pixelg
KINOPOL - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2 3 4

KINOPOL [KPL]

AKTUALNY KURS: 10,30 zł (+0,00%) 15-11-2019 09:50
anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 790
Wysłane: 19 listopada 2014 23:30:37 przy kursie: 12,33 zł
Omówienie sprawozdania finansowego GK Kino Polska SA po 3 kw. 2014r.

Kwartał z pewnością ciężko zaliczyć do udanych, z resztą nie pierwszy raz, choć teraz widać to wyraźnie na wyniku netto. Faktyczny wynik jest ciut lepszy niż sama podana na końcu liczba, ale wcale nie zmienia to tak naprawdę obrazu.



Nietypowo zacznę od zmian bilansowych aby nabrać odpowiedniej perspektywy do oceny wyników.
W 2013 roku, dokładnie w listopadzie Kinopolska nabyło od swojego właściciela Filmbox, a rozliczenie transakcji nastąpiło w formie emisji akcji. Dodatkowo w 1 kwartale obecnego roku spółka wykonała umowę inwestycyjną z Agorą i zbyła część udziałów w Stopklatce TV, telewizji która dostała koncesję na multipleksie. Na skutek tej transakcji utraciła kontrolę nad tym podmiotem zależnym i od 1 kwartału nie konsoliduje go metodą praw własności, a nie jak do tamtego momentu metodą pełną (przychody i zysk operacyjny, aktywa nie „dodają” się do pozycji bilansowych, przepływów, czy rachunku wyników).


kliknij, aby powiększyć


Wszystkie zmiany kapitałowe są widoczne w bilansie grupy. W IV kwartale czyli w okresie nabycia Filmboxu international mocno skoczyły wartości niematerialne. Raz ze względu na licencje filmowe, które przyszły do grupy z nową jednostką, dwa ze względu na otrzymaną koncesję na nadawanie dla Stopklatki. W pierwszym kwartale na skutek dekonsolidacji aktywa się rozrastają – wypada koncesja z wnip, ale rośnie z wyceny wartość udziałów. Po stronie pasywnej rośnie kapitał własny, głównie za sprawą zaraportowanych zysków. Co się stało zatem z emisją akcji? Ona faktycznie została zarejestrowana z kwotą podwyższenia 118 mln zł, ale jednocześnie na skutek własnych przyjętych zasad rachunkowości rozliczenia (MSR nie definiują jak tego dokonać), odpisała od razu odpowiednik wartości firmy. Krótko mówiąc z tytułu nabycia filmboxa pojawiło się dodatkowe 43 proc. akcji, ale nie widać tego na wartości kapitałów, bo z powodu emisji i rozliczenia rośnie jedynie o 3 mln. Gdyby Filmbox i Kinopolska miały różnych właścicieli to kapitał własny urósłby o dodatkowe 110 mln, podobnie jak aktywa z prawdopodobnie dużym udziałem wartości firmy. Teoretycznie więc aktywa wyceniane na ponad 110 mln zł, powinny mocno szarpnąć wynikiem grupy. Nic z tego:


kliknij, aby powiększyć


Przychody jak spadały, tak spadają, nieco poprawia się tylko zysk brutto ze sprzedaży. Prawdą natomiast jest, że zmienia się także nieco ich struktura, ale ze względu na dokonane zmiany dotyczące segmentów nie jestem w stanie ich zaprezentować. Tak jak wspominałem w poprzednim omówieniu, spadają przychody z produkcji TV, natomiast rosną z dystrybucji sygnału. Prawdopodobnie wcześniej Kinopolska produkowało sygnał dla Filmboxu, a na skutek przejęcia tej produkcji j już nie pokazuje, a widać końcowy efekt jako przychody z dystrybucji i reklam. Tak czy owak transakcja nabycia, pomimo dekonsolidacji nierentownej jeszcze stopklatki nie przełożyła się na wzrost wyniku operacyjnego r/r., ba! Jest nawet spadek o 100 tys. Celowo pomijam porównanie zysków na sprzedaży, ze względu znów na zmianę zasad prezentacji. Wynik uzgadnia się dopiero na poziomie operacyjnym.


kliknij, aby powiększyć


Cieszy wzrost przychodów z reklam 3M->4,7. To efekt uruchomienia kanału muzycznego Kino Polska Muzyka i sprzedaży reklam na kanałach Filmbox. Niestety oglądalność podstawowych kanałów siada, co jak już pisałem wcześniej związane jest nie tylko ze spadkiem zasięgu technicznego, który w tym kwartale nie powinien mieć już znaczenia (mniej niż 5 proc. r/r), ale z większą konkurencją wśród nadawców.

Wynik operacyjny wyniósł 4,4 mln, natomiast w zeszłym roku 4,6. W tym kwartale nie mamy zaburzeń dotyczących odpisów aktualizacyjnych jako to miało miejsce w poprzednim, czyli drugim kwartale. Zysk operacyjny jest mniej więcej stabilny, w dużej mierze dzięki obniżce kosztów korporacyjnych, w szczególności tych alokowanych do zarządu.


kliknij, aby powiększyć


Jak widać z powyższego wykresu wiele za to dzieje się w niższych partiach rachunku wyników. Na poziomie zysku brutto wynik jest już cały milion do tyłu. Zadziałały różnice kursowe prawdopodobnie od umacniającego się dolara. Drugi czynnik jaki mocno dociążył wynik to linia fiskalna – 2,5 mln zł. Do tej pory stopklatka dzięki optymalizacji podatkowej wykazywała efektywną stopę podatkową na poziomie do 8 proc., ale na skutek zmian interpretacji uznała, że ta optymalizacja jest nieefektywna, w związku z czym naliczyła podatek za cały okres w tym kwartale.

Tak jak wspomniałem wcześniej zysk netto spadł, ale nie jakoś dramatycznie w powtarzalnej części. Prawdopodobnie Stopklatka zacznie naliczać normalną stopę podatkową, więc efekt spadku zysków i ca 10 proc. wystąpi, ale ważniejsze jest to że spada zysk na akcję, głownie przez wspomnianą emisję na nabycie aktywów Filmboxa.


kliknij, aby powiększyć


Najważniejsze dla spółki to znalezienie sposobu na erozję przychodów. Na razie masę zysku udaje się utrzymać (choć dzieli się na więcej akcji), ale przy dalszej tendencji spadkowej zysk zacznie się najprawdopodobniej kurczyć. Gdzieś się skończą możliwości optymalizacji i redukcji kosztów.



Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

grum
Dołączył: 2009-03-11
Wpisów: 282
Wysłane: 30 marca 2015 12:36:14 przy kursie: 14,54 zł
Przy obecnym kursie proponowana wysokość dywidendy (6,89%) wyróżnia Spółkę na tle innych

grum
Dołączył: 2009-03-11
Wpisów: 282
Wysłane: 2 kwietnia 2015 22:04:24 przy kursie: 14,44 zł

Jaki bardzo wpływa na wynik zmiana podejścia w rozpoznawaniu przychodów sprzedaży licencji, o której Spółka informowała w ostatnim komunikacie?
Proszę o analizę, również w imieniu innego użytkownika, którego prośba została z forum wymazana.



anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 790
Wysłane: 7 kwietnia 2015 15:25:13 przy kursie: 14,10 zł

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 790
Wysłane: 10 kwietnia 2015 11:19:13 przy kursie: 14,05 zł
Omówienie sprawozdania finansowego GK Kino Polska TV SA po 4 kw. 2014r.

Nominalny wynik IV kwartału jest w pierwszej chwili porażający – 30 mln straty netto, ale po zagłębieniu się w dane liczbowe okazuje się, że wcale tak strasznie nie było.

Spółka zmieniła prezentację i wstępną wycenę efektu sprzedaży części udziałów w spółce Stopklatka. Przy początkowym ujęciu za wartość inwestycji uznano wartość rynkową posiadanych akcji, natomiast przy okazji raportu rocznego zarząd stwierdził, że rynek NC jest zbyt mało płynny i do wyceny przyjęto cenę jaką za udziały zapłaciła Agora. Zmiana podejścia drastycznie wpłynęła na wycenę. Obecnie mamy 2,1 mln zł. natomiast jeszcze kwartał temu było to 38,3 mln zł. Dlaczego zdecydowano się na zmianę nie wiem, ale warto zwrócić uwagę, że kurs spółki Stopklatka na dzień bilansowy spadł o około 50 proc… Oczywiście z raportu zniknął także zysk ze zbycia tej jednostki i to jest jedyny powód wykazania straty w IV kwartale.

Proponuję jednak zerknąć na wyniki w ujęciu rocznym. Przy ich analizie trzeba jednak pamiętać o dwóch aspektach. Pierwszym jest obcięcie kontroli nad Filmbox international od grudnia 2013r. Do tego momentu spółka na podstawie umów z głównym właścicielem osiągała od Filmbox international przychody z tytułu produkcji kanałów Filmbox i prowizji od ich dystrybucji. Po przejęciu kontroli nad Grupą Filmbox international osiąga przychody od operatorów z tytułu nadawania i prawdopodobnie reklam. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze aspekt sprzedaży licencji programowych do tej spółki zależnej, kiedy nie wchodziła w skład Grupy Kino Polska. Drugi czynnik jaki trzeba wziąć pod uwagę to dostępność kanału Kino Polska Muzyka. Program ten pod koniec grudnia 2013 został dołączony do pakietów satelitarnych Cyfry + i Cyfrowego Polsatu, w związku z czym znacząco w 2014 powiększył się zasięg techniczny.

Przychody Grupy Kino Polska wyniosły w roku 2014 102,4 mln wobec 108,4 w roku 2013. Pomimo wzrostu zasięgu technicznego i konsolidacji Filmobox international przychody spadły, choć nieco zmieniła się struktura terytorialna. Na rynku polskim mamy wzrost z 68,9 mln do 73,6 natomiast mocny regres (11 mln zł) na rynkach zagranicznych, czyli prawdopodobnie ze sprzedaży licencji do rozpowszechniania kanałów Filmbox.

W tym miejscu warto przywołać komunikat dotyczący zmiany prognozy finansowej w którym wskazuje się, że obniżka prognozy jest także wynikiem zmiany podejścia grupy do rozpoznawania przychodów z tytułu licencji. Spadek przychodów zagranicznych najprawdopodobniej nie jest ze zmianą we wspomnianym podejściu. Zmiana ta nie miała decydującego wpływu na wartość zysku netto. Z informacji uzyskanych od spółki wynika, że gdyby nie inne czynniki to nie doszłoby do korekty prognozy, a skoro tak, to wpływ zmiany zasad wykazywania przychodów ze sprzedaży licencji nie miał wpływu na wynik większego niż 3 mln.(10 proc odchylenia od EBITDA po opodatkowaniu).
Do końca 1 kwartału spółka wykazywała przychody w momencie przekazania nośnika, lub wystawienia faktury, zależnie od charakteru umowy, natomiast potem dopiero w momencie rozpoczęcia czasu obowiązywania licencji.

W rachunku segmentowym mamy spore zmiany, co oczywiście wiąże się z konsolidacją Filmbox interenational, ale mamy jedną być może istotną wskazówkę. Mianowicie w segmencie kanałów Kino Polska mamy spadek przychodów z tytułu emisji programów pomimo tego, że są one dostępne w tym roku przez cały okres sprawozdawczy na platformach satelitarnych. Wygląda więc na to, że to po prostu efekt spadku stawki za abonenta – na skutek ekspansji naziemnej telewizji cyfrowej operatorzy kablowi i satelitarni obniżają swoje koszty w celu podniesienia konkurencyjności. Inna sprawa, że spółka ma umowę barterową z NC+ (NC+ podnosi sygnał na transponder co stanowi koszt dla KPTV, ale jednocześnie płaci spółce za udostępnienie kanałów swoim abonentom), więc spadek przychodów może mieć rekompensatę także w spadku kosztów. Kolejny aspekt, który raczej się nie wiąże ze zmianami kapitałowymi to spadek przychodów z VOD, co niestety jest znaczącym minusem.

Na poziomie operacyjnym wynik spada z 22,5 mln zł do 16,1 mln, ale mamy w danych trochę zdarzeń jednorazowych i niegotówkowych:
a)odpis wartości filmów własnych na kwotę (-)1,75 mln zł
b)ujemne różnice kursowe na kwotę (-)1,4 mln zł

W roku ubiegłym były natomiast:
a)odpis na wartościach filmów (-)0,3 mln
b)zysk z rozwiązania odpisu na należnościach 3,3 mln zł
c) ujemne różnice kursowe na kwotę (-)0,9 mln zł

Wobec powyższego oczyszczony ze zdarzeń jednorazowych wynik operacyjnych wyniósł około 19,3 mln w porównaniu do 20,4 mln w roku 2013. Pozostaje oczywiście jeszcze kwestia wyników Stopklatki, której wynik wykazywany jest jako działalność zaniechana do momentu sprzedaży akcji Agorze na poziomie wyniku netto, ale od tego momentu zmiana wartości udziałów przechodzi przez wynik KPTV. Dane nie są wprost porównywalne.

Po obciążeniu EBIT powtarzalnego kosztami finansowymi i wykazanym podatkiem dostaniemy około 16,7 mln powtarzalnego wyniku na poziomie netto, który ma potwierdzenie w raportowanych przez KPTV przepływach operacyjnych (24 mln zł)

Przy takim wyniku spółka nie wydaje się tania, ale spółka chce wypłacić większą dywidendę od raportowanego zysku na poziomie skonsolidowanym -19,8 mln zł. Przy kapitalizacji na poziomie 277 mln daje to stopę na poziomie 7 proc. Rynek jak widać po zachowaniu kursu oczekiwał chyba więcej, być może przez inny sposób wyceny transakcji z Agorą.

Niestety o bardziej szczegółowych trendach niewiele da się napisać przez wspomniane wyżej zmiany korporacyjne. O ile nie zajdą nowe zmiany w zasadach rachunkowości czy prezentacji to dość dobrze porównywalne powinien być kolejny raport, gdzie będziemy mieli w obydwu okresach zbliżoną strukturę kapitałową i zasięg techniczny Kino Polska Muzyka. Da nam to do dyspozycji silne narzędzie analityczne jakim jest rachunek segmentowy.



>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 10 kwietnia 2015 18:34

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 790
Wysłane: 10 kwietnia 2015 18:34:50 przy kursie: 14,05 zł

grum
Dołączył: 2009-03-11
Wpisów: 282
Wysłane: 13 kwietnia 2015 08:49:42 przy kursie: 14,05 zł
Jak nalezy rozumieć (z powyższej analizy) zwrot "Spółka zmieniła [...] wstępną wycenę efektu sprzedaży [...] Stopklatka?
Czy mam rozumieć, że transakcja ta będzie miała wpływ na wyniki w kolejnych kwartałach?

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 790
Wysłane: 13 kwietnia 2015 09:54:28 przy kursie: 14,30 zł
Nie, już nie powinna mieć wpływu.

Kiedyś KPTV posiadał całą Stopklatkę i konsolidował ją metodą pełną, czyli tak jakby była jedna spółka. Aktywa Stopklatki w uproszczeniu dodawały się do aktywów KPTV. Podobnie w rachunku wyników dodawały się koszty i przychody. Po sprzedaży części udziałów spółka przestała sprawować wyłączną kontrolę nad stopklatką i konsoliduje ją metodą praw własności, co oznacza (znów w uproszczeniu) że mysiała na dzień utraty kontroli wycenić pakiet posiadanych udziałów. I sposób wyceny ma wpływ na wartość księgową i wynik okresu. Początkowo za wartość początkową uznano wartość z NC, oczywiście w przypadającej części na posiadane udziały. Jednak w sprawozdaniu rocznym uznano, że NC nie odzwierciedla prawidłowo wartości i wyceniono pakiet po cenie sprzedaży akcji do Agory.
Na przyszłe wyniki nie powinno to już mieć wpływu, no chyba że spółka zdecyduje, że zrobiła błąd i jednak powinna to być wycena z NC.

irozbi
irozbi PREMIUM
Dołączył: 2009-11-12
Wpisów: 156
Wysłane: 20 maja 2015 11:26:37 przy kursie: 13,20 zł
Poproszę o omówienie wyników za IQ.


anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 790
Wysłane: 22 maja 2015 17:26:37 przy kursie: 13,10 zł
Omówienie sprawozdania finansowego GK Kinopolska TV SA po 1 kw. 2014r.

Od akwizycji Filmboxu minął ponad rok dzięki czemu mamy dane wprost porównywalne. Trzeba przyznać, że kwartał był dla spółki naprawdę udany, a wynik jest lepszy niż wskazuje na to tylko raportowany zysk netto.

Przychody spółki wzrosły o 14 proc. r/r. Dynamika wzrostu jak na prowadzoną działalność iście wysoka, więc od razu przenieśmy się do rachunku segmentowego.


kliknij, aby powiększyć


kliknij, aby powiększyć


Na nominalny wzrost przychodów w kwocie 3,37 mln złożyły się segmenty Filmboxu, Praw licencyjnych i pozostałych, przy czym pierwszy z wymienionych miał największy udział – 1,44 mln zł.
Warto zwrócić uwagę, że przychody z emisji reklam na kanałach Filmbox wzrosły o 319 tys. (40 proc. r/r) natomiast transmisji kanału o 977 tys. (8,4 proc.). Poprawa w przychodach ze sprzedaży reklam wynika oczywiście ze wzrostu oglądalności, który trzeba przyznać jest naprawdę dobry. To efekt poczynionych we wcześniejszych okresach inwestycji w kontent. Wzrosły także przychody z retransmisji kanałów, co wydawałoby się, ze wiąże się z ekspansją geograficzną tego segmentu. Jednak analiza danych segmentowych w podziale geograficznym temu przeczy. Nie rozumiem, także dlaczego takich danych nie ma do sprawozdania skonsolidowanego, natomiast są w jednostkowym.
Tak czy owak, proszę zauważyć, że cały wzrost przychodów przełożył się bezpośrednio na wzrost wyniku. Tutaj nieco zastanawiające jest czemu w górę nie poszły koszty, skoro lepszy kontent powinien być teoretycznie droższy. Tak czy owak wynik tego segmentu trzeba uznać za spory plus.

Przychody z kanałów Kino Polska i Kino Polska Muzyka zostały dokładnie takie same jak w roku ubiegłym. Niestety nadal spada oglądalność podstawowego kanału czyli Kino Polska. Spadek jest mniej więcej tego rzędu co cała widownia rosnącego wprawdzie kanału Kino Polska Muzyka. Poprawa wyniku o niecałe 0,5 mln to niższe koszty własne. W segmencie produkcji telewizyjnej mamy spadek sprzedaży o niecałe 250 tys. zł, w dodatku przy spadku rentowności. Na szczęście segment nie ma w zasadzie znaczenia na poziomie skonsolidowanym. Przychody z praw licencyjnych wzrosły o 1 mln zł, co dało dodatkowe 352 tys. zysku. Niestety rentowność tego segmentu spadła z 49 do 45 proc. W segmencie pozostałych mamy istotny wzrost przychodów: 986 tys.-> 2,13 mln. Niestety wynik leci o prawie 650 tys. To efekt nabycia spółki Okazje i jej początkowego stadium działalności. Ze sprawozdania wynika, że niższe były także wpływy z VOD, które w skonsolidowanym są prezentowane w pozostałych.

Wróćmy do wyników na poziomie skonsolidowanym. Jak już widzieliśmy wzrosła rentowność segmentów, w szczególności segmentu Filmboxowego. Wzrost marży widać także na poziomie zysku brutto na sprzedaży: 43 proc. vs. 34 w roku ubiegłym. Niestety znaczną część poprawy zysku brutto (3,6 mln) zjadają rosnące mocno koszty operacyjne, w szczególności koszty zarządu. Spółka wyjaśnia, że to efekt wzrostu zatrudnienia, a więc niemal jak w banku mamy, ze wzrost jest powtarzalny. EBIT ukształtował się na poziomie 5,3 mln zł i był wyższy o prawie 1,3 mln zł. Warto jednak dodać, że ponad 700 tyś pochodzi z konsolidowanej zmiany wartości księgowej Stopklatki TV. Jeśli zerkniemy do sprawozdania tego współkontrolowanego podmiotu z Agorą, to okaże się, że przychody i wynik rosną, choć nadal oczywiście jest strata. Tym niemniej możemy założyć, że wynik ten nie wpływa na pozycję gotówkową spółki i potencjalną wypłatę przyszłych dywidend. Prawdopodobnie w pewnym momencie wyjdzie też ponad próg rentowności. Z tych względów można wynik operacyjny powiększyć 700 tys. To jednak nie wszystko. W pozostałej działalności spółka raportuje koszty/przychody od operacyjnych różnic kursowych. A zatem kolejne 800 tys. straty jest do wyłączenia (w porównywalnym okresie także). Krótko mówiąc powtarzalny wynik operacyjny jest wyższy o około 1,5 mln… Podobnie wynik netto, należy skorygować, przy uwzględnieniu oczywiście stopy podatkowej.

Słabiej za to wypadły przepływy operacyjne. CFO w tym kwartale wyniósł 4,48 mln wobec 5,14 mln przed rokiem. Winna jest temu zmiana w kapitale obrotowym, przede wszystkim w należnościach i w pewnym stopniu zapasów. Co ciekawe magazyn spółki, w którym do tej pory w zasadzie było praktycznie zero napuchł w tym kwartale o ponad 800 tys. W tej pozycji spółka raportuje między innymi licencje do dalszej odsprzedaży, a także płyty DVD.


kliknij, aby powiększyć


Wycena spółki nie jest niska jeśli zerkniemy na tradycyjne współczynnik C/Z, ale spółka działa w stabilnej branży i ma pewien potencjał do wzrostu, co z resztą pokazują wyniki tego kwartału. Co roku płaci także dywidendę, więc nie ma się co dziwić, że inwestorzy tę spółkę doceniają.



>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.


lucznik
Dołączył: 2009-07-09
Wpisów: 205
Wysłane: 13 stycznia 2016 16:25:09 przy kursie: 12,86 zł
Proszę o omówienie wyników Kino Polska za IIIQ2015
The Dogs of deal.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 790
Wysłane: 18 stycznia 2016 12:56:18 przy kursie: 12,10 zł
Omówienie sprawozdania GK Kino Polska TV SA po 3 kw. 2015 r.

Trzeba przyznać, że grupa w tym roku konsekwentnie poprawia wyniki. Podejmowane aktywności przynoszą skutek, ale nad spółką ciążą cały czas długoterminowe zagrożenia.

Każdy kolejny kwartał 2015 roku jest lepszy od odpowiadającego mu kwartału 2014 r. Rosną przychody i koszty, ale wzrost obciążeń jest mniejszy niż wzrost dochodów, dzięki czemu spółka zwiększa masę zysku ze sprzedaży.


kliknij, aby powiększyć


Wynik na tym poziomie skoczył z przedziału 4 mln zł - 5,5 mln zł w rejon 6,2 – 7 mln zł kwartalnie.
Z rachunku rodzajowego wynika, że spółka ograniczyła także część kosztów. W układzie 9-miesięcznym mamy:
- około 0,5 mln na amortyzacji.
- ponad 1,7 mln na odpisach wartości wnip (licencji bezterminowych), co oczywiści e należy traktować jako one-off w okresie porównywalnym
- około 1,3 mln na kosztach kontentu

Można się zastanawiać jak traktować spadek kosztów kontentu. W końcu jeśli długoterminowo będziemy mieli spadek wydatków na filmy (czyli gorszą ofertę programową) to odbije się to także na oglądalności i wpływach z reklam, czy liczbie subskrybentów kanałów Premium. Za to spory wzrost notują koszty usług emisji sygnału, co prawdopodobnie ma związek z ekspansją geograficzną.

Poniżej zysku ze sprzedaży (nie ujawnianego wprost) mamy już pewne zdarzenia jednorazowe, za które traktuję różnice kursowe raportowane w pozostałych przychodach i kosztach operacyjnych. W ciągu 9 miesięcy RK obciążyły wynik operacyjny kwotą 946 tys. zł, natomiast w ciągu 9 miesięcy 2014 r. różnice kursowe zabrały 1,53 mln zł. Pozostałą kwotę obciążeń linii pozostałych stanowią w większości utworzone odpisy aktualizacyjne na należności, a to już jest działalność powtarzalna nie do wyłączenia. Podobnie mniejsze straty przyniosła Stopklatka.tv, dzięki czemu wyniki w raportowanym okresie jest wyższy o 800 tys. zł.

Per saldo, na poziomie operacyjnym po wyłączeniu one-offów i konsolidowanej metodą praw własności Stopklatki mamy w ciągu 3 kwartałów powtarzalny wzrost wyniku operacyjnego o 2,7 mln zł. zamiast raportowanych 5,8 mln zł. A zatem poprawa jest, ale nie tak wysoka jak wynika to tylko z raportowanych liczb.

Jak wspominałem wyżej spadek kosztów kontentu odbija się na oglądalności.


kliknij, aby powiększyć


Łączna oglądalność w grupie 4+ spadła w ciągu 3 kwartałów z 45,5 tys. widzów do poziomu 36,2 tys., czyli o 20 proc. Głównym odpowiedzialnym za spadek widowni jest jak widać kanał Kino Polska. Kanały Fimboxu notują wzrost, ale nie na tyle duży, aby skompensować utratę z Kino Polska. Oczywiście to nie tylko słabsza oferta jest odpowiedzialna za spadek widowni. Na rynku TV zachodzą głębokie zmiany związane z zachowaniem konsumentów, rozwojem Internetu i także wzrostem oferty. Mamy coraz większą liczbę darmowych kanałów naziemnych, coraz większą ofertę operatorów kablowych i satelitarnych, a także coraz szerszy dostęp do Internetu i oferowanych w nim treści video. Niestety trzeba się liczyć z tym, że rynek telewizyjny będzie ewoluował podobnie do rynku prasy. Firmy „telewizyjne” muszą się zmieniać. Zarówno jeśli chodzi o medium transmisyjne jak i model biznesowy. To się już dzieje – rośnie liczba legalnych serwisów VOD. Do Polski niedawno wkroczył Netflix, HBO ma swoje HBO GO, Cyfrowy Polsat IPLĘ itd. Swoje przyczółki na tym polu próbuje złapać także Kino Polska, ale sukces niestety nie jest pewny.

Wróćmy jednak do wyników. Przeobrażenie grupy widać w wynikach segmentowych.


kliknij, aby powiększyć


Rośnie przede wszystkim segment Filmboxu. Za równo pod względem przychodów od gniazdka/abonenta (+1,8 mln zł w 3q), jak i przychodów reklamowych (+653 tys. zł w 3q). W trzecim kwartale wynik co prawda spada (1,5 mln zł), ale głównie przez efekt wysokiej bazy. W całym okresie 9 miesięcy mamy poprawę zysku o 1,5 mln zł. Poprawie wyników sprzyjała ekspansja geograficzna oraz wzrosty dla Filmbox Live i Filbox Universe.


kliknij, aby powiększyć


Segment Kino Polska zgodnie z oglądalnością traci wpływy reklamowe (-1,5 mln zł w ciągu 9 miesięcy), ale także choć w dużo mniejszej skali przychody „z gniazdka” – 150 tys. zł. Dzięki cięciu kosztów udało się jednak utrzymać wynik na poziomie 3,4 mln zł kwartalnie.


kliknij, aby powiększyć


Spory wkład do wyniku dał także segment sprzedaży licencji, czyli głównie VOD za pomocą nowych mediów – 1,1 mln zł w ciągu 9 miesięcy.

Grupa idzie z prądem i próbuje dostosować się do zmieniającego się rynku, a także wejść do nowych krajów. „Stara telewizja” ma się coraz gorzej i tego procesu nikt nie powstrzyma. Tak, czy owak spółka nie wygląda na drogą tym bardziej, że regularnie płaci dywidendę. Przy średniokwartalnym wyniku na sprzedaży w kwocie 6,5 mln zł można szacować roczny powtarzalny wynik na sprzedaży na około 26 mln zł, natomiast EBIT na ca 24 mln zł. Po opodatkowaniu da nam to kwotę około 20 mln zł wyniku netto i wycenę rentą wieczystą przy stopie dyskontowej 8 proc. (działalność powtarzalna, sektor utilities) na poziomie 250 mln zł. Do tego należy doliczyć wartość udziałów w Stopklatce i gotówkę – łącznie około 50 mln zł, co daje w sumie około 300 mln wartości spółki. Rynek patrzy jednak dużo surowiej, co nie oznacza, że się myli. Jeśli tylko założymy, że spółka będzie spadać o 5 proc. rocznie to szacunek wartości spółki spadnie do około 200 mln zł (154 mln z renty wieczystej przy stopie dyskontowej 8 proc. i stopie wzrostu minus 5 proc.). Inaczej mówiąc rynek nie wierzy w powodzenie transformacji ze starej telewizji do nowych mediów.



>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

Skimixa
Skimixa PREMIUM
Dołączył: 2012-05-19
Wpisów: 140
Wysłane: 26 marca 2016 10:26:42 przy kursie: 12,80 zł
Witam .
proszę o analizę raportu.
Wesołych Świąt

Tomasz Nawrocki
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2010-04-22
Wpisów: 718
Wysłane: 9 kwietnia 2016 11:33:20 przy kursie: 13,16 zł
OMÓWIENIE SYTUACJI FINANSOWEJ ORAZ WYNIKÓW GRUPY KAPITAŁOWEJ KINO POLSKA TV S.A. (KPTV) NA PODSTAWIE RAPORTU ROCZNEGO ZA 2015 ROK

Zmiany w zakresie rachunku zysków i strat oraz sprawozdania z przepływów pieniężnych
O ile cały 2015r Grupa Kino Polska TV może zaliczyć do udanych pod względem wynikowym – wyraźna poprawa r/r na poszczególnych poziomach rachunku zysków i strat: przychody były wyższe o 7%, zysk netto na sprzedaży o 13%, zysk operacyjny o 24%, zysk brutto o 28%, a netto o 26% – to w odniesieniu do 4kw mamy już zupełnie przeciwny obraz sytuacji. W okresie ostatnich trzech miesięcy 2015r Grupa odnotowała r/r spadek przychodów o 25%, zysku netto na sprzedaży o 32% (marża wyniosła 21,9 wobec 24,4%; wydano blisko 2x więcej na kontent – 3,3 wobec 1,7 mln zł), zysku operacyjnego o 30% (ograniczenie spadku to efekt mniejszych pozostałych kosztów netto, głównie za sprawą poprawy wyników Stopklatki – 0,2 wobec -0,7 mln zł), zysku brutto o 28% (nieco większe przychody finansowe netto) oraz zysku netto o 30% (w tym 56% dla akcjonariuszy).

Od strony wartościowej sytuację tę zobrazowano na wykresach poniżej [jednostka – tys. zł].


kliknij, aby powiększyć

kliknij, aby powiększyć


Za tak znaczący regres wyników Grupy w 4kw odpowiadał głównie segment „kino polska”, choć swoje trzy grosze dorzuciły również „filmbox i kanały tematyczne”, „produkcja kanałów tv” oraz „pozostałe”. Warto jednocześnie odnotować, że spadek przychodów to z kolei głównie „zasługa” segmentu „pozostałe”, gdzie dokonano korekty w dół przychodów wykazanych po 3kw u.r., oraz w mniejszym stopniu segmentów „licencje” i „kino polska”.

W skali całego 2015 roku pozytywne przełożenie na wyniki Grupy można stwierdzić głównie w odniesieniu do segmentów „filmbox i kanały tematyczne” oraz „licencji”, a także w mniejszym stopniu „produkcji kanałów tv” oraz „pozostałe”, gdzie bądź to poprawiono sprzedaż przy utrzymaniu poziomu marż, bądź też wyraźnie poprawiono marże. Podobnie jak to miało miejsce w 4kw, najsłabiej pod względem wynikowym w 2015r radził sobie segment „kino polska”, gdzie odnotowano spadek przychodów i marż, a w efekcie również zysków.

Szczegółowo zmiany przychodów, wyników netto na sprzedaży oraz marż w poszczególnych segmentach w ujęciu kwartalnym i rocznym zaprezentowano na wykresach poniżej [jednostka – tys. zł oraz %].


kliknij, aby powiększyć

kliknij, aby powiększyć


W odniesieniu do dwóch głównych segmentów Grupy należy przy tym również odnotować przeciwstawny kierunek zmian przychodów z tytułu emisji i reklam, gdzie zwłaszcza ta druga kategoria zaważyła na pogorszeniu r/r w segmencie „kino polska” [wykres poniżej, jednostka – tys. zł].


kliknij, aby powiększyć


Przewaga segmentu filmbox-owego nad kino polska dotyczy również oglądalności (zarówno w ujęciu całorocznym jak i w 4kw), gdzie w pierwszym przypadku mamy notowaną poprawę r/r w poszczególnych miesiącach, a w drugim pogorszenie. Nieco inaczej przedstawia się z kolei oglądalność stacji Kino Polska Muzyka, gdzie w okresie styczeń – październik przeważała poprawa oglądalności r/r, lecz w końcówce roku sytuacja uległa wyraźnemu pogorszeniu (w rezultacie w skali całego roku można stwierdzić wzrost oglądalności, lecz w samym 4kw jej spadek). Ze szczegółami dot. oglądalności wspomnianych kanałów można zapoznać się w raporcie rocznym Grupy na stronach 31-33.

Z punktu widzenia szerszej perspektywy czasowej [wykresy poniżej; ujęcie narastające za 12m; jednostka – tys. zł oraz %] widzimy, że wyniki za 4kw przerwały dotychczasową krótką tendencję wzrostową KPTV, zapoczątkowaną raportem za 1kw 2015r, w ramach której poprawie uległa również rentowność Grupy.


kliknij, aby powiększyć

kliknij, aby powiększyć


Trudno na razie wyrokować na ile regres z końca 2015r ma charakter przejściowy, a na ile jest początkiem jakiś trwalszych trudności Grupy. W liście do akcjonariuszy i części opisowej raportu rocznego Zarząd KPTV nakreśla pozytywne oczekiwania wobec przyszłych wyników, które opierają się w głównej mierze na dokonanych ostatnio zakupach programowych. Dodatkowo Grupa zamierza w najbliższym czasie uruchomić kolejny kanał telewizyjny (ZOOM TV) oraz kontynuować rozwój działalności na rynkach zagranicznych (obecnie na rynki zagraniczne przypada ok 30% przychodów Grupy).

Pod względem sprawozdania z przepływów pieniężnych Grupa Kino Polska TV w analizowanym okresie kwartalnym odnotowała r/r wyraźne pogorszenie na poziomie salda ogólnego (-3,5 wobec 5,6 mln zł). Pod względem zmian w poszczególnych obszarach sporo zamieszania wprowadziło wyodrębnienie z działalności inwestycyjnej wydatków związanych z nabyciem aktywów programowych i wykazanie ich w ramach działalności operacyjnej. W rezultacie w przypadku przepływów operacyjnych odnotowano r/r mniejszy odpływ (-6 wobec -15,3 mln zł, przy poprawie nadwyżki finansowej netto – 17,2 wobec 12,1 mln zł – bazującej jednak głównie na amortyzacji), w przypadku przepływów inwestycyjnych znacznie mniejsze wpływy netto (2,8 wobec 23,1 mln zł), a w przypadku przepływów finansowych nieco mniejsze wydatki netto (-0,3 wobec -2,2 mln zł). Tym samym w ujęciu narastającym za 12m, w porównaniu ze stanem na koniec poprzedniego okresu sprawozdawczego, mamy pogłębienie ujemnych wartości na poziomie ogólnego salda gotówkowego, głównie za sprawą zwiększenia inwestycyjnych wydatków netto. Jednocześnie warto odnotować dalszą poprawę w zakresie nadwyżki finansowej netto i ogólnie przepływów operacyjnych, choć z drugiej strony trzeba pamiętać, że opiera się ona w większym stopniu na amortyzacji aniżeli wyniku finansowym (wykresy poniżej, jednostka – tys. zł).


kliknij, aby powiększyć

kliknij, aby powiększyć


Ocena sytuacji finansowej
Biorąc pod uwagę analizę sprawozdania finansowego GK Kino Polska TV za 2015r można stwierdzić utrzymanie się dotychczasowej bardzo korzystnej oceny sytuacji finansowej (serwisowy rating to AAA). Zadłużenie Grupy nie przekracza 30% sumy bilansowej, a ocena płynności finansowej jest pozytywna (nadwyżkowe pokrycie zobowiązań krótkoterminowych aktywami obrotowymi, znaczące wsparcie płynności ze strony przepływów operacyjnych oraz nadwyżkowy stan kapitału obrotowego netto względem bieżących potrzeb).

Szczegóły dotyczące poszczególnych wskaźników znajdują się pod linkiem: www.stockwatch.pl/gpw/kinopol,...

Z punktu widzenia bilansu Grupy w ostatnim okresie sprawozdawczym nastąpił wzrost sumy bilansowej o 11%, czemu po stronie aktywów odpowiadał brak zasadniczych zmian w zakresie ogólnych wartości majątku trwałego i wzrost składników obrotowych o 21% (głównie należności, udzielonych pożyczek i krótkoterminowych aktywów programowych), a po stronie pasywów wzrost kapitału własnego o 3% i zobowiązań ogółem o 39% (dług krótkoterminowy wzrósł o 38%, a długoterminowy o 60%; jednocześnie o 64% zmniejszyło się zadłużenie oprocentowane Grupy, które na koniec 2015r stanowiło niecały 1% długu ogółem).

Powyższe zmiany wielkości bilansowych nie przełożyły się w istotny sposób na strukturę kapitałowo-majątkową Grupy [wykresy poniżej; aktywa po lewej, pasywa po prawej; jednostka – tys. zł], która wykazuje mocno nadwyżkowe pokrycie majątku trwałego kapitałami stałymi, przy jednoczesnej przewadze między kapitałem obrotowym netto a bieżącymi potrzebami w tym zakresie.


kliknij, aby powiększyć

kliknij, aby powiększyć


Ocena sytuacji rynkowej
Serwisowe automaty wskazują jako wypadkowa na przewartościowanie akcji Kino Polska TV na GPW. Jedynie w odniesieniu do wycen porównawczych bazujących na zysku operacyjnym mamy odczyty nieco powyżej wyceny rynkowej. Jednocześnie należy pamiętać o relatywnie wysokich i regularnych dywidendach płaconych przez Spółkę (za 2015r ma to być ponownie 1zł na akcję), co stanowi pewną zachętę do posiadania jej akcji.[/delay]



[/delay] Link do wskaźników www.stockwatch.pl/gpw/kinopol,... oraz...
wycen www.stockwatch.pl/gpw/kinopol,...

>> …więcej analiz najnowszych raportów finansowych innych spółek jest tutaj
Powyższa treść przez 150 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

lucznik
Dołączył: 2009-07-09
Wpisów: 205
Wysłane: 23 marca 2017 15:20:49 przy kursie: 13,77 zł
Witam, proszę o podsumowanie wyników finansowych Kino Polska za 2016 r. Pozdrawiam
The Dogs of deal.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 790
Wysłane: 1 kwietnia 2017 11:34:25 przy kursie: 13,20 zł
Kino Polska czyli (tele)wizja rosnących dywidend – omówienie raportu Kino Polska za 2016 r.

Miniony rok trzeba ocenić pozytywnie. Spółce rosną przychody i liczba abonentów, a akcjonariuszom dywidenda. Nie oznacza to jednak, że inwestorzy mogą o akcjach spółki i jej raportach zapomnieć, bo rynkowe trendy niestety są niekorzystne.

W związku z tym, że spółka ma dość zdywersyfikowany portfel aktywności przejdziemy od razu do rachunku segmentowego.

Wzrost rodziny kanałów Filmbox

Motorem wzrostu spółki jest obecnie rodzina kanałów Filmbox. Przychody z tytułu emisji czyli wynagrodzenie od nadawców za możliwość reemisji kanału na własnych platformach (także Premium) wykazuje stabilny trend wzrostowy. W szczególności udany był ostatni kwartał kiedy spółka zwiększyła obroty (z emisji) o 22 proc. Nieco wolniej w świątecznym kwartale rosła sprzedaż reklam dla tych kanałów – 15 proc. W ujęciu całorocznym mamy dynamiki na poziomie 16,8 proc. dla emisji oraz tożsamy wynik dla reklam. Dysproporcję w skali wzrostu można tłumaczyć znacznie większym przyrostem abonentów kanałów Premium (wymagających dodatkowej opłaty od abonenta) niż kanałów dostępnych w ramach posiadanego pakietu oraz spadkiem oglądalności, przynajmniej na rynku polskim.

Wynik segmentu w IV kwartale wyniósł 3,8 mln zł i był 6 razy większy niż przed rokiem. W całym roku jednak mamy kosmetyczny, 2 proc. spadek. Brak progresu w wyniku rocznym jest efektem większych kosztów (choćby lokalizacji) w związku z rozwojem geograficznym oferty. Nowe rynki w pierwszym okresie generują spore koszty (tłumaczenie programów, emisja) przy stosunkowo niewielkich wpływach, najczęściej na promocyjnych warunkach (budowanie świadomości marki). Dopiero wraz z rozwojem bazy abonenckiej (kanału Basic i kanałów Premium), czyli umów z kolejnymi operatorami i wygaśnięciem okresów promocyjnych widać finansowy efekt. Na razie jednak nadwyżka sprzedaży w kwocie 8,9 mln zł została w całości skonsumowana przez rosnące koszty. Mimo wszystko wynik samego IV kwartału napawa optymizmem.


kliknij, aby powiększyć


Niszowe kanały i niekorzystne trendy

Potencjału rozwojowego niestety nie posiadają kanały pod marką Kino Polska. Martwi w szczególności spadek przychodów z tytułu emisji (2 proc. w IV kwartale i 1 proc. w całym 2016 r.) Oznacza to bowiem albo zmniejszenie zasięgu technicznego (rezygnację części operatorów, albo usunięcie kanału z najbardziej popularnych u danego operatora pakietów), albo spadek stawki od abonenta. W jednym i drugim przypadku nie sposób łączyć tego faktu z trendami na rynku telewizyjnym, czyli odpływem do telewizji naziemnej i Internetu. Za to kanały Kino Polska wygenerowały nieco większe przychody z reklam (4 proc. w IV kwartale i 2 proc. w całym 2016 r.) To jest zjawisko dość zaskakujące biorąc pod uwagę, ze oglądalność w grupie komercyjnej (16-49) w szczególności w IV kwartale była niższa niż przed rokiem. Być może spółka uzyskała nieco lepsze warunki z biurem reklamy Polsatu, które jest pośrednikiem w sprzedaży reklam dla kanałów spółki.

kliknij, aby powiększyć


Słabsze wyniki ze sprzedaży praw i produkcji telewizyjnej

Przychody ze sprzedaży praw w 2016 r. były o 1,39 mln niższe r/r, co przełożyło się na spadek wyników tej dywizji o 1,15 mln zł. Choć sam IV kwartał był nieco lepszy, roczny obraz wygląda niestety niekorzystnie. O 178 tys. zł niższy wynik zrobił także segment produkcji, głównie przez wzrost kosztów.


kliknij, aby powiększyć


Zoom na ZoomTV i Stopklatkę

Wydarzeniem roku dla spółki było przyjecie spółki posiadającej koncesje na nadawanie programu Zoom TV w ramach cyfrowej telewizji naziemnej. Choć emisja kanału ruszyła dopiero w IV kwartale to koszty pokazały się już w końcówce II kwartału roku w związku z uzyskaniem kontroli nad tym podmiotem. W samym II kwartale nieistotne, bo spółka sprawuje kontrolę nad tym podmiotem dopiero od 17 czerwca i w dodatku traktowała w sprawozdaniu jako inwestycję Wyniki ZOOM TV spółka klasyfikuje w tej chwili do segmentu pozostałe razem z wynikami Repozytorium Cyfrowego. W całym 2016 r. przychody z pozostałych były o 0,5 mln niższe r/r, natomiast wynik zakończył się stratą 3,2 mln zł, na co miał wpływ także utworzony odpis w wysokości 1,85 mln zł na CRF. Co ciekawe wynik segmentu po korekcie o ten odpis był w IV kwartale dodatni na prawie 200 tys. zł, co daje nadzieję, że ZOOM TV nie będzie dużym obciążeniem dla wyników grupy w początkowej fazie inwestycji.

Zoom TV, to drugi kanał w telewizji naziemnej po Stoplatce, gdzie spóła sprawuje współkontrolę wraz z Agorą. Sama spółka ponoć osiągnęła w 2016 r. rentowność netto, ale wynik w sprawozdaniu KinoPolska jest ujemny na kwotę 167 tys. zł, o czym pewnie zdecydowały rozliczenia pomiędzy Kino Polska i Stopklatką (spółka konsolidowana metodą praw własności). Uzyskanie progu rentowności po 3 latach daje pewną wskazówkę kiedy można się spodziewać dodatniego wyniku z kanału ZOOM TV.


kliknij, aby powiększyć


Perspektywa
Wydaje się, że zarząd spółki jest świadomy ograniczonego potencjału i kurczenia się segmentu kanałów Kino Polska. Zdecydowano w spółce o rozwijaniu segmentu telewizji naziemnej. To oczywiście krok naprzód względem kanałów płatnych, ale konkurencja na multiplexach rośnie, a sama telewizja musi coraz mocniej konkurować z ofertą internetową.

W Polsce HBO już od jakiegoś czasu jest dostępne u operatorów telekomunikacyjnych,. na początku roku wystartował Netflix, w grudniu Amazon Prime Video, a w lutym tego roku Showmax. Potentaci na polskim tradycyjnym rynku medialnym jak Polsat(IPLA), TVN (PLAYER.PL), Onet (VOD.PL) czy Agora (Kinoplex) mają już swoje udziały w rynku internetowym. Nawet pirackie CDA chce się transformować w legalny serwis. Jak widać walka o rynek TV internetowej jest już w dość zaawansowanej fazie i szczerze mówiąc nie bardzo jest miejsce na kolejnego gracza w dodatku bez olbrzymiego kapitału. Polscy nadawcy podchodzili do tematu dość ostrożnie co chyba było błędem, bo zachód wkracza „z butami”.

Fakt, że filmbox nie zdecydował się na duża własną platformę jest tutaj akurat pewnym pozytywem, bo krajowe serwisy w dłuższej perspektywie raczej nie mają szansy na konkurencję z Netflixem, czy Amazonem. Mowa oczywiście o treściach filmowych, bo przykładowo Ipla ma swoja sportową niszę, która daje pewną przewagę i szansę na przetrwanie. Z drugiej strony brak perspektywy na istnienie w Internecie w długiej perspektywie oznacza schyłek i zwijanie biznesu. O ile platformy czy kablówki mogą stopniowo przerzucać problem kurczącego się rynku na dostawców, to posiadacze samych kanałów miejsca już na to niestety nie mają dużo. Największy koszt, czyli programów zewnętrznych (filmów) ciężko będzie obniżyć gdyż studia filmowe także z ofertą będą migrować do klientów internetowych. Wydaje się, ze właśnie pozycja takich podmiotów jak Kino Polska jest długoterminowo w łańcuchu wartości najsłabsza.

Mowa oczywiście o perspektywie długofalowej. To poważne zagrożenie, a nie pewnik. Nie wiemy jaka będzie odpowiedź spółki na te długofalowe tendencje i czy skończy się na telewizji naziemnej, ogólnodostępnej. W krótkim i średnim terminie (paru lat) spółka ma szanse na wzrost dzięki ekspansji geograficznej i rosnącej widowni nowych kanałów naziemnych. Kino Polska jest obecnie „dojną krową”. W 2016 r. spółka wygenerowała ponad 20 mln zł gotówki co jest wartością niemal tożsamą z poziomem przepływów w 2015 r. Całą wygenerowaną gotówkę spółka praktycznie przeznacza na dywidendę (19,8 mln zł w roku 2015 i 2016). W 2017 r. dywidenda będzie nawet nieco większa – 1,13 zł na akcje zamiast 1 zł.


kliknij, aby powiększyć


Przy obecnej cenie akcji na poziomie 13,2 stopa dywidendy wyniesie 8,56 proc. co jest wartością stosunkowo wysoką. Teoretycznie kurs akcji mógłby wzrosnąć o 30 proc. a stopa dywidendy nadal byłaby całkiem łakomym kąskiem – 6,5 proc. Tyle, że rynek dostrzega długofalowe zagrożenia… Za parę lat poziom dywidendy może zacząć spadać i to się wydaje być w tej chwili uwzględnione w kursie spółki. O ile posiadanie walorów nie jest obecnie złym pomysłem, to bacznie należy obserwować wyniki i zareagować na ich potencjalne przyszłe pogorszenie. Na razie wyniki powinny się poprawiać, a dywidenda rosnąć.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

Jozef99
Dołączył: 2013-02-07
Wpisów: 12
Wysłane: 5 czerwca 2019 18:42:00
To ja - po dwóch latach - też poproszę o podsumowanie wyników finansowych Kino Polska za 2018 r.
Z góry dziękuję.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 790
Wysłane: 14 października 2019 09:37:25 przy kursie: 10,40 zł
Zoom na dywindendę – omówienie sprawozdania i sytuacji fundamentalnej Kino Polska TV po II kw. 2019 r.

Grupa Kino Polska TV tworzy zintegrowany poziomo holding w branży telewizyjnej. Podmiot kierowany przez Bogusława Kisielewskiego działa w Polsce, ale także na rynkach zagranicznych. Spółka zajmuje się produkcją, lokalizacją i dystrybucją kanałów marki Filmbox takich jak min. FilmBox, FilmBox Premium, FilmBox Extra TV, FilmBox Action, FilmBox Arthouse, FilmBox Family, FightBox, DocuBox, FashionBox, GameToon oraz dystrybucją telewizji nielinearnej za pomocą aplikacji Filmbox Live, oraz serwisu FilmBox on Demand (odpowiednik platform Netflix, HBO GO). Wyżej wymienione kanały dostępne są także dla polskiego widza i tworzą segment Filmbox i kanały tematyczne.

Drugim ważnym segmentem jest dystrybucja i produkcja kanałów pod marką Kino Polska (głównie na rynku krajowym) takich jak Kino Polska, Kino Polska Muzyka i Kino TV. Wyżej wymienione kanały dostępne są dla widzów za pomocą platform satelitarnych i sieci kablowych.

Trzecim segmentem jest produkcja i nadawanie kanałów otwartych na polskich multiplexach takich jak Stopklatka TV oraz Zoom TV.

Spółka osiąga przychody ze sprzedaży reklam, z tytułu emisji kanałów w sieciach satelitarnych i kablowych, ale także z subskrypcji w serwisie Filmbox Live, czy sprzedaży licencji programowych. Do mniej znaczących aktywności można zaliczyć produkcję albumów, czy rekonstrukcję treści filmowych raportowane w segmencie „pozostałe segmenty”.

Rynek telewizyjny w Polsce jest rynkiem dość nasyconym i od paru lat obserwuje się odpływ widzów. Według danych Nielsena statystyczny Polak w 2018 r. oglądał telewizję przez średnio 4 godziny i 18 minut, czyli o 1 minutę i 24 sekundy mniej niż rok wcześniej i o 4 minuty i 37 sekund krócej niż w 2016 r. Odpływ nie jest duży, ale zauważalny. Powodów takiego stanu rzeczy jest wiele. Częściowo wpływ na to ma zmiana trybu życia, a także pojawienie się dużych graczy telewizji nielinearnej jak Netflix, HBO GO czy do pewnego momentu Showmax. Co ciekawe, przynajmniej na razie nie obserwujemy kurczenia się rynku reklamy telewizyjnej. Według danych za 2018 r. nakłady na reklamę wzrosły r/r o 7,4 proc., co oczywiście ma korzystny wpływ na przychody. W 2019 r. zakłada się dalszy wzrost rynku reklamowego o 3 proc. (dane Zenith Media).

Przychody grupy (dalej KPTV) wyniosły w II kw. 47,9 mln zł i były wyższe o 14,2 mln zł (42 proc.). Pod względem sprzedaży spółka rośnie, natomiast dynamika wzrostu przyspieszyła wyraźnie w III kw. 2018 r. co związane było z przejęciem w czerwcu 2018 r. większościowego pakietu w Stopklatce i konsolidacją tejże spółki. Jeśli jednak usunąć wpływy z nowego kanału, otrzymamy wówczas sprzedaż w wysokości 40,2 mln zł, co oznacza wzrost o prawie 20 proc. (+6,6 mln zł) r/r. Jak widać jest to przyrost znacznie większy niż wynikałoby to tylko z prognozy wzrostu rynku reklamowego. To oznacza, że KPTV zdobywa rynek i rozwija się organicznie.

Wzrostowi przychodów towarzyszy także wzrost zysku na sprzedaży (spółka ma rachunek wyników w układzie porównawczym). Wynik na tym poziomie wyniósł w II kw. roku 7,86 mln zł i był wyższy o 1,74 mln zł (+29 proc.). Dynamika zysku jest niższa niż dynamika przychodów gdyż Stopklatka jest podmiotem, który w II kw. od przejęcia kontroli przez KPTV zaliczył pierwszy okres z dodatnią, ale niską rentownością.
Marża zysku na sprzedaży dla tego kanału wyniosła 4 proc. natomiast dla całej grupy 16 proc., czyli 4 razy więcej.


kliknij, aby powiększyć


Choć wyniki KPTV rosną, to sytuacja w poszczególnych segmentach działalności jest zróżnicowana. W segmencie Filmbox i kanałów tematycznych przychody w II kw. wyniosły 23,9 mln zł i były o 4,9 mln zł (26 proc.) wyższe r/r. W tym miejscu trzeba jednak dodać, że w połowie 2018 r. KPTV zawarła umowę z Mediabox Broadcasting International Ltd. dotyczącą dystrybucji kanałów Mediabox na rynkach CEE, które wcześniej były przez KPTV produkowane, a obecnie są i produkowane i dystrybuowane. Dynamika sumy przychodów obydwu segmentów (Filmbox i kanały tematyczne oraz Produkcja) wyniosła 16 proc. i lepiej oddaje prawdziwy (i mimo wszystko wysoki!) wzrost biznesu. Przychody z tytułu reemisji programów (głównie od operatorów platform satelitarnych i kablowych) wyniosły 21,6 mln zł i były o 4,03 mln zł (+23 proc.) wyższe r/r, natomiast przychody reklamowe wzrosły o 0,9 mln zł (+68 proc.). Wynik segmentu zamknął się kwotą 4,6 mln zł zysku, to jest o 0,86 mln zł (23 proc.) wyższą r/r, natomiast łączny wynik Filmbox i kanałów tematycznych oraz produkcji telewizyjnej wzrósł o 17 proc.


kliknij, aby powiększyć



kliknij, aby powiększyć


Niestety spółka nie ujawnia w jakim stopniu wzrost wynika ze wzrostu geograficznego, czyli dystrybucji w nowych krajach, a w jakim ze wzrostu organicznego, czyli w krajach gdzie KPTV był już obecny w okresie porównywalnym.

W segmencie Kino Polska przychody wyniosły 7,16 mln zł i były niższe o 0,5 mln zł (-7 proc.). Powodem takiego stanu rzeczy były mniejsze wpływy ze sprzedaży reklam (-0,5 mln zł, -13 proc.) przy stabilnych przychodach z tytułu emisji programów segmentu w sieciach kablowych i satelitarnych.
Niższe przychody reklamowe wynikają z mniejszej oglądalności w grupie komercyjnej (16-49) dla największego kanału w grupie czyli Kino Polska. Udział w rynku dla tego programu wyniósł w całym pierwszym półroczu 0,23 proc. w porównaniu do 0,33 proc. przed rokiem (spadek o 28 proc. r/r). Wzrosty w Kino Polska Muzyka (0,07 proc. do 0,08 proc.) nie dały rady skompensować utraty widzów największego kanału czego efektem jest obserwowany spadek przychodów. W całym 2018 r. Kino Polska miał 0,34 proc. udziału w rynku, czyli bardzo podobnie do 2017 r. Obecny spadek zapoczątkowany już w I kw. (0,31 proc. do 0,23 proc.) jest dość zaskakujący, ale jak informuje zarząd w komentarzu, zainicjowano już działania, które mają na celu przyciągnięcie młodszej widowni do kanału.

Koszty kanałów pod marką Kino Polska pozostały stabilne wobec czego wynik spadł o podobną kwotę jak przychody (-0,54 mln zł, - 16 proc. r/r) i wyniósł ostatecznie 2,8 mln zł.


kliknij, aby powiększyć


Bardzo szybko rośnie za to kanał Zoom TV. Jego udział w rynku wyniósł 0,52 proc. czyli o 49 proc. więcej r/r. (0,35 proc. w I półroczu 2018 r.). W związku z tym, że to program dostępny na multipleksie, dochody pochodzą w zasadzie tylko ze sprzedaży reklam i wyniosły w II kw. 4,7 mln zł, czyli o 49 proc. więcej r/r. W związku z tym, że kanał jest stosunkowo młody (istnieje od końca 2016 r.) nadal ponosi w stosunku do przychodów wysokie koszty produkcji i emisji (opłaty na rzecz Emitela). Jednak dzięki wzrostowi przychodów kwartalna strata zmniejszyła się z 2,17 mln zł do 1,04 mln zł, czyli o 52 proc. Koszty kanału nie są stałe, co doskonale widać na poniższym wykresie, ale rosną w tempie niższym niż oglądalność i przychody. Wzrost kosztów jest prawdopodobnie efektem zakupu wyższej jakości i bardziej atrakcyjnego contentu.



kliknij, aby powiększyć


Drugi kanał naziemny w portfelu w okresie porównawczym nie należał jeszcze do spółki, więc danych o oglądalności ani danych finansowych za okres porównawczy nie mamy, ale jest to podmiot publiczny, więc nie stanowi to problemu w ocenie. Udział Stopklatki w rynku komercyjnym (16-49) wyniósł 0,91 proc. w porównaniu do 0,9 proc. przed rokiem. Mimo braku wyraźnego wzrostu udziału rynkowego w grupie komercyjnej przychody wzrosły o prawie 9 proc. Jak wynika z not nie jest to efekt sprzedaży do grupy KPTV. Najwyraźniej kanał ma obecnie lepsze stawki. Co więcej, w podmiocie tym zachodzą procesy restrukturyzacyjne. W II kw. wyraźnie spadły koszty pracownicze i koszty usług obcych (poza kosztami emisji), co pozwoliło po raz pierwszy pokazać dodatnią rentowność na poziomie zysku ze sprzedaży (341 tys. w sprawozdaniu KPTV i 690 tys. zł w sprawozdaniu Stopklatki). Przed rokiem strata tej spółki na poziomie zysku ze sprzedaży wyniosła 548 tys. zł, ale spółka ta nie była jeszcze wtedy konsolidowana metodą pełną i nie wpływała na zysk na sprzedaży. Jej wpływ ujawniał się w EBIT jako udział w wyniku jednostek wycenianych metodą praw własności (jako część spadku kapitału własnego tej spółki przynależnej akcjonariuszom KPTV). Wydaje się, że w tym roku Stopklatka ma szansę zamknąć rok z pozytywnym wynikiem.


kliknij, aby powiększyć


W pewnym sensie historia dochodzenia Stopklatki do rentowności stanowi prognostyk dla kanału Zoom TV – 5 lat. Wydaje się jednak, że mając doświadczenie z podmiotu zakładanego wspólnie z Agorą okres ten będzie w tym przypadku krótszy.

W II kw. br. KPTV była mocno aktywna w handlu licencjami. Segment odnotował sprzedaż na poziomie 4,3 mln zł, co oznacza zwyżkę o 3 mln zł. Pozwoliło to wygenerować 1,59 mln zł zysku, czyli o 0,76 mln zł więcej (90 proc.) r/r.


kliknij, aby powiększyć


Słabo sobie za to radził segment pozostałych, gdzie przychody skurczyły się niemal do zera (71 tys.). Przed rokiem sprzedaż wyniosła 0,88 mln zł, co pozwoliło pokazać 191 tys. zysku, natomiast obecnie mamy stratę na poziomie 0,42 mln zł.


kliknij, aby powiększyć


Podsumowując, na plus zaliczyć można sytuację w segmencie kanałów marki Filmbox, handlu licencjami oraz kanałów naziemnych. W tym ostatnim przypadku jeszcze przez jakiś czas pewnie będzie sumaryczna strata, ale sytuacja się poprawia, a w związku ze wzrostem dostępności MUX8 można liczyć na dalsze przyspieszenie w budowaniu udziałów rynkowych Zoom TV. Na minus ocenić należy wyniki oglądalności Kino Polska, czyli głównego kanału spółki. Mimo tego sumaryczna oglądalność kanałów spółki i ich udziału w rynku komercyjnym rośnie - 1,44 proc. w I półroczu 2019 r. względem 1,37 proc. przed rokiem (w celu zachowania porównywalności wykluczyłem Stopklatkę).

Poniżej przedstawiłem kontrybucję poszczególnych segmentów na zysk ze sprzedaży grupy.


kliknij, aby powiększyć


Linia pozostałej działalności operacyjnej dała w ostatnim kwartale 0,66 mln zł ekstra zysku, do czego przyczyniło się rozwiązanie odpisów na należności oraz różnice kursowe. Przed rokiem w rachunku wyników pomiędzy zyskiem ze sprzedaży, a zyskiem operacyjnym mieliśmy 27,3 mln zł ekstra zysku wynikającego głównie z nabycia udziałów w Stopklatce (26,9 mln zł.) i przeszacowania już posiadanych w górę, do ceny sprzedaży. Oczywiście było to zdarzenie jednorazowe i niegotówkowe, więc dla porównywalności danych należy je wyłączyć. Zysk operacyjny wyniósł w II kw. 2019 r. 8,5 mln zł w porównaniu do 33,4 mln zł nominalnie i 6,5 mln zł po korekcie. KPTV rośnie i to w niezłym tempie.

W linii finansowej znajdziemy odsetki od zobowiązań finansowych (520 tys. wobec 251 tys. przed rokiem – wzrost wynika ze wzrostu zadłużenia) oraz kosztu zwijania się dyskonta od zobowiązań koncesyjnych (147 tys. zł wobec 88 tys. przed rokiem). Dla mniej zorientowanych w rachunkowości wyjaśniam, że wartość opłat koncesyjnych ujawniona w bilansie nie odpowiada sumie przyszłych płatności, a jest nico mniejsza aby uwzględnić wartość pieniądza w czasie. Z tego powodu w rachunku wyników wraz ze zbliżaniem się do dnia zapłaty wartość pozycji rośnie, a w rachunku wyników pojawia się obciążenie z tytułu spadku dyskonta.

Linia fiskalna zabrała 1,4 mln zł w porównaniu do 0,48 mln zł przed rokiem, a przecież nominalny wynik netto w II kw. 2018 r. wyniósł aż 32,35 mln zł w porównaniu do obecnych 6,39 mln zł. To niejako potwierdza bezgotówkowy charakter zysków porównawczych (skorygowany wynik za okres porównawczy wyniósł 5,4 mln zł).

Poprawę widać także na poziomie przepływów pieniężnych. Te z działalności operacyjnej wyniosły 6,3 mln zł i były o 3,44 mln zł wyższe r/r. Na poniższym wykresie zobrazowałem dwa elementy z rachunku przepływów – amortyzację i nakłady na nabycie aktywów programowych. Jak widać grupa inwestuje co kwartał spore kwoty w aktywa programowe, ale także całkiem spore wartości z nich rozlicza (amortyzacja obejmuje także amortyzację innych pozycji, ale nakłady stanowią większość – w 2018 r. 22,8 mln zł, na 37,4 mln zł). Generowany operacyjnie strumień pieniężny nie jest stały i podlega mocnym wahaniom, co widać na poniższym wykresie.


kliknij, aby powiększyć


W 2018 r. spółka poczyniła spore wydatki na nabycie aktywów finansowych w tym udziałów w Stopklatce i CTN&P – ponad 53 mln zł. W związku z transakcjami otwarto nowe linie kredytowe o wartości 46,2 mln zł, z czego większość na koniec roku została wykorzystana. Z powodu częściowego finansowania wykupu udziałów środkami własnymi znacząco zmniejszyła się dywidenda.

kliknij, aby powiększyć


Biorąc pod uwagę zapadalność kredytów i harmonogram opłat koncesyjnych można wnosić, że spółka powinna co kwartał generować około 5,5 mln zł gotówki (w czerwcu 2020 zapada 19,5 mln kredytów, w lutym 1,6 mln zł płatności za koncesję). Po dodaniu odsetek mamy prawie 6 mln zł. W ostatnich dwóch kwartałach spółka generowała średnio 6,6 mln zł gotówki operacyjnej, więc z obsługą zadłużenia nie powinno być problemów. Problem w tym, że przy zachowaniu takiego stanu na dywidendę zostaje tylko mała nadwyżka – 2,4 mln zł. Spółka na razie podeszła do sprawy nieco hojniej (dywidenda 5,9 mln zł), bo w kasie miała 5 mln zł. Jeśli tempo generowanej gotówki by się nie zmieniło, to należałoby oczekiwać za przyszły rok jeszcze niższej kwoty – ze zgrubnych szacunków wychodzi 4,5 mln zł. Manipulując jednak nieco przepływami można się spodziewać wypłaty na poziomie 7 mln zł, natomiast w roku 2021 około 8 mln zł, a w 2022 r. ponad 10 mln zł.


kliknij, aby powiększyć


Oczywiście to bardzo zgrubne szacunki bazujące na harmonogramie spłat zadłużenia, założeniu powtarzalności przepływów pieniężnych oraz braku potrzeb kapitałowych na przejęcia i inwestycje. Założenie te w okresie wzrostu gospodarczego wydaje się być konserwatywne, bo spółka dość stabilnie rośnie, jednak pamiętać należy o tym, że rynek reklamy jest bardzo wrażliwy na koniunkturę.

>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Edytowany: 14 października 2019 12:18

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2 3 4

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,514 sek.

AD.bx ad3a
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d