Historia i doświadczenie zespołu / firmy Very Nice Studio
Może to przydługie, ale jeśli ktoś jest zainteresowany Spółką - przebrnie. Któż wie jakimi ścieżkami chodzą inwestorskie umysły i co dla nich może okazać się istotne. Opisuję doświadczenie naszego zespołu w miarę szczegółowo, aby każdy mógł samodzielnie ocenić kompetencje Spółki i prawdopodobieństwo podbicia przez nas Wszechświata. Dziś pierwszy odcinek wyczekiwanego serialu
LOVE STORY zatytułowany
Starożytność, czyli lata 1997 - 2007.
Najdłuższy staż w branży ma nasz prezes, Krzysztof Hrynkiewicz, który w 1997 roku nawiązał współpracę z nieistniejącą już gdańską firmą Nexus CD, dla której napisał scenariusz do gry
Tuguli. Wieża Aniołów (przygodowa gra 3D, zdaniem Prezesa - wówczas innowacyjna, niestety nigdy nie wyszła poza fazę demo), a także zrealizował swoją pierwszą grę dla dzieci –
Lasy Podpoduszańskie.
W roku 1999 K.H. został zaproszony przez nowo powstałą firmę Aidem Media do współpracy scenariuszowej przy produkcji gry edukacyjnej dla dzieci
Koziołek Matołek Idzie Do Szkoły oraz opracował scenariusz
ABC z Reksiem, a następnie zaangażował się w produkcję gry 3D
Kondotierzy Czasu w ramach firmy Pulsar Interactive. W drugiej połowie 2000 roku powrócił (już na stałe) do Aidem Media aby wspomóc prace nad grą
Koziołek Matołek Wynalazca. Za grafikę odpowiedzialny był zatrudniony kilka miesięcy wcześniej Jarosław Lula. Pierwszym ich wspólnym, autorskim projektem był wydany w 2001 roku
Wielki Teleturniej Smoka Wawelskiego - rozbudowany zestaw quizów dla dzieci parodiujący popularne wówczas teleturnieje telewizyjne. Kilka cech tej produkcji - charakterystyczna grafika, absurdalne dialogi, czy możliwość konfiguracji turnieju i pisania pytań w specjalnie udostępnionym edytorze - wyróżniały ją na tle wszystkiego co w tamtym czasie było dostępne na "dziecięcych" półkach z multimediami. Od tego momentu, główny scenarzysta Aidem Media - Krzysztof Hrynkiewicz stał się również głównym kierownikiem projektów w firmie.
W drugiej połowie 2001 roku w Aidem Media został zatrudniony na stanowisku grafika Bartłomiej Brosz, który szybko wdrożył się w zespół i już w 2002 roku zostało mu powierzone stworzenie grafiki do pierwszej w historii Aidem Media gry pozbawionej elementów edukacyjnych –
Reksio i Skarb Piratów. W duecie z naszym obecnym prezesem stworzyli zabawną i relatywnie trudną grę pseudo-przygodową przeplataną elementami zręcznościowymi i logicznymi, która miała się stać początkiem najbardziej popularnej serii produktów Aidem Media. W latach 2002-2003 powstały kolejne wspólnie realizowane, autorskie produkty przyszłych twórców Very Nice Studio, miedzy innymi:
Liczę z Reksiem,
Wesołe Przedszkole Reksia, kontynuacja serii przygodowej –
Reksio i Ufo,
Szkoła Koziołka Matołka, czy
Bolek i Lolek: Język Angielski dla Dzieci. Pierwszą produkcją, w którą zaangażowani byli obaj graficy była wydana w 2004 roku trzecia odsłona przygód Reksia pod tytułem
Reksio i Czarodzieje, która ze względu na bardzo wysoki poziom skomplikowania fabularnego i scenariuszowego wymagała zaangażowania większego zespołu. W tym samym roku, w trakcie prac nad czwartą odsłoną serii, pojawił się w Aidem Media programista Przemysław Jaskot, który bardzo szybko udowodnił swoją solidność i skrupulatność i został na stałe włączony do zespołu.
Pierwszym programem stworzonym razem przez przyszły zespół Very Nice Studio był
Bolek i Lolek - Alfabet i Nauka Czytania z 2005 roku, który okazał się w owym czasie największym sukcesem firmy, a i dziś znajduje się wysoko na listach sprzedaży.
Od roku 2006 Przemysław Jaskot pełnił już rolę jedynego programisty w zespole, który odpowiadał za cały projekt - od założeń wstępnych po prace wykończeniowe. W latach 2006-2008 zespół wyprodukował szereg gier i programów edukacyjnych, a wśród nich wyczekiwaną przez fanów piątą i ostatnia część przygód Reksia pt.
Reksio i Kapitan Nemo (ocenianą dziś przez fanów najwyżej ze wszystkich części), zręcznościowy dodatek do serii pod tytułem
Reksio i Kretes w Akcji, czy rozbudowany zestaw zabaw malarsko-plastycznych
Bolek i Lolek - Moje Pierwsze Studio Plastyczne. W tym samym okresie, członkowie zespołu zaangażowali się w produkcję programów telewizyjnych realizowanych wspólnie przez Aidem Media i Profilm dla Telewizji Polskiej –
Królestwo Maciusia i
Kodołamacze oraz byli odpowiedzialni za animowaną część wieczorynki
Babcia Róża i Gryzelka. W drugiej połowie 2007 roku zespół opracował gry planszowe wydane w koprodukcji z Trefl S.A. –
Sylaby,
Zaginiona Planeta oraz
Reksio i Ufo: Na kury!.
Na przełomie 2007 i 2008 roku Krzysztof Hrynkiewicz, Bartłomiej Brosz, Jarosław Lula i Przemysław Jaskot zdecydowali się odejść z firmy i założyć własną spółkę.
Dalsze przygody czwórki dzielnych przyjaciół opiszę już wkrótce.