PARTNER SERWISU
icqprfyc
1 2 3 4 5
ChiefMike
0
Dołączył: 2012-10-10
Wpisów: 575
Wysłane: 8 kwietnia 2015 16:54:58 przy kursie: 101,00 zł
flesz napisał(a):
WatchDog napisał(a):
I czym takie profilowanie różni się od tego co robi Facebook? Tam jest największa baza danych o zachowaniach i preferencjach ludzi, "sprzedawana" w formie kierowania do nich reklam.


Moda na FB kiedyś się skończy, poza tym nie każdy internauta korzysta z FB. A napewno KAŻDY pozostawia po sobie ślad w postaci cookies. A na tym bazuje silnik Clouda.


KAŻDY pozostawia ślad, jasne i właśnie KAŻDEGO śledzi Google od lat, ma infrastrukturę, ludzi i kupę kasy.
Na FB moda się kończy, racja ale następną modą nie będzie Cloud przepraszam ale taka jest prawda firma w ciągu kilku lat zmieni profil działalności albo je nie będzie - takie jest moje zdanie.

Oprócz FB, masz Linkedin, Twitter i YouTube - (tutaj widzę największy potencjał nie na darmo Google YT Kupiło), Instagram, Pinterest. Mailing tak na szybko http://www.getresponse.com i inne oraz masę innych portali społecznościowych.

Cloud pracuje i posiada mało danych, ile razy można sprzedać 'coś' tej samej grupie 20 000 000 ludzi, albo wysłać spersonalizowany email do 5 000 000 ludzi - to jest nic innego jak spam (chociaż używają piękniejszego nazewnictwa) to ma być warte 400 baniek ? raczej widzę tutaj dobry marketing ze strony Clouda nic poza tym, za jakiś czas nikt na te meile nie będzie patrzył, już ludzie mają dość takiego marketingu dlatego właśnie Google eksperymentowało z Google+, powstał FB, i inne social media Cloud wszedł do gry 10 lat za późno.






rafsty
PREMIUM
38
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 393
Wysłane: 8 kwietnia 2015 17:38:13 przy kursie: 101,00 zł
To ja może w trzech punktach:
1. Cloud nie jest firmą, na którą ma być moda. To nie jest ten segment rynku i miejsce w łańcuchu wartości. Analogicznie: moda to może być na audi albo mercedesa, a nie na wiązki kablowe, jakie tam są montowane.

2. Mailing to faktycznie przeżytek i rzeczywiście już w zasadzie stał się zwykłym spamem. Trzeba mieć nowe pomysły. Te pomysły na pewno się urodzą. Nie tak dawno temu wszyscy się albo martwili albo cieszyli, że FB ma gros ruchu via mobile, bo nie było wiadomo, jak to monetyzować. Teraz FB ten ruch podobno monetyzuje. (Nie wiem jak, nie używam.) Zatem i teraz ludzie coś wymyślą.
Akurat na tym 'odcinku' Cloud sam nie musi nic wymyślać (chociaż byłoby miło, bo to oznacza premię za pierwszeństwo). Wystarczy, że skopiuje to, co pojawi się na rynku. Przewaga firmy powinna się koncentrować na jakości silnika behawioralnego.

3. Pomysł na FB nie był odpowiedzią na słabości mailingu. Z kolei G+ był naśladownictwem FB. Raczej mailing zaczął wykorzystywać zasoby, jakie oferuje FB itp.
Z kolei z tego, co tam sobie czasem czytuję, to w tej chwili większe zagrożenie biznesowe jest chyba dla YT ze strony facebook'owego wideo, niż odwrotnie. Ale tu akurat zdania pewnie są podzielone, a ja nie obstaję przy swoim.

Co nie zmienia faktu, że oczekiwania co do firmy są teraz wysokie.

ucofb
1
Dołączył: 2010-11-12
Wpisów: 1 207
Wysłane: 4 maja 2015 17:05:17 przy kursie: 88,00 zł
O pierwszej grze mobilnej ze studia należącego do Cloud'a można przeczytać w poniższym artykule:

tech.wp.pl/kat,1009781,title,P...

Celem produkcji gier jest dywersyfikacja źródeł dochodów oraz możliwości uzyskiwania przez spółek nowej wiedzy o użytkownikach gier.
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia". W.E. Buffett
Edytowany: 4 maja 2015 17:18


ucofb
1
Dołączył: 2010-11-12
Wpisów: 1 207
Wysłane: 13 maja 2015 01:07:47 przy kursie: 84,00 zł
Można prosić o krótką analizę raportu za Iq '15?

Osobiście zwróciłem uwagę na znaczną poprawę w CFO. Gotówka spływa do firmy niezłym strumykiem.
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia". W.E. Buffett

rafsty
PREMIUM
38
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 393
Wysłane: 14 maja 2015 18:41:53 przy kursie: 82,00 zł
Omówienie sprawozdania za 1-szy kwartał 2015r. dla Cloud Technologies.

Myślę, że najlepszą formą omówienia będzie wypunktowanie spostrzeżeń i ewentualnych, płynących z nich wniosków.


1. Firma zanotowała dość mocny spadek przychodów liczonych z kwartału na kwartał.


kliknij, aby powiększyć


Zarząd tłumaczy to sezonowością branży. Osiągnięcia w pierwszym kwartale w dwóch poprzednich latach zdają się tę tezę potwierdzać. Tym razem efekt jest bardziej widoczny ze względu na skalę obrotów. Relatywny spadek obrotów w q1’2015 (-33,2%) jest porównywalny do tego z q1’2014 (-33,9%).

2. Z racji tego, że w pierwszym kwartale 2014 roku firma wciąż jeszcze była „na rozbiegu”, wyniki q1/q1 są nieporównywalne. Ubocznym efektem jest silny wzrostowy trend tychże wyników liczonych jako 12-tomiesięczna suma krocząca. Na poniższym wykresie widać to jako powiększająca się odległość pomiędzy linią sprzedaży, a linią kosztów.


kliknij, aby powiększyć

(*) ttm – 12-tomiesięczna suma krocząca

Potencjalnie stanowi to element niepewności. Prawdziwe relacje pomiędzy przychodami i kosztami będą widoczne dopiero od następnego kwartału, gdy firma ruszyła pełną parą wraz ze swym silnikiem behawioralnym. Nie należy jednak zbytnio się tym przejmować, ponieważ biznes wykazuje jak dotąd bardzo dużą regularność.
Poniższy wykres pokazuje zależność pomiędzy przychodami, a wynikiem na sprzedaży w okresie od q3’2013, a więc niedługo przed uruchomieniem silnika behawioralnego, gdy koszty operacyjne zaczynały się już rozpędzać, a wciąż jeszcze nie było odpowiedniej sprzedaży.


kliknij, aby powiększyć


Jak widać mamy tu na razie dość klarowną, zbliżoną do liniowej zależność. Kluczowy dla firmy będzie zatem skuteczny rozwój przychodów.

3. Firma wykazuje jak dotąd bardzo korzystny stosunek generowanych przychodów w odniesieniu do nakładów inwestycyjnych. W 2014r. uzyskano 17,5m przychodów przy -1,5m przepływów z tytułu działalności inwestycyjnej (CFI). Przyjmując nawet, że w poprzednich latach dokonano inwestycji wstępnych, kwota CFI za lata 2012-2014 to -2,6m złotych. A trzeba wziąć pod uwagę, że przychody za sam 2014 rok, to przecież nie jest poziom docelowy. Co widać już w dynamice za q1’2015 względem q1’2014.

Na pewno część wydatków związanych z inwestycjami przeszła bezpośrednio przez wynik, ale biznes świetnie sobie z tym poradził. Na zyskowność nie ma powodu narzekać.

4. Należy jednak zauważyć, że biznes dojrzewa i rentowności wykazują tendencję zniżkową. Choć próba jest jeszcze bardzo mała. To tylko cztery kwartały porównywalnych wyników (q2’2014 do q1’2015).

5. Krok w stronę gamedev’u jest chyba bardziej przemyślany i lepszy, niż pierwotnie sądziłem. Na pewno pomyślna premiera gry Bouncing Ball, o której pisano już na forum, lepiej wróży następnym tytułom, niż porażka. Efekty finansowe zobaczymy dopiero w następnych kwartałach. Gra zadebiutowała 2 kwietnia 2015r.

Firma nie zasypia gruszek w popiele – Zarząd donosi, że w pipeline jest już następna pozycja, planowana na drugi kwartał. W planach (wciąż na 2015 rok) są dalsze produkcje.

6. Zaangażowanie w segment gier niesie za sobą jeszcze inne konsekwencje.

Po pierwsze chodzi o cross-selling. Firma, działając w branży reklamowej, otwiera sobie drogę do wykorzystania gier do sprzedaży reklam. To jednak prosty i całkiem oczywisty wniosek. Ledwie początek możliwości.

Jeszcze ważniejsza, moim zdaniem, jest jednak możliwość sprzęgnięcia posiadanych zasobów i know-how. Cloud, oprócz zajmowania się Real-time bidding, będzie mógł oferować zupełnie własną przestrzeń reklamową.
Jest to integracja pionowa i poszerzenie swojej pozycji wzdłuż łańcucha wartości związanego z publikacją reklam.

Biorąc pod uwagę mocne nakierowanie firmy na wykorzystanie nowych technologii informatycznych, może ona wykorzystać ten fakt poprzez zastosowanie własnej platformy reklamowej i / lub własnej ad exchange. To z kolei daje to możliwości synergii kosztowych, technologicznych, optymalizacji contentu, a co za tym lepszej skuteczności kampanii reklamowych, a co za tym idzie powiększanie wpływów itp. itd. Kwestia pomysłowości Zarządu.

7. Moim zdaniem najciekawsze będzie właśnie to, jak firma wykorzysta potencjał płynący z pojawiających się możliwości. Trzeba mieć świadomość, że Cloud działa na bardzo nowatorskim rynku, na którym bardzo dużo się dzieje. Sam mechanizm Real-time bidding, o którym Zarząd praktycznie zawsze wspomina w swoich sprawozdaniach, przeszedł już bardzo długa drogę. Technologia początkowo pomyślana jako sposób na sprzedaż „słabszych” reklam (coś w rodzaju wyprzedaży magazynowej) bez angażowania drogich zasobów ludzkich, przechodzi fazę rewelacji branży marketingu.

Co więcej zjawisko ma znamiona czegoś, co po angielsku nazywa się disruption. Potencjalnie jest to technologia, która trwale może zmienić branżę. Nie tylko reklamową. Z racji automatyzacji procesu, wyeliminowania emocji czynnika ludzkiego, a także szybkości działania RTB wpływają zauważalnie na dostawców przestrzeni reklamowej. Dodajmy, że jest to wpływ w tej chwili negatywny – obniżający przychody z reklam. Stawki wynikające z RTB są bowiem niższe. Skuteczność zaś wyższa. Te dwie cechy z kolei są atrakcyjne dla branży marketingowej i przyciągają kolejnych graczy po stronie marketerów. Na negatywny wpływ RTB na przychody skarżą się już takie firmy, jak Twitter, LinkedIn, Yahoo, czy Yelp.

LinkedIn próbuje wręcz działań mających na celu ograniczenie zastosowania tej technologii w jego przestrzeni reklamowej. Mamy więc do czynienia ze zjawiskiem zmiany i oporem „starej” materii podobnymi do tych, które obserwujemy w branży wydawniczej (gdzie inicjatorem był Amazon), muzycznej (Apple), albo telewizyjnej (Netflix).
Nie jest to może tak oczywiste dla postronnego, końcowego użytkownika, ponieważ ta walka odbywa się w relacjach B2B. Klienci widzą jedynie mniej lub bardziej sensownie wyświetlane reklamy.

Na razie zdaje się, że problem jest spokojnie obserwowany przez wielkich graczy. Takich, jak Google, który sam jest operatorem ad exchange. Czy też Facebook, który z kolei dysponuje dużą pricing power. To ze względu na wysoką jakość i duże rozmiary własnej bazy danych o użytkownikach. Trzeba jednak pamiętać, że gdy w końcu sprawa dotknie te molochy, będziemy mieli sytuację w stylu: imperium zauważyło, imperium uderza. Skutki i kierunek późniejszych zmian są na dzień dzisiejszy nie do przewidzenia.

Mając powyższe na uwadze, sądzę, że firma posiadająca mechanizm targetujący reklamy oraz własną przestrzeń reklamową jest znacznie lepiej pozycjonowana na rynku, niż jedynie operator silnika behawioralnego i / lub mechanizmu RTB.
W ten sposób Cloud jest przygotowany na więcej możliwych rozwiązań, wyzwań, zagrożeń i szans, jakie pojawią się w przyszłości.

Reasumując: wyniki bardzo dobre. Nie wiemy jeszcze, jak finansowo zaprezentuje się segment gier. Sukces rynkowy nie zawsze oznacza sukces finansowy.

Najciekawsze jednak dopiero nadejdzie.


>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 14 maja 2015 18:42

Wilk z T29
67
Dołączył: 2011-01-02
Wpisów: 1 254
Wysłane: 15 maja 2015 12:54:16 przy kursie: 82,00 zł
Od dawna dużo przemawia za spółką, rośnie wartość firmy, jest już przeszło 300 mln mimo to jedno się nie zmienia. Płynność! Nigdzie nie widziałem, aby 10 tys PLN zmieniało kapitalizację o 50 mln zł :)
Edytowany: 15 maja 2015 12:54

ucofb
1
Dołączył: 2010-11-12
Wpisów: 1 207
Wysłane: 16 maja 2015 20:54:37 przy kursie: 82,00 zł
Właśnie płynność... pytanie jest jedno czy nikt tego nie chce sprzedawać czy też nikt tego nie chce kupować.
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia". W.E. Buffett

bankrucik
141
Dołączył: 2011-03-26
Wpisów: 4 899
Wysłane: 10 sierpnia 2015 20:20:41 przy kursie: 97,00 zł
www.newconnect.pl/?page=1045&a...

wyniki bardzo dobre, ale... mam niedosyt bo zaskoczeń pozytywnych w wynikach właściwie brak...


Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość..

teraz również na twitter.com

bankrucik
141
Dołączył: 2011-03-26
Wpisów: 4 899
Wysłane: 21 grudnia 2015 21:49:34 przy kursie: 93,00 zł
www.newconnect.pl/?page=1045&a...

emisja "motywacyjna" za ok. 23 mln złotych licząc po dzisiejszym kursie..puke_l
dla mnie to przegięcieNot talking


Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość..

teraz również na twitter.com

pandorinium
52
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 982
Wysłane: 21 grudnia 2015 22:05:53 przy kursie: 93,00 zł
Nom, spore przegięcie, ale tak czy siak i tak ułamka tego nie sprzedadza ze względu na niską płynność, ale chamska zagrywka. Ciekawe tylko kto to dostanie. Ostatnio szły pakiety spore, może ktoś z tych osób taki bonus dostanie co mu obnizy srednia zakupu.


flesz
PREMIUM
78
Dołączył: 2009-12-10
Wpisów: 1 835
Wysłane: 8 sierpnia 2016 22:05:39 przy kursie: 95,00 zł
Odkopuję wątek z niebytu. Od ostatniego omówienia przez @rafsty minęło 5 kwartałów. Myślę, że analiza po dzisiejszym raporcie byłaby bardzo ciekawa. Proszę o wrzucenie do kolejki :)

flesz
PREMIUM
78
Dołączył: 2009-12-10
Wpisów: 1 835
Wysłane: 14 sierpnia 2016 20:20:41 przy kursie: 102,50 zł
uda się zorganizować omówienie?

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 14 sierpnia 2016 21:46:25 przy kursie: 102,50 zł
Będzie, będzie. Ale trzeba poczekać, gdyż akurat Rafsty wypoczywa teraz na Mauritiusie czy w innych tropikach ;) Jeśli się mocno spieszy to oczywiście może analizę zrobić inny analityk. Czekamy czy robimy?

flesz
PREMIUM
78
Dołączył: 2009-12-10
Wpisów: 1 835
Wysłane: 15 sierpnia 2016 21:54:47 przy kursie: 102,50 zł
poczekamy na Rafstego :)

rafsty
PREMIUM
38
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 393
Wysłane: 30 sierpnia 2016 17:47:54 przy kursie: 95,70 zł
Omówienie skonsolidowanego raportu 2-gi kwartał 2016r. dla Cloud Technologies SA

Firma wciąż fenomenalnie rośnie. Z kolei rosnąca (nomen-omen) baza danych wynikowych pozwala rysować coraz pełniejszy statystycznie obraz.


Rzut oka na sprzedaż i poziom kosztów w ujęciu kwartalnym i dwunastomiesięcznym (ttm):


kliknij, aby powiększyć


Widać rosnące przychody i powiększająca się lukę pomiędzy nimi, a kosztami operacyjnymi. Efekt: coraz większe nominalnie zyski.

Wraz ze wzrostem biznes traci trochę na stabilności – wyniki są coraz bardziej rozchwiane.


kliknij, aby powiększyć


Teoretycznie powinno być odwrotnie: coraz większa skala powinna uśredniać przeciwstawne wyniki jednostkowe (np. dotyczące poszczególnych zleceń, klientów, segmentów itp.). Ta firma jednak nieustannie się rozwija i poszukuje. Ponadto działa na bardzo szybko zmieniającym się rynku, co prawdopodobnie powoduje, że po części musi działać reaktywnie zamiast proaktywnie. Chwali się zatem skłonność / zdolność Zarządu do permanentnej zmiany.

Ambicje są duże, ale rozsądne:

Cytat:
Spółka jest liderem rynku danych dla reklamy internetowej w Polsce i przygotowuje się do zajęcia strategicznej pozycji na rynku globalnym. Wśród kierunków ekspansji wskazuje się kraje UE, ze szczególnym uwzględnieniem rynków Europy Środkowo-Wschodniej.


Proszę zauważyć, że mimo wielkich słów o rynku globalnym, im bardziej wchodzimy w szczegóły, tym bardziej rynek docelowy jest „stargetowany” :) Kraje UE… w szczególności CEE… a jeśli poczytamy trochę więcej, okaże się, że Cloud aktualnie celuje w tej chwili w rynek rosyjski.

Cytat:
będziemy zaopatrywać w dane rosyjskie domy mediowe i agencje marketingowe

(wnp.pl)

Moim zdaniem bardzo rozsądnie. Mamy tu bowiem strategię w rodzaju blue ocean. Wygląda na to, że pomysł polega na rozwinięciu skrzydeł i wychodowaniu znaczącego gracza poza radarem grubych ryb, dla których Rosja jest zbyt odległa kulturowo i mentalnie.

Pomiędzy wierszami wygląda na to, że firma pod względem podejmowanych działań długookresowych jest bardzo poukładana. Świadczy o tym sposób prezentacji zdarzeń w „Charakterystyce istotnych dokonań”. Są one przedstawione jako logiczny ciąg wynikających z siebie kolejno działań: rozwój platformy do zarządzania danymi, nabycie licencji do automatycznego zakupu mediów, zawarcie umów z dostawcami tych mediów.

W tym kontekście można nawet wybaczyć istotną literówkę w bilansie: suma powinna być 50’591 zamiast 50’951.

Od ostatniego omówienia rynek reklam targetowanych oczywiście nie stał w miejscu. Facebook nie tylko „nauczył się” bardzo skutecznie monetyzować mobile marketing:

Facebook napisał(a):
Mobile advertising revenue – Mobile advertising revenue represented approximately 84% of advertising revenue for the second quarter of 2016, up from approximately 76% of advertising revenue in the second quarter of 2015.

(Facebook)

…ale słychać głosy, że również doszedł do poziomu nasycenia. A ponieważ nie chce podzielić losu MySpace, poszukuje nowej przestrzeni do wzrostu.

Cytat:
Facebook Inc. is laying the groundwork for its free messaging service WhatsApp to begin making money, easing its privacy rules so data can be used for Facebook advertising and allowing businesses to message its more than one billion users.

bloomberg.com

Jednocześnie jednak – i to jest istotne dla Cloud – sam mechanizm targetowania został doprowadzony do limitu swojej użyteczności. Porażające jest, w jak krótkim czasie to się stało.

Okazuje się, że zbyt precyzyjne targetowanie przynosi skutki odwrotne do zamierzonych – sprzedaż stagnuje lub spada zamiast rosnąć. W efekcie Procter & Gamble podjął decyzję, aby zmniejszyć udział reklam „celowanych” i zwracać się do szerszego grona konsumentów.
Kluczowe jest, jak ten fakt zostanie zinterpretowany przez środowisko marketingowe. Skrajne są dwie postawy:
- przejście nad tym do porządku dziennego;
- doomsday scenario, czyli potraktowanie targeted marketing w czambuł jako zbyt mało skutecznego;
Jak widać prawie pełne spektrum huśtawki nastrojów można zaliczyć w jednym artykule (podkreślenia moje):

Cytat:
Procter & Gamble Co., the biggest advertising spender in the world, will move away from ads on Facebook that target specific consumers, concluding that the practice has limited effectiveness.

wsj.com
Cytat:
P&G won’t cut back on Facebook spending and will employ targeted ads where it makes sense


I jeszcze jeden fragment istotny dla spółek takich, jak Cloud:

Cytat:
One category the company is scaling back: smaller websites that lack the reach of sites such as Facebook, Google and YouTube.




Wchodząc na bardziej ogólny poziom rozważań, trzeba się zastanowić, czy targetowanie nie wymaga ponownego przemyślenia i przetrawienia przez rynek. Takie procesy są oczywiście potencjalnie niebezpieczne dla dostawców. Tutaj także ekonomika może ulec zmianom, które będą niekorzystne.

Cytat:
On a broader scale, P&G’s shift highlights the limits of such targeting for big brands, one of the cornerstones of Facebook’s ad business. The social network is able to command higher prices for its targeted marketing; the narrower the targeting the more expensive the ad.


Osobnym tematem jest kwestia blokowania reklam przez użytkowników i próby radzenia sobie z tym zjawiskiem. W sprawozdaniu mamy wzmiankę o zgłoszonym patencie na mechanizm odblokowujący. Rynek się zmienia i każdy szuka nowych możliwości i rozwiązań.

Dlatego podoba mi się to, co robi zarząd tej spółki, czyli poszukiwanie nowych rynków i nowych zastosowań. Od jakiegoś czasu jesteśmy w raportach oswajani z myślą, że firma zajmie się wykorzystaniem Big Data do analizy procesów biznesowych.

Cytat:
Consulting obejmuje przychody z usług świadczonych z wykorzystaniem platformy danych dla
zastosowań wykraczających poza reklamę internetową.


Na razie przychody są zerowe, ale… pożyjemy, zobaczymy. Firma dość swobodnie porusza się w szerokim zakresie nowych technologii związanych z przetwarzaniem danych. Big Data, Mobile, Internet of Things. Do kompletu brakowało mi tylko oczywistego elementu, jakim jest Machine Learning. Nie trzeba było długo czekać. Ponownie za wnp.pl:

Cytat:
Monitorowaniem zachowań rosyjskich internautów zajmie się nasza platforma DMP, wykorzystująca maszynowe uczenie oraz analizę danych użytkowników w czasie rzeczywistym.


Podsumowując:
Zmiany, zmiany, zmiany. Każdy szuka swojego sposobu na zarabianie. Duzi mogą więcej. FB zaczyna monetyzować WhatsApp, a także eksperymentuje z header bidding (źródło).
Cloud wybiera niezagospodarowane rynki, gdzie można liczyć na premię za pierwszeństwo. A także chce rosnąć. Interesująco wygląda wzmianka o oczekiwanym wzroście zdolności przerobowych:

Cytat:
Spółka w II kwartale 2016 roku zakończyła prace rozwojowe nad platformą zarządzania danymi (ang. Data Management Platform) nowej generacji, która pozwoli na dynamiczny rozwój biznesu w obszarze przetwarzania dużych zbiorów danych. Zastosowane rozwiązania technologiczne pozwolą na przetwarzanie nawet 100-krotnie większych zbiorów danych przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów jednostkowych.


Na razie stałe jest to, że firma bardzo przyzwoicie zarabia. Ale pamiętajmy, to jest niezwykle turbulentny sektor. Istnieją siły działające przeciwko Spółce (niechęć użytkowników do reklamy, kwestie prywatności w sieci, limity samego targetowania), a rentowność w okolicach 50% to recepta na intensywną konkurencję.
Łatwo na pewno nie będzie i żeby tu stać, trzeba naprawdę szybko biec.


>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

matmaker
PREMIUM
0
Dołączył: 2015-06-12
Wpisów: 1
Wysłane: 2 września 2016 10:38:39 przy kursie: 99,80 zł
Dzięki rafsty za ciekawą analizę (która de facto sprowokowała mnie do wykupienia abonamentu w serwisie :). Dorzucę kilka swoich spostrzeżeń.

Jeśli chodzi o segment nazwany przez nich "Consulting", to w wynikach za 3q powinna się już tam pojawić kwota niezerowa, zgodnie z tym fragmentem z ostatniego raportu:
"W dniu 7 lipca 2016 roku spółka podpisała umowę z wiodącym bankiem uniwersalnym w Polsce, której przedmiotem jest współpraca polegająca na dostarczaniu danych w celu lepszego profilowania klientów. Przychody uzyskiwane z tytułu przedmiotowej umowy będą uwzględniane w wynikach finansowych począwszy od III kwartału 2016 roku."

Jeśli chodzi kwestię związaną z ekspansją spółki na rynku globalnym, to dostrzegam, że ich obecne działania to coś więcej, niż tylko rynek rosyjski. Na ich nowej platformie onAudience.com, w zakładce Kontakt widać, że fizyczne biura mają już w 4 punktach świata (Warszawa, Moskwa, Londyn, San Francisco). Spółka informowała, że ich platforma do końca roku będzie przetwarzać 3 mld profili (w porównaniu do 100 mln wcześniej), ale na ostatnim spotkaniu z dziennikarzami prezes powiedział, że w zasadzie już teraz są bliscy tej liczby. Czyli dane globalne już gromadzą, teraz trzeba je tylko sprzedawać.

Jest jeszcze kwestia gier mobilnych. Ich obecny udział w przychodach to tylko 5%, czyli to taka wisienka na torcie. Jednak można zauważyć, że ostatnio im coś nie idzie w tym obszarze. O ile pierwsze 2 gry (Bouncing Ball i Arrow) sprzedawały się bardzo dobrze, to kolejne coraz gorzej. Trzecia była Speed Golf (spółka o tej grze nie informowała, ale o jej istnieniu wnioskuję ze strony manastick.com), a czwarta to Bouncing Ball 2 (na sensor tower widziałem, że ta gra zupełnie nie chwyciła). Cóż, nikt nie mówił, że rynek gier mobilnych jest łatwy :). Choć uważam, że w dobrym kierunku poszli, robiąc bardzo proste gry (ich produkcja mało kosztuje), ale wg mnie powinni ich robić minimum 6 rocznie, żeby szansa trafienia w gusta była większa. Mówiąc inaczej - skoro nie idą w jakość, to muszą iść w ilość.

Przyznam, że kolejnego roportu spółki wyczekuję z niecierpliwością, tym bardziej, że prezes zagrał vabank i w ostatnim raporcie po prostu "obiecał" inwestorom większe przychody:
"Należy spodziewać się istotnego wzrostu przychodów i kosztów związanych z zakupem mediów, co może powodować obniżenie marży i jest związane z budowaniem potencjału międzynarodowego"

Pozdrawiam :)

pandorinium
52
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 982
Wysłane: 7 listopada 2016 18:49:59 przy kursie: 120,00 zł
I mamy wreszcie raport.

@matmaker. W sumie prezes dotrzymał "obietnicy" bo wzrost przychodów jest. :) Spodziewałem się ciut większego, tak 15mln, ale ten też nie jest zły. Cieszy mnie wzrost marży na sprzedaży. Około 50% w porównaniu do 40% jak było w ubiegłbym kwartale. Wynik sporo obciąża kwota na minus przychodów finansowych. Spory spadek odnotowali w działalności agencyjnej.
Za to podoba mi się akapit na końcu:
"W III kwartale 2016 roku spółka podpisała pierwsze umowy licencyjne na technologię UnBlock,
która pomyślnie przeszła testy po stronie wydawców oraz następnie została wdrożona komercyjnie.
Aktualnie prowadzone są negocjacje z kolejnymi klientami na wielu różnych rynkach."

Czy dobrze rozumiem, ze zyski z tego pojawią się w kolejnym kwartale?

I oczywiście mapka na początku jest interesująca, bowiem pokazuje jak duzo danych spółka potrafi już przetwarzać. Zobaczymy jak jutro kurs zareaguje na te dane.

Kod:
/mod: podmieniono link na wewnętrzny/
Edytowany: 7 listopada 2016 22:56

flesz
PREMIUM
78
Dołączył: 2009-12-10
Wpisów: 1 835
Wysłane: 7 listopada 2016 21:36:22 przy kursie: 120,00 zł
Zastanawiają mnie te przychody/koszty finansowe. W poprzednim kwartale był spory plus, teraz podobny minus. Wygląda na różnice kursowe, ale w komentarzu jest, że ryzyko kursowe nieistotne.

pandorinium
52
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 982
Wysłane: 7 listopada 2016 21:58:35 przy kursie: 120,00 zł
Różnice kursowe nie do końca wiem czy mogą być księgowane na minus w przychodach. Zawsze mi się to myli które kiedy lecą w koszty, a przychody. :) Postaram sie dowiedzieć, jakie operacje powodują minusy w przychodach. teraz też zauważyłem, że bardzo duża kwota jest w ujemnych przepływach operacyjnych, rozumiem że może być to spowodowane wejściem na obcy rynek i ponoszeniem dużo większych kosztów zanim zaczną zbierać pierwsze zlecenia. Co ciekawe według mnie, to liczba łącznych zleceń agencji jest sporo mniejsza niż dotychczas, a mimo tego kwota uzyskana z nich jest i tak wyższa.

Bo docelowo to działalność operacyjna idzie im coraz lepiej. Teraz ten milion spowodował gorszy wynik netto, ale jest to do nadrobienia w przyszłym kwartale. Na kurs i tak to ma mniejszy wpływ, a bardziej się liczy to kiedy TFI docelowo poprzekazuje sobie akcje, bo dalej są wymiany, co widać. :)

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 7 listopada 2016 23:00:56 przy kursie: 120,00 zł
Ujemne różnice kursowe są w przychodach finansowych, bo jest to de facto raport po 9 miesiącach, a w takim układzie różnice kursowe cały czas są dodatnie. Po prostu zmiana kursu spowodowała zmniejszenie dodatniego salda w tym roku.

Przepływy są mocno ujemne, nie przez koszty, a przez przychody :)
Po to spółka pisze o długich terminach płatności sięgających 180 dni. Z porównania raportu po 2 kw. i 3 kw. wynika, że mocno wzrosły należności - ca 12 mln zł i to jest powodem ujemnego CF z operacji w III kw., a konkretnie korekt na 9,6 mln zł.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE cloud
  • Cloud Technologies przejmuje kanadyjską spółkę
    Cloud Technologies przejmuje kanadyjską spółkę

    Cloud Technologies zawarł ze spółką Connected Interactive Inc. warunkową umowę nabycia 100 proc. udziałów w Data Desk Inc., spółce działającej na rynkach Ameryki Północnej i Południowej, współpracującej z globalnymi odbiorcami danych. Akwizycja jest elementem realizacji strategii rozwoju Cloud Technologies na lata 2023 - 2025, która ma na celu zwiększanie przychodów w strategicznym obszarze sprzedaży danych i dalszy wzrost organiczny spółki.

  • Cloud Technologies miało 13,13 mln zł zysku netto, 27,54 mln zł znorm. EBITDA w 2024 r.
    Cloud Technologies miało 13,13 mln zł zysku netto, 27,54 mln zł znorm. EBITDA w 2024 r.

    Cloud Technologies odnotowało 13,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2024 r. wobec 8,78 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk netto po normalizacji to 14,93 mln zł vs 11,12 mln zł.




1 2 3 4 5

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,380 sek.

ssjqfhap
genyuucj
nbzrnagm
Komunikaty ESPI/EBI Cloud Technologies SA

ZOBACZ TAKŻE:
Wiadomości | Akcjonariat | Wyniki finansowe
Analiza fundamentalna | Analiza techniczna | Wycena akcji

Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +76 227,49 zł +381,14% 96 227,49 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
paeryvyp
gdjbnjbd
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat