Wczoraj pojawił się raport miesięczny Noctiluca za luty. Kilka najciekawszych wątków i punktów które widzę z raportu w telegraficznym skrócie.
1. W kolejnym już raporcie miesięcznym Spółka na początku przedstawia najważniejsze sygnały oraz zaobserwowane trendy z rynku OLED. W lutym mamy szczególnie ciekawy artykuł od Omdia, wg którego analitycy szacują, że
średnioroczny wzrost (CAGR) rynku wyświetlaczy XR (VR/AR/MR) w latach '23 - '28 osiągnie 67%. Oczywiście rosnący rynek to dobra wiadomość dla producentów części i materiałów. Noctiluca negocjuje obecnie umowę z co najmniej dwoma światowymi producentami gogli VR/AR, więc naturalnie takie prognozy rynku są pozytywną informacją.
Oryginalny raport OMDIA na który powołuje się Noctiluca:
omdia.tech.informa.com/pr/2023...Dodatkowo dla zainteresowanych zgłębieniem rynku wyświetlaczy XR oraz tego jaka może czekać nas przyszłość polecam ten wątek:
twitter.com/JrSSS_91/status/16...2.Mamy również update odnośnie prowadzonych negocjacji z topowymi producentami wyświetlaczy. A właściwie aż trzy wzmianki:
-> Negocjacje z amerykańskim konglomeratem technologicznym będącym właścicielem
wiodącego serwisu społecznościowego oraz czołowego producenta gogli VR/AR:
(...) w wyniku prowadzonych negocjacji, na początku grudnia 2022 roku Spółka została zaakceptowana i wpisana na listę oficjalnych dostawców konglomeratu (official supplier). Od lutego trwają zaawansowane negocjacje nad dotyczące rozpoczęcia kolejnych kroków z tym partnerem. -> Negocjacje z amerykańską międzynarodową firmą technologiczną, będącą największym na świecie
producentem elektroniki użytkowej z siedzibą w Kalifornii:
"
Zabezpieczenie praw IP stanowi kluczowy budulec wartości Spółki i powoduje, że negocjacje z partnerem są wymagające i czasochłonne. Noctiluca przewiduje zawarcie umowy MTA jeszcze w pierwszym kwartale 2023
roku – Spółka zamknęła treść dopuszczalnej przez obie strony procedury badawczej i ostatnim
punktem negocjacyjnym jest podział praw do IP, które może powstać w trakcie badań."
-> Negocjacje z potentantem z Chin - jednym z największych światowych producentów urządzeń elektronicznych. W 2019 roku zajął drugą pozycję na świecie pod względem ilości sprzedanych telewizorów:
"
W lutym 2023 Spółka i partner weszli w zaawansowany etap negocjacji MTA dotyczącego wyboru i testowania materiałów Emitenta, z których najlepsze w kolejnych krokach miałyby zostać wykorzystane do formulacji dedykowanych tuszy do druku OLED, a następnie przeznaczone do testowania przez producentów wyświetlaczy"
Mój komentarz do powyższych wzmianek o prowadzoncyh negocjacjach:Ww klienci to czołowi producenci wyświetlaczy OLED ze znaczącymi udziałami w globalnym rynku. Uczciwie pisząc, pewne negocjacje Spółki nieco się przedłużają względem oryginalnych terminów, natomiast warto mieć na uwadze charakter takich umów i kwestie związane z prawem do IP, które często potrzebują wielu iteracji działów prawnych. Część z umów to kwestie jedynie formalno-prawne gdyż operacyjnie wszystko się zgadza. Aby dać pogląd ile taki proces potrafi trwać, ten kto blisko śledzi spółkę wie, że negocjacje z LG Display trwały nieco ponad rok przed podpisaniem umowy MTA. Moim subiektywnym zdaniem podpisanie ww umów pozostaje jedynie kwestią czasu.
3. Trzeci ważny moim zdaniem punkt z raportu to kwestia budowania drugiej, przychodowej nogi w Spółce, która w długim terminie znacznie obniży ryzyko biznesowe:
Kluczową wartością Noctiluca pozostaje jej IP i autorskie emitery III i IV generacji oraz inne produkty, które
powstają na ich bazie. To rozwój emiterów i innych autorskich związków do OLED będzie dla Spółki zawsze priorytetem, bo to one są przedmiotem zainteresowania największych światowych graczy, z którymi Noctiluca jest na różnych etapach współpracy, w tym na etapie testów i to one budują największą wartość dla akcjonariuszy.
Poza pracami na stworzeniem i komercjalizacją własnych materiałów OLED (proprietary materials) Spółka podjęła również decyzję o budowaniu dodatkowej nogi biznesowej – tj. realizacji projektów na zlecenie. Takie projekty to:
• synteza na zlecenie (custom synthesis) jaką Spółka realizuje dla niektórych partnerów (w tym np.
Inuru) oraz
• realizacja usług badań kontraktowych jako Chemical CRO (ang. Chemical Contract Research
Organization)Mój komentarz:Całą strategię budowania wartości dla akcjonariuszy wraz z docelowymi klientami Noctiluca przedstawiła m.in na ostatnim dostępnym webinarze który można znaleść pod tym linkiem:
https://youtu.be/2Huq5P-uLuQ?t=3840Uważam, że strategia biznesowa obrana przez Spółkę polegająca na budowaniu drugiej nogi przychodowej będzie kluczowa w przyszłości. Zmniejszy to ryzyko pozyskiwaniu kapitału (Spółka będzie w stanie sama na siebie zarabiać) oraz zwiększa wartość w oczach partnerów - globalnie nie wiele jest firm które potrafią syntezować chemię OLED w takiej jakości jak robi to zespół z Torunia. Tutaj spółka idzie drogą Novaledu która posiadjąc kompetencje w syntezie na zlecenie została przejęta przez gracza branzowego na wysokich mnożnikach.
Pozdrawiam