PARTNER SERWISU
rtaeveco
564 565 566 567 568
tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 13 grudnia 2023 11:41:17 przy kursie: 112,85 zł
Kiciński prowadzi różne interesy a od 10 lat nie jest związany z CD Projektem.
Od lat sprzedaje i kupuje akcje CDR.

szarlej81
178
Dołączył: 2020-08-12
Wpisów: 1 398
Wysłane: 13 grudnia 2023 11:54:04 przy kursie: 112,85 zł
GRAF78 napisał(a):

2026 rok to realna data czy wyssane z palca chciejstwo? pytam całkiem poważnie kiedy W4 może mieć premiere?


Tu masz małą analizę tego tematu.
strefainwestorow.pl/artykuly/g...


Myślę, że końcówka 2026 roku jest jak najbardziej realna. A to czy faktycznie wówczas gra się ukaże to już wróżenie z fusów.
Tak czy siak w 2025 powinny być już jakieś konkretne informacje które powinny napędzać grę pod premierę. Problemem będzie rok 2024, gdzie jedynym paliwem napędowym dla kursu będzie sprzedaż już ukończonych tytułów. Ale jak ktoś lokuje tu kasę w dłuższym terminie to sam musi sobie odpowiedzieć czy ryzyko dalszych spadków jest dla niego większym problemem niż to, że przegapi moment w którym pociąg odjeżdża.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 13 grudnia 2023 12:16:39 przy kursie: 112,85 zł
Odgrzebałem świetny wywiad z Michałem Kicińskim - w kilku słowach podsumował historię i teraźniejszość CD Projektu.

Tutaj::
Edytowany: 13 grudnia 2023 12:17


baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 13 grudnia 2023 16:10:54 przy kursie: 112,85 zł
GRAF78 napisał(a):
tgolik napisał(a):
Maj 2026 to też spoko czas na premierę. To ledwie parę kwartałów od dzisiaj.

2026 rok to realna data czy wyssane z palca chciejstwo? pytam całkiem poważnie kiedy W4 może mieć premiere?

Jeśli to ma być powtórka premiery CP to teoretycznie byłoby możliwe. Ja wolałbym aby to była gra dopracowana lepiej. Na korzyść jest to, że zespół nie będzie się musiał tak bujać z problemami silnika - więc o tyle będzie łatwiej. Ja typowałbym najwcześniej rok później. I tak będzie to dość wymagający termin.
Jeśli wiosna 2026 to nie wierzę w większy sukces niż CP. Choć sprzedaż byłaby lepsza niż CP bo fanów są dziesiątki mln. Jednak taka premiera jak CP dałaby straty co najmniej 10-15 mld strat na zyskach dla całej serii 3 gier - więc chyba nie warto się spieszyć. Strata - tak strata. Słaba gra przykilka razy niższych wolumenach zaczyna sprzedaż w obniżonych cenach - a to strata jakieś 100mln szt x 15-20% ceny gry.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 13 grudnia 2023 17:53:23 przy kursie: 112,85 zł
@baks
Chciałem przypomnieć, że Wiedźmin 3 w pakiecie z dodatkami już w 2018 roku "chodził" na promocjach po 60 zł.
Jak W3 dobije kiedyś 100 mln kopii, to jedynie 15% procent to będą kopie sprzedane po cenie zbliżonej do premierowej. Szacuję, że średnia cena ze sprzedaży "popsutego" Cyberpunka, dla pierwszych 30 mln kopii będzie dwa razy wyższa niż w przypadku Wiedźmina 3.
Myślę więc, że Twoje obliczenia są przesadzone.
Edytowany: 13 grudnia 2023 17:54

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 13 grudnia 2023 20:58:06 przy kursie: 112,85 zł
tgolik napisał(a):
@baks
Chciałem przypomnieć, że Wiedźmin 3 w pakiecie z dodatkami już w 2018 roku "chodził" na promocjach po 60 zł.
Jak W3 dobije kiedyś 100 mln kopii, to jedynie 15% procent to będą kopie sprzedane po cenie zbliżonej do premierowej. Szacuję, że średnia cena ze sprzedaży "popsutego" Cyberpunka, dla pierwszych 30 mln kopii będzie dwa razy wyższa niż w przypadku Wiedźmina 3.
Myślę więc, że Twoje obliczenia są przesadzone.

Nie zrozumiałeś wpisu - może za słabo go wyłożyłem.
Chodziło o potencjał nie porównywałem nigdzie cen a ceny gier rosną tak samo zresztą koszty. Trudno więc porównywać czyste ceny.
Jeśli CP byłby dopracowany to realne było osiągnięcie oczekiwanego zysku powyżej 6mld .... a wyszło ok 1,5mld.
Policz sobie ile potencjału przepalono przez pośpiech.
Co z tego, że CP może się sprzedać w długim okresie np w ilości 40mln szt. Jeśli cena -50% na promocjach była jakiś rok wcześniej niż mogła być.
Jeśli zasymulujesz sobie jakieś 35mln szt każdej z gier z cenie niższej niż mogłaby być o 15% to ile Ci wyjdzie.
CDP w samym okresie 2020-2022 nie zarobiła (czyli straciła) co najmniej 4,5mld zysku.
Oczywiście po poprawie gry sprzedaje się ona coraz lepiej jednak policz sobie albo przypomnij jakie były oczekiwania zobacz ile i od sprzedaje się na promocjach i od kiedy są promocje 50%.
Prawdziwe hity bez dużych wpadek znacznie później są tak mocno przeceniane.

Jeśli jest możliwość dopracowania gry to warto ją przełożyć o rok - jeśli jest kasa w spółce - niż wydać ją w bardzo złej jakości.
Duża wpadka może podobnie jak CP mocno zniechęcić do wczesnego zakupu gry - a po 1,5-2 latach średnia cena sprzedaży jest dużo niższa.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 13 grudnia 2023 22:37:43 przy kursie: 112,85 zł
Wbrew pozorom, Wiedźmin 3 dostał promocję 50% szybciej od Cyberpunka. Większość tytułów AAA jest ekspresowo przeceniana. Do rekordzistów należą sportowe produkty Electronic Arts, które często już niecałe dwa misiące od premiery można kupić za połowę ceny.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 13 grudnia 2023 22:47:56 przy kursie: 112,85 zł
@baks
Nigdy nie uwierzę, że Cyberpunk mógłby się sprzedać w pierwszym roku w większym nakładzie niż 20 mln. Ja osobiście zakładałem 15-20 mln w tym okresie. 6 mld o których piszesz, to jakaś nierealna kwota - żadna gra tyle nie zarobiła. Nie możesz też zapominać, że Cyberpunk olbrzymią część popytu zaspokoił przed premierą, co wg mnie było główną przyczyną słabszej sprzedaży w 2021 roku.
Biorąc pod uwagę, że od premiery Edgerunners CP2077 sprzedaje się w cenach zbliżonych do premierowych a obecnie w pakiecie z DLC nawet wyżej, nie wygląda mi, żeby nawet przy świetnej premierze mógł zarobić wiele więcej.
Edytowany: 13 grudnia 2023 22:54

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 13 grudnia 2023 23:36:16 przy kursie: 112,85 zł
''Cyberpunk olbrzymią część popytu zaspokoił przed premierą, co wg mnie było główną przyczyną słabszej sprzedaży w 2021 roku.'' - naprawdę ? Po 3 latach trzeba dalej brnąć w ten wątek ? Słaba sprzedaż popremierowa na konsole była spowodowana słabą optymalizacją i późniejszym hejtem. Trudno nie zauważyć, że ten ''smród ciągnie'' ciągnie się Cyberpunkiem do dziś i to wersja PC podbija wyniki.

''Biorąc pod uwagę, że od premiery Edgerunners CP2077 sprzedaje się w cenach zbliżonych do premierowych (...) - co masz na myśli pisząc, że gra sprzedaje się w cenach zblizonych do premierowych ? Cyberpunk 2077 generuje gros przychodów na promocjach, wolumeny sprzedażowe w pełnej cenie mają tendencję spadkową.

''nie wygląda mi, żeby nawet przy świetnej premierze mógł zarobić wiele więcej.' '' - nie przesadzajmy. Oczywiście liczby baksa są z kapelusza, ale jasne jest, że Cyberpunk mógłby zarobić kilkadziesiąt procent więcej, gdyby nie katastrofa na starych konsolach.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 14 grudnia 2023 00:14:09 przy kursie: 112,85 zł
@aircanada
Od czerwca Cyberpunk w pełnej cenie nie opuszcza pierwszej trzydziestki na STEAM.
W okolicach premiery Edgerunners znikły ze sklepów tanie oferty gry.
A obecnie, dzięki rozszerzeniu Cyberpunk jako Ultimate Ed. oferowany jest nawet drożej niż na premierę.
Zwracam uwagę, że nawet promocyjne 100 zł (120 zł) to ciągle jest wysoka cena jak na 3-letnią grę.
Niższy udział konsol w ogólnej sprzedaży przekłada się na sprzedaż zmniejszoną o ok. 10%, nie o kilkadziesiąt procent, jak piszesz. Początkowy hejt obecnie zamienił się w podziw u większości graczy i ciekawość u części pozostałych co przełożyło się na fenomenalną sprzedaż Cyberpunka i Phantom Liberty w ostatnich miesiącach.

Edytowany: 14 grudnia 2023 00:37


aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 14 grudnia 2023 00:54:08 przy kursie: 112,85 zł
''Od czerwca Cyberpunk w pełnej cenie nie opuszcza pierwszej trzydziestki na STEAM.'' - nieprawda. Choćby od połowy lipca, przez miesiąc okupował niższe pozycje.
Po drugie: zapominasz ,że od dłuższego czasu pozycja C2077 uwzględnia również dodatek. Sprzedaż samej podstawki (o której byla mowa) to osobna kategoria. Pewne jednak jest, że była sporo słabsza niż by to sugerował ranking. To dodatek generował większe przychody od momentu uruchomienia preorders, pewnie z wyjątkiem okresów promocyjnych głównej gry, ale z wyłączeniem terminu okołopremierowego PL, czyli rejonów 26 września).

Po trzecie: Nowakowski na ostatniej konferencji potwierdził, że sprzedaż podstawki w pełnej cenie ma tendencję zniżkową, co jest naturalnym procesem w czasie.

Po czwarte: pudełka Cyberpunk 2077 np. w USA ciągle zalegają w magazynie, Amazon sprzedaje je po około 19 dolarów.

''Niższy udział konsol w ogólnej sprzedaży przekłada się na sprzedaż zmniejszoną o ok. 10%, nie o kilkadziesiąt procent, jak piszesz. Początkowy hejt obecnie zamienił się w podziw u większości graczy i ciekawość u części pozostałych co przełożyło się na fenomenalną sprzedaż Cyberpunka i Phantom Liberty w ostatnich miesiącach.''

Szkoda to wręcz komentować. Sprzedaż konsolowa zdecydowanie kuleje, mimo, że gracze mogą kupować wspomniane pudełka za 1/3 ceny.
Pisałem o sprzedaży konsolowej od momentu premiery, która byłaby kilkadziesiąt procent wyższa, gdyby nie zawód graczy kupujących grę na starą generację.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 14 grudnia 2023 01:31:29 przy kursie: 112,85 zł
@aircanada
Oczywiście masz rację, że sprzedaż byłaby lepsza, gdyby w jakiejś równoległej rzeczywistości istniał CD Projekt, który na Red Engine potrafiłby zrobić lepiej Cyberpunka. Niestety tego nigdy się nie dowiemy a CDR, którego znamy zrobił Cyberpunka najlepiej jak umiał i wydał w niedopieczonej postaci, żeby nie polec pod poniesionymi już kosztami marketingu oraz przedłużającej się produkcji.

Dodatek, podobnie jak wcześniej Edgerunners powstał w celu wspierania podstawowej gry.
W przypadku Wiedźmina 3 dodatki osobno w ogóle nie były raportowane. W przypadku Cyberpunka niebawem będzie podobnie tzn. Ultimate będzie podstawowym produktem.
Piszę o 10% obniżeniu sprzedaży na skutek problemów z grą na 8 generację przez porównanie z Wiedźminem 3, gdzie udział PC wyniósł ok 50% w skali pierwszych 3 lat natomiast w przypadku Cyberpunka ok. 60%.
Edytowany: 14 grudnia 2023 01:37

jaggi
1
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2021-08-31
Wpisów: 3
Wysłane: 15 grudnia 2023 09:26:46 przy kursie: 114,40 zł
Tzn. że sprawka ugody pozwu zbiorowego w USA nikogo nie zainteresowała? Think
Chyba tam nie kurami miało być zapłacone :)

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 15 grudnia 2023 09:57:56 przy kursie: 114,40 zł
To była drobna sprawa, podobna zgłoszona przez łowców okazji reklamujących w ten sposób swoje kancelarie. Sama ugoda została ugadana rok temu. Ostatnio sąd wydał ostateczną decyzję. Koszt ugody dla CDR to nie więcej niż 2-4 mln zł.
Edytowany: 15 grudnia 2023 10:09

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 27 grudnia 2023 20:34:54 przy kursie: 115,00 zł
Tegoroczne największe gry według przychodu brutto na Steam.

Platyna dla CP 2077.

store.steampowered.com/sale/Be...

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 27 grudnia 2023 20:38:37 przy kursie: 115,00 zł
STEAM TOP 12 bestsellerów 2023 roku dla Cyberpunka, TOP 5 w kategorii gier singlowych. Zwała na kursie pewna.
Edytowany: 27 grudnia 2023 20:41

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 4 stycznia 2024 17:40:57 przy kursie: 112,25 zł
CDR ogłosił, że w 2023 roku sprzedano ponad 5 mln kopii rozszerzenia Phantom Liberty. Wynik osiągnięto w ciągu 3 miesięcy od premiery. W samym grudniu ponad 0,7 mln szt.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 4 stycznia 2024 23:25:50 przy kursie: 112,25 zł
Wynik zgodny z moimi oczekiwaniami. Dali radę.
Jak widać, jest szansa na osiągnięcie bardzo fajnego, około 35-40 procentowego attachment rate w rok od premiery ( licząc od 20 mln sztuk podstawki)

bbartt
7
Dołączył: 2010-11-25
Wpisów: 106
Wysłane: 5 stycznia 2024 09:38:05 przy kursie: 111,10 zł
tgolik napisał(a):
STEAM TOP 12 bestsellerów 2023 roku dla Cyberpunka, TOP 5 w kategorii gier singlowych. Zwała na kursie pewna.


Chyba pierwszy raz brakuje wieśka w top 100 : (


Co do CYBER2077 ciekawe ile poszło podstawki.

del-24062024
902
Dołączył: 2023-03-22
Wpisów: 677
Wysłane: 9 stycznia 2024 08:29:45 przy kursie: 110,25 zł
Sylebra Capital Limited short 0,51%, dokąd kurs zjedzie?

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CDPROJEKT
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




564 565 566 567 568

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,440 sek.

dcvlmzlv
tjavpivf
stwazyje
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
qpasokqg
psnxrvfv
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat