PARTNER SERWISU
szrqzilb

Kino Polska liczy na poprawę na rynku reklamy TV w II połowie roku

Omawiane walory:

Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 2,2 proc. r/r w I połowie 2025 roku, co było poniżej oczekiwań Kino Polska. Spółka liczy na większą dynamikę wzrostu w II półroczu, mimo trudnego otoczenia i rosnącej konkurencji – poinformował członek zarządu Erwan Luherne.

Kino, Polska, liczy, na, poprawę, na, rynku, reklamy, TV, w, II, połowie, roku,

Fot. Pexels

Według danych z raportu Publicis, inwestycje w reklamy telewizyjne w I połowie 2025 roku zwiększyły się o 2,2 proc. r/r, wobec 7,2 proc. wzrostu rok wcześniej. Jak wskazuje członek zarządu Kino Polska Erwan Luherne, efekt wysokiej bazy wynikał wówczas z mistrzostw Europy w piłce nożnej.

– Rynek reklamy TV według raportu Publicis, czyli inwestycje reklamowe we wszystkie formy reklamy TV w I poł. 2025 zwiększył się o 2,2 proc. r/r (w I poł. 2024 wzrost o 7,2 proc.), a wysoka baza z ub.r. była spowodowana mistrzostwami Europy w piłce nożnej. Nie była to dynamika jakiej się spodziewaliśmy. Myśleliśmy, że będzie wyższy poziom inwestycji reklamowych w TV – powiedział Luherne podczas konferencji prasowej.

Spółka pozytywnie patrzy na drugie półrocze, choć nie podaje konkretnych prognoz.

– Ciężko przewidzieć, co będzie w II połowie roku. Koniec czerwca i lipiec wydaje się, że była większa dynamika i jesteśmy optymistami. Rynek może wzrosnąć więcej niż podałem na początku spotkania. (…) Jesteśmy całkiem optymistyczni, ale trudno podać jaki procentowo będzie wzrost. Pracujemy nad naszymi kanałami i nad wartościowymi propozycjami – dodał.

Na oglądalność kanałów Kino Polska wpłynęła m.in. tegoroczna kampania prezydencka.

– Widzowie skupiali się na kanałach informacyjnych. My mieliśmy spowolnienie, jeśli chodzi o naszą widownię z powodu informacji politycznych, bo ciężko konkurować o uwagę widowni np. w porównaniu do wydarzeń sportowych. Spodziewaliśmy się mniejszego wpływu polityki na nasze kanały. (…) By zaangażować widzów do oglądania kanałów TV potrzebne są unikalne treści – powiedział.

Członek zarządu zaznaczył również, że konkurencja na rynku rośnie.

– Chcę podkreślić, że spółka rośnie i jest w dobrej kondycji, ale musimy być uważni, bo rynek jest trudniejszy niż rok temu i konkurencja jest większa – powiedział też członek zarządu.

Wyniki finansowe Kino Polska za II kwartał 2025 roku pokazują wzrost zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej do 19,96 mln zł wobec 17,59 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł do 24,72 mln zł z 21,49 mln zł, a przychody sięgnęły 84,87 mln zł wobec 79,79 mln zł rok wcześniej.

W całym I półroczu spółka wypracowała 39,01 mln zł zysku netto wobec 36,32 mln zł rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży wzrosły do 161,47 mln zł z 155,3 mln zł, a EBITDA wyniosła 88,12 mln zł wobec 76,75 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Grupa Kino Polska TV, należąca do SPI International z grupy Canal+, zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, serwisów VOD, platform streamingowych i kin. Jest nadawcą kanałów tematycznych obecnych w telewizji naziemnej, sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. Spółka jest notowana na GPW od 2011 roku.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Kino Polska TV miało 66,72 mln zł zysku netto, 150,44 mln zł zysku EBITDA w 2024 r.

    Kino Polska TV odnotował 66,72 mln zł zysku netto przypisanego właścicielom jednostki dominującej w 2024 r. wobec 51,87 mln zł zysku rok wcześniej.

  • Kino Polska zakłada dalsze duże inwestycje w content, dysponuje 100 mln zł gotówki

    Kino Polska uważa, że przed grupą nadal duże inwestycje w content. Dysponuje ponad 100 mln zł gotówki, które będzie przeznaczać przede wszystkim na inwestycje programmingowe, w tym w content własny, poinformowała członek zarządu ds. finansowych Katarzyna Woźnicka.

  • 3 małe spółki, które rynek docenił za solidne wyniki kwartalne

    W cieniu giełdowej zawieruchy i powyborczych przetasowań trwa sezon wyników za trzeci kwartał. StockWatch.pl sprawdził, które giełdowe maluchy w ostatnim czasie zasłużyły na oklaski za ponadprzeciętne wyniki finansowe.

  • Kino Polska TV miało wstępnie 17,6 mln zł zysku netto w II kw. 2024 r.

    Kino Polska TV odnotowało 17,59 mln zł skonsolidowanego zysku netto (wzrost o 71 proc. r/r) w II kw. 2024 r. oraz 21,49 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 61 proc. r/r) przy 79,79 mln zł przychodów z umów z klientami (wzrost o 8 proc. r/r), podała spółka, prezentując wstępne dane. Kurs akcji spółki rośnie w środę rano o blisko 8 proc.

  • Wszyscy czekają na dane z USA, w grze KGHM, Santander i PGE

    KGHM drożeje w ślad za wzrostem cen miedzi, Santander Bank Polska tanieje po odcięciu dywidendy, PGE i CD Projekt korygują wzrosty, a Kino Polska dynamicznie rośnie po publikacji wyników. Prawdziwe giełdowe emocje przy ulicy Książęcej pojawią się jednak dopiero po godzinie 14:30, gdy zostaną opublikowane dane w USA o inflacji i sprzedaży detalicznej. To one rozstrzygną o losach sesji i nastrojach w kolejnych dniach, a być może i tygodniach.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat