35 Dołączył: 2013-01-21 Wpisów: 860
Wysłane:
25 czerwca 2020 07:03:51
przy kursie: 1 010,00 zł
Jesli nagranie z Inn Day nie bedzie dostepne please piszcie na priva _zarejestrowalem calosc = Everything you know is wrong.........
|
|
26 Dołączył: 2012-05-19 Wpisów: 354
Wysłane:
25 czerwca 2020 08:22:47
przy kursie: 1 010,00 zł
Dla mnie bardzo dobra konferencja . Profesjonalizm , wiedzą co mają robić , ale nie ma pychy po osiągnięciu sukcesu . Sam nie chce popadać w euforię , ale wierzę tym Gościom . Mnie utkwił w pamięci fragment , że ‚zbierali szczęki z podłogi po obejrzeniu VR’ . To dowód , że w przyszłości mogą zrobić coś na prawdę dużego .
|
|
35 Dołączył: 2013-01-21 Wpisów: 860
Wysłane:
25 czerwca 2020 09:27:03
przy kursie: 1 080,00 zł
Niesamowicie doskonale radzi sobie teraz GH na steam - od wczoraj godz: 10:00 przybyło ca 140 komentarzy x 60 (? moze zbyt konserwatywny przelicznik) - to oznacza że SS już jest i będzie sukcesem - @# Antyteresa - moze mały udate założeń do wyceny - procent zwrotów 5%, 3%, 1% od każdego dodatkowego pakietu sprzedanych kopii GH 100.000 ? pozdro 2All Kris Everything you know is wrong.........
|
|
|
|
52 Dołączył: 2011-07-10 Wpisów: 982
Wysłane:
25 czerwca 2020 09:35:13
przy kursie: 1 080,00 zł
Wczoraj był stream na twichu osoby, która ma dość sporo obserwujących.
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
25 czerwca 2020 09:36:51
przy kursie: 1 080,00 zł
chris_martin napisał(a):Niesamowicie doskonale radzi sobie teraz GH na steam - od wczoraj godz: 10:00 przybyło ca 140 komentarzy x 60 (? moze zbyt konserwatywny przelicznik) - to oznacza że SS już jest i będzie sukcesem -
@# Antyteresa - moze mały udate założeń do wyceny - procent zwrotów 5%, 3%, 1% od każdego dodatkowego pakietu sprzedanych kopii GH 100.000 ?
pozdro 2All Kris Chrisu przelicznik sprzedaży brutto z ostatnich miesięcy wg tego co podała firma to ok x100-110. Wiem że wysoki ale pisałem o tym w kwietniu że są gry z mnożnikami od x40 do x150, nie wiem od czego to zależy, po prostu tak jest że ten mnożnik ma bardzo dziwne zachowania z czasem i jakością gry ;p Do tego padła wyraźna deklaracja że ilość zwrotów tylko maleje, więc spekulatywnie można sprzedaż netto liczyć na 90%. nie wiem jak Wam, ale jakbym sobie nie liczył projektowanej wartości firmy za rok to wychodzi mi parokrotne niedowartościowanie do obecnej ceny... * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 25 czerwca 2020 09:41
|
|
52 Dołączył: 2011-07-10 Wpisów: 982
Wysłane:
25 czerwca 2020 09:40:40
przy kursie: 1 080,00 zł
Według nich poszło 80K w jakiś tydzień. Przelicznik był dużo wyższy od tych 60. Wychodzi, że ludzie podczas wyprzedaży grają i kupują, ale recenzje idą z dużym opóźnieniem.
|
|
35 Dołączył: 2013-01-21 Wpisów: 860
Wysłane:
25 czerwca 2020 09:41:53
przy kursie: 1 080,00 zł
.....czyli 14.960 kopii dobowo - ...cóż. Anty - please o evaluation revision, gdyż jak to się ładnie teraz mówi - okoliczności mamy "extraordynaryjne"...... Everything you know is wrong.........
Edytowany: 25 czerwca 2020 09:45
|
|
52 Dołączył: 2011-07-10 Wpisów: 982
Wysłane:
25 czerwca 2020 09:48:44
przy kursie: 1 080,00 zł
10 000/11 000 dziennie od 17 do 24 czerwca
Edytowany: 25 czerwca 2020 09:49
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
25 czerwca 2020 10:32:26
przy kursie: 1 080,00 zł
Podczas wyprzedaży, to ludzie przede wszystkim kupują gry, a dopiero po długim czasie w nie grają, o ile w ogóle, bo często trafiają one na kupkę wstydu. Steam, to już nie tylko platforma sprzedażowa, ale też sposób na życie, forma kolekcjonerstwa. Kupki wstydu potrafią urosnąć pokaźnie i nikt za bardzo nie przejmuje się wydanymi pieniędzmi, bo to przecież kupione po przecenach, nie zalegają na szafkach, a tak naprawdę to po prostu nawyk kupowania decyduje. Pewnie by można napisać elaborat na ten temat.
Niemniej widać, że to co obserwowaliśmy ostatnimi tygodniami, gdzie GH było wysoko, a ilość komentarzy wzrastała wolniej, niż grom często droższym, które znajdowały się na przybliżonych pozycjach. Można się mocno jak widać pomylić. Szacowaliśmy przedwczoraj, że od poprzedniego komunikatu (28.04) o przekroczeniu 700k, sprzedali 125-150 tysięcy egzemplarzy. Okazało się 220k poszło przed przeceną, 80k w parę dni przeceny. Jest tak jak pisał Scarry, czyli trudno przyjmować wartości, jeśli te wahają się od x40 do x150 dla różnych gier. Potwierdza to przy okazji jak mało wiarygodne bywają wyniki przedstawiane przez Steamspy (niemal dwukrotna różnica). Cieszmy się, że w przypadku GH współczynnik ten lata na wyższych wartościach, a wolumeny sprzedaży w pełnej cenie i niewielkiej przecenie są tak znaczące. Tylko w tym kwartale zeszło już ponad 620k kopii, co jest kosmosem, a popularność gry wcale nie maleje.
Ciekawe ile wyniesie zysk w raporcie sierpniowym, ale poniżej 15 mln raczej nie będzie. Obecnie przydałoby się szybko popracować nad przejściem na GPW, bo poziom kapitalizacji robi się niewyobrażalny jak na NC.
|
|
33 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2019-12-16 Wpisów: 163
Wysłane:
25 czerwca 2020 10:46:00
przy kursie: 1 080,00 zł
Cześć,
Czy ktoś mógłby łopatologicznie wytłumaczyć skąd aż takie wzrosty? Czy sprzedaż GH pozwala wynieść kurs na taki poziom?
Nie mam spółki w swoim portfelu, wiadomo że szkoda ale chciałbym zrozumieć skąd taka cena.
Jeśli to pytanie jest nei na miejscu to proszę admina o usunięcie :)
Miejcie wspaniały dzień!
|
|
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
25 czerwca 2020 10:51:17
przy kursie: 1 080,00 zł
Cytat:Czy sprzedaż GH pozwala wynieść kurs na taki poziom? tak, a większość tutaj pewnie uważa że na dużo wyższy (włącznie ze mną). samego przychodu z Green Hella z Steam-PC firma ma w tej chwili ok 11 000 x 72 zł - ok. 800 000 pln. Dziennie. Mając malutkie (porównując do średniej rynkowej) koszty własne, zarabiają ogromne pieniądze i rynek ciągle nie umie tego wycenić prawidłowo. Stąd wzrosty. Inna sprawa że do końca roku te przychody mogą być podwojone albo potrojone bo pod koniec roku bedą aktywne kanały 3 nowe sprzedaży (Switch, Xbox, PS4) a gra na PC doczeka się w końcu modułu PVE do grania na wiele wiele godzin. Takiego fenomenu w polskim gamingu jeszcze nie było - tylko Witcher 3 był większym sukcesem, ale przy ogromnych kosztach własnych firmy, wszystkie pozostałe tytuły sprzedawały się gorzej, przy również dużo więszych zespołach tworzących grę i dużo większych kosztach (jak Frostpunk 11bitów) * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 25 czerwca 2020 11:01
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
25 czerwca 2020 10:51:51
przy kursie: 1 080,00 zł
chris_martin napisał(a):Niesamowicie doskonale radzi sobie teraz GH na steam - od wczoraj godz: 10:00 przybyło ca 140 komentarzy x 60 (? moze zbyt konserwatywny przelicznik) Przelicznik recenzji poprzez steam od ostatniego raportu z 28 kwietnia do tego wczorajszego jest równy 107 i uwzględnia zdecydowaną większość recenzji bez okresu wyprzedaży. W okresie premiery/wyprzedaży przelicznik będzie znacznie wyższy, co było już wałkowane wiele razy na tym forum. Trudno powiedzieć dokładnie jaki jest przelicznik od rozpoczęcia wyprzedaży, ale na logikę na pewno wyższy niż 107.
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
25 czerwca 2020 11:04:41
przy kursie: 1 080,00 zł
a to jest sprzedaż Witchera 3 od premiery do 2019  kliknij, aby powiększyćczy my możemy zmatchować takie liczby? Do końca tego roku trzeba przekroczyć 2,5 mln sprzedaży na PC. Wg mnie to jest trudne, ale nie nierealne jeśli moduł PVE spodoba się graczom. Taka duża sprzedaż na PS4 będzie najtrudniejsza do osiągnięcia. Za to u nas Switch wchodzi lada miesiąc. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 25 czerwca 2020 11:11
|
|
3 Dołączył: 2013-07-17 Wpisów: 163
Wysłane:
25 czerwca 2020 13:13:48
przy kursie: 1 080,00 zł
I te wykresy sprzedaży Wiedźmina 3 są dobrym podsumowaniem potencjału Spółki... Konsole dadzą solidnego kopa jeśli chodzi o wyniki, tym bardziej że dżungla na 50-60 calowym telewizorze na pewno zrobi wrażenie.. Gra jest wprost stworzona pod konsole, gdzie potencjał sprzedaży jest ogromny. Nawet Sniper3 od CIG-u większość przychodów zrobił na konsolach, łączne przychody ze sprzedaży tegoż Snipera wyniosły 100M PLN. CRJ to zupełnie inny poziom kosztów niż CIG więc...
A taka mała dygresja: To chyba najlepszy debiut jeśli chodzi o polski gamedev - to jest PIERWSZA produkcja CRJ!!! Nawet pierwszy Wiesiek się chowa...
|
|
35 Dołączył: 2013-01-21 Wpisów: 860
Wysłane:
25 czerwca 2020 14:02:17
przy kursie: 1 080,00 zł
Ladies and Getlemen, Green Hell to nie jest debiut Panów Twórców z CRJ ;-) a Dead Island a Dying Light ? Green Hell nie jest grą / konceptem/ IP z przypadku wszystko było od początku do końca przemyślane . Choć skala sukcesu komercyjnego prześcignęła marzenia biznesowe Panów Prezesów..... Panowie zarządzali w Techland Wa-wa team'em ponad 60-osobowym - mają doświadczenie i się znają na swojej robocie tak samo dobrze jak Prezesi Kiciński, Miechowski czy Marchewka , So ?.... let the show begin..... PS a może na on-boardingu marketingowym Chimery (space opera) wystąpi Matthew "Interstellar" McConaughey ?? Everything you know is wrong.........
Edytowany: 25 czerwca 2020 14:06
|
|
3 Dołączył: 2013-07-17 Wpisów: 163
Wysłane:
25 czerwca 2020 14:08:29
przy kursie: 1 080,00 zł
Ok, ale działali wtedy jako trybiki w maszynie Techlandu...To, że ktoś pracuje np w CD Projekt nie znaczy że stworzy w swojej firmie coś na miarę Wiedźmina 3. To jednak troche inne wyzwania.
A wracając do konsol: Zwróćcie uwagę jaka wersja ukaże się na PS4/XBOX: Coop, Story Mode z Coopem, PvE plus wszystkie extrasy... Wszystko ładnie przetestowane i zrobione pod graczy. To będzie gra prawie AAA
Edytowany: 25 czerwca 2020 14:09
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
25 czerwca 2020 14:12:00
przy kursie: 1 080,00 zł
c15d napisał(a):I te wykresy sprzedaży Wiedźmina 3 są dobrym podsumowaniem potencjału Spółki... Konsole dadzą solidnego kopa jeśli chodzi o wyniki, tym bardziej że dżungla na 50-60 calowym telewizorze na pewno zrobi wrażenie.. Gra jest wprost stworzona pod konsole, gdzie potencjał sprzedaży jest ogromny. też tak uważam, dlatego wg mnie obecne liczby (sprzedaż, przychody, zysk netto itd) jakie zobaczymy z raportem za Q2 (już wyobrażam sobie, co to się będzie działo z kursem wtedy, jak skanery fundamentalne, nie tylko polskich inwestorów, zaczną w końcu wykrywać i wyceniać firmę bardziej realistycznie) mogą spokojnie jeszcze w tym roku ulec podwojeniu lub potrojeniu, właśnie przez konsole. To jest wariant optymistyczny.. ale jeśli damy radę dojść do wolumenów sprzedaży W3 już na pierwszej wydanej przez spółkę grze .. .gdzie będzie kapitalizacja CRJ ? ;). Bo CDR potrzebował jednak do takiej sprzedaży kolosalnego drogiego marketingu i sukces tej klasy osiągnął dopiero przy trzecim produkcie. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 25 czerwca 2020 14:19
|
|
35 Dołączył: 2013-01-21 Wpisów: 860
Wysłane:
25 czerwca 2020 14:20:21
przy kursie: 1 080,00 zł
[quote=c15d]Ok, ale działali wtedy jako trybiki w maszynie Techlandu..." ... no właśnie (nie)- tworzyli trzon Techlandu jako spółki i byli odpowiedzialni jako Head'zi teamu Wawa (ponad 60 osób on-board)..... w CRJ nie ma przypadku - te 20-30 osób z teamu CRJ o których mówili wczoraj na konfie to Seniorzy w branży...... Everything you know is wrong.........
Edytowany: 25 czerwca 2020 14:23
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
25 czerwca 2020 14:36:32
przy kursie: 1 080,00 zł
Scarry napisał(a): samego przychodu z Green Hella z Steam-PC firma ma w tej chwili ok 11 000 x 72 zł - ok. 800 000 pln. Dziennie.
Chyba zagalopowałeś się tutaj i to mocno ? Te porównania do W3 również mocno na wyrost.
|
|
3 Dołączył: 2013-07-17 Wpisów: 163
Wysłane:
25 czerwca 2020 14:37:23
przy kursie: 1 080,00 zł
Początki GH w EA tworzyli w 4 osoby, przy mocno ograniczonym budżecie. To było wyzwanie i ryzyko dużo większe niż praca w Techlandzie. Nie wszystko musiało się udać, dziś to już zupełnie inna Spółka.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.