Konris - nie jestem prawnikiem, a spółka (po swoich numerach) zniknęła z mojego radaru i nie zamierzam się nią zajmować never :p. Ale pytasz więc postaram się odpowiedzieć co ja z tego rozumiem. Piszę trochę z pamięci i bardzie z zasłyszenia niż z analizy (tutaj prawnicza by była konieczna). Dlatego prośba aby to zweryfikować co piszę bo pewności nie mam. Ale ja to na swój analityczny rozum pojmuję to tak:
1. Also i MCI zawarły umowę, której efektem było ogłoszenie wspólnego wezwania, a potem ma być zbycie przedsiębiorstw przez ABC Data i jej spółkę zależną. Ja rozumiem to w ten sposób, że na końcu Also przejmie po prostu ZCP (Zorganizowaną Część Przedsiębiorstwa) - czyli wszystkie umowy, biznes, przejmie pracowników a także udział w spółkach, które posiada ABC Data (n-. SE4 i te wszystkie inne zagraniczne). Natomiast sama spółka ABC Data zostanie de facto bez prowadzenia działalności.
2. NWZA w dniu wczorajszym wyraziło zgodę na zbycie przedsiębiorstwa na rzecz Roseville Investments. Dodatkowo zmieniło nazwę a również statut w kwestii przedmiotu działalności . Ta ostatnia uchwała wchodzi w zżycie w momencie sprzedaży przedsiębiorstwa na rzecz Roseville Investments.
3.Co ważne uchwałę o sprzedaży przedsiębiorstwa oprotestował PZU OFE mający 9.7 mln akcji (7.7%) ale na tym walnym stanowił to 11,1%. To ważne!
4. Za głosowało 77,4 mln - MCI ma 76,1 mln więc jeszcze jakieś 1,3 mln też było za. Pytanie kto - zbliżoną liczbę akcji miał 29/12/2018 OFE Pocztylion a także Nevres Erol Bilecik (na 14/11/2018). Czy mają nadal - nie wiem - nie muszą tego raportować. Jak ktoś był na walnym i poprosił wcześniej o listę akcjonariuszy zarejestrowanych to wie - ja nie wiem. W każym razie ktoś był jeszcze za - może np. Pani Prezes Weiss (0,36 mln akcji).
5. Zakładam, że w NWZA nie brał udziału TFI Sandander a miał na 30/06/3028 3,9 mln akcji - wyjścia są trzy.
a) Sprzedał jeszcze przed ogłoszeniem wezwania,