycznej
firmy transportowej zajmującej się transportem
mas bitumicznych oraz produktów chemicznych. Po zakończeniu book-buildingu cenę emisyjną akcji ustalono na 8 zł za akcję. Oferującym jest Biuro Maklerskie BOŚ S.A. Po emisji – jeszcze w IV kw. 2010 Trans Polonia S.A. zadebiutuje na rynku głównym GPW...

inwestycje.pl/ipo/do_5_listopa...

adamos
Dołączył: 2009-04-18
Wpisów: 340
Wysłane: 2 listopada 2010 13:15:30 przy kursie: 8,30 zł
Z tego co sie orientuje to oni sa juz notowani na New Connect i po prostu przechodza na glowny parkiet. Czy sie myle? Think
"Privatize the gains,socialize the losses"

janinho
Dołączył: 2010-06-25
Wpisów: 83
Wysłane: 3 listopada 2010 00:33:07 przy kursie: 8,30 zł
czy jedyną możliwością zakupu akcji przed debiutem jest posiadanie rachunku w danym DM?


Fazer
Dołączył: 2010-10-11
Wpisów: 7
Wysłane: 3 listopada 2010 01:44:53 przy kursie: 8,30 zł
najpierw szukasz numeru konta danego DM dla klientow zewnetrznych - przewaznie jest w prospekcie
potem idziesz do danego DM, składasz zlecenie i podajesz namiary na swoj rachunek
a potem idziesz do kosciola pomodlic sie zeby cos Ci skapnelo po redukcji Pray

vianarn
Dołączył: 2009-11-20
Wpisów: 150
Wysłane: 22 listopada 2010 10:28:35 przy kursie: 8,74 zł
Trans Polonia S.A. zadebiutuje na rynku głównym GPW 25 listopada 2010 r.

Warszawa, 22 listopada 2010 r.
– Trans Polonia S.A. - specjalistyczna firma transportowa zajmująca się transportem mas bitumicznych oraz produktów chemicznych – zadebiutuje na rynku głównym 25 listopada 2010 r. Trans Polonia S.A. na przełomie października i listopada br. przeprowadziła pierwszą publiczną emisje akcji, w ramach której pozyskała 4,18 mln zł. Inwestorzy złożyli zapisy na wszystkie oferowane akcje (522 636 akcji serii D) po cenie 8 zł za sztukę. Funkcję Oferującego podczas emisji pełnił Dom Maklerski BOŚ S.A...

finanse.wp.pl/kat,7069,title,T...

vianarn
Dołączył: 2009-11-20
Wpisów: 150
Wysłane: 24 listopada 2010 13:04:32 przy kursie: 8,69 zł
Transmisja z debiut na żywo

Trans Polonia S.A. - Debiut na GPW - przejście z NC
Początek transmisji w czwartek 25 listopada 2010 r. godz. 9.45 (CET)
http://infoengine.pl/transpolonia/
tv.wseie.pl/embed/transpolonia...

jest i komunikat:

inwestycje.pl/nowy_rynek/juz_j...

Już jutro Trans Polonia S.A. zadebiutuje na rynku głównym GPW

Warszawa, 24 listopada 2010 r. – Trans Polonia S.A. - specjalistyczna firma transportowa zajmująca się transportem mas bitumicznych oraz produktów chemicznych – już jutro zadebiutuje na rynku głównym GPW. Trans Polonia S.A. na przełomie października i listopada br. przeprowadziła pierwszą publiczną emisję akcji, w ramach której pozyskała 4,18 mln zł. Inwestorzy złożyli zapisy na wszystkie oferowane akcje (522 636 akcji serii D) po cenie 8 zł za sztukę. Redukcja w TMI wyniosła 24,2%. Funkcję Oferującego podczas emisji pełnił Dom Maklerski BOŚ S.A.

Nemev
Dołączył: 2010-03-23
Wpisów: 136
Wysłane: 25 listopada 2010 11:45:46 przy kursie: 9,00 zł
Cytat:
Warszawa, 25.11.2010 (ISB) - Kurs praw do akcji firmy transportowej Trans Polonia wzrósł na czwartkowym debiucie na rynku głównym GPW o 8,5% do 8,68 zł, wobec ceny emisyjnej, która wynosiła 8 zł, podała firma w czwartek.

Po godz. 10. kurs PDA wynosił także 8,68 zł, czyli wzrastał o 8,5% wobec ceny odniesienia (8,00 zł).

„Po debiucie skupimy się na dynamicznym zwiększeniu skali naszej działalności, zarówno w zakresie rozwoju floty jak i obszaru świadczenia usług. W chwili obecnej oferujemy nasze usługi poprzez biura w Polsce, Francji i Holandii, natomiast w przyszłym roku planujemy otworzenie kolejnych przedstawicielstw w Wielkiej Brytanii, Rosji i na Węgrzech. Cały czas będziemy także rozwijać naszą flotę transportową, która dzięki środkom z emisji zostanie powiększona do 140 jednostek. Warto także zwrócić uwagę, że cały rynek logistyki i chemikaliów rośnie bardzo dynamicznie, dzięki czemu udało nam się zanotować rekordowy rok pod względem generowanych wyników finansowych" – powiedział cytowany w komunikacie prezes Dariusz Cegielski.

Trans Polonia na przełomie października i listopada br. przeprowadziła pierwszą publiczną emisje akcji, w ramach której pozyskała 4,18 mln zł. Inwestorzy złożyli zapisy na wszystkie oferowane akcje (522 636 akcji serii D) po cenie 8 zł za sztukę. Redukcja w TMI wyniosła 24,2%.

W okresie od stycznia do października 2010 r. przychody Trans Polonia S.A. wyniosły ok. 18,9 mln zł netto, co oznacza wzrost o 72% w porównaniu do analogicznego okresu w 2009 roku (wyniosły 10,99 mln zł zł). Jednocześnie przychody osiągnięte w tym okresie stanowią realizację 89% prognozy przychodów na cały 2010 rok (wynosi 21,16 mln zł).

Prognoza na 2010 rok obejmuje 21,16 mln zł, EBIT 1,6 mln zł, 1,09 mln zł zysku netto. (ISB)

maza


Fantomas2007
Dołączył: 2011-06-16
Wpisów: 2
Wysłane: 18 maja 2012 14:24:59 przy kursie: 9,00 zł
chyba pora odświeżyc kronikę o tej spółce
widziałem ostatnie wyniki i faktycznie przez ostatni rok zarząd cięzko pracował. w 2011 r. zysk netto trans polonii wyniosl ponad 5 mln czyli zwiekszyl sie o 346 proc

teraz z kolei opublikowali wyniki za 1 kwartał i widac ze imponujące wzrosty są kontynuowane
w ciągu roku spółka podwoiła zysk netto. Planuje też nową emisję akcji, co jeszcze przyspieszy jej dalszy rozwój spółki.
Jak tak dalej będą się rozwijać, już wkrótce beda osiągac przychody liczone w setkach milonów złotych
tylko trzymam kciuki. dla tych co nie zauważyli wklejam ich ostatni komunikat. mozna znalezc na portalu inwstycje.pl

Trans Polonia SA: Podwojenie zysku netto z emisją nowych akcji na horyzoncie

Trans Polonia, lider w przewozie chemii płynnej, wypracowała 1,1 mln zł zysku netto (wzrost o 108,9% r/r) przy przychodach ze sprzedaży wynoszących 11,6 mln zł (wzrost o 95,3% r/r). Kolejny kwartał z rzędu spółka prezentuje bezprecedensową dynamikę przychodów i wyników finansowych.

To efekt konsekwentnej realizacji strategii rozwoju biznesu, w tym aktywnej działalności w obszarze logistyki płynnych chemikaliów oraz zrealizowanego programu inwestycyjnego. Dla podtrzymania dynamicznego wzrostu w kolejnych latach, Trans Polonia zamierza w najbliższym czasie podnieść kapitał zakładowy.

Pierwsze trzy miesiące br. Trans Polonia może uznać za bardzo udane. Spółka utrzymała wysoką dynamikę wzrostu wyników, obserwowaną przez cały 2011 rok, pomimo zjawiska sezonowości, wpływającego zazwyczaj na niższe wyniki za I kwartał w porównaniu z pozostałymi kwartałami roku kalendarzowego. Od stycznia do marca br. przychody ze sprzedaży wzrosły o 95,3% w stosunku do analogicznego okresu ub.r. W tym czasie zysk operacyjny wzrósł o 74,3% (z 0,39 mln zł do 0,68 mln zł), natomiast zysk netto był ponad dwukrotnie wyższy niż w pierwszych trzech miesiącach 2011 roku i wyniósł 1,1 mln zł.

– „Od początku 2011 roku realizowaliśmy program inwestycyjny obliczony na powiększenie naszego parku maszynowego. Zakupione w tym czasie jednostki transportowe w sposób istotny przyczyniły się do wypracowania dobrych wyników finansowych w I kwartale br. Wprowadzenie do ruchu nowoczesnego taboru, przystosowanego do przewozu materiałów niebezpiecznych, zwiększyło zarówno kompleksowość naszej oferty, jak również pozwoliło dopasować ją do rosnących oczekiwań klientów. Efekty widoczne są w bardzo dobrych wynikach finansowych spółki i podobną dynamikę wzrostu chcielibyśmy utrzymać również w kolejnych kwartałach.” – podsumował Dariusz Cegielski, Prezes Zarządu Trans Polonia SA.


WYNIKI FINANSOWE


w tys. zł 1 kw. 2012 1 kw. 2011 Dynamika r/r
Przychody ze sprzedaży 11 609 5 944 195,3%
EBITDA 1 172 607 193,1%
Zysk netto 1 103 528 208,9%



Największy udział w całkowitych przychodach spółki ze sprzedaży miał transport kołowy płynnych ładunków chemicznych, który w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2012 roku odpowiadał za 5,1 mln zł wpływów. Widząc ogromny potencjał wzrostu, Trans Polonia konsekwentnie rozwija swoje usługi w transporcie intermodalnym. Dzięki organizacji przewozów większych partii ładunków na długich dystansach, przy wykorzystaniu przewag różnych środków transportu, jest w stanie w sposób kompleksowy odpowiadać na potrzeby swoich klientów. W efekcie realizacji nowej strategii w I kwartale 2012 roku przychody z obszaru transportu intermodalnego wyniosły 3,5 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 20% w stosunku do przychodów uzyskanych z tego tytułu w IV kwartale 2011 roku, kiedy wyniosły one 3 mln zł.

PROGAM INWESTYCYJNY ZREALIZOWANY

Od początku 2011 roku spółka realizowała program inwestycyjny, którego celem było zwiększenie potencjału transportowego by sprostać większej liczbie zamówień od klientów i zapewnić niezbędną elastyczność w zakresie potencjału przewozowego. Program zakończony w I kwartale 2012 roku, umożliwił rozbudowanie floty o fabrycznie nowe środki transportu (m.in. 10 ciągników siodłowych, 27 naczep-cystern, 10 podwozi kontenerowych). Zakup został sfinansowany głównie leasingiem przy udziale środków własnych. W opinii Zarządu dokonane inwestycje zagwarantują utrzymanie wysokiej dynamiki wzrostu skali działalności spółki, co przełoży się na istotną poprawę jej wyników finansowych.


Trans Polonia S.A.

Fantomas2007
Dołączył: 2011-06-16
Wpisów: 2
Wysłane: 18 maja 2012 14:27:12 przy kursie: 9,00 zł
i dalszy ciąg tekstu:

W PLANACH EMISJA NOWYCH AKCJI
24 maja br. odbędzie się doroczne Walne Zgromadzenie, które obok porządkowych uchwał, rozpatrzy również te o charakterze strategicznym dla rozwoju działalności Spółki. Zarząd podda akcjonariuszom pod głosowanie dwie propozycje podwyższenia kapitału zakładowego:
1) Podwyższenia kapitału zakładowego w drodze oferty publicznej nowej emisji – maksymalnie 580 tys. akcji serii E z pozbawieniem dotychczasowych akcjonariuszy prawa poboru o wartości nominalnej 0,10 zł każda,
2) Warunkowego podwyższenia kapitału zakładowego w drodze emisji – maksymalnie 800 tys. akcji serii F z pozbawieniem dotychczasowych akcjonariuszy prawa poboru, do których objęcia uprawniać będzie specjalnie w tym celu wyemitowane 800 tys. warrantów subskrypcyjnych serii A.
Przy obecnej wycenie rynkowej akcji Trans Polonii, oscylującej wokół 10 zł, Spółka może liczyć na pozyskanie ok. 14 mln zł na inwestycje w nowe środki transportu.
– „Na tak konkurencyjnym i dynamicznie zmieniającym się rynku, jaki stanowi segment transportowy, inwestowanie w umacnianie swojej pozycji względem konkurentów jest racjonalne i koniecznie. Znamy potencjał rynku, mamy szerokie kompetencje i doświadczenie, dlatego też chcemy możliwie szybko pozyskać środki niezbędne do zwiększenia dynamiki rozwoju, a w szczególności do realizacji inwestycji, które pozwolą poszerzyć spektrum oferowanych usług. Poprzednia emisja, przeprowadzona w 2010 roku była naszym dużym sukcesem i przyczyniła się skokowego wzrostu naszych obrotów. Liczymy, że nasza wizja wzrostu wartości Spółki spotka się z przychylnością inwestorów.” – skomentował Krzysztof Luks, Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy Trans Polonia SA

mkamola
Dołączył: 2012-03-03
Wpisów: 106
Wysłane: 17 grudnia 2013 10:09:18 przy kursie: 6,70 zł
Zupełnie zapomniana spółka

Wyniki III kw bajkowe

Bardzo proszę o omówienie wyników, co może przybliży spółkę szerszemu gronu inwestorów.
Spółka publikuję wyniki sprzedaży za III kw

Proszę zwrócić uwagę w analizie na potencjalne zagrożenia, jeśli występują, dla powtarzalności wyników na poziomie wyniku na sprzedaży, operacyjny, netto

W moim odczuciu, przy zachowaniu pozytywnej tendencji na poziomie sprzedaży - wyniki za IV kw mogą być porównywalne do III kw ze względu na dobrą pogodę (mamy już 17 grudnia) i nawet przy zwiększonych kosztach finansowych (leasing) + być może słabe ostatnie 2 tyg grudnia (Święta) spółka ma szansę pokazania 2 mln netto za IV kw

Przy ożywieniu gospodarczym, zwiększeniu taboru itp. spółka w mojej ocenie ma szansę być gwiazdą 2014 spośród najmniejszych firm na głównym rynku

Proszę o analizę

Pozdrawiam

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 698
Wysłane: 25 stycznia 2014 12:28:18 przy kursie: 7,30 zł
Geneza spółki była nieco amatorska. Trans Polonia została założona w celu realizacji dostaw pod budowę autostrady A1. Gdy do tego zdarzenia nie dochodziło spółka zaczęła szukać innych rynków i zleceniodawców. Postawiono na transport asfaltu, który do tej pory stanowi ważny czynnik w przychodach. Potem doszło wożenie ciekłej chemii, a następnie ciekłych produktów chemicznych. Finanse spółki budzą dość mieszane odczucia.

Przychody Trans Polonii rosną w długoterminowym ujęciu, ale dość skokowo. Nie jest to rozwój bynajmniej liniowy. W roku 2009 spółka raportowała sprzedaż na poziomie niecałych 13mln, rok później już 22,6mln, aby w roku 2011 osiągnąć poziom sprzedaży w wysokości 47mln. Rok 2012 to drobny regres, podobnie jak pierwsze półrocze tego roku. Spółka na przestrzeni tych lat istotnie się zmieniała, do czego jeszcze wrócimy. Jak widać z poniższego wykresu spółka ma sporą sezonowość,


kliknij, aby powiększyć


co jest logicznym skoro para się transportem asfaltu. (dla przychodów mamy prawą oś wykresu). Rok 2011 był świetny pod względem wyniku, natomiast coś się zepsuło w kolejnym okresie obrachunkowym. Przychody owszem lekko się cofnęły w drugiej połowie roku, zyski poleciały „na łeb, na szyję”. Proszę zerknąć na amortyzację. Utrata rentowności na najwyższym poziomie wyników koreluje ze wzrostem tego kosztu. Można odnieść wrażenie, że spółka przeinwestowała w park maszynowy i nie potrafiła do końca sprawnie nim zarządzać. W tym miejscu musimy przejść do rachunku rodzajowego.


kliknij, aby powiększyć


Jak widać dominującym kosztem są usługi obce. Trans Polonia większość usług zleca podwykonawcą, a tylko pewną część świadczy własnymi siłami. Amortyzacja jest głównie kosztem pochodzącym z ciągników i naczep transportowych. Z poniższego wykresu widać wyraźnie, że poziom kosztów stałych dość wyraźnie rośnie.(za koszty stałe uważam amortyzację i koszty pracownicze) Od 2012 roku mamy wyraźny wzrost kosztu materiałów i amortyzacji, co niestety spotkało się ze spadkiem sprzedaży. Zlecanie usług na zewnątrz daje najczęściej niższą marżę, natomiast pozostawia elastyczność. Ciężko nie odnieść wrażenia, że Trans Polonia nie poradziła sobie z efektywnym zarządzaniem własnym majątkiem. Kolejny perspektywę na wyniki przynosi rachunek segmentowy.


kliknij, aby powiększyć


W feralnym roku 2012 mieliśmy dość duży udział usług intermodalnych i to one poprawiały saldo przychodów. Sprzedaż w corowym segmencie topniała. Działalność ta jest od roku gaszona. Można więc powiedzieć, że spółce nie udało się rozwinąć kolejnej gałęzi działalności, ale w porę się z tego wycofała.
Dość zaskakująco na tym tle wygląda ostatni kwartał. Przychody wystrzeliły w górę, co pozwoliło prawdopodobnie oderwać się mocno od kosztów stałych i realizować wyższą marżę. Wzrost oczywiście dotyczył segmentu transportu drogowego. Prawdopodobnie na rynku przyszło ożywienie. Nie mamy niestety rachunku rodzajowego do tego kwartału, więc ciężko mówić o zjawiskach z dużą dozą pewności.
Marża zysku brutto na sprzedaży sięgnęła 21% i była rekordowa. Podobną odnotowano tylko 2 lata wcześniej kiedy także obserwowaliśmy skokową poprawę sprzedaży. Warto jednak pamiętać, że trzeci kwartał jest sezonowo najlepszy. Dynamiki wzrostu 2Q/3Q na poziomie 40% obserwowaliśmy w latach 2010 oraz 2011. Teraz mamy wzrost 70%, więc wyraźnie wyższy stąd teza o ożywieniu w branży.
Na ten moment mamy także znaną sprzedaż w ostatnim kwartale roku, która wyniosła dla grupy 16mln zł. Niby nie wiele mniej niż kwartał wcześniej, ale może dać i prawdopodobnie da dość silnie negatywny efekt wynikowy w porównaniu do ostatnio raportowanego wyśmienitego kwartału . Jeśli na postawie ostatnich kwartałów oszacujemy koszty zmienne na poziomie 66 proc. sprzedaży, natomiast koszty stałe kosztu własnego na 2,7mln, to dostaniemy w 4 kwartale 1,9 mln zysku ze sprzedaży(2,7 mln zysku brutto plus koszty operacyjne na poziome 860tys. zł.).


kliknij, aby powiększyć


Niestety ten szacunek jest obarczony błędem, bo poziom kosztów pomiędzy kwartałami się zmienił(wzrost amortyzacji, natomiast do pozostałych brak jest odpowiedniej noty). Niżej niż zysk ze sprzedaży mamy linię pozostałych przychodów, gdzie spółka raportuje między innymi zyski ze sprzedaży aktywów trwałych, czyli jak sądzę starego taboru. Nie sposób tę linię przewidzieć, więc oczekiwany EBIT okresu wyniesie około 2mln zł.
W linii finansowej powinny znaleźć się odsetki w kwocie niecały 100tys zł., ale także różnice kursowe. Spółka osiąga część przychodów w EUR, więc posiada należności w tej walucie. Podobnie część gotówki. Po stronie pasywów mamy za to leasingi zaciągane w EUR. Bilansową pozycję walutową można szacować na około -5 mln EUR. Kurs w trakcie IV kwartału spadł o 2proc. , więc od takiej ekspozycji winny się pojawić zyski na różnicach kursowych. Razem, wpływ linii finansowej powinien być neutralny. Po opodatkowaniu normalną stopą 19%, wynik IV kwartału można szacować na 1,7mln złotych, ale szacunki te są obarczone naprawdę grubym błędem.

Co do płynności spółki nie można teoretycznie mieć zastrzeżeń. Wskaźniki są dość wysokie, EBITDA starcza na pokrycie rat leasingowych, a nawet coś zostaje, ale w spółce zachodzi jedno negatywne i potencjalnie niebezpieczne zjawisko. Rośnie cykl rotacji należności, i to rośnie znacząco. W ciągu roku wzrósł o 21 dni do poziomu 92. Przez ten fakt cykl konwersji gotówki wydłużył się na przestrzeni roku z 15 do 39 dni! Widać, że ekspansja sprzedażowa odbyła się kosztem efektywności. Trans Polonia wykonuje usługi o dłuższym terminie płatności, albo napotyka na problemy z wypłacalnością. To między innymi dlatego w spółce pojawiły się kredyty obrotowe:


kliknij, aby powiększyć


Na koniec parę słów podsumowania. Trans Polonia niewątpliwie rośnie, ale wzrost ten odbywa się kosztem wyniku i efektywności. Okiem człowieka spoza branży można mieć zastrzeżenia co do równoważenia rozwoju. Być może jest coś, co powoduje/wymusza takie skoki, bo Trans Polonia nie jest pierwszym podmiotem z branży OTL, który dokonuje ekspansji w podobny sposób, czyli po fazie inwestycyjnej następuje utrata rentowności. Wydaje się także, że także popełniono pewne błędy w strategicznych decyzjach, co w sumie nie jest zarzutem. Błędów nie popełnia ten, kto nic nie robi. Na plus jak już napisałem decyzja o wycofaniu się z transportu intermodalnego, skoro rentowności były mało satysfakcjonujące i nie było pomysłu na poprawę i rozwój w tym segmencie. Martwi wspomniany na końcu wydłużający się cykl konwersji gotówki, bo to pierwszy krok do pogorszenia sytuacji płynnościowej.



Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 25 stycznia 2014 12:31

mkamola
Dołączył: 2012-03-03
Wpisów: 106
Wysłane: 26 stycznia 2014 07:42:59 przy kursie: 7,30 zł
Dziękuję!
Ale żebyś pracował w sobotę - tego nie chciałem :)

Twoje szacunki i analiza pokrywają się z moimi. Brak zimy pozytywnie wpłynął na poziom przychodów, co pozwoli wypracować b dobre wyniki za IV kw - szacowałem 1,5 mln netto Gdyby tak się stało, spółka wydaje się atrakcyjna. Pojawiły się wywiady z właścicielem spółki (główny akcjonariusz), który wspomina o ożywieniu i informacje o zwiększaniu (dość dynamicznym) taboru

Dodatkowo był komunikat o zwrocie przez właściciela pożyczki, której udzieliła mu spółka. Spłata byłą możliwa dzięki transakcji sprzedaży pakietu 300 tys akcji po 6,8 - poprawi to płynność spółki Dzięki za cenne uwagi w tym zakresie.

Podsumowując, jeśli ożywienie w 2014 stanie się faktem, wydaje się, że TransPolonia powinna to odczuć - wzrost przychodów w III i IV kw to dobry prognostyk Gdyby tak się stało oceniam, że spółka (wskaźnikowo) jest interesująca i może być perełką w 2014 r

Gdyby Twoje przewidywania okazały się trefne 1,7 mln to mamy c/z = 10

Ważniejsze od wyników za IV kw i rocznych, będą dla mnie teraz przychody za kolejne miesiące - mamy bardzo niską bazę ale pojawiła się zima :) Ciekawe będzie porównanie - wzrosty ok 80-100% r/r dawałyby podstawę do dobrej oceny perspektyw spółki na 2014

Dziękuję jeszcze raz i odezwę się dopiero po wynikach z prośbą o jakieś analizy :))))

Pozdrawiam

irozbi
irozbi PREMIUM
Dołączył: 2009-11-12
Wpisów: 156
Wysłane: 16 grudnia 2014 18:14:55 przy kursie: 4,03 zł
Przydalby sie jakis update - poprosze o omowienie wynikow po 3 kwartalach.


Deogracias
Deogracias PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2012-10-10
Wpisów: 423
Wysłane: 30 grudnia 2014 18:02:21 przy kursie: 4,10 zł
Omówienie wyników oraz sytuacji finansowej i rynkowej Grupy Kapitałowej TRANS POLONIA S.A. (dalej TRANSPOLONIA) za okres od 1 lipca do 30 września 2014 roku (sprawozdanie kwartalne)


Analiza sprawozdania finansowego


kliknij, aby powiększyć

Jak widać na wykresie - przychody TRANSPOLONII w perspektywie kilku ostatnich kwartałów wyraźnie rosną. Po skokowym wzroście rok temu - w ostatnim raportowanym kwartale ta tendencja wzrostowa uległa zahamowaniu. W porównaniu do 3 kwartału 2013 mamy ten sam poziom przychodów - 18,5 mln zł. Patrząc całościowo na wyniki od początku roku - można zaobserwować wzrost sprzedaży o 30% (z 38,2 mln do 49,5 mln zł).

W celu uzyskanie sensownego obrazu sytuacji wskazana jest analiza porównawcza dotycząca dłuższego okresu niż jeden kwartał. 3 kwartał 2013 roku nie jest zbyt korzystną bazą do porównania - jest on zdecydowanie najlepszy w całej historii spółki na GPW. Spółka zanotowała wtedy najwyższą sprzedaż, rentowność, zysk operacyjny oraz zysk netto. Świetne wyniki sprzed roku wynikały (według informacji z raportu spółki) z dużego udziału usług związanych z transportem asfaltu, czyli pierwotnej działalności, dla której została powołana TRANSPOLONIA.

W 2014 ten najbardziej rentowny element usług ma już dla spółki mniejsze znaczenie, a spółka przestawia się na transport materiałów chemicznych, który nie jest obarczony tak dużą sezonowością. Ma on jednak niższe marże. Taka specjalizacja pozwala zająć spółce pozycję w niszy, gdzie jest niższa konkurencja niż w standardowych, niewyspecjalizowanych usługach transportowych. W takiej działalności bariera wejścia jest bardzo niska, co powoduje dużą konkurencję między podmiotami działającymi w tej branży.

Porównując łączne wyniki spółki w perspektywie 3 kwartałów tego i poprzedniego roku widać rozwój działalności (wzrost przychodów o 30%) i słuszność takiej strategii. Rentowność biznesu utrzymuje się na poziomach pozwalających na regularne generowanie zysku. Warto zauważyć, że rentowność sprzedaży jest w 2014 wyższa, niż w latach 2012 i 2013 (z wyjątkiem świetnego trzeciego kwartału 2013).


kliknij, aby powiększyć


TRANSPOLONIA w ostatnim kwartale zanotowała negatywny wynik na pozostałej działalności, co było spowodowane głównie odpisem z tytułu niespłacanych należności na 0,5 mln. W perspektywie 3 kwartałów pozostała działalność daje dodatni wynik, co zapewne wynika ze sprzedaży części nieużywanego już taboru, który w księgach spółki jest wyceniany poniżej ceny rynkowej.

Koszty finansowe spółki rosną, co wynika z dużych inwestycji w nowe pojazdy. Trzeba zwrócić uwagę, że większość inwestycji w nowe pojazdy jest finansowana za pomocą leasingu denominowanego w EUR i spadek stóp procentowych dla PLN nie ma większego wpływu na wyniki spółki.

Okres spłaty należności dla spółki od kilku kwartałów utrzymuje się na podobnym poziomie, aczkolwiek trzeba pamiętać wspomnianym już spisaniu w straty istotnej dla wyniku spółki kwoty w ostatnim kwartale.


kliknij, aby powiększyć


Dobrze wyglądają przepływy finansowe. W ostatnich kilku kwartałach TRANSPOLONIA osiąga dodatnie przepływy z działalności operacyjnej.

Spółka inwestuje duże środki w rozwój parku maszynowego co widać w postaci ujemnego wyniku w przepływach z działalności inwestycyjnej. Zwraca uwagę spore obciążenie ratami leasingowymi - w 2014 wyniosły one już ponad 6 mln zł (więcej niż wypracowany zysk). W przypadku problemów z efektywnym wykorzystaniem nowych nabytków do floty transportowej, może to zaburzyć stabilność finansową spółki.


kliknij, aby powiększyć


Suma bilansowa spółki systematycznie rośnie, co wynika z dużych inwestycji w majątek trwały. Rosną również kwoty zaangażowane w majątek obrotowy, co wynika ze zwiększającej się skali działalności. TRANSPOLONIA utrzymuje się nieznacznie powyżej granicy srebrnej reguły bilansowej kapitał własny i długoterminowy kapitał obcy przewyższa majątek trwały). W ostatnim kwartale zapas pokrycia majątku trwałego kapitałem długoterminowym spadł do 800 tys. zł, w porównaniu do np. 3,1 mln zł na początku bieżącego roku i 3,9 mln zł na początku 2013 roku.

Hipoteza o zwiększaniu przez spółkę dźwigni finansowej znajduje potwierdzenie również we wskaźniku Altmana. Na koniec 3 kwartału 2014 ma on wartość B+ - dolne stany strefy niepewnej. Wskaźnik spadł o 2 oczka od początku roku.

Podsumowanie

Spółka sukcesywnie raportuje zyski. Widać niestety ich dużą zmienność - po bardzo dobrych kwartałach trafiają się kwartały, gdzie wynik jest symboliczny. Nie widać w tym żadnego wzorca sezonowego, chociaż w działalności transportowej możnaby oczekiwać takch tendencji (uzależnienie od pogody, ogólnego cyklu gospodarczego).

Spółka intensywnie rozwija swój park maszynowy - w tym roku nabyła 11 nowych ciągników siodłowych i 19 naczepocystern, z myślą o skoncentrowaniu się na usługach transportu dla przemysłu chemicznego. W tym roku inwestycje pochłonęły już ponad 9 mln zł.

Niewątpliwie widać wzrost przychodów w porównaniu do poprzednich lat, co jest informacją pozytywną.

Niestety, można odnieść wrażenie, że spółka ciągle poszukuje swojej niszy rynkowej. Początkowo TRANSPOLONIA specjalizowała się w transporcie asfaltu. W kolejnych latach rosło znaczenie transportu intermodalnego (czyli przewozu kontenerów, jeśli chcielibyśmy uniknąć specjalistycznego słownictwa). Aktualnie spółka rozwija przewóz ładunków chemicznych. W międzyczasie w raportach przewijał się jeszcze specjalistyczny transport produktów spożywczych, jako kierunek inwestycji spółki.

Trudno mówić w takim przypadku o powtarzalności wyników. Pozostaje mieć nadzieję, że inwestycje, które są czynione w tym roku, pozwolą na generowanie stabilnych marż ze sprzedaży przez najbliższe lata. Jest oczywiste, że spółka nie może tkwić w miejscu, ale też nie może co roku obstawiać nowych kierunków, zwłaszcza jeśli poprzednie nie dają stabilnej podstawy do nowych inwestycji.

W przypadku TRANSPOLONII inwestycje wyraźnie przewyższają wpływy z bieżącej działalności, co pozostawia mały margines bezpieczeństwa w przypadku niekorzystnego obrotu spraw. Branża transportowa uchodzi za ryzykowną i mocno uzależnioną od cyklu gospodarczego. Poprawa wyników wymaga zwiększenia obrotów - bo jak na razie wskaźniki wykorzystania majątku trwałego się pogorszyły.

Czynnikiem ryzyka dla wyników spółki jest kurs EUR, z uwagi na to, że większość zobowiązań jest zaciągniętych w tej walucie. Pozytywną informacją może okazać się spadek cen paliw, o ile spółce uda się uchronić oszczędności z tego tytułu przed presją cenową ze strony odbiorców.

Jeśli chodzi o aktualny kurs akcji - wycena TRANSPOLONIA wygląda całkiem atrakcyjnie. Wskaźnik cena/zysk kształtuje się na poziomie 9,1. Należy pamiętać jednak pamiętać, że spółka sporo zainwestowała w majątek o dość specjalistycznym przeznaczeniu (transport materiałów chemicznych) . Wyniki 2 ostatnich kwartałów wyglądają pozytywnie i pozwalają mieć nadzieję, że obrany przez TRANSPOLONIĘ kierunek rozwoju jest słuszny.

Kolejne kwartały pokażą, na ile tegoroczne inwestycje przełożą się na zyski z działalności i związany z tym wzrost cen akcji.

>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj


Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Nowy wpis >>> WIG Wars s19e06: dobre wyniki funduszy mimo zawirowań
Zapraszam na bloga - https://dariuszgrupa.pl
https://twitter.com/DarekGrupa

Poproś analityków Stockwatch o analizę fundamentalną wybranej spółki >>> Przycisk w profilu spółki

FC Barczewo
Dołączył: 2016-09-15
Wpisów: 23
Wysłane: 2 października 2016 08:49:12 przy kursie: 4,73 zł
Sprzedaż w sierpniu - wzrost o 216 proc.

gpwinfostrefa.pl/espi/pl/repor...

Cytat:
Zarząd Trans Polonia S.A. _dalej "Emitent"_ informuje, że według wstępnych wyliczeń Grupa Kapitałowa Trans Polonia w sierpniu 2016 roku zrealizowała przychody netto ze sprzedaży na poziomie ok. 17.834 tys. zł, co stanowi 316% wartości przychodów osiągniętych w sierpniu 2015 roku _wyniosły 5.649 tys. zł_. Jednocześnie według wstępnych wyliczeń w całym okresie od stycznia do sierpnia 2016 r. przychody netto ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Trans Polonia wyniosły ok. 108.611 tys. zł, co stanowi 276% przychodów osiągniętych w analogicznym okresie 2015 roku _wyniosły 39.406 tys. zł_


Kod:
mod: Dodawaj cytaty do linków. ułomne posty będą kasowane
Edytowany: 2 października 2016 13:50

niewiernytomasz
Dołączył: 2012-10-19
Wpisów: 18
Wysłane: 5 kwietnia 2017 09:25:03 przy kursie: 6,60 zł
Bardzo proszę o analizę raportu rocznego spółki Trans Polonia SA. Z góry dziękuję.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 698
Wysłane: 5 kwietnia 2017 10:35:31 przy kursie: 6,60 zł

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,517 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d