PARTNER SERWISU
jeraxyel
1 2 3
Zayks
0
Dołączył: 2010-08-03
Wpisów: 32
Wysłane: 5 maja 2011 23:54:34 przy kursie: 0,90 zł
Interesował się ktoś spółką ?

Ostatnio 2 bardzo dobre informację a spółka stoi jedynie obrót znacznie wiekszy.

newconnect.pb.pl/2415418,26342...


wygrany przetarg na kwotę 1-1.5 mln PLN

newconnect.pb.pl/2419077,33883...

Jakieś opinie na temat?

cad_man
0
Dołączył: 2011-07-29
Wpisów: 1 159
Wysłane: 17 grudnia 2012 20:41:24 przy kursie: 0,37 zł
Spółka bardzo zapomniana. Na dzień dzisiejszy można powiedzieć, że to zupełnie inna spółka niż w momencie wchodzenia na NC: nowy większościowy akcjonariusz, z wyników widać, że spółka zakończyła udanie restrukturyzację nabytej agencji Scholz&Friends (oddział znanej agencji niemieckiej) przez którą popadła w nie małe kłopoty, kończący sie obecnie rok będzie chyba pierwszym od dnia debiutu na NC, w którym spółka osiągnie dodatni zysk netto... Z ostatnich komunikatów najważniejszy to wygrany przetarg PARP na ponad 10 mln zł (komunikatu nie podaję bo jest w stronie poświęconej spółce).
Mam prośbę do analityków SW o omówienie wyników spółki i jej sytuacji finansowej (akurat jesteśmy w wykroku między okresami sprawozdawczymi spółek) 3some
Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku...
Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj
Edytowany: 17 grudnia 2012 20:42

cad_man
0
Dołączył: 2011-07-29
Wpisów: 1 159
Wysłane: 19 grudnia 2012 21:28:38 przy kursie: 0,36 zł
być może inwestorzy omijają tę spółkę szerokim łukiem i nie chciałbym pisać sam do siebie blah5 ale jak jest ktoś życzliwy to może odpowie na jedno nurtujące mnie pytanie: czy w przypadku kampani ogólnoświatowych oddział sieciowej agencji reklamowej czerpie finansowo korzyści z niej? (za kampanię przeprowadzaną w kraju działania - jakieś prowizje za nabycie cxasu reklamowego, wersję polską itd.) Konkretyzując: mamy agencję Scholz&Friends i kampanię międzynarodową Opla i jego modelu Adam, "wymyśloną" przez oddział w Hamburgu - czy oddział warszawski Scholz&Friends będzie uzyskiwał jakiekolwiek profity z kampani w Polsce? (prowizje za przygotowanie "nadawania" reklam w Polsce, przygotowanie wersji językowej itd. itp., przepraszam za być może nietrafnie używane określenia ale nigdy w życiu nie miałem do czynienia z reklamami poza ich odbiorem czyli bycia targetem...)
www.horizont.net/aktuell/agent...
Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku...
Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj


Kasia Stefanska
4
Dołączył: 2009-05-05
Wpisów: 1 251
Wysłane: 20 grudnia 2012 11:06:54 przy kursie: 0,46 zł
Zasadniczo tak ale...

Czyli: tak, polski oddział powinien dostać swoje za wykonanie pracy. Zawsze przy rozliczaniu kontraktów/umów globalnych/międzynarodowych oddziały lokalne pobierają swoją dolę, bo po prostu mają coś do wykonania. Zazwyczaj stawka za takie działanie ustalana jest w centrali lub miejscu, które umowę podpisało/zdobyło.

Czasami jest tak, że lokalne oddziały mogą same ustalać stawki za wykonanie pracy i rozliczają się z lokalnym oddziałem klienta.

Może jednak zdarzyć się tak, że za samo przetłumaczenie reklam lokalny oddział nie dostanie nic. To byłoby bardzo dziwne, nietypowe i krzywdzące ale jestem w stanie sobie coś takiego wyobrazić. Wiele rzeczy już widziałam, dlatego nie mogę tego wykluczyć.

A bycie targetem reklamy to coś zupełnie innego niż bycie jej odbiorcą...
wave

cad_man
0
Dołączył: 2011-07-29
Wpisów: 1 159
Wysłane: 20 grudnia 2012 11:47:41 przy kursie: 0,46 zł
Kasia Stefanska napisał(a):
A bycie targetem reklamy to coś zupełnie innego niż bycie jej odbiorcą...


Pisałem, że się nie znam Anxious , a teraz jeszcze wyszło na to, że jestem totalnym laikiem...

Wracając do tematu to wychodzi na to, że wszystko jest możliwe jeśli chodzi o takie kampanie.
Natomiast jedno przykuło moją uwagę w twojej wypowiedzi:
Cytat:
Czasami jest tak, że lokalne oddziały mogą same ustalać stawki za wykonanie pracy i rozliczają się z lokalnym oddziałem klienta.


I tutaj jest ciekawie bo spółka na swojej stronie opublikowała coś takiego:
Scholz & Friends Warszawa dla Opla – 150 godzin, które zmieniły obraz rynku motoryzacyjnego w listopadzie

interesujące cytaty z powyższego:
Kampania „150 godzin“, przygotowana przez Scholz & Friends dla GM Poland i marki Opel, przyniosła bardzo dobre rezultaty. W listopadzie Opel poprawił swój udział w rynku, sprzedając najwięcej samochodów osobowych, spośród których Opel Astra został bestsellerem miesiąca, detronizując Skodę Octavię, która dominowała przez 44 ostatnie miesiące.

Wypracowana przez agencję Scholz & Friends koncepcja kampanii łączyła mechanizm promocji z jubileuszem 150-lecia marki Opel. 150 godzin było wyzwaniem logistycznym, na 9 dni intensywnej komunikacji w mediach Agencja przygotowała 25 spotów telewizyjnych, 8 spotów radiowych, a także dodatkowe formy reklamy do sklepów Mediamarkt i Saturn oraz na ekrany stacji benzynowych BP. „Wszystko po to, by wiernie oddać efekt odliczania ‹na żywo› 150 godzin zegarowych do końca trwania naszej spektakularnej, jubileuszowej oferty“ – mówi Jarosław Kwiecień, Marketing Communications Manager Opla w GM Poland. Pierwsza „teasująca” część kampanii trwała 3 dni i była zapowiedzią głównej jej części trwającej od 12 do 18 listopada w salonach Opla – właśnie wtedy wystartowały zegary Opla we wszystkich mediach (również w internecie).

Scholz & Friends Warszawa odpowiada za obsługę kreatywną marki Opel w zakresie ATL od początku 2012 roku. Przygotowane przez agencję kreacje mogą być wykorzystywane także w innych obszarach aktywności marketingowych.

Więc może być tak jak piszesz mogą bezpośrednio dogadywać się z GM Polska...
Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku...
Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj

cad_man
0
Dołączył: 2011-07-29
Wpisów: 1 159
Wysłane: 12 stycznia 2013 11:29:52 przy kursie: 0,52 zł
Spółka przedstawiła raport miesięczny za grudzień, w którym w kilku zdaniach podsumowano rok 2012 r:

Cytat:
Mijający rok stanowi zamknięcie pierwszego cyklu inwestycyjnego po wejściu na NewConnect w 2008 roku: po dokonanym zakupie spółki zależnej Scholz & Friends Warszawa Sp. z o.o., udało się przywrócić ją do zysków i tym samym osiągnąć planowany efekt poszerzenia zakresu działalności spółki, dywersyfikacji jej ryzyka i wzrostu przychodów, które powinny przebić poprzedni rekord z 2011 roku. Również na poziomie działalności w jednostce głównej rok 2012 będzie okresem intensywnego ale zrównoważonego i zyskownego wzrostu.


być może w raporcie za 4Q (znając wyniki nie zbadane przez audytora) trochę więcej podadzą w podsumowaniu rocznej działalności i lepiej będzie się do tego odnieść widząc wyniki.

Natomiast w raporcie miesięcznym lekko zarysowano rozwój spółki w następnym roku:

Cytat:
Tym samym rok 2013 będzie otwarciem kolejnego cyklu w rozwoju MEDIACAP SA w ramach którego Grupa będzie chciała w dalszej mierze zdywersyfikować swoje źródła przychodów i wzmocnić swoją obecność w najbardziej obiecującym segmencie rynkowym - internecie. Pierwszym etapem realizacji tych planów będzie oszacowanie możliwości finansowych spółki, szczególnie w zakresie długu, z uwzględnieniem znacznie lepszego standingu finansowego obu spółek po udanym 2012.


Ja zwróciłem uwagę na podkreślone fragmenty i rozumiem, że (gdzieś o tym było już w komunikatach pisane), że spółka szykuje się do kolejnego przejęcia (ponoć mają już "krótką" listę), które będzie finansowane długiem (ja obstawiam obligacje w drugiej kolejności kredyt). Oczywiście wszystko zależy od wyników finansowych.

Z ciekawych rzeczy dotyczących spółki proponuję przeczytać artykuł zamieszczony na stronach spółki:
www.mediacap.pl/fileadmin/file...

dla lubiących liczby pada tam stwierdzenie, że wartość rynku eventowego w Polsce to około 400-500 mln zł.
Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku...
Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj

andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 12 stycznia 2013 20:03:42 przy kursie: 0,52 zł
Śledzę losy spółki od dłuższego czasu i w grudniowym raporcie wyłowiłem jeden drobiazg, choć istotny. W dotychczasowych raportach miesięcznych spółka konkretnie zakreślała horyzont czasowy zamierzanego przeniesienia notowań na GPW. Jeszcze w poprzednim raporcie czytaliśmy:

Cytat:
Opisane działania w ciągu dwóch lat mają doprowadzić do przeniesienia spółki na parkiet główny GPW.


Obecnie natomiast napisano:

Cytat:
Opisane działania mają doprowadzić do możliwości przeniesienia spółki na parkiet główny GPW.


Zatem już nie przeniesienie, tylko możliwość i bez wskazywania konkretnego terminu.
A zadanie jest bardzo ambitne, bo kapitalizacja spółki musi wzrosnąć dziesięciokrotnie :)
Jestem na Twitterze

cad_man
0
Dołączył: 2011-07-29
Wpisów: 1 159
Wysłane: 13 stycznia 2013 12:12:57 przy kursie: 0,52 zł
Aż tak dokładnie nie porównywałem raportów - ale masz rację, wydaje się że zmienili podejście lub "coś" się zmieniło.
Jeśli ktoś się orientuje to gdyby chcieli przejść na podstawowy to wystarczyłoby pstryknąć palcami zrobić połączenie z Change (większościowi Mediacap mają udziały w Change) i warunek kapitalizacji byłby spełniony z dnia na dzień. Byc może Jacek Olechowski (posiadający bezpośrednio i pośrednio 50% Mediacap) chce doprowadzić do przejścia na GPW bez wspomnianego połączenia? Ważne są wyniki za 2012 r. i to co się będzie działo w 2013 r. Ważne jest też to co zakupią - choć wg prezesa nie będzie już takiej "wtopy" (specjalnie w cudzysłowie bo nie do końca tak było i jest) i przejmą coś co już generuje zyski...
Reasumując: osobiście mnie cieszy, że nie pada już konkretny termin przejścia na GPW co pozwala na spokojny rozwój organiczny i oddala połączenie z Change. Celem spółki jest zarabianie pieniędzy dla akcjonariuszy w tym mniejszościowych i dbanie również o ich interesy jeśli chodzi o spółkę.

p.s.
może również byc tak, że wyniki za 4Q i cały 2012 są na tyle złe, że przejście na GPW odsuwa się na bliżej nieokreślony czas - ale takich gdybań może byc mnóstwo...
Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku...
Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj

cad_man
0
Dołączył: 2011-07-29
Wpisów: 1 159
Wysłane: 23 stycznia 2013 17:51:18 przy kursie: 0,67 zł
W słowie wstępnym do wyników zapisano:
Cytat:
Mijający rok był przełomowy dla spółki zależnej Scholz & Friends Warszawa, która po
głębokiej restrukturyzacji w latach 2010-2011 wykazała solidny zysk. Spółka zamknęła rok
przychodami na poziomie 10 848 554,34 złotych (wzrost o 27,88 % wobec 2011) i zyskiem
brutto 1 053 658,63 złotych.


Biorąc pod uwagę, że 75% udziałów zakupiono za 0,5 mln zł to prezes na pewno jest dumny z tego czego dokonał. Nie wiem czy dobrze kojarze ale to WPP przejęło całą sieć Scholz&Friends - mogą sobie teraz w brodę pluć, choć mogli "nie mieć czasu" restrukturyzować warszawski oddział. WIdać, że J.Olechowski zrobił to świetnie...
Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku...
Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj

rybeusz
23
Dołączył: 2011-09-15
Wpisów: 243
Wysłane: 31 stycznia 2013 13:36:52 przy kursie: 0,80 zł
Pop, pieniądz ładny, ale nawet nie licz, że tyle zobaczą Whistle

Przetarg dotyczy przygotowania i realizacji kampanii... Całej kampanii, a Mediacap wszystkiego sam nie zrobi. Tzn jasne, ogarną pewnie kreację, rozplanują wszystkie działania, ale ktoś ta kampanię będzie musiał zaplanować pod kątem mediowym - wybrać konkretne media, rozplanować kampanię, kupić media, monitorować kampanię itd. Dlatego napisali o konsorcjium. Większość (60-70%?) budżetu tego typu zleceń pochłania zwykle sam zakup mediów, natomiast agencja reklamowa, PR, consulting, eksperci, badania etc zwykle biorą za swoją część ok 30-40% wartości zlecenia.

Prowizja agencji na przetargach publicznych jest na szczęście wyższa niż przy zleceniach komercyjnych. Można też przyjąć, że jakiś mały bonus w postaci kilku % fee spółka wezmie za bycie liderem konsorcium (to oni składają papiery do przetargu, często wadium czy zabespieczenie finansowe jest również przerzucone na konto lidera, no i odpowiadają przed klientem za całościową realizację, a więc mają zawsze najwięcej pracy. Proste).

PS. Właśnie znalazłem że za realizację kampanii mediowej (zakup mediów) odpowiedzialny jest dom mediowy Equinox. Ani oni tani, ani dobrzy moim zdaniem (kilka spektakularnych odejść personalnych i klientów zrobiło swoje), ale ważne że się z Mediacap dogadują.
Edytowany: 31 stycznia 2013 13:41


cad_man
0
Dołączył: 2011-07-29
Wpisów: 1 159
Wysłane: 19 lutego 2013 18:24:36 przy kursie: 0,86 zł
rybeusz napisał(a):
Większość (60-70%?) budżetu tego typu zleceń pochłania zwykle sam zakup mediów, natomiast agencja reklamowa, PR, consulting, eksperci, badania etc zwykle biorą za swoją część ok 30-40% wartości zlecenia.


z podanych przez ciebie % wynika, że agencja reklamowa dostaje z całej puli max 10% lub nawet dołoży 10% (70+40)... Czy ktoś ma wiedzę ile z takiego budżetu reklamowego (jak np. w wygranym przetargu PARP) dostaje się agencji reklamowej? są gdzieś jakieś opisy analityczne w tym zakresie?

Dzisiaj spółka oficjalnie podała komunikat o tym, że spółka zależna Scholz & Friends Warszawa Sp. z o.o. wygrała przetarg na długofalową obsługę ATL i BTL dla operatora sieci kablowej Vectra Media Sp. z o.o. - nieoficjalnie juz wczoraj chodziły po necie informacje o tym, że Scholz wygrał...

Skala wygranej "roboty" wydaje si niezła - choć jak pisałem wcześniej cytując rybeusza nie wiem jaka część budżetu reklamowego zostanie rozpoznana w Scholz (Mediacap) jako przychody. Pewnym jest, że zakup mediów przejdzie obok agencji reklamowej - ale ile zostanie w agencji?
W sieci można znaleźć informacje, iż budżet Vectry w 2011 r. w zakresie reklamy telewizyjnej wyniósł prawie 25 mln zł.
Można też wyszukać, że okresie styczeń -lipiec 2012 r. Vectra zwiększyła wydatki na reklamę telewizyjną, która za ten okres wyniosła około 10,5 mln (8,7 mln zł w analogicznym okresie 2011 r.) - czyli był wzrost wydatków rzędu 20%. Zakładając, że podobny wzrost był w całym 2012 r. wychodzi, iż wydali na reklamę tv w 2012 r. 30 mln zł - piszę o tym i tak wyliczam, gdyż nie ma jeszcze w necie informacji o tym - można tylko szacować, co uczyniłem. Oczywiście mowa o samej reklamie tv bez internetu i BTL- gdyby Mediacap już miała przejętą firmę zajmującą się netem...
Wracając do wygranego przetargu: zarządzanie rocznym budżetem firmy, która wydaje na reklamę tv około 30 mln zł jest bardzo dobrą informacją - co dzisiaj ma swoje odzwierciedlenie w notowaniach.
Pytanie do tych, którzy się znają: ile z tej kwoty może przypaść bezpośrednio Scholz&Friends (a tym samym Mediacap)? Będę wdzięczny za opinie poparte jakimiś linkami lub opracowaniami...

Jeszcze jedna rzecz umknęła:Opel

Niby nic, ale na uwagę zasługuje fakt, że Opel jako koncern międzynarodowy specjalnie na polski rynek stworzył inną reklamę niż np. w Niemczech, gdzie w reklamie wykorzystano trenera Borussi Kloppa... Może to efekt udanej akcji "150 godzin" dla Opla? Niemniej takie sytuacje (reklama miejscowa dużego koncernu) nie zdarzają się często - raczej prawie nigdy...




Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku...
Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj

rybeusz
23
Dołączył: 2011-09-15
Wpisów: 243
Wysłane: 20 lutego 2013 06:55:52 przy kursie: 0,86 zł
Cad_man, każdy klient i każda kampania reklamowa wygląda trochę inaczej. Po prostu:
- inne użyte media,
- inne formaty reklamowe, nawet w TV zdażają się formaty bardziej pracochłonne
- inny zakres prac (np. kreacja spotu TV od zera vs jedynie lokalizacja już nagranego),
- mniej lub bardziej mnogi zespół ludzi potrzebny do obrobienia tego wszystkiego,
- inny termin kampanii ma też wpływ na budżet finalny bo media mają sezonowość kosztów (głównie TV, ale i tak idzie tam średnio ok. 55% wszystkich budżetów reklamowych, więc jest to bardzo istotne dla wielkości budżetu),
- inne podmioty współpracujące z którymi trzeba się dzielić prowizją,
- przewidywana wielkość rocznego budżetu klienta = inna prowizja, na jakiej agencja może chcieć pracować z klientem, czasami opłaca się po prostu wziąć mniej marżowy budżet za cenę prestiżu.
- do tego dochodzi też wewnętrzna sytuacja na rynku, a nawet w konkretnej agencji - czy np. niedawno nie straciła akurat jakiegoś większego klienta i 'na już' nie szuka jakiegokolwiek budżetu, który pokrył by chociaż koszt utrzymania ludzi (wtedy startuje się z niską prowizją, żeby zmaksymalizować prawdopobieństwo wygranej w przetargu). Albo inaczej - jeśli wiadomo że na rynek w danym okresie trafi sporo przetargów na obsługę reklamową, a agencja startuje np. w pierwszym z nich, to nie ma ciśnienia żeby startować w negocjacjach na niskich stawkach. Skrótowo, ale jak widzisz, naprawdę dużo tego.

Nie napisze ci wprost, że agencja dostanie z tej kampanii PARP np. 35% bo to nie apteka, a ja też nie wiem tego - nie składałem przecież przetargu, nie podpisywałem umowy między spółką a PARP. Napisałem ci jak zwykle wygląda sytuacja. Nie wiem też po co ta złośliwość matematyczna. Miałem nadzieję, że to będzie jasne: 60%+40%=100%, 70%+30%=100%.

Z tych 30-40%, o których napisałem, PR dostaje zwykle stałą opłatę (kilka - max kilkanaście tysięcy zł, w zależności od zakresu prac), eksperci i consulting podobnie - oczywiście pod warunkiem, że w/w podmioty są do kampanii potrzebne i było to uwzględnione w SIWZ (nie wiem tego - jeśli jest gdzieś SIWZ podwieszony możesz sprawdzić jaki dokładnie zakres prac był wymagany).

Tak czy inaczej, większość z tych 30-40% zostaje jednak zawsze w agencji. Jeśli wszystko poza zakupem mediów robi spółka, możesz szacunkowo przyjąć że ok 40% z całego zlecenia przejdzie przez spółkę. Nie jest jednak napewno tak, że spółka po wygranym przetargu dostaje pieniądze 1:1. Koledzy nie uwzględnili pewnych istotnych kosztów - i o tym pisałem.

Vectra to spory klient i rzeczywiście po rebrandingu w poprzednich latach wydaje porządne pieniądze. W końcu widać też jakąś konsekwencję w realizowanych kampaniach - wcześniej marka zupełnie nie miała pomysłu na siebie.

Aha, jeśli można podpowiedzieć... podałeś koszt reklamy telewizyjnej Vectry, przy czym jest to koszt cennikowy (w cytowanym źródle, nadmieniono to już w pierwszym zdaniu). To ważne, bo taki koszt nie uwzględnia rabatów domu mediowego, rabatu klienta, rabatów specjalnych itd. Posługiwanie się kosztami cennikowymi jest rozwiązaniem idealnym np. przy robieniu zestawień wydatków w branży czy porównywaniu wydatków kilku marek, ale faktycznie wydatki reklamowe są niestety o wiele, wiele mniejsze od podawanych w ten sposób.
Edytowany: 20 lutego 2013 06:56

cad_man
0
Dołączył: 2011-07-29
Wpisów: 1 159
Wysłane: 20 lutego 2013 07:52:37 przy kursie: 0,86 zł
rybeusz dzięki za wyjaśnienie kilku rzeczy - podałeś mi kilka uwag, których na próżno szukać w necie.
Co do obsługi Vectry to Scholz ma się zająć ATL i BTL, a podawana w linkach wcześniej kwota przeznaczona na tv nie obejmuje całego budżetu reklamowego na 2013 r., który jest niewiadomą dla ludzi postronnych i na darmo szukać informacji w necie na ten temat...
Jeszcze raz dziękuję ci rybeusz za wyjaśnienie kilku rzeczy

p.s.

nie traktuj moich wyliczeń % jako złośliwości matematycznej bo tym nie jest, jak już to nieścisłość matematyczna - a ze względu na moje wykształcenie inżynierskie "czepiam" się takich rzeczy Dancing
Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku...
Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj

rybeusz
23
Dołączył: 2011-09-15
Wpisów: 243
Wysłane: 20 lutego 2013 18:37:30 przy kursie: 1,01 zł
Luz zatem binky
Nie badałem Vectry i żadnych twardych danych ci nie podrzucę ad hoc, ale operatorzy kablowi to kategoria wybitnie telewizyjna - nawet do 65-70% budżetów reklamowych z tego segmentu idzie na TV. Pamiętaj też, że pewnych wydatków nie da się z przyczyn technicznych monitorować (Internet i BTL) i nie znajdziesz ich w tego typu zestawieniach, a podejrzewam, że choćby takie rzeczy jak np. projekt i produkcja ulotek, obsługa eventów czy sponsoringów mogą być rónież w jakiejś mierze fizycznie tworzone przez Mediacap, więc trzebaby to też wziąć pod uwagę przy kalkulacjach.
Edytowany: 20 lutego 2013 18:38

cad_man
0
Dołączył: 2011-07-29
Wpisów: 1 159
Wysłane: 4 marca 2013 20:19:31 przy kursie: 1,25 zł
w dwa tygodnie po wygranym przetargu na obsługę Vectry mamy pierwszą reklamę stworzoną przez S&F W-wa (spółka zalezna Mediacap) dla kampanii tego operatora:
www.wirtualnemedia.pl/artykul/...

Nie myślałem, że uwiną się z pierwszą reklamą jeszcze w I kwartale tego roku (będą z tego przychody w wyniku)- pozostaje mieć nadzieję, że przygotowana reklama przysporzy zleceniodawcy większą ilość nowych abonentów niż w zeszłym roku (w 2012 reklamą zajmowała się BBDO i pozyskano 19 tyś nowych abonentów). Właśnie to wydaje się ważne - jako czynnik sukcesu agencji reklamowej - dla obecnych i przyszłych zleceniodawców spółki. To, że zaczynają być cenieni przez zleceniodawców potwierdza Opel - po dużym sukcesie "150 godzin na 150lat" (dobra sprzedaż samochodów tej marki) Opel (jak pisał Czarny) zamówił trochę na rynek polski inną reklamę niż np. w Niemczech i na świecie (reklama z Lewandowskim, Błaszczykowskim i Piszczkiem).
Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku...
Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj

rybeusz
23
Dołączył: 2011-09-15
Wpisów: 243
Wysłane: 4 marca 2013 22:03:20 przy kursie: 1,25 zł
Cad_man, nie wiem czy nie przeceniasz tu roli agencji. O skuteczności reklamy przekładającej się na liczbę nowo pozyskanych klientów zawsze decyduje kilka czynników: oferta (czyli klient) + kreacja (agencja reklamowa)+ optymalna strategia mediowa (dom mediowy). Do tego dochodzi jeszcze client service, który Vectra ma niestety fatalny. Znam co najmniej dwie osoby, które ostatnio własnie zniesmaczone ciągłą koniecznością zgłaszania usterek i poziomem obsługi na infolinii zrezygnowały z usług Vectry i choćby teraz rozdawali Vectrę za darmo to znajomi zarzekają się że nie wrócą już do tej firmy. Żaden z operatorów (patrz chociażby Netia, UPC) nie może się poszczycić dobrą prasą wśród obecnych klientów, wiadomo - zawsze łatwiej narzekać, niż pochwalić... ale w przypadku Vectry jest to duży problem.

Druga sprawa, nie wiem skąd bierze się przeświadczenie że S&F to agencja mała, czy nie znana reklamodawcom? Eh?
Od kilku lat jest zapraszana do dużych przetargów, spora częśc zespołu ma już conajmniej kilkuletnie doświadczenie w branży, często zdobyte w takich lokomotywach jak Young & Rubicam czy Saatchi & Saatchi i pracując na dużych klientach, prezes też jest doskonale znany i w branży i reklamodawcom (naprawdę szczerze polecam wygooglować czym się wcześniej zajmował i jakie budżety obsługiwały agencje przez niego kierowane).
Do tego dochodzi zaplecze centrali, z silną pozycją w Niemczech (a przetargi często organizowane są za jednym zamachem na kilka krajów). Plus branżę charakteryzuje pewna cykliczność i ten rok powinien akurat abfitować w przetargi reklamowe i możliwe przetasowania w portfolio agencyjnych. Nie mam pojęcia czy spółka wogóle wystartuje w którymś z przetargów albo czy coś wygra, ale sposobności powinno być sporo. A że póki co S&F ma taką a nie inną (niewielką)liczbę klientów, w wielu branżach nie krępują jej jeszcze żadne 'lojalki' klienckie na zakaz pracy z konkurencją, więc mogą śmiało próbować.

Zwykle rozpatrując spółki giełdowe chłodzę głowy (w tym swoją) i wolę szukać dziury w całym niż klaskać z boku, ale w tym przypadku nie wiem czy lekko nie doceniacie spółki. W każdym razie wydaje się, że w branży ma ona lepszą renomę niż u akcjonariuszy Think . Więcej optymizmu blackeye

bankrucik
140
Dołączył: 2011-03-26
Wpisów: 4 899
Wysłane: 18 kwietnia 2013 19:41:25 przy kursie: 1,24 zł
ja jestem zdziwiony wielkością dywidendy.. no bo jednak planują duże przejęcia... Think to pewnie kapitał przydałby się


Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość..

teraz również na twitter.com

pop
pop
0
Dołączył: 2008-12-30
Wpisów: 3 427
Wysłane: 18 kwietnia 2013 19:55:07 przy kursie: 1,24 zł
Jak sie dobrze wczytasz w raport roczny, to wiele powinno się wyjaśnić, zwróć uwagę na wysokość gotówki. Poza tym w mediach nie raz była informacja,że wyniki mają się poprawiać, więc widocznie zakładają,że stan gotówki się na tyle odbuduje,że nie będzie kolidować z zakupem kolejnej spółki...
Ja zakładałem dywidendę na ok.5-7gr/akcję, więc te 9 gr. jest dla mnie przyjemnym zaskoczeniem in plus...3some Poza tym Prezes zapowiadał na ostatniej konferencji w InterContinentalu, że MediaCap będzie się starał co roku wypłacać znaczącą dywidendę, więc dzisiejszy news jest potwierdzeniem zapowiedzi, co prawda na sali padały pytania "naokoło" - typu: "co wg Pana znaczy słowo 'znacząca', ale odpowiedzią był uśmiech...Angel
Przydałoby się jeszcze choć jakieś wstępne info mniej/więcej kiedy przypadałby dzień ustalenia prawa do dywidendy, ale najpierw i tak musi być ZWA...Think

cad_man
0
Dołączył: 2011-07-29
Wpisów: 1 159
Wysłane: 24 kwietnia 2013 12:30:14 przy kursie: 1,44 zł
Dzisiaj spółka podała wyniki za 1Q13: przychody 8,4 mln zł i zysk 0,23 mln zł. Jeśli chodzi o mnie to zysk (sezonowość) dobry, natomiast co do przychodów to jestem bardzo pozytywnie zaskoczony - liczyłem na 6mln zł (max 7mln zł)... Warto zwrócić uwagę na to, iż sumując należności i kase a nastepnie odejmując zobowiązania (krótkie) to wychodzi in plus 4 mln zł (na koniec 4Q12 było odpowiednio 3,25 mln zł) - ma się to nijak (????) do wykazanego zysku 0,23 mln zł...? Ktoś powie skąd i jak?
Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku...
Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj

rybeusz
23
Dołączył: 2011-09-15
Wpisów: 243
Wysłane: 29 kwietnia 2013 14:26:40 przy kursie: 1,43 zł
Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA w Polsce wybrało nowy zarząd i rn na lata 2013-15. Nowym prezesem organizacji został Jacek Olechowski, prezes Mediacap.

Branża ma trochę spraw do uporządkowania, więc okazji do działania i zabrania głosu na temat rynku reklamowego powinno być sporo. Nie przeceniałbym tego faktu, ale w jakimś stopniu może to również wpłynąć pozytywnie na rozpoznawalność i wizerunek samej spółki Mediacap.

Źródło: Nowe władze IAA w PL

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość


1 2 3

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,235 sek.

bbxrjtcr
xjkumfco
stmfuhys
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
kyhsgdkq
lbjnqvoe
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat