pixelg
AERFINANC - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2 3 4 5 6

AERFINANC [AER]

AKTUALNY KURS: 0,1479 zł (+23,25%) 22-10-2020 15:13
janinho
0
Dołączył: 2010-06-25
Wpisów: 83
Wysłane: 4 kwietnia 2011 22:20:00
Dzisiaj zaczęły się zapisy

Profil Działalności

Działalność Spółki można podzielić na dwa segmenty:

* INWESTOWANIE W INNOWACYJNE SPÓŁKI
* USŁUGI ZWIĄZANE Z BRANŻĄ LOTNICZĄ

2zł za akcję- zapis na minimum 1000akcji

więcej szczegółów: www.aerfinance.com/polish/inve...
Edytowany: 30 czerwca 2011 14:26

generation
0
Dołączył: 2010-12-27
Wpisów: 128
Wysłane: 5 maja 2011 11:20:29
Papiery mają dzisiaj już być już na kontach dzisiaj.

Apropos, patrzyliście na zysk netto firmy? Jest o 107 razy wyższy niż przed rokiem.

generation
0
Dołączył: 2010-12-27
Wpisów: 128
Wysłane: 5 maja 2011 20:46:33
Jutro będzie komunikat na temat PW. Jest podobno problem z przelaniem tych papierów ale to jest problem nie anglików ale to ci polscy specjaliści sobie nie radzą. Najwyraźniej Polska elita urzędnicza sobie nie radzi jak tylko widzi akcje brytyjskie które mają być notowane na NC. To przez nich podobno się wszystko opóźnia.

Widzicie za to płacimy w tym pięknym kraju mlekiem i miodem płynącym. Urzędasów przybywa a nic nie robią tylko o $$ się kłócą, o podwyżki, ale żeby coś zrobić to nieeee nie nie.

Wypadły święta a potem majówka to szybko nie dało nic rade załatwić. Pewnie większość ludzi z KNF z NC są na urlopie jeszcze. Nic dziwnego że wszyscy importują towary przez Hamburg a nie przez polskie porty a przedsiębiorcy wolą raczej na giełdy w Londynie przeprowadzać debiuty niż w Warszawie.
Nie zdziwiłbym się gdyby przesunęli debiut na przyszły tydzień. Zresztą nawet byłoby lepiej bo jak dzisiaj patrzyłem na obroty na całym rynku to do h 16 nic się nie działo!

Niestety, to Polska a nie ...! Tu nic szybko nie da się załatwić.

Pozostaje czekać.


generation
0
Dołączył: 2010-12-27
Wpisów: 128
Wysłane: 6 maja 2011 09:42:29
No to już chyba wszystko jest jasne. Korki szampana strzeliły bo ambasador UK przybył na debiut ale spółka postanowiła nie przyjmować zleceń kupna. Sam próbowałem przed chwilą złożyć zlecenie i mi system odrzucił zlecenie. Na razie tylko po stronie sprzedających kilka osób wystawiło zlecenie ale poza tym nic się nie dzieje. Animator postanowił nie przyjmować zleceń i w sumie jest to uczciwe rozwiązanie.

Mam nadzieję że jak najszybciej dopuszczą te PW do obrotu.

daniel23651
0
Dołączył: 2009-05-04
Wpisów: 250
Wysłane: 6 maja 2011 13:58:40
Może głupie pytanie ale dlaczego nie można kupić aer finance po prawej stronie wielkie ZERO tak jakby FF wynosił 0 % może ma ktoś jakiś link do tej sytuacji. generation podeślij linka z tą informacją dotyczącą problemów z przelaniem papierów.
salute

generation
0
Dołączył: 2010-12-27
Wpisów: 128
Wysłane: 6 maja 2011 20:47:02
Ja nie mam linka ale otrzymałem info od emitenta. Wiele osób nie otrzymało PW na swoim koncie w DM w Polsce. Dlatego animator na NC handlujący tymi papierami postanowił wstrzymać możliwość kupowania papierów aż Polskie DM się ogarną. Dostałem również email od emitenta że już w poniedziałek ruszy wszystko. Nie wiem jak wy ale ja już akcje dostałem.

Poniżej jest mail:

Szanowni Państwo,

przed momentem uzyskałem informacje od jednego z domów maklerskich, że akcje dotarły zza granicy przez KDPW na rachunek domu maklerskiego. Zakładamy, że akcje dotarły do wszystkich biur maklerskich oraz, że powinni zostać one przeksięgowane na rachunki indywidualne tak, aby od poniedziałku zawieranie transakcji odbywało się bez przeszkód.

Chciałbym w imieniu całego Zarządu AerFinance przeprosić Państwa za zaistniałą sytuację. Mimo nieustannego monitoringu procesu transferu akcji z Wielkiej Brytanii do Polski zaistniał problem, który powstał całkowicie poza kontrolą Zarządu AerFinance a także pojawił się on zbyt późno nie dając możliwości jakiekolwiek reakcji ze strony spółki, KDWP czy też domów maklerskich.

Jestem przekonany, że poniedziałkowa sesja - de facto pierwsza sesja akcji AerFinance na rynku New Connect- przyniesie bardzo pozytywny wzrost kursu akcji.

w przypadku jakichkolwiek pytań pozostaję do dyspozycji.

z poważaniem
Bartłomiej Herodecki

generation
0
Dołączył: 2010-12-27
Wpisów: 128
Wysłane: 6 maja 2011 21:04:18
Skoro już zamieszanie z akcjami jest za nami to przejdźmy do oceny samej spółki.

Fajne jest to że spółeczka ma zyski i że nie ma żadnego kredytu ;)

Kolejny plus to to że sam business jest bardzo perspektywiczny bo wzrasta wynajem samolotów, współposiadanie lub colising dzięki zmianie prawa które uwzględnia fakt iż jeśli kilku przedsiębiorców kupi samolot na spółe ( bo przyjcież to droga impreza ) to można swój udział amortyzować i wliczać w koszty.

Kolejna rzecz to to że w Polsce drogi są do bani. Tak było odkąd Rzymianie za bursztynem się w tych okolicach uganiali wiele wiele wieków zanim Polska powstała i najwidoczniej tradycja ta będzie kontynuowana angry3

Dobre jest również i to że tanieje paliwo więc może to wpłynąć pozytywnie na notowania spółki.

Spółka jest mocno zdywersyfikowana. W grupie znajduje się wiele innych spółek generujących przychody.

Duże znaczenie ma również to że spółka jest zarejestrowana w UK a nie w Polsce. Pewnie zastanawiacie się dlaczego?! Odpowiedź jest prosta, tam raczej czegoś takiego jak powtórka z JTT czy Romana Kluski nie ma i nie będzie więc choćby dlatego. Szkoda też że cała nasza giełda nie jest nadzorowana przez KNF Brytyjski który by natychmiastowo wyłapywał bande spekulantów a tych sporo jest w Polsce. Dodatkowo system podatkowy w UK jest o wiele lepszy niż w Polsce. Podatki od dywidend jest trochę niższy.

Spółka podała raport finansowy. Wszystko wygląda całkiem dobrze. Dochody rosną, zobowiązania maleją, maleje również amortyzacja ale wydaje mi się że to się zmieni bo zamierzają przeznaczyć te 6.8 banki na zakup samolotów i lizingować je i na tym zarabiać.

generation
0
Dołączył: 2010-12-27
Wpisów: 128
Wysłane: 8 maja 2011 18:53:53
Taka ciekawostka,

podobno lotnictwo może wyprzeć inne środki transportu lądowego.

Nie wiem czy słyszeliście coś o Zeppelinach? Obecnie wykorzystywane są do reklamy ale robią testy na zastosowaniu ich w transporcie. Dużo energii nie zużywają ponieważ działają w podobny sposób co balony ale szybciej latają ( jakieś 150-200KM ).

Frog
0
Dołączył: 2009-08-06
Wpisów: 5 457
Wysłane: 8 maja 2011 19:11:59
generation napisał(a):
Nie wiem czy słyszeliście coś o Zeppelinach? Obecnie wykorzystywane są do reklamy ale robią testy na zastosowaniu ich w transporcie. Dużo energii nie zużywają ponieważ działają w podobny sposób co balony ale szybciej latają ( jakieś 150-200KM ).


Już kiedyś próbowano, z marnym skutkiem.

Follow me on Twitter
Zanim zaczniesz narzekać, że znikają Twoje posty, przeczytaj Regulamin Forum
Edytowany: 8 maja 2011 19:12

generation
0
Dołączył: 2010-12-27
Wpisów: 128
Wysłane: 8 maja 2011 22:30:07
Zgodzę się ale nie wiem czy wiesz jakie były kulisy tego wypadku. Wówczas były one wypełniane wodorem a teraz są wypełniane niepłonnym gazem lżejszym od powierza.

Takie latające transportery są wstanie przenieść podobno ogromne ładunki i teraz robią testy...oczywiście gdzie??? W armii USA. Podobno może przetransportować ponad 200 czołgów.

Może sobie fruwać w powietrzy kilka dni bez tankowania bo przyjcież gaz jest lżejszy od powietrza. Może mieć różne kształty i lądować wszędzie nawet tam gdzie nie ma lotnisk.

Uważam że branża lotnicza ma spory potencjał. Co prawda w Europie ludzie nadal używają auta by latać ponieważ połączenia lotnicze nie walczą aż tak agresywnie o klienta jak w np. USA albo Azji ale itak jest spora ilość osób nawet w Polsce która ani razu jeszcze nie latała samolotem.

Staje się to coraz tańsze. Wiele osób kupuje własne samoloty lub wypożycza je. Stało się to hobby. Społeczeństwo się bogaci a to oznacza wzrost zapotrzebowania na szybką komunikację.
W USA lotnictwo jest bardziej rozbudowane dlatego że szybka kolej nie istnieje.
W wielu krajach UE szybka kolej też nie dojeżdża. Są miejsca gdzie koleją się nie dojedzie. Co zostaje? Dla ludzi businessu samolot.

Dla logistyki? Zeppeliny bo poco płacić jakieś winiety czy mandaty za przekroczenie prędkości?!
Lepiej lecieć.
Angel


TecNik
0
Dołączył: 2011-02-09
Wpisów: 7
Wysłane: 21 czerwca 2011 09:58:16 przy kursie: 1,34 zł
10 baniek dotacji przy kapitalizacji 10 milionów!

Cytat:
Zarząd AerFinance plc w nawiązaniu do raportu 10/2011 informuje, że w dniu 20 czerwca powziął informację o przyznaniu przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości dotacji unijnej spółce zależnej Emitenta (IMW sp. z o.o.) w wysokości 9,79 mln zł.
Środki finansowe stanowią wsparcie w ramach działania 3.1. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Zgodnie z wnioskiem środki te zostaną przeznaczone na inkubację co najmniej 10 innowacyjnych projektów typu start-up
W ocenie Emitenta możliwość realizacji polityki inwestycyjnej za pośrednictwem spółki zależnej w istotny sposób przełoży się na wzrost wartości portfela inwestycyjnego, a w efekcie na wartość całej Spółki.

Podstawa prawna:
§ 3 pkt 1 Załącznika nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu.


www.newconnect.pl/index.php?pa...

Scarry
71
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 709
Wysłane: 21 czerwca 2011 21:04:37 przy kursie: 1,34 zł
ostatnio na BBC i Discovery HD akurat było parę filmów poruszających tematykę współczesnych "zeppelinów". Nie zdawałem sobie sprawy jak bardzo poprawili technologię i jak prosto dzięki niej transportować ludzi i towary. Jakoś tak zawsze wszystkim kojarzy się z tym nieszczęsnym Hindenburgiem sprzed blisko 100 lat....

@Frog porównując jedno z drugim pozwalasz sobie na uproszczenie na poziomie - pokazać tonącego Titanica w rozważaniach o firmie zajmującej się współczesnym transportem morskim Angel

Kod:
mod: usunięto zdanie będące rekomendację bez uzasadnienia fundamentalnego bądź technicznego. zwracam użytkownikowi uwagę na przestrzeganie regulaminu
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 15% PDG, 5% THD, 5% OVI
Edytowany: 22 czerwca 2011 09:43

TecNik
0
Dołączył: 2011-02-09
Wpisów: 7
Wysłane: 29 czerwca 2011 20:43:07 przy kursie: 1,37 zł
Ma ktoś akcje tej spółki?

Aktualnie:

C/WK = 1.43

C/Z = 1.40

Kapitalizacja = 10.6 mln

dotacja wynosi 9,79 mln zł

to daje nam ok. 1,26zł na akcje


obecny kurs = 1,37zł

Czyli jak by na to nie patrzeć to aby utrzymać obecne wskaźniki spółka musiałaby kosztować ok 2,50zł. (w dniu informacji o dotacji kurs był troszeczkę niżej).

Wliczając dotację do obecnej kapitalizacji, czyli obecnie:

10 600 000 + 9 790 000 = 20 390 000

daje nam to C/WK = 0,51

Free float = 13% (LOCKUPY NA PÓŁ ROKU)



W drodze być może kolejne dotacje:


Cytat:
Spółki portfelowe brytyjskiego holdingu AerFinance Plc notowanego na rynku NewConnect, IMW Sp.z o.o. oraz Lubelska Grupa Lotnicza Sp z o.o. złożyły wnioski o trzy dotacje, z których łączne wpływy mogą wynieść ponad 43 mln zł. Jeszcze w maju IMW, które zajmuje jedno z pierwszych miejsc na liście PARP, otrzyma decyzję w sprawie przyznania dotacji w wysokości 9.8 mlz zł z Działania 3.1 POIG.


www.bankier.pl/wiadomosc/Kolej...

Edytowany: 29 czerwca 2011 20:44

mdd
0
Dołączył: 2011-06-05
Wpisów: 520
Wysłane: 13 lipca 2011 15:08:53 przy kursie: 1,28 zł
jak to sie ma do dzisiejszej ceny 1.30?

odpowiada ona wartosci firmy czy jest mocno zanizona?

TecNik
0
Dołączył: 2011-02-09
Wpisów: 7
Wysłane: 13 lipca 2011 17:45:12 przy kursie: 1,28 zł
Moim zdaniem mamy do czynienia ze skrajnym niedowartościowaniem, aktualnie:

c/z = 1,28

w/wk = 1,34

Zysk w 2010: 1 640 203,00 GBP

ftp://ftp1.cait.com.pl/emitent/Espi/2011/05/271366.dir/271366_01.dir/Raport%20kwartalny%20AerFinance%20PLC%203Q20102011.pdf

Do tego ta dotacja i kolejne w drodze:

Cytat:
Spółka zależna otrzymała już jedną dotację z PARP na kwotę 9,7 miliona złotych a decyzja o drugiej dotacji zapadnie w tym kwartale:

,,Dalsze plany IMW zakładają stworzenie centrum szkolenia pilotów. Kolejny wniosek o dofinansowanie w wysokości 20 mln zł dotyczący zakupu dynamicznego symulatora lotów przeszedł pozytywną ocenę formalną, wyniki naboru ogłoszone zostaną w III kwartale 2011 roku."

Jak dostali na pierwszą część projektu to bardzo prawdopodobne, że dostaną też na drugą~!

A żeby było jeszcze lepiej to kolejna spółka zależna:

,,O kolejną dotację w wysokości 14.3 mln zł ubiega się grupa badawcza Lubelska Grupa Lotnicza. Dofinansowanie spółka chciałaby przeznaczyć na prowadzenie prac badawczo rozwojowych w zakresie systemu wizyjnego nowej generacji wykorzystywanego w symulatorach lotniczych. "

Te projekty się uzupełniają więc powinni dostać wszystkie dotacje.

Przy kapitalizacji 10 milionów mamy już 10 milionów przyznanej dotacji i kolejne prawie 25 milionów w drodze.



Ta sama sytuacja co Venture Incubator, który urósł prawie 100% po otrzymaniu dotacji a tutaj na razie cisza.Think
Edytowany: 13 lipca 2011 17:46

Scarry
71
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 709
Wysłane: 13 lipca 2011 18:44:41 przy kursie: 1,28 zł
zgadza się, ale w przeciwieństwie do Venture-a, którego też uważam za przyszłościową spółkę, AerFinance już zarabia kasę (w sensie zysku netto), nie jest zamkiem na piasku złożonym z obietnic. Ma realne wpływy, duże dofinansowania, ciekawe pomysły i to już pomysły w fazie realizacji.

Wg mnie jedna z bardziej przyszłościowych spółek NC.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 15% PDG, 5% THD, 5% OVI
Edytowany: 13 lipca 2011 18:50

TecNik
0
Dołączył: 2011-02-09
Wpisów: 7
Wysłane: 13 lipca 2011 19:46:28 przy kursie: 1,28 zł
No cóż, rynki nie są niekiedy racjonalne i dryfują od skrajnie przewartościowanych bąbli po perełki zakopane głęboko w popiele. Pozostaje nam cierpliwość a jeśli spółka ma potencjał, co według mnie w tym przypadku jest jasne to w swoim czasie da zarobić.

mdd
0
Dołączył: 2011-06-05
Wpisów: 520
Wysłane: 13 lipca 2011 19:58:04 przy kursie: 1,28 zł
TecNik napisał(a):
Moim zdaniem mamy do czynienia ze skrajnym niedowartościowaniem, aktualnie:

c/z = 1,28

w/wk = 1,34

Zysk w 2010: 1 640 203,00 GBP

ftp://ftp1.cait.com.pl/emitent/Espi/2011/05/271366.dir/271366_01.dir/Raport%20kwartalny%20AerFinance%20PLC%203Q20102011.pdf

Do tego ta dotacja i kolejne w drodze:


Ta sama sytuacja co Venture Incubator, który urósł prawie 100% po otrzymaniu dotacji a tutaj na razie cisza.Think


tak mi sie tez wlasnie wydaje, chyba skusze sie na jakis pakiecik nieduzy, bo to raczej trzeba bedzie przetrzymac jakis dluzszy czas

a tak patrze, Biomax nie jest przypadkiem w podobnej sytuacji?

TecNik
0
Dołączył: 2011-02-09
Wpisów: 7
Wysłane: 13 lipca 2011 20:47:15 przy kursie: 1,28 zł
Biomaxem się nie interesowałem, więc nie wiem.

Kupowałem AER kilka tygodni temu gdy była większa płynność, teraz obroty spadły.

Tutaj można przeczytać wywiad z prezesem spółki portfelowej AerFinance:

www.bankier.pl/forum/temat_wyw...

AER ma w niej 12,56% udziałów a IPO ma być pod koniec lipca, choć w tej sytuacji rynkowej nie wiadomo co wyjdzie.

mdd
0
Dołączył: 2011-06-05
Wpisów: 520
Wysłane: 18 lipca 2011 15:17:09 przy kursie: 1,15 zł
no to wszedlem przy 1.16, ryzyk fizyk, troche to raczej trzeba bedzie potrzymac, ale jestem dobrej mysli, 2.2-2.3 mysle o zleceniu sprzedazy i niech sobie lezy

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2 3 4 5 6

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,660 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +139,77% +27 953,25 zł 47 953,25 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d