PREMIUM
101 Dołączył: 2009-03-11 Wpisów: 916
Wysłane:
15 marca 2025 12:37:06
przy kursie: 17,60 zł
Dix22 napisał(a): Dla mnie to oznaka, że ta sytuacja, która była tragiczna (bankructwo) zmieniła się z sytuację "trudną", a w następnym okresie zmieni się w sytuację "lepszą" a następnie w "dobrą" i później "bardzo dobrą"..
A następnie będzie "cudowna". Nic tymi wpisami nie wnosisz
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
15 marca 2025 13:24:08
przy kursie: 17,60 zł
grum napisał(a):Dix22 napisał(a): Dla mnie to oznaka, że ta sytuacja, która była tragiczna (bankructwo) zmieniła się z sytuację "trudną", a w następnym okresie zmieni się w sytuację "lepszą" a następnie w "dobrą" i później "bardzo dobrą"..
A następnie będzie "cudowna". Nic tymi wpisami nie wnosisz Obecnie PKP Cargo - w ramach całej GK jest restrukturyzowana. To już się dzieje. Plan restrukturyzacji pojawi się w sądzie u S-K do końca czerwca br. Wczoraj spółka poinformowała w drodze ESPI, że złożono plan restrukturyzacyjny znaczącej spółki w GK, czyli PKP CARGOTABOR w restrukturyzacji. W planie zawarto szczegółowy plan nt. dalszych losów tej firmy, z wyszczególnieniem, że jej celem jest przywrócenie rentowności oraz zdolności do regulowania zobowiązań. Przeczytaj dokładnie, wszystko jest tam opisane. Powrót do sytuacji sprzed 10 lat, kiedy PKP Cargo miało 50% udziałów - nie jest możliwy, ale 35%? To jest w zasięgu spółki. W dodatku spółki odchudzonej, ze zmniejszoną ilością zadłużenia i odchudzonym personelem. Pisałem to wielokrotnie - PKP Cargo już należało odchudzić wiele lat temu, ale czasy wcześniejszej władzy przyczyniły się do dojenia PKP Cargo i było matecznikiem ówczesnej władzy. Doili ile fabryka dała, praktycznie ją zabijając (rosnące zadłużenie, spadające udziały, ogromna ilość personelu, zła struktura organizacyjna i wiele więcej). Teraz się za to zabrali - więc powrót spółki do uzyskania rentowności to kwestia miesięcy, a nie lat. Najważniejsze jest to, że teraz są wykwalifikowani ludzie na swoich miejsach. Główne plany strategii dla CARGOTABOR to przecież strzał w dziesiątkę. Czytałeś? Zachęcam. Cytat:a) ograniczenie działalności do 12 sekcji napraw taboru kolejowego, b) sprzedaż majątku uznanego za zbędny dla podstawowej działalności operacyjnej, c) dywersyfikację źródeł przychodu PKP CARGOTABOR poprzez rozszerzenie zakresu świadczonych usług oraz ich adresatów. Czyli: OGRANICZENIE KOSZTÓW ZWIĘKSZENIE I ZDYWERYSFIKOWANIE PRZYCHODÓW ZMNIEJSZENIE ZADŁUŻENIA Nic więcej tutaj nie potrzeba, samo Cargo jest nastawione na zarabianie kasy - zwłaszcza w obecnych czasach dużego zapotrzebowania na logistykę, Oni to mają... Przeczytaj o środkach wspomagających, bo tam jest również wszystko wypunktowane, co się będzie działo z CARGOTABOR. Z PKP CARGO GK będzie dokładnie tak samo - więc prawdopodobieństwo, że giełda zacznie dyskontować te zmiany jest w mojej ocenie więcej niż pewne. Przy skali działalności i skali restrukturyzacji, wycena na poziomie ca 780 mln zł to stanowczo za mało.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
15 marca 2025 14:44:26
przy kursie: 17,60 zł
Członek zarządu PKP Cargo w jednym z wywiadów jakie cytowałem na tym forum twierdzi, że spółka będzie się starała wyjść w tym roku na zero. Póki co wzrost udziałów w rynku jest śladowy.
Edytowany: 15 marca 2025 14:44
|
|
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
15 marca 2025 15:12:10
przy kursie: 17,60 zł
Nawet jest świetny wywiad z panią prezes Cytat:Średnioterminowym celem Zarządu jest przywrócenie PKP CARGO utraconej pozycji rynkowej oraz odzyskanie rentowności. Zarząd robi wszystko, żeby stratę zmniejszać i chciałaby, aby na koniec roku wynik zbliżył się do zera. Cytat:Podsumowując takim nadrzędnym celem na najbliższe lata, jaki sobie postawiliśmy, jest przywrócenie PKP CARGO S.A. utraconej pozycji oraz odzyskanie rentowności. obserwatorlogistyczny.pl/2025/...
Edytowany: 15 marca 2025 15:23
|
|
PREMIUM
101 Dołączył: 2009-03-11 Wpisów: 916
Wysłane:
15 marca 2025 15:21:33
przy kursie: 17,60 zł
1ketjoW napisał(a):Członek zarządu PKP Cargo w jednym z wywiadów jakie cytowałem na tym forum twierdzi, że spółka będzie się starała wyjść w tym roku na zero. Póki co wzrost udziałów w rynku jest śladowy. Łatwo z tego wysnuć wniosek, że Spółka się zwija. Chyba, że ta procentowa stagnacja idzie w parze ze znacznym wzrostem całego rynku, a to przecież możemy włożyć między bajki.
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
15 marca 2025 15:28:55
przy kursie: 17,60 zł
Najnowszy wywiad z panią Prezes. obserwatorlogistyczny.pl/2025/...Cytat: Pewnie powrót do sytuacji sprzed 10 lat, gdy PKP CARGO miało prawie połowę rynku, nie będzie możliwy, ale na pewno chcemy odbudować pozycję niekwestionowanego lidera z udziałem na poziomie przynajmniej 35 procent. Cytat:Obecnie opublikowany jest raport podsumowujący 9 miesięcy 2024 roku, jednak jak wiadomo od końca trzeciego kwartału zeszłego roku do teraz w Spółce wiele się wydarzyło. Podjęto zarówno działania prowadzące do optymalizacji kosztów, jak i zwiększenia liczby kontraktów i przychodów. Wszystkie decyzje zmierzają do tego, żeby jak najszybciej odzyskać rentowność. Tak jak pisałem - 35% jest możliwe, ale nie od razu tylko w następnych kwartałach. I z punktu widzenia obniżenia kosztów, zadłużenia i renegocjacji umów - zyski netto będą nieporównywalne wyższe niż to co widzieliśmy od roku 2015 na tej spółce. Na samych pracownikach oszczędności w skali roku to 392 mln zł. I podsumownie dot. potencjału wg Pani Prezes: Cytat:Mimo wszystko PKP Cargo ma duży potencjał do rozwoju. Rozwijamy się szeroko i myślimy o obecności w najważniejszych segmentach rynku, a także na kluczowych rynkach regionu. Trzeba pamiętać, że PKP CARGO to Grupa, która liczy 20 spółek, zatrudnia kilkanaście tysięcy pracowników, ma około 1,5 tys. lokomotyw i blisko 50 tys. wagonów. Z takim potencjałem i zasobami nie możemy się ograniczać do jednego segmentu czy jakiegoś wycinka rynku – musimy pracować na silną pozycję na wszystkich najważniejszych segmentach rynku i będziemy to konsekwentnie robić. Wreszcie zmiana retoryki, nie ma tego pis-dziadostwa we władzach spółki, także patrząc na fundusze, chyba zaczynają to doceniać.
Edytowany: 15 marca 2025 15:28
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
15 marca 2025 16:12:37
przy kursie: 17,60 zł
grum napisał(a):1ketjoW napisał(a):Członek zarządu PKP Cargo w jednym z wywiadów jakie cytowałem na tym forum twierdzi, że spółka będzie się starała wyjść w tym roku na zero. Póki co wzrost udziałów w rynku jest śladowy. Łatwo z tego wysnuć wniosek, że Spółka się zwija. Chyba, że ta procentowa stagnacja idzie w parze ze znacznym wzrostem całego rynku, a to przecież możemy włożyć między bajki. Rynek się kurczy ponieważ spada udział węgla (towar masowy) jeżeli chodzi o transport kolejowy w związku z zamykaniem kolejnych EC na węgiel. Ten trend będzie rósł. Jeżeli spółka nie zacznie świadczyć usługi na rynku komercyjnym tj. poza spółkami SP będzie słabo. Poza tym sama pani prezes stwierdziła w przytoczonym dziś wywiadzie że rynek jest bardzo konkurencyjny. W sprawie zwolnień pracowników nie udzieliła wypowiedzi jednoznacznej, co do planów, więc zakładam, ze zwolnienia prawdopodobnie będą w tym roku. Dla mnie generalnie restrukturyzacja spółek SP to trudny temat. Fundusze w związku ze swoją polityka inwestycyjną dotycząca ryzyka nie inwestują w spółki w procesie restrukturyzacji.
Edytowany: 15 marca 2025 16:13
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
15 marca 2025 20:12:14
przy kursie: 17,60 zł
Myślę, że najbardziej prawdopodobny scenariusz dla PKP Cargo to zamiana części zobowiązań na akcje nowe emisji oraz umorzenie części zobowiązań. Nowa emisja będzie prawdopodobnie wyceniona z dyskontem wobec obecnego kursu.
Poza tym przeczytałem, że Newag jest w Radzie Wierzycieli. Newag miał ca. 50 mln należności od PKP Cargo i na dzień 30.09.24 r. utworzył ca. 14 mln zł rezerwy. Zobaczymy na ile utworzą rezerwę na 31.12.2024 r. To może być wskazówka ile zobowiązań zostanie umorzone.
|
|
PREMIUM
101 Dołączył: 2009-03-11 Wpisów: 916
Wysłane:
16 marca 2025 11:47:17
przy kursie: 17,60 zł
1ketjoW napisał(a):Myślę, że najbardziej prawdopodobny scenariusz dla PKP Cargo to zamiana części zobowiązań na akcje nowe emisji oraz umorzenie części zobowiązań. Nowa emisja będzie prawdopodobnie wyceniona z dyskontem wobec obecnego kursu.
Poza tym przeczytałem, że Newag jest w Radzie Wierzycieli. Newag miał ca. 50 mln należności od PKP Cargo i na dzień 30.09.24 r. utworzył ca. 14 mln zł rezerwy. Zobaczymy na ile utworzą rezerwę na 31.12.2024 r. To może być wskazówka ile zobowiązań zostanie umorzone. I to jest wpis, który coś wnosi. Dix22 i tzw. realisto - bierzcie z tego przykład.
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
16 marca 2025 12:15:51
przy kursie: 17,60 zł
1ketjoW napisał(a):Myślę, że najbardziej prawdopodobny scenariusz dla PKP Cargo to zamiana części zobowiązań na akcje nowe emisji oraz umorzenie części zobowiązań. Nowa emisja będzie prawdopodobnie wyceniona z dyskontem wobec obecnego kursu. Poza tym przeczytałem, że Newag jest w Radzie Wierzycieli. Newag miał ca. 50 mln należności od PKP Cargo i na dzień 30.09.24 r. utworzył ca. 14 mln zł rezerwy. Zobaczymy na ile utworzą rezerwę na 31.12.2024 r. To może być wskazówka ile zobowiązań zostanie umorzone. 50 mln zł to nie duże kwoty, przy tej działalności i majątku oraz poziomu gotówki GK PKP Cargo. W wyniku sanacji i restrukturyzacji część zadłużenia będzie na pewno umorzone. Zresztą tak jak piszesz. Nie jestem pewien, czy będzie zgoda na emisję akcji. grum napisał(a):I to jest wpis, który coś wnosi. Dix22 i tzw. realisto - bierzcie z tego przykład. Twój wpis nic nie wnosi. Na chwilę obecną jest za dużo niewiadomych - moim zdaniem ważne jest to ile uda się wyciągnąć żywej gotówki ze sprzedaży majątku, ponieważ majątek jest pokaźnych rozmiarów. W księgach na 3Q 2024 to było to 8,135 mld zł. Wycena tych aktywów w księgach też musi być ciekawa. ;)
Edytowany: 16 marca 2025 12:23
|
|
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
16 marca 2025 18:29:31
przy kursie: 17,60 zł
Dla mnie kwestia majątku jest bez większego znaczenia. Gdyby spółka mogła go wcześniej spieniężyć bez problemu to by to zrobiła, aby poprawić swoją sytuację płynnościową. Zaczęli od zwolnień pracowników, więc sprzedaż zbędnego majątku nie jest ani prosta, ani łatwa, ani nie liczą na znaczne wpływy z tej operacji.
Poza tym banki za darmo nie zgodzą się nie umorzenie kredytów. A to implikuje emisję akcji po niższej cenie niż obecna.
|
|
161 Dołączył: 2012-03-18 Wpisów: 380
Wysłane:
16 marca 2025 19:10:14
przy kursie: 17,60 zł
1ketjoW „ Fundusze w związku ze swoją polityka inwestycyjną dotycząca ryzyka nie inwestują w spółki w procesie restrukturyzacji”
29.01.2025 NN poinformowało o zwiększeniu zaangażowania. Coś mi tu nie pasuje do Twoich twierdzeń.
Odnośnie emisji, która jest możliwa, nawet prawdopodobna, chyba wiesz że nominał akcji to 50 zł. Dobrze znasz statut spółki?
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
16 marca 2025 19:47:02
przy kursie: 17,60 zł
bginvest,
Fakt OFE NN zwiększyło zaangażowanie o 2%. Nie znam powodów i jest to dla mnie zaskoczenie. Prawdopodobnie pomyliłem status prawny spółki dla jakiej obowiązują ograniczenia inwestycyjne.
Wartość nominalna akcji można obniżyć. Nie jest to problem z prawnego punktu widzenia.
Edytowany: 16 marca 2025 19:50
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
16 marca 2025 20:48:11
przy kursie: 17,60 zł
1ketjoW napisał(a):bginvest,Fakt OFE NN zwiększyło zaangażowanie o 2%. Nie znam powodów i jest to dla mnie zaskoczenie. Prawdopodobnie pomyliłem status prawny spółki dla jakiej obowiązują ograniczenia inwestycyjne. Wartość nominalna akcji można obniżyć. Nie jest to problem z prawnego punktu widzenia. Również Acadian w lutym kupił 237 tys. sztuk akcji. Fundusze zwiększają zaangażowanie, więc to co piszesz - nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości.  kliknij, aby powiększyćFundusze kupują. W mojej ocenie wycena spółki jest obecnie bardzo niska - nie uwzględnia sytuacji po restrukturyzacji, a mianowicie: odzyskania trwałej rentowności. 1ketjoW napisał(a):Dla mnie kwestia majątku jest bez większego znaczenia. Gdyby spółka mogła go wcześniej spieniężyć bez problemu to by to zrobiła, aby poprawić swoją sytuację płynnościową. Zaczęli od zwolnień pracowników, więc sprzedaż zbędnego majątku nie jest ani prosta, ani łatwa, ani nie liczą na znaczne wpływy z tej operacji. Przepraszam, ale majątek PKP Cargo to numer jeden jeśli chodzi o wartość tej firmy. Sprzedaż majątku musi być uzgodniony z Zarządcą i Wierzycielami. Ich majątek przekracza wartość zobowiązań. Już teraz redukują część majątku na spłatę zobowiązań. Zmniejszą zadłużenie, to wartość odsetek comiesięcznych się znacząco zmniejszy. Sam fakt, że dokonali redukcji pracowników powoduje, że rocznie oszczędności będą w wys. ok. 392 mln zł rocznie.
Edytowany: 16 marca 2025 20:51
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
16 marca 2025 20:51:59
przy kursie: 17,60 zł
Dix22 napisał(a):Ich majątek przekracza wartość zobowiązań. A to nie jest tak, że wartość księgowa majątku przekracza wartość zobowiązań?
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
16 marca 2025 21:32:46
przy kursie: 17,60 zł
krewa napisał(a):Dix22 napisał(a):Ich majątek przekracza wartość zobowiązań. A to nie jest tak, że wartość księgowa majątku przekracza wartość zobowiązań? Wartość księgowa majątku, to jedno. Dowiemy się przy sprzedaży jak to wszystko jest wycenione, zwłaszcza, że ceny na rynku mocno się zmieniły. Nieruchomości, które kiedyś kosztowały 200 tys. zł, teraz są sprzedawane po 600 tys. zł. Sprzęt w dodatku był amortyzowany, więc przy takiej działalności i czasie działalności firmy, ich księgi po prostu mają niedoszacowane wartości aktywów. Odnośnie mieszkań. Jak na przykład to na Tomaszowskiej we Wrocławiu: www.pkp.pl/pl/sprzedaz?menu=2&...Zresztą we Wrocławiu na Krakowskiej wystawili działkę na 3,8 mln zł. Widzę, że mieszkania po 600 tys. zł na Jabłecznej (ok. 60 m2) sprzedane już, bo znikły z ofert. Ale to tylko dwa przykłady, a tych nieruchomości jest bardzo dużo. https://www.pkp.pl/pl/sprzedaz?menu=2Także sprzedaż majątku to fakt.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
16 marca 2025 21:39:53
przy kursie: 17,60 zł
krewa napisał(a):Dix22 napisał(a):Ich majątek przekracza wartość zobowiązań. A to nie jest tak, że wartość księgowa majątku przekracza wartość zobowiązań? Nie cały majątek może zostać sprzedany jeżeli spółka ma kontynuować działalność, a taki jest plan jak rozumiem. Zobaczymy, czy w 4q24 r. nie pojawią się jakieś odpisy na rzeczowe aktywa trwałe w związku z planami ich sprzedaży poniżej wartości księgowej. Tego nie wiemy. Rok 2024 r. jest wynikowo stracony, więc jest prawdopodobne, że zarząd będzie chciał ująć rezerwy aby wyczyścić wejście w następny rok. Zobowiązania z tytułu kredytów to 2,8 mld zł. Banki nie dostają odsetek od momentu otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego. Mniej więcej przez rok kredyty nie przyniosą żadnych odsetek bankom. Myślę że to mocny argument w negocjacjach, aby zamienić cześć zobowiązań kredytowych na akcje nowej emisji. Tym bardziej jeżeli banki miałyby się zgodzić dodatkowo na umorzenie części zobowiązań kredytowych.
Edytowany: 16 marca 2025 21:40
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
16 marca 2025 23:09:46
przy kursie: 17,60 zł
Dix22 napisał(a):1ketjoW napisał(a):bginvest,Fakt OFE NN zwiększyło zaangażowanie o 2%. Nie znam powodów i jest to dla mnie zaskoczenie. Prawdopodobnie pomyliłem status prawny spółki dla jakiej obowiązują ograniczenia inwestycyjne. Wartość nominalna akcji można obniżyć. Nie jest to problem z prawnego punktu widzenia. Również Acadian w lutym kupił 237 tys. sztuk akcji. Fundusze zwiększają zaangażowanie, więc to co piszesz - nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości.  kliknij, aby powiększyćFundusze kupują. W mojej ocenie wycena spółki jest obecnie bardzo niska - nie uwzględnia sytuacji po restrukturyzacji, a mianowicie: odzyskania trwałej rentowności. 1ketjoW napisał(a):Dla mnie kwestia majątku jest bez większego znaczenia. Gdyby spółka mogła go wcześniej spieniężyć bez problemu to by to zrobiła, aby poprawić swoją sytuację płynnościową. Zaczęli od zwolnień pracowników, więc sprzedaż zbędnego majątku nie jest ani prosta, ani łatwa, ani nie liczą na znaczne wpływy z tej operacji. Przepraszam, ale majątek PKP Cargo to numer jeden jeśli chodzi o wartość tej firmy. Sprzedaż majątku musi być uzgodniony z Zarządcą i Wierzycielami. Ich majątek przekracza wartość zobowiązań. Już teraz redukują część majątku na spłatę zobowiązań. Zmniejszą zadłużenie, to wartość odsetek comiesięcznych się znacząco zmniejszy. Sam fakt, że dokonali redukcji pracowników powoduje, że rocznie oszczędności będą w wys. ok. 392 mln zł rocznie. Zaangażowanie rzędu 1 mln USD dla funduszu typu Acadian Asset Management, który zarządza aktywami około 117 mld USD, dajesz jako potwierdzenie inwestycji funduszy w PKP. Zainwestowali mniej niż 0,001% aktywów jakimi zarządzają. To tak tak jakby ze 100 tys. zł zainwestować w akcje PKP 1 zł. Zresztą mi chodziło o rodzime podwórko. OFE NN siedzi od dawna w PKP Cargo i są zapewne na sporej stracie. Może uśredniają licząc na odbicie. Nie mam pojęcia.
Edytowany: 16 marca 2025 23:15
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
17 marca 2025 08:41:59
przy kursie: 17,60 zł
Moderator:Proszę, przeczytaj co napisałeś, zanim opublikujesz.
Edytowany: 17 marca 2025 08:48
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
17 marca 2025 11:47:01
przy kursie: 18,08 zł
PKP Cargo odbilo od SMA 200 gora przy zwiekszonych obrotach i obroty rosna, sugeruje to kierunek dalszy. Moj poprzedni post na ten temat zostal usuniety przez moderatora (jak i szereg poprzednich), posty innych uzytkownikow wrecz wysmiewajacych mnie nie zostaja usuwane bez sladu ani komentarza. Ciekawe dlaczego. Tu pokazane jest odbicie https://imgur.com/e4iMpnv
|
|