Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Analityk Fundamentalny

Analityk Fundamentalny

Ostatnie 10 wpisów
Ironia, poczucie humoru i dystans również od siebie - to warunki niezbędne, IMHO, aby przeżyć na tym rynku. Aczkolwiek niewystarczające ;)

Co do wezwania. Może być różnie. OFE i TFI mają razem około 15 proc. według danych (https://stooq.pl/q/h/?s=abc), MCI około 61 proc. Czyli jest jeszcze jakieś 24 proc. typowe free float - oczywiście to spekulowanie ma słaby punkt bo nie wiemy czy ci poniżej 5% np. nie sprzedawali akcji ostatnio (w styczniu) albo w grudniu (optymalizacja podatkowa) a nie muszą tego raportować. To pokazuje, że jest jednak dużo akcji w wolnym obrocie. Nie jestem prawnikiem i piszę z głowy, ale z tego co pamiętam to squeeze out można zrobić mając skupione 90% i chyba w ciągu 90 dni od osiągnięcia takiego pułapu. Czyli w teorii wystarczy, że PZU OFE i TFI Santander w dwójkę są w stanie to zablokować. Oczywiście wtedy byłoby ryzyko, że inwestor odstąpi od dealu i fundusze zostaną z niczym. To nie jest niemożliwe - widać, że Szwajcarzy są ostrożni i kupują (ja przynajmniej tak zrozumiałem) w efekcie końcowym przedsiębiorstwo a nie spółki - nie chcą mieć kolejnych VAT-owych i innych spraw :)

Kapitalizacja obecnie to jakieś 160 mln czyli równa mniej więcej tej w momencie wprowadzania na GPW. Ale nie można zapominać, że ABC do pewnego momentu szczodre dywidendy dawała więc niektórzy z tych funduszy na tym źle nie wyszli. Zresztą oni mają wyceny co miesiąc i tak to wszystko jest już w ich cenach i ewentualnych premiach.