0 Dołączył: 2008-11-28 Wpisów: 1 308
Wysłane:
25 marca 2011 08:41:19
przy kursie: 2,16 zł
No właśnie. To jaka jest synergia z reklamą ; " Men's world" ?
|
|
4 Dołączył: 2009-05-05 Wpisów: 1 251
Wysłane:
25 marca 2011 09:55:59
przy kursie: 2,13 zł
Wiesz, w świadomości konsumentów Vistula występuje jako marka produktowa a nie korporacyjna. I wszystkie marki produktowe, które posiada komunikowane są jako takie - oddzielnie od Vistuli i każda do swojej grupy docelowej. To, że nam się kojarzy inaczej to już zupełnie inna sprawa a i na biznes nie należy nigdy patrzeć ze swojej perspektywy.
|
|
0 Dołączył: 2009-09-15 Wpisów: 252
Wysłane:
4 maja 2011 13:13:08
przy kursie: 2,04 zł
skonsolidowany raport kwartalny za I kwartał będzie 16 maja 2011 r.
nudny boczniak na Vistuli, kilka prób wybicia ale....póki co spokój
|
|
|
|
0 Dołączył: 2011-05-07 Wpisów: 16
Wysłane:
7 maja 2011 16:14:18
przy kursie: 2,03 zł
Moim zdaniem spółka potrzebuje kopa. Mówia o otwieraniu nowych salonow na co trzeba sie znow zadluzyc . Ale po co skoro rynek nie chlonie nawet tego co jest ??? Moim skromnym zdaniem Vistula to dobra marka z historia . Zamiast inswetowac takie pieniadze w kraju mozna za polowe pieniedzy otworzyc sie na rynek chinski i tam postawic na poczatek 5 salonow i dobrze sie wbic z reklama przy nie wielkich nakladach . wystarczy kilku specow w temcie . Trzeba sie zastanowic czego firma oczekuje . Chce byc markowa firma krajowa ?? czy moze sprowac na rynkach rozwijajacych sie gdzie tak naprawde ludzie nie przywiazuja tak ogromnej wagi do marki jak na starym kontynencie czy w stanach.
Ale zostawmy to dla specjalistów w spółce .
|
|
0 Dołączył: 2009-03-08 Wpisów: 319
Wysłane:
7 maja 2011 17:36:23
przy kursie: 2,03 zł
A skąd pomysł na rynek chiński? Generalnie to wyjśćie za granicę wiąże się z większym ryzykiem niż na naszym podwórku, nakładami na rozreklamowanie marki i niższymi marżami, nie widzę sensu. W teorii to może i ładnie wygląda, w praktyce raczej nie do zrealizowania i to jeszcze w Chinach ? Karkołomny pomysł. Vistula tradycyjnie ma kłopoty z Krukiem, poza tym możliwa jest chyba emisja na spłatę zobowiązań, więc się może rozwodnić (piszę z pamięci więc nie wiem czy może coś się ostatnio nie zmieniło), mają w planie chyba sprzedać nieruchomosć, więc stąd może trochę gotówki im wpadnie i nie trzeba będzie tej emisji robić.
Edytowany: 7 maja 2011 17:39
|
|
0 Dołączył: 2009-02-06 Wpisów: 925
Wysłane:
7 maja 2011 17:55:37
przy kursie: 2,03 zł
Vistula juz probowala sil za rynkach zagranicznych - osciennych wzgledem polski. Niestety wszelkie proby okazaly sie niedochodowe, wiec okolo 2009/2010 zaprzestano dalszych dzialan koncentrujac sie na rynku krajowym.
Vistula nie ma problemu z Krukiem, wrecz przeciwnie Kruk generuje spora czesc ich przychodow. Obecnie maja problem z zadluzeniem, ale udaje sie im powoli je splacac.
Istotnym problemem firmy Vistula jest problem ze zbyciem wyrobow garniturowych, oraz praktyczny brak zwyklych ubran.
|
|
0 Dołączył: 2009-03-08 Wpisów: 319
Wysłane:
7 maja 2011 18:50:14
przy kursie: 2,03 zł
Nie masza racji, to segment odzieżowy w Vistuli jest tym lepszym, jubilerski jest słaby i na spadającej marży. Kruk jest problemem, pośrednio związanym też z cenami złota. Poza tym Vistula nie pozycjonuje siebie w segmencie "zwykłych ubrań", zdecydowała się na półkę wyżej i tam walczy o swój kawałek tortu.
Edytowany: 7 maja 2011 18:51
|
|
0 Dołączył: 2009-02-06 Wpisów: 925
Wysłane:
7 maja 2011 19:26:40
przy kursie: 2,03 zł
Ostani raport wskazuje ze obydwa segmenty zarobily mniej wiecej tyle samo, z tym ze segment odziezowy wymagal znacznie wyzszej sprzedazy (kwotowo) wzgledem segmentu jubilerskiego.
Owszem segment odziezowy wyszedl na prosto z zapasci,- byc moze nowa strategia pozwoli mu sie bardziej rozwijac, jest to jednak segment niepewny - wszczegolnosc garnitury.
Widze ze rozumiemy inaczej zwykle ubrania, dla Vistuli zwykle ubrania to przerozne dodatki jak "swetry", paski, plaszcze, lub inne ubrana eleganckie - jednak glownie w pol oficjalnie.
Strategia Vistuli jaka kreuje prezes Plich oparta jest glownie na rynku krajowym, do tego zobowiazania wzgledem bankow nakladaja pewne kagance na rozwoj zewnetrzny. Dlatego pozostaje tylko rozwoj organizacyjny przedsiebiorstwa, i wyprzedaz aktywow trwalnych nie uzytecznych - glownie nieruchomisc.
|
|
0 Dołączył: 2009-03-08 Wpisów: 319
Wysłane:
7 maja 2011 20:50:16
przy kursie: 2,03 zł
OK, tylko widzisz, patent polega na tym, że im większy udział słabego marżowo segmentu jubilerskiego w całości tym gorzej marżowo uśredniając wypada cała spółka, bo odzieżówkę w dół ciągnie właśnie Kruk i dlatego paradoksalnie duży udział Kruka w sprzedaży jest w tym wypadku obciążeniem, a nie atutem.
|
|
PREMIUM
16 Dołączył: 2009-11-23 Wpisów: 222
Wysłane:
7 maja 2011 21:12:41
przy kursie: 2,03 zł
ciekawe rzeczy: zjk twierdzi że Kruk przynosi podobny zysk jak odzieżówka z tym że odziezówka robi ten zysk na większym obrocie. Czyli wynika z tego że wysokomarżowy jest tu Kruk. Któryś z panów jest w błędzie.
A teraz trochę ode mnie, jako udziałowca Vistuli. Kolekcje odzieżowe Vistuli są mdłe, niajkie, bez wyrazu. Z inwestorskiego obowiązku wchodzę do głównego salonu w moim mieście i nawet jakbym tam chciał kupić cos fajnego dla siebie to nie ma co. Podobną odziez można kupić w Bytomiu za połowę ceny. Cóż może się mylę , ( a w marketingu mylę się niezbyt często ), ale zarząd Vistuli powinien się przyjrzeć temu co oni próbują sprzedać klientom. Bo przypomina mi to Nokię która usilnie chce sprzedawać klientom telefony których oni wcale nie potrzebują i nie chcą kupować.
Pomysł z Chinami to dla mnie kuriozum ala Bauer...
|
|
|
|
0 Dołączył: 2009-02-06 Wpisów: 925
Wysłane:
7 maja 2011 23:06:27
przy kursie: 2,03 zł
Kilka suchych faktow (z ostaniego raportu RS strona 29, "Nota 2 Segmenty według rodzaju działalności i podziału geograficznego")
Jak dlamnie obydwie branze sa porownywanlne, owszem widac wyrazna poprawke w segmencie odziezowym i 8 procentowy spadek zyskow w segmencie jubilerskim
IV kwartal 2010: Wynik netto/Sprzedaz Netto: Segment odzieżowy :22,10% Segment jubilerski:23,89%
IV kwartal 2009: Wynik netto/Sprzedaz Netto: Segment odzieżowy :13,28% Segment jubilerski:30,71%
Jednak nie mozna stwierdzic ze branza jubilerska ciagnie w dol Vistule,- jest wysoce dochodowa. Wszczegolnosc jesli spojrzec na dane roczne:
2010: Wynik netto/Sprzedaz Netto: Segment odzieżowy :16,62% Segment jubilerski:20,80%
Branza jubilerska wypada znacznie lepiej przy porownywalnych zyskach Segment odzieżowy: 34 370 Segment jubilerski: 30 032
2009: Wynik netto/Sprzedaz Netto: Segment odzieżowy: 6,05% Segment jubilerski: 29,46%
Reasumujac, owszem wzwyszka cen surowcow spowodowala spadek zysownosci branzy jubilerskiej, natomiast mocno poprawila sie rentownosc branzy odziezowej. Nie mniej niema zadnych podstaw do stwierdzenia ze to branza jubilerska ciagnie wyniki grupy w dol. Firme natomiast ciaza glownie (Nota 6 Koszty finansowe)
Odsetki od kredytów w rachunku bieżącym i kredytów bankowych: 2010: 18 472 2009: 23 180
Oraz korekty wyceny aktywow (Nota 13 Rzeczowe aktywa trwałe).
Ponadto warto wspomniec ze ogolne zadluzenie Vistuli (nota 22) spadlo o okolo 18% co jest dobrym sygnalem. Reszte analizy raportu polecam wam. Ja swoja historie z Vistula jako akcjonariusz zakonczylem okolo 6 miesiecy temu. Poki co nie widze powodow zeby tu spowrotem wrocic kapitalem.
|
|
0 Dołączył: 2009-02-06 Wpisów: 925
Wysłane:
7 maja 2011 23:25:32
przy kursie: 2,03 zł
Udalo mi sie znalesc fajna pozycje w Nota 22 Pożyczki i kredyty bankowe
Kredyt bankowy o wartosci : 7 000 000 zl oprocentowany na 44%
Kredyt obrotowy w wysokości 7.000 tys. zł.. Spłata nastąpi 30.09.2011r. Kredyt zabezpieczony został hipoteką zwykłą na nieruchomościach spółki i zastawem rejestrowym na zapasach magazynowych. Kredyt oprocentowany jest stopą Wibor 1M + marża banku.
Jesli to nie blad druku, to pozazdroscic :))
|
|
0 Dołączył: 2011-05-07 Wpisów: 16
Wysłane:
8 maja 2011 03:32:38
przy kursie: 2,03 zł
Tak byla przymiarka na rynek poza krajowy o ile mozna tak nazwac zaledwie kilka sklepow w Czechach i na Łotwie. to dopiero kuriozum. Nie wazne co miala ta proba na celu bo w moim przekonaniu napewno nie ekspansje marki a raczej dowiedzenia ze lepiej zostac u siebie.
Nie bedziemy dluzej drazyc tematu chodz uwazam ze bez innowacyjnosci i nowych rynkow zbytu vistula pozostanie ta sama krajowa marka doputy ktos jej nie kupi a kupi napewno.
|
|
PREMIUM
30 Dołączył: 2010-09-05 Wpisów: 1 074
Wysłane:
8 maja 2011 11:43:26
przy kursie: 2,03 zł
Mnie zastanawia jeden fakt. Wartosć księgowa Vistuli to 2,70zł na jedną akcję. Obecnie kurs utrzymuję się w okolicach 2,02zł - 2,07zł a więc dużo poniżej wartości księgowej. Rzadko się zdarza aby cena akcji była niższa od wartości księgowej a tutaj mamy właśnie taka sytuację. Co najlepsze utrzymuje się w tych granicach już od dłuższego czasu. Czyżby w końcu po dość długim boczniaku przyszedł czas na jakieś wybicie kursu ? Myślę że Vistula jest spółką którą warto obserwować.
|
|
50 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25 Wpisów: 8 588
Wysłane:
8 maja 2011 21:51:13
przy kursie: 2,03 zł
120% tej kwoty to wartości niematerialne i prawne. Stanowią one 361 mln zł wobec łącznych kapitałów własnych 301 mln zł. Znaczy to, że rzeczowa wartość księgowa jest ujemna. No ale nie wszystko trzeba odpisywać, bo marki są coś warte. Odpisałbym coś za to z zapasów i z należności. Rynek przykłada rozsądne dyskonto, a od 5 kwartałów WK stoi w miejscu.
|
|
0 Dołączył: 2009-03-08 Wpisów: 319
Wysłane:
8 maja 2011 22:17:06
przy kursie: 2,03 zł
Wg rankingu wartości marek 2010, marka Vistula wyceniona została na 50,8 mln, praktycznie na tyle samo co w 2009r. www.rankingmarek.pl/?id=rw_201...
Edytowany: 8 maja 2011 22:17
|
|
0 Dołączył: 2009-02-06 Wpisów: 925
Wysłane:
8 maja 2011 22:28:10
przy kursie: 2,03 zł
do tego dochodza co najmniej:
W. Kruk 64,0 Wólczanka 22,2 Deni Cler 15,4 + jakies jeszcze marki ktorych wyceny sa malo istotne.
W ktorym z raportow byla wyszczegolniona wycena ksiegowa marek jaka stosuje Vistula - bylo to chyba rok temu. Jesli ktos z was ma wolny czas zachecam do poszperania.
|
|
50 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25 Wpisów: 8 588
Wysłane:
9 maja 2011 08:53:11
przy kursie: 2,03 zł
Same znaki towarowe są wycenione na 31 grudnia 2010 r. na kwotę 114 mln zł (SF str. 36). Premia zapłacona za Kruka, zwana "wartością firmy", przeszła zdaniem zarządu pomyślnie test na utratę wartości i w księgach opiewa na 244 mln zł. Nie polemizuję z tym bardzo, bo Kruk jest marżowy i dochodowy. Ale jednocześnie znak Kruk jest wyceniany osobno w bilansie, i z tym już bym polemizował - bo liczą go w ten sposób dwa razy.
|
|
0 Dołączył: 2008-11-28 Wpisów: 1 308
Wysłane:
17 maja 2011 16:43:35
przy kursie: 1,84 zł
zjk napisał(a):Udalo mi sie znalesc fajna pozycje w Nota 22 Pożyczki i kredyty bankowe
Kredyt bankowy o wartosci : 7 000 000 zl oprocentowany na 44%
Kredyt obrotowy w wysokości 7.000 tys. zł.. Spłata nastąpi 30.09.2011r. Kredyt zabezpieczony został hipoteką zwykłą na nieruchomościach spółki i zastawem rejestrowym na zapasach magazynowych. Kredyt oprocentowany jest stopą Wibor 1M + marża banku.
Jesli to nie blad druku, to pozazdroscic :)) Nie rozumiem skąd wziąłeś 44% ? Wibor 1M to stopa jednocyfrowa, a marża też jednocyfrowa. W sumie ciężko wyjść na 44%. No chyba, że marża 2% od całości odnosiłoby się do 1 miesiąca lub krócej. itp. Stąd moje pytanie
|
|
0 Dołączył: 2009-02-06 Wpisów: 925
Wysłane:
17 maja 2011 23:53:21
przy kursie: 1,84 zł
Wartosc ta wzieta jest z raportu rocznego Skad sie tam wzielo 44% nie wiem ale moze ma to cos wspolnego z nowa pania prezes w jednej z zaleznych spolek.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.