23 Dołączył: 2011-06-14 Wpisów: 139
Wysłane:
22 listopada 2014 12:52:05
przy kursie: 30,99 zł
Mam jedno pytanko. Mam nadzieję, że ktoś z Was jest w stanie odpowiedzieć. Przy tak dobrej sprzedaży gry zastanawia mnie stosunkowo mała ilość graczy on line na steam. Inne produkcje z Top`u mają dużą ilość graczy on line a TWOM utrzymuje się w przedziale 3-4 tys. graczy on line. Przepraszam za moją indolencję ale czy ktoś może mi odpowiedzieć z czego to wynika? :)
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
22 listopada 2014 13:28:42
przy kursie: 30,99 zł
@myton bo średnia czasu gry tutaj to nie sa setki godzin tylko parenascie, rzadko paredziesiąt. Jednak mówimy o grze singleplayer bez trybu multi, który pochłania graczom mnóstwo czasu. sporo zmienić mogą dodatki typu edytor, albo rozszerzenia... no i proszę, ten art na blogu washington post... gra zaczyna przebijać się do mainstreamu... Cytat:Jeżeli przyjmuję się często, że spółki ze stabilnym, przewidywalnym biznesem powinny mieć C/Z 10, a te bardziej ryzykowne C/Z 5, tak by poziom zwrotu z inwestycji był na poziomie odpowiednio 10% oraz 20%.
eee - mackopol - mówimy o branży nowych technologii, gdzie produkuje się wirtualny towar, możliwy łatwo do powielenia w milionach sztuk... tutaj nie obowiązuja takie wskaźniki. Nigdzie na świecie. Dojrzałe rynki wyceniają firmy od softu rozrywkowego na C/Z 1/30-1/40 (taki Electronic Arts ma 1/35). Tutaj popularność może eksplodowac w każdej chwili i premia za sukces jest drastycznie wyższa niż w branżach produkcyjnych (jest ogromna łatwość szybkiej eksploatacji popularności sprzedawanego towaru). * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 22 listopada 2014 13:46
|
|
PREMIUM
2 Dołączył: 2014-04-29 Wpisów: 295
Wysłane:
22 listopada 2014 13:59:12
przy kursie: 30,99 zł
myton napisał(a):Mam jedno pytanko. Mam nadzieję, że ktoś z Was jest w stanie odpowiedzieć. Przy tak dobrej sprzedaży gry zastanawia mnie stosunkowo mała ilość graczy on line na steam. Inne produkcje z Top`u mają dużą ilość graczy on line a TWOM utrzymuje się w przedziale 3-4 tys. graczy on line. Przepraszam za moją indolencję ale czy ktoś może mi odpowiedzieć z czego to wynika? :) A spawdzil pan ilu graczy jest on line grających w Call of Duty ktory tez jest w Top 5.?
|
|
|
|
93 Dołączył: 2010-11-28 Wpisów: 1 574
Wysłane:
22 listopada 2014 14:03:44
przy kursie: 30,99 zł
mi wychodzi że w Call of Duty grało godzine temu 3883 czyli odrobine wiecej od TWoM
|
|
93 Dołączył: 2010-11-28 Wpisów: 1 574
Wysłane:
22 listopada 2014 14:04:49
przy kursie: 30,99 zł
edit: grało 4161
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
22 listopada 2014 14:08:36
przy kursie: 30,99 zł
nie, no bez jaj, gier multi nie porównuje się do gier single. Przecież znalezienie gier singlowych nie jest problemem. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
|
|
67 Dołączył: 2011-01-02 Wpisów: 1 254
Wysłane:
22 listopada 2014 14:17:25
przy kursie: 30,99 zł
@Scarry
Zgadzam się, w porównaniu z innymi przedstawicielami branży jest dosyć tanio. Jednak czy branża faktycznie jest w stanie dostosować się zyskami do wyceny?
Spółka dzięki TWOM zarobi 10 mln(wersja optymistyczna?) a jej kapitalizacja wzrosła w tym czasie o 45 mln.
138tyś akcji przemielone przez pierwszy dzień to 6% akcji ogółem. Łącznie 736 tyś daje 33%. Na razie brak komunikatu, jednak daje to wszystko do myślenia.
Edytowany: 22 listopada 2014 14:18
|
|
23 Dołączył: 2011-06-14 Wpisów: 139
Wysłane:
22 listopada 2014 14:17:26
przy kursie: 30,99 zł
pieniek1 napisał(a):myton napisał(a):Mam jedno pytanko. Mam nadzieję, że ktoś z Was jest w stanie odpowiedzieć. Przy tak dobrej sprzedaży gry zastanawia mnie stosunkowo mała ilość graczy on line na steam. Inne produkcje z Top`u mają dużą ilość graczy on line a TWOM utrzymuje się w przedziale 3-4 tys. graczy on line. Przepraszam za moją indolencję ale czy ktoś może mi odpowiedzieć z czego to wynika? :) A spawdzil pan ilu graczy jest on line grających w Call of Duty ktory tez jest w Top 5.? aż tak staro wyglądam?? nie jestem specjalistą wiec dlatego pytam :) 196 tys grających - Counter-Strike: Global Offensive, farCry 4 - 10 tys grających, 11 tys. Call of Duty: Advanced Warfare - Multiplayer po drobnej analizie chyba skłaniałbym się do tego, że gry typu multiplayer mają dużo wyższą grywalność on line ;)prawda to? dzieki Scarry
Edytowany: 22 listopada 2014 14:29
|
|
PREMIUM
2 Dołączył: 2014-04-29 Wpisów: 295
Wysłane:
22 listopada 2014 14:22:14
przy kursie: 30,99 zł
Nie wiem jak pan wyglada,ale twierdzi pan ze gry z top sprzedazy steama mają dużo wiecej graczy on line,a to nie do konca prawda.
Edytowany: 22 listopada 2014 14:23
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
22 listopada 2014 14:25:42
przy kursie: 30,99 zł
mackopl napisał(a):@Scarry Spółka dzięki TWOM zarobi 10 mln(wersja optymistyczna?) a jej kapitalizacja wzrosła w tym czasie o 45 mln.
wg mnie TWOm w tym roku zarobi nie mniej niż 30 mln, sprzedając nie mniej niz 600 000 kopii. W następnym roku dołoży do tego jeszcze z 50%, może 100%, ale to już będzie bardzo rozłożone w czasie. Zyski z tabletów bedą na pewno niższe, ale niezwykle wysoka jakość gry i oceny na PC na pewno nakręcą spory hype i pierwsza fala rzuci się dosłownie na grę. @mytonspoko, tylko że ta ogromna masa grających online nie przekłada się na pieniądze dla inwestorów, dlatego lepiej wydać i sprzedać parę gier single niż jedną online, w którą gracz potem tłucze 5 lat, nie kupując innych gier. Jakimś rozwiązaniem jest tu model F2P, ale rzadko chwyta w dużej skali. Fajnym obejściem problemu jest też propozycja Paradoxu, wypuszczającego grę-bazę i potem sprzedającego bardzo rozbudowane rozszerzenia do niej przez rok-dwa od premiery. Są na tyle rozbudowane że gracze nie kręcą nosami na nie jak na klasyczne DLC, często strasznie na siłę wyciągające kasę. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 22 listopada 2014 14:34
|
|
|
|
23 Dołączył: 2012-07-19 Wpisów: 222
Wysłane:
22 listopada 2014 14:40:57
przy kursie: 30,99 zł
Kwestia znacznie wiekszej kapitalizacji dzięki wskaźnikowi C/Z to jedno. A co z wartością wzrostu marki 11 bit studios ? Przecież ta dzięki TWoM wzrosła gigantycznie. Myślicie że rynek będzie próbował to jakoś wyceniać ?
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
22 listopada 2014 14:43:37
przy kursie: 30,99 zł
rynek nie wie co się dzieje, spekulanci kupili akcje bo dynamicznie rosną, grupka ludzi znających firmę i branżę i tak ma akcje kupione drastycznie taniej niż reszta.... za to maklerzy i zawodowi doradcy finansowi nie mają pojęcia o firmie, po prostu. Dlatego też jestem pod wrażeniem tego że wczoraj PKO już zdążył zaprezentować 11bit inwestorom, szybko reagują. To była mała firemka, jedna z kilkuset na NC, dla nich zapis w katalogu, nic nie znaczący, póki nie usłyszą o przełomowej technologii, produkcie czy wielomilionowych przepływach finansowych nikt nie ma pojęcia co to jest. Dlatego na giełdzie tak ważny jest timing ;) * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 22 listopada 2014 14:46
|
|
PREMIUM
2 Dołączył: 2014-04-29 Wpisów: 295
Wysłane:
22 listopada 2014 14:49:41
przy kursie: 30,99 zł
myton napisał(a):pieniek1 napisał(a):myton napisał(a):Mam jedno pytanko. Mam nadzieję, że ktoś z Was jest w stanie odpowiedzieć. Przy tak dobrej sprzedaży gry zastanawia mnie stosunkowo mała ilość graczy on line na steam. Inne produkcje z Top`u mają dużą ilość graczy on line a TWOM utrzymuje się w przedziale 3-4 tys. graczy on line. Przepraszam za moją indolencję ale czy ktoś może mi odpowiedzieć z czego to wynika? :) A spawdzil pan ilu graczy jest on line grających w Call of Duty ktory tez jest w Top 5.? aż tak staro wyglądam?? nie jestem specjalistą wiec dlatego pytam :) 196 tys grających - Counter-Strike: Global Offensive, farCry 4 - 10 tys grających, 11 tys. Call of Duty: Advanced Warfare - Multiplayer po drobnej analizie chyba skłaniałbym się do tego, że gry typu multiplayer mają dużo wyższą grywalność on line ;)prawda to? dzieki Scarry cs jest na rynku od 2012 roku to gra multiplayer , i jest niewatpliwym hitem. Ale zastanawiam się do czego pan zmierza, czy kwestionuje pan pozycjonowanie steama jeśli chodzi o dochodowość produktów, w danych jednostkach czasu?? Te pytania i wątpliwości ,mają jakąś puente, ciekawi mnie jak ona wygląda.
|
|
23 Dołączył: 2011-06-14 Wpisów: 139
Wysłane:
22 listopada 2014 14:49:48
przy kursie: 30,99 zł
jest chyba też coś w tym , że firma jest notowana na NC, wielu doradców po prostu nie interesuje się rynkiem. Niestety, mała giełda jak do tej pory nie wzbudziła zaufania inwestorów z uwagi na wiele dmuchanych spółek...nie mówię oczywiście o wyjątkach.:)
Pieniek1 - nie mam żadnej odkrywczej "płenty" :) , nie jestem graczem i nie wiem jak pozycjonuje Steam, nie wiem czy pozycjonują w ilości kopii czy dochodu..(pewnie zaraz mi się oberwie, że gdzieś to już na forum było :) ) ucze się rynku gier tylko jako Inwestor... od dawna akcjonariusz 11B - więcej mam pytań niż odpowiedzi w dziedzinie gier. Ale dzieki stałym bywalcom tego forum nauczyłem się już troche :) dzieki
Edytowany: 22 listopada 2014 14:56
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
22 listopada 2014 14:53:20
przy kursie: 30,99 zł
@mytonzdaje się antyteresa kiedyś świetnie to podsumowa - z NC jest tak: kupujesz tanio akcje 10 potencjalnie ciekawych spółek. 9 z nich ledwo zipie lub bankrutuje i traci potężnie na wartości, 1 przebija sufit rozwijając się tak że zarabiasz potężnie. Oczywiście nie musi to być stosunek 9:1, ale coś w tym jest. Maklerzy, doradcy finansowi, całe banki, strasznie boją się tej zmienności i wirtualności małej giełdy, dlatego np na akcje NC nie da się brać lewarów kredytowych. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 22 listopada 2014 14:54
|
|
3 Dołączył: 2009-11-20 Wpisów: 110
Wysłane:
22 listopada 2014 14:56:38
przy kursie: 30,99 zł
Nie znam procedury ale dobrze by było żeby firma poczyniła starania na przeniesienie notowań na parkiet główny,tam jest multum spółek korszych od 11 Bit.
|
|
23 Dołączył: 2011-06-14 Wpisów: 139
Wysłane:
22 listopada 2014 15:02:53
przy kursie: 30,99 zł
a ja myślę, że NC powinien poczynić większe starania aby być bardziej wiarygodnym rynkiem :).....nie ma nic złego w tym, że jest rynek firm nowych, innowacyjnych o dużym potencjale ale nieporównywalnie większym ryzyku... Inwestując w spółki z NC Inwestor będzie wiedział, że ryzykuje i wkłada pieniądze w coś wiecej niż produkcję piekarników do zabudowy
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
22 listopada 2014 15:02:55
przy kursie: 30,99 zł
@surfmenale po co? Da im to jakąkolwiek wymierną korzyść w robieniu lepszych gier? duża giełda - dużo większe koszty bardzie dokładnych audytów, dużo więcej osób zajmujących się pierdołami a nie pisaniem gier. Oni mają pisać dobre gry i na nich zarabiać. Nie wiem po co Wam ta presja na GPW. Przecież jednym z argumentów za 11bit jest to że potrafi świetnie trzymać w ryzach koszty. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 22 listopada 2014 15:03
|
|
0 Dołączył: 2010-07-08 Wpisów: 45
Wysłane:
22 listopada 2014 15:06:20
przy kursie: 30,99 zł
Czy ktoś z Was wie jak wycenia bestsellery Steam? wg ilości czy wartości sprzedaży? Nie wiem czy dobrym pomysłem promocyjnym nie byłaby akcja: 1% dochodów z TWOM dla tej fundacji działającej na rzecz dzieci pokrzywdzonych przez wojnę... Fajnie byłoby jakby spółka podała np. wynik sprzedaży po pierwszym tygodniu, bo jak na razie możemy tylko szacować ... W mojej opinii tak naprawdę wygranymi na tej spółce będą Ci, którzy, mimo pokusy realizacji zysków, potrzymają akcje przez najbliższe kilka/kilkanaście miesięcy, a już koniecznie do wyników za 4Q, bo to może być przełomowy moment dla firmy, a tym samym jej kursu, czego wszystkim współwłaścicielom życzę  Pomyślcie jak wyglądałyby notowania, gdyby nie miał kto sprzedawać przy takiej presji i sukcesie gry. A Wojciech Białek to jeden z rozsądniejszych analityków na naszym rynku...
Edytowany: 22 listopada 2014 15:09
|
|
31 Dołączył: 2012-02-14 Wpisów: 110
Wysłane:
22 listopada 2014 15:14:14
przy kursie: 30,99 zł
Dla mnie jeżeli sprzedadzą milion kopii, to będzie tak jak w Space Engeneers, tzn: 21 000 000 godzin gry i około 20 k pozytywnych opinii na steam. Narazie możemy pomarzyć o zbliżonym wyniku ale za rok... może. Obecną sprzedaż szacuję na ok. 100 k sztuk
51,000 worlds on the Steam Workshop 52 new weekly updated since launch 1,300 mods on the steam workshop 230,000 weekly active players 675,000 monthly active players 21 MILLION in-game house played by the community. 17,000+ Forum Members 24,000 positive reviews making it overwhelmingly positive on steam!
Edytowany: 22 listopada 2014 15:20
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.