lcviuhzm
Advertisement
PARTNER SERWISU
lypvshjn
chimpo

chimpo

Ostatnie 10 wpisów
Daj przykłady tej wojenki ideologicznej?

Uwielbiam tych internetowych obrońców tradycji, dla których wszystko jest teraz "woke".

Jakoś nie widać było tego aktywistycznego podejścia w Phantom Liberty. Na jednym znanym forum o grach, które jest bardzo "woke", tematy o Cyberpunku są zabronione, bo uznano CD Projekt za firmę, gdzie jest transfobia i rasizm.

Mam wrażenie, że niektórzy to już tworzą własny świat, gdzie wszyscy są przeciwko nim i trzeba z nimi walczyć za wszelką cenę.

x.com/NetflixAnime/status/1836...

Taki mały teaser kolejnej współpracy Netlixa i CDPR przy animacji w świecie Cyberpunka.

Ostatnio przy okazji sprawozdania finansowego była mowa o tym, że projekty Anime będą rozwijane w świecie Cyberpunka.

Obecnie Netflix organizuje Geeked Week 2024 i w kategorii Featured in Geeked Week znajduje się ikonka Cyberpunk Edgerunners. Jest to jedyna produkcja z całej listy, która nie ma zapowiedzianego nowego sezonu lub premiery w najbliższym czasie. 19 września ma być main event, na którym będą promować produkcje z tej listy ( nowe zwiastuny, spotkania z obsadą itp. itd. ) i jest duże prawdopodobieństwo, że ogłoszą jakąś nową produkcję ze świata Cyberpunka dla Netflixa ( nowe anime lub produkcja aktorska, o której informowali wcześniej ).

Wypuszczanie teasera w grudniu 2024 jest trochę bez sensu. Już prędzej zrobią to w grudniu 2025, gdy gra już będzie w bardzo zaawansowanym stanie, tak jak było przy okazji Phantom Liberty.

Przy Sirius pracują i zatrudniają nowych ludzi, więc projekt idzie do przodu. Projekt jest traktowany jako eksperyment, bo jest to rodzaj gry, której jeszcze nie robili.

Widziałem też info na stooq, że powstają nowe animacje w świecie cyberpunka.

W ostatnim raporcie kwartalnym spółki nie ma żadnych informacji na ten temat, więc podejrzewam, że takich spraw nie ma.

Zwolnienia w CDPR ogłoszono w momencie zakończenia wsparcia dla Gwinta oraz Monster Slayera. Ekipa Gwinta to było ok 100 osób, więc pewnie większość zwolnionych była z tej ekipy.

Zatrudnianie w USA i Kanadzie nie powinno dziwić, bo tam dopiero zaczęto tworzyć nowe studio.

Najwcześniej to mogą pokazać jakiegoś teasera przy okazji przyszłorocznych Game Awards, gdy będą pewni, że projekt idzie zgodnie z planem. W innym przypadku mogą poczekać do 2025 i wtedy zacząć większą akcję marketingową.

@rudygonzalez

Promocja na dodatek 2,5 miesiąca po premierze to nic nadzwyczajnego. Oni mają dostęp do wyników sprzedaży i wiedzą, kiedy warto rozruszać sprzedaż. Większość graczy, która chciała Widmo Wolności, już go nabyła. Teraz gra będzie głównie sprzedawała się na promocjach cenowych.

Space Cowboy napisał(a):
Historyczne żadne małe projekty w CD Projekcie nie wyszły. Witcher MOBA, Thronebreaker... wszystko to rozpraszacze.


Historycznie małe projekty to były spinoffy Wiedźmina, które miała małą promocję i były skierowane do małego grona graczy. Ja wiem, że przy CDPR to już tylko sprzedaż 20 mln+ będzie traktowana jako wyznacznik, ale inni wielcy gracze też wypuszczają mniejsze projekty w poszukiwaniu nowy IP, które będzie można spieniężyć.

Nie opowiadajmy też głupot, że typowy A to sprzedaje tylko 5000 sztuk, a AA 50-100 tys. bo to nieprawda.

tgolik napisał(a):
Myślę, że inwestycje mogłyby tylko zaszkodzić spółce. Rozwój organiczny jest bardzo korzystny dla zachowania charakteru gier CD Projektu.


Uważam, że źle zrobiono, że nowo nabyte studia, jak Spokko czy Molasses Flood skierowano do prac nad spinoffami Wiedźmina, zamiast dać im tworzyć nowe projekty. Molasses Flood robił fajne indyki, tylko był wiecznie niedofinansowany, więc pracowników i czasu brakowało, a gry miały dystrybucję przez jakieś mało znane firmy.

Nabycie z dwóch, trzech takich małych lub średnich deweloperów i tworzenie mniejszych gier kategorii A lub AA, pozwoliłoby na zapełnienie dziury między premierami Wielkich gier typu AAA, jak Wiedźmin czy Cyberpunk. Przy okazji spółka pozyskałaby w ten sposób nowe IP do swojego katalogu.

tgolik napisał(a):
Nie wiemy, kiedy pojawi się serial/film cyberpunkowy, ale po 3Q2022 widać, że może się wtedy pojawić wynik na sprzedaży jak przy premierze nowej gry.


Wersja aktorska Cyberpunka to nie wcześniej niż za 2 lata.

Wcześniej możliwe, że zrobią niespodziankę i wypuszczą drugi sezon Edgerunners.

Niestety spółka jest bardzo konserwatywna jeśli chodzi o inwestycje. To powoduje, że inwestorzy nie widzą perspektyw na wzrost kursu.

The Molasses Flood znowu zaczęło szukać nowych pracowników, więc prace nad Siriusem idą do przodu. Z ogłoszeń o pracę wynika, że ma być to gra typowo pod rozgrywkę wieloosobową, a nie single player, jak dotychczasowe projekty.

Chyba faktycznie teraz będzie mocne dołowanie kursu, bo analitycy już zaczynają gadać, że spółka nie ma w najbliższych latach nic ciekawego do pokazania w wynikach, więc zaraz pewnie rekomendacje zaczną lecieć mocno w dół.

Niestety po raz kolejny wychodzi brak innych źródeł przychodu w spółce. Spółka kasę ma, ale szkoda, że części z niej nie inwestuje w jakieś nowe biznesy lub np. przejęcia.

Wszystko zależy od tego jaki mają pomysł na nową trylogię i jak dobrze są przygotowani do produkcji.

Jak dobrze wiemy w zeszłym roku mocno pracowali nad stworzeniem odpowiednich narzędzi do pracy dla UE5, żeby póżniej nie było, że mamy pomysł, ale nie mamy narzędzi żeby to zrobić. Jeżeli okres przygotowań został dobrze zrobiony, to prace nad grą też będą szły sprawniej.

Zaraz będzie 250 tys grających na Steam. Kilka takich dni i funduszom może zabraknąć amunicji.

juhas99 napisał(a):
Ciekawe jaki komentarz powinni wystawić właściciele gry w wersji na PS4, którzy kupili podstawkę w pre-orderze? compress
Nie dość że CDP przed premierą ich bezczelnie oszukał jak naczelny pinokio Liar , to teraz jeszcze zostali pozbawieni darmowej aktualizacji, którą otrzymali wszyscy inni.
W sumie się zastanawiam co na to rzecznik praw konsumenta ale pewnie nic, bo produkt Cyberbug na PS4 oraz Xbox One to nie to samo co produkt Cyberbug na PC i mocne konsole.

support.cdprojektred.com/pl/cy...



Po pierwsze to mieli możliwość zwrotu gry + mają możliwość za free uzyskać update na PS5.

Jak ludzie nie skorzystali z tych możliwości, to już jest ich problem.

k3or napisał(a):

Trochę martwi ilość negatywnych komentarzy na Steam po wypuszczeniu Patcha 2.0. Na oko jest to ~25%.


Z ostatnich 3 dni jest 82% pozytywnych i 18% negatywnych.

@Aticzek

Tak dodatek jest tragiczny, dlatego ma tylko średnią 89/100 na metacritic dla wszystkich platform.bandhead



Przykład Unity to akurat nic w przypadku CD Projekt nie pokazuje, gdyż oni mają zawartą zupełnie inną umowę niż małe studia. Umowa między CD Projekt i Epic jest długoterminowa i polega na czymś więc niż tylko na wsparciu technicznym dla produkcji na silniku Unreal Engine.

Pamiętajmy też o tym, że o ile sam Red Engine jest dobrym silnikiem gry, to niestety był nieprzygotowany na produkcję inną niż Wiedźmin i zajęło sporo czasu, nim przystosowano go w pełni do Cyberpunka. Nie oszukujmy się, ale przy obecnej skali produkcji CD Projektu, utrzymywanie własnego silnika gry jest mało opłacalne z wielu względów.

Natomiast wracając do Cyberpunka 2077, to Patch 2.0 ma bardzo pozytywny odbiór wśród prasy i influencerów/streamerów. Bardzo podobają się zmiany poczynione w tym patchu, a jeśli chodzi o działanie, to nie ma problemów.

Teraz pozostaje już tylko czekać na recenzje dodatku.

Podejrzewam, że większość zwolnień będzie związanych z zakończeniem wsparcia dla Gwinta i brakiem pracy dla części ekipy za niego odpowiadającej. Do tego część załogi od Cyberpunka też będzie zbędna, skoro za sequel ma być odpowiedzialny oddział spółki w USA i Kanadzie. Nie wiem czy ktoś jeszcze został ze Spokko, ale oni też raczej perspektyw w CDPR nie mają.

O nie, tylko niesłaby wynik na Wish List! LOL

Śmiać mi się chcę, jak widzę komunikaty spółek, że ich gra ma super wyniki na wish list. Ja na Steam mam dziesiątki gier na wish list, których do tej pory nie kupiłem i podejrzewam, że dużo ludzi też tak ma. Dodanie gry do Wish list nic nie kosztuje i służy bardziej do łatwiejszego obserwowania, kiedy pojawia się promocja na grę.

Z tego co widziałem na reddit to dziennikarze i streamerzy grają w PL na Play Days, a więcej ma być właśnie na konferencji Microsoftu.

Nie było dodatku w trakcie konferencji. Było jedynie wspomniane na koniec konferencji, że pokażą Phantom Liberty w ten weekend.


Dla Nvidii gry CDPR są idealne do prezentacji nowinek technicznych i nowych technologii, a Redzi nie boją się wrzucić rozwiązań technicznych, które wycisną pełną moc z układów graficznych. Dużym plusem jest też to, że gry Redów sprzedają się w dziesiątkach milionów sztuk, więc napędzają też sprzedaż nowych układów graficznych.

Moderator:
Usunąłem posty do których się odnosisz. Autora usuniętych postów po raz kolejny proszę o dodawanie krótkiego cytatu - gołe linki lecą w niebyt

To jest dobry przykład odświeżania starych newsów przez portale informacyjne. Przecież to już wiemy od prezentacji nowej strategii, bo już wtedy mówili, że najpierw powstaną narzędzia do produkcji Polarisa, z których później będą korzystać sequele Polarisa i remake pierwszego Wiedźmina.

"our veterans" jest w liczbie mnogiej, więc jest mowa o kilku osobach.

Zastanawiam się, czy przypadkiem Projekt Sirius nie miał być grą typu GaaS. Ostatnio wiele dużych projektów typu GaaS poległo, albo straciło na popularności i w spółce doszli do wniosku, że lepiej się z tego wycofać teraz niż ładować w to więcej pieniędzy.



Shopee można już odhaczyć z listy konkurentów, bo jutro kończą działalność w Polsce.

xseror napisał(a):
Marketing w CDP nigdy nie zawalił i jest na światowym poziomie, te słynne 'Juliki' z fioletowymi włosami robią robotę. I uwaga patrząc po ostatnich postach może to być dla niektórych zaskoczeniem ale CDP nie jest studiem filmowym, ani agencją PR, tylko producentem gier, którego działy projektowanie gier nie ogarnęły sprawy i musiały kupować zawartość do moderów lub samych moderów w celu ukończenia W3 Next-Gen, a to źle wróży kolejnym projektom i nawet najlepszy marketing oraz sponsorowanie filmów/seriali może nie uratować sprawy, jak gry nie będą dawać rady.


To z taką wiedzą powinieneś już cały majątek postawić na shorty na CDP. Dancing

Producenci gier od dawna zatrudniają i wykorzystują pomysły moderów. Niektóre firmy nawet promują dodatki od moderów, jako feature w swoich grach.

W 4 kwartale mają zrobić odpisy na Spokko, więc już to obniży wyniki o kilkanaście (może nawet kilkadziesiąt) milionów złotych.

Wygląda na to, że 2023 będzie ostatnim rokiem wsparcia dla Gwinta w wykonaniu CDPR.

Roadmap dla Gwinta na 2023.
www.youtube.com/watch?v=5EsTFt...

imp-p napisał(a):
zxr napisał(a):
Członek zarządu sypał wczoraj i dziś https://stooq.pl/n/?f=1524024



Najgorsze że jeszcze bardzo dużo akcji posiada. Po wynikach myślałem że to fundusze sypią nigdy bym się nie spodziewam że kolaborant z zarządu sypnie. Pytanie po co sprzedawał może kwestia prywatna i potrzebuje na coś gotówki może wie coś czego my nie wiemy ale raczej wtedy sprzedawałby o wile więcej. Więc raczej przychylam się do tezy że potrzebował na nowy domy czy coś innego.


Sprzedaż tych akcji jest bez znaczenia.

Z tego co widziałem to konsensus wynosi 95,5 mln zł zysku netto.

Patrząc po forach internetowych to będzie pojedynek Arcane kontra Edgerunners, ale raczej spokojnie wygra Arcane.

Remake Wiedźmina robiony przez FT to nic innego, jak podobne projekty robione np. przez People Can Fly dla Square czy Take 2.

W tego typu projektach na zlecenie, zespół FT musi udowodnić, że potrafi zrobić grę typu AAA, bo koszty produkcji poniesie CDPR. Na takim projekcie studio nie powinno stracić, za to przy dobrze skonstruowanej umowie może nawet sporo zarobić.

Halloweenowe promocje odpalone na PS Store, Epic, Steam i GOG odpalone na Cyberpunk 2077. Ciekawe, że na Xboxa nie zrobili promocji.

Vox napisał(a):
to dobry news ale głównie dla 11BIT.
Kto sprzedaje klejnoty rodowe (serie wiedzmin) na zewnatrz?

podejrzewam że zlecają to do Fools Theory z jednej przyczyny
- spece robiący wiedźmina już nie pracują w CDPROJEKCIE...

Cytat:
Fool's Theory to nowe studio założone przez weteranów z CD Projekt RED. Zespół nawiązał współpracę z IMGN.pro - odpowiedzialnym za produkcję Kholat. Rozpoczęto już prace nad pierwszą grą.

www.eurogamer.pl/fools-theory-...

Czy nie lepiej by wyszli gdyby dali fajne podwyżki i zatrzymali swoje talenty w firmie?
Nie znam oczywiście szczegółów i jest tu dużo domysłów, ale tak to wygląda.


Fools Theory robi remake dla CD Projekt RED, a nie dla 11Bit Studios to po pierwsze.
Gra jest własnością CD Projekt Red, więc niczego nie sprzedają na zewnątrz to po drugie.

Przy Wiedźminach pracowało pewnie z grubo ponad 1 tys. osób na przestrzeni lat i wiemy, że część pracowników już w CDPRed nie pracuje. To nie jest żadna nowość.


Jak ostatnio mam już dosyć remaków gier, to akurat remake pierwszego Wiedźmina jest bardzo dobrym pomysłem. Jedynka zestarzała się bardzo źle, jeśli chodzi o gameplay i grafikę, więc nowa wersja powinna być bardziej przystępna dla graczy.

EDIT: Byłem ciekaw czemu akurat dzisiaj taki news, a to przecież 15 rocznica wydania pierwszego Wiedźmina przez CD Projekt.

Ogłoszą pewnie stream na tydzień przed wydaniem, a później po streamie update zostanie wypuszczony do pobrania.

@aircanada15

Podejrzewam, że w przypadku Canis Majoris podadzą informacje o tym, które studio zewnętrzne będzie pracowało nad projektem.

W preprodukcji są Projekt Sirius i Projekt Polaris.

Projekt Canis Majoris chyba też już jest na jakimś wstępnym etapie produkcji,

Projekt Orion i Projekt Hadar to są projekty, gdzie do rozpoczęcia produkcji jest jeszcze daleko.

Cieszy, że powstaje nowe studio w Bostonie i że razem ze studiem w Vancouver będą odpowiadać za własny projekt. Z tego co widziałem na twitterze, to studio w Bostonie będzie tworzone przez część załogi CP2077 z Warszawy (np. Paweł Sasko napisał, że po zakończeniu prac nad dodatkiem do CP2077, przeprowadza się do Bostonu)
Fajnie byłoby, jakby jeszcze Kraków i Wrocław w przyszłości zajęły się np. Projektem Hadar.

imp-p napisał(a):
Cytat:
W połowie kwietnia podawali, że sprzedaż przekroczyła 18 mln sztuk. Sprzedali 2 mln sztuk w 5 miesięcy



Pytanie czy zakładamy do teraz czyli z uwzględnieniem promocji ostatnich bo z tego co wiem Cd kiedyś pisał że on czeka zawsze na raport sprzedażowe szczególnie dotyczy to kopii pudełkowych. Zakładając cenę sprzedaży 130 bo to głównie rynek amerykański i dolar to daje nam przychód około 260mln zł za 4 mc tylko z cyber i to ostrożnie licząc. Aktualnie na steam odliczać grę free jest w top 10 w pełnej cenie co uważam za dobry wynik


W tym okresie na Steam gra była 2 razy w top 10 tygdonia ( raz pod koniec kwietnia ) i raz w sierpmiu. Ogólnie szału nie było. Nie zdziwiłbym się jakby połowa z tych 2 mln sztuk przypadła na ostatnie 2 tygodnie, bo oprócz samego pobytu na szczytach rankingów sprzedaży, widać też było znaczący wzrost wśród grających.

W połowie kwietnia podawali, że sprzedaż przekroczyła 18 mln sztuk. Sprzedali 2 mln sztuk w 5 miesięcy.

Serial Anime podskoczył o jedną pozycję do góry w 2 tygodniu wyświetlania na Netflix. Co ciekawe drugi tydzień miał tylko -7% spadek oglądanych godzin, co jest dużą rzadkością wśród Anime. Łącznie po 2 tygodnia już jest ponad 28 mln godzin na liczniku i wygląda na to, że w miesiąc będzie ponad 40 mln godzin (a to już odpowiadało będzie ok.10 mln widzów).

Jest zauważalna różnica między ostatnią promocją, a wcześniejszymi promocjami.

Obecnie na Steam CP2077 jest na 8 miejscu płatnych gier i na 14 miejscu licząc z grami free-to-play.
Normalnie to po zakończeniu dużej promocji CP2077 notował szybki zjazd do 3-4 dziesiątki rankingu.

Czytając z komentarzy z youtube, steam czy reddit to nowym graczom poleca się czekanie do promocji. Więc mimo poprawy sentymentu do gry, to wsród graczy jest przekonanie, że produkt nie jest wart pełnej ceny premierowej.

Komuś zrobili short squeeze?

Bartas_Gda napisał(a):
Już nie mogę edytować wcześniejszego wpisu. Wchodząc na https://steamdb.info/app/1091500/dlc/

widać informację o aktualizacji :

Cyberpunk 2077 REDmod
Cyberpunk 2077 Bonus Content

nie śledziłem tego wcześniej - Orientuje się ktoś czy to są jakieś grubsze zmiany czy nawet jakieś kosmetyczne modyfikacje są w taki sposób robione?


To nie są informacje o aktualizacji.

steamdb.info/app/1091500/depot...

Jak spojrzysz na Branches, to tam zobaczysz, jakie obecnie są prowadzone testy przez CDPR.

Jeżeli wyeliminuje się z listy wszystkie gry free-to-play to sądzę, że jest szansa. Z darmówkami to nie ma szans.

Kto by pomyślał, że "mała" produkcja Anime*, zrobi więcej dla CP2077, niż mega produkcja aktorska zrobiła dla Wiedźmina 3.

* Bazując na wykresie od CD Projekt, spółka wydała na Anime ok.22-25 mln złotych, czyli ok. 5-6 mln $. Na standardy Anime to jest mega produkcja, bo normalnie koszt odcinka popularnych anime szacowany jest między 150 tys.-300 tys. $

Z ważniejszych statystyk to Netflix pokazał wyniki oglądalności za ostatni tydzień i Cyberpunk Edgerunners zajął 8 miejsce w top 10 seriali nieanglojęzycznych. Razem z serialami anglojęzycznymi byłby na 15 miejscu.

Wynik 14,88 mln godzin jest bardzo dobrym wynikiem, jak na Anime i ogólnie serial animowany.

Dlaczego za 4Q? Przychody i zyski za wrzesień powinny być pokazane w raporcie za 3Q. Przepływy pieniężne mogą być w 4Q.

Można prosić o komentarz osobę z wiedzą na ten temat, jak to jest rozliczane w raportach kwartalnych?

EDIT: Zobaczymy, co pokażą w aktualizacji strategii. Z tego co widziałem, to pojawiały się informacje, że chcą mocniej postawić na M&A.

Chcę zwrócić uwagę, że wydłużyli promocję na CP2077 na Steam, Epic Store i GOG do 25 września. Promocja w PS Store jest do 29 września. Jedynie na Xboxa promocja kończy się jutro.

Dzisiejszy peak graczy był wyższy niż w sobotę, co muszę przyznać, jest troszkę zaskakujące.

Dzięki za informację, o której wszyscy wiedzieli od wtorku.

Obecnie to sytuacja sprzedażowa będzie bardzo prosta. Jeszcze parę dni będzie większa aktywność graczy związana z premierą serialu anime, potem sytuacja się ustabilizuje do kolejnej wyprzedaży albo jakiegoś przełomowego patch do gry. Na kolejny taki wystrzał to pewnie trzeba będzie poczekać do wydania rozszerzenia, a później to już wszystko będzie zależało od jakości tego rozszerzenia.

Biorąc pod uwagę, jakie były oczekiwania wobec anime i jego efektu na sprzedaż gry, już teraz możemy powiedzieć, że przerosły one wszystkie oczekiwania.

W globalnych bestsellerach na Steam Cyberpunk wyprzedził właśnie Steam Deck i wylądował na #1.

Tego nie widuje się na Steam zbyt często.



Steam zazwyczaj robi 3 wielkie wyprzedaże do końca roku: Halloween Sale, Black Friday/Autumn Sale i Winter Sale na koniec roku. Do tego podejrzewam, że przy okazji pojawienia się Next Gen Update dla Wiedźmina 3 też zrobią tygodniową wyprzedaż, jak zrobili teraz przy okazji premiery Edgerunners.

Netflix ogólnie ocenia produkcje na podstawie:
1) ile godzin widzowie spędzili przy danej produkcji (top 10 jest wyliczany na tej podstawie) w ciągu pierwszego miesiąca wyświetlania.
2) ile osób obejrzało cały sezon do końca. np. 3 miliony abonentów oglądających serial w całości jest warte więcej niż 10 mln abonentów, którzy obejrzą 2-3 odcinki i zapomną o jego istnieniu.
3) oceny recenzentów i widzów oraz nagrody dla danej produkcji
4) koszty produkcji (im droższa produkcja, tym większe wymagania odnośnie punktów 1-3)

Dodatki w pierwszych planach miały być takiej wielkości, jak w Wiedźminie 3. Jeden mały na ok. 10 godz. i drugi większy na 20 godz. Teraz z przecieków wynika, że będzie to jeden duży dodatek na ponad 20 godzin.
Co będzie później, to pewnie w spółce sami nie wiedzą, bo mam wrażenie, że tak duży sukces Anime jest zaskakujący, zarówno dla nas, jak i dla nich.

imp-p napisał(a):


Podsumowując serial ma ogromny wpływ zapanował szał na cyber i tak powinno być od dnia premiery. Sezon drugi cyber moim zdaniem jest pewny i w przypadku pierwszym Netflixowi Cd oddał serial po kosztach tak po sukcesie pierwszego sezonu Cd może za dużo większą kasę sprzedać sezon 2. Jeszcze Cd będzie zarabiał na produkcji bajek co sam nie wierzyłem np 3 mc temu a teraz to się urealnia.,


Ja powiem szczerze, że trochę trzymałem kciuki, żeby Anime wypaliło, bo uważam, że CD Projekt ma odpowiednich ludzi do tworzenia dobrych scenariuszy i historii. Za to Studio Trigger zawsze było cenione za wizualną stronę swoich produkcji, ale u nich zawsze trochę szwankował scenariusz.

Trochę liczę, że po tak dobrym przyjęciu Cyberpunk Edgerunners, wyniki oglądalności potwierdzą to co widać w ostatnich dniach na listach top 10 w wielu dużych rynkach. Patrząc na wykres z prezentacji wynikowej to wydatki na Anime wyniosły ok. 20-25 mln złotych, więc jak na 10 odcinkowe Anime to sporo, ale jak na produkcje dla Netflixa to nie są duże pieniądze.

Zresztą na twitterze i YouTube, na kanałach Netflixa promujących CP:E, widać duże poruszenie i prośby o kolejny sezon.

EDIT: Obecnie na Steam gra ponad 55 tys. graczy. Tylko raz od lutego 2021 r. (3 miesiące od premiery) było więcej graczy niż obecnie i było to przy okazji premiery patcha 1.5. Do tego wynik brakuje już tylko 4 tys. graczy, więc wynik ten zostanie przebity. To tylko świadczy, jak pozytywny wpływ ma serial Anime na Cyberpunka 2077.

Podałeś Top 10 USA za wczorajszy dzień.

Tutaj jest lepszy podgląd na dzienne wyniki na różnych rynkach - flixpatrol.com/title/cyberpunk...

Anime, jako całość, ma spore grono odbiorców na Świecie, ale też nie należy przesadzać.

Wiele popularnych animacji (w tym Castlevania w pierwszych 2 sezonach), miało bardzo duże problemy z przebiciem się do tygodniowego top10 na Netflix, więc jeżeli Cyberpunkowi uda się dostać do tygodniowego top 10 to będzie ogromny sukces.

aircanada15 napisał(a):
karolzzr: zdajesz sobie sprawę, że ten hit zapewni CDR jedynie zwrot kosztów produkcji ? A tu euforia, jakby firma podbiła światowy box office.


To mają za darmo świetną reklamę dla gry, plus zdobyli doświadczenie w sektorze produkcji telewizyjnych.

Jeżeli w wyniku serialu wzrośnie sprzedaż gry, to też jest to dla spółki wynik pozytywny tej produkcji.

Obejrzałem 8 odcinków i muszę przyznać, że serial jest naprawdę dobrze zrobiony. Jeżeli będzie dobra oglądalność to Netflix może być zainteresowany kolejnym sezonem, a spółka może pomyśleć nad rozwinięciem tej części działalności.

Widać, że spółka stara się wykorzystać premierę Anime, bo wszędzie zrobili promocję -50%.

Na Steam gra jest już na topie w globalnych bestsellerach,

Na MyAnimeList to pewnie wynik będzie trochę zaniżony przez tych obrażonych na Netflixa, za to, że nie ma tradycyjnie jednego odcinka na tydzień. (tak, pewne grupy mają dziwne i durne obsesje).

Jeżeli serial trafi do top 10 tygodnia to będzie to wielki sukces, bo zazwyczaj seriale Anime mają z tym duży problem.

Obejrzałem nowy zwiastun do Cyberpunk: Edgerunners i muszę przyznać, że w CDPR robią świetne zwiastuny. Komentarze pod zwiastunem są bardzo pozytywne. Jeżeli jeszcze fabuła będzie tak samo dobra jak animacja, to może ona mieć wpływ na poprawę odbioru marki Cyberpunk.

Sam projekt pewnie nie będzie miał obecnie wpływu na finanse spółki, ale pozytywny odbiór może przełożyć się na dalsze projekty dla Netflixa czy innych platform streamingowych.

Nowa siedziba to tak naprawdę przebudowa obecnych budynków przy Jagiellońskiej, które są własnością spółki.

A jeśli chodzi o zatrudnienie, to bazując na LinkedIn, w ciągu ostatniego roku zatrudnienie wzrosło o ponad 150 pracowników.

Natomiast Molasses Flood, od momentu przejęcia przez CDProjekt, zwiększyło zatrudnienie z 14 pracowników do 33 pracowników.

baks napisał(a):
Może poczytaj wypowiedzi nowe projekty nad którymi pracują od jakiegoś czasu będą na UE5 a prace trwają od kilku miesięcy. Spółka rozpoczęła przejście na silnik.
Mnie zastanawia jaki wpływ na wcześniej podpisane umowy mogą mieć ewentualne zmiany właścicielskie. a pewno są możliwości jakiś zmian w opłatach. Pytanie jak są skonstruowane umowy i jak spółki zabezpieczyły własne interesy.

Wydaje mi się, że takie zmiany byłyby niekorzystne dla branży.


Podpowiem ci, że Unity Engine to nie jest Unreal Engine. To są dwa różne silniki i dwóch różnych właścicieli.

baks napisał(a):
Dość zaskakująca sytuacja. Może dojść do sporych zmian właścicielskich w silniku - choć na licencje nie powinno mieć większego wpływu. Choć mogą się zmienić opłaty licencyjne.

80 miliardów złotych na stole. Silnik Unity może zostać wykupiony
10.08.2022 11:18 Sebastian Barysz
Silnik Unity może zostać wykupiony za kolosalną kwotę. Firma AppLovin zaoferowała blisko 18 mld dolarów. Zarząd Unity Software Inc. ma przeanalizować ofertę.
AppLovin specjalizuje się w tworzeniu oprogramowania do aplikacji i gier mobilnych. Dyrektorem generalnym jest irańsko-amerykański biznesmen Adam Foroughi, który wyczuł niepowtarzalną okazję.
polygamia.pl/80-miliardow-zlot...


Poza Gwintem to na Unity nic więcej nie robią.

To chyba ktoś wysoko postawiony w spółce musiał pisać tego anonima na reddit, że aż tyle szczegółów i dat wrzucił.

Już niedługo będzie wiadomo, ile w tym wszystkim jest prawdy, a ile bajkopisarstwa.


Wybór UE5 był pewnie głównie spowodowany tym, że na rynku znacznie łatwiej jest znaleźć pracowników, którzy tworzyli już duże gry na tym lub wcześniejszej wersji silnika. Plus jest jeszcze umowa między CDPR i Epic, która powinna pozwolić na znacznie szybsze rozszerzenie możliwości silnika gry niż robienie tego samemu przy Red Engine.

Gwint to dla nich jest dobre miejsce do eksperymentów. Gra ma już swoje grono graczy i mogą testować czy gry typu Mag Renegat warto produkować w przyszłości.

Najlepiej patrzeć na spółkę z boku, bez czytania tych wszystkich optymistów i pesymistów na różnych forach.

Spółka przeszła zmiany w środku i trzeba obserwować czy wreszcie wyciągnięto wnioski z poprzednich produkcji czy też nadal jest taki sam bałagan jak wcześniej.


Na UE3 czy UE4 ciężko byłoby zrobić grę ala Wiedźmin 3 bez konieczności dużych modyfikacji. Tylko, że tamte wersje silnika Unreal tworzone były pod inny rodzaj gier i w branży wszyscy dobrze wiedzieli, w których grach silnik UE sprawdzi się świetnie, a w których będzie koszmarem.

Przy UE5 Epic wyraźnie przebudował pewne rozwiązania i dodał wiele nowych, w tym związanych z tworzeniem ogromnych, żywych światów. Podejrzewam, że właśnie dodanie możliwości tworzenia gier Open World na UE5 spowodowało, że w CDPR podjęto decyzję o przejściu na ten silnik. Dla programistów CDPR jest to o tyle dobre rozwiązanie, że przy wielu nowych rozwiązaniach będą mieli wsparcie armii programistów z Epica, którzy w szybszym tempie będą dodawali nowe funkcje. Dla Epica to będzie korzyść, bo to rozwinie mocno sam silnik, a dla Redów to będzie oszczędność czasu.

W EA od pewnego czasu też już zaczynają odchodzić od Frostbite Engine. BioWare już potwierdziło, że nowy Mass Effect będzie na UE, a nowy Dragon Age prawdopodobnie też ( bazując na ogłoszeniach o pracę ).

Czy wiadomo o czym będą mówić na tej konferencji i o której godzinie ona będzie?

Nie czytałem książki, ale mam wrażenie, że przejmują Molasses Flood ( z tego co pamiętam to chyba 60% od razu, a resztę dopiero w przyszłości ) głównie w celu uzyskania dostępu do dużego rynku pracowników. Zresztą widać, że szukają i zatrudniają coraz więcej osób do tego projektu w Bostonie i w Warszawie.

Studio w Vancouver przejęli na podobnej zasadzie, gdzie na początku pracowało ok 20 osób, a teraz studio mocno się rozrasta. Nie zdziwię się jak w przyszłości oba studia będą pracowały nad całkowicie nowymi autorskimi projektami.

tgolik napisał(a):
Nie wszyscy może zauważyli ale w zeszłym roku CD-Projekt sięgnął po rezerwę deweloperów, jaką miał w GOG'u przy Gwincie - część z tych doświadczonych ludzi przeszła do prac przy Cyberpunku i innych projektach wiedźmińskich.
Takie wewnętrzne przesunięcia między zespołami są pewnie niezłym sposobem na ograniczenie wypalania się pracowników związanych zbyt długo z jednym projektem.


To było bardziej w ramach programu naprawczego GOG, bo do tej pory ekipa odpowiadająca za Gwinta podlegała pod GOG, a obecnie została przeniesiona całkowicie do Redów.

GOG ma chyba obecnie zajmować się już wyłącznie platformą sprzedażową i rozwojem sklepu. Ja osobiście uważam, że obecnie utrzymywanie polityki DRM-free prowadzi donikąd, bo ciężko przyciągnąć do sklepu dużych wydawców z nowymi topowymi grami. Bez nowych hitów to GOG będzie pewnie stał w miejscu i wielu korzyści z niego nie będzie.

Z ciekawostek to na stronie Redów, w zakładce praca, pojawiło się kilka nowych ogłoszeń o pracę przypisanych do kategorii "nieogłoszony projekt". Ogłoszenia dotyczą dwóch gier:

1) Pierwsza gra to głównie chodzi o pracowników, którzy będą pracowali w Warszawie przy projekcie przejętego studia z Bostonu. Co ciekawe projekt będzie robiony na Unreal Engine 4, a nie na RedEngine czy Unity Engine, jak dotychczasowe gry spółki.
2) Druga gra to gra z segmentu AAA. Póki co poszukują głównie doświadczonych artystów.

Chyba faktycznie ruszą z produkcją kilku projektów jednocześnie w tym roku.




CD Projekt kupuje Digital Scapes z Vancouver i przekształci studio w CD Projekt Red Vancouver.

Cytat:
29 marca 2021 r. CD PROJEKT podpisał list intencyjny z Digital Scapes określający warunki, na jakich nabędzie studio deweloperskie z Vancouver. Obie firmy ściśle współpracują ze sobą od 2018 r.


www.cdprojekt.com/pl/media/akt...

Zdjęcie CP2077 z PS Store to nie jest kwestia samej gry, a tego co odstawił CD Projekt przy okazji zwrotów.

W tym opisie sytuacji jest też informacja, że autor nie zna wielu szczegółów i zapisów odnośnie wystawionych ADRów. Z tego co jest potwierdzone to, że ADRy były "unsponsored" i wg tego prawnika to poszkodowani będą najpierw musieli udowodnić, że to wszystko może być w ogóle rozstrzygane przez Sądy w USA.

Ja nie wiem tylko, jak instytucje finansowe z USA mogą sobie wystawić 110 mln ADR ot tak bez zgody czy udziału spółki.

Pojadę do Połańca i obejrzę z zewnątrz elektrownie i co mi to da? To nie wygląd z zewnątrz się liczy, a to co znajduje się w środku, a Francuzi przez latach bardzo unowocześnili elektrownie.

hellborg napisał(a):
Szkoda, ze pomijają Androida i iOS


Większość producentów pomija Androida i iOS w pierwszym etapie dystrybucji. Karcianki na komórki muszą mieć inaczej zrobiony interfejs użytkownika, co wcale nie jest takie łatwe do zrobienia. Taki Heartstone dopiero jakiś czas po premierze został wypuszczony na komórki, więc z Gwentem może być podobnie.

anty_teresa napisał(a):
chimpo napisał(a):
Pan rynek to nie wie, ile na takiej grze można zarobić, jak uda się zrobić dobrą grę.
Taki Heartstone zarabia 20 mln $ miesięcznie - gamerant.com/heartstone-profit...

Tylko taki Heartstone ma 50 mln aktywnych użytkowników na battlenecie... Do tego dochodzi popularność marki, WOW miewał i 12 mln subskrybentów, a dodatki kupowało po parę milionów osób, nie mówiąc już o sadze Warcrafta czy Starcragta... Ile userów na GOGu ma CDR?


Ja tylko podałem przykład, ile na takich grach można zarabiać, gdy bazują na znanej marce. Ale jak już chcemy bawić się w cyferki to zacznijmy od pierwszej poprawki - Heartstone nie ma 50 mln aktywnych użytkowników. Ta liczba to jest liczba zarejestrowanych użytkowników. A każda osoba może sobie zarejestrować kilka kont jak chce. W ostatnim raporcie Blizzard podał, że mają 26 mln aktywnych użytkowników na battlenet, ale są to dane dla wszystkich gier, czyli WOW, Starcraft, Diablo, Heroes of the Storm itp.
Nie wspominając o tym, że wiele osób pewnie ma konta, a nie grało już w grę od wielu miesięcy ( np. ja jestem jednym z takich graczy ). Popularność marki Warcraft wynika głównie z WOW.

Pytanie ilu userów na GOGu ma CDR jest dziwne w tym wypadku, bo pewnie można spokojnie przyjąć, że Gwent pojawi się w wersjach na PC, konsole czy mobile. Chyba, że spodziewasz się powstania odpowiednika battlenet w wykonaniu CDP.

Pan rynek to nie wie, ile na takiej grze można zarobić, jak uda się zrobić dobrą grę.

Taki Heartstone zarabia 20 mln $ miesięcznie - gamerant.com/heartstone-profit...


anty_teresa napisał(a):
Trwa wymiana akcjonariatu. Przecież poziomy cenowe powyżej 80 były już parę razy wykorzystywane do dystrybucji znaczącej ilości papieru. To nie jest agresywna podaż i nie sprzedaje akcji za wszelką cenę, ale na razie jest i nie wiemy kiedy się skończy.


Ogólnie to trochę dziwnie to wygląda. Codziennie stawiane są duże zlecenia K na jakiejś kwocie i tak wszystko obraca się wokół tej kwoty. Najpierw było 86, potem 85, następnie znowu 85, potem 84,5.

Dzisiaj chyba ktoś nie wie gdzie zbierać, bo co ustawi "koszyczek" to go szybko zasypują.

Zobaczymy czy to jest jakaś dziwna rozgrywka czy po prostu ktoś pozbywa się akcji.

Wersja na PS4 znalazła się na 30 miejscu w rankingu top100 najlepiej sprzedających się gier w Niemczech. ( okres za 25.01-30.01 )

Cytat:
Weitere Neuheiten der vergangenen Woche sind "This War of Mine - The Little Ones" und "Sébastien Loeb Rally Evo Clip". Zum Start muss sich das Antikriegsspiel aber mit Platz 30 (PS4) begnügen und die Rally-Simulation fährt nur an die 32. Stelle (PS4).

www.mediabiz.de/games/news/cha...

Każda wersja gry jest oddzielnie na liście, więc jakby to z sumować to pewnie gra byłaby jeszcze wyżej w rankingu. Jako przykład pokazuję grę LEGO Marvel Avengers:
07 (NE) PS4 LEGO MARVEL AVENGERS
19 (NE) PS3 LEGO MARVEL AVENGERS

niedźwiedź napisał(a):
chimpo
pytanie jest ile te sklepy zamówiły sztuk tej gry
5 - 50 czy 500
z tego co wiem to sklepy nie zamawiają więcej niż kilkanaście sztuk gry, która nie jest zapowiadanym hitem i ma raczej słabą oprawę marketingową
p.s.
patrząc na playstationstore z różnych krajów to raczej słabo to wygląda


Jedyne co wiem w tej chwili odnośnie sprzedaży to, to że duże sieci sklepów w Niemczech nie doceniły potencjału sprzedażowego TWOM:TLO, bo skończył im się towar w 2-3 dni od premiery. A biorąc pod uwagę, że Niemcy to 5 największy rynek gier na świecie to chyba nie jest tak, źle jak niektórzy tutaj wieszczą.

Spójrzcie sobie na mediamarkt.de i saturn.de TWOM:TLO w wersji na PS4.

W MM pisze, że mają jeszcze tylko 3 dostępne sztuki, a w Saturnie wersji PS4 już nie mają.

Teraz pytanie jest czy to tylko sklepy online już wyprzedały swoje zapasy czy także w marketach już brakuje gry.

Hmm Imdladen wyprzedał swoje kopie na PS4, więc Amazon.de przerzucił się na kolejny sklep na liście.

Czyżby Amazon.de nie docenił popytu na TWOM:TLO, skoro zmuszeni są do korzystania z zapasów sklepów stowarzyszony raptem już 2 dnia od premiery?

Końcówka wczorajszego dnia była ciekawa, bo po 16 nagle zniknął cały popyt między 83-87 złotych i jedna próba sprzedaży 300 akcji zakończyła się dużą dzidą w dół. Następnie podbito w okolice 86 złotych i do końca już pilnowano tej okolicy.

Przy okazji niemiecki Amazon chyba wyprzedał swoją partie TWOM:TLO na PS4, bo teraz sprzedaż idzie z zapasów sklepu Imladen, z którym Amazon współpracuje.

Wersja XboxOne wciąż jest sprzedawana z zapasów Amazona.

Nie patrzcie na ranking "new releases" tylko na Amazon bestseller rank, a obecnie na Amazon.co.uk wersja PS4 jest na 336 miejscu i 810 na Xbox One. Wygląda raczej słabo, ale jeszcze 3 dni temu wersja PS4 była w okolicach 1000 pozycji, a wersja Xbox One ok 1500 pozycji, więc skok zauważalny. Zobaczymy jak sytuacja będzie wyglądała w tygodniu premiery.

lelo-pakero napisał(a):
Z forum spółki:

Dzień dobry
Dopiero tworzymy scenariusz i harmonogram kampanii promocyjno-marketingowej, która towarzyszyła będzie premierze "Industriala". Tak jak już wielokrotnie informowaliśmy, naszą intencją jest, żeby kampania ruszyła na ok. pół roku (oczywiście plus/minus) przed premierą gry i zaczęła się od "mocnego" uderzenia. Ustalenie optymalnego terminu rozpoczęcia działań PR-owych, podobnie jak i najlepszej daty premiery gry to złożone zadanie, w którym musimy również uwzględniać czynniki zewnętrzne, np. premiery innych, konkurencyjnych tytułów czy fakt, że koniec roku to okres zarezerwowany dla debiutów gier AAA. Dlatego, nie ujawniając daty premiery "Industriala", nie możemy równocześnie podawać dokładnej daty rozpoczęcia kampanii promocyjno-marketingowej. Oczywiście, chcielibyśmy móc jak najszybciej pochwalić się szczegółami projektu, nad którym pracujemy już od kilku kwartałów, i który ma być kamieniem milowym w rozwoju 11 bit studios ale mając na uwadze inne, wymienione przeze mnie wcześniej czynniki, nie możemy tego zrobić. Prosimy jeszcze o trochę cierpliwości.
Pozdrawiamy.


To ja się pytam dlaczego jeszcze kilka dni temu admin i kilka tygodni temu prezes spółki zapewniali, że premiera Industriala planowana jest pod koniec 2016 r.?? Nagle teraz przyszło olśnienie, że koniec roku to termin na premiery AAA? Po drugi w premierze TWOM jakoś to nie przeszkodziło. Mętnie się tłumaczą.



Fajnie, fajnie, ale w którym miejscu jest napisane, że nie będzie premiery w 2016? Podaj dokładne miejsce, bo czytam i nigdzie nie widzę informacji. Osoba piszę od kampanii promocyjno-marketingowej i opisuje, że muszą uwzględnić wiele rzeczy ( zresztą podobne informacje podawane były przed premierą TWOM ). Ale przecież tobie wolno wszystko, bo piszesz jako anonim w internecie.

Rekinek napisał(a):
A wniosek anty_tereso? Czy wycena zbyt optymistyczna wg Ciebie?

Mam pytanie do baksa@ jako osoby która grała w Twom na konsoli. Czy był problem ze sterowaniem? Pytam bo na bankierze pojawiają sie opinie z zagranicy mówiące o problemach ze sterowaniem.


Na bankierze to jeden naganiacz wyszukuje w recenzjach jakiejś uwagi recenzenta a potem robi z tego wielkie halo. Na szczęście podaje źródła, więc można to wszystko zweryfikować.

A jeśli chodzi o sterowanie to ostatnio ciężko znaleźć jakąś grę przy której ktoś by nie narzekał na sterowanie. Gość z Forbesa nie miał jakoś problemów ze sterowaniem w swojej zapowiedzi. To wszystko zależy od danego gracza.

Z tego urywka rekomendacji, który był cytowany na innym forum to było napisane, że gra jest planowana do wydania pod koniec 2016 roku, ale uważają, że studio nie zawaha się przełożyć premiery na 2017, jeżeli uzna, że można wciąż ulepszyć jakość produktu. I dlatego nie uwzględniają Industriala za produkt tegoroczny.

Czy ja wiem czy bez wtopy? Anomaly 2 w wersji PC albo na konsole ( sorka nie pamiętam, która wersja ) mocno poległa i mieliśmy w raporcie kwartalnym ładną stratę. Na szczęście wersja mobilna uratowała sytuację. Jakościowo gra była dobra, ale furory nie zrobiła. Sądzę, że to też spowodowało, że zarząd postanowił ruszyć z projektem TWOM.

Mnie dziwi tylko, że Sleepwalker's Journey się nie odniosło większego sukcesu. Mała gra, ale wg mnie to taka mała perełka w ich portfolio.

@Baks

Co ty opowiadasz? Jaki rozwój? Przecież tutaj niektórzy pisali, że ludzie z 11Bit tylko odchodzą, więc to jest pewnie tylko paniczne poszukiwanie nowych pracowników ;)

Szokująca obserwacja. Tak jakby ostatnie pół roku było inaczej.

TWOM jest jedyną grą, która nie jest z katalogu EA.

Ciekaw jestem jak to jest rozliczane między EA i 11Bit Studios. Jednorazowa opłata? Jakaś opłata za pobranie kopii lub dodanie do swojego katalogu gier?

rockq napisał(a):
chris_martin napisał(a):
w światowej prasie branżowej poswięconej Xbox i PS4 mnóstwo artykułów dotyczących "New Releases in January" - wszędzie pełno info o TWOM TLO - Koch ma jednak marketingowy power !!!


Szkoda tylko, że ten "marketingowy power" jak na razie nie za bardzo ma przełożenie na realną sprzedaż. Na Amazonie nadal nie widać większego ruchu, a na Xbox Store preorder porusza się w okolicach 500 pozycji, na około 660 dostępnych tytułów.


A co my wiemy o realnej sprzedaży, jak gra nie jest jeszcze w sprzedaży. To nie jest gra AAA, że będzie wielkie parcie na pre-ordery.

Informacje
Stopień: Krasomówca
Dołączył: 24 września 2012
Ostatnia wizyta: 15 maja 2025 20:22:25
Liczba wpisów: 590
[0,14% wszystkich postów / 0,12 postów dziennie]
Punkty respektu: 32

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,684 sek.

aezchyrl
zvbhplzh
kspmzslm
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
oumgfqzh
kuackynv
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat