PARTNER SERWISU
hduniwuy
590 591 592 593 594
Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 8 lipca 2018 13:12:05 przy kursie: 411,50 zł
Po wynikach za 2Q gdy spółka pokaże wg mnie ok 40mln zysku, co wtedy napiszesz?
Jaką teorię wysnujesz na potwierdzenie takiego zysku, zapewne taką że zarząd dołożył do każdej kopii ze swojej kieszeni.
Ale w jednym masz rację " dyskusja skończona, temat zamknięty "

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 8 lipca 2018 13:15:28 przy kursie: 411,50 zł
Players może i liczy, ale nie właścicieli. Mam konto, na którym jest Frostpunk, który nigdy nie został uruchomiony, nawet nie był zainstalowany.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 8 lipca 2018 13:22:28 przy kursie: 411,50 zł
Cytat:
Co więcej również w piątek arstechnica ujawniła listę wszystkich gier z liczbą graczy na dzień 1 lipca. Do wyniku FP trzeba dodać ok. 5% sprzedaży na gogu i gotowe.

Gracze nie oznacza posiadacze, z tego co można było obserwować na steamspy niedługo po premierze zazwyczaj ok. 90% nabywców odpala grę (choć są gry gdzie ten odsetek jest od początku dużo niższy), z upływem czasu ten odsetek spada jeszcze bardziej ze względu na promocje cenowe kiedy gracze kupują grę niekoniecznie z potrzeby natychmiastowego w nią zagrania. Więc +5% za gog to nie wszystko, trzeba doliczyć jeszcze w granicach 10% "uśpionych" kopii. W sumie zebrałoby się w takim przypadku w okolicach 785k kopii na koniec kwartału - dla mnie byłoby to rozczarowaniem przy 13k komentarzy (x 60).


trudno100
6
Dołączył: 2018-07-07
Wpisów: 89
Wysłane: 8 lipca 2018 13:33:22 przy kursie: 411,50 zł
Dlaczego rozczarowaniem? Liczba komentarzy to bardzo złudny wskaźnik.
Dwa skrajne przykłady:
1) HF - niewiele ponad 4 tys. komentarzy i ponad 400 tys. sprzedanych kopii.
2) Hellblade - ponad 16 tys. komentarzy, a na PC poszło gdzieś między 500 a 600 tys. kopii.

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 8 lipca 2018 13:59:53 przy kursie: 411,50 zł
No i musiało do tego dojść. Wróżenie z fusów czas zacząć. Jak dla HF to 100 komentow na szt bo zapewne kolega naganiacz z Playway ale już dla FP to max 60 na szt.
Szkoda że firma nie ma zwyczaju ucierać nosa takim ludkom

trudno100
6
Dołączył: 2018-07-07
Wpisów: 89
Wysłane: 8 lipca 2018 14:24:31 przy kursie: 411,50 zł
Rozumiem, że do mnie ta uwaga.

Pierwsza kwestia: jak spotykasz nieznaną osobę na ulicy, to też na wstępie obdarzasz go lekceważącymi epitetami "naganiacz", "ludek" itd.?

Po drugie, przytoczyłem rzeczone przykłady, bo mi są znane i są faktem.

Po trzecie, przeinaczyłes moja wypowiedź: nigdzie nie stwierdziłem, że współczynnik komentarz/kopia w FP to max 1 do 60. Napisałem coś wręcz przeciwnego: że nie ma co się kierować komentarzami, bo to złudne narzędzie, bo nie ma tutaj żadnej reguły. Natomiast dla mnie sprzedaż 780 tys kopii FP do 30 czerwca będzie sukcesem i tyle. Ale to moje osobiste zdanie i nie każdy musi się z tym zgadzać.

Naprawdę, nie każdy nowy użytkownik to 'troll', 'naganiacz' itd.

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 8 lipca 2018 16:00:00 przy kursie: 411,50 zł
lelo-pakero napisał(a):
Sergey Galyonkin, twórca SteamSpy, twierdzi, że algorytm, o którym napisałem, był właściwy co do jednej kopii! Tak twierdzi gość, który na szacowaniu sprzedaży na steamie zjadł zęby. Dla mnie to całkowicie zamyka dyskusję. Wywiad Galyonkina z 6 lipca.

Cytat:
While he says he's okay with that criticism, he says that the recently shutdown algorithm that used achievement data to figure out sales was entirely correct.

"It felt like a fair criticism," he admits.

"But when we were using Tyler Glaiel's algorithm SteamSpy was 100 per cent accurate. It was accurate down to a single copy. I essentially rounded up numbers because I wasn't sure how I felt about having actual sales figures instead of estimates. But then it was accurate down to the copy. Several days later, they killed that again. I feel like they were misleading people. I don't feel that SteamSpy and accuracy was the problem. Accuracy was the problem."


www.pcgamesinsider.biz/profile...

Co więcej również w piątek arstechnica ujawniła listę wszystkich gier z liczbą graczy na dzień 1 lipca. Do wyniku FP trzeba dodać ok. 5% sprzedaży na gogu i gotowe.

Cytat:
Frostpunk - 679,334


arstechnica.com/gaming/2018/07...

aircanada15 napisał(a):
Frey podał przykład Hollow Knight. Tam wynik jest z pewnością zaniżony, bo ta gra znana jest z sukcesu na wyprzedażach. Wzrost liczby grających ostatnio zanotowany. Także co najmniej 10% błędu.


Nie ma żadnego błędu moim zdaniem. Algorytm pokazał 3 lipca 1.030.144, ale Hollow Knight był i jest sprzedawany również na gogu, gdzie radził sobie bardzo dobrze - blisko 700 recenzji na dziś, a gogu algorytm nie uwzględnia. Należy doliczyć zatem ok. 5%. Wtedy otrzymujemy całkowitą sprzedaż na PC ok. 1.080.000 kopii. 80 tys. więcej od 1 mln, które osiągnęli trzy tygodnie wcześniej. Jest ok.


Algorytm stosowany przez barter.vg jest w miarę dokładny - ale na pewno nie jest dokładny aż co do kopii.
Znam parę osób, które FP kupiły i albo mają ją w bibliotece na steam, ale z graniem czekają do urlopu, albo kupiły pudełko i nawet go nie otworzyły.
Zawsze będzie jakiś procent graczy, którzy gry nie odpalili, pomimo, że ją mają. Do wyniku podanego przez arstechnikę dodałbym zatem z 10% - 5 za gog i 5 za tych, którzy nie mają we Frostpunku osiągnięć - bo albo nie odpalili gry, albo grali zbyt krótko. A algorytm oparty jest przecież o osiągnięcia.
Współgrałoby to z wynikami HF, który wg raportu z 5 lipca sprzedał się w ponad 400 tyś kopi, a którego nie ma na gog.
Wychodzi zatem, że w Q2 FP sprzedało się ok. 750 tyś sztuk. I to bardzo dobry wynik - szczególnie, że spółka nie zdecydowała się na jakąś większą przecenę podczas summer sale.
Pewnie niektórzy będą zawiedzeni - bo czekali na milion w Q2, ale to dopiero początek monetyzacji FP, a wyniki za Q2 podciągnie dobra sprzedaż Moonlightera oraz wzrost wartości $.

kunoj
19
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 191
Wysłane: 8 lipca 2018 16:39:32 przy kursie: 411,50 zł
Czy ktoś mógłby mnie oświecić, które dane są prawdziwe, te ze strony barter.vg czy te z tabeli arstechnica?

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 8 lipca 2018 16:46:36 przy kursie: 411,50 zł
Frey, co ty probujesz grać?? Że niby super wynik a zarazem tylko 750k.
FP sprzedał się wg mnie i wg tego co podała Firma po 66h w ilości ok 900k.
Nie mam powodu nie wierzyć w to co mówią ludzie z 11Bit a mówią że srednia to 65/70 na szt.

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 8 lipca 2018 16:49:40 przy kursie: 411,50 zł
Pewnie obie - tylko na różne dni. Z tym, że rzeczywista sprzedaż jest większa - moim zdaniem o ok. 10%.


aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 8 lipca 2018 17:17:18 przy kursie: 411,50 zł
Rekinek, twoja logika jest bardzo dziwna.
Komunikat spółki dotyczył początkowej sprzedaży, przez 2 miesiące współczynnik kopie/komentarz mógł się przecież zmienić.

trudno100
6
Dołączył: 2018-07-07
Wpisów: 89
Wysłane: 8 lipca 2018 18:38:55 przy kursie: 411,50 zł
Jak można w ogóle podawać w wątpliwość, że sprzedaż na zakładanym przez niektórych poziomie 750+ tys. sztuk w nieco ponad 2 miesiące to nie jest sukces?!
Dla porównania: Divinity 2 po 4 dniach osiągnęło 500 tys. sztuk, milion po 2,5 miesiąca, peak gry to ponad 90 tys. graczy, a dzisiaj sprzedaż podjeżdża pod 2 miliony. Gra również wydana jedynie na PC, bez konsol. I nie, wraz z upływem czasu współczynnik kopia / komentarz bynajmniej nie rósł, tylko spadał.
FP jest już sukcesem, będzie się sprzedawał w długim terminie, prędzej czy później milion pęknie i nie ma co płakać, że nie stało się to w czerwcu.

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 8 lipca 2018 19:04:15 przy kursie: 411,50 zł
Trudno to ciebie czytać. Nikt po za paroma osobami na tym forum nie wątpi w ogromny sukces FP.
I choćbys jeszcze ze 100 razy napisal że FP poszło 750k to będą to tylko twoje pomysły.
Ja twierdzę że sprzedało się 13400 razy 65/70 plus 5% co daje 920k i tego się będę trzymał i to jest dla mnie wyznacznik wyników za 2Q tzn ok 40/45mln i to uznaję za sukces.

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 8 lipca 2018 19:15:32 przy kursie: 411,50 zł
A co do współczynnika kopia/ komentarz to oczywiście że rośnie a nie spada co oznacza że rośnie liczba kopii w stosunku do jednego komentarza. A tak po chlopsku to na poczatku jest to 1/65szt a później 1/100szt

Elemis
86
Dołączył: 2011-11-10
Wpisów: 334
Wysłane: 8 lipca 2018 20:00:30 przy kursie: 411,50 zł
No dobrze. Mamy ( mieliśmy) nowe narzędzie. Co prawda szybko zniknęło, ale i tak zdążyło zrobić małe deja vu w mojej głowie. Niejaki @introverted_investor.. rok 2014 a właściwie jego końcówka. Steam spy jeszcze w powijakach, każdy jakoś tam próbuje liczyć ile to też kopii znajomej gry mogło się sprzedać. A przed oczami mam ogrom hejtu jaki się wtedy na niego wylał: "pan skaner", " naganiacz" itd.. to raczej były łagodne określeniablackeye Cóż - Ci co najgłośniej teraz krzyczą wtedy jeszcze nawet nie byli zarejestrowani na forum. Nie wiedzą więc zapewne o czym piszę..... Po czasie okazało się, że facet miał najwięcej racji, ze wszystkich estymujących. Zatem ja osobiście wole poważnie potraktować wyliczenia nowego narzędzia. Tyle że.... z jakiej bym strony na to nie spojrzał - i tak jest na prawdę nieźle. Weźmy te 750 tysięcy Freya. Nie mam zielonego pojęcie ile ludzi zakupiło grę a jej nie odpaliło, ale przypuszczam za to, iż na GOGu sprzedało się więcej niż 5% ogółu ( ilość komentów tam i gdzie indziej + fakt że tam najdłużej były pre - ordery). Zatem przyjmuję te wartość 750 tysięcy za "kompatybilną" z wyliczeniami Bartera. No i co widzę?

Widzę komunikat spółki o sprzedanych 250 tysiącach egzemplarzy przy cenie dolara 3.46
Widzę średnią cenę dolara za maj/czerwiec 3.62 i 3.69 ( średnio 7% wyżej ) Porównywalnie wygląda sprawa z Euro i Funtem. Ponieważ spółka upłynnia teraz waluty na bieżąco, a z drugiej strony kasa ze steama nie spływa do niej od razu, można policzyć, że od kopii będziemy mieli ponad 51pln zamiast 48 jak to wychodziło z raportu sprzedażowego. Daje nam to 38.5 mln przychodu z samego Frosta.

Widzę Moonlightera przez dłuższy okres czasu na 4 miejscu na Humblu z ledwo 10% przeceną. Widzę 100 tysięcy sprzedanych kopii na tymże Barterze. Zielonego pojęcia nie mam ile się sprzedało na konsoli ale licząc powiedzmy że połowę tego - mamy 150 tysięcy sztuk. Ktoś tam kiedyś coś, że od kopii dla 11tki wpadnie 14 pln. Jeśli miał rację to mamy tutaj ponad 2mln przychodu

Widzę TWoM na steam charts. Miało 1316 graczy o godzinie 17. Obserwuję i buzia się cieszy. 781 graczy za ostatnie 30 dni na średniej. Niemal wypisz wymaluj ile w.... lutym 2015!! Gra absolutnie nie jest martwa. Do tego niedługo ( kiedy spółka postanowi dać odpocząć graczom trochę od Frosta szykując dla niego kolejną ofensywę) dostanie elektrowstrząsy. Ze TWoM poszacuję sobie wynik taki jak za pierwszy kwartał 2017 - a co mi tam ;) Będzie zatem z tego niemal 3 mln do kasy.....

43.5 mln przychodu. Patrząc konserwatywnie... Przy 3 cytrynach i kolejnych produkcjach w imadle. Przy 29 mln złotych oszczędności. Przy wciąż umacniających się walutach. Przy niekończącej się gorączce na gamedev na naszym grajdole...

Jak dla mnie starczy, żeby spać spokojnie. Zatem niech temu Barterowi będzie ( jeśli musi) a jeśli mu nie będzie to tylko lepiej....

justynaolszyny
0
Dołączył: 2018-07-04
Wpisów: 1
Wysłane: 8 lipca 2018 20:07:17 przy kursie: 411,50 zł
Gdzie można sprawdzić ile ma w tej chwili gotówki 11B? Piszesz o 29 mln. Drugie pytanie czy mają jakieś zobowiązania, kredyty czy tak jak CDR są na "czysto"?
Moderator:
Wątki spółek nie służą do zapisu własnych transakcji, ani podawania własnych warunków wejścia czy wyjścia z papieru. Pod tym linkiem, co prawda nie znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania, ale i tak warto zapoznać się www.stockwatch.pl/forum/wpis-n...
Edytowany: 8 lipca 2018 20:24

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 9 lipca 2018 11:27:23 przy kursie: 425,00 zł
No i mamy zamierzony cel. Leo z kolegami pomogli kilku kolegom akcjonariuszom pozbyć się akcji. Katharsis dla kursu i spelnienie AT Krewy.
Krewa szacun za wiedzę.

GRAF78
93
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 574
Wysłane: 9 lipca 2018 11:34:27 przy kursie: 425,00 zł
Kolejny przystanek to poziom 372?

kunoj
19
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 191
Wysłane: 9 lipca 2018 11:35:06 przy kursie: 425,00 zł
A ja cały czas od promotorów nowego narzędzia nie doczekałem się informacji, czym różnią się obie listy i czy obie są wiarygodne.

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 9 lipca 2018 12:13:52 przy kursie: 425,00 zł
kunoj napisał(a):
Czy ktoś mógłby mnie oświecić, które dane są prawdziwe, te ze strony barter.vg czy te z tabeli arstechnica?


Obie - tylko na inne daty.
Arstechnica podała dane z bartera na 1 lipca, a ostatnie wskazanie bartera pochodzi chyba z 3-go lipca. Pewnie było też jakieś opóźnienie zbieraniu danych - ok. 3 dni - jak w przypadku steamspy.
Wówczas trwała wyprzedaż na steam - stąd większe wolumeny i różnica, która mogła powstać.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11bit



590 591 592 593 594

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,281 sek.

oyehvnbk
htrmjwja
znhgzrer
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +76 694,79 zł +383,47% 96 694,79 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
udlifxeg
zapyzaqn
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat