anty_teresa napisał(a):OJ jurror... Ty próbujesz naganiać na 11B, a dziwisz się, że inni też chcą na innych spółkach z gamedev?
3 mln z tej gry przy kapitalizacji na poziomie 80 mln zł to wcale nie taki zły wynik. W Kursku spółka celuje w sprzedaż na poziomie 200 tys. egzemplarzy, gra pewnie będzie droższa, wydana na steam bez wydawcy. Licząc tylko z samej liczby sztuk mamy potencjalnie wynik lepszy dwukrotnie - razem 9 mln zł. Jeśli co roku taki będą szarpać, to wynik na RP uzasadnia wspominaną kapitalizację. RP robili nieco ponad rok, Kursk ca 2 lata. czyli średnio mamy wynik na poziomie 6 mln zł przy kapitalizacji 80. Moim zdaniem akurat.
Od Ciebie jednak oczekiwałem czegoś w stylu: Nie widzicie jak sukces gry za 0,5 bańki zmienia przyszłość? Ile oni mogą generować gotówki za rok, za dwa lata? Zerknijcie jaką kapitalizację ma dziś ktośtam a przecież kiedyś też zaczynał ;)
Widocznie mnie źle oceniasz, ja staram się patrzeć pod na rynku na spółki pod względem przewartościowanie niedowartościowanie oczywiście w kontekście również wyników najbliższej przyszłości, lub z większej perspektywy jeśli spółka lub ludzie od reko takie symulacje przeprowadzają.
Jeśli chodzi o JJB te ich założenia i cele są roczne czy w okresie całego życia gry ( załóżmy 2 lata).
symulacja 1 rok czasu od momentu wprowadzenia gier na rynek. Ty twierdzisz,że dla wyceny to jest całkiem ok 9 mln przychodów na lata 2017/2018 z tych dwóch gier: wychodzi 4.5 mln rocznie( średnio wiadomo że w debiutach lepiej się gry sprzedają). na tle kapitalizacji, to jednak biednie wygląda.
symulacja 2 na okres życia całej gry wygląda to jeszcze słabiej.
Teraz mógłbyś zastosować swoje sławetne założenia : Jakich rynek się spodziewa wyników w przyszłości przy takiej kapitalizacji, wiesz o czym mówię te słynne renty 10% w skali roku na zysku. Ale pewnie w tym przypadku nie chce ci się tego zrobić
teraz druga kwestia to czy założenia się sprawdzą, cóż steamspy nam dużo w tym pomoże, również za parę dni w kwestii tego ile w debiucie się sztuk sprzedało, ale parę dni to może tu być duża różnica kursowa, wiec można próbować samemu sobie odpowiedzieć na to pytanie.
Otóż w przypadku TWoM na 1 ocenę sprzedano ok 64 sztuk kopii . W przypadku RP wychodzi na , to iż obecnie sprzedano 3.5 K sztuk .
w przypadku LoF wychodzi to trochę słabiej 1 ocenę dano na 33 sprzedane sztuki stosując ta zależność sprzedali 1800 sztuk.
Ostatnia próbka tym razem z ich podwórka Ultimate General: Civil War ma średnia sprzedaż ok 40 szt na 1 opinię co dawałoby w przypadku RP sprzedaż na poziomie 2200 szt.
Niech każdy sam oceni czy to jest aż tak cudowny debiut, czy ich założenia się sprawdzą przy pewnie coraz gorszej tej sprzedaży w stosunku do samego debiutu,nie mówiąc już o zakładanej średniej cenie 30 PLn za sztukę dla samego dewelopera.
Oczywiście cały czas podkreślam obecna kapitalizacje JJB i pytanie czy spółka jest niedowartościowana czy przewartościowana a może "wyceniana w sam raz"? na chwilę obecną
P.S sasky pozycjonowanie w Polsce ma jednak mniejsze znaczenie, niż to globalne. To tak gwoli twojej wrzutki , bo całkiem bystro piszesz w wielu tematach, a tu jednak o ważnych rzeczach troszkę zapominasz.