PARTNER SERWISU
hcdcvqwv
1 2 3
bertfox
0
Dołączył: 2008-11-16
Wpisów: 17
Wysłane: 27 lutego 2009 21:50:31 przy kursie: 18,31 zł
objawiły się wyniki (w tys. PLN)

4 kwartał 2008 / 2007 r. :
Przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów
444 545 / 371 976
Zysk z działalności operacyjnej
12 339 / 24 573
Zysk przed opodatkowaniem
-6 851 / 16 330
Zysk netto
-8 584 / 12 473

narastająco w całym 2008/2007
Przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów
1 737 508 / 1 326 894
Zysk z działalności operacyjnej
73 000 / 87 679
Zysk przed opodatkowaniem
34 186 / 73 660
Zysk netto
25 590 / 57 964
*-

a to krótki cytat z raportu:
"Spadek skonsolidowanego wyniku netto 4 kwartału w porównaniu do wyników za 3 pierwsze kwartały
wynika głównie z silnej deprecjacji złotego w trakcie czwartego kwartału, która przełożyła się na
rozpoznanie ujemnych różnic kursowych z wyceny bilansowej zobowiązań denominowanych w walutach
obcych.
W wyniku wyceny bilansowej tych zobowiązań skonsolidowany wynik netto w 4 kwartale został
obniżony o łączną kwotę 17 mln zł, co oznacza, że skonsolidowany zysk brutto w 4 kwartale
przekroczyłby 10 mln zł i odpowiednio 51 mln zł w całym 2008 roku."


-*
czyli, że co? mam rozumieć, że to tylko taka strata "wirtualna"? taką samą mam na rachunku inwestycyjnym...
czy są zainteresowani tą spółką? proszę o opinie
Edytowany: 27 lutego 2009 21:58

Jarbas
0
Dołączył: 2008-07-30
Wpisów: 1 169
Wysłane: 8 marca 2009 22:36:07 przy kursie: 17,95 zł
Think

Jarbas
0
Dołączył: 2008-07-30
Wpisów: 1 169
Wysłane: 9 marca 2009 21:34:12 przy kursie: 19,32 zł
Jarbas napisał(a):
Think


Whistle


Jarbas
0
Dołączył: 2008-07-30
Wpisów: 1 169
Wysłane: 1 kwietnia 2009 21:28:34 przy kursie: 27,50 zł
longowo gitowo ;-)

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 21 kwietnia 2009 16:50:21 przy kursie: 42,60 zł
Rzeczywiście longowo nie wychodziło najgorzej. Wczoraj CAR dał raport za Q1, tak znienacka :) i pokazał bardzo ładne wyniki, do tego w zdrowej strukturze. Spółka nie jest na językach, bo droga, po ostatnich wzrostach niemało przewartościowana. Wyceniłbym ją między 20 a 30 zł. Żeby uzasadnić obecną wycenę, musiałaby wejść z zyskiem netto na poziom roczny 80 mln zł. To oznacza z kolei marżę zysku netto 4%. Osiągalne przy dobrej sytuacji zewnętrznej.

kui3a
0
Dołączył: 2009-02-26
Wpisów: 38
Wysłane: 21 kwietnia 2009 17:01:15 przy kursie: 42,60 zł
swego czasu (z rok temu) miałem okazję rozmawiać o intercarsie z jednym z pracowników wysokiego szczebla. Wydaje mi się, że na długi termin spółka bardzo dobra, cały czas realizuje ambitne plany ekspansji, w Polsce nie ma żadnych konkurentów, a w europie chyba tylko jedna firma z tego sektora jest większa od nich (niemiecka jakaś, nie pamiętam dokładne). Tak więc wszystko wskazuje na to,że firma o bardzo silnych fundamentach.

Jarbas
0
Dołączył: 2008-07-30
Wpisów: 1 169
Wysłane: 5 maja 2009 19:36:51 przy kursie: 47,65 zł
W celu podniesienia przejrzystości i przewidywalności wyników Spółki, Zarząd Inter Cars S.A. podjął decyzję o przyjęciu polityki przekazywania comiesięcznych informacji na temat jednostkowych przychodów ze sprzedaży Inter Cars S.A.

Spółka w kwietniu 2009 roku odnotowała historyczny rekord sprzedaży. Przychody wyniosły 172,5 mln złotych i są wyższe od zanotowanych w kwietniu 2008 roku o ponad 30%.


Recesja? Kryzys?
No tak... inaczej byłoby 300 nie 30 ;)

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 5 maja 2009 19:48:16 przy kursie: 47,65 zł
Jednostkowe mnie nie leczą. Wystarczy przesunięcie na magazyn spółki zależnej i już jest przychód na papierze. Nie mówię, że tak robią, ale że to wyjątkowo słabo nadający się wskaźnik.

Jarbas
0
Dołączył: 2008-07-30
Wpisów: 1 169
Wysłane: 5 maja 2009 19:51:53 przy kursie: 47,65 zł
Ale jeżeli będą konsekwentni z tymi comiesięcznymi informacjami to za kwartał, dwa ułoży się ciekawy obraz.
Popularna informacja wsród spółek odzieżowych i jak dla mnie godne polecenia innym...
Oczywiście bez manipulacji np takich o jakich wspomniałes Wodzu

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 23 sierpnia 2009 00:40:49 przy kursie: 73,85 zł
Ciekawe, sypią ciągle co miesiąc tymi informacjami o sprzedaży?
Nie śledzę spółki choć branża jest fajna (taka męska...) i szczególnie na naszym rynku się sprawdza: tanie zamienniki zamiast drogich oryginałów, po prostu Dosia: skoro nie widać różnicy to po co przepłacać?
No ale teraz za spółkę trochę przepłacić trzeba ;) To jedna z tych, które w ciągu 6 miesięcy dały zarobić 400%.
Bieżący rok to odbudowa rentowności przy ładnym wzroście przychodów. Proszę spojrzeć jak konsekwentnie buduje wartość: w ciągu 3 lat WK wzrosła pięciokrotnie, choć teraz około 1/3 to premia z przejęcia JC Auto. Wygląda na to (z daleka), że okres integracji jest już z głowy: teraz na przykład grupa ma o ponad 20% większą sprzedaż przy tym samym poziomie zapasów. Rosną za to koszty sprzedaży i ogólnego zarządu, za bardzo i za szybko - tu miał być efekt synergii, czyli spadające koszty procentowo w odniesieniu do sprzedaży, dające zysk dla akcjonariuszy spłacający premię zapłaconą za przejęcie - a z roku na rok wzrosły one z 14% na 17%. Może trzeba jeszcze poczekać, a może nie jest aż tak różowo jak być powinno. W każdym razie tutaj by się wkrótce przydała dywidenda, bo spółka pomału wyczerpie możliwości wzrostu i wtedy trzeba będzie jakoś zatrzymać akcjonariuszy, którzy na razie napłynęli szeroką ławą, dźwigając kurs na poziomy zaiste imponujące.


waldiczek
0
Dołączył: 2009-07-18
Wpisów: 5
Wysłane: 3 października 2009 15:58:17 przy kursie: 72,70 zł
KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 39 / 2009
Data sporządzenia: 2009-10-02
Skrócona nazwa emitenta
INTERCARS
Temat
Rekordowa sprzedaż we wrześniu - informacja o miesięcznych przychodach ze sprzedaży
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne

Treść raportu:
W celu podniesienia przejrzystości i przewidywalności wyników Spółki, Zarząd Inter Cars S.A. przekazuje comiesięczną informację na temat jednostkowych przychodów ze sprzedaży Inter Cars S.A.

Przychody Inter Cars S.A. przekroczyły 162 miliony złotych i są wyższe od zanotowanych we wrześniu 2008 roku o 17,5%.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 7 listopada 2009 10:46:17 przy kursie: 70,00 zł
Suma Bilansowa wzrosła o 2% a stało się to za sprawą wzrostu aktywów trwałych o 4mln PLN oraz wzrostu nieruchomości inwestycyjnych o 1mln. Kapitał własny wzrósł o prawie 4% na przestrzeni ostatniego kwartału. Należności wzrosły o 10%.Spółka zrolowała zadłużenie, w związku z tym spadło zadłużenie krótkoterminowe i wzrosło długoterminowe. . Całkowite zobowiązania pozostały na podobnym poziomie w stosunku do II kwartału, a dzięki wzrostowi kapitału wlasnego poprawiły się wskaźniki zadłużenia. Przychody spółki pozostały na podobnym poziomie do poprzedniego kwartału, podobnie jak rentowność na sprzedaży. Powstał za to większy zysk operacyjny i to o 25% w stosunku do poprzedniego kwartału. RDR wzrosty są jeszcze bardziej imponujące, zysk na sprzedaży zwiększył się o prawie 30% a przychody o 13%. Zysk operacyjny się podwoił. Stało się to dzięki utrzymaniu w ryzach kosztów sprzedaży i kosztów zarządu. Zysk za ostatni kwartał wyniósł 18mln wobec 5 przed rokiem oraz 25 w poprzednim kwartale. Spadek zysku netto kdk związany jest z wyższymi kosztami dystrybucyjnymi. Spółka też przestaje tracić przez róznice kursowe. Rolowanie zadłużenia spowodowało wzrost kosztów finansowych. Zyski są poparte dużymi dodatnimi przepływami operacyjnymi. Przepływy inwestycyjne sa ujemne, co jest wynikiem nabycia aktywów trwałych. Mocno wzrosły ujemne przepływy finansowe. Nowe zadłużenie jest dużo droższe i spółka płaci większe odsetki. W kasie spółki w wyniku działalności pojawiło się dodatkowe 15 baniek.Spółka cały czas zwiększa sprzedaż z eksportu. Obecnie jest to ponad 25%. W sprawozdaniu niestety nie znalazłem w notach opisu co tak naprawdę spółka kupiła i co spowodowało wzrost aktywów trwałych. spółka do tanich nie należy i notowana jest z dużą premią w stosunku do wartości księgowej. Wskaźniki mówią iż rynek w obecnej wycenie uwzględnia poprawę wyniku netto o 80-90%. W stosunku do zeszłego roku poprawa była nawet większa, ale czy uda się utrzymać tempo wzrostu? Za kwartał przy niezmienionym poziomie ceny wskaźniki nieco spadną, bo wypadnie 4q2008, który dla spółki nie był najlepszy. Poprawią się też prawdopodobnie wyceny dochodowe. Dlatego napisałbym iż wyceniana jest w tej chwili realnie, ale jeśli w którymś kolejnym sprawozdaniu pojawi się za mały wzrost zysków to rynek z pewnością zmniejszy premię.
Edytowany: 7 listopada 2009 10:48

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 7 listopada 2009 11:14:56 przy kursie: 70,00 zł
Bardzo dziękuję za analizę.

Wskaźniki pokazują, jak ładnie zyskowna i stabilna jest to spółka:
www.stockwatch.pl/gpw/intercar...

Po przejęciu JCAUTO była przyciśnięta sporym zadłużeniem, ale dobrze sobie poradziła i obecnie, po zrolowaniu kredytów krótkoterminowych, jej rating mocno podskoczył, chociaż nadal wisi bankom pół bańki - ale w jej sytuacji nazywa się to zarządzanie strukturą kapitału. Ładne zyski, dodatnie przepływy, no i zdaje się, że kryzys jej służy - bo gorzej sprzedają się nowe auta, więc intensywniej naprawiane są stare.
I pomyśleć, że na wiosnę była poniżej 20 zł.
Edytowany: 7 listopada 2009 11:15

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 1 marca 2010 22:22:12 przy kursie: 72,95 zł
Pojawił się raporcik kwartalny, więc pozwolę sobie na jego omówienie. Rynek do tej pory bardzo sprzyjał spółce. Kryzys u wszystkich wywołuje szukanie oszczędności i miało to do tej pory przełożenie na wyniki CAR. Kupowano dożo części zamiennych, które są tańsze niżeli oryginalne dostępne u producentów aut. Czy tak jest nadal? Zobaczmy.

Spółka podaje wyniki za 4 kwartały łącznie i tak sugeruje je omawiać, ale takie omówienie nie jest do końca właściwe ze względu na przejęcie JC auto w 2008 roku. Sezonowość sprzedaży wyklucza raczej możliwość porównywania obecnego kwartału w stosunku do poprzedniego, więc ten element będzie raczej marginalny. Kluczowe jest porównanie Q42009 w stosunku do Q42008. To one nam powie najwięcej o procesach i działalności spółki, ale zacznijmy od zmian w bilansie spółki zaistniałych na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy 2009 roku

W strukturze majątku stałego nic się w zasadzie nie zmieniło. Zmieniła się za to struktura majątku obrotowego, a przede wszystkim jego poziom.

Spadł poziom zapasów o jakieś 10% oraz mniej więcej tak samo zmniejszył się poziom gotówki. W poprzednich dwóch latach majątek obrotowy raczej się powiększał i tu jest istotna różnica
Zobowiązania krótkoterminowe zmniejszyły się o 30 baniek i ich aktualna suma wynosi 366 mln. Zmieniła się ich struktura. Spadły zobowiązania wobec dostawców o ok 50 mln, ale zwiększyły się o kwotę 25 mln kredyty. Saldo kredytów długoterminowych spadło natomiast o ponad 40 mln. Można to zinterpretować jako spłatę części długoterminowych kredytów, wraz ze zmianą częśći długoterminowych na krótkoterminowe. Tak czy owak zadłużenie względem całości aktywów, czyli wskaźnik zadłużenia konsekwentnie od 8 kwartałów spada. To oczywiście jak najbardziej dobre działanie. Kapitał własny zwiększył się o 15 baniek Przy czym zmiana podyktowana wynikiem to tylko 10 baniek a reszta pochodzi z emisji akcji – program motywacyjny... Fuj
Generalnie struktura bilansu się jeszcze poprawiła

Jak już wspomniałem najważniejsze jest odniesienie do odpowiedniego kwartału poprzedniego roku. Przez 12 miesięcy udało się zwiększyć kapitał własny o prawie 20% co jest wynikiem bardzo dobrym. Spółka obniżyła swoje zobowiązania o 65 mln i obecnie wynoszą sumarycznie 754 bańki.
Poprawia się struktura bilansu.
Widać to także we wskaźnikach rotacji.
O ile rotacja należności pozostaje na podobnym okresie, to widać poprawę w zobowiązaniach a w szczególności w zapasach. Skutkuje to zmniejszeniem cyklu konwersji cachu ze 118 do 111 dni

Najważniejsze czyli rachunek wyników:
Spółka się ładnie rozwija. Przychody spółki zwiększyły się o 22%. Koszty własne sprzedaży także wzrosły i nawet nieco bardziej niżeli przychody co zaowocowało zmniejszenie marży brutto ze sprzedaży z poziomu 32 do obecnych 30 procent.

Utrzymanie w ryzach kosztów zarządu oraz sprzedaży pozwoliło na osiągnięcie dużo lepszego wyniku operacyjnego. W IVQ2009 spółeczka zarobiła na działalności operacyjnej 17 baniek wobec 12 przed rokiem, a więc ponad 40% więcej. Rok temu w związku z silnym osłabieniem złotego wynik został zdewastowany przez różnice kursowe a także odsetki. Obecnie przy uspokojeniu się walut oraz obniżeniu kosztu długu netto udało się zarobić 8 milionów wobec takiej samej straty przed rokiem. Rentowność netto, która wynosi obecnie 3% nie powala na kolana, ale jest wynikiem przyzwoitym.
Oczywiście świeżutkie wyniki są już w serwisie;
www.stockwatch.pl/gpw/intercar...

Cash flow operacyjny potwierdza wynik. Jest mniejszy niżeli w roku ubiegłym, ale teraz dużo kaski poszło na spłacenie dostawców. Nie zmieniły się za to prawie należności.
Przepływy z działalności inwestycyjnej są bliskie zera, co można interpretować jako zahamowanie inwestycji. Przepływy finansowe są ujemne w związku ze spłacaniem kredytów.

Sytuacja spółki jest komfortowa. Widać rozwój organiczny, ale też ten poprzez przejęcia. Zagraniczne spółki dość dynamicznie zwiększają skalę działalności. W tym roku przychody spółek zagranicznych wzrosły o 30%. Jest to po części efektem osłabienia złotego, ale sprzedaż rośnie.
Kłopoty mogą się zacząć przy dużym umocnieniu złotówki. Najbardziej marżowe dochody spółek zagranicznych się zmniejszą, a co gorsza utraci się marżę. Mocno po tyłku dostał Faber. Tu sprzedaż spadła ponad 60%, ale tak się stało także u konkurencji krajowej(Wielton) oraz zagranicznej. Transport najbardziej odczuł kryzys. Zagrożeniem jest także wzrost stóp procentowych. Spółka pomimo obniżania udziału długu w aktywach nadal jest sporo zadłużona. Odsetki stanowią nie mały udział w wyniku.

Na razie jednak jest wszystko w porządku, ale trzeba być czujnym jak zmieni się otoczenie makroekonomiczne, w szczególności notowania walut, stopy procentowe, oraz preferencje klientów, czyli chęć do naprawiania aut za pomocą tańszych substytutów. Jak powiedział Jarbas:
longowo jest gitowo
Powyższa treść przez 30 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

Marcin Osiecki
PREMIUM
0
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2010-06-15
Wpisów: 855
Wysłane: 17 sierpnia 2010 17:04:14 przy kursie: 77,70 zł
Omówienie skonsolidowanego sprawozdania finansowego Inter Cars S.A. za I półrocze 2010 r.

Zaprezentowane wyniki finansowe spółki są dość dobre. Porównanie okresów półrocznych wskazuje co prawda na wyraźne pogorszenie rezultatów (spadek zysku netto o 13 mln zł h/h), jednak to głównie przez słaby pierwszy kwartał obecnego roku oraz świetny I kw. 2009 roku. Upraszczając, Inter Cars tłumaczy to w raporcie w taki sposób. Początek ubiegłego roku stał pod znakiem wysokich kursów walut zagranicznych. Spółka była wtedy w stanie podnosić ceny sprzedawanych towarów, gdy z kolei w zapasach znajdowały się jeszcze części zamienne kupione po niższych cenach wyrażonych w złotych. To spowodowało chwilowo znaczną poprawę marży, której w dłuższym okresie nie można było utrzymać (efekt bazy). Wyniki II kwartału są natomiast przyzwoite. Zysk netto wyniósł w nim 21,7 mln zł wobec 24,7 mln zł w analogicznym okresie ub. roku. To 3 mln zł mniej, jednak trzeba zauważyć, iż na poziomie operacyjnym wynik jest o 9 mln zł lepszy kw/kw. Zysk netto/brutto był w II kw. 2009 roku poprawiony dodatnimi różnicami kursowymi o kwotę 12,5 mln zł. Przy okazji minus należy się spółce za brak w RZiS wyników okresów za II kwartał, co utrudnia analizę.

Najbardziej pozytywny jest fakt, że spółka nadal świetnie się rozwija. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 122 mln zł h/h. Niestety koszty nie pozostają obojętne i także szybko rosną. Negatywnie należy ocenić sytuację, gdy względne tempo wzrostu kosztów (19%) jest wyższe od tempa wzrostu przychodów (12,5%), a tak właśnie jest w tej spółce. Problem nie dotyczy tylko kosztu sprzedanych towarów i produktów (wzrost o 118 mln zł h/h), lecz także kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu (o 16 mln zł h/h) oraz kosztów usługi dystrybucyjnej (o 12 mln zł h/h). Z pewnością na razie efektu synergii z JC Auto nie widać, co mnie wcale specjalnie nie dziwi, ponieważ jej znalezienie po niewielkim czasie od fuzji, generalnie nie udaje się spółkom często. W tym momencie z szybkiego rozwoju przedsiębiorstwa akcjonariusze nie mogą czerpać żadnych korzyści, gdyż cały wzrost przychodów zjadają wyższe koszty. Tempo wzrostu tych ostatnich powinno zatem spadać, jeśli Inter Cars myśli o poprawie rocznego wyniku.

Suma bilansowa wzrosła przez ostatnie pół roku o 70 mln zł, głównie za sprawą zapasów (plus 41 mln zł) oraz należności (plus 13 mln zł). Więcej jest także środków pieniężnych (o 22 mln zł). Wzrost aktywów został sfinansowany w największym stopniu wzrostem zobowiązań z tytułu dostaw i usług (aż o 68 mln zł), a także większymi o 25 mln zł kapitałami własnymi. Zwłaszcza, że Inter Cars spłaciła netto ok. 23 mln zł finansowych zobowiązań krótkoterminowych, a także o 4 mln zł zmniejszyły się kredyty długoterminowe. Struktura aktywów wydaję się być zdrowa i typowa dla sektora handlowego. Kapitał obrotowy netto wynosi ok. 501 mln zł, co jest wysoką wartością. To dzięki temu, iż kilka kwartałów wcześniej spółka zrefinansowała krótkoterminowe kredyty na długoterminowe. Wskaźniki płynności wyglądają bezpiecznie. Trochę martwić, może dość długi (116 dni) cykl konwersji gotówki. Wskaźnik Altmana nieznacznie wzrósł i wynosi obecnie prawie 7, co odpowiada dość wysokiemu ratingowi A+.

Analiza sprawozdania z przepływów pieniężnych także nie wskazuje na problemy. Spora ilość gotówki jest generowana z działalności operacyjnej (plus 72 mln zł). Oczywiście ten dodatni wynik byłby wyraźnie niższy, gdyby nie wcześniej wspomniany znaczny wzrost zobowiązań z tytułu dostaw i usług. Na działalności inwestycyjnej pojawił się lekki minus (5 mln zł) związany głównie z nabywaniem rzeczowych aktywów trwałych i wartości niematerialnych i prawnych. W działalności finansowej widzimy potwierdzenie tego, co było widoczne w bilansie tzn. spłata zobowiązań finansowych. Spółka wykupiła swoje obligacje na kwotę 25 mln zł (szczegóły w nocie 18). Dosyć dużo kosztują firmę odsetki, które pogorszyły przepływy z działalności finansowej w I połowie roku prawie o 15 mln zł. Tak czy inaczej w analizowanym okresie spółka zwiększyła jednak swoje zasoby środków pieniężnych o 22 mln zł.

Rentowności nie wyglądają może rewelacyjnie, ale to firma z grupy handlu hurtowego, gdzie zyskowności nigdy nie są zbyt wysokie. Na tle sektora ten wynik jest nawet powyżej średniej. Przychody z ostatnich 12 miesięcy kolejny raz notują wzrost (o 3,1% kw/kw), co może cieszyć. Wszystko byłoby świetnie, gdyby koszty rosły trochę wolniej o czym była mowa już wcześniej. ROE wynosi obecnie 11%. To nieźle, lecz w przeszłości bywało znacznie więcej.
Rentowność sprzedaży 32,48%
Rentowność działalności operacyjnej 4,61%
Rentowność brutto 2,99%
Rentowność netto 2,53%

Zaktualizowane wskaźniki oraz wyceny mnożnikowe znajdują się na stronie spółki:
www.stockwatch.pl/gpw/intercar...

Akcje spółki są już dość drogie. Wskazują na to mnożniki analizy porównawczej takie jak C/WK, ale też C/P. Podobnie wszelkie wyceny metodami dochodowymi lub mieszanymi prowadzą do konkluzji o przewartościowaniu. Firma wygląda za to bardzo pozytywnie na poziomie zysku operacyjnego. Wskaźnik C/ZO to tylko 11. Na niedowartościowanie wskazuje też mnożnik EV/EBIT. Z tego punktu widzenia jeszcze znajdujemy tutaj miejsce do wzrostów. Jednak kroczący C/Z wynosi już niemało, ponieważ ponad 20. Tak wyraźną różnicę pomiędzy C/ZO i C/Z powoduje znaczne zadłużenie spółki (ogólne 62%), a co za tym idzie wysokie odsetki. Spółka jest perspektywiczna i lepsza byłaby dla niej nawet wolniejsza ekspansja pod warunkiem, że koszty znalazłyby się w mocniejszych ryzach.

Powyższa treść przez 30 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 17 sierpnia 2010 17:08

Kamil Gemra
0
Dołączył: 2009-12-09
Wpisów: 3 001
Wysłane: 17 sierpnia 2010 21:17:43 przy kursie: 77,70 zł
Sytuacja techniczna:


kliknij, aby powiększyć


Zakres 9M. Interwał 1D. Papier znajduje się w krótkoterminowym trendzie wzrostowym, dzięki czemu odrobił praktycznie wszystkie straty od kwietniowych szczytów. Jednak właśnie kwietniowe szczyty czyli okolice 79 zł są teraz mocna przeszkodą dla byków. Jeżeli uda się ja pokonac to papier ma szansę na wzrosty w okolice grudniowych szczytów czyli okolice 84 zł. Jeżeli byki przegrają walkę to najbliższym wsparciem może okazać się rejon 74 złotych.

Marcin Osiecki
PREMIUM
0
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2010-06-15
Wpisów: 855
Wysłane: 19 listopada 2010 18:15:34 przy kursie: 69,95 zł
Krótkie omówienie skonsolidowanego sprawozdania finansowego Inter Cars S.A. za III kwartał 2010 r.

Spółka zaprezentowała lekko gorsze wyniki od oczekiwań. Zysk netto w III kwartale wyniósł 19,5 mln zł, wobec 18 mln zł w porównywalnym okresie 2009 roku. Niestety wyraźnie słabsze są rezultaty finansowe narastająco za trzy kwartały. Inter Cars zarobił od początku bieżącego roku 49 mln zł, co jest osiągnięciem gorszym wobec analogicznego czasu ub. roku o 11 mln zł. Nieco mniejsze były także całkowite dochody, które za omawiany okres wyniosły 46 mln zł, głównie z powodu negatywnej wyceny instrumentów zabezpieczających. Możemy zaobserwować znaczny wzrost przychodów ze sprzedaży. Tempo tego wzrostu dla danych narastająco za 9 miesięcy wyniosło aż 15,8 proc. Wielkość przychodów jest już naprawdę imponująca (1763 mln zł). Zła wiadomość jest taka, że dynamika kosztów sprzedanych towarów jest jeszcze wyższa (plus 20,6 proc.). Spada zatem marża brutto na sprzedaży. Następnym problemem jest także zbyt duże tempo wzrostu kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu (plus 34 mln zł), a także kosztów usługi dystrybucyjnej (plus 17 mln zł). Ten dystrybutor części zamiennych tłumaczy to zdarzeniami jednorazowymi jak np. koszty zakończonych projektów informatycznych, jednak mnie taki obraz nie satysfakcjonuje. Marża EBITDA spadła bowiem do tylko 6,33 proc.

Omawianie rachunku segmentowego nie ma sensu, ponieważ w segmencie części zamiennych znajduje się prawie wszystko i upraszczając jest to podstawowa oraz jedyna działalność tego przedsiębiorstwa. Dla Spółki nadal najważniejszy jest polski rynek, skąd pochodzi 73 proc. przychodów. Suma bilansowa wzrosła w ciągu ostatnich 9 miesięcy o 105 mln zł, do poziomu 1378 mln zł. Za ten wzrost są odpowiedzialne przede wszystkim aktywa obrotowe, a dokładniej zapasy (plus 81 mln zł). Należności handlowe wzrosły nieznacznie. W pasywach niezbyt korzystnie wygląda struktura finansowania. Zbliżają się terminy spłaty kredytów i spora ich część została już zaklasyfikowana do krótkoterminowych. Spadek zobowiązań długoterminowych przy jednoczesnym wzroście krótkoterminowych oznacza spadek kapitału stałego oraz kapitału obrotowego netto. Z działalności operacyjnej Inter Cars wygenerował 95 mln zł i przeznacza je w małej części na inwestycje w środki trwałe (minus 10 mln zł) oraz w większym stopniu na spłaty kredytów i odsetki (minus 68 mln zł). Mocna zmiana struktury pasywów negatywnie wpłynęła na wskaźniki płynności. Cykl konwersji gotówki pozostałe dość długi (110 dni). Wskaźnik Altmana spadł do 5,39, co oznacza spadek ratingu z A+ do aż BB+.

Podsumowanie rentowności wygląda średnio. Wcześniej na tle sektora było świetnie, ale marżowość zaczęła spadać razem z szybkim wzrostem Spółki. Za duże są z pewnością koszty sprzedaży i ogólnego zarządu. Przychody z ostatnich 12 miesięcy wzrosły o 5,4 proc. kw/kw, osiągając wartość 2306 mln zł. ROE lekko spadło do poziomu 10,97 proc.
Rentowność sprzedaży 32,24%
Rentowność działalności operacyjnej 4,46%
Rentowność brutto 2,94%
Rentowność netto 2,46%

Na stronie Spółki znalazły się już aktualne wskaźniki oraz wyceny:
www.stockwatch.pl/gpw/intercar...

Ogólnie rzecz biorąc mnożniki wyceny porównawczej wskazują raczej na racjonalną wycenę przez rynek. Mimo, że księgowo Spółka jest droga na tle sektora (C/WK = 1,82) to jednak dochodowo można mówić o lekkim niedowartościowaniu. Wskaźnik C/ZO wynosi bowiem tylko 9,63, ale jednak kroczący C/Z to już ponad 17. Nisko na tle sektora kształtuje się także mnożnik EV/EBIT. Wycena z punktu widzenia przychodów jest optymalna. Podoba mi się w tej firmie niezła rentowność brutto na sprzedaży, która umożliwia wychodzić zdecydowanie nad kreskę, przy przecież wcale niemałym ogólnym zadłużeniu (61,15 proc.). Inter Cars byłby bardzo mocny fundamentalnie, gdyby potrafił szybko rosnąć i nie tracić marżowości. Na razie to jednak w stu procentach nie wychodzi.

Powyższa treść przez 30 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 19 listopada 2010 18:24

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 11 lutego 2014 07:17:30 przy kursie: 214,40 zł
Zaglądamy pod maskę

kliknij, aby powiększyć

Szczegółowe omówienie sytuacji w serwisie Wiadomości SW:
www.stockwatch.pl/wiadomosci/i...

sasky
PREMIUM
49
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 767
Wysłane: 2 września 2014 08:17:49 przy kursie: 205,00 zł
Popyt wciska gaz do dechy – analiza techniczna Inter Cars w porannym Wykresie dnia.


kliknij, aby powiększyć


Szczegółowe omówienie sytuacji w serwisie Wiadomości SW:
www.stockwatch.pl/wiadomosci/p...
Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą

mkrz1
0
Dołączył: 2016-05-24
Wpisów: 3
Wysłane: 7 czerwca 2016 08:50:19 przy kursie: 272,00 zł
Witajcie,

Czy ktoś może analizował raport kwartalny Inter Carsu?

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE intercars



1 2 3

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,223 sek.

akuawiuy
dyqcvaph
xqdbscvb
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
lgcwrowb
lxnxbwmj
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat