PARTNER SERWISU
yjmkmufj
9 10 11 12 13
Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 21 kwietnia 2020 20:44:59 przy kursie: 409,00 zł
to co było zaskakujące w historii tej firmy i tej gry, to że jeden dodatkowy tryb gry tak niesamowicie może odmienić grywalność i cały los tytułu, de facto skazanego już na takie dryfowanie jako ambitny trochę lepszy średniak, gdzieś tam lekko zapomniany między 100tą a 300-tną pozycją Steam... teraz Green Hell wyrasta na ogromny przebój i jest to też doskonała nauka dla inwestorów w gaming softwarowy, jak można "naprawić"/zmienić już sprzedawany produkt lekkim przesunięciem grupy docelowej graczy.

Fascynujące, serio.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 21 kwietnia 2020 20:48

trudno100
6
Dołączył: 2018-07-07
Wpisów: 89
Wysłane: 22 kwietnia 2020 10:27:00 przy kursie: 468,00 zł
Może SW zaprosiłoby kogoś ze spółki na krótki czat? Myślę, że wiele osób byłoby zainteresowanych przyszłością firmy (czy planują zwiększać zatrudnienie, nowy projekt itd.)

Gdzieś mi się przewinęło, że nowa gra ma być survivalem osadzonym w świecie sci-fi - trochę ryzykownie, taki Empyrion, który ma dobre oceny, świata nie zawojował. Większość najbardziej dochodowych survivali dzieje się jednak w bardziej przyziemnych strefach.
Co ważne, jeszcze przed debiutem w raporcie BOSia były przewidywania, że druga gra wyjdzie szybciej ze względu na adaptację całego szkieletu gry i wielu mechanik z GH. Tak więc przełom 21/22 bardzo realny, zwłaszcza że pewnie gra wyjdzie najpierw w EA.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 23 kwietnia 2020 19:07:28 przy kursie: 461,00 zł
Cytat:
Gdy zaglądamy do aktualnego portfela akcji z GPW w funduszach Aviva Investor Poland TFI to wyraźnie widać, że nie był on odporny na marcową wyprzedaż. Widać wręcz, że zarządzający dołożyli do niej swoją cegiełkę zmniejszając stan posiadania 56 spółek, czyli połowy tej części portfela. Z kolei w 20 przypadkach uznano oferowane przez rynek ceny za atrakcyjne i zwiększono liczbę ich akcji.
Przyjrzyjmy się bliżej szczegółom, bo mimo trudnej sytuacji zarządzający zdecydowali się dokupić m.in. akcje Creepy Jar czy Enter Air


wyboldowanie moje, link do zapowiedzi artykułu
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD


Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 23 kwietnia 2020 21:44:48 przy kursie: 461,00 zł
AVIVA to pewnie kupione od zarządu 15k akcji? Dzisiaj w "starciu" z wyprzedażą 60% Frostpunka, Green Hell poradził sobie bez problemu. Co będzie dalej? Oj jestem ciekawy wyników za Q2, przyjęcia w kolejnych miesiącach wersji konsolowych i ewentualnej zapowiedzi kolejnej gry.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 27 kwietnia 2020 22:00:32 przy kursie: 493,00 zł
FlyingRat napisał(a):
Na chwilę obecną 6 miejsce na Steamie, świetny wynik jak na równe 2 tygodnie po premierze. Szacował ktoś może liczbę kopii którą sprzedają w ciągu jednego dnia? W wywiadzie prezes powiedział że podczas doby sprzedają więcej niż sprzedawali w miesiąc, wnioskuję zatem że sprzedaż dobowa może przekraczać 10k kopii dziennie co by się przekładało na około 450 tysięcy zysku netto dziennie.


szacowanie jest generalnie mozliwe przez ilość wystawianych grze opinii... ale tu też jest rozrzut, znam produkcję mające i mnożniki x40, znam i takie co mają x150, nie wiem ale niektóre gry ludzie chętniej rzucają się oceniać, niektóre nie, do tego chętniej oceniają gry po premierach/przecenach niż kupowane z regularnej oferty, więc strasznie niekomfortowo jest liczyć to stale jedną regułą.

Czy ktoś pamięta ile komentarzy wygenerował weekend premiery Coopa? Gier wtedy sprzedali 180 000 w 3 dni, okupując pozycje 5-2. Mi się wydaje że to było coś koło 2000 komentarzy (ale kurczę nie zrobiłem sobie screenów i nie dam sobie za to ręki uciąć), co przekładałoby się na mnożnik x90, trochę wyższy niż normalnie bym przyjął (x60-x70). Kolejne komentarze (teraz jest 3500) oznaczałoby, zachowując mnożnik, kolejne 135 000 sztuk gier. sprzedane przez ostatnie dwa tygodnie poza weekendem premiery (czyli 180 000 + 135 000 od premiery Coopa). Oczywiście do tego dochodzi sprzedaż w tym roku przed premierą Coopa.

poza komentarzami jest jeszcze pozycja w Steam - przez pierwsze 5 dni było top 5 (max 2 pozycja), teraz przez 2 tygodnie gra nie wypada z top25 (teraz też jest 17ta), Z tak wysokiej pozycji wnioskowałbym nawet o dużo większą sprzedaż, ze względu na koronawirusowe czasy, niż ten mnożnik z opinii.

.... Chyba że się mylę, przez to że jestem akcjonariuszem włączają mi się różowe okulary.... i ktoś miałby ochotę to sprostować/sprawdzić. Za co bedę bardzo wdzięczny.

Przed firmą stoi ogromne wyzwanie - trochę przypadkiem awansowała do pierwszej ligi. Z tego co widzę po bardzo dobrych opiniach i ciągle dobrej sprzedaży, dzieli nas od paru do parunastu tygodni do info że przekroczono milion sprzedanych kopii. Coop zmienił zainteresowanie produktem jak pisałem wcześniej w zaskakująco mocnym zwrocie. Dochodzą kolejne moduły - Coop story, pewnie znowu promocja na Steamie, co potem? Myśle że Creepy Jar zmodyfikuje swoje plany i takiej kury znoszącej złote jajka szybko nie zabije, będzie jeszcze bardzo długo dodawał kolejne moduły i promocje, można atrakcyjność produktu wydłużyć na jeszcze lata dobrej sprzedaży..... Aha - gra wydaje mi się dużo lepiej dopasowana sterowaniem i filozofią do konsol niż gry 11bit, które dość słabo jednak przeniosły się do świata "graczy z padem". Tu nie powinno być problemu, wręcz przeciwnie.

no a potem survival w konwencji space-sim... strasznie jestem ciekawy pierwszych zajawek.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 27 kwietnia 2020 22:07

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 27 kwietnia 2020 22:37:03 przy kursie: 493,00 zł
Scarry: Creepy sprzedało 180 tys. w ciągu 7, a nie 3 dni od premiery Coopa.
Dziwi mnie też to pisanie o przypadkowym sukcesie, skoro dodanie tego trybu było starannie planowane od dawna. O reszcie zadecydowali klienci.
Ciężko oszacować dokładnie obecną sprzedaż. Jednak w przypadku utrzymania się obecnego stanu rzeczy, stawiam tezę, że przed końcem kwartału dostaniemy komunikat o milionie sprzedanych sztuk.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 27 kwietnia 2020 23:07:18 przy kursie: 493,00 zł
Na pewno można wyznaczyć jakieś minima.
Movie podało dziś, że od 19 kwietnia do dziś sprzedali około 45 tys. kopii DDS. Z tego, co kojarzę, już 21 kwietnia oba tytuły były w rankingu tuż obok siebie. 23 kwietnia zakończyła się promocja premierowa Drug Dealera. Od tego momentu tytuł zaczął się osuwać i przez cały weekend był średnio w rejonach końca drugiej, początku trzeciej strony bestsellerów.
Mój wniosek jest taki, że przez ostatnie 8 dni Green Hell osiągnęło wyższe przychody niż Movie z tych 45 tys. sztuk DDS.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 28 kwietnia 2020 06:14:47 przy kursie: 493,00 zł
Przy komunikacie o 180.000 kopii (brutto czyli bez zwrotów) było ok. 10650 komentarzy steam (2000 od debiutu coopa). Obecnie komentarzy jest prawie 2400 więcej. Poziom zwrotów jak podał prezes w wywiadzie nie jest większy niż był poprzednio (a był na poziomie 15%)
Edytowany: 28 kwietnia 2020 06:16

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 28 kwietnia 2020 08:25:44 przy kursie: 493,00 zł
Spółka właśnie podała, że sprzedaż Green Hell osiągnęła już 700 tys. sztuk ( +120 tys. od poprzedniego update'u.
Wishlista 765 tys. osób.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 28 kwietnia 2020 08:56:08 przy kursie: 493,00 zł
taaa jest raport sprzedażowy LINK

Cytat:
łączna sprzedaż brutto Gry poprzez platformę STEAM przekroczyła poziom 700 tys. sztuk sprzedanych egzemplarzy.

Jednocześnie Emitent informuje, że według stanu na dzień 28 kwietnia 2020 r. lista graczy nadal oczekujących na zakup GREEN HELL przekroczyła 765 tys. osób (wishlista).


Wydaje się że firma teraz podryfuje parę tygodni na pozycjach 20-50, po czym wyjdzie kolejny duży update i nowa akcja reklamowa, znowu powrót na 2-10, i w ciągu 2 miesięcy spokojnie przebijamy 1 mln sprzedaży. Wishlista oczekująca na obniżki jest bardzo duża, i pewnie będzie cały czas rosła bo gra jest streamowana Twitch/Youtube i chętnie oglądana na całym świecie.

Pozwolę sobie na takie subiektywne założenie przyszłości (będzie okazja zweryfikować w styczniu): do grudnia 2020 Creepy Jar pokaże nam jeszcze co najmniej jeden (poza coop story) duży dodatek i zrobi co najmniej 3 duże promocje cenowe. Zrobiłbym tu luźne oszacowanie sprzedaży do końca 2020 na 1,8-2 mln sztuk ( 400K do Coopa, przełom, 3 duże akcje sprzedażowe w tym roku po 250-300 K każda (w tym jedna, która właśnie już była) + 5 miesiecy dryfowania pomiędzy dużymi akcjami z połową sprzedaży w tym czasie).

hmm... :) jeśli moje założenie okaże się trafne to przed spółką perspektywy po prostu ogromne...

do tego w tym roku mamy premierę na trzy konsole, których potencjał oceniałbym na 1/4 sprzedaży PC (każdej z nich), co dałoby nam do końca roku kolejne 1-1.5 mln. Ale to już oczywiście bardzo bardzo luźne gdybanie bo firma może nie podołać z terminami (z tego co wiem to najpewniejsza i najszybsza jest wersja na Nintendo). Z drugiej strony gra na pady pasuje idealnie i aż się prosi o jak najszybsze wydanie.

no i space-sim survival, gdzie Creepy Jar sugeruje dużo większy projekt o dużo wiekszym potencjale sprzedaży niż Green Hell. thumbright
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 28 kwietnia 2020 09:15


Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 28 kwietnia 2020 08:57:52 przy kursie: 493,00 zł
Niezła jazda. Mam dziurę w notatkach, stąd trochę rozstrzał, ale wychodzi mi, że mają 70-80 kopii na komentarz (errata - wychodzi 65 kopii). Ogólnie to kosmos, co oni pokażą w raporcie za Q2 skoro już mają 300k kopii w trzy tygodnie z czego 120k w pełnej cenie.
Edytowany: 28 kwietnia 2020 09:16

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 28 kwietnia 2020 10:04:53 przy kursie: 520,00 zł
Scarry napisał(a):
Wydaje się że firma teraz podryfuje parę tygodni na pozycjach 20-50, po czym wyjdzie kolejny duży update i nowa akcja reklamowa, znowu powrót na 2-10, i w ciągu 2 miesięcy spokojnie przebijamy 1 mln sprzedaży.

Poniosło cię trochę, gra cały czas sprzedaje się wyraźnie słabiej niż Frostpunk w tym samym czasie, a tam na koniec półrocza było ok. 700 tys szt. Ja bym celował bardziej w 850 tys. na koniec II kwartału czyli pół miliona brutto od premiery coopa.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 28 kwietnia 2020 10:14:35 przy kursie: 520,00 zł
@Utniapisztim

Czy firma przez najbliższe dwa miesiące, w tym weekend majowy sprzyjający graniu, w tym majowa wyprzedaż Steam, w tym (prawdopobnie) kolejny dodatek Coop-story nie sprzeda 300 000 ? Przecież na dzisiaj mają już te 700 000 za sobą. Wg mnie milion jest tu spokojnie do osiągnięcia.

Przed Steamem wyprzedaże w takich terminach:
Cytat:
Wiosenna wyprzedaż Steam 2020: ostatni tydzień maja, chociaż warto zauważyć, że nie było jednego w zeszłym roku;
Letnia wyprzedaż Steam 2020: Rozpoczyna się między 20 czerwca a 30 czerwca, trwa dwa tygodnie;
Wyprzedaż Steam z okazji Halloween 2020: 29 października – 1 listopada;
Jesienna wyprzedaż Steam 2020: Rozpoczyna się między 20 a 30 listopada, trwa tydzień
Zimowa wyprzedaż Steam 2020: 17 grudnia – 31 grudnia


a co do różnicy brutto-netto, przy najsłabszych ocenach poziom zwrotów był zbliżony do 15%, jednak oceny z kolejnymi patchami wyraźnie rosną w górę ciążąc ku 90%, więc ja bym zwroty szacował na 10-12%
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 28 kwietnia 2020 10:15

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 28 kwietnia 2020 10:26:53 przy kursie: 520,00 zł
Utnapisztim: mylisz się okrutnie.
Frostpunk był klasycznym przykładem gry, której sprzedaż wystrzeliła w okolicach debiutu, by później obniżyć loty i opierać w długim terminie na promocjach.
Green Hell z płaską sprzedaż Survivala może liczyć na skromne Top50 przez cały rok bez żadnych obniżek (a te będą). Także 0,5-1 mln kopii od teraz do końca roku jak najbardziej.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 28 kwietnia 2020 10:33:08 przy kursie: 520,00 zł
Jeszcze do wczoraj bym powiedział, że miliona nie miną, ale dzisiaj widzę, że jest taka możliwość. Jeśli sprzedali w 13 dni 120k kopii, to dlaczego w kolejne 63 dni nie mają zrobić 300k, zwłaszcza, że pewnie będzie jedna wyprzedaż? Na ten moment trzymają się mega stabilnie w rankingu gier bez przeceny.
Porównanie do FP chybione. Jesteśmy nadal w dobie pandemii, gdzie sprzedaż jest znacząco wyższa, a do tego GH pokazało, że ma zdecydowanie mocniejsze argumenty do wyższych wyników LS. Frostpunk ciągnął wyniki na wyprzedażach. GH doskonale sobie radzi w pełnej cenie, więc wartość z kopii również będzie wyższa w dłuższej perspektywie.
Zobaczymy jaki wpływ na sprzedaż będzie miał kolejny update ze story mode w co-opie.

Tofik
6
Dołączył: 2009-12-08
Wpisów: 101
Wysłane: 28 kwietnia 2020 10:47:14 przy kursie: 520,00 zł
W/g mnie tryb story w COOP da bardzo dużego kopa w sprzedaży. gracze lubią mieć jakieś konkretne zadanie we wspólnej zabawie

trudno100
6
Dołączył: 2018-07-07
Wpisów: 89
Wysłane: 28 kwietnia 2020 11:06:23 przy kursie: 520,00 zł
Warto również podkreślić dobrą komunikację z rynkiem - fajnie, że podali drugi raport sprzedażowy, nie ma żadnych niedopowiedzeń, wiadomo, na czym stoimy.
Szacunki Scarryego jak dla mnie trochę zbyt optymistyczne, nie wydaje mi się, żeby przy dodawaniu kolejnych trybów dało się wykręcić zbliżone liczby do obecnych, ale póki co gra zaskakiwała wyłącznie pozytywnie, więc może będzie tak i w kolejnych razach.

Tofik
6
Dołączył: 2009-12-08
Wpisów: 101
Wysłane: 28 kwietnia 2020 11:09:08 przy kursie: 520,00 zł
Otóż to podstawa to transparentność, spółka niczego nie przeinacza i podaje w miarę możliwości dane. Prezes dobrze wytłumaczył informacje o emisji , na co kiedy i czy w ogóle.
Gra się sprzedaje wyśmienicie w pełnej cenie i wyniki będa świetne. A wycena spółki póki co na niskim poziomie. Pozostaje tylko spokojnie siedzieć i czekać

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 28 kwietnia 2020 11:40:32 przy kursie: 520,00 zł
@Utnapisztim

Trzeba pamiętać, że GH zrobił 180k po cenie 16Euro i 19$. Tymczasem porównujesz do FP, który miał na premierze cenę 30Euro i 30$. Ranking steam jest przychodowo. Wartościowo sprzedaż FP była dużo wyższa, ale sztukowo już ta różnica będzie się zacierać do końca kwartału właśnie ze względu na wspomnianą przez poprzedników różnicę w krzywej sprzedaży tych gier. Nie wiemy jak będzie się kształtować sprzedaż GH w kolejnych tygodniach, pewnie będzie się osuwał w rankingu, ale na podstawie obecnych obserwacji należy założyć, że raczej w bardzo wolnym tempie.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 28 kwietnia 2020 13:37:20 przy kursie: 520,00 zł
Nie porównuję wartości tylko ilości - przecież wyraźnie napisałem o 700 tys. kopii FP do połowy roku. Patrzę choćby na ilość recenzji na steam w podobnym okresie, między pierwszym a trzecim tygodniem sprzedaży, przy bardzo zbliżonym obecnie uśrednionym współczynniku komentarzy/kopii brutto FP miał ich wyraźnie więcej.
Oczywiście zgadzam się że krzywa sprzedaży w dłuższym okresie coopa może wyglądać zupełnie inaczej i w takim wypadku za jakiś czas GH tę różnicę nadrobi. U przypadku FP wyraźny spadek sprzedaży można było zaobserwować po upływie 4 tygodni od premiery kiedy dzienna liczba komentarzy gwałtownie spadła poniżej 100 i nawet w czasie summerale do tego progu się już nie zbliżyła - zobaczymy jak będzie tutaj.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CREEPYJAR



9 10 11 12 13

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,374 sek.

kxhgbehv
dopbcccn
knkxdepn
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
gzlxoybf
yttdwtuj
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat