PARTNER SERWISU
milxktaf
100 101 102 103 104
misiek6603
PREMIUM
13
Dołączył: 2020-07-01
Wpisów: 85
Wysłane: 3 października 2021 23:46:55 przy kursie: 739,00 zł
Jak zwykle dobra analiza , ale mam pytanie dlaczego zakładasz płaska wartościowo sprzedaż na konsole a jednocześnie wzrost wolumenów o blisko 30% w III kw. do II kw.? I druga sprawa w II kw. mocno wzrosła stopa podatkowa w porównaniu z I kw. pytanie z czego to wynika czy konsole łapią się na IP BOX?

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 3 października 2021 23:46:59 przy kursie: 739,00 zł
Bardzo ciekawa analiza ;]
Podejrzewam, że pominąłeś w przychodach wersję VR Green Hell, ze względu na niskie oczekiwania.
Moim zdaniem będzie to jednak całkiem istotna premiera ( Q1 2022 - PC VR i Oculus) na obecnym etapie monetyzacji tytułu.
Bazując na metodzie porównawczej:
Tytuł X, obecny na Steam przez zbliżony okres, co Green Hell, doczekał się w tym roku portu na PC VR (Oculus dopiero w drodze). Wspomniana gra sprzedała się na PC w ilości około 3,5 razy mniejszej niż GH.
Port VR owego tytułu rozszedł się w ilości około 30 tys. kopii w przeciągu 30 dni. Z mojego researchu wynika, że przychody ze sklepu Oculus dla tytułów VR przewyższają te ze Steam (konserwatywnie o kilkadziesiąt procent).
Zważywszy na to, oczekuję, że przy jednoczesnej premierze GH na Steam i Oculus Store, gra może liczyć na naprawdę solidną monetyzację. Przypominam, że podział przychodów z Incuvo to 50/50, koszty całkowicie po stronie portującego.
Edytowany: 3 października 2021 23:47

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 4 października 2021 07:37:48 przy kursie: 739,00 zł
misiek6603 napisał(a):
Jak zwykle dobra analiza , ale mam pytanie dlaczego zakładasz płaska wartościowo sprzedaż na konsole a jednocześnie wzrost wolumenów o blisko 30% w III kw. do II kw.? I druga sprawa w II kw. mocno wzrosła stopa podatkowa w porównaniu z I kw. pytanie z czego to wynika czy konsole łapią się na IP BOX?

1. Konsole - w II kw. gra była w sprzedaży tylko przez 21 dni, natomiast w III kw. przez 92 dni i dlatego obserwujemy wzrost. Wartość sprzedaży w III kw. wynika z szacunków na bazie upublicznionych danych. Spółka do końcówki września sprzedała 0,5 mln kopii gry brutto, z czego oszacowałem netto i na podstawie komentarzy wolumen PC, a następnie odjąłem wolumen jaki spółka osiągnęła w czerwcu.

2. Nie jestem specjalistą podatkowym, ale teza postawiona prez Ciebie jest prawdopodobna. Zgodnie z tym co wiem rozpoznanie stopy 5 proc. na sprzedaży związanej z IP wymaga prowadzenia i dokumentowania działalności B+R. O ile w przypadku wytworzenia własnego IP ma się nad tym kontrolę, o tyle w przypadku zlecenia tego na zewnątrz spółka mogła nie być pewna czy portujące studio prowadzi działalność B+R i jest uprawniona do zastosowania preferencyjnej stawki.

Aircanada15 napisał(a):
Podejrzewam, że pominąłeś w przychodach wersję VR Green Hell, ze względu na niskie oczekiwania.

Dokładnie tak. W mojej opinii zmiana stopy dyskontowej o 1 pp. zadziała na wycenę mocniej niż dodanie kolejnej wersji GH. Z resztą tabelka jak pisałem ma charakter poglądowy i edukacyjny i tak naprawdę każdy powinien stworzyć własną.


misiek6603
PREMIUM
13
Dołączył: 2020-07-01
Wpisów: 85
Wysłane: 4 października 2021 08:13:23 przy kursie: 739,00 zł
Ja to rozumiem ale to by oznaczało spadek o ponad 20% przychodu z jednej kopii na konsole czy to możliwe ? Jesli przyjmiemy przychod z jednej kopii jak w II kw. i wolumen w III kw. taki jak założyłeś to wychodzą przychody o ponad 2 mln zł większe. Jak konkretnie oszacowales te 7,37 mln przychodu z konsol w III kw? Jaki przyjąłeś w III kw. przychód z jednej konsoli i jak to się ma do szacunków za II kw?
Co do konsoli i IP BOX to można by na czacie o to zapytać bo to ważna sprawa .
Edytowany: 4 października 2021 08:22

Christof_martin
40
Dołączył: 2020-09-11
Wpisów: 327
Wysłane: 4 października 2021 08:21:38 przy kursie: 739,00 zł
Paweł, kompletnie abstrahujesz od Wishlisty GH ponad 1,1 mln i faktu iz dotychczas GH był na steam promowany tylko -30% redukcja, a doskonale wiemy że podczas Summer Sale i Winter Sale przy promo -50% wolumeny sprzedaży rosną o krotności - a nie 20%, czy 30% (zakładasz spadki sprzedaży GH)


BTW: SoA 3 będzie największym rozszerzeniem.....


o VR nie wspomnę.

o PS5 i next gen XBox też ani słowa.

Podsumowując: analiza skoncentrowana na minimalizacji wartości equity, pytanie: dlaczego ?...

pozdrawiam
Kris
Edytowany: 4 października 2021 08:25

Christof_martin
40
Dołączył: 2020-09-11
Wpisów: 327
Wysłane: 4 października 2021 10:21:47 przy kursie: 752,00 zł
Paweł,

ponadto, utrzymujesz niezmienny poziom długu netto - 35mln czyli obecny stan gotówki, nawet po premierze Chimery, no sorry to już nierzetelność analityczna.

przecież saldo gotówki będzie rosło - i po Chimerze będzie grubo ponad pln 100 mln trzymając się konserwatywnych założeń sprzedażowych, ergo min. dodatkowe PLN 100 mln kapitalizacji (dług netto - 100 mln PLN).
pozdro
K

yellowshadow
103
Dołączył: 2020-10-09
Wpisów: 422
Wysłane: 4 października 2021 11:34:00 przy kursie: 752,00 zł
Polityka dywidendowa:
infostrefa.com/infostrefa/pl/w...

Christof_martin
40
Dołączył: 2020-09-11
Wpisów: 327
Wysłane: 4 października 2021 12:03:57 przy kursie: 752,00 zł
cash na koniec czerwca 2021 38 mln PLN

obecnie zapewne grubo powyzej 42 mln PLN.....

Budżet Chimery PLN 10 mln.

pytanie do analityków: czy jest w spółce wystarczająca poduszka/bufor cashowy na inne produkcje niż Chimera o budżetach PLN 10 mln ?

nie dziękujcie za pytanie.
pozdro

Christof_martin
40
Dołączył: 2020-09-11
Wpisów: 327
Wysłane: 4 października 2021 12:35:36 przy kursie: 752,00 zł
Creepy Jar, chce do końca tego roku przedstawić plany dla gry "Green Hell" na rok przyszły, jak również przedstawić pierwsze materiały promocyjne swojego nowego tytułu o roboczej nazwie "Projekt Chimera" - podali podczas konferencji przedstawiciele producenta gier.



infostrefa.com/infostrefa/pl/w...


"To już 3 lata od premiery +Green Hell+, a ten projekt nadal fajnie się rozwija. Rok 2022 będzie obfitował w update'y do gry. Po przeglądzie konkurencyjnych projektów, mamy ciekawy pomysł, który być może dobrze zgra się z tym tytułem. Przed końcem 2021 r. będziemy chcieli podać road map na 2022 r." - poinformował podczas konferencji Krzysztof Kwiatek, prezes spółki.

Do końca roku gotowy ma być także dodatek do "Green Hell" - "Spirits of Amazonia 3" na PC.

"Ma to być zamknięcie rozdziału tych dodatków, dwie poprzednie części rozbudowały kontent gry i przyciągnęły nowych graczy. Część trzecia wprowadzi nowe elementy, np. areny. Ten dodatek dobrze rokuje, zamykamy produkcję i wkrótce chcemy zacząć szerokie testy. Musimy być pewni dobrej jakości tej produkcji. Przed nami parę krótkich miesięcy i mam nadzieję, że uda się zamknąć ten temat w 2021 r." - powiedział prezes.

"Jeśli popatrzymy na ewolucję przychodów w kolejnych kwartałach, to widać, że mimo iż +Green Hell+ jest długo na rynku, to dodatki i nowe platformy, na które wchodzimy pozwalają nam powiększać obroty w kolejnych okresach działania. To trend, który kolejnymi dodatkami będziemy się starali utrzymać" - dodał Grzegorz Piekar, dyrektor finansowy spółki.

Pod koniec września spółka informowała, że łączna sprzedaż brutto gry "Green Hell" na platformy Steam, PlayStation Store i Microsoft Store przekroczyła poziom 2,5 mln egzemplarzy. Według stanu na 27 września 2021 r., lista graczy nadal oczekujących na zakup "Green Hell" na platformie Steam obejmowała 1,11 mln osób.

Przedstawiciele Creepy Jar poinformowali, że w tym roku możliwa jest też wstępna akcja promocyjna nowej gry spółki o roboczym tytule "Projekt Chimera".

"Plan jest taki, by projekt dostał swój finalny tytuł (...) Chcemy przedstawić materiały graczom, by wiedzieli, że taki projekt powstaje i jakie są jego założenia, mieli świadomość jaki reprezentuje gatunek, wiedzieli na co będą czekali" - powiedział Kwiatek.

"Intensywna promocja ma mieć miejsce w przyszłym roku. Wtedy będziemy także udostępniali pierwsze materiały wideo" - dodał.

Spółka cały czas kompletuje zespół do produkcji gry.

"Większość teamu została przydzielona, produkcja trwa. Szukamy jeszcze kilku dobrych specjalistów żeby zamknąć zespół i by produkcja ruszyła pełną parą. Do finalnej wersji jeszcze daleko" - powiedział Krzysztof Sałek, członek zarządu Creepy Jar.

Creepy Jar chce być także wydawcą tytułu, choć nie wyklucza współpracy z zewnętrznym podmiotem w zakresie promocji.

"Na chwilę obecną chcemy być wydawcą. To byłoby uwieńczenie naszych dotychczasowych starań na rynku wydawniczym. Ale nie zamykamy sobie furtki do współpracy, np. dla wzmocnienia efektów marketingowych" - poinformował Kwiatek.

Przedstawiciele spółki poinformowali, że orientacyjny budżet na produkcję gry to 10 mln zł i nie zawiera on środków na marketing.

W I połowie 2021 r. Creepy Jar zanotował przychody na poziomie 21,2 mln zł wobec 23,1 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny spadł do 13,3 mln zł z 20,2 mln zł, a zysk netto do 12 mln zł z 16 mln zł przed rokiem.

Przedstawiciele spółki przypomnieli, że rentowność operacyjna i netto są niższe niż w I półroczu ubiegłego roku, gdyż w tamtym okresie spółka nie ujmowała jeszcze w wynikach kosztów związanych z programem motywacyjnym. (PAP Biznes)

yellowshadow
103
Dołączył: 2020-10-09
Wpisów: 422
Wysłane: 4 października 2021 12:40:27 przy kursie: 752,00 zł
No to jest jakiś pomysł dalszy na Green Hell. Fajnie. Ale te zasoby gotówkowe to starczą na projekt Green Hell 2 o wielkości 2 razy większej niż pierwsza część. Oczywiście poza produkcją Chimery.


Christof_martin
40
Dołączył: 2020-09-11
Wpisów: 327
Wysłane: 4 października 2021 12:45:36 przy kursie: 752,00 zł
myśle że to IP bedzie żyło...tak jak FP2 w Bitach......

manek123
3
Dołączył: 2014-02-14
Wpisów: 15
Wysłane: 4 października 2021 14:52:34 przy kursie: 752,00 zł
Tej spółce trzeba oddać, że jak do tej pory dowozi to, co zapowiada (co nie jest tak oczywiste w polskim gamedevie notowanym na giełdzie). Oby udało się im to utrzymać również w przyszłości i akcjonariusze oraz gracze powinni być zadowoleni. Prezesi na szczęście nie skupiają się na promowaniu wizji świetlanej przyszłości a na robocie i dowożeniu gier. Niestety trzeba uzbroić się w cierpliwość, a o to najtrudniej w inwestowaniu, bo brak nowych informacji zwiększa ryzyko i nie zachęca do kupna waloru

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 4 października 2021 22:58:14 przy kursie: 752,00 zł
misiek6603 napisał(a):
Ja to rozumiem ale to by oznaczało spadek o ponad 20% przychodu z jednej kopii na konsole czy to możliwe ? Jesli przyjmiemy przychod z jednej kopii jak w II kw. i wolumen w III kw. taki jak założyłeś to wychodzą przychody o ponad 2 mln zł większe. Jak konkretnie oszacowales te 7,37 mln przychodu z konsol w III kw? Jaki przyjąłeś w III kw. przychód z jednej konsoli i jak to się ma do szacunków za II kw?
Co do konsoli i IP BOX to można by na czacie o to zapytać bo to ważna sprawa .

Nie śledzę przecen na konsolach, ale w tej chwili widzę - 20 proc. na PSN.
Kalkulacja wygląda jak poniżej:
150 tys. kopii x 25 ceny x 3,85 kurs USD, x 0,9 efekt podatkowy x 0,9 dyskonto geograficzne x 0,9 dyskonto na przecenę i kraje Azjatyckie. Ja się przy tych liczbach nie upieram.

Christof_martin napisał(a):
Paweł,

ponadto, utrzymujesz niezmienny poziom długu netto - 35mln czyli obecny stan gotówki, nawet po premierze Chimery, no sorry to już nierzetelność analityczna.

przecież saldo gotówki będzie rosło - i po Chimerze będzie grubo ponad pln 100 mln trzymając się konserwatywnych założeń sprzedażowych, ergo min. dodatkowe PLN 100 mln kapitalizacji (dług netto - 100 mln PLN).
pozdro
K

Od strony merytorycznej wszystko jest u mnie jak najbardziej OK. Ta gotówka pojawia się w zyskach i ja te zyski dyskontuje dokładnie tak samo jak to się robi w metodzie FCFE, czyli gotówkę wygenerowaną w danych latach sumuję po zdyskontowaniu do wartości bieżącej (wartość pieniądza w czasie) i od całej gotówki wygenerowanej przez spółkę w przyszłości odejmuję jej bieżące zadłużenie, czyli w tym przypadku dodaję gotówkę. Moja metoda zawiera pewien błąd, z którego zdaję sobie sprawę. Bo ja dyskontuję zyski, a tak naprawdę z gotówką byłoby gorzej, bo najpierw mamy wypływ czyli z mniejszym współczynnikiem dyskonta, a dopiero potem wpływu, czyli z większym. Akurat w tym przypadku Kris nie masz racji.

Christof_martin napisał(a):
Paweł, kompletnie abstrahujesz od Wishlisty GH ponad 1,1 mln i faktu iz dotychczas GH był na steam promowany tylko -30% redukcja, a doskonale wiemy że podczas Summer Sale i Winter Sale przy promo -50% wolumeny sprzedaży rosną o krotności - a nie 20%, czy 30% (zakładasz spadki sprzedaży GH)

BTW: SoA 3 będzie największym rozszerzeniem.....

o VR nie wspomnę.

o PS5 i next gen XBox też ani słowa.

Podsumowując: analiza skoncentrowana na minimalizacji wartości equity, pytanie: dlaczego ?...

pozdrawiam
Kris

Powtarzam: każdy może sobie wstawić własne liczby. Mogę też to zrobić jeśli jest taka potrzeba za Was. Ale:
1. Wishlista faktycznie ma dla mnie średnie znaczenie, ale wiesz... Zarząd sam zakłada 4 letni cykl życia gry, u mnie nawet jest dłużej.
2. Jeśli wypracujemy jakiś konsensus co do liczby sprzedanych kopii VR mogę go dodać - nie ma problemu.
3. PS5 i SeriesX wydaja się mieć małe znaczenie ze względu na liczbę konsol. Największy sens zrobienia gry jest żeby budować społeczność pod GH2

Nie skupiałem się tutaj wycenieniu spółki w najbardziej prawdopodobnej wartości, przy najlepszych możliwych założeniach i szacunkach - chciałem pokazać coś zupełnie innego i poza Switchem nie wprowadzałem do modelu wielu nowych zmiennych. Chciałem pokazać jak wpływa na wycenę przesunięcie premiery oraz jak program motywacyjny. Jeśli rozwodnienie z programu jest na poziomie ok. 5 proc. to na wycenie jest to minimum kilkanaście procent mniej, a dla tych co uważają, że ryzyko jest małe i C/Z 20 jest super to po takim programie przy jego powtarzalności wycena przy 5 proc. rozwodnieniu spada o prawie 20 proc.

Christof_martin
40
Dołączył: 2020-09-11
Wpisów: 327
Wysłane: 5 października 2021 08:00:50 przy kursie: 752,00 zł
@ antyteres cyt " PS5 i SeriesX wydaja się mieć małe znaczenie ze względu na liczbę konsol. Największy sens zrobienia gry jest żeby budować społeczność pod GH2"

Paweł, no chyba jednak PS 5 sprzedaje się doskonale; przynajmniej lepiej niż PS4

"PS5 is the fastest-selling PlayStation"

www.theverge.com/2021/7/28/225...

" 10 million PS5
Sony has now sold more than 10 million PS5 consoles. That's up more than 2 million sales from the 7.8 million Sony previously revealed in April, and it means the PS5 continues to outpace sales of the PS4, making it the fastest-selling console in Sony's history.28 lip 2021 "



Oraz

"Microsoft says Xbox Series X/S are its "fastest-selling consoles ever"


www.eurogamer.net/articles/202...


miłego dnia,
pozdrawiam Krzysztof



Edytowany: 5 października 2021 08:01

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 5 października 2021 12:11:59 przy kursie: 738,00 zł
To nie wyklucza tego, co napisałem. OK, te konsole rosną najszybciej w historii, ale nadal PS5 to ledwie 10 proc. PS4, Series X to 15 proc. X1.
www.vgchartz.com/analysis/plat...
Nie spodziewam się istotnych różnic pomiędzy typem gracza na PS4 i PS5, więc dodatkowy potencjał sprzedażowy jest porównywalny - plus niskie kilkanaście procent od sprzedaży konsolowej. Inaczej mówiąc należy się spodziewać ok 5-6 proc. wolumenu PC po coopie. To trzeba zrobić, ale finansowo to obrazu nie zmieni.
Edytowany: 5 października 2021 12:12

anti
28
Dołączył: 2020-08-22
Wpisów: 51
Wysłane: 6 października 2021 13:59:10 przy kursie: 726,00 zł
@anty_teresa Liczby sprzedanych konsol nie do końca obrazują udział w rynku. Wiele z tych sprzedanych w ciągu lat PS4 nie jest już aktywnie używana. Są gry, które sprzedają się lepiej na nowej generacji niż na starej - nie jest to może reguła, ale też nie wyjątek. Przykład z naszego podwórka: Outriders.

Cytat:
The co-op RPG shooter sold best on PlayStation platforms, with the PS5 version accounting for 52% of sales and the PS4 edition making up 31%.

www.gamesindustry.biz/articles...

Trochę bliżej gatunkowo do Green Hell - Subnautica: Below Zero ma więcej użytkowników na portalu trueachivements na PS5 niż na PS4 (ten portal podaję jako przykład, ale inne pokazują podobną tendencję, choćby np. patrząc na liczbę user reviews na metacritic).

Co prawda w przypadku tych gier mieliśmy do czynienia z jednoczesną premierą na obie generacje konsol, więc nie spodziewałbym się aby wersja GH next gen mogła np. podwoić sprzedaż, czy nawet dać +50% (w końcu obecnie grę można odpalić na PS5 czy Xbox X|S, więc to nie do końca nowa platforma). Ale może to być trochę więcej niż niskie kilkanaście-%.

Co do ostatniej analizy i wyceny - uważam że przedstawia wartościowe spojrzenie, nawet jeśli ktoś ma inne założenia. Także dzięki!

CSharpBeginner
45
Dołączył: 2017-09-26
Wpisów: 333
Wysłane: 6 października 2021 15:49:01 przy kursie: 726,00 zł
Jaki wpływ podnoszenie stóp procentowych ma na spółki gamedev jak CreepyJar? Jest jakaś zależność czy nie będzie ot miało żadnego przełożenia na kurs etc.?

yellowshadow
103
Dołączył: 2020-10-09
Wpisów: 422
Wysłane: 6 października 2021 16:00:17 przy kursie: 726,00 zł
Tylko i wyłącznie przez kurs walutowy - w przypadku podwyżek stóp złoty może się umacniać.

manek123
3
Dołączył: 2014-02-14
Wpisów: 15
Wysłane: 6 października 2021 16:56:09 przy kursie: 726,00 zł
Jest jeszcze stopa wolna od ryzyka, która przekłada się na oczekiwaną stopę zwrotu z ryzykownych aktywów. Podniesienie stop może przekładać się na spadek atrakcyjności akcji i spadek wycen. Mogę się jednak mylić więc pls poprawcie :)

yellowshadow
103
Dołączył: 2020-10-09
Wpisów: 422
Wysłane: 6 października 2021 18:15:56 przy kursie: 726,00 zł
Ale na sam biznes ma to praktycznie zerowy wplyw bo crj nie ma kredytow.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CREEPYJAR



100 101 102 103 104

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,360 sek.

fyidirqf
gobunclr
myfkxqqi
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
qzpshlaf
qyqpnrfc
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat