oemwwzui
Advertisement
PARTNER SERWISU
fsmwzvwn
87 88 89 90 91
Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 15 stycznia 2024 15:34:49 przy kursie: 16,05 zł
baks napisał(a):
Przedstawiałem swój pogląd na inwestycję. Po zainwestowaniu Bitów w grę liczyłem na pewien zysk spółki z gry. Możliwe, że zwrot będzie a nawet jakiś zysk. Trudno powiedzieć kiedy spółce (i czy w ogóle) zwróci się inwestycja


Optymistycznie. Ja myślę że zysku z Invincible Starward nie zobaczy. Koszt gry był zbyt wielki no i wydawca zabiera swoją dolę.
Edytowany: 15 stycznia 2024 15:35

Przemekn
7
Dołączył: 2018-03-27
Wpisów: 41
Wysłane: 21 stycznia 2024 18:43:46 przy kursie: 13,90 zł
Bergman napisał(a):

No tak, jeżeli piszesz pod tezę, że Starward jest niedoszacowany to wtedy rzeczywiście wystarczy liczyć jakkolwiek byle "pozytywnie". To są komentarze łączne, a więc wliczające darmowe klucze lub sytuacje w których ktoś gdzieś kupił grę po mocnej przecenie poza Steam. Te komentarze inne to są z reguły darmowe klucze. 4923 - to jest liczba komentarzy od osób, które faktycznie kupiły grę na Steam do teraz i to jest podstawą do szacowania przychodu.


Każdy komentarz na steam dla otrzymanego bezpłatnie produktu ma bardzo wyraźną adnotację "Produkt otrzymany bezpłatnie" niezależnie gdzie był kupiony. Różnica znaczka przy komentarzu (ikona steam lub klucz) oznacza tylko informację czy gra była bezpośrednio kupiona na steam czy poza nim. Jeśli ktoś kupił w pełnej cenie wydanie pudełkowe lub poprzez platformę gog, to jego komentarz będzie oznaczony kluczem. Jeśli ktoś chce obdarować kogoś kluczami to albo prosi steam o wersję darmową (wtedy pojawia się adnotacja o darmowym produkcie) albo sam kupuje i rozdaje. Czy 10 graczy kupi osobne klucze, czy jedna osoba kupi 10 kluczy i je rozda to dla przychodu nie ma żadnego znaczenia. W obu przypadkach będzie zarejestrowana jako kupno 10 gier.

Podczas pisania tego postu Blair Witch miał 6192 komentarzy ogółem, z czego 1259 komentarzy zostało wystawione jako klucze (produkty kupione poza steam). 66 komentarzy z 1259 było oznaczone jako "Produkt otrzymany bezpłatnie", stanowi to 5,24% komentarzy dla kluczy. 1259 - 66 = 1193 stanowi 19,47% komentarzy ogółem (6192-66). Nie wiem czy wykluczanie 1/5 sprzedaży z szacowania przychodów firmy jest dobrym pomysłem.

Mówienie na 5,24% "z reguły" uważam za dość duże nadużycie. Patrząc na te wyniki w tym przypadku powiedziałbym raczej: "z reguły komentarze wystawione dla kluczy, są produktami płatnymi".

Bergman napisał(a):

W twoich wyliczeniach nie ma kursu walut, zmieniającej się ceny gry, a teraz powielasz błąd logiczny polegający na tym, że uśrednioną wartość z kilku lat stosujesz dla okresu jednego kwartału. Blair Witch ma również wersję VR i bardzo prawdopodobne, że przychód łączny obejmuje przychód również z tej wersji. Wartość dla jednego kwartału jest z reguły wyższa, a niższa i wypłaszczona w długim terminie.


Popatrz, pomimo wyliczonych przez ciebie czynników mających bardzo duży wpływ na przychód prosty przelicznik oparty na przychodzie ogółem przez liczbę komentarzy dał wynik o 8,72% mniej niż w rzeczywistości. Jest to na tyle intrygujące (wszak może to być też zwykły przypadek), że w celach sprawdzenia podałem swoje szacunki co do przychodu Blair Witch za IV kwartał 2023.

Bergman napisał(a):

Invincible nie ma szans zrobić lepszego wyniku od Blair Witch co widać wszędzie poza dziwnie nadmuchanymi komentarzami na Steam. Do Starwarda zaczęły być może dopiero teraz wpływać pierwsze przychody z tytułu czyli dopiero w drugim miesiącu od premiery po tym jak już najlepsza sprzedaż się odbyła. Faktycznie to dopiero od tego miesiąca powinieneś szacować przychód dla Starwarda, a nie od dnia premiery.

Bergman napisał(a):

Blair Witch zebrał ich w ciągu 4 miesięcy od premiery 1974. Przychód za ten okres dla Bloobera wyniósł wówczas 6,5 mln,


Na szacowanie przychodów bezpośrednio dla Starwarda przyjdzie też czas. W chwili obecnej nie ma żadnych pewnych punktów odniesienia poza komunikatem o przychodzie przed odliczeniem prowizji dla kanałów sprzedażowych, który wygenerował po 7 dniach Invincible. Nawet kwota recoupu nie jest jawna. Starward dostał 2 mln z hakiem na dokończenie produkcji, oraz 11Bit mówiło o kilku mln kosztów marketingowych. Gdzieś widziałem szacowanie, że recoup wynosił około 5,6mln. (tylko nie mogę znaleźć gdzie).
Zakładając, że recoup wynosił 5,6 mln oraz przyjmując, że cała sprzedaż była obłożona marżą 30 procent to wychodzi, że przychód wygenerowany przez Invincible w ciągu 3 mc przed odliczeniem prowizji wynosił co najmniej 5,6/0,7 = 8 mln.

Przyjmując takie same założenia dla przychodu za Blair Witch uzyskamy, że gra ta przyniosła 6,5/0,7 = 9,29 mln za 4 mc.

Invincible: 8 mln / 3 = 2,66
Blair Witch 9,29 mln / 4 = 2,32

Popatrz steamdb.info/charts/?compare=7... jak zmieniła się ilość graczy po odpaleniu promocji o -20% (w 74 dniu po premierze), Blair Witch w 71 dniu miał już przecenę o -25%. Na dzień 75 widać, że maksimum graczy online dla Invincible wynisło 241 natomiast dla Blair Witch 35.


Vox napisał(a):

wishlista w pelnej cenie juz zjedzona, wishlista w cenie -20% też (ostatnio miejsca 600+).
pozostaje wishlista -30%, -40%, -50%.
szału nie ma.


Od 19 do 27 stycznia odpalono promocję -20%
store.steampowered.com/news/ap...

Popatrz a jednak nie cała wishlita w cenie -20% zjedzona. Znowu ładne piki grających online powróciły.
Wygląda na to, że przychód w takiej obniżce im odpowiada. Znaczy to, że Starward nie ma parcia na obniżenie bardziej ceny, żeby przychód zwiększyć. Dobry znak.
Edytowany: 21 stycznia 2024 18:46

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 21 stycznia 2024 21:35:35 przy kursie: 13,90 zł
Przemekn: wiadomo już ile tych pudełek Invincible sprzedano ? Od premiery minęło 2,5 miesiąca, więc chyba wystarczająco by to podliczyć ?


Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 21 stycznia 2024 22:00:26 przy kursie: 13,90 zł
Przemekn napisał(a):
Popatrz a jednak nie cała wishlita w cenie -20% zjedzona. Znowu ładne piki grających online powróciły.


na dlugo paliwa nie wystarczylo, już
#268 in top sellers

może nie cała zjedzona ale prawie cała.

Tak czy siak, czekamy na pomysł drugiej gry. mamy już 21 stycznia, cos powinni pokazać
jesli nie chcą złamać kolejnej obietnicy
Edytowany: 21 stycznia 2024 22:02

Bergman
87
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 202
Wysłane: 21 stycznia 2024 23:50:43 przy kursie: 13,90 zł
@przemekn

Cytat:
przyjmując, że cała sprzedaż była obłożona marżą 30 procent to wychodzi, że przychód wygenerowany przez Invincible w ciągu 3 mc przed odliczeniem prowizji wynosił co najmniej 5,6/0,7 = 8 mln.
Przyjmując takie same założenia dla przychodu za Blair Witch uzyskamy, że gra ta przyniosła 6,5/0,7 = 9,29 mln za 4 mc.
Invincible: 8 mln / 3 = 2,66
Blair Witch 9,29 mln / 4 = 2,32


Znowu przedziwne wyliczenia, które kompletnie nie mają sensu. Ja podałem zysk brutto dla Bloobera bo to jest znane co do złotówki. Nie wiem ile bierze Lions Gate za tą grę, ale wiem, że to nie ma nic wspólnego z zyskiem brutto dla Starwarda, który miał znacznie gorszy deal, a wpływy za Blair Witch nie były oszałamiające. Natomiast to dokładnie oddaje skalę komercyjnej porażki Starwarda.
Edytowany: 21 stycznia 2024 23:52

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 22 stycznia 2024 11:18:36 przy kursie: 13,40 zł
Przemekn napisał(a):


Na szacowanie przychodów bezpośrednio dla Starwarda przyjdzie też czas. W chwili obecnej nie ma żadnych pewnych punktów odniesienia poza komunikatem o przychodzie przed odliczeniem prowizji dla kanałów sprzedażowych, który wygenerował po 7 dniach Invincible. Nawet kwota recoupu nie jest jawna. Starward dostał 2 mln z hakiem na dokończenie produkcji, oraz 11Bit mówiło o kilku mln kosztów marketingowych. Gdzieś widziałem szacowanie, że recoup wynosił około 5,6mln. (tylko nie mogę znaleźć gdzie).
Zakładając, że recoup wynosił 5,6 mln oraz przyjmując, że cała sprzedaż była obłożona marżą 30 procent to wychodzi, że przychód wygenerowany przez Invincible w ciągu 3 mc przed odliczeniem prowizji wynosił co najmniej 5,6/0,7 = 8 mln.

Popatrz steamdb.info/charts/?compare=7... jak zmieniła się ilość graczy po odpaleniu promocji o -20% (w 74 dniu po premierze), Blair Witch w 71 dniu miał już przecenę o -25%. Na dzień 75 widać, że maksimum graczy online dla Invincible wynisło 241 natomiast dla Blair Witch 35.

Popatrz a jednak nie cała wishlita w cenie -20% zjedzona. Znowu ładne piki grających online powróciły.
Wygląda na to, że przychód w takiej obniżce im odpowiada. Znaczy to, że Starward nie ma parcia na obniżenie bardziej ceny, żeby przychód zwiększyć. Dobry znak.

Czytam czytam i chyba nie rozumiem o czym piszesz ....

Z wypowiedzi Bitów wynikało, że zwróciły się wydatki na dokończenie gry. Możliwe, że było to ok 2mln. Pomijam już Twoje wyliczenia przychodu bo są chyba zawyżone ale nie mamy wiarygodnego materiału do oceny.
Koszty produkcji były szacowane o ile pamiętam na naście mln.
Nawet biorąc pod uwagę, że Twoje szacunki są ok to ok 6mln przyhcodu z tego połowa poszła do Bitów. Starwardowi zostało 3mln a gdzie jeszcze ponad 10mln ?

Niem wiem czym się rajcujesz - 241 graczy w szczycie pokazuje, że gra praktycznie nie istnieje nawet na promocji.

Jak widać niedługo miną 3 miesiące a spółka nie tylko nie osiągnęła zwrotu kapitału ale na razie nawet nie widać METY !!!
Owszem w tym roku jeszcze kilka okazji do wyprzedaży będzie. Tyle, że grę kupią w większości już tylko WListowcy bo w świadomości innych właściwie nie istnieje. Powyżej 200 pozycji na Steam trudno coś znaleźć.
Na WL było coś ok 500tyś o ile dobrze pamiętam i chyba na razie spółka może pomarzyć o takim wyniku w tym roku.
Jeśli szybko zejdą na -50% i więcej to może tyle sprzedadzą. Nie da to jednak kapitału na zrobienie kolejnej gry której koszty będą większe poprzez znaczny wzrost kosztów w branży.
Przy takich przychodach trudno będzie przetrwać do emisji nie mówiąc o rozpoczęciu większej produkcji w dodatku nie bardzo jest kim produkować. Na prototyp ludzi wystarczy ale na produkcję już nie a kasa pusta.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 22 stycznia 2024 12:05:30 przy kursie: 13,40 zł
baks napisał(a):
[quote=Przemekn]
Jak widać niedługo miną 3 miesiące a spółka nie tylko nie osiągnęła zwrotu kapitału ale na razie nawet nie widać METY !!!
Owszem w tym roku jeszcze kilka okazji do wyprzedaży będzie. Tyle, że grę kupią w większości już tylko WListowcy bo w świadomości innych właściwie nie istnieje. Powyżej 200 pozycji na Steam trudno coś znaleźć.


Dokładnie tak jak pisze baks. Zjadamy wishlistę, kolejnymi promocjami.
Sprzedaż 1/2 wishlisty będzie sukcesem, bo to da 250 tys kopii. I to już będzie moim zdaniem wszystko w optymistycznym scenariuszu.
Do kasy spółki wpadnie parę złotych, co starczy może na działalność w 2024...

Ale skąd kasa na tytuł nr 2?
Duża emisja... inaczej być nie może... Albo gra na zlecenie wydawcy z udzialem w zysku 10%.
Czy będzie nim 11B?
Edytowany: 22 stycznia 2024 12:07

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 22 stycznia 2024 14:29:37 przy kursie: 13,40 zł
Dużą emisję rozważałem ale to utrata kontroli nad spółką.
Moim zdaniem jednak to jedyne wyjście. Sądzę, że niechętnie oddadzą kontrolę bo sami chcieli dobrze zarobić na dużych wzrostach wartości posiadanych pakietów. Niestety zabrakło czegoś i cały projekt się rozsypał. Nie zdążyli dobrze zarobić na akcjach. Jedynie z płatności dla Zarządu.

Jednak sama utrata kontroli wcale nie jest zabójcza dla spółki. W CDP czy 11bit a także inne spółki Zarząd posiada po 20-30% czasem nieco więcej - choćby Techland. Jak widać te spółki bardzo dobrze sobie radzą nie mając pakietu większościowego.
Tak więc nie obejdzie się bez emisji moim zdaniem.
Emisja 200-300 tyś akcji nie uzdrowi spółki bo da max 3-5 mln.
Potrzebne jest co najmniej 1mln akcji. Pytanie kto wejdzie z mniejszościowym pakietem do spółki która położyła projekt ?

Tylko większościowy pakiet pozwoli wejść większemu inwestorowi który będzie miał kontrolę nad projektem.
Można się pokusić o emisję dla drobnych ale obydwie opcje tylko po pokazaniu jakiegoś prototypu dobrze rokującego.
Moim zdaniem spółka ma już jakieś przetarcie w tematyce symulatorów kosmicznych jednak moim zdaniem droga w kierunku kolejnego tworu podobnego to strzał w kolano i ostateczne zamknięcie spółki.
To moje zdanie.
Może mam rację a może się mylę.
Według mnie spółka nie ma umiejętności ani kasy aby zdobić mocną grę kosmiczną. Jeśli już to może coś w kosmosie z elementami zbliżonymi do Wiedźmina. Sam Lem jest za słaby aby na nik zrobić dużą sprzedaż. To marka znana w Polsce a w świecie dość słabo.
Jak widać tematyka lotów i baz księżycowych jest na tapecie i jeśli w takim czasie taka gra nie odnosi sukcesu to tylko świadczy o słabości ekipy.
Jak piszesz chyba powinni jednak pójść w kierunku franczyzy i budować od podstaw coraz większy zespół za pieniądze ze zleceń.
Skok na głęboką wodę się nie powiódł i nie ma za bardzo szans na sukces.
Rozsądna franczyza może dać sukces - wolniej ale do przodu. Pytanie czy Zarząd "ma czas" - nie da się dużo i szybko zarobić na franczyzie. Myślę, że współpraca z Bitami ma sens.
Od paru lat sam wkurzałem się, że podobno mają całą szufladę pomysłów a nic z tym nie robią. Może jest szansa. Pytanie czy Starwards jest gotowy "iść we franczyzy". Moim zdaniem to byłby najrozsądniejsze wyjście.
Ogłaszając za kilka miesięcy, że mają zaawansowany prototyp gry i Bitowcy obejmują kolejne 40% np 1,5 mln akcji w tym 1mln gratis od udziałowców oraz np emisję 0,5mln możliwa byłaby wtedy kolejna emisja dla drobnych.
W takiej sytuacji widząc duży udział a może decydujący 11bit raczej udało by się zrobić emisję np 1mln akcji po powiedzmy 20-30zł.
To pozwoliłoby zgromadzić kapitał na produkcję jednej gry i rozpoczęcie budowy zalążka drugiego zespołu prototypującego kolejną grę.
Moim zdaniem to jedyne rozsądne rozwiązanie. Być może drobni wejdą w inną ratunkową emisję spółki - ale moim zdanie to duże ryzyko.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 22 stycznia 2024 14:57:29 przy kursie: 13,40 zł
baks napisał(a):
W takiej sytuacji widząc duży udział a może decydujący 11bit raczej udało by się zrobić emisję np 1mln akcji po powiedzmy 20-30zł.


Raczej jednak nie po 20-30 zł, jak 11B objęło Fools Theory znacznie, znacznie taniej (poniżej 20 mln capa)
Chyba że mówimy o emisji dla drobnych, oczywiście dużo droższej...

@baks po 20zł to 40 mln cap, a po 30 zl to 60 mln cap... czemu 11b mialby tyle płacić?
Obstawiam 10zł max, jest 2 mln akcji.
Edytowany: 22 stycznia 2024 15:00

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 22 stycznia 2024 15:17:16 przy kursie: 13,40 zł
Nie do końca. Ostateczna cena za udziały w FT nie jest jeszcze znana i jest wariantowa (zgodnie z raportem 11B).

Natomiast pomijasz całkowicie to, że 11B weszło do akcjonariatu STA na o wiele wyższym poziomie. Także widzieli wtedy potencjał i uzasadnienie takiej a nie innej wyceny.


Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 22 stycznia 2024 15:30:35 przy kursie: 13,40 zł
@topfacet
i ile wynosi w najwyższym wariancie?
odpowiem: mniej niż 20 mln.
Edytowany: 22 stycznia 2024 15:30

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 22 stycznia 2024 15:39:31 przy kursie: 13,40 zł
Vox napisał(a):
baks napisał(a):
W takiej sytuacji widząc duży udział a może decydujący 11bit raczej udało by się zrobić emisję np 1mln akcji po powiedzmy 20-30zł.


Raczej jednak nie po 20-30 zł, jak 11B objęło Fools Theory znacznie, znacznie taniej (poniżej 20 mln capa)
Chyba że mówimy o emisji dla drobnych, oczywiście dużo droższej...

@baks po 20zł to 40 mln cap, a po 30 zl to 60 mln cap... czemu 11b mialby tyle płacić?
Obstawiam 10zł max, jest 2 mln akcji.

No przecież chodziło o emisję dla drobnych nie podkreślałem tego bo wydawało mi się to jasne ...

Cytat:
W takiej sytuacji widząc duży udział a może decydujący 11bit raczej udało by się zrobić emisję np 1mln akcji po powiedzmy 20-30zł.

Po objęciu dużej może nawet większościowego udziału przez Bitowców byłby to sygnał, że projekt jest realny.
Pytanie jak Bitowcy by sobie zagwarantowali decydujący wpływ na projekt ?
Być może mogliby przejąć większość akcji w cenie takiej jak poprzedni pakiet (po 10zł) i ewentualna emisja np 1mln akcji w cenie np 10zł. Po jakimś czasie emisja dla drobnych w przedziale 20-30 - myślę, że po tych wyjaśnieniach jest to jaśniejsze. Tak to miało wyglądać. Pytanie czy jest to realne. Sądzę, że to jedyna droga. Być może ja bym tak zrobił aby ratować spółkę.
Nie widzę za bardzo aby w spółkę w ciemno wszedł duży inwestor i wyłożył większą kasę w coś co właściwie nie istnieje. Nie ma jeszcze żadnego nawet zaawansowanego prototypu anu żadnego sukcesu. Zespół został także mocno zdekompletowany. W co więc miałby ktoś zainwestować ?
Moim zdaniem to jedyna sensowna ścieżka. Zarząd chyba nie ma za dużego pola manewru.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 22 stycznia 2024 15:42:28 przy kursie: 13,40 zł
topfacet napisał(a):
Nie do końca. Ostateczna cena za udziały w FT nie jest jeszcze znana i jest wariantowa (zgodnie z raportem 11B).

Natomiast pomijasz całkowicie to, że 11B weszło do akcjonariatu STA na o wiele wyższym poziomie. Także widzieli wtedy potencjał i uzasadnienie takiej a nie innej wyceny.

Myślę, że nikt nie zakładał tak prymitywnej produkcji. Nie wiem dlaczego mieli tak słabą kontrolę na inwestycją ?
Chyba zawierzyli na słowo - choć wydaje mi się, że ktoś czegoś nie sprawdził. Nie wierzę aby nie zauważyli zbytniej prostoty projektu.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 22 stycznia 2024 15:45:05 przy kursie: 13,40 zł
Zgodnie ze strategią 11bit spółka nie obejmuje większościowych pakietów w innych podmiotach (patrz FT, dotychczasowe działanie z STA). Także na pewno nie będą chcieli przejmować studia. Nie wiem także skąd info o dekompletowaniu zespołu STA? Kto wg. twojej wiedzy odszedł i ile osób tam pracuje teraz?

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 22 stycznia 2024 15:47:41 przy kursie: 13,40 zł
baks napisał(a):
topfacet napisał(a):
Nie do końca. Ostateczna cena za udziały w FT nie jest jeszcze znana i jest wariantowa (zgodnie z raportem 11B).

Natomiast pomijasz całkowicie to, że 11B weszło do akcjonariatu STA na o wiele wyższym poziomie. Także widzieli wtedy potencjał i uzasadnienie takiej a nie innej wyceny.

Myślę, że nikt nie zakładał tak prymitywnej produkcji. Nie wiem dlaczego mieli tak słabą kontrolę na inwestycją ?
Chyba zawierzyli na słowo - choć wydaje mi się, że ktoś czegoś nie sprawdził. Nie wierzę aby nie zauważyli zbytniej prostoty projektu.


Biorąc pod uwagę, że odbierali każdy milestone po podpisaniu umowy wydawniczej, to twoja teoria jest błędna.

Do tego ta produkcja nie jest prymitywna. Prymitywne to mogą być projekty kolejnych symulatorów. W tej produkcji zabrakło dostosowania kosztów do potencjalnych przychodów.

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 22 stycznia 2024 15:56:25 przy kursie: 13,40 zł
niestety jest prymitywna... za mało interaktywna... brak mechanik poza przekręcaniem gałek.
skoro Yasna jest naukowcem, czemu nie ma nawet najprostszej zagadki do rozwiązania? hello?
ładna graficznie lecz gameplay jest prymitywny, niestety
Edytowany: 22 stycznia 2024 15:59

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 22 stycznia 2024 16:51:43 przy kursie: 13,40 zł
topfacet napisał(a):
Zgodnie ze strategią 11bit spółka nie obejmuje większościowych pakietów w innych podmiotach (patrz FT, dotychczasowe działanie z STA). Także na pewno nie będą chcieli przejmować studia. Nie wiem także skąd info o dekompletowaniu zespołu STA? Kto wg. twojej wiedzy odszedł i ile osób tam pracuje teraz?

Nie wiem czy spółka informowała wcześniej szczegółowo o zatrudnieniu - być może tak.
Nie podali teraz szczegółów jednak poniższa informacja sugeruje, że cięcia są fość drastyczne. Zresztą nie ma się co dziwić gdy kasa świeci pustkami a płacić trzeba.

Cytat:
– Zgodnie z tym co zapowiadaliśmy realizujemy plan optymalizacji kosztów. Składa się na to przede wszystkim istotne zmniejszenie zatrudnienia, redukcja wielkości biura o połowę oraz inne oszczędności – mówi Maciej Dobrowolski.

www.stockwatch.pl/wiadomosci/n...
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Lukasz Konopko
PREMIUM
42
Grupa: Bus Driver, Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-06-22
Wpisów: 679
Wysłane: 22 stycznia 2024 17:45:00 przy kursie: 13,40 zł
29 stycznia o 11:00 zapraszamy na prezentację i czat inwestorski z zarządem Starward Industries SA.

Podczas wirtualnego spotkania nowy zarząd opowie między innymi o sytuacji finansowej i organizacyjnej spółki, aktualnych wydarzeniach oraz strategii na przyszłość.

W czacie udział wezmą CMO i członek zarządu Maciej Dobrowolski oraz CFO i członek zarządu Andrzej Szafraniec.

www.stockwatch.pl/czat-inwesto...

Przemekn
7
Dołączył: 2018-03-27
Wpisów: 41
Wysłane: 25 stycznia 2024 08:36:20 przy kursie: 13,45 zł
baks napisał(a):

Czytam czytam i chyba nie rozumiem o czym piszesz ....

Z wypowiedzi Bitów wynikało, że zwróciły się wydatki na dokończenie gry. Możliwe, że było to ok 2mln. Pomijam już Twoje wyliczenia przychodu bo są chyba zawyżone ale nie mamy wiarygodnego materiału do oceny.
Koszty produkcji były szacowane o ile pamiętam na naście mln.
Nawet biorąc pod uwagę, że Twoje szacunki są ok to ok 6mln przyhcodu z tego połowa poszła do Bitów. Starwardowi zostało 3mln a gdzie jeszcze ponad 10mln ?


Próbuję, oszacować ile przychodu wygenerował Invincible do chwili obecnej na podstawie skrawków informacji jakie spływają. Informacja o recoupie dla 11 bit jest konkretną informacją którą można użyć do dalszej analizy. Jeśli dobrze pamiętam recoup obejmował zapłatę dla Starward za kolejne kamienie milowe (2,2mln) plus koszty testów, promocji oraz dystrybucji (przyjmijmy 3,4mln). Czyli z tego można założyć, że przychód na dzień 31 grudnia dla 11bit po odliczeniu prowizji dla platform sprzedażowych wyniósł co najmniej 5,6mln. Uważam, że przychód mógł być wyższy i wynosił około 8 mln.

Zakładam to na podstawie, analizy ilości sprzedanych kopi Layers of Fear 2 w pierwszym tygodniu (50 000), współczynnika wyliczonego przy użyciu true achivements dla Invincible i LoF2, oraz szacowanej ilości pudełek na PC. Szczegóły poniżej:

www.stockwatch.pl/wiadomosci/b...

Bergman napisał(a):

Gry Bloobera lepiej sprzedają się na konsolach aniżeli na PCtach, a w przypadku Invincible sprzedaż na konsolach nigdy nie była wyższa od sprzedaży PCtowej więc ponownie dokładasz złe miary. Tam często wychodzi podział 60-70% przychodów z konsol


50 000 * 0,6 = 30 000 - ilość kopi LoF2 sprzedanych na konsole


Bergman napisał(a):

Invincible w analogicznym okresie radzi sobie nawet gorzej aniżeli Layer of Fear 2 na Xbox (true achievements pokazuje na tę chwilę 762 posiadaczy, a LoF 2 miał 1173 po 62 dniach i to jest najsłabszy produkt sprzedażowy Bloobera w ostatnich latach).


1173 - 100%
762 - x%

762 * 100 / 1173 = 64,96%
30 000 * 0,65 = 19500

można przyjąć, że sprzedało się 19500 pudełek Invincible na konsole. Plus na podstawie stosunku komentarzy steam vs komentarze klucze przyjmuję, że pudełka na PC mogły stanowić 15% z szacowanych 15k kopi w ciągu 2 dni sprzedażowych czyli 2250. Razem 21750. Zakładam, że wersje pudełkowe signature edition pokryły koszty dystrybucji pudełkowej.

21750 * 125 = 2,72mln

2,72 mln przychodu z pudełek + 3,2 mln przychodu z 7 dni sprzedaży cyfrowej mieszczą się w oczekiwanych przychodach przez 11Bit (o czym wspominał były prezes Starward podczas prezentacji podsumowywującą pierwszy tydzień sprzedaży, że liczyli na kilka razy większy wynik). Jedyne co by 11Bit zaskoczyło to rozkład sprzedaży.

Ciekawe czy ponadplanowa sprzedaż pudełek wygenerowała dodatkowe koszty dystrybucyjne o których wspomniał 11Bit w wywiadzie dla pulsu biznesu, a których mogła nie uwzględniać umowa ze Starwardem, co zacytował w tym wątku
_olo_ napisał(a):

"(...) jako wydawca studio poniosło pewne dodatkowe wydatki (...), które nie podlegają recupowi."


Informacja o przychodzie z pudełek z raportów sprzedażowych mogła się pojawić w połowie grudnia (w momencie kiedy 11Bit projektował kartkę świąteczną). Wtedy mogli już oszacować, że w grudniu osiągną kwotę która umożliwiała by przelew dla Starwarda.

Z moich wyliczeń wychodzi, że dnia 31 grudnia sprzedaż cyfrowa Invincible mogła wygenerować 7,51 mln, odliczając prowizję steam dało by to 5,257. Plus przychód z pudełek 2,72 dałby razem 7,977 mln w kasie 11 Bit. Przyjmując 30% prowizji dla 11 Bit i odejmując koszty recoupu możliwy przelew w styczniu dla Starward mógłby wynieść 1,66 mln (7,977 - 5,6)*0,7. Powyższa kwota plus pożyczka od byłego prezesa jest bliska 2 mln, która z jakiegoś powodu jest bardzo istotna dla Starwarda (o czym świadczy uchwała podjęta w październiku).

Tak sobie myślę, że ESPI w piątek o otrzymaniu przez Starward przelewu na wyżej wymienioną kwotę od 11 Bit, pomógłby w bardziej ciepłym przyjęciu nowej strategii która zamierza ogłosić Strward już w ten poniedziałek.

baks napisał(a):

Niem wiem czym się rajcujesz - 241 graczy w szczycie pokazuje, że gra praktycznie nie istnieje nawet na promocji.

Jak widać niedługo miną 3 miesiące a spółka nie tylko nie osiągnęła zwrotu kapitału ale na razie nawet nie widać METY !!!
Owszem w tym roku jeszcze kilka okazji do wyprzedaży będzie. Tyle, że grę kupią w większości już tylko WListowcy bo w świadomości innych właściwie nie istnieje. Powyżej 200 pozycji na Steam trudno coś znaleźć.
Na WL było coś ok 500tyś o ile dobrze pamiętam i chyba na razie spółka może pomarzyć o takim wyniku w tym roku.
Jeśli szybko zejdą na -50% i więcej to może tyle sprzedadzą. Nie da to jednak kapitału na zrobienie kolejnej gry której koszty będą większe poprzez znaczny wzrost kosztów w branży.
Przy takich przychodach trudno będzie przetrwać do emisji nie mówiąc o rozpoczęciu większej produkcji w dodatku nie bardzo jest kim produkować. Na prototyp ludzi wystarczy ale na produkcję już nie a kasa pusta.


Jeżeli moje wyliczenia okazały by się właściwe to można wyciągnąć wniosek, że Invincible miał około 1,6 razy lepszą sprzedaż w początkowym okresie w stosunku do Blair Witch
Invincible 7,977 mln w 3 mc vs Blair Witch 6,5 mln w 4 mc.
Ponad to porównując liczbę graczy online wyżej wymienionych produkcji widzę, że Invincible żywiej reaguje na promocje, oraz utrzymuje się znaczna przewaga w ilości graczy, co daje nadzieję na 2-3 razy lepszą sprzedaż niż Blair Witch.

Zwrócę jeszcze raz uwagę na fakt że Blair Witch w ciągu 4 lat z hakiem wygenerował przychód 20,8 mln. Dla mnie jest to przesłanka, że Starward ma już aktywo które przy odpowiednim rozwijaniu oraz marketingu, może dać łączny przychód dla Starwarda między 29 a 43 (20,8*3 minus prowizja dla 11Bit) mln w ciągu 4 lat.

Jak w takim scenariuszu według Ciebie Baks wyglądała by potrzeba na emisje akcji przez spółkę? Kiedy oraz na jakie kwoty Starward mógłby przeprowadzić emisję jeśli miałby zapewnione przychody wspomniane powyżej?

Edytowany: 25 stycznia 2024 08:39

GRAF78
93
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 574
Wysłane: 25 stycznia 2024 10:16:53 przy kursie: 13,60 zł
@Przemekn
twoje szacunki wielkości sprzedaży i przychodu są podobne do tych podawanych przez VG Insights, $2m gross revenue, 87 630 units sold i mogą być bliskie prawdy
źrodło: vginsights.com/game/731040?utm...

baks i paru innych forumowiczów jak widze po wpisach zupełnie odklejeni od rzeczywistości mażą im się emisje po 30pln, budżet za zakup nowej gry kilkanasie milionów i inne bzdury wyssane z palca

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE STARWARD



87 88 89 90 91

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,234 sek.

rtghpppb
dkijrhqf
plrcfvaw
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +77 405,22 zł +387,03% 97 405,22 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
kwxdflxd
yvjvcgar
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat