PARTNER SERWISU
rlfncmjj
1 2 3

IPLEX

IPLEX SA
0
Dołączył: 2012-03-16
Wpisów: 20
Wysłane: 20 marca 2012 11:18:06
WatchDog napisał(a):
Mam pytanie o rentowność. Ipla wykazała prawie 30 mln zł i jest na granicy rentowności. Iplex wykazuje niecałe 10 mln zł i jest na niedużym plusie. Gdzie są różnice: w marży, w kosztach, czy w modelu biznesowym?
Jaka część przychodów w tym biznesie - mniej więcej - ma charakter barterowy?




Czynników mających wpływ na rentowność jest wiele – ze strony kosztowej to przede wszystkim pozyskanie praw licencyjnych oraz szeroko rozumiane koszty technologiczne. Od strony przychodowej – ceny pakietów reklamowych, wykorzystanie inventory powierzchni reklamowej, jak i ceny pakietów subskrypcyjnych.

Dla nas, jedną z kluczowych rzeczy od momentu uruchomienia iplex.pl, było doprowadzenie do jego rentowności przy odpowiednim wolumenie Użytkowników korzystających z naszych usług. To właśnie dzięki rozsądnej polityce kosztowo-przychodowej doprowadziliśmy projekt do rentowności.

Bartery to zazwyczaj współpraca crosspromocyjna z dystrybutorami filmowymi, gdzie iplex.pl występuje w roli patrona medialnego danego filmu, a obie strony świadczą wzajemnie usługi marketingowe.

Kamil Gemra
0
Dołączył: 2009-12-09
Wpisów: 3 001
Wysłane: 20 marca 2012 12:51:10
Na stronie TVN CNBC jest dostepny wywiad z Prezesem IPLEX S.A. Arkadiuszem Świerczewskim: www.tvncnbc.pl/11634381,29750,...

Polecam wszystkim zainteresowanym.
Edytowany: 20 marca 2012 12:56

fromp
0
Dołączył: 2012-03-21
Wpisów: 1
Wysłane: 21 marca 2012 20:09:41
Mnie ciekawi jedno, czy zalożyciele po to chcą upublicznić spółkę, żeby wykonac ten ruch co
Wejchert w Onecie i wycofac się z biznesu? Czy też będą dalej zaangażowani w jej działalność?


IPLEX SA
0
Dołączył: 2012-03-16
Wpisów: 20
Wysłane: 21 marca 2012 20:25:55
Cytat:
Mnie ciekawi jedno, czy zalożyciele po to chcą upublicznić spółkę, żeby wykonac ten ruch co
Wejchert w Onecie i wycofac się z biznesu? Czy też będą dalej zaangażowani w jej działalność?



Witam,

cele emisyjne związane z rozwojem Spółki, mają zdecydowanie podnieść jej wartość.

Determinacja i zaangażowanie w projekt jego tworców sprawia, że na pewno nie jest to moment na cashowanie się.


WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 21 marca 2012 21:03:56
Na ile realne jest zagrożenie, że mejdżersi w końcu pozbierają się i dogadają, jak swego czasu branża muzyczna z Apple, i wstawią wszystko jak leci do globalnych platform dystrybucyjnych: iTunes, Amazon, itd. Albo Google odpali np. Google Plex i w ten sposób mali lokalni gracze będą mieli dużo trudniej?

Drugi wątek do poruszenia to tendencje na rynku reklamy. Słyszałem że w YouTube są nowe pakiety reklamowe, w których za spot płaci się tylko wtedy, jeśli użytkownik doczeka do dwudziestej którejś sekundy. Mocno przyciąga to budżety, bo wygląda na skuteczniejsze (tańsze). Na ile jest zagrożeniem w odciąganiu media plannerów?

IPLEX SA
0
Dołączył: 2012-03-16
Wpisów: 20
Wysłane: 22 marca 2012 09:11:17
Cytat:
Na ile realne jest zagrożenie, że mejdżersi w końcu pozbierają się i dogadają, jak swego czasu branża muzyczna z Apple, i wstawią wszystko jak leci do globalnych platform dystrybucyjnych: iTunes, Amazon, itd. Albo Google odpali np. Google Plex i w ten sposób mali lokalni gracze będą mieli dużo trudniej?

Drugi wątek do poruszenia to tendencje na rynku reklamy. Słyszałem że w YouTube są nowe pakiety reklamowe, w których za spot płaci się tylko wtedy, jeśli użytkownik doczeka do dwudziestej którejś sekundy. Mocno przyciąga to budżety, bo wygląda na skuteczniejsze (tańsze). Na ile jest zagrożeniem w odciąganiu media plannerów.


Witam,
według nas, w najbliższych latach nie powinno zaistnieć takie zagrożenie, chociaż oczywiście nie możemy go wykluczyć. Branża filmowa jest znacznie bardziej skomplikowana przy budowaniu modeli o globalnym zasięgu. Musimy pamiętać, że oprócz praw licencyjnych, które często są przekazywane jako "all rights" lokalnym dystrybutorom, co niesie za sobą konieczności "czyszczenia" praw na danym rynku, pozostaje jeszcze kwestia tłumaczenia filmów (napisy, lektor), co też utrudnia cały proces. Proszę zwrócić uwagę na rozwój Netflix, który rozwija się kolejno w krajach angielsko i hiszpańskojęzycznych, co też następuje ze względu na koszty licencyjne stosunkowo wolno.

Rynek reklamy video online daje dużo więcej możliwości efektywnego zarządzania kampaniami niż model, który znamy w TV - jedną z metod jest
opisana przez Pana. W iplex.pl stosujemy inne rozwiązania dające reklamodawcy 100% potwierdzenie, że widz obejrzał jego spot - zadajemy po reklamie pytanie ułożone przez reklamodawcę w formie ankiety, na które odpowiedź umożliwia dopiero obejrzenie filmu. Mamy więc nie tylko pewność obejrzenia reklamy, ale i interakcję z Użytkownikiem po jej obejrzeniu - taką formę media planerzy bardzo sobie cenią.

gargi9
0
Dołączył: 2009-08-31
Wpisów: 73
Wysłane: 22 marca 2012 14:45:03
Kiedy rozpoczyna się oferta prywatna? Capital One Advisers jest autoryzowanym doradcą i tam się trzeba zgłaszać ?

IPLEX SA
0
Dołączył: 2012-03-16
Wpisów: 20
Wysłane: 22 marca 2012 17:01:39
Tak, właśnie tam należy się zgłaszać. Oferta rozpoczęła się dzisiaj i potrwa do 13 kwietnia br.

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 22 marca 2012 19:28:36
Czy dobrze spojrzałem, że VAT na filmy VOD jest 7% [sorry-teraz 8%]? Macie Państwo scenariusz podwyżki VAT do stawki podstawowej? Co wtedy zrobicie, ceny w górę, czy wzięcie podwyżki na siebie?

Zaczęła mnie jeszcze nurtować sprawa przychodów z reklam. Czy naprawdę przed każdym filmem wyświetlane jest do dziesięciu spotów? Ludzie to znoszą? Czy jest to jakoś mierzone po stronie adserwera, jak w kampaniach odsłonowych? Mierzy to AtMedia czy jakieś Wasze skrypty?
Edytowany: 24 marca 2012 06:56

Fantomas
0
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 379
Wysłane: 22 marca 2012 20:26:46
Ja napiszę o reklamach z punktu widzenia użytkownika: otóż iplex jest świetnym przykładem na to jak wkurzyć użytkownika reklamami.
Początkowo filmy miały nie być przerywane reklamami - obecnie są. Nie byłoby jeszcze to jakimś wielkim problemem gdyby nie jeden fakt - przy niektórych reklamach trzeba odpowiedzieć na jakieś ankietowe pytanie. Jeśli się tego nie zrobi to cała emisja jest przerywana i trzeba zaczynać wszystko oglądać od początku.
Jest to dla mnie najgorsza cecha tego serwisu. Rozumiem, że trzeba użytkowników zachęcać do przejścia na wersję płatną (pozbawioną reklam), ale wszystko ma swoje granice. Już kilka razy chciałem coś obejrzeć i rezygnowałem w trakcie reklam. W zwykłym tv blok reklamowy nie zmusza widza do ich oglądania - tutaj jest inaczej.
Jeśli tak ma wyglądać przyszłość vod to ja serdecznie dziękuję. Iplex chyba testuje granice ludzkiej percepcji do oglądania odmóżdżających przekazów.

Co do różnic między iplą a iplexem odnośnie wyniku: to chyba sprawa jest dość prozaiczna - iplex nie ma jakiś wielkich hitów w swojej ofercie, czyli ponosi mniejsze opłaty licencyjne.


rybeusz
23
Dołączył: 2011-09-15
Wpisów: 243
Wysłane: 22 marca 2012 22:56:18
Na jednej z konferencji poświęconej rynkowi online były przytoczone wyniki wewn. badania któregoś z serwisów filmowych i wynikało z nich że poziom iratacji reklamami u widza wzrastał niebezpiecznie wraz z biegiem czasu. Granicą było 30-45 sekund reklam (czyli stream 2-3 reklam 15"), które widzowie jeszcze dosyć łatwo "łykali" i nie wiązało się to u nich z negatywnymi odczuciami.

Jeśli dobrze zrozumiałem AtM tylko sprzedaje powierzchnię reklamową na Iplexie, audyt całego ruchu robi natomiast Gemius Traffic (choć można też wyorzystać do tego Omniture, jako główne źródło lub backup Gemiusa, jeśli tylko firma ma u nich wykupiony abonament). Mediaplanerzy wolą dane z Gemiusa, który stał się juz jakiś czas temu standardem w Polsce, a staje się coraz popularniejszy w regionie (Europa Zachodnia cały czas bazuje na Omniture). Skrypty do audytu ruchu na serwerze podłącza audytor z wydawcą, mierzy się to podobnie jak kampanie odsłonowe.
Edytowany: 22 marca 2012 23:01

IPLEX SA
0
Dołączył: 2012-03-16
Wpisów: 20
Wysłane: 23 marca 2012 09:24:44
WatchDog napisał(a):
Czy dobrze spojrzałem, że VAT na filmy VOD jest 7%? Macie Państwo scenariusz podwyżki VAT do stawki podstawowej? Co wtedy zrobicie, ceny w górę, czy wzięcie podwyżki na siebie?

Zaczęła mnie jeszcze nurtować sprawa przychodów z reklam. Czy naprawdę przed każdym filmem wyświetlane jest do dziesięciu spotów? Ludzie to znoszą? Czy jest to jakoś mierzone po stronie adserwera, jak w kampaniach odsłonowych? Mierzy to AtMedia czy jakieś Wasze skrypty?




Działalność, jaką prowadzimy, opiera się na 23% VAT, sytuacja o której Pan wspomina, nie stanowi więc dla nas zagrożenia.
Nasz system reklamowy przewiduje wyświetlanie maksymalnie 10 reklam (nie dłuższych niż 30 sek.) przed filmem i nie więcej niż 5 reklam w trakcie filmu. Nasi Użytkownicy to niezwykle świadoma grupa odbiorców, która doskonale zdaje sobie sprawę, że aby otrzymać dostęp do legalnych treści bardzo dobrej jakości, musi obejrzeć reklamowy blok, czyli wykazać się niejako atencją dla sponsorów filmu. Przeprowadzaliśmy jednak badania własne, z których wynika, że właśnie taka liczba spotów w bloku jest dla Użytkowników optymalna. Musimy też pamiętać, że system działąjący w oparciu o tzw. rozkład czasowy, dzieli kampanie i niejednokrotnie przed filmem zobaczyć można jedynie dwie reklamy.
Edytowany: 23 marca 2012 09:31

IPLEX SA
0
Dołączył: 2012-03-16
Wpisów: 20
Wysłane: 23 marca 2012 09:26:22
Fantomas napisał(a):
Ja napiszę o reklamach z punktu widzenia użytkownika: otóż iplex jest świetnym przykładem na to jak wkurzyć użytkownika reklamami.
Początkowo filmy miały nie być przerywane reklamami - obecnie są. Nie byłoby jeszcze to jakimś wielkim problemem gdyby nie jeden fakt - przy niektórych reklamach trzeba odpowiedzieć na jakieś ankietowe pytanie. Jeśli się tego nie zrobi to cała emisja jest przerywana i trzeba zaczynać wszystko oglądać od początku.
Jest to dla mnie najgorsza cecha tego serwisu. Rozumiem, że trzeba użytkowników zachęcać do przejścia na wersję płatną (pozbawioną reklam), ale wszystko ma swoje granice. Już kilka razy chciałem coś obejrzeć i rezygnowałem w trakcie reklam. W zwykłym tv blok reklamowy nie zmusza widza do ich oglądania - tutaj jest inaczej.
Jeśli tak ma wyglądać przyszłość vod to ja serdecznie dziękuję. Iplex chyba testuje granice ludzkiej percepcji do oglądania odmóżdżających przekazów.

Co do różnic między iplą a iplexem odnośnie wyniku: to chyba sprawa jest dość prozaiczna - iplex nie ma jakiś wielkich hitów w swojej ofercie, czyli ponosi mniejsze opłaty licencyjne.




Jak wspomnieliśmy, przeprowadzaliśmy badania, dzięki którym wiemy, jak właściwie dostosować reklamowy model. Tworząc go, wsłuchiwaliśmy się w głosy zarówno Użytkowników, jak i Reklamodawców. Ci drudzy mają świadomość, że wykupując reklamę na iplex.pl mają 100% pewność, że Użytkownicy obejrzą ich spot - właśnie dzięki pojawiającym się ankietom, stanowiącym interakcję z Widzem. Ta interakcja odróżnia nas od innych serwisów i sprawia, że Reklamodawcy mają świadomość jakości, jaka się za tym kryje. To ewenement na rynku, który bardzo sobie cenią.
Edytowany: 23 marca 2012 09:32

IPLEX SA
0
Dołączył: 2012-03-16
Wpisów: 20
Wysłane: 23 marca 2012 09:29:27
rybeusz napisał(a):
Na jednej z konferencji poświęconej rynkowi online były przytoczone wyniki wewn. badania któregoś z serwisów filmowych i wynikało z nich że poziom iratacji reklamami u widza wzrastał niebezpiecznie wraz z biegiem czasu. Granicą było 30-45 sekund reklam (czyli stream 2-3 reklam 15"), które widzowie jeszcze dosyć łatwo "łykali" i nie wiązało się to u nich z negatywnymi odczuciami.

Jeśli dobrze zrozumiałem AtM tylko sprzedaje powierzchnię reklamową na Iplexie, audyt całego ruchu robi natomiast Gemius Traffic (choć można też wyorzystać do tego Omniture, jako główne źródło lub backup Gemiusa, jeśli tylko firma ma u nich wykupiony abonament). Mediaplanerzy wolą dane z Gemiusa, który stał się juz jakiś czas temu standardem w Polsce, a staje się coraz popularniejszy w regionie (Europa Zachodnia cały czas bazuje na Omniture). Skrypty do audytu ruchu na serwerze podłącza audytor z wydawcą, mierzy się to podobnie jak kampanie odsłonowe.




Nawet gdyby któryś z Użytkowników zdecydował, że woli zrezygnować z oglądania reklam, ma możliwość wykupienia usługi iplex plus, która jest najtańszą tego rodzaju ofertą na rynku. 9,90 zł pozwala przez 30 dni oglądać ponad 2 500 filmów bez reklam - na innych serwisach niejednokrotnie to cena dostępu do jednego filmu.

My także opieramy się na badaniach z Gemiusa. Obliguje nas do tego zarówno współpraca z domami mediowymi, dla których jest to standardem, jak i nasz wybór - choć posiadamy też, jako back up, kody własne.
Edytowany: 23 marca 2012 09:33

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 23 marca 2012 16:54:03
IPLEX SA napisał(a):
Działalność, jaką prowadzimy, opiera się na 23% VAT, sytuacja o której Pan wspomina, nie stanowi więc dla nas zagrożenia.

O rany, a czemu nie korzystacie z tej furtki?

Cytat:
Świadczenie usługi video na żądanie podlega opodatkowaniu stawką podatku VAT w wysokości 7%.

Usługa ta mieści się w zakresie usług telewizji kablowej (PKWiU 64.20.3 w oparciu o PKWiU 1997 r.; w oparciu zaś o PKWiU 2006 r. jako: 61.10.53.0 "Usługi udostępniania programów płatnych za oglądanie (pay-per-view) za pomocą infrastruktury przewodowej").

Tak wynika z interprteacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 18 lutego 2010 r.

ekspertax.pl/podatki/vat/item/...
oraz jeszcze druga:
www.podatki.biz/interpretacje/...

rybeusz
23
Dołączył: 2011-09-15
Wpisów: 243
Wysłane: 24 marca 2012 02:59:18
Jeszcze wracając do reklam i ich przyswajalności. Nie do końca się zgodzę z tezą, że - lekko parafrazując - widzom nie przeszkadza 10 reklam puszczanych przed filmem, bo jest to usługa nieodpłatna i oni to rozumieją. Fajnie że spółka "wsłuchuje się" w opinie klientów i widzów, tym bardziej jeśli popieracie to wewnętrznymi badaniami, ale sprawa wydaje się bardziej złożóna.

Może najłatwiej będzie na przykładzie - ogólnopolskie, darmowe stacje TV typu Polsat i TVN zobligowane są ustawą odnośnie max długości reklam w ciągu godzin. Jeśli mnie pamięć nie myli jest to max. 12 minut. W tym czasie są średnio dwa breaki reklamowe. Na break przypada więc ok. 6 minut, co przeliczając na 30' reklamy daje właśnie ok 10 reklam. Matematyka podpowiada wprawdzie, że 12 reklam, ale zwykle w breaku jest jeszcze wrzucone jakieś self promo kanału, reklama społeczna itd. Zresztą to również są wartości maksymalne, przez większą część roku faktyczna długość bloku reklamowego jest sporo krótsza. I teraz pytanie retoryczne - jaka część widzów PLS czy TVN odpowiedziałaby, że ilośc emitowanych na dzień dzisiejszy reklam jest odpowiednia albo chcieliby ich więcej, a jaka część, że jest ich zbyt dużo i to ich irytuje?


Z drugiej strony wspomnieni reklamodawcy - nie wiem jak z pytaniem angażującym (być może rzeczywiście jest to jakiś atut) ale tu też duża ilości reklam jest już im zupełnie nie na rękę, bo:
- wraz ze wzrostem ilości reklamodawców spada rozpoznawalność każego z nich, widzom mieszają się klienci, ich marki i produkty
- po 5/6 spocie drastycznie spada zapamiętywalność komunikatu u widza (stąd cały czas popularne dopłacanie 50% do ceny spotu za pozycjonowania reklamy w breaku na pierwszych i ostatnich pozycjach, zwłaszcza wśród marek globalnych). Widz coś widział, nawet gdzieś firmę pamięta, ale nie potrafi powiedzieć o czym to było, ani co do niego mówili.
- wzrasta irytacja widza, co z kolei może przełożyć się podświadomie na wizerunek reklamodawcy. Tu dodatkowo dochodzi jeszcze element odpowiedzi na pytanie. Badaliście może Państwo jak zachowują się fale mózgowe widza w tym momencie, tzn. jakie emocje (pozytywne / negatywne) pojawiają się w momencie dokonania wyboru i udzielenia odpowiedzi?

Niezaprzeczalnie wysoka ilość reklam przed filmem jest natomiast dobrą rzeczą dla samej spółki. Wyższe inventory, przy względnie stałej ilośći widzów pozwala zdecydowanie elastyczniej zarządzać kampaniami i podejrzewam że przydaje się to zwłaszcza w momencie przesilenia, kiedy chętnych reklamodawców jest najwięcej (zgaduję: październik - grudzień?). Niemniej liczba 10 reklam wydaje się wysoka, tym bardziej że przerywacie Państwo film w trakcie.

IPLEX SA
0
Dołączył: 2012-03-16
Wpisów: 20
Wysłane: 24 marca 2012 23:18:27
Naszym zdaniem, odbiór bloku reklamowego arbitralnie narzuconego przez stacje TV a ten, na który świadomie decyduje się nasz Użytkownik, jest diametralnie różna.
W iplex.pl relacja pomiędzy serwisem a Użytkownikiem jest dość klarowna dla obu stron - to Użytkownik decyduje o czasie emisji filmu, godząc się jednocześnie na obejrzenie bloku reklamowego, co powoduje zupełnie inny odbiór reklamowych spotów.

Czas bloku w iplex.pl jest zdecydowanie krótszy, niż tego w TV - porównując godzinę oglądanego materiału.

Dwunastominutowy blok reklamowy w TV zawierać może 24 spoty 30-sekundowe + self promo kanału, który stosowany jest poza blokiem reklamowym. Nierzadko dochodzą do tego kampanie społeczne. U nas widz ogląda 10 spotów przed filmem (czyli maksymalnie 3 minuty) oraz nie więcej niż 5 reklam (każda do max. 30 sekund) w trakcie filmu, co daje w efekcie nie więcej niż 2,5 minuty.

Ponadto, za jedyne 9,90 zł (a od wczoraj nawet za 5,99 zł - płacąc za pakiet 48-godzinny) widz może zdecydować o braku kontaktu z reklamą. W przypadku telewizji takiej alternywy nie ma.

Dapi
PREMIUM
0
Dołączył: 2008-10-07
Wpisów: 993
Wysłane: 25 marca 2012 06:37:17
Czy planujecie stworzenie aplikacj dostępowych dla iOS oraz Androida?
Rynki mogą pozostać irracjonalne dłużej niż ty możesz pozostać wypłacalny.

Rozbudowane wykresy: http://www.atcharts.pl
Centrum analizy technicznej: http://www.attrader.pl

sicc
0
Dołączył: 2010-03-31
Wpisów: 550
Wysłane: 25 marca 2012 18:27:27
Witam,

ile czasu potrzebuje spółka na wprowadzenie aplikacji na nowe platformy, szczególnie mobilne ? Czy prace nad aplikacjami już trwają czy może dopiero po debiucie zostaną zainicjowane ?

Jeszcze jedna rzecz mi się nasunęła, podajcie Państwo, że chcecie rozszerzyć gamę oferowanych filmów aż o 4.000 pozycji (obecnie 2.500), ile czasu na to będzie potrzebne.

pozdrawiam.
Edytowany: 25 marca 2012 18:32

IPLEX SA
0
Dołączył: 2012-03-16
Wpisów: 20
Wysłane: 25 marca 2012 21:31:50
Dapi napisał(a):
Czy planujecie stworzenie aplikacj dostępowych dla iOS oraz Androida?



Tak, aktualnie trwają prace nad aplikacjami zarówno na tablety, jak i na smartfony.
Faza pierwszych testów zaplanowana została na drugi kwartał tego roku.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość


1 2 3

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,280 sek.

jwyxpnfr
qdgyiudt
rhfrujbl
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
eoyccnye
xdjdvapl
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat