PREMIUM
2 Dołączył: 2014-04-29 Wpisów: 295
Wysłane:
24 września 2014 09:55:10
przy kursie: 9,30 zł
A tak poza tym jeśli będą chcieli wypuścić na mobilki flagowca TWoM( a jest zbudowany wybitnie pod komórkowców). To powinni mocno zacząć gadać z APPLE. I tam kierować swoje pierwsze kroki jeśli chodzi o debiut. Tak jak to zrobił VVD z GF. Tyle ze TWoM już jest taką nietypową grą nawet na PC więc tym bardziej może być nietypową i wyróżniającą się na komórkach. IOS i pozycja APPLE w kreowaniu sprzedaży produktu to coś o czym moim zdaniem powinni zacząć myśleć. Bo tak się składa ze na IOS produkty premium lepiej się sprzedają niż na androida.
|
|
PREMIUM
2 Dołączył: 2014-04-29 Wpisów: 295
Wysłane:
24 września 2014 10:57:56
przy kursie: 9,30 zł
Jeszcze jedno przemawia za IOS i nastawienie się w priorytecie wprowadzania na rynek mobilek na niego, nie ma tam takiego hackingu no i standaryzacja sprzętowa jest zupełnie inna niż na androidzie.
|
|
0 Dołączył: 2013-08-20 Wpisów: 11
Wysłane:
24 września 2014 11:07:20
przy kursie: 9,30 zł
to już zaczyna być forum "pieniek1" a nie 11B. Niewiele pożytecznych informacji tylko bezpodstawne gdybania i pobożne życzenia...
|
|
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
24 września 2014 11:46:20
przy kursie: 9,30 zł
Niestety sie zgadzam, kolego, mozesz zawrzec swoje uwagi syntetycznie w jednej wypowiedzi? Masz tez opcje edycja, jak chcesz cos dodac do poprzedniej wypowiedzi.
|
|
PREMIUM
2 Dołączył: 2014-04-29 Wpisów: 295
Wysłane:
24 września 2014 12:53:34
przy kursie: 9,30 zł
Edycja jest aktywna tylko przez jakiś czas.Jeśli zechcesz coś później dodać musisz napisać kolejny post,przynajmniej u mnie tak jest. Jeśli chodzi o merytorykę to w miarę wchodzenia nowych produktów do sprzedaży kurs słabnie, to chyba póki co najlepszy komentarz oceny przez rynek strategii spółki, szkoda bo każdy liczył na inny rozwój wydarzeń kursowych. Rynek jest bardzo sceptycznie nastawiony póki co na powodzenie nowej strategii i generowania dzięki niej kapitału do spółki
Edytowany: 24 września 2014 12:55
|
|
0 Dołączył: 2010-11-10 Wpisów: 808
Wysłane:
24 września 2014 14:24:29
przy kursie: 9,30 zł
Ja z kolei mam inną obserwację. CIA i CDR przyzwyczaiły, że gra się "pod premierę". Taka strategia inwestycyjna dobrze sprawdza się w przypadku np. wiedźmina, kiedy pierwsze materiały pojawiają się na 1,5 roku przed premierą a maszyna marketingowa rusza na trzy kwartały przed. Wtedy dzień premiery jest dniem realizacji (wystarczy popatrzeć co się działo z kursem po premierze wiedźmina 2). Na 11 bit to nie działa, ale niektórzy tego nie rozumieją. Wchodzą kiedy spółka pokazuje nowy projekt i starają się sprzedać w dniu premiery. Jak prześledzi się choćby ostatnie pół roku to na kursie widać to wyraźnie. Niewiele to ma wspólnego z szacowaniem potencjału sprzedażowego danego IP.
|
|
PREMIUM
2 Dołączył: 2014-04-29 Wpisów: 295
Wysłane:
24 września 2014 15:02:36
przy kursie: 9,30 zł
Moim zdaniem najwiekszy problem to poprostu brak zainteresowania rynku ta spółką. Już nawet nie chodzi o grzanie czy nie przedpremierowe ale to że popyt jest nalekarstwo. Dlatego j÷śli ktoś chce sprzedać nawet niewielkie pakiety to musi powodować mocne obsuwy kursu. Głównym akcjonariusxom jak widaćto nie przeszkadza w najmniejsxym stopniu co widaćpo bierności kontaktów z rynkiem,brak wywiadów,artykułów dityczących wizji i oczekiwań. Poprostu robią to co przez ostatnie lata w spawie PR,czyli NIC. Tyle że sytuacja obecnie o tyle sięzmieniła że zaczęli mocno inwestować kitraną przez lata kasę i może sięszybko okazać że mogą potrzebować rynku do znalezienia finansowania ale wtedy może być za późno na budowanie wizji aby przyciągnąć zainteresowanie inwestorów. Póki co stosują strategie totalnej zlewki ,więc jeśli główni to robią to rynek też ich zlewa. Przykład VVD może pokazywać jak robić PR spółce pomimo podobnych problemów z ograniczonym finansowaniem jakie ma 11 bit
|
|
0 Dołączył: 2010-11-10 Wpisów: 808
Wysłane:
24 września 2014 15:38:14
przy kursie: 9,30 zł
Kwestia komunikacji z rynkiem była omawiana jakiś czas temu i jest to problem znany. Ani przepisy prawa ani regulaminów alternatywnych systemów obrotów nie narzucają emitentom określonego standardu komunikacji z rynkiem, stąd wygląda to różnie. Jedni przyjmują koncepcję "co to nie my" i kreślą wizje rozrostu imperiów i bajecznych zysków. Inwestorzy lubią takie spółki "bo jest pod co grac". Inne spółki przyjmują raczej postawę "po czynach nas poznacie". I jak się rozejrzysz i takich spółek wokół jest masę a 11 bit na ich tle (pod kątem standardu komunikacji) nie prezentuje się źle.
Problem polega na tym, że z owych "czynów" nie ma na razie co być dumnym. 2 lata przeleciały na odcinaniu kuponów od marki Anomaly, z czego zadowoleni byli wszyscy, tylko nie akcjonariusze. W międzyczasie pojawiła się emisja nakierowana na sfinansowanie GR i launchpada. 2014 znów jest rokiem straconym "bo spółka inwestuje". Ponąć giełda wyprzedza rzeczywistość o ok. pół roku. Można zgadywać, że rynek spodziewa się słabego raportu za 4Q. Pytanie tylko, czy pogłębiającego stratę czy wyjścia na 0.
Jeśli zaś chodzi o płynność - to nie jest jakiś znaczny problem. Na MCP czy PSW płynność również nie powala, co nie przeszkadzało ukształtować się pięknym trendom wzrostowym.
|
|
19 Dołączył: 2010-09-14 Wpisów: 130
Wysłane:
24 września 2014 17:30:52
przy kursie: 9,30 zł
Tak patrze na google play i nie za dobrze to wyglada, ze 1/4 ocen to ocena skrajnie negatywna. Pewnie jakis bug, badz mocne wymagania sprzetowe uniemozliwiaja niektorym granie? play.google.com/store/apps/det...
|
|
93 Dołączył: 2010-11-28 Wpisów: 1 574
Wysłane:
24 września 2014 17:51:20
przy kursie: 9,30 zł
AD dla bytu Spółki w mojej ocenie nie ma najmniejszego znaczenia, tak sie zastanawiam czy nie lepiej jak by sie ekiba skoncentrowała na 1 tytule w roku? w 2014 wiodące jest TWoM i rozdrabnianie sie na inne gierki to moim zdaniem strata czasu jak by zebrać ten czas i środki to TWoM by już dawno wyszedł albo byłby grą 3D.
|
|
|
|
PREMIUM
2 Dołączył: 2014-04-29 Wpisów: 295
Wysłane:
24 września 2014 19:37:15
przy kursie: 9,30 zł
Ja bym z tym 3D uważał. Nie mają dobrego silnika , żeby móc konkurować z innymi tytułami 3 D a tych jest od groma na rynku, nie mają pieniędzy żeby taki tytuł wypromować a konkurencja wydaje kilkadziesiąt / kilkaset mln DOLARÓW na budzety i promocje swoich produktów 3D. Nie mają doświadczenia ani know how w tego typu produkcjach . Jakie to jest ważne pokazuje przypadek CIG gdzie firma psim swedem wstrzeliła się w nisze SNIPERSKĄ, ale potem było już tylko gorzej wydawane duże pieniądze na silnik którego nie mogą opanować spore budżety na produkcje które się nie zwracały a LoF robi jakieś niemieckie studio które tez nie zrobiło ani jednego większego hiciora.
Oni niech idą swoja droga , realizacje ciekawych pomysłów jak TWoM , gdzie może mają szanse się szerzej przebić. No i promocja na różne platformy na komórki też bo takich tytułów tam tez wiele nie ma( i tu może być pzrewaga ich nad wielkimi produkcjami 3D implementacja na komórki) , ale właśnie trzeba powalczyć w promocji tego swojego Flagowca. I własnie tu można mieć wątpliwości czy cały wysiłek wydawniczo-reklamowy nie powinien pójść w kierunku promocji na różnych platformach ich FLAGOWCÓW. Bo po spacecomie i zapewne Jamesonie okaże się, że jednak nie są w stanie wypromować totalnie niszowych produktów , że tracą czas i pieniądze, których za wiele nie mają. Ponoszą koszty a profitów nie ma . Są może póki co na takie wyzwania za mali jeśli im się nie powiedzie parę razy w wypromowaniem produktu to stracą kasę i to że nikt nie będzie chciał się bawić w wydawanie swoich produktów przez nich, bo szansa na zarobek będzie niewielka.
Także uważam teraz po tych debiutach że ryzyko znacznie wzrasta tego, że założenia spółki są zbyt ambitne.11 bit może być za krótki keszowo ,żeby efektywnie pociągnąć te 3 fundamenty, na których chcą firmę osadzić. Co innego jakby mieli kilkadziesiąt/kilkanaście mln PLN, ale to póki co marzenia ściętej głowy . Więc priorytetem powinno moim zdaniem być maxymalizacja wysiłków na promocje gier, w które najwięcej inwestują i które mogą im przynieść najwięcej potencjalnych profitów. Zabawa w wydawnictwo a'la spacecom chyba nie ma na chwilę obecna większego sensu.
Edytowany: 24 września 2014 19:38
|
|
93 Dołączył: 2010-11-28 Wpisów: 1 574
Wysłane:
24 września 2014 22:55:37
przy kursie: 9,30 zł
Żeby sie wypowiadac na temat 11Bit lunchpad i Spacecom musimy znać kwestie finansowe, a precyzując ile $ Spółka zainwestowała w tę gre?? bo może zainwestowali tylko swój czas, know-how i znajomości w branży niezbędne przy wydaniu gry na różne platformy?? Więc słaba sprzedaż gry nie obciąży finansów spółki, podobnie może być z Jamesonem.
|
|
0 Dołączył: 2013-05-27 Wpisów: 12
Wysłane:
25 września 2014 11:17:29
przy kursie: 8,99 zł
na humble bundle pojawił się anomaly defenders https://www.humblebundle.com/Żadne ostrzeżenia nie powstrzymają ludzi, którzy postanowili szybko się wzbogacić.
--------------------------------------------------------
|
|
32 Dołączył: 2012-09-24 Wpisów: 590
Wysłane:
25 września 2014 11:43:58
przy kursie: 8,99 zł
faraquet napisał(a):Tak patrze na google play i nie za dobrze to wyglada, ze 1/4 ocen to ocena skrajnie negatywna. Pewnie jakis bug, badz mocne wymagania sprzetowe uniemozliwiaja niektorym granie? play.google.com/store/apps/det... Skrajnie negatywnych zaczęło ubywać. Widocznie naprawiono część problemów z kompatybilnością.
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
25 września 2014 12:38:42
przy kursie: 8,99 zł
Jak masz kilkaset roznych odmian androida to wiadomo, ze nie bedzie dzilac na wszystkim. Firma tez nie moze przeciez miec u siebie wszystkich modeli z Androidem do testow, jest to fizycznie niewykonalne. Na iOS nie ma takich problemow.
Anomaly Defenders jest juz tez w App store, w partnerstwie z Chillingo.
Edytowany: 25 września 2014 12:39
|
|
32 Dołączył: 2012-09-24 Wpisów: 590
Wysłane:
25 września 2014 14:04:30
przy kursie: 8,99 zł
Tak się zastanawiam ile to SPACECOM mogło kosztować, bo tak naprawdę gra wygląda na taką przy której pracowałoby max 10 osób. Do tego cześć kosztów na pewno poniosło Flow Combine, które zrobiło grę, więc ryzyko z tym projektem jest raczej niskie.
Edytowany: 25 września 2014 14:11
|
|
PREMIUM
2 Dołączył: 2014-04-29 Wpisów: 295
Wysłane:
25 września 2014 16:12:05
przy kursie: 8,99 zł
To nie jest moim zdaniem tylko kwestia spaceom , ale tego że w 1 półroczu mieli przychody ze sprzedaży 600 k a stratę ponad 1 mln wejście AD w maju na PC niewiele zmieniło bo w 2 qw mieli 300 k przychodów. Jak widać na anomaly już nie pociągnął rynek gier się zmienia bardzo szybko jest olbrzymia konkurencja i coraz większe budżety produkcji co ma swoje odzwierciedlenie też w sprzedaży produktów 11 bit nawet w stosunku do 1 połowy zeszłego roku( spadek o prawie 50% przychodów ze sprzedaży w 1 połowie 2014 do analogicznego okresu 2013). Problem jest z tym że gotówka im się zmniejsza na inwestycje , a kolejne premiery chyba nie rekompensują tego stanu rzeczy Koszty działalności operacyjnej wzrosły w 1 poł 2014 do 2.5 mln PLN z 1.1 mln PLN w 1 połowie 2013 r. Czyli słabe przychody ze sprzedaży i zaangażowanie kapitałowe w inwestycje. Z jednej strony oni muszą inwestować w nowe projekty jeśli z dotychczasowych nie czerpią satysfakcjonujących przychodów i zysków, ale istnieje groźba zbyt krótkiej kołderki keszowej, gdzie wydatki będą rosły , gotówka topniała a strata będzie powiększana.
Edytowany: 25 września 2014 16:13
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
25 września 2014 18:13:11
przy kursie: 8,99 zł
Jak czytam wasze wpisy to mysle sobie, ze niektorzy powinni mocno wziac na looz, i pisza tylko aby cos napisac.
Spolka ma strategie, ktora konsekwentnie realizuje. Wiadomo bylo, ze w zwiazku z tym bedzie mocno inwestowac i wiaze sie z tym zwiekszone ryzyko. Nie wiadomo jak te nowe projekty sie sprzedaja, wiec trzeba poczekac na dane finansowe i wtedy oceniac.
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
25 września 2014 20:52:15
przy kursie: 8,99 zł
chimpo napisał(a):Tak się zastanawiam ile to SPACECOM mogło kosztować, bo tak naprawdę gra wygląda na taką przy której pracowałoby max 10 osób. Do tego cześć kosztów na pewno poniosło Flow Combine, które zrobiło grę, więc ryzyko z tym projektem jest raczej niskie. Grę pisały 3 osoby, które tworzą Flow Combine: Maciej Czerwonka (programowanie), Maciej Miąsik (produkcja), Adam Kozłowski (grafika). no i 4ta to Marek Ziemak jako senior producer od strony 11bit. Koszty produkcji wręcz śmiesznie małe. Bardzo łatwo wyjśc na plus. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 25 września 2014 20:54
|
|
32 Dołączył: 2012-09-24 Wpisów: 590
Wysłane:
25 września 2014 21:15:55
przy kursie: 8,99 zł
Dzięki za info Scarry.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.