PARTNER SERWISU
folxwbkq
603 604 605 606 607
chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 3 września 2018 12:47:49 przy kursie: 330,00 zł
Chyba. Nie

Pozytywny newsi kurs w dół =11bit
Everything you know is wrong.........

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 3 września 2018 12:56:41 przy kursie: 330,00 zł
thommat napisał(a):
czy już coś rozczarowującego zostało powiedziane? Bo kurs się osunął d'oh!


Pewnie konsolowa wersja Q1/Q2 2019 o czym my wiemy, ale anale udadzą zdziwienie jak to miało miejsce przy wynikach :)
Swoją drogą jesteśmy już jakieś 40% procent poniżej najbardziej konserwatywnej rekomendacji Think

spinor1
11
Dołączył: 2017-04-25
Wpisów: 201
Wysłane: 3 września 2018 13:00:49 przy kursie: 330,00 zł
Pewnie się ciastka skończyły na konferencji to ktoś wywalił pakiety PKC, jak ich nie stać na ciasta i kawę to jak chcą wyprodukować następną grę?


andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 3 września 2018 13:21:15 przy kursie: 330,00 zł
Rif napisał(a):
Swoją drogą jesteśmy już jakieś 40% procent poniżej najbardziej konserwatywnej rekomendacji Think


Powinniśmy założyć, że teraz rekomendacje zostaną obniżone, przynajmniej niektóre, bo analitycy zakładali wyższe wolumenty sprzedaży FP oraz wyższą średnią cenę jednostkową gry.

Pytanie do jakiego poziomu.
Jestem na Twitterze

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 3 września 2018 13:29:57 przy kursie: 330,00 zł

Zważywszy na miejsca gier 11bit w rankingu steam jakich przychodów ze sprzedaży oczekują Koledzy w Q3 2018 oraz całym 2018?

Jeśli ktoś notował liczbę komentarzy w Q2 i zestawi ją z liczbą przyrostu komentarzy w Q3 może dość precyzyjnie oszacować przychody.

Rekomendacje oparte są na założeniach - jak założenia mają się do rzeczywistości pokażą wyniki kolejnych kwartałów. Po wynikach za Q3 zapewne pojawi się "wysyp" skorygowanych rekomendacji - ceny w rekomendacjach "lubią podążać" za kursem.


pandorinium
52
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 982
Wysłane: 3 września 2018 13:33:27 przy kursie: 330,00 zł
Z analitykami to nigdy nic nie wiadomo. Również dobrze mogą skorygować, że P8 sprzeda się lepiej niż wcześniej zakładali i wyceny jeszcze podwyższą. :D Nie ma sensu patrzeć na coś, co służy aby ich klienci zarabiali kosztem nas.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 3 września 2018 13:47:38 przy kursie: 330,00 zł
Wolumeny sprzedaży nie mają sensu, bo co z tego, że mogli mieć zakładaną wartość, skoro zysk z tego jest obarczony wieloma zmiennymi: promocje, różne ceny w różnych państwach.
Wiemy doskonale, że w odróżnieniu od TWOM jest kłopot z FP w USA, a to miała być lwia część przychodów.
Przyczyną bynajmniej nie jest brak wersji MAC, bo bądźmy szczerzy, ale MacOS to zwyczajny margines dla graczy. Problemem jest marketing, który musi być potężny na tamtym rynku, gdy wchodzi się z nową marką. CD Projekt zdawał sobie z tego sprawę, gdy uderzał tam z Wiedźminem 3 i ogromnymi nakładami, bo to była na tamtym rynku niemal dziewicza marka. Tylko to była walka o rynek konsolowy. Z TWOM się udało w USA, bo idealnie wstrzelili się z tematem i mając tak ugruntowaną markę należało pójść za ciosem. Przemilczę jednak, bo to żal klawiatury...

Pytanie czy wersja konsolowa FP będzie miała wzięcie takie, by angażować znaczące środki na marketing w USA? Wątpliwe. I tutaj dochodzimy do kolejnego aspektu. Trzeba zacząć projektować gry pod konsolowego odbiorcę, a dopiero później myśleć o wersjach PC. Tymczasem 11bit działa na przekór trendom (pomijam brak jakiekogolwiek zastosowania multi czy nawet opcji społecznościowych w grach). Wspaniale, że FP jest sukcesem na PC, ale dla gry projektowanej pod konsole byłaby to maksymalnie 1/3 całości przychodów. Nawet nie potrafili wyrobić się na czas. Ba, wbrew zapowiedziom nie ma jej pół roku po premierze PC. Wyjdzie najpewniej rok później. Czy ma to większy sens, gdy hype już minął? Coś tam zarobią, na kawę i ciasteczka, bo z tego nawet nie wyjdą sensowne premie dla pracowników puke_l




rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 3 września 2018 14:03:40 przy kursie: 330,00 zł

Określanie wyniku na podstawie przyrostu liczby komentarzy przy określonej cenie sprzedaży danej gry nie jest narzędziem doskonałym jednak daje szacunek wyników bieżącego kwartału.

Jeśli ktoś zna przyrost liczby komentarzy w Q2 (komentarze w cenie promocyjnej należy przeliczyć na cenę regularną tj. przemnożyć przez 1-%obniżki) to wie jaki jest zgrubny "przychód ze sprzedaży na komentarz" w Q2


spinor1
11
Dołączył: 2017-04-25
Wpisów: 201
Wysłane: 3 września 2018 14:12:46 przy kursie: 330,00 zł
sasky napisał(a):
Dziękuję wszystkim forumowiczom za zaangażowanie i postawione pytania. Jutro postaramy się zdobyć odpowiedzi. Śledźcie stronę główną SW, będziemy nadawać king king
Stay tuned!

Śledzę i nic, rozumiem, że nic ciekawego się nie dzieję?

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 3 września 2018 14:26:52 przy kursie: 330,00 zł
Z przyjętych przez siebie przeliczników i ceny z egzemplarza miałem kalkulację dla FP i Moonlightera PC dającą za Q2 przychód 43,68 mln, więc o dwa mniej niż wykazali przychodu (45,72) z wszystkiego (dodatkowo TWOM i Moonlighter konsolowy przy czym wersja PC sprzedawała się najlepiej).

Na Q3 mam na ten moment 6,3 mln przychodu. Jeśli już na wrzesień nie mają zaplanowanej żadnej niespodzianki, to raczej nie dokulają do 10 przychodów. W Q1'15, czyli kolejny drugi po premierze TWOM mieli przychodu ze sprzedaży 5,89mln i zysk netto 4,21 mln. O takich kosztach jak wtedy mieli, aktualnie możemy pomarzyć. Różnica przychód FP vs TWOM w kolejnych okresach najpewniej będzie się wypłaszczać i jeśli szybko się nie wyrobią z produkcją P8, to zdecydowanie szybciej ujrzymy kwartały na minusie (biorąc pod uwagę skalę kosztów, które teraz wykazują, a dopiero mają zebrać ekipę do pracy nad P8) niż to miało miejsce z TWOM.

Innymi słowy, to jest moment, kiedy muszą zacząć zapierniczać i to nad produkcjami konsolowymi, bo dłubanie indie PC przy tej skali kosztów załogi sprawi, że interes zacznie im się zwijać :)



rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 3 września 2018 14:44:07 przy kursie: 330,00 zł

Dziękuję @Rif

Czy do premiery P8 są jakieś wydarzenia które mogą spowodować, że kwartalny zysk netto 11bit będzie większy niż kilka milionów złotych?

thommat
0
Dołączył: 2016-11-17
Wpisów: 124
Wysłane: 3 września 2018 14:48:52 przy kursie: 330,00 zł
Dodatki do FP, nawet te darmowe. Wersja na konsolę + mac. Wydawnictwo. Jest potencjał

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 3 września 2018 14:52:18 przy kursie: 330,00 zł

Na kiedy jest zapowiadana premiera P8?

thommat
0
Dołączył: 2016-11-17
Wpisów: 124
Wysłane: 3 września 2018 14:56:52 przy kursie: 330,00 zł
Przy dobrych wiatrach 2020...

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 3 września 2018 15:09:35 przy kursie: 330,00 zł
Rif napisał(a):
Z przyjętych przez siebie przeliczników i ceny z egzemplarza miałem kalkulację dla FP i Moonlightera PC dającą za Q2 przychód 43,68 mln, więc o dwa mniej niż wykazali przychodu (45,72) z wszystkiego

Za Q2 mieli 43,48mln przychodu ze wszystkiego.

Ja liczę na solidną promocję FP jeszcze we wrześniu i sprzedaż łącznie 200k szt FP w Q3 (3000 komentarzy steam) przy średniej w okolicach 45PLN od sztuki (lepsze kursy walut niż w Q2). Do tego ML, TWOM i ze 12 mln przychodu się zbierze.
Edytowany: 3 września 2018 15:10

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 3 września 2018 15:14:41 przy kursie: 330,00 zł
rubik napisał(a):

Dziękuję @Rif

Czy do premiery P8 są jakieś wydarzenia które mogą spowodować, że kwartalny zysk netto 11bit będzie większy niż kilka milionów złotych?


To pytanie do wróżbity ....

A tak naprawdę to w normalnym kwartale raczej nie ma powodów aby zyski przekraczały 10mln.
Są pewne warunki do ziszczenia się większych zysków.
- duży sukces CM
- q4 2018 a być może q2 2019 - wtedy będą duże promocje i przy 25-35% na FP i dodatkowej promocji Moon i świeżo po premierze CoM można raczej być pewnym + 10 mln zysku
- chyba, że znów będą zdarzenia jednorazowe jak w q2 .. d'oh!
Moje prognozy się ziściły 28-32 mln .. bez zdarzeń jednorazowych.
Rezerwa była nieco zaskakującej wielkości. Jednak pocieszające jest to, że w 2020 wpłynie do spółki 13mln z objęcia akcji. Więc będzie zwiększenie keszu na rozwój i inwestycje .. Think
Inna sprawa, że rozwodni nieco wartość akcji. Choć spółka akurat "dokapitalizuje się".
Przydałoby się jednak jak piszą koledzy faktyczne zintensyfikowanie prac budujących markę ale także otwierających bardzie spółkę na szerokiego gracza.
Nie mówię tu o GTA V czy FC5.
FP to krok w dobrą stronę pokazano, że spółka potrafi seryjnie produkować świetne gry.
Jednak warto wyjść ze zbyt ciasnego "garniturka" Indie.
Przy takiej sakli kosztów i rozwoju nie ma wyjścia i trzeba rozszerzyć działalność na szerszego gracza.
Trzeba pomyśleć o grach sprzedających się wyraźnie powyżej 1mln w premierowym kwartale w nieco wyższych cenach. Targetem poziom 49 USD i 2-3 mln szt w 12 miesięcy.
To powinien być cel spółki na najbliższe 3 lata 2020-2022.
Nie mówię tu o grach AAA wystarczy AA lub dobra A+ ..
Trudno powiedzieć jaki będzie ostatecznie budżet P8 - spodziewam się, że może wynieść około 15 mln i nieco wzrośnie względem FP.
Jednak już projekt P9 powinien być tak skalowany aby miał budżet w pobliżu 20mln i aby aspirował do kategorii A+ .. AA.
Bez tego koszty zaczną niebezpiecznie się zbliżać do poziomu zysków ..... tak jak to jest w CIG.
Bez odważnych decyzji spółka rozmieni się na drobne i zarżnie kosztami.
Sporo się dowiemy (mam nadzieję) po prezentacji pierwszych materiałów o P8 .. ale to za blisko rok.Think
Jeśli zostanie podany budżet 10mln to znaczy, że spółka słabo idzie w kierunku intensyfikacji.
Być może dobrą pierwszą jaskółką jest wypowiedź o przyspieszeniu rozwoju która ukazała się niedawno. Zobaczymy czy przełoży się to na fakty.
Przed końcem roku powinno być coś widać lub słychać.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 3 września 2018 15:17:48 przy kursie: 330,00 zł

Jakie koszty kwartalne Koledzy przyjmują?

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 3 września 2018 15:22:05 przy kursie: 330,00 zł
Dziękuję, się uczepiłem, że to wyniki kwartalne, a były z pół roku.
To tylko gorzej zwiastuje mej kalkulacji na Q3.
Nie wierzę by osiągnęli 3000 komentarzy bez kolejnej promocji, a tej nie zrobią tak blisko poprzedniej.

Tak przy okazji poszła przecena całego sektora. Jak już może wspominałem, bawiący się na innych spółkach gamedev i naganiający gdzie się da na spadki 11bit strzelili sobie w stopę.
CDP jest poza ligą i bez silnego 11bit i PlayWay reszta spółek ma niewielkie pole do popisu (pomijam spółki od mobilek).

PS. Piwem raczyli tych ekonomicznych dziennikarzy, że jeszcze żadnych informacji nam nie przekazują?
Edytowany: 3 września 2018 15:23

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 3 września 2018 15:25:16 przy kursie: 330,00 zł

Pójście śladem CIG i zrobienie produkcji AAA za 80-100kk PLN to "stawianie wszystkiego na jedną kartę" w przypadku klapy znika "poduszka finansowa" i co dalej?

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 3 września 2018 15:25:28 przy kursie: 330,00 zł
Utnapisztim napisał(a):

Ja liczę na solidną promocję FP jeszcze we wrześniu i sprzedaż łącznie 200k szt FP w Q3 (3000 komentarzy steam) przy średniej w okolicach 45PLN od sztuki (lepsze kursy walut niż w Q2). Do tego ML, TWOM i ze 12 mln przychodu się zbierze.


Z tego 45zł to można chyba dać sobie spokój. Bezpieczniej jest zakładać 40zł.
200k nie można wykluczyć - to całe 3 miechy.
Trudno powiedzieć czy można się spodziewać promocji. Nie można wykluczyć, że spółka powiąże premierę DLC z promocją - tak już bywało ale czy we wrześniu - bardzie stawiałbym na początek października - ale wszystko możliwe.
Na plus może być premiera CoM jeśli będzie we wrześniu.
W q3 raczej nie ma co liczyć na + 10 mln zysku. Przychód może i przekroczy.
Do kwartału łapie się część sprzedaży z SS i niezła jeszcze sprzedaż Moon.

Mnie samego ciekawi dalsza monetyzacja Moon. Nie było promocji na SS ....... mam nadzieję, że wiedzą co robią. Czas pokaże.
Q4 spodziewam się niewiele gorszego wyniku jak w q2 - tzn jakieś 12-15 mln zysku. Choć liczę na nieco więcej.
Wszystko zależy jednak od determinacji spółki do schodzenia z cenę. Zakładam 25-30%.
Jeśli gra załapie się "na dogrywkę" to może na finiszu roku po 35%.
Duży wpływ na sprzedaż może mieć przyjęcie obydwu DLC z września i listopada.
Bardzo dobre przyjęcie może podkręcić wynik może nawet pod 18mln zysku. Oczywiście przy równoległym sukcesie CoM i udanej monetyzacji Moon.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



603 604 605 606 607

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,199 sek.

qxrdwrja
iwoxhpfs
fgzdoksv
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +76 827,68 zł +384,14% 96 827,68 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
fatuavge
oqzbswdg
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat