Święta i po Świętach...... tak samo z grami.
Trzeba znać swoje miejsce w szeregu i nie tworzyś sztucznej atmosfery porażki - tam gdzie jej nie ma.
Trochę realizmu - nie można oczekiwać od małej niezależnej gry aby przez ponad rok była w czołówkach rankingu sprzedaży.
Dlaczego nie wymagacie od W3 aby był na 1 miejscu - przecież to najbardziej oczekiwana gra roku a jest poza TOP 5 ..... więc co z tą najlepszą grą roku jeśli nie jest nawet w TOP 5 .... tak prawda W3 wyszedł ponad 6 miesięcy po TWOM i miał budżet 50-100 razy wyższym.
Prawda jest taka, że gra zarobiła 5-10 razy więcej niż oczekiwaliśmy przed premierą .... i jej czas już się kończy. Wersja PC zarobiła już 70-80% kasy jaką może zarobić. Wersje mobilne też chyba już zarobiły 25-50% - sprzedaż może jeszcze być lepsza przy innych promocjach gdy będzie mniejsza konkurencja.
Dla oszołomów napiszę, że nawet na Star Wars Battlefront są już promocje w sklepach na pudełka mimo, że premiera była na dniach.
Moim zdaniem większa promocja nic by tu nie zmieniła poza ilością kasy. Na ilość sprzedaży nie miałaby prawie w ogóle wpływu. Zaraz na początku promocji byłem skłonnych przychylić się do zdania, że powinno być 70% lub 75% ale obserwując z rzadka Steam dochodzę do wniosku, że Zarząd miał rację.
Poziom promocji nie miałby wpływu - więc wyższe warto zostawić na później.
Sądzę, że za 2-3 miesiące sami się o tym przekonamy. Teraz podstawowe znaczenie dla wyników będą miały konsole. Będzie mniejsza działka dla firmy ale przy cenie prawie 2 razy wyższej spółka nie będzie miała dużo mniejszego udziału niż w wersji PC a nawet wyższe - biorę tu pod uwagę, że aktualnie większość wpływów ma na promocjach.
Myślę, że 100tyś lub więcej powinno się sprzedać a to już da spółce kilka (2,5-4) mln zł. Szału nie przewiduję ale większego sukcesu nie można wykluczyć. Sądzę, że gdyby spodziewana sprzedaż była mniejsza spółka pewnie nie zdecydowała by się na tracenie 1/3 zespołu przez rok na pracę nad mało perspektywicznym projektem. Na konsoli gra się świetnie ale pamiętajmy, że jest to gra bardzo ambitna a nie gra RPG czy innego popularnego nurtu. Stąd raczej na sprzedaż zbliżoną do 1mln na konsole nie należy się spodziewać realne to max 200-300tyś. Choć nie miałbym nic przeciw gdyby znów mnie zaskoczyli. Są fani na forach konsolowych ale czy będzie ich więcej niż na mobilne .... trudno zakładać ale kto wie ?
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)