Grupa kapitałowa Mediacap S.A działa w branży usług z zakresu marketingu i reklamy. Spółki GK zajmują się tworzeniem i realizacją eventów, strategii reklamowych, także z zakresu ambient. Co ciekawe Grupa brała udział w tworzeniu reklamy telewizyjnej Opla z poslimi gwizdami Borussi Dortmund.
W 2010 roku Mediacap S.A dokonała akwizycji firmy Scholz and Friends, która prowadziła działalność komplementarną do spółki. Przejęty podmiot nie był w dobrej kondycji finansowej , co rzutowało na wyniki grupy w roku 2011. Spółka dominująca balansowała na granicy rentowności, natomiast S&F wykazał ponad milion złotych straty, a ponadto miał problemy z płynnością objawiające się sporym saldem przeterminowanych zobowiązań wobec swojej spółki matki. Wprowadzono działania restrukturyzacyjne, także w pionie zarządczym spółek, czego efekty przyszły już z początkiem roku 2012.
Trzeba przyznać, że zaprezentowane wyniki budzą szacunek. Pomimo spadku rynku reklamowego skonsolidowane przychody wzrosły z 20 do 27,2 miliona. Widać, że mając pomysł i wiedzę można się rozwijać także na niekorzystnym rynku. Dodatkowo Grupa odnotowała znaczący wzrost rentowności operacyjnej, a właściwie udało się ją tak naprawdę uzyskać i to od razu na niezłym poziomie 8%.
W mniejszej rozdzielczości czasowej(kwartalnej) także obserwujemy spore wahania wspomnianej rentowności:

kliknij, aby powiększyćTo skłania do inwigilacji poszczególnych pozycji kosztowych.

kliknij, aby powiększyćZ wykresu wynika, że głównym kosztem są usługi obce. Koszty pracownicze są w miarę stałe, a okresowo znacznie mają także materiały, które podobnie do usług obcych silnie korelują ze sprzedażą.
Jeśli za koszty własne sprzedaży uznamy materiały oraz usługi obce to możemy policzyć sobie rentowność sprzedaży brutto, co zostało zobrazowane na pierwszym wykresie. Tak zdefiniowana rentowność również wykazuje spora zmienność. Wniosek z tego, że spółka realizuje portfel kontraktów o niejednorodnej marży.
Układ rachunku wyników pozwala nam wyciągnąć także inne istotne wnioski. Mamy bardzo duży udział kosztów zmiennych, które można dość łatwo ciąć w razie problemów. Zmniejsza to ryzyko upadłości i generowania dużych strat w momencie zawirowań w biznesie. Jednocześnie mamy także spore ryzyko zmienności marży. Mediacap jest zleceniobiorcą dużych koncernów, które mogą wywierać istotny wpływ na ceny sprzedaży, ale także spółka uzależniona jest od cen dostawców usług. Grupa jest na razie pchełką – roczne przychody 33M, czyli ca około połowy sprzedaży takich spółek jak CamMedia, CodeMedia, czy K2Internet. Wniosek z tego, że pozycja spółki wobec podwykonawców także nie jest za mocna.
Silną stroną i wartością wydaje się być umiejętność dokonywania restrukturyzacji, na co wskazuje udana reanimacja S&F. To nieco zmniejsza ryzyko nieudanego przejęcia podmiotu reklamy internetowej , które jest planowane i wymieniane jako cel strategiczny. Akwizycja może przynieść synergie w zakresie sprzedaży krzyżowej, jak też pozwolić wyjść do klientów oczekujących bardziej kompleksowej obsługi. Z drugiej strony mamy silne uzależnienie od koniunktury przez działalność na mocno wrażliwym rynku, który ma niskie bariery wejścia.
Do tej pory spółka udowadniała, że potrafi rosnąc. Pewien problem w tym, że właśnie wygasło duże roczne zlecenie od PARP, które generowało 30% sprzedaży, co wprowadza istotną niepewność w kwestii kontynuacji wzrostu z dotychczasową dynamiką. Wydaje się, że to między innymi z tego powodu spółka jest wyceniana nadal dość ostrożnie pomimo dużego wzrostu kapitalizacji.
www.stockwatch.pl/gpw/codemedi...Odpowiedz na to co stanie się dalej powinien dać kolejny kwartał. Jeśli spółce uda się utrzymać dodatnią dynamikę to ocena wartości wewnętrznej powinna istotnie wzrosnąć. W obecnej chwili rynek zlecenie od PARPU wydaje się traktować jako jednorazowe i oczekuje spadku poziomu sprzedaży i zysków.
Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.