pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Analityk Fundamentalny

Analityk Fundamentalny

Ostatnie 10 wpisów
Spin-off to jest to! - omówienie sprawozdania finansowego GK Selvita po 1 kw. 2020 r.
[Treść ukryta]
>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.

W zasadzie trudno się nie zgodzić z powyższymi wywodami kolegi lesgs. Przypadek Mabionu to niestety (a może stety?) uświadomienie części inwestorom, że na firmach z branży biotech można też stracić. A przypomnę, że wcale nie tak dawno (przełom 2017/2018 wycena nawet dochodziła do 140 zł za akcję, a w listopadzie 2019 było to jeszcze 100 zł za akcję).

Teoretycznie Mabion brał się za najłatwiejszą sprawę w całym drug discovery - chemiczny lek generyczny. Czyli nie musiał wymyśleć nic od nowego i nie pochylał się nad lekami biologicznymi gdzie zmienność struktur nad którymi się pracuje jest większa. A jednak widać, że coś poszło nie tak. To pokazuje jak ryzykowna jest to dziedzina, o czym, mam wrażenie, część inwestorów zapomina - trudno się dziwić widząc wzrosty na Pure Biologics, Scope Fluidics czy Ryvu/Selvita. A przecież Mabion wyłożył się w sumie na końcówce ostatniego etapu (choć najważniejszego czyli procesu rejestracji) - wiec warto pamiętać, że nawet na ostatnim etapie ryzyko wciąż nie jest teoretyczne i uzyskanie akceptu EMA czy FDA czy itp. nie jest proste i oczywiste.

Akcjonariuszom długoterminowym polecam sprawdzić ile firm wprowadziło już konkurencyjny lek generyczny i zapewne w ciągu kolejnych 2 lat ile go wprowadzi. A potem poszukać i zobaczyć ile statystycznie może zebrać z rynku firma, która nie wprowadza jako pierwsza czy druga generyku i o ile spadające ceny sprzedaży na takim rynku. To nie są optymistyczne dane ogólnie rzecz biorąc. Warto również sprawdzić prehistorycznie kiedy (po raz pierwszy) Mabion obiecywał możliwą rejestrację. A jak wiadomo jej do dzisiaj nie ma i jak widać szybko może nie być.
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.

AAAAA… RPU to podstawa - omówienie sprawozdania finansowego LiveChat po 4 kw. 2019/2020 r. (1 kwartał kalendarzowy 2020).

Spółka przedstawiła wyniki roczne 2019/2020 i trzeba je niewątpliwie określić mianem bardzo dobrych. Dla formalności przypomnę, że LiveChat ma przesunięty (na koniec marca) rok obrachunkowy.
[Treść ukryta]
>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.

Kontrolowany poślizg - krótki komentarz do wyników sprzedaży AutoPartner Q2 2020 r.
[delay=365]

Spółka podała wyniki sprzedażowe za miesiąc czerwiec, więc można pokusić się o ocenę pierwszego półrocza.


kliknij, aby powiększyć




kliknij, aby powiększyć


Po słabych wynikach marca i wręcz złych kwietnia (choć trudno uznać, że niespodziewanych) kolejne dwa miesiące napawają delikatną nutką optymizmu. Sprzedaż w maju była na poziomie zeszłego roku, podczas gdy czerwcowe wyniki to już dynamika ponad 17-procentowa. Oczywiście nie należy popadać w samo zachwyt, ponieważ wciąż jest to dynamika zauważalnie niższa (ponad 6 p.p.) od tej zanotowanej w pierwszych dwóch miesiącach 2020 roku. A jak wiadomo spółka w ostatnich latach istotnie zwiększała liczbę swoich punktów sprzedażowych, więc należy oczekiwać i wymagać rosnącej sprzedaży w ujęciu absolutnym.

Gdy spojrzymy na sprzedażowe wyniki drugiego kwartału to widać, że rzutem na taśmę udało się uzyskać minimalnie wyższy obrót niż w roku poprzednim co jest zasługą, jak już wcześniej wspomniałem, dwucyfrowej dynamiki w ostatnim miesiącu kwartału. To oczywiście może napawać pewną nadzieją w stosunku do operacyjnych wyników drugiego kwartału. Nie należy mieć jednak daleko idących oczekiwań związanych z poprawą wyników r/r.

W pierwszym kwartale spółka osiągnęła sprzedaż o 13 proc. wyższą r/r, marża brutto na sprzedaży wzrosła o 12,0 proc., a jednak zysk operacyjny spadł o 11,4 proc. Ten ostatni spadek był efektem bardzo szybko rosnących (+21 proc.) kosztów sprzedaży i marketingu. Spółka tłumaczyła ten wzrost kosztów przede wszystkim poniesieniem w marcu 2020 r. kosztów operacyjnych (koszty utrzymania filii w Polsce, utrzymanie sił sprzedażowych) na poziomie podobnym co w zeszłych miesiącach, przy jednoczesnym spadku przychodów w ostatnim miesiącu I kwartału 2020 r.

Patrząc na wyniki drugiego kwartału 2019 roku (baza porównawcza) widzimy, że była wtedy dość niska marża brutto na sprzedaży (24,5 proc.). Gdybyśmy założyli, że spółka była w stanie sprzedawać po normalnej marży (przyjmijmy poziom 26 proc.) to może zyskać wartościowo nawet 7 mln zł w porównaniu do drugiego kwartału 2019 roku. Przy założeniu, że koszty sprzedaży, logistyki oraz zarządu sumarycznie nie wzrosną o więcej niż o 7 proc. (dynamika sprzedaży między drugim a pierwszym kwartałem 2020 roku) w porównaniu do pierwszego kwartału, to spółka powinna uzyskać zbliżony wynik operacyjny co w roku poprzednim. Oczywiście pewną niewiadomą pozostaje realność założenia o wysokości marży czy też inne wydarzenia (odpisy na należności, wsparcie państwa, etc.).

Podsumowując chciałbym zwrócić uwagę na jeden fakt, który miał miejsce. Raportując wyniki sprzedażowe w okresie marzec-maj zarząd podkreślał, że „bezpośredni wpływ miała aktualna sytuacja związana ze skutkami epidemii koronawirusa COVID-19”. Natomiast w miesiącu czerwcu taka wzmianka już się nie pojawiła. Jest to, w moim odczuciu, wyraźna sugestia, że sytuacja wraca do normy, co oczywiście powinno być dobrą wiadomością dla akcjonariuszy tej spółki.
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.

Produkcja rośnie w siłę- krótki komentarz do wyników produkcji Pekabex Q2 2020 r.

Spółka zaraportowała miesięczne wyniki produkcyjne w m3. Niewątpliwie plus dla spółki za podawanie takich danych co powinno ułatwić inwestorom indywidualnym ocenę w jakim kierunku podąża firma.
[Treść ukryta]
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.

Do trzech razy Cybersztuka - omówienie sprawozdania finansowego CD Projektu za I kw. 2020 r.

W połowie stycznia zarząd spółki ogłosił przesunięcie terminu premiery Cyberpunk 2077 z kwietnia na wrzesień 2020 roku. Podobna sytuacja wydarzyła się w czerwcu i obecnie najnowszy termin spodziewanej premiery to 19 listopada 2020 roku. Podobnie jak kwartał wcześniej CD Projekt, prezentując wyniki (tym razem za pierwszy kwartał 2020 r.), po raz kolejny pobił konsensus analityków zarówno na poziomie sprzedaży (+21,4 proc.), jak i zyskowności operacyjnej oraz netto (ok. 30 proc.). Osoby wieszczące, często od kilku lat, że CD Projekt to balon, zapewne zwrócą uwagę na fakt, że zyski w analizowanym kwartale, jakkolwiek spektakularne, były jednak niższe (w zależności od poziomu zyskowności od -5 proc. do -15 proc.) od tych osiągniętych w ostatnim kwartale 2019 roku. To oczywiście prawda, podobnie jak i fakt, że w branży gamingowej zwracać również należy uwagę na pewną sezonowość (silne drugi i czwarty kwartał co związane jest przede wszystkim z wyprzedażami na Steam.
[Treść ukryta]
>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.

annadw napisał(a):
Myślę, że ciekawy może być rozwój DHL Locker w tym wypadku. To na razie jedyny kurierski partner,który równocześnie wdraża swoją usługę typu paczkomat.
I pytanie, czy uda się przekonać inne firmy kurierskie, bo choć DHL ma swoją pozycję, to jednak według danych Gemiusa DPD ich przegoniło (mają lepszą ofertę dla sklepów, jeśli nic się nie zmieniło od ub roku). Gdyby mieli DPD i DHL mogliby sporo na rynku.
Ostatnia kwestia to z kolei poszerzanie liczby punktów, bo w kwietniu małe Żabki szybko się zapychały i był problem z przyjmowaniem kolejnych przesyłek.


Osobiście to również uważam, że automaty paczkowe są przyszłością i to jest kierunek. Choć wydaje się, że nie jedyny ponieważ one też się mogą zapychać i co ważne potrzebny jest duży capex (jeśli się weźmie pod uwagę chęć sensownego pokrycia kraju) oraz opex (konieczność serwisowania urządzeń itp.). Stąd też powiązanie paczkomatów tam gdzie jest duży przerób paczek z buforem w postaci odbioru w sklepie (jak automat nie wyrabia i jest zapchany albo są paczki niewymiarowe) wydaje się być sensownym pomysłem, w szczególności gdy połączy to się z bardziej wyrafinowanym software (podchodzącym nawet pod AI) i zarządzaniem paczką i miejscem jej odioru w czasie rzeczywistym.
Kolejny partner (firma kurierska) wydaje się, że mocno by podniósł wartość całej spółki (zakładając, ze pójdą za tym wolumeny) choć oczywiście kwestia zapychania się miejsc odbiory jest pewnym wyzwaniem - i tutaj znowu wracamy do paczkomatów i/lub inteligentnego zarządzania tym procesem.
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.

Wyzwanie rzucone paczkomatom - omówienie sprawozdania finansowego Pointpack po I kw. 2020 r.

Pointpack.pl jest spółką technologiczną tworząca rozwiązania IT dla branży handlowej oraz kurierskiej w obszarze pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskiej. Spółka jest operatorem systemu dostaw paczek, który integruje firmy kurierskie oraz sieci handlowe. Wyniki spółki dynamicznie rosną, a kapitalizacja obecnie wynosi ok. 80-90 mln zł.
[Treść ukryta]
>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.

Trąba jeszcze nad wodą - omówienie sprawozdania finansowego Forte po 1 kw. 2020 r.

[Treść ukryta]
>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.

Internetowa przemiana - omówienie sprawozdania finansowego LPP po IV kw. 2019/2020 r.

LPP postanowił zmienić rok obrotowy i przesunąć go na koniec stycznia. Celem tej zmiany było uspójnienie roku obrotowego z sezonami modowymi oraz rozliczeniem kolekcji i zmniejszeniem sezonowości. To oznacza, że ostatni pełen rok obrotowy wynosił 13 miesięcy i zakończył się 31 stycznia 2020 roku, a czwarty kwartał składał się z czterech a nie trzech miesięcy. Stąd też obecna analiza będzie nie do końca porównywalna. Trzeba jednak przyznać, że spółka zrobiła dużo, aby to ułatwić i zaprezentowała również dane porównawcze za okres 4 miesięcy (październik 2018-styczeń 2019). W poniższej analizie okres 4 miesięczny będzie oznaczany informacyjnie 2019/20 lub też 2018/19. Spółka również obiecała, że zapewni dane porównywalne w kolejnych kwartałach (już 3 miesięcznych), aby można było w łatwy sposób interpretować wyniki operacyjne i finansowe. Dodatkowo spółka udostępnia inwestorom dość dużo informacji sprzedażowych dotyczących podziału marki, geografię jak i danych operacyjnych (ilość sklepów, powierzchnię, etc.). Za to niewątpliwie należy przyznać spółce duży plus i jasno trzeba powiedzieć, że jeśli chodzi o relacje inwestorskie w tym aspekcie kształtuje się zdecydowanie w indeksie głównym.
[Treść ukryta]
>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj[/b]
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.

Informacje
Stopień: Elokwentny
Dołączył: 27 grudnia 2011
Ostatnia wizyta: 15 lipca 2020 19:53:14
Liczba wpisów: 423
[0,12% wszystkich postów / 0,14 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,266 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +139,61% +27 922,27 zł 47 922,27 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d