
Fot. Pexels
Według danych z raportu Publicis, inwestycje w reklamy telewizyjne w I połowie 2025 roku zwiększyły się o 2,2 proc. r/r, wobec 7,2 proc. wzrostu rok wcześniej. Jak wskazuje członek zarządu Kino Polska Erwan Luherne, efekt wysokiej bazy wynikał wówczas z mistrzostw Europy w piłce nożnej.
– Rynek reklamy TV według raportu Publicis, czyli inwestycje reklamowe we wszystkie formy reklamy TV w I poł. 2025 zwiększył się o 2,2 proc. r/r (w I poł. 2024 wzrost o 7,2 proc.), a wysoka baza z ub.r. była spowodowana mistrzostwami Europy w piłce nożnej. Nie była to dynamika jakiej się spodziewaliśmy. Myśleliśmy, że będzie wyższy poziom inwestycji reklamowych w TV – powiedział Luherne podczas konferencji prasowej.
Spółka pozytywnie patrzy na drugie półrocze, choć nie podaje konkretnych prognoz.
– Ciężko przewidzieć, co będzie w II połowie roku. Koniec czerwca i lipiec wydaje się, że była większa dynamika i jesteśmy optymistami. Rynek może wzrosnąć więcej niż podałem na początku spotkania. (…) Jesteśmy całkiem optymistyczni, ale trudno podać jaki procentowo będzie wzrost. Pracujemy nad naszymi kanałami i nad wartościowymi propozycjami – dodał.
Na oglądalność kanałów Kino Polska wpłynęła m.in. tegoroczna kampania prezydencka.
– Widzowie skupiali się na kanałach informacyjnych. My mieliśmy spowolnienie, jeśli chodzi o naszą widownię z powodu informacji politycznych, bo ciężko konkurować o uwagę widowni np. w porównaniu do wydarzeń sportowych. Spodziewaliśmy się mniejszego wpływu polityki na nasze kanały. (…) By zaangażować widzów do oglądania kanałów TV potrzebne są unikalne treści – powiedział.
Członek zarządu zaznaczył również, że konkurencja na rynku rośnie.
– Chcę podkreślić, że spółka rośnie i jest w dobrej kondycji, ale musimy być uważni, bo rynek jest trudniejszy niż rok temu i konkurencja jest większa – powiedział też członek zarządu.
Wyniki finansowe Kino Polska za II kwartał 2025 roku pokazują wzrost zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej do 19,96 mln zł wobec 17,59 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł do 24,72 mln zł z 21,49 mln zł, a przychody sięgnęły 84,87 mln zł wobec 79,79 mln zł rok wcześniej.
W całym I półroczu spółka wypracowała 39,01 mln zł zysku netto wobec 36,32 mln zł rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży wzrosły do 161,47 mln zł z 155,3 mln zł, a EBITDA wyniosła 88,12 mln zł wobec 76,75 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Grupa Kino Polska TV, należąca do SPI International z grupy Canal+, zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, serwisów VOD, platform streamingowych i kin. Jest nadawcą kanałów tematycznych obecnych w telewizji naziemnej, sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. Spółka jest notowana na GPW od 2011 roku.