baks napisał(a):
Czytam czytam i chyba nie rozumiem o czym piszesz ....
Z wypowiedzi Bitów wynikało, że zwróciły się wydatki na dokończenie gry. Możliwe, że było to ok 2mln. Pomijam już Twoje wyliczenia przychodu bo są chyba zawyżone ale nie mamy wiarygodnego materiału do oceny.
Koszty produkcji były szacowane o ile pamiętam na naście mln.
Nawet biorąc pod uwagę, że Twoje szacunki są ok to ok 6mln przyhcodu z tego połowa poszła do Bitów. Starwardowi zostało 3mln a gdzie jeszcze ponad 10mln ?
Próbuję, oszacować ile przychodu wygenerował Invincible do chwili obecnej na podstawie skrawków informacji jakie spływają. Informacja o recoupie dla 11 bit jest konkretną informacją którą można użyć do dalszej analizy. Jeśli dobrze pamiętam recoup obejmował zapłatę dla Starward za kolejne kamienie milowe (2,2mln) plus koszty testów, promocji oraz dystrybucji (przyjmijmy 3,4mln). Czyli z tego można założyć, że przychód na dzień 31 grudnia dla 11bit po odliczeniu prowizji dla platform sprzedażowych wyniósł co najmniej 5,6mln. Uważam, że przychód mógł być wyższy i wynosił około 8 mln.
Zakładam to na podstawie, analizy ilości sprzedanych kopi Layers of Fear 2 w pierwszym tygodniu (50 000), współczynnika wyliczonego przy użyciu true achivements dla Invincible i LoF2, oraz szacowanej ilości pudełek na PC. Szczegóły poniżej:
www.stockwatch.pl/wiadomosci/b...Bergman napisał(a):
Gry Bloobera lepiej sprzedają się na konsolach aniżeli na PCtach, a w przypadku Invincible sprzedaż na konsolach nigdy nie była wyższa od sprzedaży PCtowej więc ponownie dokładasz złe miary. Tam często wychodzi podział 60-70% przychodów z konsol
50 000 * 0,6 = 30 000 - ilość kopi LoF2 sprzedanych na konsole
Bergman napisał(a):
Invincible w analogicznym okresie radzi sobie nawet gorzej aniżeli Layer of Fear 2 na Xbox (true achievements pokazuje na tę chwilę 762 posiadaczy, a LoF 2 miał 1173 po 62 dniach i to jest najsłabszy produkt sprzedażowy Bloobera w ostatnich latach).
1173 - 100%
762 - x%
762 * 100 / 1173 = 64,96%
30 000 * 0,65 = 19500
można przyjąć, że sprzedało się 19500 pudełek Invincible na konsole. Plus na podstawie stosunku komentarzy steam vs komentarze klucze przyjmuję, że pudełka na PC mogły stanowić 15% z szacowanych 15k kopi w ciągu 2 dni sprzedażowych czyli 2250. Razem 21750. Zakładam, że wersje pudełkowe signature edition pokryły koszty dystrybucji pudełkowej.
21750 * 125 = 2,72mln
2,72 mln przychodu z pudełek + 3,2 mln przychodu z 7 dni sprzedaży cyfrowej mieszczą się w oczekiwanych przychodach przez 11Bit (o czym wspominał były prezes Starward podczas prezentacji podsumowywującą pierwszy tydzień sprzedaży, że liczyli na kilka razy większy wynik). Jedyne co by 11Bit zaskoczyło to rozkład sprzedaży.
Ciekawe czy ponadplanowa sprzedaż pudełek wygenerowała dodatkowe koszty dystrybucyjne o których wspomniał 11Bit w wywiadzie dla pulsu biznesu, a których mogła nie uwzględniać umowa ze Starwardem, co zacytował w tym wątku
_olo_ napisał(a):
"(...) jako wydawca studio poniosło pewne dodatkowe wydatki (...), które nie podlegają recupowi."
Informacja o przychodzie z pudełek z raportów sprzedażowych mogła się pojawić w połowie grudnia (w momencie kiedy 11Bit projektował kartkę świąteczną). Wtedy mogli już oszacować, że w grudniu osiągną kwotę która umożliwiała by przelew dla Starwarda.
Z moich wyliczeń wychodzi, że dnia 31 grudnia sprzedaż cyfrowa Invincible mogła wygenerować 7,51 mln, odliczając prowizję steam dało by to 5,257. Plus przychód z pudełek 2,72 dałby razem 7,977 mln w kasie 11 Bit. Przyjmując 30% prowizji dla 11 Bit i odejmując koszty recoupu możliwy przelew w styczniu dla Starward mógłby wynieść 1,66 mln (7,977 - 5,6)*0,7. Powyższa kwota plus pożyczka od byłego prezesa jest bliska 2 mln, która z jakiegoś powodu jest bardzo istotna dla Starwarda (o czym świadczy uchwała podjęta w październiku).
Tak sobie myślę, że ESPI w piątek o otrzymaniu przez Starward przelewu na wyżej wymienioną kwotę od 11 Bit, pomógłby w bardziej ciepłym przyjęciu nowej strategii która zamierza ogłosić Strward już w ten poniedziałek.
baks napisał(a):
Niem wiem czym się rajcujesz - 241 graczy w szczycie pokazuje, że gra praktycznie nie istnieje nawet na promocji.
Jak widać niedługo miną 3 miesiące a spółka nie tylko nie osiągnęła zwrotu kapitału ale na razie nawet nie widać METY !!!
Owszem w tym roku jeszcze kilka okazji do wyprzedaży będzie. Tyle, że grę kupią w większości już tylko WListowcy bo w świadomości innych właściwie nie istnieje. Powyżej 200 pozycji na Steam trudno coś znaleźć.
Na WL było coś ok 500tyś o ile dobrze pamiętam i chyba na razie spółka może pomarzyć o takim wyniku w tym roku.
Jeśli szybko zejdą na -50% i więcej to może tyle sprzedadzą. Nie da to jednak kapitału na zrobienie kolejnej gry której koszty będą większe poprzez znaczny wzrost kosztów w branży.
Przy takich przychodach trudno będzie przetrwać do emisji nie mówiąc o rozpoczęciu większej produkcji w dodatku nie bardzo jest kim produkować. Na prototyp ludzi wystarczy ale na produkcję już nie a kasa pusta.
Jeżeli moje wyliczenia okazały by się właściwe to można wyciągnąć wniosek, że Invincible miał około 1,6 razy lepszą sprzedaż w początkowym okresie w stosunku do Blair Witch
Invincible 7,977 mln w 3 mc vs Blair Witch 6,5 mln w 4 mc.
Ponad to porównując liczbę graczy online wyżej wymienionych produkcji widzę, że Invincible żywiej reaguje na promocje, oraz utrzymuje się znaczna przewaga w ilości graczy, co daje nadzieję na 2-3 razy lepszą sprzedaż niż Blair Witch.
Zwrócę jeszcze raz uwagę na fakt że Blair Witch w ciągu 4 lat z hakiem wygenerował przychód 20,8 mln. Dla mnie jest to przesłanka, że Starward ma już aktywo które przy odpowiednim rozwijaniu oraz marketingu, może dać łączny przychód dla Starwarda między 29 a 43 (20,8*3 minus prowizja dla 11Bit) mln w ciągu 4 lat.
Jak w takim scenariuszu według Ciebie Baks wyglądała by potrzeba na emisje akcji przez spółkę? Kiedy oraz na jakie kwoty Starward mógłby przeprowadzić emisję jeśli miałby zapewnione przychody wspomniane powyżej?