PARTNER SERWISU
uxfmusqj
1 2 3

ACCA , CIMA , DI , CFA, makler

Mitia
0
Wpisów: 142
Wysłane: 30 września 2010 19:39:46

Wiem, że istnieje wątek poświęcony CFA - ale nie do końca pokrywa się z tematem, który sam chcę poruszyć - stąd zakładam nowy.
Od jakiegoś czasu przygotowywałem się do egzaminu na maklera, ale w związku z możliwością zastąpienia egzaminów na maklera i doradcę inwestycyjnego kursami, postanowiłem zmienić strategię.
Orientowałem się w sytuacji dotyczącej egzaminów ACCA, CIMA, CFA i poniekąd pokrywają one podobne pole, ale... No właśnie, i tu moje pierwsze pytanie. Który z nich uważacie za najbardziej perspektywiczny, oraz możliwie przydatny? Nie ukrywam, że jeden z pracodawców proponował mi pokrycie kosztów ACCA - jednak wiąże się to ze związaniem z miejscem pracy, a przy tym brakiem odskoczni (z braku czasu po akceptacji takiej propozycji rezygnuję z CIMA, CFA itd.)
Drugie pytanie dotyczy ACCA - jestem prawnikiem i mam podyplomówkę z finansów i bankowości - znalazłem, że studia ekonomiczne / finansowe zwalniają z 5 pierwszych części ACCA - czy wspomniana podyplomówka też?
Z chęcią poczytam wszelkie Wasze uwagi dotyczące powyższych dróg rozwoju.

PS,
czy wiadomo już coś o kursach, które mają zastąpić maklera i di?

Abner1984
0
Wpisów: 696
Wysłane: 30 września 2010 21:44:38
Może mam stare informacje ale jeszcze niedawno czytałem że Ministerstwo Finansów skrytykowało pomysł zniesienia egzaminów na maklera i DI. Znajomy coś też wspominał że drugi etap DI mu się zbliża i że chyba nie zniosą. Sam już nie wiem więc jak to jest?Think

CFA, do którego powoli się zbieram(stąd wątek o CFA) jest dosyć czasochłonny jeśli chodzi o przygotowania i trzeba minimum dwa i pół roku na zdanie egzaminów i do tego jeszcze trzeba spełnić szereg wymagań(staż pracy, składki...) aby móc się legitymować tytułem "CFA"

"Ekonomista to ekspert który będzie wiedział jutro dlaczego nie sprawdziło się dzisiaj to co prognozował wczoraj..."

Mitia
0
Wysłane: 30 września 2010 22:04:27