PARTNER SERWISU
eixnxajt
456 457 458 459 460
Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 8 maja 2017 07:39:01 przy kursie: 189,00 zł
rockq@ tu pod Twoim postem podpisuję się obiema rękoma. Właśnie o tym cały czas piszę a mianowicie że firma wyssała wszystkie soki z Twom, jedzie na kroplowce jezeli chodzi o przychody ze sprzedaży a kapitalizację ma rozdmuchaną tak że nie ma mowy o średniej grze a jedynie o nowym hicie. Dobrze że przy wycenie BOŚ nie brał pod uwagę wydawnictwa o co wielu na tym forum miało pretensje. Dlatego powtórzę jeszcze raz, czerwiec dużo wyjaśni choć nie wszystko ale mi napewno pomoże podjąć decyzje

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 8 maja 2017 08:57:25 przy kursie: 189,00 zł
Rekinek napisał(a):
baks@ jak zwykle stworzyłeś elaborat tylko że na tema jak zwykle niewiele. Porównujesz poprawianie gry i przekładanie terminów przy grach za setki min do gry za 6 min z kosztami marketingu? Napisałem i to podtrzymuje że praca nad grą za taką kase przez trzy lata to skandal. Pisałem o czerwcu bo jezeli oceny ludzi z branży bedą ok to kurs utrzyma kredyt zaufania, ale co będzie jeżeli te opinie nie bedą pochlebne to juz strach pomyśleć.


Kod:
mod: usunięto treść niezgodną z regulaminem

gra to nie gwóźdź lub inny "młotek" to dzieło artystyczne i niektórzy producenci dopieszczają dzieła aż będzie gotowe....Angel
Wolę wysokiej jakości dzieło niż "produkcję taśmową" jaką stosują niektórzy producenci. Z mojego rozeznania wynika, że zdecydowana większość graczy "woli" dzieła sztuki niż produkty typu S3 czy całą serię wcześniejszych produktów o których można tylko powiedzieć, że "zostały wyprodukowane".
Może nie doceniasz co jest w takiej produkcji najważniejsze .... doskonała jakoś (w tym graficzna) i klimat. Jedno i drugie były świetne w YWOM i niewiele gorsze w serii Anomaly. Spółka jak sam mówi od lat chce tworzyć dzieła wysokiej jakości. Nie da się precyzyjnie ocenić kiedy dzieło będzie gotowe i nawet duże firmy z doświadczeniem jak CDR też nie wydają zgodnie z harmonogramem .... tylko wtedy gdy są zadowoleni z jakości.
Zawsze coś można poprawić i to w grze z dowolnie dużym budżetem i wielkość budżetu akurat do jakości ma niewiele wspólnego. Zobacz TWOM a S3 .... zupełnie co innego w przypadku długości gry i wielkości świata etc.
Kod:
mod: usunięto treść niezgodną z regulaminem

Czas produkcji ma wiele wspólnego z wielkością zespołu i jakością produkcji. A tego czasu zabrakło właśnie CIG ..... czasu i kasy. Sama koncepcja gry jest dobra ale jakość wykonania niedopracowany. Szkoda wydawać fajne pomysły złej jakości bo to strata potencjału. A po co ja tracę czas i tak tego nie zrozumiesz...Angel Spółka może sobie produkować jeszcze nawet rok aby gra przyniosła określony skutek. Kasa jest kolejne projekty w produkcji. Czego chcieć więcej .... dobrej premiery .... ale to zależy właśnie od jakości. Dlatego Gwint nie został jeszcze wydany .... bo też pracują nad jakością a kasy mają teraz dość tak jak 11bit ..... więc na Gwinta poczekamy dłużej niż planowano tak jak na FP.Angel
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 8 maja 2017 10:49

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 8 maja 2017 11:56:14 przy kursie: 182,85 zł
rockq napisał(a):


Raczej napisze, że do 95% gier można łatwo dokleić metkę "survival". Super Mario Bros jest brutalnym survivalem w krainie halucynogennych muchomorków, Monopoly to bezlitosny survival w świecie krwiożerczego kapitalizmu, Szachy są metaforycznym society-survivalem w realiach średniowiecznego dworu. Widzisz jakie to proste?


Przyjmując ten tok rozumowania należy powiedzieć, że życie każdego z nas jest surviwalem w różnych odmianach .... tyle, że to horror .... ale raczej sposób naciągania tematu.
Puszczając wodze fantazji wszystko jest surv..... niezależnie od tego co tam się dzieje.
Bądźmy poważni sam podział na klasy i gatunki jest przecież kompletnie umowny i każda z gier zawiera elementu które można "naciągać" do innych gatunków. A tak na prawdę gier stricte pasujących w całości tylko do jednego gatunku jest chyba niewiele.
Dewagacje moim zdaniem bez sensu....Think
FP będzie bez wątpienia jakimś klonem międzygatunkowym ale na razie mamy tylko mgliste pojęcie...... i tutaj akurat Rekinek ma rację, że poznamy w miarę dobrze gatunek - co nie jest tożsame z możliwością oceny czy będzie to hit czy tylko zwrot kosztów razy kilka w ciągu kilku lat.
Taką odpowiedź da dopiero 3-4 dni premierowych.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)


mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 8 maja 2017 15:36:47 przy kursie: 182,85 zł
rockq napisał(a):

Raczej napisze, że do 95% gier można łatwo dokleić metkę "survival". Super Mario Bros jest brutalnym survivalem w krainie halucynogennych muchomorków, Monopoly to bezlitosny survival w świecie krwiożerczego kapitalizmu, Szachy są metaforycznym society-survivalem w realiach średniowiecznego dworu. Widzisz jakie to proste?


Nie wiem czy przeglądałeś informacje z ostatniej konferencji jak i tej z poprzedniego roku. Spółka koncentruje się teraz na Meaningful Entertainment. Zmieniła też logo oraz slogan na "Make your mark". To czy Frostpunk będzie city-builderem czy jakiś tam survivalem to ma znaczenie do tego jakim znanym gatunkiem opisać grę i otagować ją w Steam. Ta etykieta nie wpłynie też w żaden sposób na odbiór graczy - skoro mają się liczyć wrażenia i doznania. Etykieta city-builder nie odstraszy również kupujących, bo przecież wiesz, że w dzisiejszych czasach ludzie oglądają gry na YT czy czytają recenzje przed zakupem. Jak to się stało, że taki prosty point-and-click w 2,5D survival dostarczył więcej emocji i przeżyć graczom niż niejeden zombi like survival czy symulator chodzenia z graficznymi wodotryskami?


Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 9 maja 2017 09:21:39 przy kursie: 180,00 zł
Czy te spadki to efekt Cig czy może pierwszy kwartał na minusie? A może jedno i drugie plus klapa BC

daro_1975
1
Dołączył: 2014-12-31
Wpisów: 187
Wysłane: 9 maja 2017 10:17:27 przy kursie: 180,00 zł
Witam,
moim zdaniem to zdecydowanie "efekt Ciga" ,ale w ogóle po debiucie Snipera przyszło małe otrzeźwienie na całą branżę-nie zawsze gry odnoszą spektakularne sukcesy.Oczywiście w przypadku Ciga gra idzie o wszystko(tam można nawet wyobrazić sobie upadłość firmy)W przypadku 11bit ewentualna słaba(bądź poniżej oczekiwań)sprzedaż Frostpunka-zaboli na kursie,ale nie przewróci spółki-choć zmieni postrzeganie spolki w dłuższym terminie,w pozytywnym scenariuszu-jeżeli spolka udowodni,ze potrafi tworzyć coraz wieksze gry-nagrodz bedzie sowita...

surfmen
3
Dołączył: 2009-11-20
Wpisów: 110
Wysłane: 9 maja 2017 13:08:06 przy kursie: 180,00 zł
Ja myślę że nie powinno się patrzeć na branżę przez pryzmat pracy poszczególnych firm growych,to nie jest budowlanka czy surowce.Co z tego że CIG pracował nad produktem AAA skoro od dawna było wiadomo że efekt będzie krańcowo odległy od hitu,czy dzieł konkurencji.Tu powinno się brać po uwagę całokształt filozofii spółki z produktu na produkt,wyrażnie widać że na razie na rynku taką filozofię realizuje CDR.Teraz czekamy czy podoną filozofię potwierdzi 11B.Mam nadzieję że tak się stanie.
Edytowany: 9 maja 2017 13:09

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 9 maja 2017 18:13:06 przy kursie: 180,00 zł
surfmen napisał(a):
Ja myślę że nie powinno się patrzeć na branżę przez pryzmat pracy poszczególnych firm growych,to nie jest budowlanka czy surowce


ale wyniki poszczególnych firm growych wpływają na kurs pozostałych, więc koszyk firm produkujących gry zachowuje się podobnie jak budowlanki czy surowców.
Oczywiście problem pojawia się dopiero gdy komuś powinęła się noga, jak wszystko rosło gdy udaną premierę w zeszłym roku miał CDR to nikt nie miał pretensji i było wszystko w porządku...

Żadna firma w tym biznesie nie ma przepisu na hity, jednym to wychodzi z większym prawdopodobieństwem u innych jest ono nikłe, dodatkowo każda premiera obarczona jest jakimś ryzykiem - przypominam, że 11bit ma na celu wydanie dobrej, intrygującej gry z myślą o graczach, nie inwestorach. To wcale nie _gwarantuje_ inwestorom sukcesu.


Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 9 maja 2017 18:48:57 przy kursie: 180,00 zł
Tylko dlaczego firma o której wiadomo że robi dobre i dopracowane gry znalazła się w jednym koszyku z CIG? Taki bloober czy jujube przechodzą rzez tą burzę suchą nogą.

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 9 maja 2017 21:15:52 przy kursie: 180,00 zł
bo działa w tej samej branży.

To nie jest żadna burza, burza to będzie jak Frostpunk albo Cyberpunk nie wypalą, teraz to jest lekki wiaterek.

Jujube po realpolitiks miał swój spadek i zarówno w dniu premiery snipera jak i dzisiaj widać że tam też była panika, ale tam są tak małe obroty, że czasem 50 tysięcy wystarczy żeby zmienić los sesji.

Kurs Bloobera też w zeszłym roku był minimalnie lepszy od 11bit, teraz jest podobnie, ale też miał spadek po premierze snipera. Teraz jest na podobnym poziomie co przed premierą snipera, więc nie przeszedł suchą nogą.

Ogólnie kurs 11bit spadł przez dwa tygodnie ciut ponad 5%, więc nie wiem skąd ten lament. Fakt, że w trakcie sesji jest gorzej, ale na koniec odkupują i summa summarum niewiele się dzieje - przed premierą snajpera było gorzej, być może właśnie w związku z obawami o słabą premierę u konkurencji.

Fakt, że sytuacja na wykresie zrobiła się mało komfortowa, ale Wy i tak nie wierzycie w analizę techniczną, więc nie rozwijam tematu.





koladzio
44
Dołączył: 2010-11-23
Wpisów: 117
Wysłane: 11 maja 2017 08:31:39 przy kursie: 180,00 zł
Wywiad z Miechowskim dla miasto gierwww.miastogier.pl/publicystyka.... Pilnuje się bardzo żeby nie zdradzić szczegółów. A najlepszy ostatni akapit i wypowiedź na temat projektu "8"
Cytat:
Projekt ma tytuł „8” ale to tylko po prostu numer naszej kolejnej gry, a nie finalny tytuł. Nic więcej nie powiem oprócz tego, że Artur dostał zupełną swobodę do wymyślenia gry i zaproponował taki pomysł, że urwało nam dupy z korzeniami!

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 11 maja 2017 19:23:55 przy kursie: 177,15 zł
Jaka cisza po raporcie. Przecież tragedii nie ma, choć smutno że pierwszy kwartał na minusie. Czy jest on juz w cenie? Wg mnie tak

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 11 maja 2017 20:51:25 przy kursie: 177,15 zł
Zapowiadali, że będzie niegotowkowa strata z uwagi na wachania kursów walut. Wiec nic nowego.

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 12 maja 2017 01:32:44 przy kursie: 177,15 zł
Str. 21 raportu - niezakończone prace rozwojowe = 7 424 896 zł. Przez kwartał przybyło 850 tys. zł. Zakładając, że Frostpunk wyjdzie w IV kwartale tego roku to nakłady na niezakończone prace rozwojowe mogą sięgnąć 10 mln zł. Ułamek tej kwoty stanowi rozwój silnika, reszta w większości to Frostpunk. Wygląda na to, że budżet produkcyjny gry może być dwa razy wyższy niż planowane 4 mln zł i zamknąć się w okolicach 8 mln zł. Duże opóźnienia i już 3 letni okres produkcji robią swoje. Do tego dojdzie marketing zapowiadany na 2 mln zł.

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 12 maja 2017 08:01:58 przy kursie: 177,15 zł
leo@ czy to wg ciebie zle że dopracowują grę, że ją rozbudowują?? Przecież to że gra nie bedzie kosztowała planowanych 4mln wiedział każdy średnio rozgarnięty czytelnik. Dla mnie ta gra moze kosztować i 30mln byle by się tylko okazała dobrym jakościowo i świetnym jako pomysł produktem. Dostali nie pożyczyli strumień gotówki to go inwestują i chwała im za to, warto zauważyć że mimo rosnących kosztów firma utrzymuje dodatnie przepływy

andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 12 maja 2017 09:52:45 przy kursie: 183,50 zł
Wg Trigon Daily:

- Wyniki są gorsze od naszych oczekiwań i konsensusu
- W ujęciu segmentowym przychody z segmentu Produkcja gier wyniosły 2,9mln PLN (-59% r./r.), a segment Globalna cyfrowa dystrybucja osiągnął przychody na poziomie 0,04mln PLN (-74% r./r.); z kolei na poziomie zysku operacyjnego Produkcja gier uzyskała 0,5mln PLN (-92% r./r.), a Globalna
cyfrowa dystrybucja -0,1mln PLN
- Koszty operacyjne w kwartale wyniosły -2,4mln PLN i były niższe od naszych prognoz (-3,2mln PLN); różnica wynika z wysokości kosztów usług obcych w kwartale, które były 0,6mln PLN niższe od naszych prognoz
- Wynik na działalności finansowej wyniósł -1,2mln PLN (w porównaniu do 0,3mln PLN przed rokiem), co jest konsekwencją negatywnego wpływu z tytułu różnic kursowych
- W kwartale nie było żadnych wyprzedaży gry „This War of Mine”
- W II poł.’17 planowana jest premiera własnej produkcji spółki – gry „Frostpunk”; dodatkowo w tym roku premierę będą miały jeszcze dwa tytuły, w przypadku których spółka jest wydawcą: „Tower 57” i „Moonlighter”
- Nakłady na niezakończone prace rozwojowe wynosiły 7,4mln PLN na koniec kwartału
- Przepływy z działalności operacyjnej wyniosły 1,3mln PLN (-57% r./r.)
- Na koniec kwartału spółka posiadała 29,2mln PLN środków pieniężnych i ekwiwalentów
Jestem na Twitterze

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 12 maja 2017 10:07:57 przy kursie: 183,50 zł
Aż dziw bierze że tyle wytrzymali na plusie i dalej by tak było gdyby nie słaby dolar. Juz ponad roku temu pisałem że firma zje swój ogon przekładając premierę FP ale okazuje się że gotówki w kasie nie ubywa a premiera tuż tuż.

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 12 maja 2017 13:43:41 przy kursie: 183,50 zł
@Rekinek

Uważam, że rozbudowa gry jak najbardziej może być korzystna dla jej sukcesu. Nie w tym rzecz. Pytanie na ile te zwiększone koszty wynikają z faktycznej rozbudowy, a na ile z opóźnień w pracach nad grą, napotkanych problemów i złym oszacowaniu kosztów produkcyjnych. Piszesz, że dla ciebie może kosztować choćby 30 mln zł. W porządku tylko miej na uwadze, że ta gra nie ma ani globalnego wydawcy, ani odpowiednich środków na globalny marketing nie zapewni 11bit, bo 2 mln zł to tyle co nic. Będzie głośno o grze tylko wtedy gdy będzie świetna jakościowo i prasa, recenzenci i sami gracze będą robić hype. Jeżeli okaże się "tylko" dobra to im więcej w nią zainwestują tym trudniej będzie o duży zwrot na inwestycji. Uważam, że najważniejszy test czeka FP na E3 - jeżeli przyjedzie z targów z jakimiś istotnymi nagrodami (nie za stoisko :D) i z bardzo dobrą prasą to będzie niezwykle ważny prognostyk sukcesu.

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 12 maja 2017 14:09:54 przy kursie: 183,50 zł
Pełna zgodathumbright

koladzio
44
Dołączył: 2010-11-23
Wpisów: 117
Wysłane: 12 maja 2017 16:45:07 przy kursie: 183,50 zł
Skoro nie było żadnych wyprzedaży w 1 kwartale, w drugim jest już na wszystko www.humblebundle.com/store/sea...

A przy okazji można preorder robić na tower 57

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



456 457 458 459 460

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,007 sek.

gipghoob
onogxmja
xsjskcqb
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
zqlcikkt
bufgtidw
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat