PLAYWAY - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34

PLAYWAY [PLW]

AKTUALNY KURS: 184,00 zł (-3,16%) 20-09-2019 17:04
win1248
Dołączył: 2014-03-12
Wpisów: 528
Wysłane: 17 sierpnia 2018 09:20:54 przy kursie: 162,50 zł
PD okazało się kompletną klapą, ale fundusze odrobiły lekcję Agony i realizują "plan b" na który jak widać były przygotowane. Na CFG te 30 zł, choć dla tych którzy kupili wyżej wydaje się paniką, to cały czas jest kilkaset procent wzrostu pod nieudaną grę, które się trzyma.
PLW też niemal nie mrugnęła okiem - tu można dorobić każdą historię, zresztą nawet nie dorobić, HF na inne platformy, HF 2 i multum drobnych gier, z których każda potencjalnie może zaskoczyć.
Inwestorzy w USA uciekli w spółki technologiczne, u nas cały kapitał uciekł w spółki growe i nawet po porażce trzymają się nieźle.

I jeszcze odnośnie gierki I'm your president. Bo przemyka się tam rex tilllerson, który nie jest już sekretarzem stanu USA, więc trzebaby poaktulaizować te "twarzyczki doklejane" administracji trumpa, żeby gra była aktualna.
Edytowany: 17 sierpnia 2018 09:25

c15d
c15d PREMIUM
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2013-07-17
Wpisów: 142
Wysłane: 17 sierpnia 2018 09:23:34 przy kursie: 162,50 zł
sslaw napisał(a):
Niestety Playway kolejny raz potwierdził, że nie potrafi zrobić dobrej większej gry.


Kupiłem Phantom Doctrine i uważam że gra jest bardzo dobra. Jest trudna, co niektórych pewnie zniechęca. Może nie trafiła w rynek, tak jak niektórzy oczekiwali, chociaż na GOGu pierwsze miejsce cały czas, przed tytułami, które na Steamie są znacznie wyżej. To jest gra ambitna i nie dla każdego, wymaga trochę wysiłku aby ją poznać. Oceny typu 9/10 od Gamespot czy 9,5/10 od Tech Raptor też o czymś świadczą.

Na naszym podwórku też zbiera sporo pochwał:

www.benchmark.pl/testy_i_recen...

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 749
Wysłane: 17 sierpnia 2018 09:51:59 przy kursie: 162,50 zł
Utnapisztim napisał(a):
PD trzeci dzień od premiery i już zjechał na koniec 1 strony - wydawało mi się że użycie słowa "katastrofa" do opisu sytuacji jest przesadzone, ale jednak przyznaję, że nie miałem racji.
Tak swoją drogą to nie do końca rozumiem zachwyty nad modelem biznesowym PLW - wydawanie mnogości miernych tytułów i liczenie na przypadkowy sukces któregoś z nich ma być zdaniem analityków rzekomo lepsze (bezpieczniejsze) niż model prezentowany przez 11b czy CDR oparty na starannej selekcji tytułów kierowanych do produkcji i wysokiej ich jakości wydawanych co prawda rzadziej ale gwarantujący w praktyce pewny sukces. Idąc tropem tej logiki taki 11B żeby "być jak Playway" w latach pomiędzy kluczowymi premierami powinien wydawać dodatkowo pomniejsze gnioty - analitycy byliby zachwyceni i spółka nie byłaby wyceniana w rekomendacjach z dużym dyskontem wobec konkurentów. Sick

CDP 10 lat żył na jednym tytule i nodze dystrybucji cyfrowej, więc o jakiej selekcji mowa? Mieli pomysł i go zrealizowali. Ale OK, trackrecord CDP jest formalnie bardzo dobry. Natomiast w 11Bit nie możemy mówić o selekcji. Przecież tam przez parę lat mieliśmy takie "hity" jak Anomaly, Anomaly2, Sleepwalker's Journey, Funky Smugglers, Anomaly Defenders. Wypaliła tak naprawdę dopiero 6 gra. Gdyby byli tak pewni TWOM to zrobiliby go od razu, bo budżet na to pozwalał. W #gamedev niestety jest duży element niepewności i ryzyka do momentu konfrontacji tytułu z graczami. Selekcja w nodze wydawniczej? Przepraszam Tower 57 i BeatCop to nie są żadne hity i produkcje na poziomie właśnie PLW. Można powiedzieć, że 11Bit też wydał "pomniejsze gnioty"
Mamy zatem w grach własnych 2 sukcesy na 7 prób, a w wydawnictwie 1/3. Innymi słowy co 3 gra to hit.

sslaw napisał(a):

Niestety Playway kolejny raz potwierdził, że nie potrafi zrobić dobrej większej gry.
Wygląda że tylko House Flipper i CMS18 trzyma spółkę, a cały model biznesowy powinien się opierać tylko na małych gierkach, bo na tych lepiej zarabiają. Te jednak nigdy nie dadzą takiej dźwigni do wzrostu jak większe produkcje. Czy zatem Playway powinien być na równi traktowany wskaźnikowo z innymi spółkami co produkują większe gry? Tym bardziej jeśli uznamy model biznesowy Playwaya za fundusz...

Patrząc na HF nawet tak optymistycznie jak na TWOM, to widzę albo przewartościowonie Playwaya albo niedawowartościowanie 11bit, bo za czasów samego TWOM kapitalizacja 11bit była ~1/10 tego co teraz Playway.

Co do analityków, to niedawno BOŚ obniżył rekomendację do 165,40


To nie PlayWay robił gry jak Phantom, czy Anomaly, ale studia w których miał udziały i nie do końa je kontrolował operacyjnie. To nie to samo. To raz. Jeśli uznamy Playway za fundusz to... jest tam 30 spółek z branży #gamedev.
Kapitalizacja Ultimate 50 mln zł, CFG - 80 mln zł, Jujubee 25 mln zl, IFUN4ALL 26 mln zł, Qubic 17 mln zł, CreepyJar 70 mln zł, FD Games 17 mln zł. A więc mamy wycenę małej spółki na poziomie 17-50 mln zł. Biorąc 30 mln zł na studio dostaniemy 900 mln wartości spółek zależnych, co wcale nie jest daleko od kapitalizacji spółki. Oczywiście nie wszędzie jest 100 proc, najczęściej znacznie mniej, ale przecież na przejęcia wydali tylko ułamek tej kwoty i mają potencjał do kolejnych przejęć. A zatem wycena spółki wcale nie jest jakoś mocno oderwana od rzeczywistości.

Za czasów TWOM kapitalizacjia to było jakieś 180 mln zł, czyli ca 18 proc. obecnego PLW. Tyle tylko, że PLW ma takich TWOM więcej, z CMS na czale. A przecież jest też Goldrush. A zatem licząc szybko mamy 54 proc. kapitalizacji 11bit ważąc sprawę hitami. Owszem, to więcej, ale w PLW zarabiają też mniejsze tytuły jak 911, czy Farm Manager, a także cała rzesza mobilnych maluchów. Z takimi porównaniami byłbym więc bardzo ostrożny.


anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 749
Wysłane: 17 sierpnia 2018 09:56:04 przy kursie: 162,50 zł
goldsm napisał(a):

Cytat:
Niestety Playway kolejny raz potwierdził, że nie potrafi zrobić dobrej większej gry.

Myślę, że mimo paniki na CFG warto byłoby dać więcej niż niecałe 72h od premiery na stawianie ostatecznych tez. Poczekajmy na pierwszy raport sprzedażowy lub choćby na sytuację po weekendzie. Fakt, szanse, że będzie dobrze są niskie, ale jeszcze są. I jeszcze pytanie oraz uwaga:
- "kolejny raz" - z ciekawości, jakie inne "większe gry" masz na myśli?
- I dla formalności: PD był zrobiony przez CFG.

Agony chyba jest dobrym przykładem.

goldsm
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2018-07-17
Wpisów: 28
Wysłane: 17 sierpnia 2018 10:01:36 przy kursie: 162,50 zł
Cytat:
Agony chyba jest dobrym przykładem.


Oczywiście większa / mniejsza gra, to pojęcia względne :-). Agony miało budżet ok. 3 mln. Raczej nie zaliczyłbym tego do "większych", chyba że porównamy to z przeciętnym budżetem na grę w grupie PLW, to tak. Odnoszę jednak wrażenie, że pierwotne porównanie było szersze, dotyczące całego rynku gamedev. Swoją drogą, umknęło mi to być może: czy była ostatnio raportowana sprzedaż Agony?

c15d
c15d PREMIUM
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2013-07-17
Wpisów: 142
Wysłane: 17 sierpnia 2018 10:57:55 przy kursie: 162,50 zł
Agony przy budżecie 3M chyba miało baaaardzo małe szanse by się udać... I to na wszystkie platformy jednocześnie. Przeliczyli się tu i tyle, natomiast Phantom Doctrine jest naprawdę dobrą grą, zdecydowanie największą produkcją z grupy PW.

spinor1
Dołączył: 2017-04-25
Wpisów: 90
Wysłane: 17 sierpnia 2018 11:39:12 przy kursie: 162,50 zł
Gra nie miała tak udanej premiery jak się spodziewano, ok. Ale ludzie którzy przyrównują Phantom Doctrine do Agony są albo niepoważni albo liczą na tanie odkupienie akcji. Gra dostała bardzo dobre oceny branżowe, co gwarantuje długoterminową sprzedaż i nie zapomnienie gry. Oceny graczy na steam nieco gorsze, co jest głównie skutkiem dziwnego systemu osłon i tzw line of sight. W grę nie grałem ale po tym ostatnim wpisie na blogu opisującym ten problem i zamierzenia twórców, to nie dziwię się tej opinii graczy. System nieczytelny i to takie pójście na łatwiznę ze strony twórców. Po patchach i na promocjach gra się będzie nieźle sprzedawała i zapewni im finansowanie na następny większy projekt. Oczywiście oczekiwania były wyższe, jednak niektórzy zdecydowanie przesadzają.

win1248
Dołączył: 2014-03-12
Wpisów: 528
Wysłane: 17 sierpnia 2018 12:41:29 przy kursie: 162,50 zł
A ja się uważam za osobę poważną i nie liczę na odkupienie akcji i uważam że porównanie PD do Agony jest jak najbardziej zasadne.

Parametry premiery bły podobne, czyli liczba grających niska, peak nawet Agony miało wyższy chyba, ale drugiego dnia było niżej, w każdym razie podobnie, różnice kosmetyczne.

Druga rzecz - bugi powodujące niskie oceny i szybkie osuwanie się gry w rankingach. Te cechy spowodują, że podobnie jak Agony, PD będzie sprzedawać się słabo. Oceny w pismach branżowych nie są tak istotne, bo to nie osoby oceniające kupują grę z tych pism, a gracze, ktorych opinie są na steam.

Komentarze mimo że nienajlepsze, nie są tak miażdżące jak w przypadku Agony, ale Agony kosztowała 30% tego co PD, więc ten argument raczej waży na korzyść Agony.

spinor1
Dołączył: 2017-04-25
Wpisów: 90
Wysłane: 17 sierpnia 2018 13:02:27 przy kursie: 162,50 zł
Gracz na steamie bierze pod uwagę cenę przy jej ocenieniu, gwarantuje ci, że jeśli PD byłoby po 10$ to oceny byłyby 80%+. Agoyn miało 2x niższy peak drugiego dnia niż pierwszego, PD drugiego nawet wyższy niż pierwszego. Trzeciego dnia Agony zaledwie 1094, PD 2024. Pomimo podobnego peaku to Agony duża część graczy zagrała kilkadziesiąt minut, przyczyniając się do peaku po czym refundowało. Gry wydane bez bugów w obecnych czasach można policzyć na palcach jednej ręki, Wiedźmin miał przytłaczającą liczbę bugów i nie przeszkodziło mu to w ogromnym sukcesie. Poza tym główny zarzut to nie bug a zamysł twórców, niektórym się to nie podoba, że zawsze może cie trafić przeciwnik z dużej odległości, jeśli cie zauważy, ale w XCOmie jest tak, żę nawet gdy masz lufe przy przeciwniku to możesz spudłować. Twórcy chcieli tego uniknąć więc spróbowali czegoś nowego, niektórym się podoba, inni nie rozumieją tego systemu. Specyficzny LOS to też zamysł twórców, ale błędy w animacji i słabe wytłumaczenie tego systemu również sprowadziło falę hejtu.

Oceny z pism są bardzo istotne, bo przecież mliony graczy dziennie odwiedza te serwisy, widzi opinie o Phantom Doctrine i zdecyduje się po nich na zakup. Jak ty myślisz, że ktoś dowiaduje się o nowej grze? Tylko przeglądając top sellery na steamie?

Weekend przed nami, zobaczymy, może nawet uda się pobić peak. Udało im się tworzyć całkiem niezłą grę i to dobrze rokuje na przyszłość

PS: Gra nie musi być hitem jak Frostupunk, żeby uznać ją za sukces, dużo osób o tym zapomina...

Moderator:
Usunięto treść niezgodną z regulaminem
Edytowany: 17 sierpnia 2018 16:03

win1248
Dołączył: 2014-03-12
Wpisów: 528
Wysłane: 17 sierpnia 2018 13:36:47 przy kursie: 162,50 zł
To co robisz to racjonalizowanie porażki. Dobierasz jakieś zupelnie nieprzystające rzeczy i tworzysz sztuczne analogie. A sprawa jest prozaiczna, Gra sprzedaje się źle, bo slabo to jest eufemizm, jest wręcz tragicznie z liczbą grających i nie pomagają temu oceny pism branżowych. Nie ma znaczenia roskładania na czynniki pierwsze dlaczego jest źle, bo nie zmienia to faktu że jest źle.


c15d
c15d PREMIUM
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2013-07-17
Wpisów: 142
Wysłane: 17 sierpnia 2018 14:08:45 przy kursie: 162,50 zł
Jest źle a wręcz tragicznie? Ciekawe...

GOG - TOP1 od premiery i preordery też były wysoko (TOP2)
Steam - na obecną chwilę pierwsza strona (niezmiennie od premiery, czwarty dzień) miejsce 15.

Danych o konsolach na razie brak.

Pokaż mi produkcje innej spółki, podobnie wycenianej (CFG ok. 80M PLN w tej chwili), która się tak sprzedawała?

Pomijam 11BIT po TWOM bo co tam się stało z kursem to chyba wszyscy wiedzą.



Rif
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 595
Wysłane: 17 sierpnia 2018 14:19:41 przy kursie: 162,50 zł
Oceny z pism są bardzo istotne? Phantom Doctrine ma dokładnie 75%, które w recenzjach osiągnęło Get Even z F51 wydane przed Bandai Namco. Czy oceny pomogły czymkolwiek i czy wpływały na sprzedaż w długim czasie? Khem, Khem :D
Oceny są istotne, ale to już nie te czasy. Marketing musi odbywać się na wielu płaszczyznach równocześnie. Playway nie ma marki, którą mógłby się chwalić wśród graczy (gra twórców This war of minę jest silnym sloganem). Zresztą nie rozumiem dlaczego PD i wiele innych gier nie jest wydawanych na Steam pod szyldem PW?

c15d
c15d PREMIUM
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2013-07-17
Wpisów: 142
Wysłane: 17 sierpnia 2018 14:28:26 przy kursie: 162,50 zł
To jest po prostu branża rozrywkowa. Albo trafisz w rynek albo nie, gier ukazuje się multum, tylko niektóre stają się hitem. Playway wydaje ich bardzo dużo, bo taka jest ich strategia. Te, które okażą się sukcesem (CMS. HouseFlipper, 911), są rozwijane i umacniają swoją markę i pozycję rynkową. Jaki marketing miał HouseFlipper? Podobny do innych produkcji, po prostu gra chwyciła i tyle. Jak dla mnie PhantomDoctrin jest lepszą grą od HouseFlippera, nie ma to przełożenia na sprzedaż.
Edytowany: 17 sierpnia 2018 14:29

win1248
Dołączył: 2014-03-12
Wpisów: 528
Wysłane: 17 sierpnia 2018 14:36:30 przy kursie: 162,50 zł
Jest tragicznie, osobiście uważam że w optymistycznym scenariuszu ten rok pójdzie na zwrot kosztów i nie będzie zysków.

jankowski90
Dołączył: 2017-07-27
Wpisów: 30
Wysłane: 17 sierpnia 2018 15:34:25 przy kursie: 162,50 zł
Co za bzdura, spojrzałeś w ogóle w sprawozdania Playway? Wystarczy zobaczyć zyski z wprowadzonych za giełdę spółek, który to zysk jest minimalnie związany z wypuszczanymi w tym czasie grami.
Spędź piątkowy wieczór z kalkulatorem i przestań pisać takie głupoty.

win1248
Dołączył: 2014-03-12
Wpisów: 528
Wysłane: 17 sierpnia 2018 15:55:50 przy kursie: 162,50 zł
niestety piątek mam zajęty, kalkulatora nie potrzebuję, wszystko liczę w pamięci
chodziło o zysk cfg z pd ;)

OgrWielki
Dołączył: 2008-12-05
Wpisów: 7
Wysłane: 17 sierpnia 2018 16:14:47 przy kursie: 162,50 zł
Panowie kilka uwag do powyższej dyskusji:

1. Porównanie peaku Agony do PD jest bezcelowe. PD miało społeczność na Steam ok. 16 tys. a Agony - 50 tys. Oczekiwanie większego peaku na początku sprzedaży PD jest absurdalne.
2. W analogicznym czasie Agony było już na 3 albo 4 stronie Steam. PD jest wciąż w TOP 20. Przyrost społeczności od momentu debiutu na Steam PD już ma większy niż Agony do dnia obecnego.
3. PD dobrze sprzedaje się na gog.com. Ma obecnie ponad 80 komentarzy, prawie tyle samo co obecnie PoE: Deadfire. Ocena graczy - 4,1/5
4. CFG bardzo szybko wypuścił pierwsze patche i poprawia wspomniany już LOS. Z ostatnich 50 komentarzy na Steam - 77% jest pozytywnych.
5. W przypadku PD zawiódł marketing i wydawca GSE (stąd dość mała wishlista). Dopiero teraz gracze dowiadują się o tej grze i dobre oceny portali growych są tu na pewno przydatne. Być może CFG i GSE uznali, że marketing po premierze będzie skuteczniejszy i tańszy?
6. Nikt nie wie jak dobrze sprzeda się PD ale może ona stać się longsellerem. Wieli fanów X-Com i Jagged Alliance będzie chciała w końcu zagrać w tą grę, szczególnie że następna licząca się turówka wyjdzie dopiero w przyszłym roku.

Osobiście przewiduje, że koszty gry zwrócą się po trzech miesiącach. Ta gra zbiera naprawdę dobre opinie u tych, którym udało się ją skończyć. Wiele jest również opinii, że to jak na razie najlepsza strategia tego roku. Zobaczymy za jakiś czas kto miał rację a wszystko jak zwykle zweryfikuje rynek i gracze.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 749
Wysłane: 17 sierpnia 2018 16:24:10 przy kursie: 162,50 zł
c15d napisał(a):
Jest źle a wręcz tragicznie? Ciekawe...

GOG - TOP1 od premiery i preordery też były wysoko (TOP2)
Steam - na obecną chwilę pierwsza strona (niezmiennie od premiery, czwarty dzień) miejsce 15.

Danych o konsolach na razie brak.

Pokaż mi produkcje innej spółki, podobnie wycenianej (CFG ok. 80M PLN w tej chwili), która się tak sprzedawała?

Pomijam 11BIT po TWOM bo co tam się stało z kursem to chyba wszyscy wiedzą.

Jujubee przy debiucie REALPOLITIKS miało kapitalizację.... 80 mln zł. Pierwsza strona Steam dochodziło do TOP5 o ile pamietam. W drugim dniu sprzedaży miało 7 pozycję na Steam.
www.stockwatch.pl/forum/wpisy-...
Podobnie wyceniany był Bloober jak w dobrze był odebrany Layers of Fear

spinor1
Dołączył: 2017-04-25
Wpisów: 90
Wysłane: 17 sierpnia 2018 16:56:09 przy kursie: 162,50 zł
REALPOLITICS w tym momencie czyli 1,5 roku po premierze ma ilość opinii na steam niewiele większa od PD który sprzedaje się 3 dni. REALPOLITICS peak 1148, PD 2658 i duża szansa na poprawę w weekend. Dodatkowo PD jest 15$ droższe.

Layers of Fear peak 737, cena 2x niższa.

Te gry sprzedawały się znacznie gorzej, PD jeszcze na gogu ładnie schodzi, głównie dzięki współpracy z jutuberami.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 749
Wysłane: 17 sierpnia 2018 17:58:17 przy kursie: 162,50 zł
Pozycja Realpolitiks na Steam była porównywalna, a cena w rankingu znaczenia nie ma, choć prawda że było to w sezonie ogórkowym. Liczba komentarzy (estymacja sprzedazy) sama w sobie ma baaardzo duzy bląd siegajacy duzych dziesiątek proc. Te gry miały też budźety wielokrotnie niższe niż PD, więc o porównania bezpośrednie ciężko. Ja sukcesu na miarę oczekiwań w PD nie widzę. W dodatku kapitalizację JJB i BLO budowały nie wydane gry, tylko Kursk i Medium.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,419 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d