pixelg
Dywidendowy portfel na lata - Indywidualne kroniki giełdowe - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2

Dywidendowy portfel na lata

dividend_loco
0
Wpisów: 14
Wysłane: 30 października 2020 09:23:26
Postanowiłem założyć sobie drugi fundusz na emeryturę, który będzie moją personalną rywalizacją z PPK. Pracuję w dużej firmie i już od prawie roku jestem uczestnikiem PPK, widzę że całkiem bez wysiłku odkłada się ciekawa kwota i idzie to w dobrym kierunku. Zakładam zatem portfel, w kótrym będę "kolekcjonował" akcje spółek dywidendowych, a tu zakładam topic, który będzie moim "pamiętnikiem".

Podstawowe założenie portfela to:
- kwota startowa 10k złotych
- dopłaty kilka razy w roku w orientacyjnej kwocie jaka trafia na moje konto PPK
- zakupy w transakcjach za około 1,5k złotych, tak aby zoptymalizowąć kwoty prowizji
- zakupy spółek z dywidendową tradycją lub predyspozycjami

Cele portfela:
- ciułać na emeryturkę
- osiągać stopę dywidendy netto porfela na poziomie => 4,00% rocznie

Zapraszam do śledzenia tematu.

dividend_loco
0
Wysłane: 30 października 2020 09:24:09
Jako, że portfel jest zdecydowanie długoterminowy i moment wejścia jest ważny, ale i nie najważniejszy to z zakupami nie czekam.

Ustawiam na piątek 30.10.2020 pięć zleceń zakupu, zobaczymy czy coś wpadnie…

PEO 36 akcji po 41,45 zł
PKN 39 akcji po 38,25 zł
PKO 80 akcji po 18,65 zł
PZU 72 akcje po 20,72 zł
1AT 56 akcji po 26,60 zł

Maupa_w_niebieskim
21
Wpisów: 898
Wysłane: 30 października 2020 09:55:40
A dlaczego nie np. KTY? Dywidendy płacą regularnie, wyniki pomimo pandemi też bardzo dobre no i zasadniczy plus: nie jest to SSP.

Yaroman
5
Grupa: SubskrybentP1
Wpisów: 925
Wysłane: 30 października 2020 10:02:22