0 Dołączył: 2010-10-18 Wpisów: 434
Wysłane:
29 czerwca 2015 16:55:43
przy kursie: 64,30 zł
No po prostu tak już jest że nie każdy rozumie że przeskalowanie operacji firmy o rząd wielkości to ogromne wyzwanie. Samo zatrudnienie wartościowej kadry, kontrolując koszty może trwać rok. W tym kontekście, 7 miesięcy - to jest niewiele na rozpoczęcie nowych projektów. Zresztą nawet jeśli to nie ma jeszcze się czym pochwalić. No i w samej firmie pewnie połowa kadry musiałaby organizacyjnie i mentalnie przyjąć na klatę nowy zakres obowiązków. Trochę wyobraźni, please.
|
|
23 Dołączył: 2012-07-19 Wpisów: 222
Wysłane:
29 czerwca 2015 17:00:31
przy kursie: 64,30 zł
baks napisał(a):Choć nie do końca popieram tamten model (nawet jestem jego przeciwnikiem) gdzie więcej niż gier produkuje się nowych emisji akcji. To zostawianie tak dużego "bufora" finansowego znacznie ogranicza tempo rozwoju.... a miało być tak pięknie Boo hoo! Przecież to sprzeczność, jesteś przeciwnikiem dynamicznego rozwoju i jednocześnie jesteś zawiedziony jego rzekomym brakiem. Nie można oczekiwać że będą mieli zarówno bufor gotówkowy, koszty w ryzach i jednocześnie zwiększą skalę propdukcji x4, to w stylu "mieć ciastko i zjeść ciastko" - tak się nie da. Bardzo fajnie że nie zachłysnęli się sukcesem i rozważnie planują dalsze ruchy. Maja gotówkę, mogą zwiększyć skalę kolejnych produkcji, co zresztą zrobili, wydać więcej na marketing i tym samym zwiększyć zyski. Wydaje się że stali się spółką zdolną zarabiać te 15-20mln zł rocznie, jeśli to się potwierdzi to obecna wycena jest śmieszna a i rozwój spółki można określić jako bardzo dynamiczny, jeszcze niedawno wyciągali ok 1,5mln zł rocznie. To jest wolno rozwijająca się spółka ? Czego oczekiwałeś ? Że będzie drugi Mojang ? Dobrze wiesz ile kosztowała jedna akcja na debiucie, albo w listopadzie zeszłego roku, można spółce zarzucić kiepską komunikację z rynkiem czy tajemniczość, ale wolnego rozwoju na pewno nie.
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
29 czerwca 2015 17:34:39
przy kursie: 64,30 zł
baks napisał(a): Martwi mnie, że spółka "przespała" w pewnym sensie te ostatnie 7 miesięcy do końca listopada można już było ochłonąć i oswoić się z sukcesem... Być może ta opinia jest nieco przesadzona ale za długo trwa zmiana strategii.
Nie wydaje mi się by tak całkowicie przespała. I mam wrażenie że konsekwentnie realizują swoją strategię. Moim zdaniem najbardziej perspektywiczną odnogą tej spółki jest wydawnictwo, które w perspektywie 2-3 lat ma szanse generować większość przychodów i zysków 11bit. Ale budowa odpowiedniego portfolio gier i zespołów wymaga czasu. A jak myślisz, czemu służy to ciągłe jeżdżenie przedstawicieli spółki po branżowych targach, konferencjach, konkursach, etc? Ano w taki właśnie sposób nawiązują cenne kontakty i wyszukują projekty o dużym potencjale. Rozkręcenie tej machiny trochę potrwa, ale jak już się rozpędzi, to stanie się ona dla spółki takim małym finansowym perpetum mobile. Przy okazji raportu za I kwartał już pisałem, że, moim zdaniem, spółka nie idzie tropem CDRu, tylko Paradox Interactive. Portfolio wydawnicze tej szwedzkiej spółki fajnie ilustruje potencjał wydawnictwa 11bit. Zerknijcie na cyferki sprzedaży tego wydawnictwa na steamspy: steamspy.com/dev/Paradox+Inter...Robią wrażenie, prawda? Większość gier na liście została stworzona przez zewnętrzne zespoły i wydana przez Paradox Interactive. Jeżeli wydawnictwu 11 bit uda się w pespektywie kilku lat zbudować takie portfolio gier, to spółka ma szanse na wielokrotne zwiększenie swoich przychodów, bez potrzeby zatrudniania choć jednej dodatkowej osoby. Paradox również zatrudnia około 80 osób, a nie przeszkadza im to co roku generować przychody liczone w dziesiątkach milionów dolarów.
Edytowany: 29 czerwca 2015 17:37
|
|
|
|
32 Dołączył: 2012-09-24 Wpisów: 590
Wysłane:
29 czerwca 2015 18:16:07
przy kursie: 64,30 zł
Ja tylko przypomnę, że już jest taka spółka na giełdzie, co po sukcesie jednej gry rozpoczęła kilka projektów na raz. Do tej pory nie potrafią powtórzyć sukcesu Snipera.
|
|
31 Dołączył: 2012-02-14 Wpisów: 110
Wysłane:
29 czerwca 2015 19:04:04
przy kursie: 64,30 zł
rockq napisał(a):Przy okazji raportu za I kwartał już pisałem, że, moim zdaniem, spółka nie idzie tropem CDRu, tylko Paradox Interactive. Portfolio wydawnicze tej szwedzkiej spółki fajnie ilustruje potencjał wydawnictwa 11bit. Zerknijcie na cyferki sprzedaży tego wydawnictwa na steamspy: steamspy.com/dev/Paradox+Inter... Tutaj muszę potwierdzić, że podczas spotkania Grzegorz Miechowski wskazał Paradox jako jednego z jego ulubionych wydawców. Również producenci tacy jak Croteam są w gronie ulubionych.
Edytowany: 29 czerwca 2015 19:05
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
29 czerwca 2015 19:25:37
przy kursie: 64,30 zł
kjujik napisał(a):Również producenci tacy jak Croteam są w gronie ulubionych. Co do Croteam, to mam wrażenie, że to może być ten tajemniczy znany zagraniczny zespół z którym negocjują :) Sądząc po zdjęciach z twittera, na ostatnim GDC panowie się mocno "integrowali" ;) A po GDC 11bit, The Astronauts i Croteam zorganizowali wspólną wyprzedaż na Steam, więc coś może być na rzeczy :)
Edytowany: 29 czerwca 2015 19:27
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
29 czerwca 2015 19:31:47
przy kursie: 64,30 zł
rockq napisał(a):baks napisał(a): Martwi mnie, że spółka "przespała" w pewnym sensie te ostatnie 7 miesięcy do końca listopada można już było ochłonąć i oswoić się z sukcesem... Być może ta opinia jest nieco przesadzona ale za długo trwa zmiana strategii.
Nie wydaje mi się by tak całkowicie przespała. I mam wrażenie że konsekwentnie realizują swoją strategię. Moim zdaniem najbardziej perspektywiczną odnogą tej spółki jest wydawnictwo, które w perspektywie 2-3 lat ma szanse generować większość przychodów i zysków 11bit. Ale budowa odpowiedniego portfolio gier i zespołów wymaga czasu. A jak myślisz, czemu służy to ciągłe jeżdżenie przedstawicieli spółki po branżowych targach, konferencjach, konkursach, etc? Ano w taki właśnie sposób nawiązują cenne kontakty i wyszukują projekty o dużym potencjale. Rozkręcenie tej machiny trochę potrwa, ale jak już się rozpędzi, to stanie się ona dla spółki takim małym finansowym perpetum mobile. <ciach> Robią wrażenie, prawda? Większość gier na liście została stworzona przez zewnętrzne zespoły i wydana przez Paradox Interactive. Jeżeli wydawnictwu 11 bit uda się w pespektywie kilku lat zbudować takie portfolio gier, to spółka ma szanse na wielokrotne zwiększenie swoich przychodów, bez potrzeby zatrudniania choć jednej dodatkowej osoby. Paradox również zatrudnia około 80 osób, a nie przeszkadza im to co roku generować przychody liczone w dziesiątkach milionów dolarów. zgadzam się z pierwszą częścią, zupełnie inny wydźwięk mają kontakty z wydawcami po sukcesie TWOM niż przed i tego czynnika nie można zaniedbać, tym bardziej, że spółka zrobiła wrażenie w stanach a jest to rynek bardzo chłonny tylko wymaga skutecznej reklamy. Do Paradox jednak jeszcze daleko, nie zarzucam spółce, że nie zwiększa zatrudnienia - w odróżnieniu od Baksa nie widzę sensu zatrudniania tak po prostu - najpierw trzeba mieć plan, żeby wiedzieć ilu i jakich pracowników potrzeba. Oczywiście nie można zatrudniać na szybko. To musi być długi i przemyślany proces, żeby nie rozbić istniejących zespołów - tu jednak nie ma żadnych sygnałów, że zwiększenie zatrudnienia nastąpi. Większość patrzy pod kontem tego roku a jak wyjdzie industrial to jakoś tam będzie. Chciałbym jednak przypomnieć, że wycena w tej chwili oczekuje tych 11mln rok w rok i to nie tylko za ten czy następny rok. Nie wiem, jaki problem macie z Baks'em, może trochę podkolorował, ale clue jest to, że istnieje czarny scenariusz, w którym spółka schowa zarobione pieniądze "na czarną godzinę" i dalej będzie wydawać produkty typu Anomaly i może od czasu do czasu coś lepszego (raz na 5 lat). Ze względu na dość długi cykl wydawniczy nie pozwoli to na utrzymanie kursu na aktualnym poziomie. Może to jeszcze nie jest ten moment na wymaganie zmian w planach od spółki, ale czekanie z tym do wydania Industriala zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia scenariusza powyżej.
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
29 czerwca 2015 19:59:42
przy kursie: 64,30 zł
Jak czytam tych wszystkich pouczaczy to śmiech mnie ogarnia. Przecież możecie stanąć u drzwi spółki lub Prezesa i powiedzieć, halo zle biznes prowadzicie za rok nie powtórzycie zysku jak obecnie a żeby to zrobić to musicie to i to. Ludzie dajcie Im się wykazać jeszcze 2q się nie skończył a Wy już wiecie że 4 i 5q to pustka a 2016 to krach.
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
29 czerwca 2015 20:10:57
przy kursie: 64,30 zł
Spółka nie tylko planuje wydawnictwo ale również tworzy platformę marketingową. GR to na razie sklep - ale jak ja to rozumiem sklep jest tym najbardziej widocznym elementem. Ile kosztował W3 w produkcji? A ile wyniosły koszty marketingu? Kilkakrotnie więcej. I tutaj jest spory kawałek tortu do zagospodarowania. Gry indie czy coś mniejszego niż AAA albo płacą wydawcy albo wydają na marketing albo nie mają marketingu wogóle.
Nie wiem czy zauważyliście w filmiku na czerwiec - wspominają, że być może w Brazylii w tym tygodniu ujawnią coś więcej o sekretnym projekcie. Pytanie co i pytanie, o którym - TWoMie czy Industrialu.
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
|
|
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
30 czerwca 2015 09:16:15
przy kursie: 65,40 zł
Myślę, że podsumowując dyskusję powiem tak. Nikt nie oczekiwał, że Zarząd w 6 miesięcy zrobi 4 duże gry jak sugerowali przedmówcy. Jednak na WZA nie usłyszałem żadnych konkretów mówiących o tym że spółka wyraźnie przyspieszyła a chyba wszyscy na to liczyli. Spółka nie wypadła z kręgu moich zainteresować ani inwestycji. Dalej uważam ją za jednego z liderów ale powinni robić coś więcej niż wiadomo, że robią. Nie można wykluczyć, że mają coś co jest ukryte ale pewien niepokój trapi mnie podobnie jak wielu. Chciałoby się aby spółka rozwijała się chociaż nieco bardziej dynamicznie. Podkreślałem w swoich wypowiedziach, że model rozwoju a'la CIG mnie nie interesuje. Może to fakt, że należałoby im dać jeszcze 2-3 miesiące. Może po wejściu na GPW powiedzą coś więcej. Pozostaje tylko taka nadzieja, że jednak rozszerzają działalność. Informacje o zatrudnianiu nowych ludzi na pewno są dobrym posunięciem. Nie da się stworzyć w kilka dni dobrego drugiego zespołu stąd proces zatrudniania i zgrywania musi potrwać. Jednak są to pierwsze pozytywne sygnały, że coś się dzieje w dobrym kierunku. Teraz sztuka aby nie przesadzić w drugą stronę z kosztami. Zobaczymy jakie będą kolejne posunięcia. Tego, że zatrudniali grafików nie widziałem a teraz kolejne zatrudnienia wskazują, że chyba coś zaczyna się dziać w kierunku budowy nowej ekipy do nowych projektów. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 30 czerwca 2015 09:21
|
|
35 Dołączył: 2013-01-21 Wpisów: 860
Wysłane:
1 lipca 2015 07:45:03
przy kursie: 65,40 zł
nie uważam iż Zarzad nie zrobil NIC w iagu ostatnich 7 miesiecy ! wrecz przeciwnie - budują poteżnego INDUSTRIALA (SERIES) i ...no wlasnie TWOM na XBOXa www.purexbox.com/news/2015/07/...Everything you know is wrong.........
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
1 lipca 2015 08:49:29
przy kursie: 65,40 zł
@chris_martin I to jest właśnie ta umowa z Kochem/Deep Silver na 99%. Tak samo potrzebne było wydanie A2 na PS4 po to, żeby zaimplementować support tego urządzenia w Liquid Engine. Teraz skoro obsługują PS4 i ID@XBOX to wydanie takiego hitu jak TWoM wydaje się bardziej niż oczywiste. Do tego będą pudełka :) Można również przypomnieć, że podobna sytuacja była w debiutem TWoMa na PC - chyba od połowy września w amazonie widniała data premiery 14.11 co okazało się prawdą
Edytowany: 1 lipca 2015 08:53
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
1 lipca 2015 10:07:15
przy kursie: 67,51 zł
Kolejna porcja plotek na temat PS4
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
1 lipca 2015 10:41:53
przy kursie: 67,51 zł
chris_martin napisał(a):nie uważam iż Zarzad nie zrobil NIC w iagu ostatnich 7 miesiecy ! wrecz przeciwnie - budują poteżnego INDUSTRIALA (SERIES) i ...no wlasnie TWOM na XBOXa www.purexbox.com/news/2015/07/... Być może to jest to nad czym pracuje około połowy zespołu z budżetem 1,5mln. Teraz to zaczyna być sensowne. Może to jakaś manipulacja ale okładki wyglądają na oryginalne szczególnie te z PS4. W takim razie składa się to w logiczną całość. Na WZA nie mogli powiedzieć nic więcej. W świetle tych (plotek) wynik te około 14mln zysku wydaje się być niskim poziomem do spełnienia. Chyba wszystkim poprawiły się nastroje. Tylko w tej sytuacji spółka chyba może dochodzić odszkodowań za "zdradę" planów biznesowych. Nie wiem jak to się odbywa w takich biznesach ale to poważna wtopa. Dla spółki może nie jest to jakaś ewidentna strata ale może to być groźne z punktu dalszej współpracy z tak niepoważnym partnerem jak Hiszpanie. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 1 lipca 2015 10:48
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
1 lipca 2015 11:19:32
przy kursie: 67,51 zł
Czyli jednak Xbox One i PS4 :) To tłumaczy, dlaczego prezes na pytania o konsole odpowiadał tak wymijająco :)
|
|
31 Dołączył: 2012-02-14 Wpisów: 110
Wysłane:
1 lipca 2015 12:57:44
przy kursie: 67,51 zł
Co o tym myślicie? m.youtube.com/watch?v=TQP-Bgrw...Znalazlem ciekawą akcję, może się włączycie w pomoc dzieciakom? Myślę, że moglibyście zrobić coś czego jeszcze w grze nie pamiętam, tzn. Wgrać do gry kampanie społeczne. Np. Przy okazji wejścia na tablety. Np. W pokoju dziadków postawić tv z oczkiem na nim jak się podgląda przez dziurkę i kliknie na tv, toobejrzymy reklamę savethechildren.... Myślę, że mogłoby to zrobić wrażenie na graczach. Ukryć plakat warchild.org w jakimś miejscu... Itp. Po odkryciu reklam wszystkich przezg gracza dać achivement np. Not everyone is a solider. Myślę, że mielibyście niezłe publicity w mediach za coś takiego.... Dotarlibyście też z ciekawymi akcjami do większej ilości ludzi - pomoglibyście zatem akcjom stać się bardziej widocznymi może część by pomogła. Czyli dobry uczynek...
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
1 lipca 2015 13:25:54
przy kursie: 67,51 zł
AnalizujWgrywaj napisał(a): Tak jak pisalem juz jakis czas temu. Ta gra ma taki potencjal, ze nawet w przypadku klap nastepnych projektow wystarczy, ze zrobia TWOM 2 albo multiplayer albo w troche innych realiach i juz jest kolejny hit tego roku.
Nie zrobią ani TWOM 2, ani multiplayera - zarząd już kilkakrotnie zaprzeczał i wspominane było to tu na forum. Cytat:Wydanie na PS 4 i xbox to wogóle prosta sprawa, jak wszystko gotowe. Nic tylko nad marketingiem przysiąść i sprzedawac dobrzeThink Nie jest prostą sprawą, bo rozwiązanie na sterowanie postaciami wcale nie jest proste i oczywiste - błędne podejście może zupełnie zepsuć wrażenia z gry. chris_martin napisał(a): nie uważam iż Zarzad nie zrobil NIC w iagu ostatnich 7 miesiecy ! wrecz przeciwnie - budują poteżnego INDUSTRIALA (SERIES) i ...no wlasnie TWOM na XBOXa Zarząd nie zajmuje się pisaniem oprogramowania (przynajmniej mam taką nadzieję w tym przypadku) a umowa z DeepSilver zawarta była w listopadzie zeszłego roku, o Industrialu także wiadomo było wcześniej, właściwie jedyną decyzją jaką się wykazał zarząd w tej kwestii w ciągu ostatnich 7 miesięcy to przesunięcie wydania Industrial na późniejszy termin i zwiększenie nakładów na ten tytuł. O niespodziance były już plotki w lutym. @Baks to chyba nie spółka a DeepSilver może dochodzić odszkodowań od hiszpanów, zarząd odpowiadał, że nie może nic powiedzieć o konsolach ze względu na wiążącą ich umowę
Edytowany: 1 lipca 2015 13:26
|
|
24 Dołączył: 2010-08-20 Wpisów: 530
Wysłane:
1 lipca 2015 13:49:02
przy kursie: 67,51 zł
Na razie te informacje to tylko plotki - poczekajmy aż potwierdzą to jakimś EBI
|
|
70 Dołączył: 2015-02-06 Wpisów: 637
Wysłane:
1 lipca 2015 22:16:33
przy kursie: 67,51 zł
 kliknij, aby powiększyćmyślicie, ze takie rzeczy mają przełożenie na większą sprzedaż, czy to raczej dla wewnętrznej satysfakcji jeżdżą sobie po tych konkursach
Edytowany: 1 lipca 2015 22:24
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.